Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 22:27
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hoi mensen!

Ik vraag me af wat hier zo al voor vervolgopleidingen worden gekozen en vooral waarom je juist daarvoor kiest, wil je graag mensen helpen bijvoorbeeld of wil je van je hobby je werk maken?

Ik wil later, als ik klaar ben met de havo, MWD gaan doen (Maatschappelijk Werk en Dienstverlening)...

Ik heb dit al heel lang in mijn hoofd zitten en 't komt er niet meer uit...De drang om anderen met hun problemen te helpen heeft altijd al in me gezeten...Zelf heb ik ook een half jaar met een maatschappelijk werkster op school gepraat en zij heeft me goed op weg geholpen alles een plek te geven, uiteindelijk moet je dat zelf willen en kunnen

Dus, mijn vragen aan jullie zijn;

-Wat word (of is) je vervolgopleiding?

-Waarom heb je hier voor gekozen?

-Ga je dan op kamers?

Alvast bedankt,

XXX Suzanne
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 22:43
Verwijderd
-Wat word (of is) je vervolgopleiding?

Illustratie aan de Constantijn Huygens in Kampen

-Waarom heb je hier voor gekozen?

Mja, ik was gigantisch aan het twijfelen tussen illustratie of Engels studeren in Nijmegen, en toen dacht ik maar 'Ach, ik doe de toelatingsexamens, kom ik erdoor, dan doe ik illustratie; kom ik er niet door, dan doe ik Engels.'
Ik kwam erdoor.

-Ga je dan op kamers?

Nope. Ook een groot argument - ik wil niet op kamers. Ik ben iemand die erg op haar privacy is gesteld en ik ben graag alleen, maar dan wel op een plek waar ik me gemakkelijk voel en kan doen wat ik graag doe (tekenen, lezen, internetten, tekenen/schrijven op computer, muziek erg hard aan en meezingen, etc). Ik hoef door de week helemaal niet zo veel contact met mensen, maar mijn ouders en broertje helemaal niet zien vind ik ook niet leuk. Bovendien is het een stuk gemakkelijker en goedkoper als ik thuisblijf.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 08:15
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Psychologie . Dat wil ik al een paar jaar. Heb even getwijfeld, maar het is nu definitief.

Waarom? Ik interesseer me voor gedachten van andere mensen en interesseer me voor het 'waarom' mensen op een bepaalde manier leven, etc.

Ik ga niet op kamers denk ik, want ik woon een half uurtje met de trein van Utrecht vandaan, waar ik ook wil studeren.
Daarbij denk ik dat ik op kamers wonen niet zo leuk vind. Ik heb graag als ik thuiskom iemand om tegenaan te praten
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 08:29
Verwijderd
-Wat word (of is) je vervolgopleiding?
Ik doe nu pabo, volgend jaar waarschijnlijk pedagogiek.

-Waarom heb je hier voor gekozen?
Omdat ik dit interessant en leuk vind.

-Ga je dan op kamers?
Ik woon nu ongeveer anderhalf jaar samen met mijn vriend (niet op kamers, maar eigen huisje). Ik studeerde in Rotterdam en woonde ook al in Rotterdam, maar wilde toch op mezelf. Hij woonde in Naaldwijk en 'studeerde' in Den Haag, maar is dus bij mij komen wonen.

'studeerde' omdat sommige mensen een hbo-opleiding geen studeren vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:41
Reneetje
Reneetje is offline
Wat word (of is) je vervolgopleiding?
SPW. Waar weet ik eigenlijk nog niet.

Waarom heb je hier voor gekozen?
Euhm, ik weet eigenlijk niet echt hoe 't is ontstaan.. gewoon telkens als ik op televisie, in een boekje of in de supermarkt kleine kinderen zie.. sja, dat vind ik zo leuk.. daar moet ik gewoon wat mee gaan doen.

Ga je dan op kamers?
Dat weet ik nog niet. Ligt eraan, want je kunt die opleiding op veel verschillende locaties in Nederland volgen. Ik denk wel dat ik 't graag zou willen, gewoon om de smaak van 't studentenleven te proeven.
__________________
I get high on a buzz, then a rush when I'm plugged in you.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:40
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
-Wat word (of is) je vervolgopleiding?
Nederlands in Nijmegen (2004/2005).
-Waarom heb je hier voor gekozen?
Omdat ik geïnteresseerd ben in taal en literatuur.
-Ga je dan op kamers?
Ik denk het wel, hoewel het niet ver weg is dus ik kan nog altijd met de bus gaan pendelen.
__________________
Wat eenzaam leeft is levend dood.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:20
@Moon
@Moon is offline
Vervolgopleiding:
Economie

Waarom?
Omdat ik niet de gezondsheids en techniekkant op wil en ook niet de talen. Bovendien wil ik graag accountant worden. Ik vind t namelijk best wel leuk om met cijfertjes te werken [SIZE=1]en daarnaast verdient het ook lekker hehe[SIZE=1]
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:33
Miess
Miess is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2003 @ 09:29:
-Wat word (of is) je vervolgopleiding?
Ik doe nu pabo, volgend jaar waarschijnlijk pedagogiek.
Kap je na het 2de jaar? Is toch zonde, zou ik eerst pabo afmaken en dan alsnog pedagogiek doen (kun je pedagogiek waarschijnlijk ook verkort doen).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Miess schreef op 21-06-2003 @ 15:33:
Kap je na het 2de jaar? Is toch zonde, zou ik eerst pabo afmaken en dan alsnog pedagogiek doen (kun je pedagogiek waarschijnlijk ook verkort doen).
Wat denk je dat ik zou doen als dat een optie was?

En ik kan pedagogiek nu ook verkort doen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 16:38
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
ik ga volgend jaar beginnen aan de pabo in Helmond.

