Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2013, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Haha, als iemand zei 'gezond' zou ik toch niet iets met spinazieroomsaus adviseren.
Mja, ik geloof dat jij sowieso wel anders over eten denkt. Daarbij zei ze enigszins gezond en wat ik voorstelde (waarbij ik ook nog of melk zei), vind ik gezonder dan, maar even snel als een pizza.
Advertentie
Oud 11-07-2013, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Die wokmaaltijd voor 1 persoon van de appie met scampi's Binnen 10 minuten klaar, vis, groenten en noedels, 375 calorieen en fucking lekker
Oeh dat klinkt goed!! Vriesvak of vers?
Oud 11-07-2013, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Niets speciaals eigenlijk, op de zaak bij mijn ouders geweest, cadeautjes gekregen en vlaai uitgedeeld Zaterdag vier ik het met vrienden.


Simpel en snel: pasta of rijst met vis met spinazieroomsaus (de vis doe je in stukjes zodat het allemaal niet te lang duurt, die bak je, kapt er room of melk bij, spinazieblokjes uit de vriezer, kruiden, klaar. En de pasta/rijst kookt in de tussentijd, duurt even lang als een pizza).

Omelet met toegevoegde ingrediënten (verse spinazie <3), duurt ook niet lang.
Thanks!
Oud 11-07-2013, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Mja, ik geloof dat jij sowieso wel anders over eten denkt. Daarbij zei ze enigszins gezond en wat ik voorstelde (waarbij ik ook nog of melk zei), vind ik gezonder dan, maar even snel als een pizza.
Ja er zijn uiteraard gradaties in gezond Ik wilde vooral geen pizza/pannenkoeken/friet, maar heb ook geen zin in een bak sla.
Oud 11-07-2013, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Oeh dat klinkt goed!! Vriesvak of vers?
Vers!
Oud 11-07-2013, 17:25
Verwijderd
Mooi! Hopelijk is mijn AH ook zo hip
Oud 11-07-2013, 17:26
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Oh jongens, ik wilde toch nog even met jullie delen hoe hard ik gisteren heb gelachen! We (moeder, vader, zus en ik) gingen zwemmen in een overdekt zwembad. Mijn vader heeft een beenprothese, die hij natuurlijk uit doet bij het zwemmen (hij zwemt namelijk niet zo veel dat hij een waterproofprothese heeft). Dus hobbelde en schuifelde hij, wat ongemakkelijk, heen en weer tussen verschillende baden, op billen, handen en de voet die hij nog heeft. De gezichten van kinderen/tieners toen ze mijn vader voorbij zagen komen Kostelijk. Patatjes bleven halverwege in de lucht hangen, ergens tussen frietbakje en mond in.
Citaat:
Nou ik zou ook wel verbaasd opkijken als ik ineens een man met 1 been over de grond zou zien kruipen.

