Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2002, 12:28
*LoveyOne*
*LoveyOne* is offline
ik denk er al een tijdje over om mezelf van kant te maken. Ik ben drie jaar geleden verkracht, iedereen beweert dat ik nu anorexia heb terwijl ik gewoon een beetje afval. Ik ben mn allerbeste vriendin verloren aan leukemie vorig jaar....
Kortom mijn leven is gigantisch k*t en ik zie het echt niet meer zitten. Ik heb mezelf ook zodanig verwond omdat ik genoeg had van de 'geestelijke' pijn dat ik mijn frustraties kwijt moest.
wat moet ik nu?
__________________
theslayer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2002, 12:39
Verwijderd
Lieffie, naar wat ik op L&G las is dit niet 'een beetje' afvallen, dat is jezelf dood hongeren. Je hebt dingen meegemaakt en je mag best hulp accepteren. Zoek dus hulp.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 12:47
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Lieffie, naar wat ik op L&G las is dit niet 'een beetje' afvallen, dat is jezelf dood hongeren. Je hebt dingen meegemaakt en je mag best hulp accepteren. Zoek dus hulp.
Inderdaad...

11 kilo in 2 weken *tuurt vol ongeloof naar scherm*

57 kilo waren juist gezond :/

Zoek hulp en laat jezelf ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:
11 kilo in 2 weken *tuurt vol ongeloof naar scherm*
Dat had ik nog niet eens gelezen...dan zo uik toch echt maar es naar een dokter gaan...'k weet dat het moeilijk is, maar je helpt zo jezelf de vernieling in. Sorry, voor mn woordkeus, maar 't onderwerp ligt een beetje gevoelig.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 20:14
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ja, laten we elkaar gaan aanmoedigen zelfmoord te plegen! Het is vast niet zo bedoeld, maar ik maak het er wel uit op en iemand die niet zo stevig in zijn schoenen staat misschien ook wel.

Meis, zoek alsjeblieft hulp! Ik denk niet dat je hier in je eentje nog uit kunt komen. Praat anders met mensen die je vertrouwd, familie, ouders of vrienden... maar blijf hier niet alleen mee zitten!

Sterkte!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 22:39
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ik heb me reply dan maar weg gehaald.
Het haalt toch niks uit om over mezelf te beginnen, aangezien ik het zelf toch op moet lossen, ik doe m'n best, maar ik loop ook altijd met die nare gedachtes rond, en ik kan ze nergens kwijt...
Mjah, okay... ik reageerde misschien iets te fel...

*hmpf*
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 22:45
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ach, ik word wel vaker hard aangesproken, dat helpt beter dan dat softe gedoe... Denk ik...
Soms wel ja

Citaat:
Maar je hoeft je niet schuldig te voelen, want ik voel me altijd ook schuldig, en dan heb ik een kut-avond, en dat wil ik jou niet aandoen...
Lief hoor
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 22:54
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
*LoveyOne* schreef:
ik denk er al een tijdje over om mezelf van kant te maken. Ik ben drie jaar geleden verkracht, iedereen beweert dat ik nu anorexia heb terwijl ik gewoon een beetje afval. Ik ben mn allerbeste vriendin verloren aan leukemie vorig jaar....
Kortom mijn leven is gigantisch k*t en ik zie het echt niet meer zitten. Ik heb mezelf ook zodanig verwond omdat ik genoeg had van de 'geestelijke' pijn dat ik mijn frustraties kwijt moest.
wat moet ik nu?
twee dingen die je kan doen
1) het zo laten
gewoon blijven doen
in het verleden blijven wonen
in het duister verborgen blijve
en wachten tot het boek eindigt
2) je kan je naar betere dingen richten
verleden herinneren, maar de littekens laten helen door tijd
het leven omhelzen en niet het mes


jij kiest welk je wil

Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 00:23
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Hallo meis,

Allereerst:
Ik weet niet wat de exacte reden is waarom je dit bericht post, maar op het forum kunnen we je niet helpen, we kunnen er enkel over praten.

Wat ik jou zou aanraden is om contact op te nemen met een hulpinstantie, waarschijnlijk kan St. Korrelatie tel: 0900-1450 je wel verder helpen. Dat zijn professionele mensen.

Nu mijn reactie:
Ik vind 't echt heel erg voor je wat je allemaal meemaakt, maar daar koop jij niets voor. Maar iedereen mag misschien wel beweren dat je anorexia hebt, maar zolang je een normaal gewicht hebt, en normaal eet, is dat volgens mij niet 't geval.

Wat ik denk dat er nu met je gebeurd; je hebt een boel leed moeten meemaken, en dat heb je allemaal bij elkaar gebonden, en dat komt er op dit moment allemaal uit. Maar daar tussendoor, heb je zeker weten ook wel je fijne momenten meegemaakt, terwijl die herinneringen nu worden verdrongen door al je wrok die je kwijt wilt. Je kunt er op verschillende manieren vanaf komen, maar je kunt het ook je hele leven meesleuren. Als je eraf wilt komen, is het aan te raden, om afleiding te zoeken, ga fijne dingen doen, je hebt vast wel een hobby, zo vinden velen het fijn om te tekenen, schrijven of om te zingen, dan kun je je gevoelens uitdrukken in iets creatiefs, en op het moment dat je bijvoorbeeld een vrolijk liedje zingt, zul je ook merken, dat je je vrolijkheid krijgt.

