Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2002, 02:59
ick
ick is offline
ik heb 'n Zip SP met enkel 'n tecnigas next deronder, en heb 'm net ff de snelweg op gesjeest.... 110 (hij gaat tot 120) ('n dikke 90 digitaal, da's wel netjes met enkel schnelle pijp vind ik)

ik wil nu, 't liefst door slechts 1 onderdeel te vervangen ff 15 km derbij scoren dat ik me tellert deruit rijd... wat word dit?

Alu W 70 cc (wss. gilardoni getuned met evo zuiger)
19 mm carbu (nu 17,5 (standaard))
'n Malossi MHR Multivar
'n 70cc uitlaat Evo 70/jolly moto oid.
wat langere vertanding

iig. niet de andere vertanding, die is voor als laatst, de finishing touch zegmaar.... welke van deze onderdelen zal ik dus 15 km harder mee gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2002, 08:47
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Met een 70cc cilinder zul je wel wat harder gaan, maar dan zul je ook gelijk een andere carburateur d'r op moeten zetten, want ik weet niet zeker of een 17.5 mm wel genoeg is.

En wat die Technigas doet weet ik ook niet, volgens mij doet hij het ook prima met een 70cc...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 10:13
Egyptian
Avatar van Egyptian
Egyptian is offline
als je nou een steile heuvel opzoekt, bovenaan gaat staan, en

dan naar beneden rijdt. gaat ie toch zeker wel 15 kilomter harder

__________________
Was ik laatst bij 'n fijne rel, breekt er opeens een voetbalwedstrijd uit.***~Nachtploeg member~
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 10:46
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Alles EVO op een Zip SP... Mjammie!
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 13:49
Harrie
Avatar van Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
als je nou een steile heuvel opzoekt, bovenaan gaat staan, en

dan naar beneden rijdt. gaat ie toch zeker wel 15 kilomter harder

Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 14:35
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
ick schreef:
ik heb 'n Zip SP met enkel 'n tecnigas next deronder, en heb 'm net ff de snelweg op gesjeest.... 110
Ik zeg je 1 ding. (Oh en ik geloof best dat ie 110 loopt hoor, daar niet van, daar hebben die rolleyes niks mee te maken)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 14:37
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
Citaat:
Koen schreef:


Ik zeg je 1 ding. (Oh en ik geloof best dat ie 110 loopt hoor, daar niet van, daar hebben die rolleyes niks mee te maken)
op de teller
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 02:17
ick
ick is offline
Citaat:
Koen schreef:


Ik zeg je 1 ding. (Oh en ik geloof best dat ie 110 loopt hoor, daar niet van, daar hebben die rolleyes niks mee te maken)
de snelweg bedoel je? lijkt me wel een geschikte plek voor mijn snelle beestje, toch?

ik pak wel vaker stukje snelweg.... als ik weer es wat nieuws derop heb gezet, ff testen.... wind mee, liggend derop... vroem! vrachtwagens vlammen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 02:18
ick
ick is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Alles EVO op een Zip SP... Mjammie!
de cyl zelf word geen evo, dat gaat net wat teveel power geven... ik wil me originele krukas houden... op zich kan 't, maar toch speel ik liever op safe
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 02:22
ick
ick is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Met een 70cc cilinder zul je wel wat harder gaan, maar dan zul je ook gelijk een andere carburateur d'r op moeten zetten, want ik weet niet zeker of een 17.5 mm wel genoeg is.

En wat die Technigas doet weet ik ook niet, volgens mij doet hij het ook prima met een 70cc...
hoeveel maakt 'n MHR Multivar uit dan? (niet de overrange) niet zoveel he?

damn dan word 't toch sparen.... en dat kan ik niet

tecnigas is bedoeld voor 50cc, maar die bocht is bestwel ruim, denk dat ie met 70 ook wel acceptabel werkt...

maar met welk onderdeel haal ik 't meest winst? (ofwel, welk onderdeel gaan ik als eerst doen, uiteindelijk komt 't der allemaal op)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 09:58
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Wat voor vario zit er nu op? Anders zou ik beginnen met de MHR Multivar, dat is ook het goedkoopste onderdeel uit het rijtje, en als je toch ergens moet beginnen...

