Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2006, 18:12
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
hallo allemaal!
over een aantal weken ga ik ws een kitten ophalen (n katertje).
aangezien ik nog nooit n ander huisdier als n vis heb gehad, vroeg ik mn af wat ik allemaal in huis moet hebben en waar ik allemaal aan moet denken?
bvd!
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2006, 08:03
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
- Een kattenbak met kattenzand
- Een bakje voor het eten en eentje voor water
- Voedsel voor kittens (bijv. brokjes)
- Speeltjes
- Misschien een mandje waarin hij kan liggen
- Een krabpaal als je niet wilt dat je bank eraan gaat
- En ga misschien eens naar de bibliotheek of zoek eens op internet zodat je wat erover kunt lezen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:46
Verwijderd
Wat wizkid zegt. Zoek verder vast uit waar een dierenarts zit en probeer eventueel vast een oppasadres te vinden voor als je eens met vakantie wilt ofzo (soms is het handig daar al vroeg mee te beginnen).
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 11:46
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het is ook wel aan te raden er 2 te nemen, dan spelen ze veel meer met elkaar en ze zijn minder sloopzuchtig in huis, naar mijn ervaring.
Ik bedoel daarmee dat ze je bank en gordijnen meer met rust laten. Wij hebben nu katten van 5 jaar en ze spelen nog steeds dagelijks met elkaar, die plaats zou ik nooit kunnen vervangen.

Verder wat Wizkid zegt
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 07:29
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 23-05-2006 @ 12:46 :
Het is ook wel aan te raden er 2 te nemen, dan spelen ze veel meer met elkaar en ze zijn minder sloopzuchtig in huis, naar mijn ervaring.
Mijn ervaring is juist dat ze dan met z'n tweeën de bank gaan slopen.

En iets anders: reacties die offtopic zijn worden verwijderd. Dus als je niets zinnigs te zeggen hebt, post dan gewoon niet.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 13:02
muesli
Avatar van muesli
muesli is offline
En een halsbandje met adreskokertje is in het begin heel belangrijk.

Mocht de kleine dan toch ontsnappen, dan kunnen mensen 'm terugbrengen.
Verder natuurlijk speeltjes, en een mandje (eigenlijk alles wat hiervoor al is genoemd)
Zo'n mandje voor aan de verwarming is heel handig en er wordt bij ons dan ook dankbaar gebruik van gemaakt in de winter
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 16:17
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
muesli schreef op 24-05-2006 @ 14:02 :
En een halsbandje met adreskokertje is in het begin heel belangrijk.

Mocht de kleine dan toch ontsnappen, dan kunnen mensen 'm terugbrengen.
Ik zou hem eerder laten chippen dan een kokertje. Halsbandjes kunnen wel eens gevaarlijk zijn en hij kan hem ook gemakkelijk kwijtraken.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 19:33
love is life
love is life is offline
hoe ga je hem noemen btw?
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 21:23
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 24-05-2006 @ 17:17 :
Ik zou hem eerder laten chippen dan een kokertje. Halsbandjes kunnen wel eens gevaarlijk zijn en hij kan hem ook gemakkelijk kwijtraken.
+ dat ze ermee gaan liggen hannesen, iig, mn poes wou m niet om en krabte net zolang totdat ie eraf lag
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 08:04
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 23-05-2006 @ 12:46 :
Het is ook wel aan te raden er 2 te nemen, dan spelen ze veel meer met elkaar en ze zijn minder sloopzuchtig in huis, naar mijn ervaring.
Twee katten hoeft niet per se goed te gaan, ze kunnen ook juist heel veel ruzie hebben met elkaar. En samen slopen is soms idd nog leuker dan alleen... (Of elkaar achterna zitten en dan van alles omgooien...en in gevechten kan er ook een hoop kapot gaan. )
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 09:29
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-05-2006 @ 09:04 :
Twee katten hoeft niet per se goed te gaan, ze kunnen ook juist heel veel ruzie hebben met elkaar. En samen slopen is soms idd nog leuker dan alleen... (Of elkaar achterna zitten en dan van alles omgooien...en in gevechten kan er ook een hoop kapot gaan. )
Onze katten hebben nog nooit gevochten, alleen speels. De vorige ook trouwens

Als je twee broertjes/zusjes neemt gaat het eigenlijk altijd goed.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 19:36
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
love is life schreef op 25-05-2006 @ 03:33 :
hoe ga je hem noemen btw?
aaaaaaaah.. ik ben er gister geweest, hij is echt te lief! (en pas twee weken oud, dus k moet nog even geduld hebben )
hij heet mika

