Oud 22-02-2004, 12:46
Verwijderd
Als vervolg op nummer 6

Dus spui je vragen over de pil in dit topic!

Kijk hier ook eens!: http://www.anticonceptie.nl/consument/
Oud 22-02-2004, 16:22
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
jeuj. nu dus mijn vraag.

ik was mn éérste pil in mn éérste week in mn nieuwe strip dus vergeten. (iets van 4 uur te laat, ik neem normaal 's avonds om een uur of elf en deze had ik dus pas om drie uur 's middags de volgende dag genomen.)
daarna gewoon doorgegaan (mocht dat wel?)
en nu, in de tweede week, ook weer ongeveer hetzelfde verhaal. direct mn bed in gedoken, te moe om nog op die pil te letten. weer vergeten dus, en de volgende dag om een uur of een genomen.

wat moet ik doen? huisarts bellen 'ik ben twee keer pil vergeten' of gewoon een condoom gebruiken of niks doen, omdat de week 'extra voorbehoedsmiddel gebruiken' al om is en er in de tweede week niets aan de hand is als je een keer een pil een paar uur vergeet.

? piep ?
__________________
■■ fuzzy logic

Laatst gewijzigd op 22-02-2004 om 16:39.
Oud 22-02-2004, 16:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
snarl schreef op 22-02-2004 @ 16:22:
jeuj. nu dus mijn vraag.

ik was mn éérste pil in mn éérste week in mn nieuwe strip dus vergeten. (iets van 4 uur te laat, ik neem normaal 's avonds om een uur of elf en deze had ik dus pas om drie uur 's middags de volgende dag genomen.)
daarna gewoon doorgegaan (mocht dat wel?)
en nu, in de tweede week, ook weer ongeveer hetzelfde verhaal. direct mn bed in gedoken, te moe om nog op die pil te letten. weer vergeten dus, en de volgende dag om een uur of een genomen.

wat moet ik doen? huisarts bellen 'ik ben twee keer pil vergeten' of gewoon een condoom gebruiken of niks doen, omdat de week 'extra voorbehoedsmiddel gebruiken' al om is en er in de tweede week niets aan de hand is als je een keer een pil een paar uur vergeet.

? piep ?
je bent niet 'een paar uur' te laat.
normaal neem je hem om 23.00 uur in en nou dus om 15.00 de volgende dag. Je bent daarom 16 uur te laat.
12 uur is echt het maximum en dus ben je in beide gevallen écht te laat met innemen en ben je niet beschermd.
of je de dokter moet bellen na 2 keer dat weet ik niet, misschien kunnen anderen je daarover advies geven.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-02-2004, 17:05
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-02-2004 @ 16:50:
je bent niet 'een paar uur' te laat.
hm, op die manier niet nee. ik snap dat ik veel te laat was, maar als je 'm binnen 12 uur inneemt ben je op tijd, dus als je hem na die twaalf uur inneemt ben je te laat. dus begin ik te rekenen vanaf die twaalf uur. als je het zo ziet klopt 't beide. alleen is eht misschien slimmer om te zeggen dat je veel te laat bent, dan druk je jezelf tenminste beter met de neus op de feiten. op die manier ben jij, balance, wel goed bezig. ikzelf heb alleen helemaal geen zin in en geen tijd voor doktersbellen en condoomskopen. dus.

(maar dat maakt verder allemaal niet uit, gaat heel ergens anders over. sorrie, offtopic bij mn eigen vraag. )

verder iemand?
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 22-02-2004, 19:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn vraag: klopt het dat je je maandelijkse pijntjes kan hebben terwijl je de pil doorslikt?

