Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2011, 18:06
immortelle
immortelle is offline
hallo

het zit dus zo. ik ben al een eind verliefd op een meisje. ergens in september heb ik heer voor de eerste keer gezien en toen had ik al zoiets van, zij heeft wat. iedere keer dat ik haar zag is dat gevoel beginnen escaleren tot verliefdheid (nu al een week of 6/7 tot over mijn oren). na mijn vorige afwijzing had ik me voorgenomen nooit meer verliefd te worden (wat natuurlijk dom was) dus eigenlijk kwam het wel als een redelijke chock. ik had het totaal niet verwacht.

daardoor ben ik een beetje beginnen geloven in liefde op het eerste zicht, ondanks dat ik niet echt in liefde geloof.
ik ben mijn geloof in liefde verloren doordat ik enkel maar afwijzingen heb gehad in mijn leven. ik heb nog mooit een vriendin gehad en dat heeft ondertussen mijn zelfvertrouwen tot praktisch 0 gebracht. daardoor weet ik ook niet hoe ik me moet gedragen als ik verliefd ben, als ik iemand wil versieren of zo omdat ik niets van ervaring heb.

nu, een week of 5/6 geleden heeft ze me op facebook toegevoegd en daar zag ze op één van mijn foto's dat ik gitaar speel. zij had ook een gitaar, maar nooit iemand gevonden die haar wilde leren spelen. toen heeft ze mij gevraagd of ik haar gitaarles wou geven.
ik heb natuurlijk ja gezegd. ik vind het wel leuk dat we zo veel samen zijn, maar ook moelijk en lastig. ik heb verliefd zijn al altijd lastig en vervelend gevonden.

ik wil haar al een eind zeggen dat ik verliefd op haar ben, maar dankzij mijn ervaringen in de liefde, en mijn lafheid, durf ik niet. ook ben ik bang dat, als ze het weet, geen les meer wil. en ik wil niet dat zij gestraft is omdat ik verliefd op haar ben, want het is haar schuld niet.

nu wil ik het haar echt zeggen, want het kan niet meer verder zoals het nu gaat. ik word iedere morgen om ongeveer 5u wakker, ook omdat ik met redelijke stressproblemen kamp, en van het moment dat ik wakker wordt denk ik aan haar tot dat ik in slaap val, wat ook niet gemakkelijk gaat. ik moet dat eigenlijk niet uitleggen want jullie weten ook wel hoe verliefdheid voelt. ik wil het haar dus echt wel zeggen, maar ik weet totaal niet hoe. is er een manier die beter is? moet ik het gewoon zeggen? is er een subtiele (niet kinderachtige) manier om het haar te laten weten? wat moet ik doen? ik ben totaal geen sociaal en emotioneel persoon, ook heb ik autisme, wat veel van pijn problemen veroorzaakt.

sorry dat ik zo'n lange brief schrijf, maar ik heb echt hulp nodig. ik ben ten einde raad.
graag tips dus, als je niet wilt moet je niet, maar gelieve geen gelach of gezeur.
ik zou het ten zeerste appreciëren als jullie mij kunnen helpen.

imortelle.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2011, 22:24
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Muur van tekst
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 23:24
Behind
Behind is offline
Dat ze gitaar les van je wil is opzich geen verkeerd teken, dat betekend dat jullie in iedergeval wat de zelfde interesses hebben. Dit is handig als je niet weet waarover je met haar moet praten

Ik zou als ik jou was nog niet vertellen dat je zo op haar verliefd bent, ik denk dat je daar momenteel niet bijzonder veel mee opschiet, ik denk dat het verstandig is om de "rede" van contact uit te breiden

Dit klinkt vaag maar ik bedoel hiermee te zeggen, vraag haar eens mee om wat leuks te doen, bijvoorbeeld met zijn 2 na de stad, als je bang bent zoiets te vragen kan het altijd subtiel; " ik heb nog nooit zo'n goede gitaarspeel leerling gehad, daar moet op gedronken worden!"

Succes
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 09:10
immortelle
immortelle is offline
Citaat:
Muur van tekst
ik weet het. sorry, maar toen ik bezig was wilde ik het allemaal van mijn hart krijgen.

