Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2013, 11:37
Verwijderd
Ik heb maar vier uur geslapen en dat voel ik. Wat is werken toch vreselijk als je loopt te knikkebollen.
Advertentie
Oud 17-05-2013, 11:47
Verwijderd
Ik heb hetzelfde. En zo nog lesgeven en dan een verjaardag, geen tijd voor powernappen...
Oud 17-05-2013, 11:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
De prenten hingen in het museum? Bedoel je niet het werk van Akseli Gallen-Kallela?

Ooh wacht, of bedoel je de tentoonstelling Russische Sprookjes?
dat laatste!
Oud 17-05-2013, 12:00
Verwijderd
Citaat:
toen ik wakker werd kon ik een zwaard, more candies en faster candies kopen
Wat voor zwaard kon je kopen? Ik heb nu de Sword of Life, level 2. Zojuist bij de sorceress alle beschikbare enchants gescoord, woei Even wachten tot ik 300klp heb voor moar Kan nu op een haartje na de underwater cave doen zonder pots/scrolls.
Oud 17-05-2013, 12:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik geloof niet dat ik dit spelletje echt snap, maar whatever, ik ga wel kijken wat er gebeurt
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 17-05-2013, 12:03
Verwijderd
Meh, en één raadsel van de kikker wist ik niet
Oud 17-05-2013, 12:07
Verwijderd
Hebben jullie al ontdekt hoe je de lollyverkoper kunt pesten, Q en Pip?
Oud 17-05-2013, 12:08
Verwijderd
Tevens, Q, kijk eens wat een lief bandje. Je kan onderin hun laatste album luisteren.
Oud 17-05-2013, 12:09
Verwijderd
Ik maak voor vanavond als toetje een zandkoek met karamel en chocola. Maar dat vind ik een beetje karig. Hebben jullie ideeën voor wat erbij kan? Gewoon iets als ijs, zou dat chill zijn?
Oud 17-05-2013, 12:24
Verwijderd
Ijs of hangop of bavarois!
Oud 17-05-2013, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie al ontdekt hoe je de lollyverkoper kunt pesten, Q en Pip?
Nee! En ik vind het zeer dubieus dat ik nu wel weet dat 't kan maar niet weet hóe Bedankt, jongedame

Citaat:
Tevens, Q, kijk eens wat een lief bandje. Je kan onderin hun laatste album luisteren.
Ja, daar ben je laatst heen geweest toch? Ik kon toen niet echt checken, had er nog wel een innerlijke notitie van gemaakt naar aanleiding van jouw omschrijving

Citaat:
Ik maak voor vanavond als toetje een zandkoek met karamel en chocola. Maar dat vind ik een beetje karig. Hebben jullie ideeën voor wat erbij kan? Gewoon iets als ijs, zou dat chill zijn?
Nou eh, ijs met caramel is win, ijs met chocolade is win, ijs met zandkoek kan prrrima, ijs met chocolade én caramel is dubbele win, ijs met chocolade, caramel en zandkoek dus dubbele win met een extra touch awesomeness. Zo moeilijk is het toch niet
Oud 17-05-2013, 12:47
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Hmmmm dat klinkt allemaal lekker. Zandkoek, ijs, chocola, karamel, nom nom!

Morgen komt een vriendin thee drinken, ik denk dat ik ook maar weer iets ga bakken.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-05-2013, 12:50
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Deze ziet er wel lekker uit Misschien wel nog even een kleine springvorm kopen. Die mis ik eigenlijk wel vaker.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-05-2013, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie al ontdekt hoe je de lollyverkoper kunt pesten, Q en Pip?
Hahahaaaa, gevonden
Oud 17-05-2013, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Hahahaaaa, gevonden
De tweede manier ook?

Citaat:
Ja, daar ben je laatst heen geweest toch? Ik kon toen niet echt checken, had er nog wel een innerlijke notitie van gemaakt naar aanleiding van jouw omschrijving
Ja, gisterenavond. Ze speelden met Vampillia (mwoah) en JAG HATAR (best heel aardige post rock/shoegaze van Nederlandse bodem) maar Nadja was wel het hoogtepunt. Ik weet niet of ze nou één nummer van 45 minuten speelden of meerdere die ze héééééél langzaam in elkaar lieten overlopen, maar het was echt hnnngggg. <3
Oud 17-05-2013, 13:14
Verwijderd
Het thema voor ons huisfeest gaat nu richting 'Trashy Thriftshop; this is fucking awesome'
Oud 17-05-2013, 13:14
Verwijderd
Ik heb een beetje spijt dat ik geen album heb gekocht.
Oud 17-05-2013, 13:35
Verwijderd
http://www.stubru.be/media/guntherdd...otsautomixopcd

Do want!