Ik ben namelijk de pil een aantal dagen langer aan het slikken en zou eigenlijk nu ongesteld zijn. Ik heb gigantische rugpijn (die ik soms wel heb als ik ongesteld ben en soms ook niet). Ik vraag me af of het puur toeval is of dat het klopt dat je de ongesteldheidsklachten zegmaar, ook hebt als je de pil doorslikt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-02-2004, 21:34
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ik had een aantal maanden geleden wel dat mijn menstruatie gewoon midden in mn strip opeens doorkwam na twee keer noodgedwongen dóórslikken vd pil (ik vergeet zo vaak met mn stomme kop)

dus ik kan me best voorstellen dat je bij een keer doorslikken een beetje rugpijn hebt ja. hmm, ik haat doorslikken vd pil.
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 22-02-2004, 22:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
snarl schreef op 22-02-2004 @ 21:34:
ik had een aantal maanden geleden wel dat mijn menstruatie gewoon midden in mn strip opeens doorkwam na twee keer noodgedwongen dóórslikken vd pil (ik vergeet zo vaak met mn stomme kop)

dus ik kan me best voorstellen dat je bij een keer doorslikken een beetje rugpijn hebt ja. hmm, ik haat doorslikken vd pil.
maar dat zijn doorbraakbloedingen. dat betekent dat je pil te licht is (of iig bij het doorslikken).
maar ongesteld ben ik niet geworden, maar wel die klachten...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-02-2004, 22:25
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
neenee. doorbraakbloedingen waren het niet. dit was echt gewoon mn menstruatie. mn huisarts zei ook dat dat t was. en ik heb daarna ook geen zwaardere pil genomen, juist een lichtere volgens mij. van de diane35 naar microgynon30.
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 23-02-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 22-02-2004 @ 19:27:
Mijn vraag: klopt het dat je je maandelijkse pijntjes kan hebben terwijl je de pil doorslikt?

Ik ben namelijk de pil een aantal dagen langer aan het slikken en zou eigenlijk nu ongesteld zijn. Ik heb gigantische rugpijn (die ik soms wel heb als ik ongesteld ben en soms ook niet). Ik vraag me af of het puur toeval is of dat het klopt dat je de ongesteldheidsklachten zegmaar, ook hebt als je de pil doorslikt.
Ja, dat kan, 't hoeft niet, maar je lichaam 'merkt' dat je al drie weken bezig bent met slikken en dat het nu dus tijd gaat worden om ongesteld te worden, en bereidt zich daar op voor; het 'weet' natuurlijk nog niet dat jij andere plannen hebt .
Oud 23-02-2004, 20:48
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
heeft iemand nog antwoord op mijn vraag? help!
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 23-02-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 22-02-2004 @ 21:34:
ik had een aantal maanden geleden wel dat mijn menstruatie gewoon midden in mn strip opeens doorkwam na twee keer noodgedwongen dóórslikken vd pil (ik vergeet zo vaak met mn stomme kop)
Je bedoeld dat je de pil doorslikt en dan tijdens het door slikken pillen vergeet? Dan wordt je idd gewoon ongesteld, omdat je lichaam geen hormonen binnen krijgt, net als in een stopweek dus. Niet zo vreemd.
Oud 23-02-2004, 22:49
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
nee..

ik bedoel gewoon dat ik móést doorslikken omdat ik in de derde week mn pil vergeten was, nadat ik daarvoor 'vrijwillig' een keer had doorgeslikt. dus toen dacht mijn menstruatie 'ja dahag twee maanden geen menstruatie mooi niet' dus die kwam er dwars doorheen gedenderd. leuk he?

maarum.. ik wil zoo graag antwoord op mn vraag. help, iemand?
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 24-02-2004, 01:30
kayce
kayce is offline
Hé ik had ook een vraagje! Ik heb namelijk mycrogynon-30 geslikt, maar heb ooit gelezen dat je er nogal emotioneel van kan worden en depressief. Weet iemand hier verder iets van?
Oud 24-02-2004, 14:50
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Citaat:
kayce schreef op 24-02-2004 @ 01:30:
Hé ik had ook een vraagje! Ik heb namelijk mycrogynon-30 geslikt, maar heb ooit gelezen dat je er nogal emotioneel van kan worden en depressief. Weet iemand hier verder iets van?
Staat er iets over in de bijsluiter? Waar heb je dat gelezen?
Ik kan je alleen over mijn ervaringen berichten (ik heb dezelfde pil). Ik heb in ieder geval niks ervan gemerkt dat je van deze pil emotioneel of depressief zou worden.
Ben je nu met deze pil gestopt dan?
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Oud 24-02-2004, 15:49
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 23-02-2004 @ 22:49:
nee..