Met die MHR Multivar zul je iets sneller optrekken en misschien een iets hogere top halen, maar het scheelt echt geen 15 km/u...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 23:25
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
kortom: je wilt voor een dubbeltje op de voorste rang om het maar even spreekwoordelijk uit te drukken.. Ga maar gewoon sparen, geen van deze onderdelen gaat jou de snelheidswinst opleveren die je wilt.

Blijf dan eerst nog maar even standaard rijden, en koop dan een 70cc met een andere uitlaat in een keer, dan wordt het al wat

Genesis
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 01:02
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
kortom: je wilt voor een dubbeltje op de voorste rang om het maar even spreekwoordelijk uit te drukken.. Ga maar gewoon sparen, geen van deze onderdelen gaat jou de snelheidswinst opleveren die je wilt.

Blijf dan eerst nog maar even standaard rijden, en koop dan een 70cc met een andere uitlaat in een keer, dan wordt het al wat

Genesis
da's 't probleem, ik kan niet sparen... ik moet echt elk maandloon iets kopen, anders geef ik me geld aan andere dingen uit...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 11:58
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
ick schreef:


da's 't probleem, ik kan niet sparen... ik moet echt elk maandloon iets kopen, anders geef ik me geld aan andere dingen uit...
Tjah, als je wat wilt, dan moet je toch sparen...
Maar om telkens een onderdeel te kopen kan ook wel slim zijn, alleen je zult echt niet direct 15 km/u harder gaan.

Maar als het er eenmaal op zit, zweef je gewoon van A naar B...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 23:03
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:


da's 't probleem, ik kan niet sparen... ik moet echt elk maandloon iets kopen, anders geef ik me geld aan andere dingen uit...
nou ja, dat ligt niet aan mij.. Ik vertel je alleen maar dat GEEN EEN van deze onderdelen je 15 kilometer snelheidswinst op gaat leveren.. Jij wilt de snelste scooter van nederland, zonder er wat voor te hoeven doen.. Als je een snelle scooter wilt, zal je toch echt eens wat moeten gaan sparen...

Genesis
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 03:48
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:


nou ja, dat ligt niet aan mij.. Ik vertel je alleen maar dat GEEN EEN van deze onderdelen je 15 kilometer snelheidswinst op gaat leveren.. Jij wilt de snelste scooter van nederland, zonder er wat voor te hoeven doen.. Als je een snelle scooter wilt, zal je toch echt eens wat moeten gaan sparen...

Genesis
andere vraag: in welke volgorde gaan ik deze onderdelen derop zetten? zo dat me scooter na elke toevoegbing probleemloos rijd, en ik wel verschil in vermogen/snelheid blijf merken elke keer?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 09:38
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Offtopic: 110 op een scooter op de snelweg....ik mag hopen dat je niet doodgereden wordt door zulke levensgevaarlijke dingen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 09:53
ick
ick is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Offtopic: 110 op een scooter op de snelweg....ik mag hopen dat je niet doodgereden wordt door zulke levensgevaarlijke dingen
dat heet verantwoorder als met 110 binne bebouwde kom, want 1) op snelweg gaat iedereen zo hard, 2) geen zijstraten, 3) mensen zijn derop voorberijd dat alles zo minimaal 80 gaat, 4) beter wegdek, 5) best of all, tussen 2 en 5 snachts, is die snelweg totaal leeg

af 'n toe kan 't prima, ff 'n stukkie A10
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2002, 11:34
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Offtopic: 110 op een scooter op de snelweg....ik mag hopen dat je niet doodgereden wordt door zulke levensgevaarlijke dingen
Je mag hopen dat je niet iemand doodrijd, of zelf doodgereden wordt. Voor degene die dan op de scooter zit maakt het niet uit, want dat heet gewoon puberaal roekeloos rijgedrag, voor degene die in de auto zich gewoon aan de regels houdt kan dat een shock betekenen.

