Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2006, 18:31
Verwijderd
Ik heb wat met accu's (zie Hardware ) en nu dus ook wat met die van de auto.
Een tijd terug (vorig jaar ergens) was ik zo dom om de lampen te laten branden, dus m'n accu was leeg. Naja, met veel pijn en moeite dat ding weer aan de praat gekregen.
Een tijd later overkwam het me nog een keer, ach ja. Kan gebeuren... Een tijdje terug was weer mijn accu leeg, maar ditmaal had ik niet de lampen aan laten staan. Ditmaal lag het (volgens mijn moeder) aan het feit dat ik de radio niet uit zette en dat deze dan langzaam m'n accu 'leegvreet'. Dus sindsdien doe ik netjes de radio elke keer uit.
Wil ik vandaag, na een paar dagen geen autorijden, mijn auto starten... Het enige wat ik hoor is een tikje. Accu leeg. En nee, geen lampen laten branden, geen radio aan. Ik snap niet hoe dat nou kan. Iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2006, 18:37
le Y
le Y is offline
lekspanning misschien, als het nog een keer gebeurd even na laten kijken, tot die tijd even goed kijken of ook kleine lampjes enzo uitstaan


anders lekker duwen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 19:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Laad ie wel weer op als je hebt gereden?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 19:09
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
misschien is er een lek in de accu waardoor die shizzle eruit loopt of je hebt bijv. te lang iets in de aanstekershizzle laten zitten waardoor er te veel energie uitgaat..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 21:04
Ivo
Ivo is offline
Ook niet vergeten dat je accu zo eens in de 6 a 8 jaar gewoon aan het einde van z'n levensduur is. Goedkope accu's soms zelfs al na 3 jaar. Probeer dus ook even na te gaan hoe oud je accu is. Ik had 2 maanden terug het zelfde probleem, na een weekje stilstaan was de accuspanning steeds weg. Bij inspectie van de accu bleek dat deze toen al ruim 7,5 jaar oud was (1e accu in de auto). De accu heb ik toen vervangen en daarmee was het probleem direct opgelost.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 21:09
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Wij hebben het een keer gehad dat het lampje in de kofferbak bleef branden, maar dat kon je bij ons niet zien vanwege een dichte kofferbak.
En mijn oom heeft het 2/3 weken geleden ook gehad om deze reden. Wie weet is dat ook het geval bij je?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 07:41
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
mumumumumugen schreef op 25-06-2006 @ 20:09 :
misschien is er een lek in de accu waardoor die shizzle eruit loopt of je hebt bijv. te lang iets in de aanstekershizzle laten zitten waardoor er te veel energie uitgaat..
ja, lek in de accu... tjongejongejonge, dat zou je wel opvallen, lekkend water en/of lekkend accuzuur.

hoogst onwaarschijnlijk ook overigens. gewoon een lekstroom ergens lijkt me waarschijnlijker, of een slecht oplaadsysteem.

rij je veel korte stukjes ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 12:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Brand je accu lampje? Wat voor kleur?
Ik heb ook een tijdje last van een niet goed functionerende accu gehad.. Wat rondgebeld en uiteindelijk bij kwik fit voor 58 euro een nieuwe accu + montage.

Ze kunnen in principe zo zien of er een nieuwe accu in moet (of niet).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:30
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 25-06-2006 @ 20:06 :
Laad ie wel weer op als je hebt gereden?
Jup
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-06-2006 @ 08:41 :


rij je veel korte stukjes ?
Dat verschilt. Wat versta je onder korte stukjes?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 25-06-2006 @ 22:09 :
Wij hebben het een keer gehad dat het lampje in de kofferbak bleef branden, maar dat kon je bij ons niet zien vanwege een dichte kofferbak.
En mijn oom heeft het 2/3 weken geleden ook gehad om deze reden. Wie weet is dat ook het geval bij je?
Ik heb gewoon een laadklep zegmaar. Dus geen dichte kofferbak, dus dat kan het niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:32
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 26-06-2006 @ 13:55 :
Brand je accu lampje? Wat voor kleur?
Ik heb ook een tijdje last van een niet goed functionerende accu gehad.. Wat rondgebeld en uiteindelijk bij kwik fit voor 58 euro een nieuwe accu + montage.