ik bedoel gewoon dat ik móést doorslikken omdat ik in de derde week mn pil vergeten was, nadat ik daarvoor 'vrijwillig' een keer had doorgeslikt. dus toen dacht mijn menstruatie 'ja dahag twee maanden geen menstruatie mooi niet' dus die kwam er dwars doorheen gedenderd. leuk he?

maarum.. ik wil zoo graag antwoord op mn vraag. help, iemand?
Als de week 'extra voorbehoedsmiddel gebruiken' al om is, en je hebt in die week seks gehad zónder extra voorbehoedsmiddel, dan waren die keren niet veilig, dus dan is het idd geen slecht idee om de dokter te bellen
Oud 24-02-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
kayce schreef op 24-02-2004 @ 01:30:
Hé ik had ook een vraagje! Ik heb namelijk mycrogynon-30 geslikt, maar heb ooit gelezen dat je er nogal emotioneel van kan worden en depressief. Weet iemand hier verder iets van?
Je kunt er inderdaad emotioneel van worden, dat werkt hormonaal gezien ongeveer hetzelfde als dat je emotioneel kunt zijn vlak voor je menstruatie. Je kunt dan door een héél klein dingetje al chagrijnig en huilerig worden, en vaak net zo makkelijk weer een normaal humeur krijgen, dat dan weer heel gauw om kan slaan, enzovoort.
Depressief kun je er niet van worden, maar als je al depressief was dan kan het door die chagrijnigheid en huilerigheid lijken of het erger wordt, en als je al neerslachtig was dan kan het door de chagrijnigheid en huilerigheid lijken alsof het erger wordt en dus een depressie is.
Dat geldt trouwens voor alle pillen, niet alleen vor microgynon30. De kans op die stemmingswisselingen is groter als je een zware pil gebruikt, dan als je een lichte pil gebruikt. Microgynon 30 is niet uitgesproken zwaar of licht, gewoon een beetje gemiddeld. Meestal helpt het dan dus wel om een lichtere pil te gebruiken.
Oud 24-02-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 23-02-2004 @ 22:49:
maarum.. ik wil zoo graag antwoord op mn vraag. help, iemand?
Ik geloof dat ik niet meer weet wat je vraag is...?
(Terug gelezen, tig keer, maar het is me niet duidelijk.)
Oud 24-02-2004, 17:42
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ik was mn éérste pil in mn éérste week in mn nieuwe strip dus vergeten. (iets van 4 uur te laat, ik neem normaal 's avonds om een uur of elf en deze had ik dus pas om drie uur 's middags de volgende dag genomen.)
daarna gewoon doorgegaan (mocht dat wel?)
en nu, in de tweede week, ook weer ongeveer hetzelfde verhaal. direct mn bed in gedoken, te moe om nog op die pil te letten. weer vergeten dus, en de volgende dag om een uur of een genomen.

wat moet ik doen? huisarts bellen 'ik ben twee keer pil vergeten' of gewoon een condoom gebruiken of niks doen, omdat de week 'extra voorbehoedsmiddel gebruiken' al om is en er in de tweede week niets aan de hand is als je een keer een pil een paar uur vergeet.

die dus. ik hoop dat t duidelijk is.
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 24-02-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 24-02-2004 @ 17:42:
ik was mn éérste pil in mn éérste week in mn nieuwe strip dus vergeten. (iets van 4 uur te laat, ik neem normaal 's avonds om een uur of elf en deze had ik dus pas om drie uur 's middags de volgende dag genomen.)
Je bedoeld vier uur na de twaalf uur dat het 'niet uitmaakt'...?