Maar uiteindelijk kun je dit niet alleen, je hebt er echt hulp van anderen bij nodig. Dus ga naar mensen toe die je goed kent, of raadpleeg een van de hulpinstanties.

Hier is nog een lijst met wat links

Heel veel sterkte...
Doc
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 08:47
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Doc schreef:


Wat ik jou zou aanraden is om contact op te nemen met een hulpinstantie, waarschijnlijk kan St. Korrelatie tel: 0900-1450 je wel verder helpen. Dat zijn professionele mensen.

Hier ben ik het ook wel mee eens, maar weet je wat het is? Die stap die je dan moet zetten is zo groot en bij sommige mensen zelfs te groot. Toevallig is dat bij mij het geval, daar ga ik het nu verder niet over hebben omdat ik deze topic niet geopend heb, maar dat zou ook bij haar het geval kunnen zijn. Het advies is heel goed, daar heb ik niets negatiefs over gezegd, maar of ze het aan durft? I don't know...

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 10:02
belle_bella
belle_bella is offline
Citaat:
*LoveyOne* schreef:
ik denk er al een tijdje over om mezelf van kant te maken. Ik ben drie jaar geleden verkracht, iedereen beweert dat ik nu anorexia heb terwijl ik gewoon een beetje afval. Ik ben mn allerbeste vriendin verloren aan leukemie vorig jaar....
Kortom mijn leven is gigantisch k*t en ik zie het echt niet meer zitten. Ik heb mezelf ook zodanig verwond omdat ik genoeg had van de 'geestelijke' pijn dat ik mijn frustraties kwijt moest.
wat moet ik nu?
Meis, ik zou inderdaad ook hulp accepteren als ik jou zou zijn... leuk is t nie altijd om over zo'n dingen te babbelen met mensen die je niet kent...

Ik heb een gelijkende periode achter de rug... wanneer 'k nu terugkijk ben ik verschrikkelijk tevreden hier nu zijn te geraakt... als je misschien effe zin hebt even een babbeltje te slaan ofzow...

mag je gerust mailen naar belleke81@hotmail.com
liefs
goeie moed
belle

Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Doc schreef:

Ik vind 't echt heel erg voor je wat je allemaal meemaakt, maar daar koop jij niets voor. Maar iedereen mag misschien wel beweren dat je anorexia hebt, maar zolang je een normaal gewicht hebt, en normaal eet, is dat volgens mij niet 't geval.
Dat is dus een van de grootste misverstanden... Ook met een normaal gewicht kun je anorexia hebben, 't gaat om de manier waarop je met eten om gaat ed...plus dat ik niet denk dat ze normaal eet, dan val je nl geen 11 kilo af in 2 weken, maar 't kan ook door stress/depressie ed komen. Verder ben ik het enorm met je post eens.

Sorry, *LoveyOne*, je zult me wel een enorme zeikerd vinden, kan ik me ook heel goed voorstellen. Ik zeg ook niet dat je anorexia hebt, ik ben tenslotte geen arts, maar kijk alsjeblieft uit dat je het niet krijgt, dan. Kee? Probeer idd de stap te zetten om hulp te zoeken. Ik hoop heel erg dat het je lukt.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (04-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 18:19
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
je zult me wel een enorme zeikerd vinden,
Ja, dat vond ik ook. Maar dat neemt niet weg dat je me enorm geholpen hebt!

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Ja, dat vond ik ook. Maar dat neemt niet weg dat je me enorm geholpen hebt!


*knuffel* Ben in blij mee dat ik je toch geholpen heb. Soms zijn zeikerds nodig om je iets te laten zien, en als dat zo is, dan wil ik die zeikerd best zijn. Bij mij zijn er ook twee van die zeikerds, maar ik word ook enorm happy van ze (nu van eentje in het bijzonder ).
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 14:08
Witch Lover
Witch Lover is offline
verkracht worden is vet traumatisch. als je hulpt durft te zoeken moet je het doen.

mail mij anders..

Ratbout@hotmail.com (ook MSN)
__________________
Dus je doet HAVO? Neuken? *VLEES = MOORD!!!!*
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 14:16
babygirl
babygirl is offline
Verkracht worden is natuurlijk één van de verschrikkelijkste dingen wat kan gebeuren en ja één van je vrienden verliezen ook ik weet dat ik gemakkelijk praten heb maar je moet erdoor je mag de moed niet laten zakken. Zeker niet doen. Ik denk niet dat je vriendin dat zou willen. Er waarschijnlijk ook veel mensen die je willen helpen maar dan moet jij je ook laten helpen. Maar praat er a.u.b. over met iemand! Veel sterkte!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Atwoodproef (PLEASE LEES DIT!)
amadoulove
2 11-04-2006 21:57
Liefde & Relatie mijn oom en ik......Iemand lees dit aub
HelpMePlease
52 31-08-2004 16:44
Liefde & Relatie raad en tips please
quween
2 02-09-2002 09:13
Liefde & Relatie relatie problemen door ouderz!!lees dit aub en HELP!!
lausie
8 20-05-2002 14:32
Software & Hardware lieve lieve slimme mensen lees dit effe probleem met msn!!!!!!!!
*GIRL~~
4 26-11-2001 07:15
Software & Hardware lieve lieve slimme mensen lees dit effe probleem met msn!!!!!!!!
*GIRL~~
3 25-11-2001 21:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.