Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2016, 19:19
Questioning
Questioning is offline
Beste scholiertjes,

Zit in 3 gymnasium en moet binnenkort (vrijdag a.s.) mijn blauweprofielkeuzekaart inleveren..

Ik heb een NT profiel met Biologie gekozen.
-sta voor Nat 9, Scheik 9, Bio 8 (door ongelukje, normaal 9 ) , wisk 9

Ik twijfel naast mijn profielvakken (+ bio). Frans en wiskunde D te doen als profielkeuzevakken..

Frans wil ik wel heel graag, maar is wiskunde D handig voor NT? Of bezorgt dat alleen maar koppijn in de bovenbouw?
(btw is het handig voor geneeskunde als vervolgopleiding?)

Dank voor de antwoorden

Questioning.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2016, 19:20
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Dit past beter op algemene schoolzaken aangezien het om profielkeuze gaat. Ik verplaats het voor je.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 19:25
Questioning
Questioning is offline
Citaat:
Dit past beter op algemene schoolzaken aangezien het om profielkeuze gaat. Ik verplaats het voor je.
Oh sorry!

Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 19:30
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Of je wiskunde D kiest is eigenlijk puur persoonlijk. Er is geen enkele studie die je verplicht wiskunde D te hebben gehad. Daarentegen eisen veel bètastudies dat je wiskunde B hebt gehad.

Hou je van wiskunde en vind je het niet erg wat extra uurtjes in de week aan wiskunde te besteden? Dan kies je wiskunde D ook nog als keuzevak.

Zo niet, dan zou ik het bij wiskunde B houden. Geloof me, daar heb je je handen al vol mee.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 19:36
Questioning
Questioning is offline
Citaat:
Of je wiskunde D kiest is eigenlijk puur persoonlijk. Er is geen enkele studie die je verplicht wiskunde D te hebben gehad. Daarentegen eisen veel bètastudies dat je wiskunde B hebt gehad.

Hou je van wiskunde en vind je het niet erg wat extra uurtjes in de week aan wiskunde te besteden? Dan kies je wiskunde D ook nog als keuzevak.

Zo niet, dan zou ik het bij wiskunde B houden. Geloof me, daar heb je je handen al vol mee.
Hmm.. Ik wil idd niet teveel bijdoen aangezien het al een breed profiel is.. ben zelf gewoon goed in wisk en vind het niet erg.. maar weet niet hoe t zit in de bovenbouw.

Thanks anyways
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 19:42
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
WIskunde D is een leuk vak. Het is voor geen enkele studie verplicht, maar het is natuurlijk wel erg handig om het gehad te hebben als je een exacte studie wil volgen. De meerwaarde voor geneeskunde is vrij klein.

Je kunt ook eens bij je school informeren of en hoe je keuzevakken later nog kunt laten vallen. Mocht het toch niet gaan, dan zit je er niet aan vast.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 19:44
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Hmm.. Ik wil idd niet teveel bijdoen aangezien het al een breed profiel is.. ben zelf gewoon goed in wisk en vind het niet erg.. maar weet niet hoe t zit in de bovenbouw.

Thanks anyways
Je cijfers zijn idd erg goed!
Ik zal morgen eens aan iemand met wiskunde D in 6 VWO vragen hoe het is in de bovenbouw.
Over het algemeen hoor ik vooral leerlingen met economie en Management & Organisatie klagen. Misschien klagen de wiskunde D-leerlingen minder omdat ze bewust wiskunde D hebben gekozen omdat ze wiskunde leuk vinden?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 19:45
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Je kunt ook eens bij je school informeren of en hoe je keuzevakken later nog kunt laten vallen. Mocht het toch niet gaan, dan zit je er niet aan vast.
En dit!
Zo heb ik zelf geschiedenis in de 4e laten vallen.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 15-02-2016, 19:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
(btw is het handig voor geneeskunde als vervolgopleiding?)
Even nog specifiek hierop: wiskunde D heb je echt op geen enkele manier nodig voor geneeskunde. Dus laat daar je keuze niet van afhangen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2016, 12:00
Questioning
Questioning is offline
Dank jullie wel voor de reacties.

Het is dus voor geneeskunde niet zooo belangrijk, bedankt voor de tip.
Wil dan liever 1 extra keuzevak (Frans).

Nogmaals bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.