Oud 06-04-2002, 14:03
Verwijderd
als je er dan toch achter komt dat het niet geworden is wat jullie ervan verwacht haden,hoe maak je het dan uit ? en laat je na een tijdje nog wat van je horen ?

Ik moest gewoon deze brief schrijven als slot




6 April 2002

Lief prinsesje,


“ Vannacht schrok ik weer wakker om een
uurtje of drie..Terwijl ik met m’n blote
voeten over de koude plavuizen huppel
op weg naar een glaasje water, besef ik
dat ik je mis “


Terwijl ik met een glaasje water terug loop naar Mn kamer stoot ik Mn grote teen teen te hard aan een oude agenda die ik heb laten slingeren. Het is de agenda van vorig jaar, toen de zon domweg elke dag scheen en jij en ik nog samen waren..terwijl ik lampje naast m’n bed aanknip,sla ik m’n agenda open..

Het staat net zo bescheiden aangegeven als het allemaal begon 6 april 2001..wie had kunnen weten dat een simpele vraag naar de bus op zoiets moois had kunnen uitlopen ?
Opeens zat je daar,zomaar in een bushokje,minuten lang volgde ik van een afstandje elke beweging van je ,stilzwijgend zat je minuten lang met je handen in je haar te plukken,elke handbeweging een gedicht,elke vingerknip als een roos die sluit.ik herinner me zelf nog dat ik zelfs een beetje schrok toen je plotseling opstond omdat de bus eraan kwam..Opmerkelijk genoeg ging je ook nog op mijn plekje zitten in de bus,soms kan het gewoon niet op..Terwijl ik achter je ga zitten blijven m’n ogen op je gericht,of jij nou wil of niet,of ik nou wil of niet…
Terwijl de bus zachtjes weg rijd zie ik dat je linkerwang zachtjes tegen het koude raam drukt..Op het moment dat je je ogen voor een ogenblik sluit,en haast een poëtisch gaapje opzet,smelt ik bijna..
Terwijl je nog wat blijft dutten in je stoel schrik je plotseling wakker,je moet er bijna uit,snel doe je je jas dicht en sla je de sjaal om je heen..”nog een paar dagen en dan komt de zon weer”hoor ik je denken ..
Als je uitgestapt ben zie ik door de deur heen je bruine maden al dansen in de wind..terwijl je nog wat stuntelt met je rugtas verdwijn je uit m’n gezichtsveld..
De 2 woorden “prinsesje gezien “onder de 5 april 2001 “ vat de hele ontmoeting perfect samen..

Groot was ook de schrik toen ik je voor de tweede keer zag staan,nooit ,maar dan ook nooit meer zou ik je laten gaan had ik me voorgenomen..Ik moest op z’n minst iets grappigs tegen d’r zeggen zodat ze misschien wel naar me lacht had ik me nog bedacht..
De dagen na onze ontmoeting heb ik rondgelopen op busstations op zoek naar jou ,het mocht toen nog niet zo zijn bleek naderhand..
En daar sta je opeens..nachtenlang heb ik liegen piekeren over een openingszin die alles moest bevatten,ik kon niet gelijk binnenvallen met verhalen over droomeilanden en aardbeitjes had ik me bedacht,dat schrikt alleen maar af .
Aandachtig volg ik de conversatie tussen jou en je vriendin ,jullie lijken blij,en af en toe moeten jullie zelfs even de andere kant op kijken om niet de slape lach te krijgen.En het is net alsof de zon nog een beetje extra gaat schijnen bij het zien van je lach.Opeens meld de vriendin dat jullie zoiets vaker moeten doen en kussend nemen jullie afscheid..en daar sta je dan in je eentje..het zonlicht zorgt voor een gouden glans op je blonde haren…zelfs jou schaduw lijkt mij te verblinden ..
De ene naar de andere cupido pijl vuur ik op je af maar je blijkt ze niet te zien..net als ik een oude oma bijna raak ,besluit ik maar dat ik op je af moet gaan ..Terwijl ik weet dat ik hier slecht in ben ..kan je na gaan !
Ik zie je omdraaien en richting een bankje lopen,zwijgzaam volg ik je en ga naast je zitten,op het moment dat ik wat aan je vraag weet ik met een prachtige glimlach en zacht gelach als antwoord geen vraag terug..het liefst had ik gelijk gevraagd wat ik allemaal moet doen om überhaupt een kans bij je te maken,ik was tot veel in staat weet ik nog,al had je gevraagd om een boxer had ik de dag daarna al ergens in de ring voor je gestaan,en al had je gevraagd om een dichter dan had ik nachtenlang de mooiste en prachtigste gedichten voor je geschreven ..Maar het enige waar jij naar op zoek was,bleek achterhand gewoon een prins te zijn ..

Terwijl ik door m’n agenda bladder word ik herinnert aan dingen die ik het liefst zo snel wil vergeten omdat ik ze anders alleen maar meer ga missen.De gesprekken in de zomer op het gras,over waarom de wereld zo naar de klote gaat en waarom iedereen daar maar niets aan schijnt te kunnen doen,en over het feit dat als iemand zegt dat ie van je houd,het negen van de tien keer gelogen is..Soms zaten we minutenlang tegen over elkaar en keken we elkaar alleen maar aan en praatte we,over hoe het zal zijn als we heel veel geld zouden hebben bijvoorbeeld,er was en is geen persoon met wie het lekkerder fantaseren was dan jou .Soms zat het vliegtuig met vrienden al vol bij wijze van spreken ,en waren er al grote feesten op tropische stranden met grote vuren geplant,toen we erachter kwamen dat we geen miljonair waren en ons lot voor de tiende keer op rij geen succes had..het feit dat jij en ik gelukkig zouden worden was toen al net zo bekend als het feit dat het na eb weer vloed word,en dat na de zon de maan gaat schijnen ..

