Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2013, 21:12
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
hoi mensen,

ik heb altijd heel snel angstaanvallen van de meest kleine dingen. Als iemand een onverwachte beweging maakt kan ik al een enorme paniekaanval krijgen. Ook als ik ergens ben, alleen, en er gebeurt iets onverwachts of ik hoor een onbekend geluid krijg ik enorme angstaanvallen en wil ik het liefst zo snel mogelijk weg. Daarom slaap ik ook nog met een nachtlampje, als 16 jarige . Ik wil echt naar een psycholoog of wat dan ook omdat mijn vorige therapie niet helemaal heeft geholpen en ik nog steeds depressief ben. Hoe moet ik hier mee omgaan, want niks helpt??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2013, 21:38
Verwijderd
Naar je huisarts gaan die kan je waarscheinlijk doorverwijzen naar psycholoog
Met citaat reageren
Oud 01-01-2013, 21:58
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
dat is het probleem, mijn vorige therapie werkte neit ben nog steeds depressief dus heb ik er geen vertrouwen meer in
Met citaat reageren
Oud 01-01-2013, 22:04
Verwijderd
Citaat:
dat is het probleem, mijn vorige therapie werkte neit ben nog steeds depressief dus heb ik er geen vertrouwen meer in
Zonder vertrouwen in te hebben schiet je toch ook niks mee op ??
Je wilt naar psycholoog .. dan zou je toch naar huisarts moeten gaan
Met citaat reageren
Oud 01-01-2013, 22:55
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Toch weer naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing. Als je weer bij dezelfde psycholoog komt als de vorige keer en je vond het niet klikken dan om een andere vragen!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 01:00
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Waarom wil je naar een psycholoog als je er geen vertrouwen meer in hebt? En deze vraag is niet onaardig bedoeld, ik ben oprecht benieuwd.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 19:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik denk dat het een typfoutje is
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 22:34
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Hoe bedoel je pluis?
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 18:01
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
sorry mensen t was zoals pluis al vermelde een typfoutje ik wil juist niet naar een psycholoog
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 18:10
Verwijderd
Hoe wordd het dan beter als je niet naar psycholoog gaat?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 18:53
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
geen idee. ik weet niet of het nog ooit goed komt..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 23:46
Verwijderd
Is het 't niet waard die psycholoog te proberen als het alternatief is dat het niet goed komt? Wat voor kwaad kan het? Is het kut en helpt het niks, dan groetjes. Maar helpt het ook maar een beetje dan maakt dat een wereld van verschil in jouw leven.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 17:48
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Maar de ene psycholoog is de andere niet he. Dat je aan die ene psycholoog niets had, dat kan, maar er is vast een psycholoog te vinden die wel bij je past.

Maar goed, wat je zelf kunt doen is op het moment dat je van iets schrikt op je ademhaling letten. Heel rustig in en uitademen. En jezelf dwingen niet weg te lopen. Op den duur wordt ook de angst minder als je op die plek blijft.(Als voorbeeld: ik ben erg bang voor vuurwerk, maar met oud en nieuw ging ik wel met mijn vriendinnen op een balkon naar het vuurwerk kijken. Bij een paar harde knallen heb ik echt gegild en dan ging ik weer een stuk verder naar achteren staan. Maar ik wilde geen spelbreker zijn dus bleef wel buiten en na een tijdje wende ik er ook wel een beetje aan en durfde ik even naar voren op het balkon te lopen en te kijken of ze beneden nog meer ging afsteken. Als ik direct weer naar binnen was gegaan na de eerste knal had ik alleen maar een negatieve ervaring gehad en had ik volgend jaar helemaal niet meer naar buiten gedurfd) Misschien kun je ook een mp3-speler steeds meenemen en als je in paniek raakt muziek draaien waar je rustig van wordt of eventueel een ademhalingsoefening erop zetten. Je kunt ook vragen of iemand in je omgeving je door een angstaanval heen wil praten. Mij helpt het als iemand gewoon rustig wat tegen me kletst, wat alledaagse vragen stelt en af en toe een grapje maakt. Niet dat ik echt angstaanvallen heb hoor, maar dat werkt bij mij wel als ik overstuur ben.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #167
kroot
499 09-02-2012 20:38
Psychologie Angst om in slaap te vallen
MrOizo
28 30-09-2009 16:31
Psychologie Angst/paniekaanvallen
babylove
14 28-03-2006 20:30
Psychologie autorijden.....en paniekaanvallen/angstaanvallen....
devilcat
14 20-08-2004 14:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Sterke soorten hasj en wiet verboden?
ConcordDawn
67 15-04-2004 19:38
Drugs & Alcohol wiet+hasj illigaal?
Günther
91 11-04-2004 16:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.