Oud 25-02-2011, 19:09
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
In de 2 fase tellen pw een deel mee, voor het centraal examen. Al die proefwerken die je gewoon op school maakt en worden nagekeken door de des betreffende docent, worden die weer opnieuw nagekeken door een examencommissie of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2011, 20:12
Svenlee
Svenlee is offline
Nee. Alleen je eindexamen word door jou school nagekeken en gaat daarna naar een andere school.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 20:43
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
In de 2 fase tellen pw een deel mee, voor het centraal examen. Al die proefwerken die je gewoon op school maakt en worden nagekeken door de des betreffende docent, worden die weer opnieuw nagekeken door een examencommissie of iets dergelijks?
Srry voor de domme vraag, maar bedoel je met pw 'proefwerken' of 'proefwerk-weken' ?
Want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat al je proefwerken voor een deel voor je schoolexamen meetellen, dus ik neem aan het 2e .
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 22:00
Verwijderd
In principe worden alleen Centrale Eindexamens door een 2e corrector nagekeken. Wel is het bij mij al een aantal keer voorgekomen dat er bij een mondeling meerdere docenten zitten of dat het gefilmd word. Maar dat is volgens mij niet verplicht.

@ Silvano08: Hoe alles meetelt hangt van het door de betreffende school opgestelde PTA (Programma van Toetsing en Afsluiting). Daarin staat de wegingsfactor van alle toetsen. Het totaal van die weegfactoren telt voor 50% voor het cijfer op je diploma, het CSE voor de andere 50%.
Bij mijn school telt het gemiddelde van alle proefwerken bij de meeste vakken als een (of meerdere) schoolexamen(s). (zie PTA)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 22:48
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Srry voor de domme vraag, maar bedoel je met pw 'proefwerken' of 'proefwerk-weken' ?
Want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat al je proefwerken voor een deel voor je schoolexamen meetellen, dus ik neem aan het 2e .
Ik bedoel proefwerken. Uiteidelijk telt het gemmidelde van al je vakken een deel mee, met het centraal examen. Maar ik zit nu in 4 havo dus de punten die je nog op 5 havo haalt tellen ook mee.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 22:50
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Andere vraag: als je een herkansing maakt, krijg je dan hetzelfde proefwerk?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Andere vraag: als je een herkansing maakt, krijg je dan hetzelfde proefwerk?
Dezelfde stof, natuurlijk niet dezelfde vragen. Verder is dat afhankelijk van de betreffende docent(en). De een zal bij wiskunde bijvoorbeeld bij wijze van spreken alleen wat getallen veranderen, de ander zal naar hele andere dingen (binnen de opgegeven stof) vragen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 09:55
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Andere vraag: als je een herkansing maakt, krijg je dan hetzelfde proefwerk?
Nee, dan krijg je niet hetzelfde proefwerk, want ze willen de kans zo klein mogelijk maken dat je op de één of andere manier de antwoorden al van te voren weet (toetsbespreking van andere toets, via vrienden enz...).
Dus je krijgt niet dezelfde toets, natuurlijk wel over dezelfde stof.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 09:58
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik bedoel proefwerken. Uiteidelijk telt het gemmidelde van al je vakken een deel mee, met het centraal examen. Maar ik zit nu in 4 havo dus de punten die je nog op 5 havo haalt tellen ook mee.
Hmm.. bij ons op school tellen alleen de toetsen van de SE-weken/toetsweken deels mee voor het, bij ons, schoolexamen. De gemiddeldes zijn eigenlijk alleen voor je overgang.

Maar is centraal examen de cijfers die uit de toetsen uit je schoolloopbaan komen of is het 't eindexamen. Dat haal ik eigenlijk altijd door elkaar.
Schoolexamen is toch dat van je cijfers tijdens je school??
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 11:09
Verwijderd
Schoolexamens zijn cijfers uit toetsen die de school zelf heeft gemaakt, Centraal Eindexamens zijn de toetsen die in heel Nederland centraal worden gegeven. Het gemiddelde van deze 2 is het cijfer op je diploma.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 09:32
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Schoolexamens zijn cijfers uit toetsen die de school zelf heeft gemaakt, Centraal Eindexamens zijn de toetsen die in heel Nederland centraal worden gegeven. Het gemiddelde van deze 2 is het cijfer op je diploma.
Ow okay, dus als ik volgende week toetsen in de ED-week gaan maken, tellen die alvast een beetje mee voor mijn schoolexamen.

Bedankt :up:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Biologie PW morgen!
LauraJansen
6 14-01-2011 16:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde PW
probleempjehier
8 13-06-2006 17:05
Algemene schoolzaken pw-week: management en organisatie
*** Sido ***
23 11-03-2004 16:20
Algemene schoolzaken pw gevonden?help
professor2
15 15-02-2004 15:32
Algemene schoolzaken Pw week
kim13
19 27-03-2002 20:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen pw frans franconville deel 3 hv hoofstuk 789
timdonker
0 06-02-2002 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.