Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 13:09
Komkommertje
Komkommertje is offline
Ik heb sinds vannochtend steeds zooo'n hele erge pijn onderin mijn buik ... echt zo'n zeurende pijn.. ik weet niet wat ik moet doen? ik kan me nergens anders op concentreren! Heeft iemand tips wat ik op dit moment er aan kan doen? Kruik heb ik al geprobeert, veelste heet nu met dit weer en een normale paracetamol ook niet! Kan ik misschien een sterkere paracetamol halen? Advil ofzo? ik heb nu van die normale van de etos...

Ik ga vanavond naar de bios en uit, en ik wil zo graag dat het wat minder is, dit is gewoon niet vol te houden!

Laatst gewijzigd op 28-06-2003 om 07:27.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:19
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
ik neem altijd een pijnstiller
en als ik erge pijn heb neem ik een ibrufen (of zoiets is een sterkere pijnstiller). het kan zijn dat je je duizelig gaat voelen maar dat is beter dan dat je helemaal doodgaat van de pijn. je hebt hem van 400 en 200 mg en in jouw geval zou ik eerst de 200 mg proberen. 400 mg is namelijk nogal veel en die gebruik ik altijd s'avonds voordat ik ga slapen omdat ik daar altijd duizelig en ik krijg altijd dat extreme relaxte gevoel van 'high' zijn (ja is niet het goede woord maar je weet wat ik bedoel)

een oplossing op langere termijn is de pil (kweet niet of je hem al slikt). die zorgt er vaak voor dat de menstruatie en de pijn daarbij minder wordt. als je deze pijn nou elke maand hebt, dan zou dit dus een goede oplossing zijn


ik hoop dat je er iets aan hebt
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:20
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
of ben je niet ongesteld?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:20
Vevay
Help, wat naar!
Je zou idd naar de apotheek ofzo kunnen gaan om een sterkere pijnstiller te kopen, zoals Advil of Aleve ofzo. Die werken heel goed.
Verder kun je even lekker gaan liggen met een kruik idd of je buik een beetje warmwrijven met je handen.

Succes
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:22
Vevay
Of een warm badje!
En kruik op je onderrug kan ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:23
Komkommertje
Komkommertje is offline
Ja ik ben ongesteld, maar ik mag nog geen pil van mijn moeder omdat ze vind dat mijn eierstokken en dergelijke nog moeten volgroeien. Eeen kruik vind ik veelste warm nu, echt vet heet weer en ik moet telkens lopen ik kan niet stil blijven zitten van de pijn! echt zoo lastig, en ik ga vanavond uit, en ik wil zo graag mee!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Komkommertje schreef op 27-06-2003 @ 14:23:
Ja ik ben ongesteld, maar ik mag nog geen pil van mijn moeder omdat ze vind dat mijn eierstokken en dergelijke nog moeten volgroeien. Eeen kruik vind ik veelste warm nu, echt vet heet weer en ik moet telkens lopen ik kan niet stil blijven zitten van de pijn! echt zoo lastig, en ik ga vanavond uit, en ik wil zo graag mee!
Dat van die eierstokken...als dat al zei is, tegenwoordig heb je ook hele lichte pillen en elke keer mega veel pijn is ook niet leuk. Overleg daar anders een keer met haar en de dokter over.

Een kruik te warm...? Als je pijn hebt helpt het wel, hoor...ik zit nu ook met zo'n kersenpittending tegen m'n rug. Gewoon geen loeiheet water in de kruik doen, dat scheelt al. En/of je neemt een warm bad, helpt ook.

En/of je gaat naar de apotheek en je haalt zwaardere pijnstillers. Idd Ibuprofen, Aleve, Saridon of wat dan ook. Laat je gewoon even informeren. Er bestaan ook homeopathische medicijnen die menstruatiepijn verlichten, maar dat werkt vanavond nog niet, dat kost iets meer tijd.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:33
Komkommertje
Komkommertje is offline
auuu

ik stel me echt niet aan, dit is echt verschrikkelijk! Het lijkt wel of het telkens erger wordt
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Komkommertje schreef op 27-06-2003 @ 14:33:
ik stel me echt niet aan, dit is echt verschrikkelijk! Het lijkt wel of het telkens erger wordt
Desnoods bel je de dokter even op. Als het goed is duurt de echt erge pijn btw geen dagen...misschien een geluk bij een ongeluk...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:42
Verwijderd
Ik had dat vorige week, was echt niet normaal meer. Lopen ging niet, maar stil zitten ook niet.

