Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2013, 17:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Awh wat ontzettend naar! *knuffel*
Dankjewel <3
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Oud 24-07-2013, 17:55
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Net toch maar met m'n moeder een half uur aan de telefoon zitten janken, en daarna nog met beste vriendin dat was dan wel weer even fijn. Ik heb nu wel een rood jankhoofd
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 17:58
smoothy1
smoothy1 is offline
wat ga jij doen als je je verveelt?

Smoothy
Oud 24-07-2013, 18:03
Verwijderd
Citaat:
wat ga jij doen als je je verveelt?

Smoothy
ultimate kaos - casanova luisteren.
Oud 24-07-2013, 18:03
Verwijderd
Maar heb je nu geen enkele andere optie meer? Er is vast nog wel iets waar je recht op hebt toch?
Oud 24-07-2013, 18:06
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik werd zojuist omver gelopen in de supermarkt door een vrouwtje. Ik stond bij het fruit kiwi's in een zakje te doen, loopt ze letterlijk tegen me op, en duwt me vervolgens aan de kant. Ik stond daar half overdonderd te wezen, zeg tegen haar "Ja hoor, ik wil best aan de kant gaan. Wat fijn dat u het zo vriendelijk vraagt" gaat ze me ook nog helemaal boos/lelijk aankijken. En nu vraag ík me af wat ik haar in godsnaam heb misdaan. Het is echt niet mijn dag.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 24-07-2013, 18:10
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar heb je nu geen enkele andere optie meer? Er is vast nog wel iets waar je recht op hebt toch?
Voor zover ik weet was dit de laatste optie. Morgen heb ik een afspraak met mijn advocaat, om de rechtszaak te bespreken (en of het nog enige zin heeft om in hoger beroep te gaan). Dan zullen we dus ook bespreken of er nog andere opties zijn.

Er lijkt nu geen optie meer wat betreft studeren, behalve mijn ouders om hulp vragen. Mocht ik aan het werk gaan wordt mijn inkomen aangevuld tot het bijstandsniveau (ik vermoed dat dat ook na mijn studie aan de orde zal zijn, aangezien ik lang niet volledig kan werken). Omdat ik nog niet heb gewerkt heb ik geen recht op WIA (daarvoor moet je twee jaar hebben gewerkt). Als ik twee jaar werk en de situatie daarna zou verslechteren, zou ik wel recht op de WIA hebben. In de tussentijd kan ik dus alleen aanspraak maken op de bijstand, maar heb ik wel gewoon sollicitatieplicht.

In de mail van mijn zgn. klantmanager (die mij dus afwees) staat

Citaat:
Als u vanwege uw medische situatie nog niet in staat bent om deel te nemen aan de arbeidsmarkt dan verwijs ik u door voor een medisch attest
bij de HVD/GGD voor een arbeidsgeschiktheid advies.
Is bovenstaande situatie niet meer actueel dan draag ik uw dossier weer over naar het reguliere klanten team om u verder te bemiddelen.
En dat begrijp ik nog niet helemaal.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 18:11
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik werd zojuist omver gelopen in de supermarkt door een vrouwtje. Ik stond bij het fruit kiwi's in een zakje te doen, loopt ze letterlijk tegen me op, en duwt me vervolgens aan de kant. Ik stond daar half overdonderd te wezen, zeg tegen haar "Ja hoor, ik wil best aan de kant gaan. Wat fijn dat u het zo vriendelijk vraagt" gaat ze me ook nog helemaal boos/lelijk aankijken. En nu vraag ík me af wat ik haar in godsnaam heb misdaan. Het is echt niet mijn dag.
Nou zeg
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Voor zover ik weet was dit de laatste optie. Morgen heb ik een afspraak met mijn advocaat, om de rechtszaak te bespreken (en of het nog enige zin heeft om in hoger beroep te gaan). Dan zullen we dus ook bespreken of er nog andere opties zijn.

Er lijkt nu geen optie meer wat betreft studeren, behalve mijn ouders om hulp vragen. Mocht ik aan het werk gaan wordt mijn inkomen aangevuld tot het bijstandsniveau (ik vermoed dat dat ook na mijn studie aan de orde zal zijn, aangezien ik lang niet volledig kan werken). Omdat ik nog niet heb gewerkt heb ik geen recht op WIA (daarvoor moet je twee jaar hebben gewerkt). Als ik twee jaar werk en de situatie daarna zou verslechteren, zou ik wel recht op de WIA hebben. In de tussentijd kan ik dus alleen aanspraak maken op de bijstand, maar heb ik wel gewoon sollicitatieplicht.