Edit: het filmpje staat op Youtube, dus ik kan het ondersteunen met beeldmateriaal.

Oud 17-05-2013, 13:57
Verwijderd


Oud 17-05-2013, 14:19
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb net fysiotherapie gehad en bij sommige dingen moet ik zo ontzettend nadenken. Met lopen lijkt het ineens alsof ik de moeilijkste ballet-move moet uitvoeren. Aan tig dingen tegelijk denken. Tjeempie. En sommige bij sommige dingen heb ik zelfs geen idee hoe ik ze uit moet voeren. Raar lichaam. En dat ik dat zeg is voor de fysio een bevestiging dat mijn hoofd en mijn lichaam niet meer goed samenwerken. Mijn lichaam is niet meer van mij, om het zo maar te zeggen. Gelukkig schijnt iedereen dat te doen is zo'n situatie.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 17-05-2013, 14:26
Verwijderd
Citaat:
De tweede manier ook?
Ehr, fuck

Citaat:
Ja, gisterenavond. Ze speelden met Vampillia (mwoah) en JAG HATAR (best heel aardige post rock/shoegaze van Nederlandse bodem) maar Nadja was wel het hoogtepunt. Ik weet niet of ze nou één nummer van 45 minuten speelden of meerdere die ze héééééél langzaam in elkaar lieten overlopen, maar het was echt hnnngggg. <3
Vanmiddag een stuk geluisterd en inderdaad, lekkah Vanavond meerrrr.
Oud 17-05-2013, 14:37
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Hm, blijkbaar is een springvorm van 20 cm doorsnede een soort rariteit, in de kookwinkel keken ze me zo ongeveer met grote ogen aan. Ook bij de Hema alleen vormen vanaf 24 cm. Uiteindelijk toch nog één weten te bemachtigen gelukkig, bij de Blokker.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-05-2013, 15:04
Verwijderd
Vandaag is mijn feestje

Die regen is niet meer leuk. in douche ben ik nog minder nat.

Nederlands examen heeft saaie teksten. Maar het was te doen. Zitten we daar met 100 man.
Oud 17-05-2013, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Hm, blijkbaar is een springvorm van 20 cm doorsnede een soort rariteit, in de kookwinkel keken ze me zo ongeveer met grote ogen aan. Ook bij de Hema alleen vormen vanaf 24 cm. Uiteindelijk toch nog één weten te bemachtigen gelukkig, bij de Blokker.
Ik heb er een van 20cm van de hema
Oud 17-05-2013, 15:11
Verwijderd
Ik heb er een van 20 cm van de kookwinkel. Maar daar hadden ze ook 12, 16, 18, 22, 24, 26, 28 en 30 cm.
Oud 17-05-2013, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb net fysiotherapie gehad en bij sommige dingen moet ik zo ontzettend nadenken. Met lopen lijkt het ineens alsof ik de moeilijkste ballet-move moet uitvoeren. Aan tig dingen tegelijk denken. Tjeempie. En sommige bij sommige dingen heb ik zelfs geen idee hoe ik ze uit moet voeren. Raar lichaam. En dat ik dat zeg is voor de fysio een bevestiging dat mijn hoofd en mijn lichaam niet meer goed samenwerken. Mijn lichaam is niet meer van mij, om het zo maar te zeggen. Gelukkig schijnt iedereen dat te doen is zo'n situatie.
Herkenbaar. In je hoofd weten hoe een woord geschreven wordt, maar je hand die faalt en alleen maar kronkeltjes kan maken (als een kind dat niet kan schrijven en doet alsof het schrijft). Op een trap stilvallen en niet meer kunnen bedenken hoe je verder moet. Je hand bevelen iets op te pakken, maar ze niet genoeg onder controle kunnen houden of zo hard trillen dat je niet eens op een knopje kunt duwen. Gekke dingen zijn dat.