Aantal tips:
Zorg dat je een fijne onderbroek aan hebt, eentje die niet op je buik rust, zodat je buik dus vrij is.
Leg er een warme (geen hete!) kruik op, met een handdoek ertussen. Ga dan in bed liggen of op de bank ofzo. Neem de tijd om je buik tot rust te laten komen.
Als het wat minder is kan je je gaan douchen en masseer je buik dan een beetje.
Hou het iig rustig.

Neem een pijnstiller, begin gewoon met asprine/paracetamol. Laat dat minstens een uur 'zakken', voel je echt geen verschil? Koop dan bij de apotheek Ibuprofen (je hebt gewone pillen, zetpillen en bruispoedertjes, kies welke je het fijnst vindt). Ga voor 200mg, geen 400 nog. Probeer dat eens uit. Hou je gewoon rustig. Meestal werkt het wel, en op z'n minst een beetje.
Voor 200mg heb je zeker geen recept nodig, ik dacht voor 400 en 600 wel, maar dat weet ik niet zeker.

Als ik jou was zou ik ook een homeopatisch goedje halen, druppels oid. Neem die dan gewoon in zoals op de bijsluiter staat. Verwacht van deze geen instant cure ofzo, maar het kan wel helpen het de volgende keer minder te houden.

En laat je onderrug masseren, dat helpt vaak ook voor je onderbuik.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:48
Komkommertje
Komkommertje is offline
Mijn moeder heeft advil en femapirin gekocht... maar bij alle twee staan er van die enge bijwerkingen, zoals braken, misseiljkheid, duizeligheid enz... maar dat is toch een kleine kans dat je dat krijgt?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:01
poesiefox
poesiefox is offline
Een pijnstiller met Naproxen natrium erin is speciaal bedoeld voor menstruatiekrampen. Aleve is er een. Of Femex.

Tja, wil je pijn of de kans( KANS!) op bijwerkingen? Van een ordinair paracetamolletje trek je ook wit rond de neus weg als je de mogelijke bijwerkingen leest!

Oja, en pufffen, wat bevallende vrouwen leren op zwangerschapsgymnastiek. Je voelt je belachelijk, maar het helpt wel. Je moeder weet vast nog wel hoe het moet.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:07
Komkommertje
Komkommertje is offline
ik heb net Femapirin geslikt, want ik had al een paracetamol, dat helpt niet echt,... maar ik mag pas advil innemen als alles is uitgewerkt, ik mag niet dingen te gelijk innemen, Femapirin en paracetamol gaan wel samen gelukkig ... nou op hoopvan zegen...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:18
Verwijderd
ik heb er ook altijd heel veel last van, ik heb op doktersrecept Natrium Naproxan (ofzoiets) en dat werkt echt
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:19
Komkommertje
Komkommertje is offline
Het gaat nu wel... alleen een beetje zweverig en duizelig
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:16
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
wat nou


het zijn immers pijnstillers
ík zei toch al dat dat bijwerkingen waren (zweverig gevoel)
lezen lezen lezen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Komkommertje schreef op 27-06-2003 @ 15:19:
Het gaat nu wel... alleen een beetje zweverig en duizelig
Ja, daarom werken ze ook pijnstillend

Maar als je gewoon goed eet enzo moet het wel wegtrekken, die duizeligheid
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Komkommertje schreef op 27-06-2003 @ 14:48:
Mijn moeder heeft advil en femapirin gekocht... maar bij alle twee staan er van die enge bijwerkingen, zoals braken, misseiljkheid, duizeligheid enz... maar dat is toch een kleine kans dat je dat krijgt?
Ik had ook femapirin..Is precies hetzelfde als Ibuprofen, en werkte bij mij echt perfect...

Ibuprofen hoef je trouwens niet op recept te halen, ook de 400 mg niet!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 27-06-2003 @ 16:50:


Ibuprofen hoef je trouwens niet op recept te halen, ook de 400 mg niet!
600mg wel toch? die kreeg ik iig alleen mee op recept...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:58
Komkommertje
Komkommertje is offline
maar die femapirin.... hoe lang werkt 1 zo'n pilletje nou? want nou weet ik niet wanneer ik er nog 1 in moet nemen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 27-06-2003 @ 16:52:
600mg wel toch? die kreeg ik iig alleen mee op recept...
Hmm...Kan wel...Heb eigenlijk nog nooit van 600mg gehoord, dus wie weet die wel..Die zijn wel zwaar trouwens!

