Oud 05-06-2012, 10:13
maritbb
maritbb is offline
Als ik niet in Nederland ben, ben ik heel gelukkig. dan kan ik het mooie inzien van de plek waar ik dan ben. Mijn enigste gedachte op dat moment is. 'Kijk me zitten dan'. En wat ook heel belangrijk is, is dat ik me geen zorgen maar over wat mensen over me denken, en daardoor maak ik heel makkelijk vrienden.

Maar zodra ik weer in Nederland kom, slaat dat totaal om, ik kan het mooie van dingen niet inzien. Vrienden heb ik wel, maar vooral als ik nieuwe mensen leer kennen, vind ik het moeilijk. Ik ga er altijd vanuit dat als ik iets zeg, ze het anders opvatten. Vaak denk ik dat ze het negatief zullen zien, terwijl ik dat niet zo bedoel. Ik moet dus iets vinden te zeggen, wat je totaal niet negatief op kan vatten, maar er is altijd wel iets te vinden waardoor mensen het negatief kunnen zien. het maakt me zacht gezegd gestoord.

Om te kunnen ontspannen, of in slaap te komen blow ik regelmatig. Dit is vooral om even nergens aan te denken.
Nu mijn vraag, herkennen jullie dit? hebben jullie tips om positiever te worden. en dat ik ook in Nederland kan denken 'Kijk me zitten dan'


Bedankt voor het lezen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2012, 10:31
Yndi
Avatar van Yndi
Yndi is offline
Ik herken dit niet, wil je positiever worden?
Stop met blowen, dat ten eerste.
Ten tweede, het zijn toch je vrienden waar je tegen praat? Dan kun je toch zeggen wat je wilt?
Als ze het niet accepteren, moeten ze je maar met rust laten.

En tja, in NL heb ik dat gevoel zelf alleen kunnen ervaren als ik genoeg whiskey op heb en Childish Gambino draai.
Slechte gewoonte dus.

Dit was puur om je feedback te geven trouwens, niks negatiefs ;D

x
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 10:39
maritbb
maritbb is offline
Ja tegen vrienden kan ik altijd zeggen wat me dwars zit. Maar ik ben niet zon prater, aangezien er geen aanleiding is waarom ik zo denk. Geen slechte jeugd, geen nare ervaringen. Daardoor heb ik vaak het idee dat ik me aanstel en mensen mij niet snappen wat er in mijn hoofd omgaat.

En ja, zou graag wat positiever willen zijn, ook op momenten dat je s avonds in bed ligt. Het bekende na denk uurtje. Ik kan dan moeilijk aan leuke dingen denken. Ik zie het allemaal negatief, en dan vooral wat mensen denken over.

bedankt voor je feedback
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 10:48
Yndi
Avatar van Yndi
Yndi is offline
Gelukkig dat je dat kunt. Je moet kunnen zeggen wat je wilt, wanneer je dat wilt. Je vrienden zullen dat begrijpen, tenzij je ze al langer kent, zou ik wel even melden dat je wat probeert te veranderen ofzo.Anders denken ze misschien ook, wat doet ze vreemd ofzo (:

Gewoon positief denken!
Je vrienden begrijpen je wel, don't worry so bad.
Mensen denken genoeg, maar daar hoef jij niet over na te denken toch?

Alsjeblieft!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 10:58
maritbb
maritbb is offline
Yndi, bedankt voor je reacties!

Zijn er misschien mensen die dit wel herkennen, ik zou graag willen hoe jullie hier mee omgaan!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 14:12
Lomyrne
Avatar van Lomyrne
Lomyrne is offline
Citaat:
Ja tegen vrienden kan ik altijd zeggen wat me dwars zit. Maar ik ben niet zon prater, aangezien er geen aanleiding is waarom ik zo denk. Geen slechte jeugd, geen nare ervaringen. Daardoor heb ik vaak het idee dat ik me aanstel en mensen mij niet snappen wat er in mijn hoofd omgaat.

En ja, zou graag wat positiever willen zijn, ook op momenten dat je s avonds in bed ligt. Het bekende na denk uurtje. Ik kan dan moeilijk aan leuke dingen denken. Ik zie het allemaal negatief, en dan vooral wat mensen denken over.

bedankt voor je feedback
Het klinkt alsof je veel bezig bent met wat anderen (je vrienden) denken. Dat je geen prater bent is oké. Dat ben ik ook niet, ik deel lang niet alles met mijn vrienden. Er zijn er maar een paar (2) tegen wie ik alles zeg. Alleen bij mij is het geen probleem of anderen mij negatief vinden of niet.

Het zijn je vrienden, ze vinden je leuk zoals je bent, anders waren het nooit vrienden geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 17:17
Verwijderd
Ik herken dit een klein beetje, maar het zou kunnen zijn dat het bij jou compleet anders is..