enne, bedankt voor jullie reacties, heb ik wel wat aan
owjaah en ik neem maar 1 kat, want ik heb dus alleen maar n goudvis gehad, kank ff oefenen en ik woon ook niet heel erg groot..
ciao!
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 07:23
MarijkeB
MarijkeB is offline
Je moet als je hem thuis hebt wel gelijk langs de dierenarts gaan. die onderzoekt hem dan gelijk op allerlei zaken die kittens kunnen hebben. zoals hart problemen en parasieten die vanuit het nest meekomen. Je kan de dierenarts ook vragen stellen over verzorging en hoe je goed gedrag aanleert en slecht gedrag afleert bij je kitten.
__________________
http://marijkebuys.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:47
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MarijkeB schreef op 26-05-2006 @ 08:23 :
Je moet als je hem thuis hebt wel gelijk langs de dierenarts gaan. die onderzoekt hem dan gelijk op allerlei zaken die kittens kunnen hebben. zoals hart problemen en parasieten die vanuit het nest meekomen. Je kan de dierenarts ook vragen stellen over verzorging en hoe je goed gedrag aanleert en slecht gedrag afleert bij je kitten.
+Dat je dan meteen een dierenarts weet te vinden voor als er plotseling iets ernstigs aan de hand mocht zijn, dan hoef je dan niet eerst opzoek naar een dierenarts maar kun je meteen bellen / er naar toe.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 17:06
Verwijderd
Citaat:
FrantiC schreef op 25-05-2006 @ 20:36 :
aaaaaaaah.. ik ben er gister geweest, hij is echt te lief! (en pas twee weken oud, dus k moet nog even geduld hebben )
hij heet mika

enne, bedankt voor jullie reacties, heb ik wel wat aan
owjaah en ik neem maar 1 kat, want ik heb dus alleen maar n goudvis gehad, kank ff oefenen en ik woon ook niet heel erg groot..
ciao!
Hoe oud is hij als je hem krijgt?

Met vier weken moet hij ontwormd worden/zijn, maar het is ook goed als dit gedaan wordt wanneer iedereen in het nest 500gr. weegt, dat is makkelijker met de dosering.
Verder moet hij natuurlijk op tijd geënt worden (twee keer) en het is heel verstandig als je hem laat chippen.
Afhankelijk van hoe oud hij is als je 'm krijgt zou ik hem geen halsbandje omdoen: bij kleine kittens kan het voorkomen dat ze tijdens het wassen met hun kaakje vast komen te zitten tussen het bandje en geloof me, dat is niet leuk.

Zorg voor goed kittenvoer, want een kitten heeft écht andere voedingsstoffen nodig dan een volwassen kat. Ik pleit heel erg voor Royal Canin, maar ik kan begrijpen dat dat als arme student een beetje buiten je budget ligt. Maar zorg in ieder geval voor kittenvoer en neem bijvoorbeeld bij de dierenwinkel van de duurdere merken wat gratis proefzakjes mee, dan leert hij verschillende dingen te eten.

Verder, maak je kamer kittenproof. Dat wil zeggen dat je dingen die kapot kunnen en/of gevaarlijk kunnen zijn voor je kitten gewoon even wegzet op een veilige plaats. Het klinkt heel logisch, maar als je niet gewend bent aan een huisdier dan zijn dat dingen waar je echt even bewust over na moet denken.
Ik zou ook zorgen voor een klein, simpel krabpaaltje zodat hij meteen leert dat de meubels een verboden-onze-nagels-te-scherpen-regio zijn, wel zo handig.
En doet hij iets wat niet mag: pak de plantenspuit erbij, dat hebben ze zo door.

Ik weet niet hoe oud je kitten is als je hem krijgt, maar realiseer je dat het echt een baby is. Baby's hebben veel rust en regelmaat nodig dus als hij ligt te slapen, maak hem dan niet wakker om met hem te spelen of hem te showen aan vrienden die op 'kraam' bezoek komen.
De eerste paar dagen zou ik het sowieso zo rustig mogelijk houden voor je kleine man, het is namelijk allemaal spannend genoeg voor hem.

Dit zijn wel een paar belangrijke dingen denk ik, mocht je extra vragen hebben ofzo, mag je altijd pm'en.
We hebben net een nest katten gehad, dus zit nog helemaal in kitten-sferen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 23:44
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 27-05-2006 @ 01:06 :
Hoe oud is hij als je hem krijgt?

Met vier weken moet hij ontwormd worden/zijn, maar het is ook goed als dit gedaan wordt wanneer iedereen in het nest 500gr. weegt, dat is makkelijker met de dosering.
Verder moet hij natuurlijk op tijd geënt worden (twee keer) en het is heel verstandig als je hem laat chippen.
Afhankelijk van hoe oud hij is als je 'm krijgt zou ik hem geen halsbandje omdoen: bij kleine kittens kan het voorkomen dat ze tijdens het wassen met hun kaakje vast komen te zitten tussen het bandje en geloof me, dat is niet leuk.

Zorg voor goed kittenvoer, want een kitten heeft écht andere voedingsstoffen nodig dan een volwassen kat. Ik pleit heel erg voor Royal Canin, maar ik kan begrijpen dat dat als arme student een beetje buiten je budget ligt. Maar zorg in ieder geval voor kittenvoer en neem bijvoorbeeld bij de dierenwinkel van de duurdere merken wat gratis proefzakjes mee, dan leert hij verschillende dingen te eten.

