Oud 23-06-2003, 22:19
walter
Avatar van walter
walter is offline
ik heb een vraagje
volgend jaar komt agovv toch in de eerste divisie?
gaat er dan ook iemand uit?
of zijn er dan gewoon 19 ploegen die strijden voor de felbegeerde gouden gids

vroeg ik me af
__________________
'de anus, de neger onder de lichaamsopeningen'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 22:25
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Ik ben perfectionist en ik zou het zeer lame vinden als dat zo zou zijn (en het is volgens mij zo)...ze moeten echt aansluiting maken met de amateurclubs...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 23:17
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
De 1ste divisie bestaat volgend jaar uit 19 ploegen, als er geen clubs failliet gaan
Zal wel een leuk speelschema worden
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 00:25
Verwijderd
In eerste instantie zouden het er 20 zijn, omdat Omniworld ook naar de Eerste divisie wilde. Maar dat ging niet door (reden weet ik niet meer )
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 00:35
Green Day
Avatar van Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Bosdwerg schreef op 24-06-2003 @ 00:25:
In eerste instantie zouden het er 20 zijn, omdat Omniworld ook naar de Eerste divisie wilde. Maar dat ging niet door (reden weet ik niet meer )
de gemeente Almere was er tegen. Tja......
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:52
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
Volgend jaar 19 clubs. Belachelijk ik vind dat het aantal clubs in de ere-en eerstedivisie gelijk moet zijn. Hierdoor word het verschil tussen ere en eerstedivisie steeds groter en is het moeilijker voor een gepromoveerde club om zich te handhaven.
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 10:34
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Bosdwerg schreef op 24-06-2003 @ 00:25:
In eerste instantie zouden het er 20 zijn, omdat Omniworld ook naar de Eerste divisie wilde. Maar dat ging niet door (reden weet ik niet meer )
Geen profvoetbal Omniworld
Almere krijgt geen betaald voetbal en ook geen voetbalstadion. Dat heeft sportwethouder Huis vanmorgen namens het college van burgemeester en wethouders bekendgemaakt.

De voetbalclub Omniworld, die bestemd was om eerstedivisievoetbal te spelen met gemeentelijke steun, wordt aan zijn lot overgelaten. Wel is Huis bereid om flink wat subsidie te steken in basketbal en volleybal op topniveau.


De wethouder had beloofd om in plaats van het geplande voetbalstadion een alternatieve trekker te verzinnen voor het Omniworldcomplex in Poort. Maar vanmorgen stond hij wat dit betreft met lege handen. Nog altijd wordt gedacht aan een ' snowdrome' , een zwemparadijs (al dan niet in combinatie met een ijsbaan) of een tennissportcentrum. Maar vooralsnog ligt er geen enkel concreet plan.

De gemeente hoopt toch zoveel mogelijk van het stedenbouwkundige concept voor Poort overeind te houden. Het stadion is geschrapt, maar de hal voor basketbal en volleybal komt er wel. De gemeente exploiteert en bouwt deze sporthal voor top- en breedtesport in 2005.

Het exploitatietekort van basketbal en volleybal werd door de werkgroep Omniworld zes weken geleden nog becijferd op een miljoen euro per jaar. Huis houdt het echter op een tekort van een half miljoen euro per jaar en is bereid dat bedrag uit de gemeentekas bij te leggen. In ruil daarvoor moeten de topbasketballers en -volleyballers hun diensten verlenen aan 'de breedtesport', wat waarschijnlijk inhoudt dat ze als coach voor jeugdteams moeten werken.

Door: Maaike van den Bosch en Bart Vuijk
Dagblad van Almere


Bron: www.almererulez.nl op 31-10-2002
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 10:51
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 24-06-2003 @ 09:52:
Hierdoor word het verschil tussen ere en eerstedivisie steeds groter en is het moeilijker voor een gepromoveerde club om zich te handhaven.
waarom dat

Ik zie niet in waarom het verschil groter wordt omdat er 1 club bij is gekomen.
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 10:59
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 24-06-2003 @ 09:52:
Volgend jaar 19 clubs. Belachelijk ik vind dat het aantal clubs in de ere-en eerstedivisie gelijk moet zijn. Hierdoor word het verschil tussen ere en eerstedivisie steeds groter en is het moeilijker voor een gepromoveerde club om zich te handhaven.
de divisie onder de Premier League in Engeland bestaan soms wel uit 24 clubs, dus die 19 van ons is dan een schijntje.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:52
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik ben gewoon van mening dat er een 2de divisie moet komen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:24
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 24-06-2003 @ 11:52:
Ik ben gewoon van mening dat er een 2de divisie moet komen.
Beargumenteer...
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:55
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 24-06-2003 @ 12:24:
Beargumenteer...

