Oud 26-04-2004, 11:47
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
'k heb net 120 euro gevonden in de school en heb het afgegeven bij de portiersloge. Ze leken niet echt blij met mijn eerlijkheid te zijn.
Maar wat gaat er nu mee gebeuren? En als niemand het op komt halen, wat gebeurd er dan mee?
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2004, 12:19
aap777
aap777 is offline
de portiersloge heeft er dan een aardig zakcentje bij...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 12:28
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Dan houden ze het inderdaad zelf. Bij ons is dit ook wel eens gebeurt op school, een vriendin van mij had geld gevonden en ook afgegeven voor als iemand het op zou komen halen (het zat wel in een portomonnee dus niet gewoon los ofzo) maar toen vroeg ze ook wat ermee gebeurde als er niemand kwam, nou dan hield de concierge het mooi zelf zei hij, want wat moest hij er anders mee en hij zei dat hij het zelf nooit afgegeven zou hebben :/ Dus toen ontstond er een discussie en mocht ze het geld op komen halen als er binnen twee weken niet naar gevraagd was omdat zij het had gevonden en niet de concierge en twee weken later was ze dus 10 euro rijker.
Zou het dus even vragen daar
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 14:37
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik weet niet hoe dat op school is geregeld. Maar als jij een bedrag vindt en dat bij de politie inlevert, en er is naar één jaar nog niemand komen opdagen, krijg jij het. Als wel iemand het komt ophalen is die persoon niet verplicht jou een bepaald bedrag of percentage te betalen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 15:10
Verwijderd
Ik dacht ook dat je minstens reht had op 10% van het gevonden geldbedrag.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:42
Verwijderd
Dat pikken ze vast in. Als je iets vindt, nooit afgeven, altijd onder je houden maar het wel melden. Dan dek je je in elk geval een beetje in tegen onbeschofte hufters die niet dankbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 17:05
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
Dukko schreef op 26-04-2004 @ 16:10 :
Ik dacht ook dat je minstens reht had op 10% van het gevonden geldbedrag.
Dat bepaalt de eigenaar.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:32
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
die 10 procent is een soort ongeschreven regel volgensmij.
Maargoed, 'k ga morgen wel ff vragen wat er mee gaat gebeuren, misschein zijn ze het allang vergeten (waarschijnlijk wel, ik denk dat het envelopje nu bij gevonden voorwerpen ligt).
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 07:51
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Als je iets vindt, zou ik daar altijd melding van maken, maar nooit datgene afgeven. Vertel wat je ongeveer gevonden hebt, maar niet te gedetailleerd. Als zich dan iemand meldt, dan kan diegenen in detail vertellen wat hij of zij verloren is en heb je zelf de controle of het echt van diegene is.

Als er na twee weken niemand om geweest is, zou ik het gewoon houden.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:15
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 26-04-2004 @ 21:32 :
die 10 procent is een soort ongeschreven regel volgensmij.
Maargoed, 'k ga morgen wel ff vragen wat er mee gaat gebeuren, misschein zijn ze het allang vergeten (waarschijnlijk wel, ik denk dat het envelopje nu bij gevonden voorwerpen ligt).
Het envelopje is opengemaakt en zit nu in de kassa van de meest nabije kroeg, denk ik. Nooit geld afgeven, gewoon zeggen wat je ongeveer gevonden hebt (een aardig bedrag in een enveloppe bijvoorbeeld) en je nummer afgeven. Als je dan maanden niks hoort, hou je het lekker zelf en als er iemand belt vraag je hoeveel geld het was. Klopt het, dan ga je het terugbrengen!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 19:27
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-04-2004 @ 11:15 :
Het envelopje is opengemaakt en zit nu in de kassa van de meest nabije kroeg, denk ik.
En als ze het geld nu los in haar zak had en die concierge zijn jongste kind nog moest voeden?
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 20:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 01-05-2004 @ 20:27 :
En als ze het geld nu los in haar zak had en die concierge zijn jongste kind nog moest voeden?
Ten eerste denk ik dat hij genoeg verdient om dat jongste kind te voeden, maar het is verder ook gewoon haar eigen schuld. Ze geeft het af en geeft zo de verantwoordelijkheid over aan deze concierge. Of hij dan eerlijk of oneerlijk is, is zijn probleem...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Geld (en looks) maakt niet gelukkig!?!
Verwijderd
99 15-09-2008 00:07
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie enquete geld
mickie56
18 15-05-2007 07:21
Werk, Geld & Recht Geld verdienen via Paypal ,Werkt ECHT!!!
MoneyMaker
3 02-02-2007 07:46
Werk, Geld & Recht de makkelijkste manier om snel geld te verdienen.
derbipower
4 02-09-2006 17:04
Werk, Geld & Recht Geld verdienen!!!! VEEL GELD in 4 - 6 WEKEN $$$$$
yosji
1 14-05-2005 11:37
Werk, Geld & Recht geld vinden
strawberry
36 07-09-2003 11:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.