Ze kunnen in principe zo zien of er een nieuwe accu in moet (of niet).
Nee. Behalve dus als ie op is. En het is gewoon een rood lampje. Of bedoel je een ander lampje?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Ivo schreef op 25-06-2006 @ 22:04 :
Ook niet vergeten dat je accu zo eens in de 6 a 8 jaar gewoon aan het einde van z'n levensduur is. Goedkope accu's soms zelfs al na 3 jaar. Probeer dus ook even na te gaan hoe oud je accu is. Ik had 2 maanden terug het zelfde probleem, na een weekje stilstaan was de accuspanning steeds weg. Bij inspectie van de accu bleek dat deze toen al ruim 7,5 jaar oud was (1e accu in de auto). De accu heb ik toen vervangen en daarmee was het probleem direct opgelost.
Het zou niet zo'n heel oude accu moeten zijn. Volgens mij heb ik mn moeder laatst horen zeggen dat hij er nog niet zo heel lang in zat.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:33
Verwijderd
Zouden ze zo'n lek ofzo bv zien bij de APK-keuring/kleine beurt? Of moet je t dan echt aangeven?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 06:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 26-06-2006 @ 19:33 :
Zouden ze zo'n lek ofzo bv zien bij de APK-keuring/kleine beurt? Of moet je t dan echt aangeven?
bij de apk hoeven ze dat niet te controleren. bij een kleine beurt doen ze dat ook niet; de 'controle' die bij een kleine beurt gebeurd, komt er op neer dat ze ff kijken of er geen vloeistoffen onder de auto weglopen en of alle lampjes t doen.

bij een grote beurt zouden ze t wellicht merken, maar dat zou nog steeds toeval zijn.
immers, zo'n auto staat daar maar een korte tijd, en in die tijd loopt je accu niet leeg.

ik zou t ff zeggen als je toch bij je garage langsbent.

met korte stukjes bedoel ik zeg maar tot 10km of zo. bij korte stukjes laad je accu simpelweg minder op dan dat je 'eruit haalt'. (over t algemeen dan).

ik heb een tijdlang dagelijks 15km gereden (en 15 terug), toen zette ik 1x per maand de accu even aan de accu-lader.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 19:20
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-06-2006 @ 07:48 :
bij de apk hoeven ze dat niet te controleren. bij een kleine beurt doen ze dat ook niet; de 'controle' die bij een kleine beurt gebeurd, komt er op neer dat ze ff kijken of er geen vloeistoffen onder de auto weglopen en of alle lampjes t doen.

bij een grote beurt zouden ze t wellicht merken, maar dat zou nog steeds toeval zijn.
immers, zo'n auto staat daar maar een korte tijd, en in die tijd loopt je accu niet leeg.

ik zou t ff zeggen als je toch bij je garage langsbent.

met korte stukjes bedoel ik zeg maar tot 10km of zo. bij korte stukjes laad je accu simpelweg minder op dan dat je 'eruit haalt'. (over t algemeen dan).

ik heb een tijdlang dagelijks 15km gereden (en 15 terug), toen zette ik 1x per maand de accu even aan de accu-lader.
Hmmm.. Bedankt. Ik moet 13 juli ofzo terug naar de garage, want tijdens de APK-keuring heeft hij meteen kleine beurt gedaan en er moet één of andere 'snaar'/kabel ofzo in, die echt vervangen moet worden, want als ik dan pech zou hebben zou ik dus niet meer kunnen rijden Distributienogwat?
Dan kan ik meteen dit even aangeven bij hem. Korte ritjes maak ik over het algemeen op zich wel. Met soms wat langere stukken ertussen.
En: Acculader?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 22:45
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 25-06-2006 @ 19:31 :
Ditmaal lag het (volgens mijn moeder) aan het feit dat ik de radio niet uit zette en dat deze dan langzaam m'n accu 'leegvreet'. Dus sindsdien doe ik netjes de radio elke keer uit.
Huh, normaal gesproken gaat je radio toch gewoon uit als je de sleutel uit het contact haalt (mits de radio goed is aangesloten).
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 07:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 27-06-2006 @ 23:45 :
Huh, normaal gesproken gaat je radio toch gewoon uit als je de sleutel uit het contact haalt (mits de radio goed is aangesloten).
nee hoor. dat hangt er maar vanaf hoe je de radio aansluit. Ik heb zelf mn radio op de constante plus aangesloten, omdat ik het bloedirritant vond dat je de radio niet aan kon hebben zonder sleutel in het contact.