Je bent in je eerste week dus een pil vergeten, als je geslachtsgemeenschap hebt gehad zonder andere voorbehoedsmiddelen, dan moet je ff langs je dokter. Wanneer je geen geslachtsgemeenschap hebt gehad, lijkt me er niks aan de hand. Idd extra voorbehoedsmiddelen gebruiken als je met een jongen naar bed gaat of niet met een jongen naar bed gaan. Volgens mij geldt dat voor de hele rest van de strip, als je twee of meer keer de pil bent vergeten (of één keer in de eerste week), maar dat weet ik niet zeker. Wil je zekerheid: bel dan ff de dokter.
Oud 24-02-2004, 19:04
Buffy
Buffy is offline
ik zit nu al een week te stressen om (volgens mij) helemaal niks. toch wil ik graag even jullie advies:

tijdens de laatste week van mijn vorige strip had ik last van bloedverlies. hiervoor was ik even naar de huisarts geweest; zij dacht dat het misschien een contactbloeding was omdat ik het weekend ervoor sex had gehad met mijn vriend. zij heeft voor alle zekerheid een uistrijkje bij mijn baarmoederhals gemaakt en me getest op SOA, ook is er urine onderzocht. alles was goed.

in de stopweek na die betreffende strip werd ik wel wat ongesteld, en ben na 7 dagen dus vrolijk doorgezet met een nieuwe strip. nu zit ik in de laatste week van deze strip, maar maak me ontzettend zorgen. het maalt me telkens door mijn hoofd en ik maak mezelf alleen maar gek door telkens te denken dat ik misschien zwanger ben.

wat denken jullie???

liefs Buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 24-02-2004, 19:17
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-02-2004 @ 18:16:
Je bedoeld vier uur na de twaalf uur dat het 'niet uitmaakt'...?

Je bent in je eerste week dus een pil vergeten, als je geslachtsgemeenschap hebt gehad zonder andere voorbehoedsmiddelen, dan moet je ff langs je dokter. Wanneer je geen geslachtsgemeenschap hebt gehad, lijkt me er niks aan de hand. Idd extra voorbehoedsmiddelen gebruiken als je met een jongen naar bed gaat of niet met een jongen naar bed gaan. Volgens mij geldt dat voor de hele rest van de strip, als je twee of meer keer de pil bent vergeten (of één keer in de eerste week), maar dat weet ik niet zeker. Wil je zekerheid: bel dan ff de dokter.
jep, dat bedoel ik. t lijkt mij ook erg verstandig om condooms te gaan gebruiken, ik heb alleen zo teringhekel aan die dingen. bwhhh.
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 25-02-2004, 08:17
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Vraagje

Ik had 's ochtend om half 8 mijn pil ingenomen (in de eerste week). Wat gegeten en daarna weer naar bed gegaan.
's Middags om 2 uur moest ik overgeven (blijkbaar van iets wat ik gegeten had toen ik om 1 uur me bed uit kwam ).
Er zat dus 6.5 uur tussen.

Is de pil dan nog veilig?

Ik zou zeggen dat de pil dan wel is opgenomen door het bloed. Maar ja, ik weet het dus niet zeker en in de 'handleiding' staat het er helemaal niet duidelijk.
__________________
<):o)
Oud 25-02-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Buffy schreef op 24-02-2004 @ 19:04:
ik zit nu al een week te stressen om (volgens mij) helemaal niks. toch wil ik graag even jullie advies:

tijdens de laatste week van mijn vorige strip had ik last van bloedverlies. hiervoor was ik even naar de huisarts geweest; zij dacht dat het misschien een contactbloeding was omdat ik het weekend ervoor sex had gehad met mijn vriend. zij heeft voor alle zekerheid een uistrijkje bij mijn baarmoederhals gemaakt en me getest op SOA, ook is er urine onderzocht. alles was goed.