Het zou kunnen zijn dat als je in Nederland ben, je meer druk op je hebt van 'vinden ze me wel leuk' dan dat je in het buitenland bent. Daardoor kan je perfectionistisch nadenken, wat ervoor zorgt dat je alles negatief opvat (omdat je alles perfect wil hebben) wat ertoe leidt dat je niet jezelf kan zijn, tenzij als je denkt 'fuck it, ik ben wie ik ben, en gewoon genieten van mn leven', dan ben je makkelijker jezelf zijn en dus makkelijker een praatje maken

Zoals ik al zei - het kan helemaal anders zijn dan dat ik dacht/inzie, dus als dit niet het geval is, vergeet dan maar weer wat ik gezegd heb
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 20:54
brocoliboy
brocoliboy is offline
zeg dan niks
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 21:00
Verwijderd
Citaat:
zeg dan niks
Ik zou maar nog eventjes leren lezen, er stond 'als de situatie zo is, dan heb je er wat aan, zo niet, vergeet wat ik zei'.

Laatst gewijzigd op 05-06-2012 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 21:07
Verwijderd
Ik herken het wel. Ik praat ook niet veel, omdat ik bang ben dat het stom is wat ik zeg of dat het inderdaad verkeerd overkomt (wat ik vaak heb meegemaakt, dingen komen anders over als ik ze zeg). Als ik met één persoon ben, of met twee, dan ben ik veel opener en gezelliger. Misschien is dit bij jou ook zo? Want in groepen doen mensen zich sneller 'stoerder' voor en het is druk, dus je kan niet echt duidelijk maken wat je bedoelt. Met één of twee personen gaat dat wat makkelijker. Misschien kan je dat dus proberen. Met minder mensen tegelijk praten of dingen doen. En als dit niet het geval is bij jou: Niet te veel over nadenken wat jij zegt of wat de anderen zeggen of denken. Het is makkelijk gezegd, maar anders blijf je er maar over piekeren. En inderdaad zijn je vrienden niet voor niks je vrienden. Ze hebben je geaccepteerd hoe je bent en waarschijnlijk maakt het niks uit als je iets verkeerds zegt. Dat zijn de meesten toch binnen een paar seconden vergeten. En stop met blowen, dat maakt je alleen maar ongelukkiger. Straks kan je niet meer zonder. Of kun je dat al niet? Zoek iets anders om te ontspannen, zoals ontspanningsoefeningen doen of een rondje lopen. Sporten misschien? Of bespeel je een instrument?

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 00:39
maritbb
maritbb is offline
Citaat:
Ik herken dit een klein beetje, maar het zou kunnen zijn dat het bij jou compleet anders is..

Het zou kunnen zijn dat als je in Nederland ben, je meer druk op je hebt van 'vinden ze me wel leuk' dan dat je in het buitenland bent. Daardoor kan je perfectionistisch nadenken, wat ervoor zorgt dat je alles negatief opvat (omdat je alles perfect wil hebben) wat ertoe leidt dat je niet jezelf kan zijn, tenzij als je denkt 'fuck it, ik ben wie ik ben, en gewoon genieten van mn leven', dan ben je makkelijker jezelf zijn en dus makkelijker een praatje maken

Zoals ik al zei - het kan helemaal anders zijn dan dat ik dacht/inzie, dus als dit niet het geval is, vergeet dan maar weer wat ik gezegd heb
haha dit is precies wat ik bedoel! bedankt voor je reactie. ik kon mijn gevoel niet zogoed verwoorden, maar dit is het inderdaad. Als ik in het buitenland ben, maakt het me niet uit wat mensen van me vinden, je bent er immers toch niet voor de rest van je leven. Dus je kan 100 % jezelf zijn.

Om trouwens een mis verstand uit de wereld te helpen, het gaat niet over mijn vrienden. ( dit is dus wat ik bedoel met verkeerd overkomen) ik heb het erover dat ik graag opener zou willen zijn in een groep met nieuwe mensen. Dat ik bij hun hetzelfde zou kunnen zeggen als bij mijn vrienden of als ik in het buitenland ben. Ik kan nogal bot over komen als ik in een nieuwe groep zit. ik ben namelijk nogal direct. en als je dan 1 opmerking maakt, nadenkt van. ooh dat was misschien niet zo aardig.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 00:43
maritbb
maritbb is offline
en quinty! bedankt voor je reactie! ik zal gaan proberen om kleinere groepen zien te vinden waar ik makkelijker mee kan praten. Want inderdaad, het maakt het een stuk makkelijker als je gewoon een 1 op 1 gesprek of 2 op 2 kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2012, 09:04
Verwijderd
Citaat:
haha dit is precies wat ik bedoel! bedankt voor je reactie. ik kon mijn gevoel niet zogoed verwoorden, maar dit is het inderdaad. Als ik in het buitenland ben, maakt het me niet uit wat mensen van me vinden, je bent er immers toch niet voor de rest van je leven. Dus je kan 100 % jezelf zijn.

Om trouwens een mis verstand uit de wereld te helpen, het gaat niet over mijn vrienden. ( dit is dus wat ik bedoel met verkeerd overkomen) ik heb het erover dat ik graag opener zou willen zijn in een groep met nieuwe mensen. Dat ik bij hun hetzelfde zou kunnen zeggen als bij mijn vrienden of als ik in het buitenland ben. Ik kan nogal bot over komen als ik in een nieuwe groep zit. ik ben namelijk nogal direct. en als je dan 1 opmerking maakt, nadenkt van. ooh dat was misschien niet zo aardig.
Ok, dan ben je net zoals ik was; perfectionistisch, en veel te veel nadenken over hoe anderen dingen opvatten en hoe anderen over jou denken... Maar echt, niet iedereen hoeft je vriend te zijn, niet iedereen hoeft je aardig te vinden... ik heb proberen te leren om niet bij alles na te denken wat ik doe en wat ik zeg, en dat bevalt me prima.