Volgende keer moet hij er nepbloed opdoen en gillen dat er haaien zijn.
Ik moest hardop lachen
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 11-07-2013, 17:27
Verwijderd
In Utrecht hebben ze 'm bij elke Appie, dus vast wel Maar al die wokmaaltijden zijn lekker, als ik snel en gezond wil ga ik vaak daarvoor Wel een beetje prijziger dan als je 't zelf zou doen, maar omnomn, lekkere saus, gemarineerd vlees, alles al gesneden, 0 moeite
Oud 11-07-2013, 17:27
Verwijderd
Citaat:
In Utrecht hebben ze 'm bij elke Appie, dus vast wel Maar al die wokmaaltijden zijn lekker, als ik snel en gezond wil ga ik vaak daarvoor Wel een beetje prijziger dan als je 't zelf zou doen, maar omnomn, lekkere saus, gemarineerd vlees, alles al gesneden, 0 moeite
Dat klinkt echt heel prima! Dan houd ik mooi tijd over voor het shredden
Oud 11-07-2013, 17:28
Verwijderd
En bij de scampi's even wat knoflook meebakken voor extra lekker
Oud 11-07-2013, 17:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ja die zijn idd prima, heb ze ook regelmatig. En ik weet zo niet of het goedkoper zou zijn als je alles los haalt; want dan moet je er meteen 2 of 3 dagen van eten gok ik
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 11-07-2013, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt echt heel prima! Dan houd ik mooi tijd over voor het shredden
Oud 11-07-2013, 17:31
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Heb je ook vegetarische wokmaaltijden? En zo ja, zijn die ook zo lekker?
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 11-07-2013, 17:31
Verwijderd
Citaat:
En bij de scampi's even wat knoflook meebakken voor extra lekker
Extra lekker is altijd goed
Oud 11-07-2013, 17:36
Verwijderd
Citaat:
ja die zijn idd prima, heb ze ook regelmatig. En ik weet zo niet of het goedkoper zou zijn als je alles los haalt; want dan moet je er meteen 2 of 3 dagen van eten gok ik
Ja zeker aangezien ik nooit vaker dan één avond achter elkaar thuis eet, dus dan ligt het een beetje te verschrompelen in de koelkast, maar ik anticipeerde vast op veelgehoord commentaar
Oud 11-07-2013, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Heb je ook vegetarische wokmaaltijden? En zo ja, zijn die ook zo lekker?
Volgens mij niet Wat stom eigenlijk, ik ga ze een brief sturen
Oud 11-07-2013, 17:39
Verwijderd
Ik vind 375 kcal erg weinig voor avondeten.
Oud 11-07-2013, 17:40
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Als je aan het afvallen bent, is dat prima.

Ik wil hardlopen, maar ik heb een half uur geleden gegeten Niet zo slim, Miekje!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-07-2013, 17:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
misschien is dat niet het enige onderdeel van het avondeten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 11-07-2013, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Ik vind 375 kcal erg weinig voor avondeten.
Dat is het ook. Scampi's zijn de enige die zo weinig hebben, de rest zit tussen de 500 & 700 en dat is een beetje mijn streven voor een avondmaaltijd. Vet relaxed, de appie, ook voor de haastige afvaller
Oud 11-07-2013, 17:44
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Volgens mij niet Wat stom eigenlijk, ik ga ze een brief sturen
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 11-07-2013, 17:45
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oh, ik zie net dat mijn avondeten maar 230 kcal was
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-07-2013, 17:46
Verwijderd
230 2 boterhammen met redelijk mager beleg geeft nog meer
Oud 11-07-2013, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik zie net dat mijn avondeten maar 230 kcal was
Ik wilde net zeggen, ik weet jouw lijstjes nog en ik zou jou geen expert in gezonde eetpatronen noemen

Mezelf overigens ook niet, daar niet van. Maar voor gezond afvallen zou ik niet onder de 1500 kcal per dag gaan zitten, en als je voor je grootste maaltijd 375 kcal rekent dan twijfel ik erg aan of je daaraan komt. (In het algemeen, niet richting Sann.)
Oud 11-07-2013, 17:52
Verwijderd
Ik ben het met je eens hoor para, 1500 per dag is mijn streven, soms wat meer soms wat minder, maar gemiddeld kom ik daar ook op uit
Oud 11-07-2013, 17:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
230 2 boterhammen met redelijk mager beleg geeft nog meer
Het was ongeveer 80 gram pasta met normale pastasaus en geroerbakte groenten. Volgens de eetmeter is dat 230 kcal. En volgens de eetmeter heb ik ook maar 1250 kcal op vandaag, volgens mij klopt dat ook niet, maar ik ben toch echt niets vergeten. Avondeten, drie volkorenboterhammen met boter en kaas, 4 kopjes koffie met melk en suiker, duisent glazen water, drie chocoladebiscuits, een volkoren kaakje... Mijn gewone werkdageten. Meestal zit er nog fruit bij, maar dat was nu even op.