in de stopweek na die betreffende strip werd ik wel wat ongesteld, en ben na 7 dagen dus vrolijk doorgezet met een nieuwe strip. nu zit ik in de laatste week van deze strip, maar maak me ontzettend zorgen. het maalt me telkens door mijn hoofd en ik maak mezelf alleen maar gek door telkens te denken dat ik misschien zwanger ben.

wat denken jullie???

liefs Buffy
Als je de pil gewoon goed hebt gebruikt is het wel héél erg onwaarschijnlijk dat je zwanger zou zijn, misschien was je menstruatie een beetje van slag door de stress van het afwachten op de uitslag van het soa-onderzoek, of iets dergelijks.
Er is dus geen reden om je zorgen te maken . Maar als je dat toch blijft doen, dan kun je natuurlijk altijd een testje halen voor de aller-extra-zekerheid; dat kan geen kwaad.
Oud 25-02-2004, 11:21
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 25-02-2004 @ 08:17:
Vraagje

Ik had 's ochtend om half 8 mijn pil ingenomen (in de eerste week). Wat gegeten en daarna weer naar bed gegaan.
's Middags om 2 uur moest ik overgeven (blijkbaar van iets wat ik gegeten had toen ik om 1 uur me bed uit kwam ).
Er zat dus 6.5 uur tussen.

Is de pil dan nog veilig?

Ik zou zeggen dat de pil dan wel is opgenomen door het bloed. Maar ja, ik weet het dus niet zeker en in de 'handleiding' staat het er helemaal niet duidelijk.
Ja, de pil is na 3 tot 4 uur helemaal opgenomen in het bloed, dus als er 6,5 uur tussen zat dan is er niets aan de hand
Oud 25-02-2004, 18:33
Sitia
Avatar van Sitia
Sitia is offline
Als je net begint met de pil, op welke dag moet je dan slikken? Op de eerste dag van de menstruatie, of op de laatste?
Vergeten..
__________________
Why am I trying to give if no-one gives me a try..
Oud 25-02-2004, 20:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sitia schreef op 25-02-2004 @ 18:33:
Als je net begint met de pil, op welke dag moet je dan slikken? Op de eerste dag van de menstruatie, of op de laatste?
Vergeten..
Op de eerste dag van je menstruatie
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-02-2004, 13:27
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Is de pil nou ook veilig in de stopweek?..of is het verstandig om dan een condoom te gebruiken?..
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {
Oud 27-02-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 27-02-2004 @ 13:27:
Is de pil nou ook veilig in de stopweek?..of is het verstandig om dan een condoom te gebruiken?..
De pil is ook veilig in de stopweek, als je maar geen stopweek van langer dan 7 dagen houdt
Oud 27-02-2004, 13:51
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 27-02-2004 @ 13:28:
De pil is ook veilig in de stopweek, als je maar geen stopweek van langer dan 7 dagen houdt
Okay
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {
Oud 28-02-2004, 15:29
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb donderdag mijn laatste tablet genomen, en zit nu eigenlijk in mijn stopweek. Maar nu bedenk ik me dat me dit eigenlijk niet zo goed uitkomt deze week. Ik heb gisteren geen tablet genomen, maar kan ik er nu nog wat aan veranderen dat ik deze week niet ongesteld word?
__________________
Kun je het lezen???
Oud 28-02-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 28-02-2004 @ 15:29:
Ik heb donderdag mijn laatste tablet genomen, en zit nu eigenlijk in mijn stopweek. Maar nu bedenk ik me dat me dit eigenlijk niet zo goed uitkomt deze week. Ik heb gisteren geen tablet genomen, maar kan ik er nu nog wat aan veranderen dat ik deze week niet ongesteld word?
Meestal als je langer dan één dag de pil niet slikt, wordt je ongesteld (bij mij dan iig)...je zou het iig kunnen proberen... Ik weet alleen niet of de pil dan nog veilig is (stopweek is minder dan 7 dagen, in dat opzicht zou het dus wel zo zijn...).
Oud 28-02-2004, 16:06
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-02-2004 @ 15:44:
Meestal als je langer dan één dag de pil niet slikt, wordt je ongesteld (bij mij dan iig)...je zou het iig kunnen proberen... Ik weet alleen niet of de pil dan nog veilig is (stopweek is minder dan 7 dagen, in dat opzicht zou het dus wel zo zijn...).
Voor de veiligheid maakt het toch nix uit, mag ik hopen??? In de stopweek ben je toch ook veilig, alleen is hij dan nu maar één dag toch???
__________________
Kun je het lezen???
Oud 28-02-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 28-02-2004 @ 16:06:
Voor de veiligheid maakt het toch nix uit, mag ik hopen??? In de stopweek ben je toch ook veilig, alleen is hij dan nu maar één dag toch???
Wat ik al zei, dat weet ik dus niet. sarahbressers zegt een paar posts eerder "De pil is ook veilig in de stopweek, als je maar geen stopweek van langer dan 7 dagen houdt." en dat heb ik er meer zien zeggen. Lijkt mij dat de pil dan veilig is bij een kortere stopweek, maar zeker weten doe ik dat dus niet.
Oud 28-02-2004, 22:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wie van jullie is ook gestopt met de pil?