Voor jou ?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 17:14
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 24-06-2003 @ 09:52:
Volgend jaar 19 clubs. Belachelijk ik vind dat het aantal clubs in de ere-en eerstedivisie gelijk moet zijn. Hierdoor word het verschil tussen ere en eerstedivisie steeds groter en is het moeilijker voor een gepromoveerde club om zich te handhaven.
Ik vind het wel fijn. Zo af en toe een avondje vrij! Misschien speelt zich dan wel een leuke wedstrijd af in Apeldoorn.
Almelo op bezoek bij AGOVV???
GAE vrij.
Niets op tegen hoor!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 17:46
Gonzo
Avatar van Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
AGH schreef op 24-06-2003 @ 17:14:
Ik vind het wel fijn. Zo af en toe een avondje vrij! Misschien speelt zich dan wel een leuke wedstrijd af in Apeldoorn.
Almelo op bezoek bij AGOVV???
GAE vrij.
Niets op tegen hoor!
Eagles & AGOVV vinden elkaar lief?
__________________
"Stampen, Beukûh & kjoe-dance komen niet voor in mijn woordenboek"
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:19
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Gonzo schreef op 24-06-2003 @ 17:46:
Eagles & AGOVV vinden elkaar lief?
Neuh...
Kans om twee vliegen in één klap te pakken.
Met de komst van AGOVV is deze club (na zwolle en twente) een leuke nieuwe rivaal voor GAE.
Al telt zwolle op supportersgebied al totaal niet meer mee en hoeven we van AGOVV ook niets tot weinig te verwachten (op wat Apeldoornse voetbalsupporters van de oude lichting van verschillende clubs in heel Nederland na), ik hoop op een leuke vrijdagavond als wij vrij zijn.
Al zal het, als Apeldoorner, soms wel lastig worden tijdens uitgaan en dat is het nu soms ook al.

Tja, de groep Apeldoorn van GAE bestaat niet meer uit 60 vaste jongens en ook qua uitgaan is het animo door, verschillende redenen, van de groep wat minder.
Toch zal AGOVV voor onze groep een leuke uitwedstrijd worden, aangezien we juridisch gezien niet uit het centrum gehouden mogen worden.

AGOVV ontwikkelt zich al heel snel als het Ajax uit het Oosten met hun arrogante uitspraken, hun verwachtingen en hun 'supporters'.
Berg & Bos is een elitewijk (die gaan naar hockey of hoofdklasse tennis) en de jongens uit de arbeiderswijken hebben geleerd dat voetbal voor mannen is en niet voor kakkers.
Kortom, ik wens AGOVV veel succes met het werven van supporters en de problemen die straks elke club met zich mee gaan brengen naar Apeldoorn.