@behind: bedankt voor de tips. gitaar is idd bijna het enige waar we over praten als we elkaar ergens tegenkomen. tijdens de gitaarles praten we dan wel genoeg over andere dingen

ik zal zeker je raad proberen op te volgen. ik zal wel nog even moeten wachten met haar mee uit te vragen, want ik zit in de blok, 10 januari heb ik mijn eerste examen
maar ik zal het toch zeker proberen.

vrijdag zien we elkaar normaal weer voor een gitaarles, als er niets tussenkomt (dat is al een paar keer gebeurd).
ik zal wel zien he.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 11:53
Kode
Kode is offline
Citaat:
Muur van tekst
Intelligent input hoor, zeg dan beter niets.

@Immortelle
Het lijkt mij duidelijk dat je het haar misschien best vertelt, het gaat je in ieder geval het snelste van een duidelijk antwoord voorzien, je kan beginnen daten en dit dat, maar dan kan het ook weer zijn dat hier wat tijd over gaat.

Wel lijkt het mij dat je niet zo veel van haar af weet, op wat is je verliefdheid gebaseerd ? Vooral uiterlijk lijkt me, misschien moet je daar eens over denken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 11:57
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Muur van tekst
Dit dus...
Heb je ook een samenvatting?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 12:08
immortelle
immortelle is offline
Citaat:
Dit dus...
Heb je ook een samenvatting?
ik ben al een eind verliefd op een meisje
en ik weet niet hoe ik haar dat het best duidelijk moet maken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 16:07
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
misschien gewoon veel met haar praten over van alles en nog wat met gitaarles en gewoon als je elkaar tegen komt enzo. zorg dat ze ermee vertrouwd raakt om samen met je te zijn (dat ze niet meer het gevoel heeft dat je een complete vreemdeling bent voor haar). dan natuurlijk proberen om eens met haar af te spreken of als je dat al hebt gedaan en je wilt haar duidelijk maken wat je voor haar voelt misschien een leuke tip (als je een beetje kan zingen ): als ze jou ook leuk vindt is het natuurlijke een prachtige kans om haar echt te versieren door een (liefdes)nummer voor haar te spelen op de gitaar en daar bij te zingen .
dat jullie bijvoorbeeld eerst de normale gitaarles hebben.
en je op het eind van de gitaarles ineens een nummer begint te spelen (zou natuurlijk helemaal super zijn als je weet welk(e) liefdesnummer(s) ze mooi vindt. misschien geeft ze al wel tijdens de lessen aan welke nummers ze wilt leren spelen. als daar een geschikt nummer tussen zit voor je om voor haar te spelen zou ik die poging zeker wagen ). lijkt me zeker een goede mogelijkheid. als je ziet dat ze het leuk vindt dat je een nummer speciaal voor haar speelt kun je na het nummer ook nog vertellen wat je voor haar voelt. reageert ze niet op het nummer zelf, maar meer op wat je speelde is de kans groot dat ze je niet leuk vindt (als in verliefd), maar ze gewoon (goede) vrienden wilt zijn en dat nummer wilt leren spelen. dan zou je natuurlijk kunnen voorstellen om haar dat nummer de volgende keer te gaan leren (of iig een begin maken aan het leren van het nummer).
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 22:08
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Met 3 woorden win ik al
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 07:18
immortelle
immortelle is offline
Citaat:
Intelligent input hoor, zeg dan beter niets.

@Immortelle
Het lijkt mij duidelijk dat je het haar misschien best vertelt, het gaat je in ieder geval het snelste van een duidelijk antwoord voorzien, je kan beginnen daten en dit dat, maar dan kan het ook weer zijn dat hier wat tijd over gaat.