Ik wil m niet meer. (moet ervoor gaan betalen )

En hebben jullie enige bijverschijnselen (of beter: naverschijnselen) gehad na t stoppen met de pil?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-02-2004, 22:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-02-2004 @ 22:15:
Wie van jullie is ook gestopt met de pil?

Ik wil m niet meer. (moet ervoor gaan betalen )

En hebben jullie enige bijverschijnselen (of beter: naverschijnselen) gehad na t stoppen met de pil?
Soms dan stop ik in de winter wel eens met de pil omdat ik die toch alleen maar slik omdat ik dan regelmatig ongesteld ben en kan doorslikken enzo. Toen ik gestopt was werd ik eerst nog een keer ongesteld van mn pil maar daarna duurde het drie a vier maanden voordat ik weer gewoon ongesteld werd dus het duurde bij mij wel weer ff voor alles in mn lichaam weer normaal was.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-02-2004, 12:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-02-2004 @ 22:20:
Soms dan stop ik in de winter wel eens met de pil omdat ik die toch alleen maar slik omdat ik dan regelmatig ongesteld ben en kan doorslikken enzo. Toen ik gestopt was werd ik eerst nog een keer ongesteld van mn pil maar daarna duurde het drie a vier maanden voordat ik weer gewoon ongesteld werd dus het duurde bij mij wel weer ff voor alles in mn lichaam weer normaal was.
Aj :/

lastig

Hoop dat t bij mij wat sneller verloopt.

De eerste bijverschijnsel die ik tot nu toe heb:
ontzettende zin in chocolade (dat ja, ook dat betekent maar daar wijd ik me nu maar even niet verder in)....
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-02-2004, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 28-02-2004 @ 16:06:
Voor de veiligheid maakt het toch nix uit, mag ik hopen??? In de stopweek ben je toch ook veilig, alleen is hij dan nu maar één dag toch???
Ja, de pil is nog wel veilig als je een 'stopweek' van één dag houdt, ik weet alleen nog zo net niet of je menstruatie dan ook meteen ophoudt. Maargoed, je kunt 't proberen natuurlijk.
Oud 29-02-2004, 16:55
Verwijderd
Heej, ik slik de bil nu sinds vorige week ozonHeej, ik slik de pil nu sinds vorige week zondag (eerste keer dat ik de pil slik..) en ik ben dus gewoon begonnen op het begin van mijn menstruatie.. ik was gewoon normaal ongesteld tot woensdag en daarna op donderdag/vrijdag had ik geen bloedverlies.. toen opeens gister wel weer (redelijk wat) en vandaag ook weer