(Nee, ik heb 't inderdaad niet op jongeren op scooters, en al helemaal niet als ze zo nodig harder dan 50 moeten rijden)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 11:52
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
grow up, of koop 'n auto en ga daar illegaal mee rondrijden ofzo, ik bedoel, die dingen zijn niet gemaakt om zo'n snelheden te halen

ik hoop dat ze je flitsen, je scooter in beslag nemen en beboeten voor je iemand kwetst (jezelf of iemand anders)
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:33
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Koen schreef:
(Nee, ik heb 't inderdaad niet op jongeren op scooters, en al helemaal niet als ze zo nodig harder dan 50 moeten rijden)
Met jouw kan ik praten
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:53
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
ick schreef:
maar toch speel ik liever op safe
Ja joh? Gossie, ik maar denken dat je iemand dood wilt rijden...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 15:31
Verwijderd
Kan je niet beter gaan sparen voor je rijbewijs? En dan eventueel voor een auto?
Zelfs een oude Fiat Panda gaat jouw "scoot" voorbij.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 21:38
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
PIE schreef:
Zelfs een oude Fiat Panda gaat jouw "scoot" voorbij.
Wedden van niet? Een beetje snelle scooter trekt een auto d'r uit... Helaas... Maar jah...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 04:10
ick
ick is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
ik bedoel, die dingen zijn niet gemaakt om zo'n snelheden te halen

nee niet helemaal, maar ze zijn ook niet gemaakt om 45 te rijden, moge dat duidelijk zijn....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 04:11
ick
ick is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:


Wedden van niet? Een beetje snelle scooter trekt een auto d'r uit... Helaas... Maar jah...
enkel motoren kunnen nog beetje weerstandf bieden.... bij 't stoplicht ben ik altijd sneller als de autows
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 07:31
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
ick schreef:
nee niet helemaal, maar ze zijn ook niet gemaakt om 45 te rijden, moge dat duidelijk zijn....
Daar zijn ze dus wel voor gemaakt. Het is gewoon levensgevaarlijk om op zo'n ding te rijden met zo'n hoge snelheid. Kijk, dat je er zelf dood bij gaat boeit niet zoveel, want dat is je eigen probleem, maar je kan er andere zwaar mee verwonden/dood rijden. Die remmen van jouw scooter zijn écht niet gemaakt voor 110 km/h.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 11:46
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:


Daar zijn ze dus wel voor gemaakt. Het is gewoon levensgevaarlijk om op zo'n ding te rijden met zo'n hoge snelheid. Kijk, dat je er zelf dood bij gaat boeit niet zoveel, want dat is je eigen probleem, maar je kan er andere zwaar mee verwonden/dood rijden. Die remmen van jouw scooter zijn écht niet gemaakt voor 110 km/h.
Ze zijn wel gemaakt om harder te kunnen, elke onbegrenste scooter rijd sowieso altijd 70 km/h (op de teller dan), want in andere landen mogen ze wel harder, alleen hier in NEderland worden ze begrenst. Tot 60 km/h zijn die remmen zeker nog wel goed, maar bij 90 km/h heeft remmen idd geen zin meer, want dan remmen ze gewoon niet meer.

Maar het frame van een fatsoenlijke scooter is iig zeker wel bestand om 100 km/h te trekken.

Ik zie opvoeren meer als een sport, het gaat niet om het stoer zijn, om de snelheid, het gaat er om dat je laat zien wat je kunt, je hebt toch mooi zelf dat blokje mooi bewerkt naar eigen inzicht.

Ikzelf vind snelheid niet zo belangrijk, wel trek kracht, want je wilt gewoon fatsoenlijk meekomen met het verkeer.

Wat is er nou leuker dan een lekker lopende scoot die je zelf hebt verbouwd?

Niet dat ik mijn scooter ooit heb opgevoerd, ik heb d'r de begrenzers uitgehaald dus hij reed ongeveer 70, maar trok als een slak, tjah dat krijg je met die standaard dingen.