Wat ook belangrijk hierin is (misschien heb jij het ook - zo niet, vergeet dit dan maar allemaal weer) dat je schaamte moet vergeten. Als je perfectionistisch bent kan het zo zijn dat je enorm baalt van de foute dingen die je hebt gezegd of hebt gedaan, die je een lange tijd nog zal onthouden. Maar vergeet deze schaamte - hoe moeilijk het ook is - als je aan niks nadenkt zal je jezelf zijn en zal je meer gelukkiger zijn en daardoor zal het zeker makkelijker voor je worden om vrienden te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 12:00
maritbb
maritbb is offline
oke, je zegt dat je geleerd heb om niet overal bij na te denken. hoe doe je dit? haha ik geloof dat dat mij ook veel beter zal bevallen dan dit.

en ja, ik beschouw het alleen niet als schaamte, maar baal er altijd wel van. maar dan kan ik wel denken van, tja kan de tijd niet terug draaien. dus jammer. volgend jaar begint een nieuwe opleiding, dus ik hoop dat ik na de vakantie minder gedachtes heb. en dat ik dus ook in een nieuwe klas, gewoon mezelf kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2012, 12:28
Verwijderd
Citaat:
oke, je zegt dat je geleerd heb om niet overal bij na te denken. hoe doe je dit? haha ik geloof dat dat mij ook veel beter zal bevallen dan dit.

en ja, ik beschouw het alleen niet als schaamte, maar baal er altijd wel van. maar dan kan ik wel denken van, tja kan de tijd niet terug draaien. dus jammer. volgend jaar begint een nieuwe opleiding, dus ik hoop dat ik na de vakantie minder gedachtes heb. en dat ik dus ook in een nieuwe klas, gewoon mezelf kan zijn.
't is (in ieder geval voor mij) best lastig geweest, maar in het begin probeerde ik mezelf, steeds weer wanneer ik in een hele verre gedachtengang zit waarbij ik mezelf de schuld zat te geven van dingen, dat ik niet over alles moet nadenken en gewoon moet genieten... Dit hielp een klein beetje, maar ik dacht nog wel vaak na (wel wat minder), maar toen heb ik 'n paar simpele regels bedacht voor mezelf wat bij mij heeft gewerkt

- Bij twijfel (onzekerheid) over mijzelf denk ik negatief, aangezien het voor mij beter is om negatief te denken ipv dat ik steeds zat te twijfelen. Bij acceptatie hiervan ben ik me bewust en ben ik ieder individueel meer aan het respecteren, mede door het feit dat ik mezelf lager zet dan anderen. Ik laat niet merken dat ik slecht over mijzelf denkt (toont zwakte, vind ik), maar het helpt mij wel... misschien ben ik hier wel de enige in
- Alle dingen van wanneer ik een klein kind was (schaamte) - geen idee of jij dat ook heb - heb ik weten weg te halen door middel van stomme acties van (kleine) kinderen. Fouten van andere mensen liet mij realiseren dat, nouja - mensen maken fouten, en in vroegere situatie was je nog jong..
- De toekomst ligt in mijn handen (als reactie op wat jij zei), je kan wel zeggen dat het later beter zal zijn, maar als je er nu hard aan werkt zul je merken dat het later in ieder geval wel iets beter zal zijn doordat je nu, op dit moment, ervaring opkweekt doordat je er aan werkt
- Pakken wat je pakken kan en vast klemmen aan wat je hebt, sociaal gesproken. Ook al heb je nog geen goede vrienden hier gemaakt, probeer wel je contacten te behouden. Het hoeft niet per sé dat je uitgaat met de mensen die niet vrienden zijn, maar als je mensen kent en als je aardig bent voor iedereen, komt uiteindelijk het praatje van de ander makkelijker en kan jij er makkelijker op inspelen (en dus zelf ook een makkelijker praatje maken). kortom; mensen kennen en aardig zijn tegen iedereen

Deze korte regels, hebben mij min of meer geholpen. Misschien helpen sommige jou, of zie je hier iets in, en andere niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Perfectionisme/te veel met school bezig
Chulo
5 03-04-2010 21:45
Werk, Geld & Recht particulier/te veel betaald?
Verwijderd
6 14-01-2005 10:16
Psychologie te veel op een hoop
juudjuh
3 11-08-2004 20:12
Werk, Geld & Recht Vrij vragen te veel gevraagd..
colors
18 19-09-2003 10:16
Levensbeschouwing & Filosofie Te veel nadenken?
vrolijkevlinder
15 05-12-2002 18:28
Liefde & Relatie ik bemoei me nog veel te veel me me ex help!!
*bloemetje33*
10 28-07-2002 21:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.