In de mail van mijn zgn. klantmanager (die mij dus afwees) staat



En dat begrijp ik nog niet helemaal.
Ik neem aan dat hij dan juist een arbeidsongeschiktheidsverklaring bedoelt ? Ofzo ?
Oud 24-07-2013, 18:20
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik neem aan dat hij dan juist een arbeidsongeschiktheidsverklaring bedoelt ? Ofzo ?
Ze. En dat is de WIA dus
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Tuttut, ik deed niets, jij kwam met je ertur-smiley
Jij begon over seks
Oud 24-07-2013, 18:51
Verwijderd
Waar tieten zijn, is Ertur.
Oud 24-07-2013, 19:03
Verwijderd
Poging tot werpkazen maken (larp). Vloeibare latex stinkt nog harder dan ammoniak. Ik ben maar in de badkamer gaan zitten, anders denk ik dat mijn vogels doodvallen.
Oud 24-07-2013, 19:04
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Waar tieten zijn, is Ertur.
ertur is niet hier, dus...oh...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 24-07-2013, 19:06
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Aaargh, mijn huisgenote en haar vriend gaan altijd de keuken in op het moment dat ik er heen wil. Srsly, ALTIJD. Ik sta op van de bank, hoppaaa hun deur gaat open. Ik moet nog eten en dan kiezen ze ineens dit moment uit om wel de afwas te doen.
en dan is dat vriendje ook nog es al 10 minuten lang hetzelfde irritante kkmelodietje aan het hummen. Sterf!!!

Frayne naamzoek: kom hier aub wonen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 24-07-2013, 19:10
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Frayne naamzoek: kom hier aub wonen.
Aaaaw
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 19:10
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Wanneer gaat ze weg? En mag je sowieso je nieuwe huisgenoot kiezen?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 19:12
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De kamer komt per 1 september vrij. Ik weet dat ik ooit mezelf heb aangedragen voor de grotere kamer toen ik hier in onderhuur woonde, maar ik weet niet hoe dat nu zit met eerstejaars-regelingen enzo. Maar ik wil 't iig proberen, want ik wil wel eens samenwonen met iemand waar ik het wel mee kan vinden.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 24-07-2013, 19:17
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De kamer komt per 1 september vrij. Ik weet dat ik ooit mezelf heb aangedragen voor de grotere kamer toen ik hier in onderhuur woonde, maar ik weet niet hoe dat nu zit met eerstejaars-regelingen enzo. Maar ik wil 't iig proberen, want ik wil wel eens samenwonen met iemand waar ik het wel mee kan vinden.
Is het van een woningcorporatie?

Ik mocht in mijn vorige huis mijn huisgenoot kiezen, omdat de corporatie geen zin heeft in problemen. Als je in een huis woont met 3 of meer kamers kiezen ze wel voor je.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 19:21
Verwijderd
Oh, maar volgens mij zou ik wel mogen ondanks de eerstejaarsregeling, want mijn kamer komt dan vrij voor een eerstejaars. Dus dat mag dan wel meestal .

Ik moet zeggen, mijn huis is ook wel een beetje herp de laatste tijd. Kennelijk voelen ze zich achtergesteld . Ik spendeer namelijk wel 1 dag per week met mijn vrienden, maar niet specifiek met mijn huis omdat dat vaak een grote groep is en dat is te druk. Vrienden kun je een voor een laten langskomen stukje chiller.
Oud 24-07-2013, 19:23
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Is het van een woningcorporatie?

Ik mocht in mijn vorige huis mijn huisgenoot kiezen, omdat de corporatie geen zin heeft in problemen. Als je in een huis woont met 3 of meer kamers kiezen ze wel voor je.
Ja, het is van de SLS. Maar ik deel maar met 1 iemand, dus hopelijk kan 't. Bij grotere huizen hier heb je toch ook hospiteeravonden enzo, dus het zou eigenlijk raar zijn als ik niet iemand zelf zou mogen kiezen.
Ik ben een beetje bang voor watvoor freak ik in huis krijg als de SLS een random persoon in die kamer stopt.
M'n vroegere buurvrouw had ook horror-verhalen over de jongen die bij haar in huis woonde. Dat was een Afrikaan en die vond vrouwen maar allemaal hoeren enzo en zij was nogal een barbiepopje, dus dat was nogal creepy voor haar.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 24-07-2013, 19:24
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh, maar volgens mij zou ik wel mogen ondanks de eerstejaarsregeling, want mijn kamer komt dan vrij voor een eerstejaars. Dus dat mag dan wel meestal .