Vooral dat schrijven was angstaanjagend. Ik was echt woest op mezelf, mijn lichaam op dat moment, want ik kon het niet aangewezen krijgen op de letterkaart, ik kon niet praten door de beademing en mijn hand weigerde mee te werken in mijn communicatie. Ik was afgesloten van mogelijkheden om te laten weten wat ik voelde. Ik kon enkel de meest simpele woorden vormen door ze op een letterkaart aan te wijzen (QWERTY werkte overigens aanzienlijk beter dan ABCDEFG ) en dat bleek ik ook wel in allerlei dialecten en talen door elkaar te doen ^^ Nederlands, Mestreechs dat ik niet eens kan schrijven en Engels
Oud 17-05-2013, 15:16
Verwijderd
Wat grappig dat je talen door elkaar deed, had je dat zelf door?
Oud 17-05-2013, 15:21
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Herkenbaar. In je hoofd weten hoe een woord geschreven wordt, maar je hand die faalt en alleen maar kronkeltjes kan maken (als een kind dat niet kan schrijven en doet alsof het schrijft). Op een trap stilvallen en niet meer kunnen bedenken hoe je verder moet. Je hand bevelen iets op te pakken, maar ze niet genoeg onder controle kunnen houden of zo hard trillen dat je niet eens op een knopje kunt duwen. Gekke dingen zijn dat.

Vooral dat schrijven was angstaanjagend. Ik was echt woest op mezelf, mijn lichaam op dat moment, want ik kon het niet aangewezen krijgen op de letterkaart, ik kon niet praten door de beademing en mijn hand weigerde mee te werken in mijn communicatie. Ik was afgesloten van mogelijkheden om te laten weten wat ik voelde. Ik kon enkel de meest simpele woorden vormen door ze op een letterkaart aan te wijzen (QWERTY werkte overigens aanzienlijk beter dan ABCDEFG ) en dat bleek ik ook wel in allerlei dialecten en talen door elkaar te doen ^^ Nederlands, Mestreechs dat ik niet eens kan schrijven en Engels
Zo erg is het bij mij gelukkig niet! Ik kan ook wel een beetje lopen, alleen draait mijn linkerbeen en -voet naar binnen en dat mag niet. En ik moet mijn voeten ook aanspannen en proberen mijn voeten af te wikkelen en mijn kontspieren ook aanspannen enzo. Super ingewikkeld. En bij een bepaalde oefening liggend, mag ik niet naar buiten zakken, maar daar snap ik gewoon niet zo van hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Iets met heupspieren, maar ik weet gewoon niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen.