Maar ik rijd nu auto, dus met die scoot doe ik niks meer... Maar het is wel leuk om d'r een beetje mee te knutselen.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 14:32
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Laten we elkar geen mietje noemen.. Respect voor elkaar

Het is een hobby die je moet ervaren, die je leuk vindt of niet.. Doet het geluid van een raceuitlaat met een oorverdovend gejank van een op 12000 toeren draaiende getunede cilinder je niks? begin er dan gewoon niet aan, maar val elkaar niet aan om de manier waarop er gereden wordt.
Dat is namelijk en compleet andere discussie, dan open je ook maar een andere topic daar over.

met vriendelijke groeten

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:10
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Ik heb alle begrip voor mensen die graag aan hun scooter knutselen. Ik kan ook best begrijpen dat dat leuk is, om te zien dat je werk resultaat heeft, enz.

Maar als je dat nou zo leuk vindt, en je wil graag crossen, ga dan een motorsport doen oid, dan kan je zo hard rijden als je wilt zonder dat je anderen erbij betrekt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Ik heb alle begrip voor mensen die graag aan hun scooter knutselen. Ik kan ook best begrijpen dat dat leuk is, om te zien dat je werk resultaat heeft, enz.

Maar als je dat nou zo leuk vindt, en je wil graag crossen, ga dan een motorsport doen oid, dan kan je zo hard rijden als je wilt zonder dat je anderen erbij betrekt.
Precies, nu lopen anderen gevaar doordat iemand zo nodig een beetje moet kloten met scooters. Je bent op die manier gewoon volstrekt onverantwoordelijk bezig en je moet meteen een verbod krijgen om welk voertuig dan ook te besturen (IMHO dan)

Bovendien moet deze topic niet gesloten worden? Dit is ten slotte net zo illegaal als links naar cracks/illegale spellen/mp3's enzovoort die hier wel gesloten worden....
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 23:02
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Koen schreef:
Ik heb alle begrip voor mensen die graag aan hun scooter knutselen. Ik kan ook best begrijpen dat dat leuk is, om te zien dat je werk resultaat heeft, enz.

Maar als je dat nou zo leuk vindt, en je wil graag crossen, ga dan een motorsport doen oid, dan kan je zo hard rijden als je wilt zonder dat je anderen erbij betrekt.
Die jongen wil graag weten wat ie aan zn scoot moet doen om hem harder te laten lopen.. wat ie daar vervolgens mee gaat doen is ten eerste mijn zaak niet, en ten tweede interesseert het me niet. IMHO gaan we met een dergelijke wending aan het verhaal dusdanig offtopic dat een slotje gewenst is.

Het gaat hem om het opvoeren van zn scooter, en hoe je het ook wendt of keert, met de juiste persoon op die scooter kan daar best veilig mee gereden worden. Gebeurt dat niet, geef dan de bestuurder de schuld en niet de scooter.

50CC races zijn inderdaad erg leuk (uit eigen ervaring!) Maar ik denk dat dit voor de gemiddelde scooteraar niet is weggelegd.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 23:22
ick
ick is offline
Citaat:
Alex schreef:


Precies, nu lopen anderen gevaar doordat iemand zo nodig een beetje moet kloten met scooters. Je bent op die manier gewoon volstrekt onverantwoordelijk bezig en je moet meteen een verbod krijgen om welk voertuig dan ook te besturen (IMHO dan)

