Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 08:58
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik heb een probleem met een magazine. Ik was dus geabonneerd op dat magazine (M). Vervolgens ging ik verhuizen en stuur ik die mensen een brief dat ik verhuis en dat ik na de huidige periode mijn abonnement opzeg (4 maanden van te voren; opzegtermijn in min 2 maanden). Vervolgens krijg ik na die periode nog een rekening van de volgende periode. Omdat ik dacht dat het een rekening was om mensen alsnog de kans te geven nog een jaar extra te doen heb ik dat ding weggegooid. Nu kreeg ik in Februari een herinnering dat ik nog moest betalen en dat ze anders maatregelen zullen nemen. Maar ik had in de gehele periode geen enkel tijdschrift meer ontvangen. Dus ik stuurde eerst een paar keer een e-mailbericht om om opheldering te vragen. Maar aangezien ik alleen maar standaard antwoorden kreeg heb ik eens gebeld. Wat opmerkelijk was dat ik daarna wel de M van februari ontving maar die heb ik retour gestuurd. Toen ik belde werd me verteld dat ik dan het best een brief aan de financiele adminstratie kon sturen. Dit heb ik gedaan en daarin vraag ik hun hoe het komt dat ik rekeningen ontvang terwijl ik geen M meer ontvang (ik leg hierin ook al het bovenstaande uit). Een maand later heb ik nog steeds geen antwoord en ik stuur nog een brief (na weer gebeld te hebben) dat ik nog geen antwoord heb gekregen. Daarin vraag ik hun ook dat als ze menen dat ik hun geld schuldig ben mij een brief te sturen met nota en reden waarom zij dat vinden. Het is nu weer 2 weken later en ik heb nog steeds geen antwoord.
Wat kan ik nu het beste doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 10:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Toen je je abo hebt opgezegd, heb je toen een bevestiging gehad van hun?
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:19
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 09-04-2004 @ 11:06 :
Toen je je abo hebt opgezegd, heb je toen een bevestiging gehad van hun?
Nee dat niet, maar de adreswijziging was wel doorgekomen
Bovendien hoorde ik in het telefoongesprek dat ze alleen een bevestiging sturen als je daar om vraagt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:26
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
darkshooter schreef op 09-04-2004 @ 12:19 :
Nee dat niet, maar de adreswijziging was wel doorgekomen
Bovendien hoorde ik in het telefoongesprek dat ze alleen een bevestiging sturen als je daar om vraagt.
Wat ongelovelijk vaag dan. Ik heb er niet veel verstand van en volgens mij heb je zo ongeveer alles gedaan wat maar kon....

Misschien dat iemand anders het weet..
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Goed, het is vrij eenvoudig. Jij hebt gedaan wat jij dacht dat nodig was om het abonnement op te zeggen. Bij hun administratie is dus waarschijnlijk iets misgegaan of ze zijn onduidelijk geweest.

Je hebt die brief gestuurd waarin je duidelijk uitlegt waarom je dat exemplaar terug hebt gestuurd en je ook die betaling niet doet.

Dan hoef je simpelweg niets meer te doen.

Jij hebt alles binnen jouw mogelijkheid gedaan om hun kenbaar te maken dat je hun product niet meer hoeft en staat dus volledig in je recht.

Indien een volgende "aanmaning" verschijnt verstuur je nogmaals zo'n brief. Na deze aanmaning zullen zij overgaan tot actie. Ik denk niet dat ze het geld van je gaan eisen, maar ze zullen je nu wel schrappen als klant. Dat is dus precies waar je naar gezocht hebt.

Zij hebben een fout gemaakt, dan hoef jij geen verdere moeite te doen om hun dat duidelijk te maken. Daar moeten ze zelf achter komen.