Wat doe ik fout?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-07-2013, 17:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik geloof eigenlijk geen snars van die standaard-waardes als "2500kcal voor mannen / 2000kcal voor vrouwen". Volgens mij kan je daar gerust 500kcal van afhalen als je een couchpotato bent.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 11-07-2013, 17:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Cup-a-soup! Maarja, daar it ook niet zo heel veel in. Wel heel veel zout.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-07-2013, 17:54
Verwijderd
Zonder vlees is eten natuurlijk wel vrij snel mager. Ik vul niks in via de eetmeter, dus ik heb geen idee hoe betrouwbaar die is.
Oud 11-07-2013, 17:55
Verwijderd
Mijn streven is 'wat lekker is, maar met mate' En gezien ik nu ook heel andere, gezondere (en niet roomsaus , maar vis bijvoorbeeld of gewoon zelf eten koken met groenten ipv iets in de oven te schuiven) lekker vind, is dat niet meer zo heel moeilijk Snoep en chocolade heb ik zelfs in huis, snoep vergeet ik, chocolade is om te bakken.
Oud 11-07-2013, 17:56
Verwijderd
Misschien moet ik dat ook maar eens voor de grap invullen. Ik ben benieuwd.
Oud 11-07-2013, 17:56
Verwijderd
Citaat:
ik geloof eigenlijk geen snars van die standaard-waardes als "2500kcal voor mannen / 2000kcal voor vrouwen". Volgens mij kan je daar gerust 500kcal van afhalen als je een couchpotato bent.
Mja, ik ga wel uit van ongeveer 2000 bij 'niets' doen, dan 500 aan beweging (meestal 40 minuten fietsen + half uur evy of shred) erbij zodat ik op -1000 per dag zit en ik verlies nog steeds ongeveer een kg per week, dus wat dat betreft klopt het precies. Nou loop ik op m'n werk veel heen en weer, ook met dienbladen en handje helpen in de keuken als nodig etc. en sta ik vrij veel, misschien dat dat nog uitmaakt, maar volgens mijn bevindingen klopt 't wel dus.
Oud 11-07-2013, 17:57
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik val weer af als een malle momenteel. Elk nadeel heb zun voordeel!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 11-07-2013, 17:58
Verwijderd
Citaat:
ik geloof eigenlijk geen snars van die standaard-waardes als "2500kcal voor mannen / 2000kcal voor vrouwen". Volgens mij kan je daar gerust 500kcal van afhalen als je een couchpotato bent.
dat ja.
Het verschilt ook per persoon. Mijn huisgenoot vreet 3000-4000 kcal per dag gemiddeld (vooral heel veel vet) en die komt nooit een grammetje aan en is heel slank.
Oud 11-07-2013, 17:59
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Komt dat door de medicatie, Snebbel?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-07-2013, 17:59
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik denk dat ik simpelweg niet zo heel veel nodig heb, anders zou ik wel meer honger hebben.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-07-2013, 17:59
Verwijderd
Citaat:
ik geloof eigenlijk geen snars van die standaard-waardes als "2500kcal voor mannen / 2000kcal voor vrouwen". Volgens mij kan je daar gerust 500kcal van afhalen als je een couchpotato bent.
Nee.

Alhoewel 2000 voor een kleine vrouw met zittend werk, een auto en een inactieve levensstijl inderdaad te veel is, die moeten ~1800 ofzo. Maar dan nog zou ik niet consequent onder 1500 gaan zitten, want dan zit je al snel roofbouw te plegen op je lichaam.
Oud 11-07-2013, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik simpelweg niet zo heel veel nodig heb, anders zou ik wel meer honger hebben.
Hongergevoel is niet afhankelijk van hoeveel je nodig hebt, anders zouden we geen mensen van 300 kilo hebben die na hun vierde hamburger nog honger hebben.