is dus maar net wat je bedoelt met 'goed' aangesloten.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2006, 07:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-06-2006 @ 20:20 :
Hmmm.. Bedankt. Ik moet 13 juli ofzo terug naar de garage, want tijdens de APK-keuring heeft hij meteen kleine beurt gedaan en er moet één of andere 'snaar'/kabel ofzo in, die echt vervangen moet worden, want als ik dan pech zou hebben zou ik dus niet meer kunnen rijden Distributienogwat?
Dan kan ik meteen dit even aangeven bij hem. Korte ritjes maak ik over het algemeen op zich wel. Met soms wat langere stukken ertussen.
En: Acculader?
jij weet echt niks van auto's he ?
1) distributieriem (of -snaar), die zorgt voor de aandrijving en zo. Die brengt de beweging van de cilinders / krukas over op t vliegwiel. ... alsof dat jou wat gaat zeggen...
anwyay, als je distributieriem knapt, kun je niet alleen niet meer rijden, maar knallen de zuigers tegen je kleppen aan, en over het algemeen kun je dan gaan zoeken naar een ander motorblok. gewoon op tijd laten vervangen, dus.

2) een acculader is een apparaatje dat je in t stopcontact steekt en waarmee je dan je accu op kan laden. (wij hebben hier aan huis een halve werkplaats, dat soort zooi ligt hier dus gewoon. je kan zoiets wel bij de halfords kopen. Het is natuurlijk geen permanente oplossing, en zo'n ding is volgens mij duurder dan een nieuwe accu.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 27-06-2006 @ 23:45 :
Huh, normaal gesproken gaat je radio toch gewoon uit als je de sleutel uit het contact haalt (mits de radio goed is aangesloten).
Ja, maar dan schijnt ie nog wat van de accu te vreten zei de meneer van de ANWB eens tegen mijn mama
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 10:07
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-06-2006 @ 08:23 :
jij weet echt niks van auto's he ?
1) distributieriem (of -snaar), die zorgt voor de aandrijving en zo. Die brengt de beweging van de cilinders / krukas over op t vliegwiel. ... alsof dat jou wat gaat zeggen...
anwyay, als je distributieriem knapt, kun je niet alleen niet meer rijden, maar knallen de zuigers tegen je kleppen aan, en over het algemeen kun je dan gaan zoeken naar een ander motorblok. gewoon op tijd laten vervangen, dus.

2) een acculader is een apparaatje dat je in t stopcontact steekt en waarmee je dan je accu op kan laden. (wij hebben hier aan huis een halve werkplaats, dat soort zooi ligt hier dus gewoon. je kan zoiets wel bij de halfords kopen. Het is natuurlijk geen permanente oplossing, en zo'n ding is volgens mij duurder dan een nieuwe accu.)
Nee, ik weet inderdaad echt niets van auto's Maar ik vind het wel interessant Dus dank voor de uitleg

O, had ik nog nooit van gehoord. Grappig
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 00:08
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-06-2006 @ 08:20 :
nee hoor. dat hangt er maar vanaf hoe je de radio aansluit. Ik heb zelf mn radio op de constante plus aangesloten, omdat ik het bloedirritant vond dat je de radio niet aan kon hebben zonder sleutel in het contact.

is dus maar net wat je bedoelt met 'goed' aangesloten.
Waarom zou je dat doen? Lijkt me best wel irritant als je elke keer de radio moet uitdrukken als je de auto uit stapt (en 9 van de 10 keer wil je dat de radio uit gaat als je de sleutel uit het contact haalt).
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 09:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 29-06-2006 @ 01:08 :
Waarom zou je dat doen? Lijkt me best wel irritant als je elke keer de radio moet uitdrukken als je de auto uit stapt (en 9 van de 10 keer wil je dat de radio uit gaat als je de sleutel uit het contact haalt).
ik dus niet. daarom niet. ik vind t niet zo heel erg prettig om de sleutel erin te laten zitten omdat ik (of mijn medepassagiers) de radio aan willen laten.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 01:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-06-2006 @ 20:20 :
er moet één of andere 'snaar'/kabel ofzo in, die echt vervangen moet worden, want als ik dan pech zou hebben zou ik dus niet meer kunnen rijden Distributienogwat?
**
En: Acculader?
Vrouwen...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 01:10
mugenpower16v
Avatar van mugenpower16v
mugenpower16v is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-07-2006 @ 02:44 :
Vrouwen...
Had laatst het mooiste van allemaal.