Ik vind kinderen heerlijk, maar het lijk me ook leuk om ze iets bij te brengen. Erg interessant
Voor de klas staan lijkt me echt heel erg leuk!
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:10
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 20-06-2003 @ 23:27:

Dus, mijn vragen aan jullie zijn;

1) Wat word (of is) je vervolgopleiding?

2) Waarom heb je hier voor gekozen?

3) Ga je dan op kamers?

4) Alvast bedankt,

1) technische informatica op de tu/e

2) uh ja ik ging altijd wel redelijk wat met computers om, en het leek me wel aardig, maar eigenlijk wilde ik een andere studie, maar daar ben ik niet door de selectie heen gekomen en toen heb ik me ergens in begin augustus op de valreep nog aangemeld

3) NEE!

4) graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
-Wat word (of is) je vervolgopleiding?
Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH)

-Waarom heb je hier voor gekozen?
Van alle opleidingen die er zijn, lijkt me die gewoon het leukst. Iets gevoelsmatigs; ik wil met mensen werken, ze helpen met allerlei dingen (ook gewoon simpele dingen) en van de 'sociale'opleidingen leek deze me dan het leukst.

-Ga je dan op kamers?
Waarschijnlijk wel ja. Weet alleen niet of ik het eerste jaar dan al een kamer kan vinden (beslis volgend jaar pas in welke plaats) dus misschien het eerste jaar nog thuis.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:18
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
- Civiele Techniek (Universiteit Twente)

- Ik was altijd erg geintresseerd in natuurkunde en vooral in mechanica, maar toch wil ik nog iets 'alledaags'

- Ja (ik woon meer dan 3 uur weg), maar ik heb er nog geen, dus als iemand een weet
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:42
PV
PV is offline
-Wat word (of is) je vervolgopleiding?
doe al 2 jaar HBO Journalistiek in Tilburg

-Waarom heb je hier voor gekozen?
het leek me leuk om iets met 'het nieuws' te doen

-Ga je dan op kamers?
ik ben direct op kamers gegaan ja, qua reistijd was het niet te doen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 21:00
Sithan
Sithan is offline
-Ik doe nu Psychologie

-Ik heb me altijd afgevraagd waarom bepaalde mensen zich zo gedragen en dan om precies te zijn de mensen die afwijken van wat normaal lijkt te zijn in deze maatschappij. Geestelijke stoornissen kunnen mij eveneens mateloos interesseren.

-Aangezien mijn studie in amsterdam is en ik binnen 3 kwartier er kan zijn, is het helaas geen kwestie van op kamers gaan, maar op kamers kunnen...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 09:24
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Ik doe spw, als ik dat af heb ga ik naar de pabo
Ik ga volgend jaar al naar Alkmaar, maar ik ga nog niet op kamers, want ik hoef maar 2 dagen per week naar school en mijn stage is in Den Helder.
Als ik eenmaal op de pabo zit ben ik denk ik zo gewend aan de trein..maar misschien ook wel op kamers, wil nog meer opleidingen doen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 10:07
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
1) Wat word (of is) je vervolgopleiding?

ICT Beheer en Applicatie ontwikkelaar allebei in Amsterdam en verkort 4 jaar in 1 jaar

2) Waarom heb je hier voor gekozen?

Dit is niveau 4. Niveau 3 heb ik net afgerond, 3 jaar in 2 jaar. Ik ga hem in 1 jaar doen omdat ik nog naar het HBO wil + met deze opleiding krijg ik een jaar vrijstelling op het HBO

3) Ga je dan op kamers?

Nee amsterdam is dichtbij genoeg.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 14:29
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
1) Wat word (of is) je vervolgopleiding?

Civiele techniek aan de hoge school van Utrecht

2) Waarom heb je hier voor gekozen?

geen idee eigelijk. Moest toch wat gaan doen, dus dacht ik dat het beste was om een technische opleiding te kiezen. En in dat kader was civiele techniek het leukst. Dus heb ik dat maar gekozen. Wist gewoon erg niks anders

3) Ga je dan op kamers?

Ooit...maar euh de wachtijd in Utrecht voor een kamer is wel heel erg lang
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-06-2003, 14:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Biomedische wetenschappen omdat ik graag 'iets medisch' wil studeren maar geneeskunde niet zie zitten.

Ik wil graag in Leuven gaan studeren en dat is niet abnormaal ver weg voor mij maar wel te ver om dagelijks te doen dus ja, ik ga op kamers en dat lijkt me hardstikke leuk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 15:48
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 21-06-2003 @ 09:15:
Psychologie . Dat wil ik al een paar jaar. Heb even getwijfeld, maar het is nu definitief.

Waarom? Ik interesseer me voor gedachten van andere mensen en interesseer me voor het 'waarom' mensen op een bepaalde manier leven, etc.

Ik ga niet op kamers denk ik, want ik woon een half uurtje met de trein van Utrecht vandaan, waar ik ook wil studeren.
Daarbij denk ik dat ik op kamers wonen niet zo leuk vind. Ik heb graag als ik thuiskom iemand om tegenaan te praten
dat heb je toch juist als je op kamers gaat? Huisgenoten zat!
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Makkelijkere cito-toets voor groep basisschoolleerlingen
Verwijderd
81 07-11-2012 13:23
Psychologie Psyche van de mens
Verwijderd
63 02-10-2009 16:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het nederlandse onderwijssysteem
Wammus
114 24-03-2008 23:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Iederwijs
Jochem12
102 14-04-2005 11:31
Algemene schoolzaken HBO SPH en dan psychologie
nlblue-eyes
31 10-02-2004 08:50
Algemene schoolzaken Versier la agenda!
Mik-mother
14 30-06-2002 06:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.