@ Komkommertje:

Je moet ff kijken hoeveel femapirin je op 1 dag mag...Je moet er dan ook even naar kijken hoelang het duurt voor dat je weer buikpijn krijgt, en dan bepalen of je meteen weer een nieuwe neemt, of niet!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 18:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-06-2003 @ 16:52:
600mg wel toch? die kreeg ik iig alleen mee op recept...
idd, die is op recept.
ik heb het overigens ook (bijna) iedere maand zo erg. ik ben aan de pil, maar dat helpt geen moer. kheb nog aan de dokter gevraagd of ik kans heb dat het minder wordt wanneer ik op een andere pil overga, maar hij zegt dat sommigen nou eenmaal wel en sommigen nou eenmaal geen vermindering van klachten hebben. heb je het bij de ene pil niet, dan helpt de andere pil er ook niet tegen. Dus de pil is geen zekerheid op minder pijn.

wat ik van iemand geleerd heb en wat bij mij ook wel werkt, is wanneer ik buikpijn heb, op de bank gaan leggen en dan m'n benen tegen de rugleuning van de bank aanleggen. Een beetje draaien met je lichaam dus, waardoor je je benen omhoog hebt en je voor de rest gewoon ligt. Ik krijg er serieus minder pijn van en het ligt ook nog best lekker (al klinkt het misschien niet zo )
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 18:03
Verwijderd
Wat ook helpt als oefening is op handen en knieën op de grond gaan 'zitten' en dan afwisselt je rug hol en bol maken, dat telkens een paar seconden vasthouden. Gewoon een tijdje doen, wordt het echt minder van (Was een tip van mijn huisarts, doet ze zelf ook altijd, en bij mij helpt het ook )
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 19:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Naar de huisarts.

Er zou wel eens iets mis kunnen zijn!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:05
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
eey!
je hoeft echt niet naar de dokter
hmmz, je kunt ebruprofen proberen

maargoed
het kan erger!
(zie mij)

ik lig soms half kotsend en kan niet stil liggen
lopen kan ik vaak niet meer van de pijn,
kruik erop
en na 2 dagen kan ik weer eten ongeveer

dingen die helpen:
-de pil;
-homeopathisch middel;
-minder zout eten (chips).

suc6!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 27-06-2003 @ 21:03:
Oh ja, laten we voor elk pijntje naar de dokter rennen, er zou wel eens wat mis kunnen zijn!

Niet lullig bedoelt tegen de topicstartster btw, maar dit stond er zo droog.
Ze zegt dat het (veel) erger is dan normaal.

En dat lijkt mij voldoende reden om naar de huisarts te gaan.

Bedenk wel even dat als je nalatig bent, dus niet naar de huisarts gaat als er iets fout kan zijn, je vermogen om later een kind te krijgen op het spel zet!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan ook proberen om Finimal te slikken (das ook gewoon een pijnstiller maar die werkt spierverslappend zodat je minder last hebt van krampen), dat werkt bij mij heel goed. En verder een kersenpitkussen is ook heel lekker hoor! Verwen jezelf een beetje.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 27-06-2003 @ 19:00:
idd, die is op recept.
ik heb het overigens ook (bijna) iedere maand zo erg. ik ben aan de pil, maar dat helpt geen moer. kheb nog aan de dokter gevraagd of ik kans heb dat het minder wordt wanneer ik op een andere pil overga, maar hij zegt dat sommigen nou eenmaal wel en sommigen nou eenmaal geen vermindering van klachten hebben. heb je het bij de ene pil niet, dan helpt de andere pil er ook niet tegen. Dus de pil is geen zekerheid op minder pijn.

