Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 18:50
Verwijderd
Hoi, ik ben Dion uit Leeuwarden.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand de tijd nam om dit werkje na te kijken en indien nodig te verbeteren.

Het moet een formele Du brief zijn, met minstens 150 woorden.

Dion meteenachternaamdieiknietgeef
(Anoniem adres hier)
(Postcode dan anonieme woonplaats)
Niederlande

H. Bender
Ludwigstraße 10
89709 Immenstadt
Bundesrepublik Deutschland

Schiedam, den 5. Februar 2007

Betreff: Aufenthalt im Bungalow

Sehr geehrte Damen und Herren,

für Ihr Schreiben vom 3. Februar 2006 danke ich herzlich und ich freue mich hören zu dürfen das Sie sich für einen Aufenthalt bei uns intressieren. Es würde mich sehr freuen wenn Sie ihren Urlaub bei uns verbringen. Ich werde Ihnen einen Bungalow reservieren lassen vom 8ten bis zum 28gsten Juni.

Aber sicher können Sie ihren Hund mitbringen. Es würde niemanden stören. Nur schonmal vorab, der Hund darf nicht überall hinrennen am Strand und seine Geschäfte erledigen. Am Strand sollten sie ihn an der Leine halten.

Desweiteren ist das Bettzeug sowie das Handtuch im Preis mit einberechnet.

Aber damit ich Ihnen den Bungalow reserviere müssen sie eine Vorauszahlung von 350 Euro an das Konto mit der Nummer 677902271 überweisen: es ist die Rabobank in Schiedam. Ich bitte Sie dies schläunigst zu überweisen, weil erst dann werde ich einen Platz für sie reservieren.

Ich bin mir sicher das sie ihren Urlaub bei uns geniessen werden. Alle Leute die zu uns kamen gingen zufrieden und entspannt nachhause.

Sie damit einverstanden? Selbstverständlich können Sie sich jederzeit an uns wenden, falls Sie weitere Informationen brauchen.

Mit freundlichen Grüßen

Dion meteenachternaamdieiknietgeef
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2007, 14:48
SilviaR
SilviaR is offline
Citaat:
DLK14790 schreef op 25-01-2007 @ 19:50 :
Hoi, ik ben Dion uit Leeuwarden.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand de tijd nam om dit werkje na te kijken en indien nodig te verbeteren.

Het moet een formele Du brief zijn, met minstens 150 woorden.

Dion meteenachternaamdieiknietgeef
(Anoniem adres hier)
(Postcode dan anonieme woonplaats)
Niederlande

H. Bender
Ludwigstraße 10
89709 Immenstadt
Bundesrepublik Deutschland

Schiedam, den 5. Februar 2007

Betreff: Aufenthalt im Bungalow

Sehr geehrte Damen und Herren,

für Ihr Schreiben vom 3. Februar 2006 danke ich herzlich


Dat moet zijn: danke ich Ihnen (u, 3e naamval) herzlich. Misschien is het nog netter als je 'möchte ich Ihnen herzlich danken' schrijft.

Citaat:
und ich freue mich hören zu dürfen das
Deze 'dat' is een voegwoord, geen lidwoord, dus schrijf je het: dass

Ook is het zo dat als in het Nederlands ergens een komma tussen kán, maar niet hoeft, het in het Duits bijna altijd móet (makkelijkst is dus het gewoon het altijd te doen). Bijvoorbeeld elke keer dat je een bijzin begint zoals hier: ik ben blij te horen, (komma) dat....
Dus voor dat 'dass' moet een komma.

Citaat:
Sie sich für einen Aufenthalt bei uns intressieren.
Spelfoutje; het is 'interessieren'.

Citaat:
Es würde mich sehr freuen
Hier begin je weer een bijzin, dus hier moet een komma tussen.

Citaat:
wenn Sie ihren Urlaub bei uns verbringen.
Hmm lastige. Omdat je in de hoofdzin 'würde mich freuen' schrijft, kan je in de bijzin geen gewone indicatief gebruiken zoals je nu doet. In de bijzin moet je dan, meen ik, ook zeggen: 'verbringen würden'. Het klinkt dan misschien beter om te schrijven: bei uns verbringen möchten. Dat is ook correct, ik denk eigenlijk beter, en betekent praktisch hetzelfde.

Citaat:
Ich werde Ihnen einen Bungalow reservieren lassen vom 8ten bis zum 28gsten Juni.
Als zij in hun brief al een bungalow wilden reserveren, is het stukje hierboven in jouw brief niet correct. Je schrijft namelijk dat je het leuk zou vinden áls ze inderdaad bij jullie vakantie komen houden, maar als je al weet dat ze dat daadwerkelijk willen doen is dat foutief. Dan moet je het bovenstaande vervangen door zoiets (wat ook nog eens veel simpeler is ) :
Es freut mich sehr, dass Sie ihren Urlaub bei uns verbringen möchten.

Dat 'bei uns' wat je steeds schrijft klinkt ook een beetje onformeel trouwens, ik zou dat vervangen door 'in ons vakantiepark/hoe je het noemt'.

Citaat:
Aber sicher
Zou ik vervangen door 'selbstverständlich' of 'natürlich'. Zonder 'aber' ervoor want dan is het een uitroep die je volgens mij niet zo in een zin kunt zetten.

Citaat:
können Sie ihren Hund mitbringen. Es würde niemanden stören. Nur schon mal vorab, der Hund darf nicht überall hinrennen am Strand und seine Geschäfte erledigen.
Dat hinrennen en alles wat erbij hoort, moet zo ver mogelijk naar achter, omdat in het Duits werkwoorden altijd zo ver mogelijk achteraan komen.
Dus: der Hund darf am Strand nicht überall hinrennen, oder dort seine Geschäfte erledigen.