Verder, maak je kamer kittenproof. Dat wil zeggen dat je dingen die kapot kunnen en/of gevaarlijk kunnen zijn voor je kitten gewoon even wegzet op een veilige plaats. Het klinkt heel logisch, maar als je niet gewend bent aan een huisdier dan zijn dat dingen waar je echt even bewust over na moet denken.
Ik zou ook zorgen voor een klein, simpel krabpaaltje zodat hij meteen leert dat de meubels een verboden-onze-nagels-te-scherpen-regio zijn, wel zo handig.
En doet hij iets wat niet mag: pak de plantenspuit erbij, dat hebben ze zo door.

Ik weet niet hoe oud je kitten is als je hem krijgt, maar realiseer je dat het echt een baby is. Baby's hebben veel rust en regelmaat nodig dus als hij ligt te slapen, maak hem dan niet wakker om met hem te spelen of hem te showen aan vrienden die op 'kraam' bezoek komen.
De eerste paar dagen zou ik het sowieso zo rustig mogelijk houden voor je kleine man, het is namelijk allemaal spannend genoeg voor hem.

Dit zijn wel een paar belangrijke dingen denk ik, mocht je extra vragen hebben ofzo, mag je altijd pm'en.
We hebben net een nest katten gehad, dus zit nog helemaal in kitten-sferen
hey!
leuke reactie, heb ik wat aan!
als ik hem krijg is hij 9 weekjes, ontwormd en ontvlooid.
de inentingen laat ik direct die week doen, heb al n dierenarts gecharterd
kep er echt zin in
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
FrantiC schreef op 27-05-2006 @ 00:44 :
hey!
leuke reactie, heb ik wat aan!
als ik hem krijg is hij 9 weekjes, ontwormd en ontvlooid.
de inentingen laat ik direct die week doen, heb al n dierenarts gecharterd
kep er echt zin in
Goed zo, zijn eerste inenting behoort hij bij negen weken te krijgen, zijn tweede inenting bij twaalf weken. Je kunt ze dus niet allebei tegelijk laten doen
Ontwormen moet je goed bijhouden, voor de gezondheid van je kitten, maar ook voor die van jezelf.

Ik snap dat je er zin in hebt, het is ook super leuk! Wachten duurt lang, hè
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 12:48
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
koekjes schreef op 24-05-2006 @ 22:23 :
+ dat ze ermee gaan liggen hannesen, iig, mn poes wou m niet om en krabte net zolang totdat ie eraf lag
Onze katten zijn partners in crime. Ze helpen elkaar bij het bevrijden van de bandjes.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2006, 10:36
Girly12
Girly12 is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 02-06-2006 @ 13:48 :
Onze katten zijn partners in crime. Ze helpen elkaar bij het bevrijden van de bandjes.
En mijn poes krabde zolang, dat het kokertje los zat en het onderste deel gewoon erafgevallen is (met papiertje waarop adres enz. staat). We hebben dus maar een nieuw kokertje gekocht. Dus een tip: Draai het goed vast!
__________________
Heej!!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 17:37
MarijkeB
MarijkeB is offline
Het beste is om een kat te laten chippen. Met bandjes kunne ze vast komen te zitten
__________________
http://marijkebuys.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 16:30
hola
hola is offline
Maar als iemand een kitten vindt zonder bandje, brengt niet iedereen die naar de dierenarts ofzo.
Wij hadden ook een kokertje, en zo is hij weer netjes terug gebracht door iemand toen hij eens verdwenen was..
__________________
8-)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 16:33
Verwijderd
Maar niet iedere kat dat je een bandje met kokertje om doet heeft dat bandje + kokertje nog steeds om als iemand hem vindt. De kat van mijn ouders heeft al tig van die dingen kwijt gemaakt.

De meeste mensen die een kat vinden zullen of naar de dierenarts (al is het maar omdat dat beest toch ingeent moet worden ofzo) of naar het asiel gaan of ergens een briefje ophangen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 18:49
Girly12
Girly12 is offline
Citaat:
MarijkeB schreef op 04-06-2006 @ 18:37 :
Het beste is om een kat te laten chippen. Met bandjes kunne ze vast komen te zitten
Mijn poes heeft een elastisch bandje: als ze vast komt te zitten kan ze zo zichzelf bevrijden.
__________________
Heej!!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:10
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Citaat:
Girly12 schreef op 05-06-2006 @ 19:49 :
Mijn poes heeft een elastisch bandje: als ze vast komt te zitten kan ze zo zichzelf bevrijden.
maar zichzelf ook ophangen.. als een bandje niet nodig is, liever niet dus
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware mijn nieuwe pc
xXmathXx
6 14-11-2011 18:45
Flora & Fauna We krijgen een kitten!
Sannah_x
9 17-06-2009 16:55
Software & Hardware Nieuwe computer
Duitsers
17 09-12-2007 19:51
Software & Hardware [Systeem] Nieuwe PC?
DZHAW
8 05-04-2007 19:14
Flora & Fauna Probleem met kitten (7 weken)
stoepkrijtje
26 17-10-2005 12:12
Flora & Fauna een nieuwe kitten hoe opvoeden??
stoepkrijtje
10 11-10-2005 19:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.