Ik moet zeggen, mijn huis is ook wel een beetje herp de laatste tijd. Kennelijk voelen ze zich achtergesteld . Ik spendeer namelijk wel 1 dag per week met mijn vrienden, maar niet specifiek met mijn huis omdat dat vaak een grote groep is en dat is te druk. Vrienden kun je een voor een laten langskomen stukje chiller.
Achgos, die arme huisgenoten van je. Je ziet hun toch ook nog steeds? Lijkt me iig wel als je met hun woont.
Nou ja, het aanbod staat dus nog steeds. Als je daar weg wilt ben je hier meer dan welkom.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 24-07-2013, 19:28
Verwijderd
Ja, dat dacht ik toen ook . 'Want ik vertel ook niet wat er aan de hand is'

Ik weet niet wat er aan de hand is bitches . En verder wil ik er zelf ook niet over praten dat helpt ook veel.
Oud 24-07-2013, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Aaargh, mijn huisgenote en haar vriend gaan altijd de keuken in op het moment dat ik er heen wil. Srsly, ALTIJD. Ik sta op van de bank, hoppaaa hun deur gaat open. Ik moet nog eten en dan kiezen ze ineens dit moment uit om wel de afwas te doen.
en dan is dat vriendje ook nog es al 10 minuten lang hetzelfde irritante kkmelodietje aan het hummen. Sterf!!!

Frayne naamzoek: kom hier aub wonen.
Ik zal stinkende, zompige latexkazen naar ze komen werpen. En ik heb ook al een appel in de latex staan, voor de vegan touch.
Oud 24-07-2013, 19:47
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ooooo wat een mooie hapjes en taartjes allemaal bij Heel Holland Bakt, dat wil ik wel bij de thee
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 19:56
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik zal stinkende, zompige latexkazen naar ze komen werpen. En ik heb ook al een appel in de latex staan, voor de vegan touch.
Latexkaas wtf?
Ik heb al een flesje Mort Subite kriek van ze gepikt. Ha!

Citaat:
Ooooo wat een mooie hapjes en taartjes allemaal bij Heel Holland Bakt, dat wil ik wel bij de thee
Ik heb dat bij de GBBO ook altijd. Yummie!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 24-07-2013, 20:15
Verwijderd
als last.fm zou weten wat ik op youtube doe, zou mijn last.fm pagina er zo anders uitzien
Oud 24-07-2013, 20:19
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
als last.fm zou weten wat ik op youtube doe, zou mijn last.fm pagina er zo anders uitzien
Je hebt een extension voor chrome waarmee je youtube liedjes kunt scrobbelen. en je kan het ook uitschakelen als je liedjes te beschamend zijn.

edit: wat is jouw last.fm, sarah? Wij zijn nog geen vriendjes toch?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 24-07-2013, 20:20
Verwijderd
Hm, niet voor firefox?
Oud 24-07-2013, 20:23
Verwijderd
hoe werkt dat dan, moet artiest en nummer duidelijk in de beschrijving staan oid?
Oud 24-07-2013, 20:24
Verwijderd
bij mij zou dan mijn last.fm top 10 volledig uit disneyfiguren bestaan
Oud 24-07-2013, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Latexkaas wtf?
Ik heb al een flesje Mort Subite kriek van ze gepikt. Ha!
Ja, werpwapens om op een larp te gebruiken Werpwapens hebben geen kern en kunnen in principe zelf gemaakt worden van matrassen- of kussenschuim en een flink aantal lagen vloeibare latex gekleurd met verf op waterbasis. Dus ik heb 2 kaasvormen (driehoeken met afgeronde kant) gesneden waarvan er al eentje zonder gaten half in de gele latex zit (eerst testen of mijn latex nog niet te oud is hiervoor voor ik moeilijk ga doen met mooie gaten maken) en een appel geknipt (mijn vloer is nu die van een kapsalon, maar met schuimrestjes in plaats van haar) die in groene latex zit.
Mijn nieuwe char op de Vortex wordt de kokkin van de groep

En goed zo!
Oud 24-07-2013, 20:25
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hm, niet voor firefox?
Geen idee, ik heb geen vuurvos, maar als je zoekt op youtube scrobbler oid kan je vast wel wat vinden.

Citaat:
hoe werkt dat dan, moet artiest en nummer duidelijk in de beschrijving staan oid?
Ja, eigenlijk wel, maar je kunt het ook heel makkelijk in de browserbalk zelf intypen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 24-07-2013, 20:26
Verwijderd
het bestaat!
Oud 24-07-2013, 20:27
Verwijderd
ha, ik had de naam van de royal baby goed voorspeld!
Oud 24-07-2013, 20:29
Verwijderd
ja!
Oud 24-07-2013, 20:34
Verwijderd
http://www.hbvl.be/nieuws/in-de-rand...indows-95.aspx

Woa!