Citaat:
Am Strand sollten sie ihn an der Leine halten.

Desweiteren
Tegenwoordig moet je dit, en soortgelijke woorden, los schrijven: des Weiteren

Citaat:
ist das Bettzeug sowie das Handtuch im Preis mit einberechnet.
Hier klopt iets niet: des Weiteren betekent bovendien. Dat betekent dat je nog iets toevoegt aan wat je aan het zeggen was. Maar dit gaat niet meer over de hond, maar over iets nieuws. Dus kun je beter een nieuwe alinea beginnen hier, en dan hoef je de zin niet bijzonder te beginnen.
Bettzeug und Handtücher (meerdere handdoeken voor meerdere mensen) sind im Preis miteinberechnet.

Citaat:
Aber
Kan je hier beter weglaten, er is toch geen tegenstelling? Ook is het geen mooi begin van een zin.

Citaat:
damit ich Ihnen den Bungalow reserviere
reservieren kann, (komma!)

Citaat:
müssen sie eine Vorauszahlung von 350 Euro an das
dat wordt 'ans'

Citaat:
Konto mit der Nummer 677902271 überweisen: es ist die Rabobank in Schiedam. Ich bitte Sie dies schläunigst zu überweisen, weil erst dann werde ich einen Platz für sie reservieren.
Ook hier moet weer 'können' bij, helemaal achteraan. In een nette brief impliceer je niet dat je iets niet wilt doen: je formuleert dat als 'kunnen doen'. Let maar eens op formele brieven die je krijgt. Staat bv altijd 'indien u niet betaald, zijn wij genoodzaakt / ...kunnen wij niet.../ oid.
Ook klopt de zinsvolgorde niet. Als je weil vervangt door denn, klopt het.

Citaat:
Ich bin mir sicher das sie ihren Urlaub bei uns geniessen werden.
sicher, Komma, dass
Sie met hoofdletter.

Citaat:
Alle Leute die zu uns kamen gingen zufrieden und entspannt nachhause.
Leute is niet erg formeel. Beter kan je zeggen: eenieder die... of: alle vakantiegangers.
Jeder, der zu uns kam...
Alle Urlauber, die zu uns kamen...

en naar huis zijn twee woorden: nach Hause

Citaat:
Sie damit einverstanden?
Daar moet 'sind' voor, maar het is een vreemde vraag, of ze het ermee eens zijn dat al je vakatniegangers tevreden terugkwamen.

Beter kun je iets zeggen als: Ik hoop, dat ik u hiermee voldoende geinformeerd heb.

Citaat:
Selbstverständlich können Sie sich jederzeit an uns wenden, falls Sie weitere Informationen brauchen.

Mit freundlichen Grüßen

Dion meteenachternaamdieiknietgeef
Ik heb er nou nogal veel uit zitten vissen, maar nette brief hoor. Zo schreef ik ze zelden op school.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 14:56
SilviaR
SilviaR is offline
Ik denk trouwens dat als je een iets nieuwer woordenboek gebruikt, het al snel een verbetering zou zijn. Het komt op mij tenminste over, alsof je soms oubollige of vreemde woordengebruikt, maar ik neem aan dat je die niet zelf uit je duim zuigt maar ergens hebt opgezocht.
Welke gebruik je nu?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 20:52
MickeyV
MickeyV is offline
Is "einberechnen" een werkwoord? Ik zou zeggen: "mit eingerechnet". En "genießen".

En ipv "kamen" wellicht "gekommen sind".
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 21:43
Verwijderd
H. Bender
Ludwigstraße 10
89709 Immenstadt
Bundesrepublik Deutschland

Schiedam, den 5. Februar 2007

Betreff: Aufenthalt im Bungalow

Sehr geehrte Damen und Herren,

für Ihr Schreiben vom 3. Februar 2006 danke ich herzlich und ich bin sehr erfreut dsrüber, dass Sie sich für einen Aufenthalt bei uns intressieren. Es würde mich sehr freuen, wenn Sie ihren Urlaub bei uns verbringen. Ich werde Ihnen einen Bungalow reservieren lassen vom 8. bis zum 28. Juni.

Sicherlich können Sie ihren Hund mitbringen. Es würde niemanden stören. Allerdings - nur schonmal vorab - darf der Hund darf nicht überall hinrennen am Strand und seine Geschäfte erledigen. Am Strand sollten Sie ihn an der Leine halten.

Desweiteren ist das Bettzeug sowie das Handtuch im Preis mit einberechnet.

Damit ich Ihnen den Bungalow reserviere, überweisen sie bitte eine Vorauszahlung von 350 Euro an das Konto mit der Nummer 677902271. Es ist die Rabobank in Schiedam. Bitte überweisen Sie diese Summe so schnell wie möglich, denn erst nach Zahlungseingang kann ich einen Platz für sie reservieren.

Ich bin mir sicher, das Sie ihren Urlaub bei uns genießen werden. All unsere bisherigen Besucher erlebten bei uns einen angenehmen und entspannten Urlaub.

Sind Sie damit einverstanden? Selbstverständlich können Sie sich jederzeit an uns wenden, falls Sie weitere Informationen benötigen.

Mit freundlichen Grüßen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse brief fouten controleren :)
Tvdw
4 14-12-2015 11:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse brief controleren
m. ruitenbeek
2 03-02-2015 15:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse Brief SE 3
sarunama
4 13-04-2011 09:04
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits brief controle
Verwijderd
1 14-05-2010 17:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse Brief
jacqie16
1 08-01-2007 15:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Correctie Duitse brief
Verwijderd
11 25-12-2006 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.