Oud 08-05-2007, 23:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb even een vraag over de verantwoordelijkheid die je draagt bij het oppassen.

Stel dat er iets zou gebeuren met het kind tijdens het oppassen, ligt dan de volle verantwoordelijkheid bij jou en ben je 'strafbaar' als je iets verkeerd zou doen? Of is het de verantwoordelijkheid van de ouders omdat zij jou als oppas hebben aangesteld? Ik heb het dus over dingen die je niet het kind expres aandoet, dus niet zoals je wel eens op tv ziet over nanny's.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2007, 06:32
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Je bent verantwoordeljk voor het kind ja. Als je op een hond past en hij loopt weg had jij ook beter op moeten letten, toch?
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 09:28
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
zo zwart wit is het niet denk ik

je kunt enigzins wel verantwoordelijk worden gesteld door de ouders en dat is niet meer dan logisch



kijk als er iets met het kind gebeurt.... het lijkt me niet dat jij opzettelijk iets zou doen met het kind tenzij je andere gedachten hebt

echter stel nou dat dat oppaskind schade toebrengt aan iets? in het personen en familierecht staat duidelijk dat kinderen onder de 14 niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de dingen die tot schade zouden kunnen leiden. daar ligt de aansprakelijkheid bij de ouders.
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 09:45
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ligt er ook aan of je zwart oppast..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 09:46
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Waarmee ik overigens niet bedoel te zeggen dat je geen verantwoordelijkheid hebt als je zwart oppast, maar dat het dan wel even anders ligt als er daadwerkelijk iets gebeurt.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 10:20
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 09-05-2007 @ 07:32 :
Je bent verantwoordeljk voor het kind ja. Als je op een hond past en hij loopt weg had jij ook beter op moeten letten, toch?
dit kun je juist niet vergelijken met elkaar. Voor de wet worden huisdieren als 'zaken'(bezit) gezien. Dus de eigenaar is en blijft daar verantwoordelijk voor, ook al past iemand anders op dat beest.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 10:57
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Konijn schreef op 09-05-2007 @ 10:46 :
Waarmee ik overigens niet bedoel te zeggen dat je geen verantwoordelijkheid hebt als je zwart oppast, maar dat het dan wel even anders ligt als er daadwerkelijk iets gebeurt.
Ik pas zwart op ja, was ik nog vergeten te zeggen. Wat zijn dan de consequentiets als er iets mis zou gaan?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 11:06
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 09-05-2007 @ 11:57 :
Ik pas zwart op ja, was ik nog vergeten te zeggen. Wat zijn dan de consequentiets als er iets mis zou gaan?
Ik denk dat je vooral gewoon logisch na moet denken over wat er kan gebeuren. Ga jij met een kind op schoot thee drinken en krijgt dat kind heet water over zich heen dan ben jij daar verantwoordelijk voor en kunnen ze je aansprakelijk stellen. Pas je op een kind met een gedragsstoornis en die krijgt een woedeaanval waarbij hij iets kapot maakt ben jij niet aansprakelijk; dan hadden de ouders hulp moeten zoeken.

Gewoon gezond verstand gebruiken, dan kan er weinig gebeuren.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 11:49
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-05-2007 @ 12:06 :
Ik denk dat je vooral gewoon logisch na moet denken over wat er kan gebeuren. Ga jij met een kind op schoot thee drinken en krijgt dat kind heet water over zich heen dan ben jij daar verantwoordelijk voor en kunnen ze je aansprakelijk stellen. Pas je op een kind met een gedragsstoornis en die krijgt een woedeaanval waarbij hij iets kapot maakt ben jij niet aansprakelijk; dan hadden de ouders hulp moeten zoeken.

Gewoon gezond verstand gebruiken, dan kan er weinig gebeuren.
Ik doelde meer op onvoorziene zaken, zoals: er gebeurt iets met het kind tijdens buitenspelen oid.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 12:16
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als er iets met het kind gebeurt tijdens het buitenspelen, ben jij verantwoordelijk. Zo zal je ook zeker gezien worden door de ouders. Ligt er natuurlijk aan he; is het kind op een twee meter hoge glijbaan geklommen, terwijl jij rustig toekeek, en valt ie er vanaf, is het jouw verantwoordelijkheid. Valt het kind omdat het struikelt, en heeft ie een gat in zn hoofd, kun jij er niet veel aan doen.
Het is dus ook gewoon een gevoelskwestie.

Komt het echter op een geldkwestie aan, dan kunnen de ouders het jou niet in de schoenen schuiven als je zwart werkt.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 17:10
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Konijn schreef op 09-05-2007 @ 13:16 :
Als er iets met het kind gebeurt tijdens het buitenspelen, ben jij verantwoordelijk. Zo zal je ook zeker gezien worden door de ouders. Ligt er natuurlijk aan he; is het kind op een twee meter hoge glijbaan geklommen, terwijl jij rustig toekeek, en valt ie er vanaf, is het jouw verantwoordelijkheid. Valt het kind omdat het struikelt, en heeft ie een gat in zn hoofd, kun jij er niet veel aan doen.
Het is dus ook gewoon een gevoelskwestie.

Komt het echter op een geldkwestie aan, dan kunnen de ouders het jou niet in de schoenen schuiven als je zwart werkt.
ik denk dat ze zelf wel weet dat de ouders haar als 'verantwoordelijk' zien. Dat is inderdaad een gevoelskwestie.

maar goed, als je geen contract, overeenkomst of iets dergelijks hebt getekend, waarin staat dat jij (financieël) verantwoordelijk bent, kunnen ze je juridisch gezien weinig maken. Het is immers hun kind, en hun verantwoordelijkheid, ook al past iemand anders op.
Tenzij het jouw fout is natuurlijk, maar dan ben je gewoon financieël aansprakelijk en dat is weer wat anders
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Oppassen
Feer
8 10-02-2012 18:17
Werk, Geld & Recht een weekend oppassen
patricia353
12 12-08-2009 12:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Beloning politici moet omhoog
AsianDF
72 30-11-2005 10:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het grote Israel topic, nr. zoveel
Gatara
411 28-01-2004 20:57
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Sollicitatiebrief + CV
Balance
10 13-01-2004 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.