Oud 24-07-2013, 20:56
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb heel erg een vermoeden hoe een vriendin van mij en haar man hun baby gaan noemen Dat kwam vanmiddag opeens in me op, en ik weet niet waarom, maar ik weet het gewoon bijna zeker. Het geslacht is algemeen bekend, maar de naam houden ze geheim tot het kind geboren is. En toch heb ik het vermoeden dat ik de naam al weet, terwijl we het er nooit over hebben gehad.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-07-2013, 20:57
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Op grond van artikel 9 lid 1 WWB is een ieder die algemene bijstand aanvraagt vanaf de dag van melding als bedoeld in artikel 44 lid 2 WWB verplicht om naar vermogen algemeen geaccepteerde arbeid te verkrijgen en te aanvaarden en om gebruik te maken van door het college aangeboden voorzieningen (zie ook W1). Dit geldt ook voor de persoon die (niet door het college bij wijze van voorziening aangeboden) onderwijs of een (niet door het college bij wijze van voorziening aangeboden) beroepsopleiding volgt.
hebben op grond van de informatie die wij van u hebben besloten om u geen toestemming te verlenen om met behoud van uitkering een opleiding te volgen.
Ik snap deze conclusie niet, het is toch allang duidelijk dat je geen werk kunt doen in jouw toestand, helemaal als je ook nog een opleiding wil doen? Waarom wordt dat niet erkend?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 24-07-2013, 20:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind het heel kut voor je, Chick Rock! En als je dat leuk vind, wil ik deze zomer nog wel een keer bij je langs komen met zelfgebakken koekjes ofzo, om je op te vrolijken!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-07-2013, 20:59
Verwijderd
Citaat:
als last.fm zou weten wat ik op youtube doe, zou mijn last.fm pagina er zo anders uitzien
Citaat:
hoe werkt dat dan, moet artiest en nummer duidelijk in de beschrijving staan oid?
Bij veel liedjes kun je ook gewoon naar de liedjespagina en 't nummer dan vanaf het embedded YouTube-filmpje luisteren! Dat pakt 'ie ook.
Oud 24-07-2013, 21:01
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik snap deze conclusie niet, het is toch allang duidelijk dat je geen werk kunt doen in jouw toestand, helemaal als je ook nog een opleiding wil doen? Waarom wordt dat niet erkend?
Ik weet niet of ze dat niet erkennen. Ik vermoed dat dit enkel om geld gaat. Ze willen gewoon geen anderhalf jaar bijstand aan mij betalen terwijl ik mijn opleiding afmaak, ze hebben denk ik liever dat ik nu ga werken. Dan moeten ze misschien mijn loon aanvullen tot bijstandsniveau, maar dat is uiteraard minder dan volledige bijstand.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 21:01
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Was dat bij zo'n klein winkeltje bij de Noordwal waar ze allerlei beesten hebben?
Niet aan de Noordwal, maar daar wel vlakbij, ja
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-07-2013, 21:02
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vind het heel kut voor je, Chick Rock! En als je dat leuk vind, wil ik deze zomer nog wel een keer bij je langs komen met zelfgebakken koekjes ofzo, om je op te vrolijken!
Wat leuk! Je bent een lieverd
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 21:03
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik weet niet of ze dat niet erkennen. Ik vermoed dat dit enkel om geld gaat. Ze willen gewoon geen anderhalf jaar bijstand aan mij betalen terwijl ik mijn opleiding afmaak, ze hebben denk ik liever dat ik nu ga werken. Dan moeten ze misschien mijn loon aanvullen tot bijstandsniveau, maar dat is uiteraard minder dan volledige bijstand.
Wat een eikels, sterkte ermee.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 24-07-2013, 21:05
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Dankjewel!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 21:06
Verwijderd
Sterkte CR! Klotezooi. Ik ben blij dat ik ziek ben geworden nadat ik al gewerkt had, als dat gebeurd was in mijn schooltijd, dan was er ook nergens iets te halen geweest, vriendin van me zit in die situatie. Ouders. En daarmee moet het opgelost zijn. Lekker handig.
Oud 24-07-2013, 21:06
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Niet aan de Noordwal, maar daar wel vlakbij, ja
Naast de Kimchi House, dat Koreaanse restaurant? Dat is iig een FUCKING gave winkel.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 24-07-2013, 21:07
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Trouwens, wettelijk gezien hoeven ze me dus ook niet financieel te steunen. Gemeenten doen dat echter soms, juist omdat je natuurlijk een betere baankans hebt als je een opleiding hebt afgerond. Ik hoopte op coulance.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-07-2013, 21:07
Verwijderd
Voor wat het waard is: ik denk niet dat je met een master Kunstgeschiedenis wel aan werk zou kunnen komen, CR. Banen zijn nu schaars en de arbeidsmarkt staat niet te springen om kunstgeschiedenisstudenten. Zelfs mensen die wél op volledige kracht hebben gestudeerd en daarnaast nog duizend nevenactiviteiten hebben gedaan komen in de culturele sector niet zo 1-2-3 aan werk.

Ik zou wat anders gaan doen en over een paar jaar verder kijken.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.