"ey, dat klokkending is kapot hij gaat de hele tijd op en neer"



Turbodruk meter





verder niets tegen vrouwen.. zou niet zonder ze willen hoor
__________________
Subaru Impreza GTT. complete Scoobysport exhaust and chipped.. 280PK / 0-100 5,8sec (H)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2006, 11:38
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-06-2006 @ 07:48 :

met korte stukjes bedoel ik zeg maar tot 10km of zo. bij korte stukjes laad je accu simpelweg minder op dan dat je 'eruit haalt'. (over t algemeen dan).

ik heb een tijdlang dagelijks 15km gereden (en 15 terug), toen zette ik 1x per maand de accu even aan de accu-lader.
Nadeel van kleine stukjes is ook dat je veel condens krijgt in je laatste demper. Kwam er gistermiddag achter dat m'n einddemper van z'n pijp afgeroest is. Vond m'n auto al zo sportief klinken opeens
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 14:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
mugenpower16v schreef op 22-07-2006 @ 02:10 :
Had laatst het mooiste van allemaal.

"ey, dat klokkending is kapot hij gaat de hele tijd op en neer"



Turbodruk meter
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 09:23
juno
Avatar van juno
juno is offline
Een accu vindt het niet zo lekker als hij een paar keer achter elkaar helemaal leeg is geweest. Dat verkort zijn levensduur aanzienlijk.

Tegen lekken haal ik altijd de aardedraad van zijn pooltje af. (die platte draad, die aan de carrosserie vastzit) Als ik mijn auto wil gebruiken, leg ik hem er weer op. (nee, is niet gevaarlijk, zit geen spanning op)

Laatst gewijzigd op 27-07-2006 om 09:45.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 15:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
juno schreef op 27-07-2006 @ 10:23 :
Een accu vindt het niet zo lekker als hij een paar keer achter elkaar helemaal leeg is geweest. Dat verkort zijn levensduur aanzienlijk.

Tegen lekken haal ik altijd de aardedraad van zijn pooltje af. (die platte draad, die aan de carrosserie vastzit) Als ik mijn auto wil gebruiken, leg ik hem er weer op. (nee, is niet gevaarlijk, zit geen spanning op)
je kan ook gewoon de boel zo aansluiten dat er geen stroom weglekt, das net ff wat gebruiksvriendelijker.

maar ach, bij een daf hoef je natuurlijk niet eerst de halve motor de demonteren voordat je bij de accu kunt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 12:46
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nee, ik doe de klep open, en hij zit pal links vooraan. Pool eraf, klep weer dicht, klaar in een halve minuut.

Voordeel van een daf is inderdaad dat ik onder de motorkap echt zeëen van ruimte rondom mijn motorblok heb.

Alleen de kachelunit, daar moet je het halve dashboard voor slopen. Vandaar dat ik een hele koude winter lang met wantjes aan heb moeten rijden. Hij gaf nog net genoeg warmte om de ruiten te ontdooien, maar verwarming van de cockpit was iets teveel gevraagd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Onderhoudstopic
Q
487 25-07-2015 01:54
Verkeer & Vervoer Show je auto-topic, deeltje 4
KIET
500 26-10-2010 02:05
Verkeer & Vervoer Hoe lang heeft een lege accu nodig om te laden?
remy476
5 12-11-2009 09:45
De Kantine Zat saai weg #549
TopDrop
500 13-03-2009 21:57
Verkeer & Vervoer Renault Twingo informatie/onderhouds boek
nivava
28 28-11-2006 20:38
Software & Hardware [Laptop] Gaat zomaar ineens uit
miekmuis
8 20-02-2004 13:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.