Bovendien moet deze topic niet gesloten worden? Dit is ten slotte net zo illegaal als links naar cracks/illegale spellen/mp3's enzovoort die hier wel gesloten worden....
dit is niet illegaal, 't gaat in dit geval om m'n snelle blok, die ik enkel af 'n toe op de lokale kartbaan opentrek (eigen terrein, daar mag 't) in de stad rijd ik gewoon standaard

onverantwoord bezog legt gewoon aan je rijstijl... ik rijd gewoon tussen 't verkeer meej, behalve waar dat echt kan, dan ouw ik me natuurlijk niet in... resultaat van bijna 'n jaar scooterrijden -> 1x gepleurt door glad wegdek (eigen fout, en weg was leeg) verder geen schade
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 23:27
ick
ick is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Offtopic: 110 op een scooter op de snelweg....ik mag hopen dat je niet doodgereden wordt door zulke levensgevaarlijke dingen
beetje laat, maar ik wil graag van u weten, waarom 't met 'n motorscooter wel veilig is, en met 'n opgevoerde bromscooter niet....

motorscooter is enkel 125cc 4takt, maar voor de rest gelijk aan 'n opgevoerde scooter, snelheid, vermogen, frame, remmen, ALLES
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 08:19
Orion
Avatar van Orion
Orion is offline
Citaat:
ick schreef:


motorscooter is enkel 125cc 4takt, maar voor de rest gelijk aan 'n opgevoerde scooter, snelheid, vermogen, frame, remmen, ALLES
right.
__________________
Ongefilterd. Van nature troebel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 11:07
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:


Ze zijn wel gemaakt om harder te kunnen, elke onbegrenste scooter rijd sowieso altijd 70 km/h (op de teller dan), want in andere landen mogen ze wel harder, alleen hier in NEderland worden ze begrenst. Tot 60 km/h zijn die remmen zeker nog wel goed, maar bij 90 km/h heeft remmen idd geen zin meer, want dan remmen ze gewoon niet meer.

Maar het frame van een fatsoenlijke scooter is iig zeker wel bestand om 100 km/h te trekken.

Ik zie opvoeren meer als een sport, het gaat niet om het stoer zijn, om de snelheid, het gaat er om dat je laat zien wat je kunt, je hebt toch mooi zelf dat blokje mooi bewerkt naar eigen inzicht.

Ikzelf vind snelheid niet zo belangrijk, wel trek kracht, want je wilt gewoon fatsoenlijk meekomen met het verkeer.

Wat is er nou leuker dan een lekker lopende scoot die je zelf hebt verbouwd?

Niet dat ik mijn scooter ooit heb opgevoerd, ik heb d'r de begrenzers uitgehaald dus hij reed ongeveer 70, maar trok als een slak, tjah dat krijg je met die standaard dingen.

Maar ik rijd nu auto, dus met die scoot doe ik niks meer... Maar het is wel leuk om d'r een beetje mee te knutselen.
in belgië zijn ze ook begrensd op 45km/h
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2002, 11:32
Verwijderd
Met een oude auto, die vast veel goedkoper is dan jou scooter....., haal je al zo 150 . En je mag er zelf LEGAAL de snelweg mee op. Bovendien zit je nog droog ok!! Is me dat niet ff tof!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:15
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
wacht een jaar en koop een motor
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:19
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:


Wedden van niet? Een beetje snelle scooter trekt een auto d'r uit... Helaas... Maar jah...
veel auto's trekken inderdaad traag op..
maar als ik met een motor bij het stoplicht sta, dan heeft de auto en de scooter het nakijken
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:53
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Genesis schreef:


Die jongen wil graag weten wat ie aan zn scoot moet doen om hem harder te laten lopen.. wat ie daar vervolgens mee gaat doen is ten eerste mijn zaak niet, en ten tweede interesseert het me niet.
Hij vraagt hoe hij z'n scooter dusdanig op kan voeren dat ie er lekker mee op de snelweg kan rijden. Ik kan 't mishebben, maar dan ben je toch met iets bezig wat volgens de wet behoorlijk verboden is.

En als we 't toch over slotjes hebben, illegale praktijken -waaronder dus ook het opvoeren van een scooter om ermee op de snelweg te rijden- zijn op Scholieren.com verboden. Als we 't zo gaan spelen kan ik elk scooter-opvoer topic wel sluiten.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 17:31
ick
ick is offline
Citaat:
Koen schreef:


Hij vraagt hoe hij z'n scooter dusdanig op kan voeren dat ie er lekker mee op de snelweg kan rijden. Ik kan 't mishebben, maar dan ben je toch met iets bezig wat volgens de wet behoorlijk verboden is.