Dat met woorden ken ik ook wel een beetje, maar dan was het dat ik het ding in kwestie wel voor me zag, maar dan niet op het woord kwam. Toen had ik een soort afasie door de hersenontsteking. Dat is ook uiterst merkwaardig om te merken ja. En frustrerend!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 17-05-2013, 15:23
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik gooide er trouwens ook soms een Engels woord doorheen, als ik daar eerder op kwam dan op het Nederlandse.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 17-05-2013, 15:23
Verwijderd
Ik niet nee, dat bleek ik te doen in de periode die ik zelf niet meer herinner (op de hallucinaties na). Mijn ouders hebben me dat verteld, dat ze soms niet wisten wat er stond en later beseften dat ik iets in het Mestreechs had proberen te schrijven. De echte duidelijke herinneringen aan het letterbord zijn van toen ik ook wel weer meer besef had en waarschijnlijk ook beter kon formuleren. De eerste woorden die ik heb gemaakt, zonder letterbord, had ik op pa zijn hand gevormd (vroeger deden we dat, schrijven en/of tekenen op handen, armen en rug met je vinger en dan moest de ander raden wat er stond), dat waren P A en P I S S (ondanks een blaassonde, moest ik blijkbaar pissen ). Toen bedacht de verpleging een letterbord en niet veel later bedachten mijn ouders dat een letterbord vormgegeven als QWERTY waarschijnlijk nog makkelijker zou zijn voor me.
Oud 17-05-2013, 15:26
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik niet nee, dat bleek ik te doen in de periode die ik zelf niet meer herinner (op de hallucinaties na). Mijn ouders hebben me dat verteld. De echte duidelijke herinneringen aan het letterbord zijn van toen ik ook wel weer meer besef had en waarschijnlijk ook beter kon formuleren. De eerste woorden die ik heb gemaakt, zonder letterbord, had ik op pa zijn hand gevormd (vroeger deden we dat, schrijven en/of tekenen op handen, armen en rug met je vinger en dan moest de ander raden wat er stond), dat waren P A en P I S S (ondanks een blaassonde, moest ik blijkbaar pissen ). Toen bedacht de verpleging een letterbord en niet veel later bedachten mijn ouders dat een letterbord vormgegeven als QWERTY waarschijnlijk nog makkelijker zou zijn voor me.
Dat er überhaupt nog letterborden in niet-qwerty bestaan!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 17-05-2013, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Ik gooide er trouwens ook soms een Engels woord doorheen, als ik daar eerder op kwam dan op het Nederlandse.
Dat doe ik nu dus vaak. Wat me te binnen schiet ofiktypeentijdjezoalsdittotdat het woord dat ik bedoel me te binnen schiet. En soms helpt dat niet en dan neem ik mijn toevlucht tot iets dat in de buurt komt omdat ik het even niet anders kan omschrijven. En gezegdes mixen of woorden verhaspelen, zinnen samensmelten. Pfff ^^
Oud 17-05-2013, 15:27
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Hoe lang heb je eigenlijk alles bij elkaar in het ziekenhuis gelegen?
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 17-05-2013, 15:28
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Dat doe ik nu dus vaak. Wat me te binnen schiet ofiktypeentijdjezoalsdittotdat het woord dat ik bedoel me te binnen schiet. En soms helpt dat niet en dan neem ik mijn toevlucht tot iets dat in de buurt komt omdat ik het even niet anders kan omschrijven. En gezegdes mixen of woorden verhaspelen, zinnen samensmelten. Pfff ^^
Ben je daarvoor nog onder controle bij een arts?
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 17-05-2013, 15:28
Verwijderd
Ik heb net twee zandkoeken gemaakt, lekker op tijd en alles
Oud 17-05-2013, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Dat er überhaupt nog letterborden in niet-qwerty bestaan!
Gewoon zelfgemaakt ^^ Blad papier met letters er op En er zijn ook anderssoortige toetsenborden natuurlijk. België en Frankrijk heeft standaard AZERTY (brol) en Duitsland heeft QWERTZ geloof ik. En er is DVORAK, het ideale toetsenbord zonder rekening te hoeven houden met hamertjes.

Maar goed dat ze geen standaard aanwijsbord in AZERTY hadden liggen, ik was beginnen stuiptrekken uit protest denk ik
Oud 17-05-2013, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang heb je eigenlijk alles bij elkaar in het ziekenhuis gelegen?
11 april operatie, 13 april thuis, 15 april met de ambulance weggevoerd en 29 juni was ik bij mijn ouders thuis.

Citaat:
Ben je daarvoor nog onder controle bij een arts?
We zijn op zoek naar wat ermee moet, maar alle geheugenklinieken zijn gericht op dementerende ouderen. Het is een weer een traject binnen de psychologie en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Mijn psychiater is er nu mee bezig, hij heeft oude resultaten opgevraagd, we gaan kijken of er opmerkelijke verschillen zitten en wat daar eventueel aan te doen is. Het is eigenlijk niet zozeer het geheugen, maar meer een concentratieprobleem. Een beetje afleiding of verwarring of te snel doordenken en *POEF* daar is alles weg.
Oud 17-05-2013, 15:34
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Gewoon zelfgemaakt ^^ Blad papier met letters er op En er zijn ook anderssoortige toetsenborden natuurlijk. België en Frankrijk heeft standaard AZERTY (brol) en Duitsland heeft QWERTZ geloof ik. En er is DVORAK, het ideale toetsenbord zonder rekening te hoeven houden met hamertjes.

Maar goed dat ze geen standaard aanwijsbord in AZERTY hadden liggen, ik was beginnen stuiptrekken uit protest denk ik
Ja, ik weet het. Was meer 'bij wijze van spreken'.
Ik heb eigenlijk nog nooit op een toetsenbord anders dan een qwerty-toetsenbord getikt (ik vraag me steeds af of qwerty met een u na de q moet ) Lijkt me vreselijk irritant.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 17-05-2013, 15:34
Verwijderd
8 uur willen werken op een nacht van 4 uur gaat dus niet. Maar ach, ik ga sowieso morgen al verder. Nu even doezelen en dan asperges koken!
Oud 17-05-2013, 15:35
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
11 april operatie, 13 april thuis, 15 april met de ambulance weggevoerd en 29 juni was ik bij mijn ouders thuis.


