Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2006, 10:58
squat
squat is offline
Ik heb namelijk een WD 200 GB 7200rpm SATA II 2000JS gekocht maar het viel me op dat de connectors in mijn computer voor de oude HD anders zijn dan voor deze HD. Moet ik nou nieuwe connectors kopen of heb ik een heel nieuw moederboord nodig?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2006, 11:00
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je moederbord geen Serial ATA heeft, dan kun je hem niet aansluiten nee. Serial ATA is een klein stekkertje, Parallel ATA is een hele brede stekker met 80 kleine draadjes.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:20
Verwijderd
Zijn er geen sata->pata kabels?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:30
nsa1984
nsa1984 is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 25-04-2006 @ 12:20 :
Zijn er geen sata->pata kabels?
Volgens mij zijn die kabels er niet, maar wta je wel kan doen is bij een goede computer winkel uitleggen dat je geen sata poorten hebt op je moederbord.

Dan kunnen zij je vast wel aan een kaartje helpen net als een netwerk kaart welke je 1 van die witte gleuven kunt drukken. Dan kun je alsnoig je harde schijf aansluiten en zal windows je schijf netjes herkennen.
__________________
De waarheid is mooi, maar waar vond je hem?

Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:32
squat
squat is offline
Bedankt voor het advies. Beetje dom van me dat ik hier niet naar gekeken had voordat ik hem kocht.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:33
nsa1984
nsa1984 is offline
Citaat:
squat schreef op 25-04-2006 @ 12:32 :
Bedankt voor het advies. Beetje dom van me dat ik hier niet naar gekeken had voordat ik hem kocht.
Ach kan gebeuren, overkomt mij ook weleens waar een klant bij staat das nog wat lulliger.
__________________
De waarheid is mooi, maar waar vond je hem?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 12:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nsa1984 schreef op 25-04-2006 @ 12:30 :
goede computer winkel
AAAH!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 12:07
nsa1984
nsa1984 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-04-2006 @ 13:03 :
AAAH!
Ik begrijp dat jij geen fan van alternate bent.. geeft op zich niet maar motiveer. Persoonlijk heb ik er nooit geen problemen mee gehad. Prijzen kunnen goedkoper, kunnen duurder. Leverings voorwaarden geld hetzelfde voor.

En nee heb er nog werkelijk nooit wat besteld pas 7 jaar actief klant... en met actief bedoel ik minimaal 1 a 2 maal per maand bestellen, ook de grotere onderdelen.
__________________
De waarheid is mooi, maar waar vond je hem?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 13:26
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
nsa1984 schreef op 25-04-2006 @ 13:07 :
Prijzen kunnen goedkoper, kunnen duurder. Leverings voorwaarden geld hetzelfde voor.

dus leveringsvoorwaarde kunnen ook goedkoper of duurder ?

//IRRI MODUS OFF//

je kan beter als je toch een webwinkel kiest wel gelijk een goedkopere nemen, kijk eens op www.pczaak.nl of www.icomputers.nl

die zijn sowieso een stuk goedkoper en volgens de shopsurvey van tweakers ook beide betrouwbaarder dan alternate, ik heb ook met alle 3 de shops ervaringen en ik vind ze allebei niet echt heel slecht, gaat altijd wel eens een x wat mis namelijk.

als je echt zekerheid wilt moet je maar naar de plaatstelijke computerboer gaan en het dubelle betalen van wat je op internet betaald...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 13:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nsa1984 schreef op 25-04-2006 @ 13:07 :
Ik begrijp dat jij geen fan van alternate bent.. geeft op zich niet maar motiveer. Persoonlijk heb ik er nooit geen problemen mee gehad. Prijzen kunnen goedkoper, kunnen duurder. Leverings voorwaarden geld hetzelfde voor.
Oh, maar ik heb allang verteld wat er bij één (!!) garantieafwikkeling allemaal mis is gegaan, gebruik de zoekfunctie maar als je het volledige verhaal wilt.