Klopt, is bij mij ook zo, sinds ik de pil slik heb ik de eerste dag heel erg buikpijn, de tweede dag rugpijn en daarna gaat het beter. Maar als ik de pil niet slik is dat wel minder maar dan ben ik zo verschrikkelijk onregelmatig ongested das echt niet fijn, dan liever dit want hier kan je tenminste paracetamol voor innemen ofzow.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 07:31
Komkommertje
Komkommertje is offline
Hartelijk bedankt voor al die tips, ik slik nu gewoon femapirin, waar spierverslappende middelen en pijnstillers in zit. Het werkt echt fantastisch, het is natuurlijk niet weg... maar ik ben al lang blij dat het niet zo erg meer is, het was echt niet meer vol te houden
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 07:39
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 27-06-2003 @ 19:00:
idd, die is op recept.
ik heb het overigens ook (bijna) iedere maand zo erg. ik ben aan de pil, maar dat helpt geen moer. kheb nog aan de dokter gevraagd of ik kans heb dat het minder wordt wanneer ik op een andere pil overga, maar hij zegt dat sommigen nou eenmaal wel en sommigen nou eenmaal geen vermindering van klachten hebben. heb je het bij de ene pil niet, dan helpt de andere pil er ook niet tegen. Dus de pil is geen zekerheid op minder pijn.
Geen zekerheid, maar de kans is er wel...en het kan zeker wel per pil verschillen, dat heb ik zelf 'mogen' ervaren.

Verder, bloempjuh: idd, vrijwel elke vrouw heeft wel eens veel ergere pijn dan normaal. Meteen naar de dokter hoeft idd niet, maar als je het niet vertrouwd of je hebt sterkere pijnstillers nodig, dan is het echt geen schande om er even langs te gaan oid. Maar volgens mij is het probleem al gedeeltelijk opgelost.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:09
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Als een bolletje opgerold liggen wil ook wel helpen.
En voor de rest idd finimal, kruik, slapen ed.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:54
Phylicia 14
Avatar van Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
aleve is ook speciaal tegen menstruatiepijn... helpt goed hoor!
__________________
kuzzie..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:35
poesiefox
poesiefox is offline
Fleet, je bent lief bezorgd, maar als meisje weet je donders goed of iets een erge menstruatiekramp is, of dat het een andere pijn is en er dus iets mis kan zijn. Bovendien is ze 15, en dan lijkt mij de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vrij klein.

Die pijn is verschrikkelijk. Een eileider die op knappen staat. De topicstartster had het over een zeurende pijn.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:54
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ga naar de dokter en vraag om femex pillen, neem er in 1x 2, na een paar uur nog 1 en weg pijn! Oh en ga ondertussen lekker lang in een warm bad.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:55
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-06-2003 @ 14:33:
Desnoods bel je de dokter even op. Als het goed is duurt de echt erge pijn btw geen dagen...misschien een geluk bij een ongeluk...
Bij mij duurt t ongeveer 2-3 dagen en daarna wordt t minder.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:57
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-06-2003 @ 19:03:
Wat ook helpt als oefening is op handen en knieën op de grond gaan 'zitten' en dan afwisselt je rug hol en bol maken, dat telkens een paar seconden vasthouden. Gewoon een tijdje doen, wordt het echt minder van (Was een tip van mijn huisarts, doet ze zelf ook altijd, en bij mij helpt het ook )
Krijg je ook een sterke rug van
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 19:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 28-06-2003 @ 15:35:
Fleet, je bent lief bezorgd, maar als meisje weet je donders goed of iets een erge menstruatiekramp is, of dat het een andere pijn is en er dus iets mis kan zijn. Bovendien is ze 15, en dan lijkt mij de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vrij klein.

Die pijn is verschrikkelijk. Een eileider die op knappen staat. De topicstartster had het over een zeurende pijn.
Zover dacht ik ook weer niet hoor.

Eerlijk gezegd weet ik niet zoveel van gynaecologie, maar het is wel interessant.
Niet dat ik zelf gynaecoloog zou worden, dat zou ik emotioneel niet kunnen (ik zou instorten).

Maar toch, er *kan* heel wat mis zijn...

Ach ja, laat ik me maar bezig gaan houden met zaken waar ik wel verstand van heb.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Waar heb jij last van als je ongesteld bent?
Verwijderd
43 13-03-2011 18:50
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid menstruatiepijn
***ailá***
40 24-10-2005 15:50
Lichaam & Gezondheid Zwaar ongesteld
maantje tuurt
33 04-08-2003 11:15
Lichaam & Gezondheid Wat doen jullie tegen menstruatiepijn?
Somebody Special
24 14-03-2002 12:59
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.