Citaat:
dat ja.
Het verschilt ook per persoon. Mijn huisgenoot vreet 3000-4000 kcal per dag gemiddeld (vooral heel veel vet) en die komt nooit een grammetje aan en is heel slank.
Ja, ik wil Anne echt achtervolgen met een keukenweegschaal, medisch wonder dat ze is Ik denk dat ze meer beweegt dan ze denkt, minder eet dan ze denkt en daarnaast ook gewoon een snel metabolisme heeft.
Oud 11-07-2013, 18:03
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
eh, volgens mij gelden die "2500kcal voor mannen / 2000kcal voor vrouwen" voor een inactieve levensstijl als ik me het goed herinner, daar ging het me om
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 11-07-2013, 18:03
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Komt dat door de medicatie, Snebbel?
Voor een deel, maar vooral omdat ik nauwelijks kan kauwen en slikken. Ik eet af en toe wat pap en nu vanavond wat gewoon avondeten, maar na een paar happen is mijn tong uitgeput.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 11-07-2013, 18:03
Verwijderd
Bij echt niks doen zit je rond de 1500 geloof ik, dat is wat je organen nodig hebben om je in leven te houden. Maar dan lig je dus plat op bed. Wel afhankelijk van je gewicht natuurlijk:

Base Metabolic Rate (vrouw)
50 kg: 1313
120 kg: 1985

Dat is een extra avondmaaltijd om je organen op gang te houden, zeg maar.

Hoe zwaarder je bent, hoe meer je meezeult, hoe meer je verbrand.
Oud 11-07-2013, 18:04
Verwijderd
Citaat:
eh, volgens mij gelden die "2500kcal voor mannen / 2000kcal voor vrouwen" voor een inactieve levensstijl als ik me het goed herinner, daar ging het me om
Oh nee, volgens mij voor een gemiddeld actief persoon.
Oud 11-07-2013, 18:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mjah, ik vind het toch altijd lastige materie; ik heb zelf bijvoorbeeld een vrij traag metabolisme, als ik braaf 2500kcal per dag naar binnen zou proppen ben ik zo een vrolijke fatty; ik probeer altijd wel onder de 2000 te blijven.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 11-07-2013, 18:06
Verwijderd
In coma liggend kreeg ik 1800 kcal per dag En ik weet niet hoe en wat precies, maar er zat nogal wat suiker in, want het was altijd een gewring om een nieuwe zak aan te sluiten omdat dat gekristalliseerd was en plakte.

Laatst gewijzigd op 11-07-2013 om 18:07. Reden: krijg je gewijzigd naar kreeg ik, misschien is daar nog verschil in ook.
Oud 11-07-2013, 18:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh nee, volgens mij voor een gemiddeld actief persoon.
dan nog; wat is gemiddeld actief? half uurtje fietsen naar je werk per dag? 1 uur sporten per dag?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 11-07-2013, 18:06
Verwijderd
Oh en in die 6 weken onbeweeglijkheid ben ik wel iets meer dan 20 kilo afgevallen.
Oud 11-07-2013, 18:07
Verwijderd
Ik vind het iig vet relaxed dat ik 'ontdekte' dat -7000 kcal -1 kg is en het blijkt te kloppen Gewoon een beetje rekenen, dat kan ik wel, ipv stomme lijstjes van stomme Sonja Bakkers enzo
Oud 11-07-2013, 18:08
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Oh en in die 6 weken onbeweeglijkheid ben ik wel iets meer dan 20 kilo afgevallen.
Ik denk dat je lichaam dan ook veel energie verbruikt voor t genezingsproces enzo.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 11-07-2013, 18:09
Verwijderd
Ja, dat denk ik ook wel.
Oud 11-07-2013, 18:09
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
juh, en het ligt er natuurlijk ook aan waar die leuke kcals uit bestaan. als je voor elke dag 2000 a 2500kcal macdonaldsburgers gaat wegproppen dan zal je ook wel aankomen op den duur.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.