Als je heel zeker wil zijn, stuur je nog een laatste brief waarin je de geschiedenis van het verhaal uitlegt. Je eindigt deze brief met de volgende tekst:

"Indien een reactie op deze brief uitblijft, ga ik ervan uit dan van uw kant alle nodige handelingen voltooid zijn om mij definitief uit uw ledenregister te schrappen en verwacht ik dus ook geen rekeningen o.i.d. meer van u te ontvangen. Ontvang ik deze wel, dan zal ik daar geen aandacht meer aan besteden en aannemen dat u inmiddels begrijpt waarom ik deze betaling niet zal voldoen.

Ik vind het zeer spijtig dat het op deze manier zal moeten geschieden, maar na de slechte ervaringen met uw service jegens klanten, zie ik geen andere mogelijkheid."


Hierna hoef je er niet meer naar om te kijken.

Het slimst is om deze brief dan aangetekend te versturen, zodat je zeker weet dat zij hem ontvangen.

Ik hoop je voldoende geholpen te hebben.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 14:23
honour
Avatar van honour
honour is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-04-2004 @ 14:08 :
Goed, het is vrij eenvoudig. Jij hebt gedaan wat jij dacht dat nodig was om het abonnement op te zeggen. Bij hun administratie is dus waarschijnlijk iets misgegaan of ze zijn onduidelijk geweest.

Je hebt die brief gestuurd waarin je duidelijk uitlegt waarom je dat exemplaar terug hebt gestuurd en je ook die betaling niet doet.

Dan hoef je simpelweg niets meer te doen.

Jij hebt alles binnen jouw mogelijkheid gedaan om hun kenbaar te maken dat je hun product niet meer hoeft en staat dus volledig in je recht.

Indien een volgende "aanmaning" verschijnt verstuur je nogmaals zo'n brief. Na deze aanmaning zullen zij overgaan tot actie. Ik denk niet dat ze het geld van je gaan eisen, maar ze zullen je nu wel schrappen als klant. Dat is dus precies waar je naar gezocht hebt.

Zij hebben een fout gemaakt, dan hoef jij geen verdere moeite te doen om hun dat duidelijk te maken. Daar moeten ze zelf achter komen.

Als je heel zeker wil zijn, stuur je nog een laatste brief waarin je de geschiedenis van het verhaal uitlegt. Je eindigt deze brief met de volgende tekst:

"Indien een reactie op deze brief uitblijft, ga ik ervan uit dan van uw kant alle nodige handelingen voltooid zijn om mij definitief uit uw ledenregister te schrappen en verwacht ik dus ook geen rekeningen o.i.d. meer van u te ontvangen. Ontvang ik deze wel, dan zal ik daar geen aandacht meer aan besteden en aannemen dat u inmiddels begrijpt waarom ik deze betaling niet zal voldoen.

Ik vind het zeer spijtig dat het op deze manier zal moeten geschieden, maar na de slechte ervaringen met uw service jegens klanten, zie ik geen andere mogelijkheid."


Hierna hoef je er niet meer naar om te kijken.

Het slimst is om deze brief dan aangetekend te versturen, zodat je zeker weet dat zij hem ontvangen.

Ik hoop je voldoende geholpen te hebben.
hehehe de volgende keer als ik advies nodig heb zal ik het aan jou vragen
__________________
ik hoop dat ik je kan geven wat jij mij geeft
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 14:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
honour schreef op 17-04-2004 @ 15:23 :
hehehe de volgende keer als ik advies nodig heb zal ik het aan jou vragen
Kost je wel een biertje
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 14:56
honour
Avatar van honour
honour is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-04-2004 @ 15:37 :
Kost je wel een biertje
deal

lekker goedkoop
__________________
ik hoop dat ik je kan geven wat jij mij geeft
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PvV: 'Kamerleden en bewindslieden met dubbele nationaliteit kunnen niet'
Mark Almighty
500 26-02-2007 20:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rollo Tomasi
501 09-08-2006 19:03
Films, TV & Radio ik heb net Gothika gezien
red_and_black
76 25-04-2004 02:06
Psychologie jeugdcriminaliteit, waarom?
klasse
41 08-12-2003 16:58
De Kantine bitch van darkstar magazine
Baxx
6 31-08-2002 09:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.