In ieder geval heb ik het volgende bij Alternate allemaal meegemaakt:
- Verkeerde productenlevering
- Te hoge prijs bij rembourszending
- Ondeskundige hulp
- Laten betalen voor reparatie waar garantie op zat
- Ze zijn mijn PC een week lang kwijt geweest
- 8 Weken te late levering van bestelling
- 7 Weken te late terugzending na garantieafwikkeling
- Andermans PC opsturen naar mijn huisadres ("oeps, foutje!")
- Bij garantieafwikkeling in plaats van mijn PC met nieuwe onderdelen alleen de nieuwe onderdelen opgestuurd
- Slechte voorlichting over aansprakelijkheid bij zending met schade, waardoor ik nu nog steeds (heel erg veel later) 256 euro van ze hoor te krijgen, maar ze weigeren te betalen
- Niet terugbellen waar dat wel beloofd was

Ik kan zo even niets meer bedenken, maar je snapt waarom ik nooit meer bij Alternate bestel. Misschien ben ik wel nét het geval waar alles bij misgaat, maar ook dat lijkt me een beetje sterk. Daarnaast hoor ik veel klachten over de afwikkeling van garantieprocedures. En ze zijn nog duur ook!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 13:49
nsa1984
nsa1984 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-04-2006 @ 14:38 :
Ik kan zo even niets meer bedenken, maar je snapt waarom ik nooit meer bij Alternate bestel. Misschien ben ik wel nét het geval waar alles bij misgaat, maar ook dat lijkt me een beetje sterk. Daarnaast hoor ik veel klachten over de afwikkeling van garantieprocedures. En ze zijn nog duur ook!
Ho, niet kwaad worden op mij Ik werk der ook niet. Gezien je lijst begrijp ik jouw keuze wel en dat is volledig jouw goed recht. Verder zijn ze inderdaad wat duurder dan gemiddeld (daar heb ik gelukkig helemaal geen barst mee te maken gezien het feit dat geld niet direct een probleem is voor mij.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-04-2006 @ 14:38 :
Oh, maar ik heb allang verteld wat er bij één (!!) garantieafwikkeling allemaal mis is gegaan, gebruik de zoekfunctie maar als je het volledige verhaal wilt.
Nee ik ga niet zoeken geloof je namelijk zo ook wel, en je hebt altijd wel ergens een rotte appel geval tussen zitten als je snapt wat ik bedoel, dat jij die rotteappel gekregen hebt en dan meteen erug goed uitgevoert is helemaal kut voor jouw natuurlijk.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-04-2006 @ 14:38 :
In ieder geval heb ik het volgende bij Alternate allemaal meegemaakt:
- Verkeerde productenlevering
- Te hoge prijs bij rembourszending
- Ondeskundige hulp
- Laten betalen voor reparatie waar garantie op zat
- Ze zijn mijn PC een week lang kwijt geweest
- 8 Weken te late levering van bestelling
- 7 Weken te late terugzending na garantieafwikkeling
- Andermans PC opsturen naar mijn huisadres ("oeps, foutje!")
- Bij garantieafwikkeling in plaats van mijn PC met nieuwe onderdelen alleen de nieuwe onderdelen opgestuurd
- Slechte voorlichting over aansprakelijkheid bij zending met schade, waardoor ik nu nog steeds (heel erg veel later) 256 euro van ze hoor te krijgen, maar ze weigeren te betalen
- Niet terugbellen waar dat wel beloofd was
Gezien je lijstje heb jij inderdaad de nodige shit van alternate wel over jeheen gehad. Zelf heb ik gelukkig andere ervaringen, maar ik zal niet ontkennen dat dit soort dingen voorkomen. Jij bent er in dit geval het levende bewijs van. Jouw keuze om niets meer met alternate te maken te willen hebben is misschien in deze situatie wel terecht. Persoonlijk was ik misschien wel verder gegaan, maar dat kan ik niet voor jouw beoordelen.

Verder de reden dat ik alternate als shop gebruikte is het feit dat ik van alternate weet dat je makkelijk direct kunt deeplinken naar een artikel wat in dit topic wel handig was denk ik.
__________________
De waarheid is mooi, maar waar vond je hem?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 14:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ach, er zijn genoeg betere en goedkopere winkels, dus waarom zou ik er ooit nog terug komen?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:43
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-04-2006 @ 15:00 :
Ach, er zijn genoeg betere en goedkopere winkels, dus waarom zou ik er ooit nog terug komen?
Amen... al waren ze de laatste op aarde never nooit meer alternate
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.