En als we 't toch over slotjes hebben, illegale praktijken -waaronder dus ook het opvoeren van een scooter om ermee op de snelweg te rijden- zijn op Scholieren.com verboden. Als we 't zo gaan spelen kan ik elk scooter-opvoer topic wel sluiten.
snelheid is enkel me teststukje... om uur of 3 snachts... eenstukkue tusse 2 afslagen, totaal 1900 meter, precies genoeg om ff te kijken hoe hard die loopt met dat nieuwe onderdeel deronder

ik gebruik de snelweg echt niet voor normaal dagelijkse ritjes! dacht dat dat duidelijk was?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 17:31
ick
ick is offline
Citaat:
Talon schreef:
wacht een jaar en koop een motor
ik ga me scooter verder opvoeren en verzekeren als motor! wat dacht je daarvan! legaal met opgevoerde scooter op de snelweg
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 13:18
kolkiewolkie
kolkiewolkie is offline
*sigh

ok, dat je test of je scooter nou lekker hard loopt enzo op de snelweg snachts.. ok ok... tis nog steeds hopeloos fout.. maar goed...


maar dan zeg je: het gaat me niet om de snelheid (of zoiets)... alsof je in het dagelijks verkeer dan niet ineens honderd gaat rijden....

wel dus... en dan slaat ondergetekende een keer af, kijkt goed over zijn schouder... ziet een flink stuk terug een scooter rijden en denkt: mooi, daar kan ik nog makkelijk voorlangs...

MAARRR dan blijkt dat kreng ineens 100 ipv 60 of 70 te rijden en BAM

er zijn dan 3 dingen gebeurd:

1) jij ligt een meter of 15 verder op op het asfalt (al dan niet te kreunen
2) ik heb schuld (+kutgevoel)
3) ik heb (forse) schade

het irritante is dus dat het voor anderen (automobilisten such as myself) een beetje lastig is om rekening te houden met maniaken als jij

snappie

tis namelijk NIET fijn als je iemand naar de tering rijd (geen ervaring mee, gelukkig niet) maar jij vergroot de kans dat zoiets gebeurd AANZIENLIJK... hou daar es rekening mee

o ja:

die remmetjes houden het echt niet bij honderd+ in het uur
frame kan ook heus kapot (jij ook)

...anywayz, khoop voor je dat je nooit op je gaffel gaat, want bij hoge snelheden is dat niet fijn (of je moet van lichamen houden zonder vel)

trouwes: 70cc ... dan heb je het niet meer over scooters, maar over motorscooters==> waarvoor je dus ook een motorrijbewijs nodig hebt

maar goed, ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, dat je er plezier van hebt enzo... hou het alleen wel verantwoordelijk voor het overige verkeer svp
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 23:32
ick
ick is offline
Citaat:
kolkiewolkie schreef:
*sigh

ok, dat je test of je scooter nou lekker hard loopt enzo op de snelweg snachts.. ok ok... tis nog steeds hopeloos fout.. maar goed...


maar dan zeg je: het gaat me niet om de snelheid (of zoiets)... alsof je in het dagelijks verkeer dan niet ineens honderd gaat rijden....

wel dus... en dan slaat ondergetekende een keer af, kijkt goed over zijn schouder... ziet een flink stuk terug een scooter rijden en denkt: mooi, daar kan ik nog makkelijk voorlangs...

