Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2005, 12:13
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Hoi,

Ik heb een Radeon 9800 Pro met tv-out als videokaart. Nu wil ik graag mijn pc op mijn tv aansluiten via tv-out. Toen ik dit probeerde kreeg ik echter alleen maar zwart/wit/grijs beeld en zag ik alleen maar de achtergrond van mijn pc, dus geen icoontjes of zo.

Om de twee apparaten op elkaar aan te sluiten gebruikte ik de kabeltjes die bij mijn videokaart waren meegeleverd: een zwart kabeltje met gele uiteindes, waarbij die uiteindes een soort plugje zijn: (heet het "tulp" ?) daarvan gaat er eentje naar de tv, op de ander komt een soort verlengstukje (ook bijgeleverd) om dit plugje om te zetten naar een aansluiting die lijkt op wat op je muis/toetsenbord zit (niet helemaal identiek ). Dit uiteinde gaat vervolgens op de videokaart.

Blijft er in de doos nog over een zwarte kabel met uiteindes die lijken op het uiteinde van muis/toetsenbord en een soort verlengstukje dat zo te zien op de aansluiting voor de monitor op de videokaart past. Maar van deze onderdelen denk ik dat ze niet nodig zijn voor tv-out.

Omdat ik niet eens goed beeld kreeg, heb ik het geluid maar gelaten voor wat het was, maar als het beeld eenmaal werkt zou ik dit geluid ook graag uit mijn tv krijgen i.p.v. uit mijn PC-boxen: wat voor aansluiting heb ik hiervoor nodig?

Goed, wie kan mij helpen met het aansluiten van mijn tv-out? Misschien zijn de omschrijvingen van de kabeltjes wat vaag, als niemand eruit komt zal ik foto's proberen te verzorgen .

N.B.: Ik heb de nieuwste drivers voor mijn videokaart geinstalleerd.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2005, 12:23
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Die aansluiting die jij vindt lijken op aansluiting voor muis/kb is een S-Video plug. Dat je zwart wit beeld krijgt komt omdat je bij de opties van je videokaart (ATI Catalyst oid) moet kiezen voor PAL/B ipv NTSC videosysteem. Dat je alleen de achtergrond te zien krijgt en niet de icoontjes komt doordat je de TV ingesteld hebt als een uitbreiding op de eerste monitor, je kunt er ook voor kiezen om de TV als een 'kloon' van je eerste monitor te gebruiken. Om geluid te krijgen op je TV moet je de uitgang van je pc (3.5'' Jack) omzetten naar een stereo tulp aansluiting, dat kan met een simpel adaptertje van 1 euro die je bij zo'n beetje elke elektronica zaak kunt kopen. Of met een kabel, zoals deze;

Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 12:51
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Je kan ook beter s-video gebruiken, mits je tv s-video signalen ondersteunt. Zoniet dan blijft het gewoon zwart/wit zowel bij pal als ntsc. Als je tv geen s-video ingang heeft moet je zo'n losse scart blokje kopen met een s-video ingang, die stop je dan in je scart-ingang van je tv.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 18:22
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
zucht..... zoeken is ook een hele kunst
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:21
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 23-03-2005 @ 19:22 :
zucht..... zoeken is ook een hele kunst
jup.... altijd lastig dat google.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...e+zoeken&meta=


en anders kan je altijd nog een kijkje nemen op www.iksnaphetniet.nl

Laatst gewijzigd op 23-03-2005 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 13:09
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ok bedankt voor de antwoorden, S-video was het inderdaad. Ik ga binnenkort opnieuw proberen de boel aan de praat te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [TV-Out] Doet 't heel slecht.
Sjerif
1 29-08-2004 00:50
Software & Hardware [TV-OUT] Hoe goed(koop) een tv-out?
SCREAM!
3 19-02-2004 13:06
Software & Hardware [TV-OUT] werkt niet!! help!
bullitgetit
5 06-10-2003 19:58
Software & Hardware [Videokaart] TV-out los verkrijgbaar?
bullitgetit
4 05-05-2003 23:46
Software & Hardware [videokaart] tv-out shit
Ulfheðin
31 30-10-2002 20:57
Software & Hardware TV-Out alleen in zwart\wit
Bu$ta Burn
16 26-12-2001 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.