Normaal is het zo dat ik na 5/6 dagen gewoon niet meer ongesteld ben. Komt de reactie van mijn lichaam door de pil, is dit normaal? Of moet ike ven extra opletten ofzo?
Oud 29-02-2004, 17:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-02-2004 @ 16:55:
Heej, ik slik de bil nu sinds vorige week ozonHeej, ik slik de pil nu sinds vorige week zondag (eerste keer dat ik de pil slik..) en ik ben dus gewoon begonnen op het begin van mijn menstruatie.. ik was gewoon normaal ongesteld tot woensdag en daarna op donderdag/vrijdag had ik geen bloedverlies.. toen opeens gister wel weer (redelijk wat) en vandaag ook weer

Normaal is het zo dat ik na 5/6 dagen gewoon niet meer ongesteld ben. Komt de reactie van mijn lichaam door de pil, is dit normaal? Of moet ike ven extra opletten ofzo?
nee hoor, dat kan gewoon gebeuren.
Je moet er rekening mee houden dat je lichaam in het begin behoorlijk moet wennen aan de pil: al die hormonen. Dan kan het gebeuren dat je lichaam wat doet wat normaal niet zo is.
En uberhaupt kan het gebeuren dat je tussen je menstruatie (meestal bij de laatste dagen) ineens een dag niet ongesteld bent en de dag daarna weer wel. Niks om je zorgen over te maken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-02-2004, 19:05
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Is het normaal dat je in de stopweek soms al vrij snel ongesteld wordt en dat het soms ook langer duurt. Ik had bij mn eerste strip de laatste pil op vrijdag genomen en werd zondag ongesteld. Nu nam ik dus vrijdag mn laatste pil van de 2e strip en ben nog niet ongsteld, ook geen bijkpijntje ofzo wat ik normaal wel heb..
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {
Oud 29-02-2004, 22:38
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 29-02-2004 @ 19:05:
Is het normaal dat je in de stopweek soms al vrij snel ongesteld wordt en dat het soms ook langer duurt. Ik had bij mn eerste strip de laatste pil op vrijdag genomen en werd zondag ongesteld. Nu nam ik dus vrijdag mn laatste pil van de 2e strip en ben nog niet ongsteld, ook geen bijkpijntje ofzo wat ik normaal wel heb..
Het wisselt wat. Ik neem op donderdagavond altijd laatste pil en werd eerst altijd op zondag vroeg in de middag ongesteld. Tegenwoordig word ik ook wel 's avonds ongesteld of maandag.
Ik denk dat je eerst nog even moet wachten. Als je gestressed of iets dergelijks bent (en gaat zitten wachten tot je menstruatie komt) dan blijft het vaak langer uit.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 29-02-2004, 23:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 29-02-2004 @ 19:05:
Is het normaal dat je in de stopweek soms al vrij snel ongesteld wordt en dat het soms ook langer duurt. Ik had bij mn eerste strip de laatste pil op vrijdag genomen en werd zondag ongesteld. Nu nam ik dus vrijdag mn laatste pil van de 2e strip en ben nog niet ongsteld, ook geen bijkpijntje ofzo wat ik normaal wel heb..
doorgaans kan je, als je een tijdje aan de pil bent, precies zeggen wanneer je ongesteld wordt. Daar zit meestal niet zo'n verschil in als je hem altijd op hetzelfde tijdstip slikt. Maar als je pas net begonnen bent (2e maand), dan kan het idd zijn dat het een dagje langer duurt (of nog meer).
Maar als het goed is wordt het binnenkort voorspelbaar en heb je voortaan niet meer dit soort 'geintjes'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-03-2004, 10:14
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Heej hoi,