Het zijn de kleine dingen,als een meisje voor me in de rij een ijsje bestelt met ook perse vier smaken op een hoorntje moet ik aan je denken,als ik iemand zie met precies dezelfde zomerschoenen als jou heb ik zin om ze uit te trekken en ook met haar te gaan pootje baden ergens in een ravijntje

Als ik in m’n bed lig ,mis ik het gezeur om een stukje deken,en als ik wakker word mis ik jou heerlijk ruikende haren op het kussende voor me..Als ik ergens wat ga eten en iemand lach een beetje,moet ik gelijk weer deken aan ons etentje waar die dikke vrouw een tafel voor ons heel hard zat te lachen elke keer.en zo kan ik nog wel honderd dingen opnoemen,van meisjes die zachtjes zingen zodat je net de woordjes kan horen als je goed je best doet,tot en met een meisje met net zo’n vrolijk zomerhoedje als jou ..Zelfs al sta ik in een menigte van wel honderd mensen meen ik jou soms te ruiken,zomaar als er een dame langsloopt..zal het ooit overgaan ? het zal toch wel ?
In elke vrouw herken ik wel een trek van jou ..

“terwijl ik m’n agenda boos in de hoek gooi raak ik het bekertje water op de grond “

Maar aan het einde van de rit blijft er toch maar 1 gezegde achter,wat passioneel begint heb je zelden in de hand “ Vorig jaar zomer waren de beste weken van m’n leven,en ooit,ooit komen er elkaar wel weer een keer tegen..misschien stap ik ooit nog eens bij je in de bus ?



Dikke knuffel,










En terwijl ik m’n voeten op het natte vloerkleed zet, schrik ik, en besef ik dat er in heel nederland nog miljoenen over zijn …Dus ik ontmoet wel weer een vrouw die ergens lijkt op jou …
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2002, 14:48
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
telief.com schreef:

Als je uitgestapt ben zie ik door de deur heen je bruine maden al dansen in de wind.. ???
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:
bruine haren ( red ) !
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 16:24
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
telief.com schreef:


bruine haren ( red ) !
ik dacht al hahaha

Maarre.. mooi geschreven hoor!
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:30
Verwijderd
Ik zou je waarschijnlijk meteen weer terugwillen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 19:09
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Ik zou je waarschijnlijk meteen weer terugwillen
dat vind ik lief om te horen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 20:43
Dolphin 's Cry
Dolphin 's Cry is offline
Oh man... Dat is pas ontroerend! Echt heel mooi geschreven.
__________________
Is er een leven voor de dood?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 21:32
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Wow, dat is nog eens n liefdesbrief!
Echt mooi geschreven. Het meisje klinkt erg lief .
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 22:59
LittleLucille
LittleLucille is offline
*smelt*
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 23:09
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef:
Wow, dat is nog eens n liefdesbrief!
Echt mooi geschreven. Het meisje klinkt erg lief .
én speciaal...niemand is zoals zij :/
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 01:13
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:


én speciaal...niemand is zoals zij :/


Mis ik iets?

Moenbase = Telief.com ??? Of begrijp ik dit verkeerd.
Nahja...

anyway.. ik meende het, als iemand me zoiets zou schrijven (heb het dan over mijn vriend) zou ik niet eens twijfelen en hem terugnemen (willen)...

Mooi geschreven, ik zou er ook om moeten janken als dit voor mij was geschreven door iemand van wie ik keiveel houd!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 07:49
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:




Mis ik iets?

Moenbase = Telief.com ??? Of begrijp ik dit verkeerd.
Nahja...

anyway.. ik meende het, als iemand me zoiets zou schrijven (heb het dan over mijn vriend) zou ik niet eens twijfelen en hem terugnemen (willen)...

Mooi geschreven, ik zou er ook om moeten janken als dit voor mij was geschreven door iemand van wie ik keiveel houd!
haha nee hoor 'k vulde alleen Blue Crystal Rose
even aan, klonk wel ok dacht ik zo
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:34
Verwijderd
ik dank jullie voor je mening

ging er zelf een beetje van blozen ..kuche kuche
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:18
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
eeehm..
maak je het nu aan...of uit?
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie wat te doen?
problemgirl146
1 30-12-2015 23:32
Liefde & Relatie ik kan het niet verwerken dat het uit is vragen blijven maar door me hoofd malen!!!
meisje833
22 06-12-2004 17:32
Liefde & Relatie Wat zeg je als je het uitmaakt?
love is life
35 25-04-2003 10:51
Liefde & Relatie hoe makkelijk kwets jij mensen?
Shah of Blah
49 04-11-2002 15:11
Liefde & Relatie hoe ga je met elkaar om als het uit is???
*mystery*
30 21-10-2002 23:10
Liefde & Relatie Is het normaal als je vriend niks van zich laat horen op vakantie??
devilcat
43 10-08-2002 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.