We zijn op zoek naar wat ermee moet, maar alle geheugenklinieken zijn gericht op dementerende ouderen. Het is een weer een traject binnen de psychologie en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Mijn psychiater is er nu mee bezig, hij heeft oude resultaten opgevraagd, we gaan kijken of er opmerkelijke verschillen zitten en wat daar eventueel aan te doen is. Het is eigenlijk niet zozeer het geheugen, maar meer een concentratieprobleem. Een beetje afleiding of verwarring of te snel doordenken en *POEF* daar is alles weg.
En kun je daar niet mee naar een neuroloog? Dat lijkt mij een arts die het meest moet weten over wat er met je hersenen gebeurt na zo'n klap.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 17-05-2013, 15:36
Verwijderd
Oud 17-05-2013, 15:36
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
8 uur willen werken op een nacht van 4 uur gaat dus niet. Maar ach, ik ga sowieso morgen al verder. Nu even doezelen en dan asperges koken!
Omnomnomnom! Nu heb ik trek in asperges
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 17-05-2013, 15:39
Verwijderd
Wij hebben ragout.
Oud 17-05-2013, 15:49
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
dat laatste!
Mooi was die tentoonstelling ja <333

Citaat:
Ik heb er een van 20cm van de hema
Citaat:
Ik heb er een van 20 cm van de kookwinkel. Maar daar hadden ze ook 12, 16, 18, 22, 24, 26, 28 en 30 cm.
Hm apart. Groningen is blijkbaar achtergesteld taartbakgebied.

Citaat:
Ik heb net twee zandkoeken gemaakt, lekker op tijd en alles
Hm, klinkt goed!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-05-2013, 15:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oud 17-05-2013, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Wat voor zwaard kon je kopen? Ik heb nu de Sword of Life, level 2. Zojuist bij de sorceress alle beschikbare enchants gescoord, woei Even wachten tot ik 300klp heb voor moar Kan nu op een haartje na de underwater cave doen zonder pots/scrolls.
weet ik niet eigenlijk. Vind de zwaarden het stomst, vind het leuker om mijn snoepaandeel te zien groeien.
Citaat:
Meh, en één raadsel van de kikker wist ik niet
welke?
Citaat:
Hebben jullie al ontdekt hoe je de lollyverkoper kunt pesten, Q en Pip?
nee! krijg je dan meer?
Oud 17-05-2013, 16:07
Verwijderd
we hebben net huis 2 bekeken in de straat van onze keuze, het huis dat helemaal af is. Het was wel mooi enzo, maar totaal geen sfeer. Of nou ja, de sfeer van een nieuwbouwhuis. Het hele lieve karakter en het schattige was weg. Tegenvaller, hadden we meer van verwacht! We zijn nog steeds verliefd op het huis dat het meeste werk kost.
De andere 2 die zijn vrij gekomen hebben we binnen lopen loeren en zijn de tuin ingelopen via het achterommetje. Vielen ook niet tegen. Maar toch, die eerste he
Oud 17-05-2013, 16:09
Verwijderd
Maar als het huis qua indeling precies hetzelfde is als die eerdere, is die sfeer dan niet gewoon een kwestie van verven/behangen en vloeren leggen?
Oud 17-05-2013, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik weet het. Was meer 'bij wijze van spreken'.
Ik heb eigenlijk nog nooit op een toetsenbord anders dan een qwerty-toetsenbord getikt (ik vraag me steeds af of qwerty met een u na de q moet ) Lijkt me vreselijk irritant.
AZERTY is gewoon ruk, achterhaalde Franse brol, ik kan er ook prima op typen na even een omschakelingsperiode, maar als ik aan de symbolen moet, moet ik zoeken. En het is onlogisch.

Citaat:
En kun je daar niet mee naar een neuroloog? Dat lijkt mij een arts die het meest moet weten over wat er met je hersenen gebeurt na zo'n klap.
Ik heb geen idee,ik heb dit aan mijn huisarts en aan de psych aangegeven. Die zullen toch wel iets kunnen bedenken?

Citaat:
Maar als het huis qua indeling precies hetzelfde is als die eerdere, is die sfeer dan niet gewoon een kwestie van verven/behangen en vloeren leggen?
Dat.



En een jong familielid op FB:

Citaat:
Vandaag eerste examee #nederlands ..
Ik vrees voor haar slagingskansen.
Oud 17-05-2013, 16:18
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Bij het afval weggooien kreeg ik afvalsap over me heen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.