Wel lijkt het mij dat je niet zo veel van haar af weet, op wat is je verliefdheid gebaseerd ? Vooral uiterlijk lijkt me, misschien moet je daar eens over denken.
zelfs voor de lessen hadden we al een aantal keer met elkaar gepraat hoor,
en daar zijn dan nog een les of vijf bijgekomen waar we over onszelf hebben gepraat en toch wat dingen over elkaar te weten gekomen zijn. natuurlijk vind ik ze mooi, maar ik denk dat er toch iets meer dan dat is.

toch bedankt voor je uitleg hoor en je hebt zeker gelijk met wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 12:35
immortelle
immortelle is offline
update:
vandaag is ze naar mijn huis gekomen voor nog een gitaarles.
het heeft wat uitgelopen, het was eigenlijk de bedoeling om een half uurtje snel iets uit te leggen over één liedje dat ze niet goed verstond maar het heeft uitgelopen tot anderhalf uur.

ik heb het haar natuurlijk niet durven vertellen, maar het was wel leuk.
we hebben veel gepraat over de chiro en zo (zij zit in de meisjeschiro en ik in de jongenschiro, nog iets gemeenschappelijks ). we praten wel veel over koetjes en kalfjes als we samen zijn. we kunnen het goed met elkaar vinden, maar ik ben gewoon bang dat ik het net iets beter met haar kan vinden dan omgekeerd.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 07:04
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik lees in je beginpost dat het meisje jou heeft toegevoegd op facebook. Zij heeft dus als eerste toenadering gezocht. Dat zal in ieder geval betekenen dat je aardig vindt of een jongen die ze beter wil leren kennen. Daarna heeft ze gevraagd of jij haar gitaarles wilt geven. In mijn ogen is dit al een beetje een hint. Als ze je niet leuk vindt, had ze jou niet om les gevraagd, maar naar een muziekschool gegaan. Nu weet je natuurlijk niet of ze je alleen aardig vindt of ook echt leuk.

Ik zou niet tegen haar zeggen dat je verliefd op haar bent. Dat komt waarschijnlijk out-of-the-blue voor haar aan en dan is de reactie sneller nee of negatief.
Wat je wel kunt doen is ook buiten het gitaar spelen met haar afspreken. Vraag haar eens een keer of ze mee wil naar de bioscoop. Ga eens samen wat anders leuks doen. Wat? Dat hangt er vanaf wat jullie allebei leuk vinden. Behalve de bioscoop kun je ook gaan picknicken in het park. Kijk voor ideeën eens in het volgende topic: Het grote 'wat kunnen we samen gaan doen'-topic. (Voor eerste dates, relaties...).
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 09:06
immortelle
immortelle is offline
je hebt gelijk spekkie,
bedankt voor je antwoord en tips.
ik zal er idd eens werk van moeten maken.

ik zal eens wat moed bij elkaar moeten proberen te sprokkelen
en dan stappen ondernemen want ik ben het nu wel beu dat mijn lafheid alles in mijn leven boycot.
ik denk dat ik al eens een meisje heb laten schieten omdat ik niets durfde (ik heb dat dan later beginnen beseffen)
maar nu mag ik dat niet laten gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 12:54
immortelle
immortelle is offline
ik weet dat het al heel lang geleden is, maar hier ben ik nog eens.
ik ben nog altijd verliefd op haar en ik denk zelfs nog wat verliefder.
in de paar maanden dat ik niets gepost heb zijn we nog een x aantal keer samengekomen
om gitaar te spelen, maar is er niet echt iets veranderd.
we kennen elkaar nu wel al een stuk beter omdat we toch al enkele keren hebben gepraat over onszelf. toch vooral zij over zichzelf

ik zou haar graag eens mee uit vragen, maar buiten het feit dat ik niet echt durf
weet ik ook totaal niet hoe ik dat moet aanpakken. ik zoek een manier om het wat te camoufleren en niet vlakaf te vragen. meer iets in de trand van: ah, doe je dat graag, misschien kunnen we eens samen gaan? of zo. ik heb al heel het 'wat kunnen we samen gaan doen' topic doorgelezen, maar weet totaal niet naar wat ik ze zou kunnen mee vragen.

hopelijk komt er iemand af met tips over wat ik met haar zou kunnen doen en hoe ik het aan boord zou kunnen leggen om haar te vragen zodat het eerder als een goede vrienden uitstap kan klinken dan als een echte date.

ps: normaal zie ik haar zaterdag weer om gitaar te spelen. moest ik haar dan mee uit vragen zou ik dat een grote stap voor mezelf vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 15:23
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Het mag toch wel als een date klinken in plaats van een vrienden-uitstap? Anders kom je nog niet verder!

