Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2011, 14:41
hulpje
hulpje is offline
Ik wilde dus weten of mensen al een indicatie hebben wb de afnemende belangstelling voor de studie Geneeskunde.

Ik lees steeds meer verhalen dat door de maatregelen van het kabinet ed, deze studie aanzienlijk minder populair is geworden, maar in hoeverre klopt dit verhaal dan?

Ik hoopte dat iemand hier iets over kon zeggen, want voorlopig durft geen enkele instantie mijn vermoedens te bevestigen en dat kan ik begrijpen. Maar ik dacht mss heeft iemand hier bepaalde ideeen hierover?

Tis nogal vreemd, maar ik ben dan ook een beetje hopeloos
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2011, 18:50
Verwijderd
Ik snap niet echt wat je bedoelt, eigenlijk... Volgens mij waren er ook vorig jaar nog altijd veel meer aanmeldingen dan plaatsen, ik zie niet waarom dat dit jaar ineens drastisch anders zal zijn... Dus waar baseer jij je op? En waarom 'hopeloos'?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 20:13
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Voor mij wordt het nog steeds of geneeskunde of scheikunde
Maar ik vraag me ook af hoe je erbij komt dat de populariteit afneemt. Volgens mij houden de v6'ers van vandaag zich niet tot nauwelijks bezig met de maatregelen van het kabinet m.b.t. de studie geneeskunde. Waarom juist geneeskunde en niet andere studies?

Sowieso vraag ik me af waarom er nou minder mensen zullen gaan studeren door maatregelen van het kabinet.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 20:14
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Hooguit dat 'een jaartje een andere studie en dan weer voor geneeskunde proberen' voor de uitgelote studenten een stukje duurder wordt (maar dan kun je altijd nog niet studeren). Maar dat zal nooit zó een impact hebben.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 06:58
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Voor mij wordt het nog steeds of geneeskunde of scheikunde
Maar ik vraag me ook af hoe je erbij komt dat de populariteit afneemt. Volgens mij houden de v6'ers van vandaag zich niet tot nauwelijks bezig met de maatregelen van het kabinet m.b.t. de studie geneeskunde. Waarom juist geneeskunde en niet andere studies?

Sowieso vraag ik me af waarom er nou minder mensen zullen gaan studeren door maatregelen van het kabinet.
Ik ga waarschijnlijk ook voor (Technische) geneeskunde of scheikundige technologie. En waarschijnlijk zal ik niet echt rekening houden met de maatregelen van de regering.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 17:31
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Je kan financieel in de problemen komen als je geen ouders hebt die je flink spekken. Dat heeft te maken met de lengte van de opleiding, de wachttijden tijdens de studie (voor bv. coschappen) en het feit dat je je laatste 2 jaar geen inkomen hebt door coschappen terwijl dat nou net de periode is dat je stufi op de schop gaat.

Ik ben nu vijfdejaars en ik zeg eerlijk dat deze opleiding een rib uit mn lijf is terwijl ik al een afgeronde universitaire opleiding had kunnen hebben. Ook is er niet echt zicht op dat het in de nabije toekomst gaat verbeteren.

Maar als dit is wat je wilt dan moet je het niet laten hoor. Het is niet allemaal doem, je moet alleen wel iets harder aanpezen dan bij de gemiddelde studie
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geneeskunde
nuismer1
5 19-02-2011 11:29
Algemene schoolzaken universiteiten waar je geneeskunde kan studeren
duivelaartje
40 23-04-2004 19:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.