Ik weet niet of jullie mijn post nog kennen in 'Het grote pil topic 6' over dat ik de pil was vergeten en wel sex had gehad enzo...... Maar ik ben op tijd ongesteld (Terwijl ik superzenuwachtig ben geweest ) Maargoed ik heb ook wel eens gelezen dat je wel ongesteld kan worden als je zwanger bent dus nu is de vraag....
Gebeurd dat vaak??
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 01-03-2004, 10:17
Verwijderd
Heb even gewoon vraagje, hoe groot is de kans op zwangerschap als je de pil gewoon slikt? Is er uberhaupt een kans dat je dan zwanger raakt?
Oud 01-03-2004, 10:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mushu schreef op 01-03-2004 @ 10:17:
[B]Heb even gewoon vraagje, hoe groot is de kans op zwangerschap als je de pil gewoon slikt?
Klein

Citaat:
Is er uberhaupt een kans dat je dan zwanger raakt?
Ja. 100% werkt de pil niet.

(en daarnaast moet je ritmisch je pil slikken en uitkijken als je diarree hebt of hebt moeten overgeven (want dan is er sprake van een verminderde werking van de pil))
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-03-2004, 10:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
WPWW schreef op 01-03-2004 @ 10:14:
Heej hoi,

Ik weet niet of jullie mijn post nog kennen in 'Het grote pil topic 6' over dat ik de pil was vergeten en wel sex had gehad enzo...... Maar ik ben op tijd ongesteld (Terwijl ik superzenuwachtig ben geweest ) Maargoed ik heb ook wel eens gelezen dat je wel ongesteld kan worden als je zwanger bent dus nu is de vraag....
Gebeurd dat vaak??
Volgens mij is t een uitzondering waarbij dat gebeurt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-03-2004, 15:40
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-03-2004 @ 10:45:
Volgens mij is t een uitzondering waarbij dat gebeurt.
Gelukkig, dan hoef ik me nu echt geen zorgen meer te maken, danku
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 01-03-2004, 17:59
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-02-2004 @ 23:18:
doorgaans kan je, als je een tijdje aan de pil bent, precies zeggen wanneer je ongesteld wordt. Daar zit meestal niet zo'n verschil in als je hem altijd op hetzelfde tijdstip slikt. Maar als je pas net begonnen bent (2e maand), dan kan het idd zijn dat het een dagje langer duurt (of nog meer).
Maar als het goed is wordt het binnenkort voorspelbaar en heb je voortaan niet meer dit soort 'geintjes'.
Okay, ik was al een beetje bang dat er iets mis was gegaan, aangezien ik ook geen buikpijn heb ofzo..Maar ik slik hem trouwens niet altijd om hetzelfde tijdstip...op schooldagen wel altijd om half 8 maar in het weekend soms wel om 11 uur..of later, zo ook in vakanties...maar ik heb nog nooit meer als 6 uur verschil gehad tussen 2 dagen..
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {

Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 19:33.
Oud 01-03-2004, 20:36
Verwijderd
Even een heel praktische vraag, aangezien ik alles heb kunnen vinden in het Farmacotherapeutisch Kompas, behalve dit.

Als een meisje begint met de pil, wanneer kan ze dan naar bed met een jongen zonder dat 'r negen maanden later meteen kindjes van komen?
Oud 01-03-2004, 23:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 01-03-2004 @ 20:36:
Even een heel praktische vraag, aangezien ik alles heb kunnen vinden in het Farmacotherapeutisch Kompas, behalve dit.

Als een meisje begint met de pil, wanneer kan ze dan naar bed met een jongen zonder dat 'r negen maanden later meteen kindjes van komen?
Ligt eraan wanneer ze hem slikt:
1e dag van menstruatie: direct veilig
2e t/m 5e dag: na een week
andere dag: na vier weken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 21:46
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54
Lichaam & Gezondheid De pil wanneer werkt die??
Mariap0es
3 24-05-2005 18:10
Lichaam & Gezondheid ongesteldheid
ziggy
1 07-02-2005 16:15
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #8
Verwijderd
500 08-09-2004 18:21
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 18:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.