Heeft ze niet toevallig verteld over bepaalde films of zo die ze leuk vindt? Dan zou je haar mee naar de bios kunnen nemen naar een film die ze waarschijnlijk leuk vindt. Of nog beter; een dvdtje met haar kijken, gewoon thuis op de bank. Maar je zou ook ergens wat kunnen gaan drinken, samen lunchen, of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 16:37
immortelle
immortelle is offline
bedankt om te reageren sgaapje

op het 'wat kunnen we samen gaan doen' topic heb ik wel gelezen dat naar de bios gaan niet zo goed is omdat je dan niet kan praten, maar dan kun je natuurlijk achteraf wel iets gaan drinken. ik zal zeker rekening houden met je ideeën.
bedankt

als er nog andere iets te zeggen hebben, al is het maar een beetje morele steun of enkele tips, gelieve te doen, want die kan ik zeker wel gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 13:33
synbitz
synbitz is offline
dit vind ik best raar. als je iemand leuk vind, en zij vind jou ook leuk, dan merk je dat toch keihard op...
andersom is ook waar, als je iemand leuk vind en zij jou niet merk je het toch ook direct? ik bedoel...

just kiss her

en dan weet je direct waar je staat ^^ zou zonde zijn moest je nu 2 maand verder pas achter komen dat ze je niet op die manier leuk vind he. had je beter je tijd erges anders aan verdaan : D
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 14:39
immortelle
immortelle is offline
bedankt voor je hulp synbitz
ik weet dat je gelijk hebt, maar ik weet niet of ze me leuk vindt of gewoon graag heeft
en ik ben bang dat wanneer ze weet wat ik voor haar voel ze me zelfs niet meer graag zal hebben.
ik merk zoiets echt niet op.

vorig jaar rond dezelfde periode heb ik hetzelfde voorgehad.
ik dacht ook dat het wederzijds was, maar niets was minder waar.
en de gedachte dat ze me ook leuk vond maakte de afwijzing nog pijnlijker.

haar gewoon proberen te kussen vind ik wel wat direct (en ook heb ik er zeker het lef niet voor)
hopelijk groei ik mij een paar testikels en gebruik ik ze voor wat ik al lang wil doen.
zaterdag zal ik haar zeker mee uit proberen te vragen.
duim voor me.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2011, 16:14
Kode
Kode is offline
Als je het niet goed durft te vragen zou ik een sms sturen en vragen of ze niet eens iets wilt gaan doen (stel dan ook meteen iets voor natuurlijk). Zou normaal wel geen probleem moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 10:05
immortelle
immortelle is offline
weer een update, waarschijnlijk wel de laatste

gisteren zouden we dus samenkomen om gitaar te spelen, maar dat is niet doorgegaan omdat ze nog iets moest gaan doen. toen heb ik haar (via sms, we waren toch al zo bezig) gevraagd of ze 's avonds niet eens naar 't schipke ging. dat is ons jeugdcafé. dat wou ze wel, maar om 9u moest ze weer weg. er was iets te doen bij een vriendin.
toen was ik natuurlijk weer te laf om haar iets te zeggen over mijn gevoelens (surprise surprise)

deze voormiddag heb ik mijzelf dan eindelijk eens een paar testikels gegroeid en ze gebruikt.
ik heb haar opgebeld en verteld dat ik haar, sedert we elkaar kennen, eigenlijk zie als meer dan een vriendin.
ze wist niet wat ze daarop moest zeggen, maar ze nam het wel goed op.

ik legde ook uit dat ik zeker gitaarles wil blijven geven en dat dat eigenlijk ook een reden was waarom ik het haar niet durfde te vertellen, omdat ik bang was dat ze dan geen les meer zou willen.
ook heb ik gezegd dat ik zeker wel nog vrienden wil blijven, dat ik gewoon zeker wou zijn dat het niet wederzijds was en dat ik me daar wel gemakkelijk over zet. ze verstond me en dacht er ook zo over. ze kwam precies wel een beetje uit de lucht gevallen (ik dacht dat ik doorzichtiger was) maar ze bracht er wel begrip voor op en was meelevend. daar ben ik wel blij om. ze heeft me ook beloofd het aan niemand te zeggen, want ik voel me zo al slecht genoeg.