MAARRR dan blijkt dat kreng ineens 100 ipv 60 of 70 te rijden en BAM

er zijn dan 3 dingen gebeurd:

1) jij ligt een meter of 15 verder op op het asfalt (al dan niet te kreunen
2) ik heb schuld (+kutgevoel)
3) ik heb (forse) schade

het irritante is dus dat het voor anderen (automobilisten such as myself) een beetje lastig is om rekening te houden met maniaken als jij

snappie

tis namelijk NIET fijn als je iemand naar de tering rijd (geen ervaring mee, gelukkig niet) maar jij vergroot de kans dat zoiets gebeurd AANZIENLIJK... hou daar es rekening mee

o ja:

die remmetjes houden het echt niet bij honderd+ in het uur
frame kan ook heus kapot (jij ook)

...anywayz, khoop voor je dat je nooit op je gaffel gaat, want bij hoge snelheden is dat niet fijn (of je moet van lichamen houden zonder vel)

trouwes: 70cc ... dan heb je het niet meer over scooters, maar over motorscooters==> waarvoor je dus ook een motorrijbewijs nodig hebt

maar goed, ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, dat je er plezier van hebt enzo... hou het alleen wel verantwoordelijk voor het overige verkeer svp
bovengenoemde situatie vanuit mijn situatie:

ik rijd met 'n gangetje dan rond de 80 - 90 op 'n uitgestorven weg, ik zie langzaam voor me 'n auto opdoemen, dus neem wat gas terug, nu kunnen der 2 dingen gebeuren. 1) ik zie 'n richtingaanwijzer en ga der aan de andere kant langs, als der ruimte is, anders blijg ik achter die auto tot die afgeslagen is. 2) ik zie geen richtingaanwijzer en ga der aan de kantr langs waar 't meeste ruimte is. ofwel, als jij je richtingaanwijzer had hebruikt had ondergetekende nooit in jou linkerflank kunnen duiken.

2) die remmetjes zijn, als je 'n beetje vooruit kan kijken, ruim voldoende, met je ietsjes mindere remkracht als 'n motorscooter houwd je als nadenkend scooterrijder rekening mee als je de weg op gaat, liever als 'n mietje veel afstand houden dan als 'n bikkel bumperhappen, en 't frame kunnen we evt. 'n buisje tussen lassen, maar de slijtage fan 't frame is, wederom, afhankelijk van je rijstijl... brak wegdek @ high speeds is meer slijtage als op de snelweg ff 'n gangetje van 100+ blazen

3) idd. en zogauw ik 18 ben ga ik ook me motorrijbewijs halen en proberen me scooter te laten keuren als motorfiets
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 08:21
NeuroticA_NL
Avatar van NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
ik vind het echt heel stoer van je dat je op een plastic bouwdoos met kruiwagenwielen zo hard durft .
__________________
Links...Rechts...Links...Oversteken.....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:54
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Scooters opvoeren is illegaal. Op slot dus.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 23:29
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Scooters opvoeren is illegaal. Op slot dus.
Waar slaat dat nou weer op. Een scooter opvoeren is niet per definitie illegaal, net als het unlocken van een GSM. Er zijn zelfs vele brom-scooter bedrijven die dit voor je kunnen doen. Dat slot is dus nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:


Waar slaat dat nou weer op. Een scooter opvoeren is niet per definitie illegaal, net als het unlocken van een GSM. Er zijn zelfs vele brom-scooter bedrijven die dit voor je kunnen doen. Dat slot is dus nergens voor nodig.
Whaha Dit heb ik nog nooit gezien
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 09:24
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
henri schreef:


Whaha Dit heb ik nog nooit gezien
Ik heb meermalig op dit topic gereageert en ben hier de enige Forumbaas. Unexplained had dus geen enkel recht dit topic te sluiten, afgezien daarvan ben ik geen fan van opvoerpraktijken, maar beschouw ik ze niet als illegaal. Vandaar.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 09:49
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Koen schreef:
Waar slaat dat nou weer op. Een scooter opvoeren is niet per definitie illegaal, net als het unlocken van een GSM. Er zijn zelfs vele brom-scooter bedrijven die dit voor je kunnen doen. Dat slot is dus nergens voor nodig.
Niet juist.

Voertuigregelement, paragraaf 3, artikel 5.6.8, lid 1:

Bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van ten hoogste 45 km/h, moeten bij voortduring blijven voldoen aan deze door de constructie bepaalde maximum snelheid.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.