mensen zeggen soms: een nee heb je en een ja kun je krijgen.
dat vind ik niet juist. voor ik het haar vertelde had ik zelfs geen nee, ik had niets. en dat is erger dan een afwijzing. die onwetendheid. ze zouden dat moeten veranderen in : je hebt niets en zelfs dat is erger dan een nee. pas nu heb ik echt een nee en het voelt minder slecht dan niets.

ik ben blij dat ik het haar durven zeggen heb, al was het via de telefoon en al was haar antwoord negatief. nu kan ik ze na vier maanden eindelijk loslaten.
ik wil nog even iedereen bedanken voor jullie hulp en steun.
zonder jullie ging ik het nooit gekund hebben.

bedankt
immortelle
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 12:26
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
goed dat je het haar iig wel verteld hebt!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 22:35
compliance
compliance is offline
Voor de volgende keer: niet te lang wachten, ja makkelijker gezegd dan gedaan maar hier zat je wellicht al in de friendzone. Verder, niet teveel nadenken, gewoon contact maken met meerdere meisjes, of je ze nou leuk (als in verliefd) vindt of niet, een veel voorkomend advies is om als je gevoelens hebt voor een bepaald persoon, eerst met 5 anderen uit te gaan (dit kan ook gewoon vriendschappelijk zijn) en dan opnieuw te bedenken of ze wel zo speciaal was als je eerst dacht.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 23:05
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Alsjeblieft niet de moed opgeven. Er komt ooit wel een meisje voor je.
Ik, als meisje, zou het ook een beetje ongemakkelijk vinden als een jongen me zomaar vertelt dat hij verliefd op me is en hij nog wel vrienden wil blijven en zo, ik weet niet hoe je telefoongesprek verliep maar het is zo ontmoedigend als je er meteen vanuitgaat dat zij jou niet ziet zitten. Daar heb je wat meer zelfvertrouwen voor nodig. En dan moet je niet beginnen met vertellen wat je allemaal voelt voor haar, dan begin je met haar uitvragen om wat leuks te doen, dansen, feestje, ijsje eten, iets waarbij je wel met haar kan flirten. En dan maak je je move en gaan jullie zoenen en dan komt van het een het ander en voor je het weet ben je getrouwd met 3 prachtige kindjes.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 23:35
compliance
compliance is offline
3 nog wel Oo. Maareh ja vooral zoals hierboven, probeer je in te beelden hoe het overkomt als je laat merken dat je iemand leuk vindt, en daarna kom je meteen met iets als "ja het is niet erg als je het niet wil, vrienden zijn is ook leuk, blabla". Direct zeggen lijkt me uberhaupt niet de beste manier, beter gewoon een beetje vaag en geheimzinnig doen en dingen dubbelzinnig opvatten, dan merk je het vanzelf zonder te hoeven vragen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 05:16
immortelle
immortelle is offline
Jullie hebben wel gelijk. Ik heb wel maar gezegd dat ik vrienden wou blijven nadat ze zei dat ze niet wist wat zeggen. Ze had me dan eigenlijk al afgewezen denk ik. Ik weet dat ik het slecht aangepakt heb, maar je moet leren uit je fouten zeker? Het is nu toch al naar de kloten.
Toch bedankt voor de steun en info.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie dilemma..Hoe voelt ze zich?
NotImportant
13 24-05-2010 16:39
Psychologie Hoe leer ik haar te vertrouwen?
DanielPieters
16 19-02-2009 21:17
Liefde & Relatie Wat IS verliefdheid?
Yab-Yum
20 18-01-2005 16:38
Liefde & Relatie meisje vindt mijn niet leuk
joopdekloot
11 17-04-2004 20:49
Liefde & Relatie damn wat een probleem
DopeBean
16 28-02-2004 12:55
Liefde & Relatie Vluchtig contact
Dminor
264 04-03-2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.