Maar om een lang verhaal heel kort te maken.
Ja, GAE vind AGOVV lief.
En wij houden niet van lieve clubs.
D'r is maar één club in het Oosten!
Of niet Tiesto?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:19
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
19 ja... idd een rot-getal, per speeldag speelt er dan 1 club niet, geeft toch vaak een vertekend beeld. Maar AGOVV is al een leuk ploegje bij elkaar aan het "sprokkelen"... Roest, WwAaAzZzIoOw ( ) en nu weer Huntelaar en met Thijssen een bekende trainer... maar ik verwacht toch niet een echt eerste spectaculair jaar voor AGOVV, ze moeten eerst maar eens laten zien dat ze leuk kunnen voetballen en een plaats in de middenmoot zou mooi zijn ja.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:12
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
Juist ja! Er is maar 1 club in het oosten en dat is de HAFC
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:50
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 24-06-2003 @ 12:55:
Voor jou ?
ja...je zegt:''Ik ben van mening dat er een 2e divisie moet komen"
Wanneer je een mening hebt, moet je die kunnen beargumenteren...Anders roep je maar wat in het wilde weg.
Als ik naar jou reactie op mij kijk, vermoed ik dat je dat ook doet..
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-06-2003, 19:17
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 26-06-2003 @ 16:12:
Juist ja! Er is maar 1 club in het oosten en dat is de HAFC
Hihi....
De club waar Bas Leferink zelfs de 7-0 mocht aantekenen.....
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 19:38
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
voor een 2e divisie is op profniveau geen geld amateur laten spelen gaat niet omdat ze dan tekort zouden komen voor het niveau van de 1e divisie en wat als een club hele tijd tussen de 1e en de 2e zou balanceren dan weer promotie/degradatie tjsa......

en behalve het feit dat omniworld niet profvoetbal mag gaan spelen vind ik erg zielig!Voor welke club je ook bent ik gun geen enkele club een faillisement zelf in mijn geval de kruiken,feyenoord of de joden niet (degradatie is wat anders )
Voetbal is een promotiebord voor je stad het kan ook negatief zijn maar dat hoeft niet altijd.
wat zou Breda zonder NAC zijn...........een stad zonder karakter.
Ik vind dat bij een ECHTE stad ook een voetbalclub hoort.
wel een kutnaam omniworld die naam is een schande voor het Nederlands voetbal.
echt triest die gemeente zeg naar basketball kijkt toch niemand stom B-sportje......
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 09:39
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
AGH, wat zeur je nou. Denk je echt dat GAE kampioen kán worden? Nee echt niet, ze mogen blij zijn dat ze dit jaar nog betaald voetbal spelen. En als (stel als) ze promoveren zullen ze niet in de adelaarshorst spelen want dat stadion is gewoon een rot hok.
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 19:10
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 27-06-2003 @ 09:39:
AGH, wat zeur je nou. Denk je echt dat GAE kampioen kán worden? Nee echt niet, ze mogen blij zijn dat ze dit jaar nog betaald voetbal spelen. En als (stel als) ze promoveren zullen ze niet in de adelaarshorst spelen want dat stadion is gewoon een rot hok.
Kampioen zullen we inderdaad niet worden, al zie ik Heracles dat ook niet doen.
Waar ik een beetje moe van wordt is dat heel eerstedivisie Nederland altijd een uitgesproken mening over Go Ahead heeft.
GAE leeft niet, er is geen sfeer, ze hebben geen harde kern, geen geschiedenis, kortom GAE is niets en zal ook nooit iets worden.
Misschien heb jij die mening, maar hoe vaak heb jij GAE mee gemaakt?
Je hebt nog vier jaar op mij in te halen en dat is prima.
Sinds mijn 4e heb ik een seizoenkaart van GAE, de oom van mijn beste vriend en nog een andere bekende van mij maken nu deel uit van de oude garde.
Toen ik jong was waren ze al bezig met hun afbouw en dus mochten wij overal mee naar toe.
Wedstrijden met verhoogd risico bezochten we apart (met de vrouwen mee) en veilige wedstrijden bezochten we gewoon op hun manier.
Toen ik een jaartje of 14 was waren veilige wedstrijden Sittard uit, de Graafschap uit, Heracles uit, Roda uit en ga nog maar even door.
Tegenwoordig heeft iedereen hooligans, is iedereen een grote club en is GAE niets.

En inderdaad, GAE is een kleine club.
Wij hebben geen harde kern met een vaste groep van 200 man (bij gevoelige wedstrijden kan die groep wel naar dat soort aantallen groeien, maar dat gebeurd bijna nooit meer), het uitvak is niet meer altijd helemaal vol, het voetbal is niet meer om bang voor te zijn en het stadion brokkelt langzaam af.
Maar is dat het niet wat voetbal aantrekkelijk maakt?
Een leuke, hele hechte groep van 60 man, alleen echte supporters in het uitvak en alle dodo’s voor teletekst en een stadion wat bij de tegenstander angst inboezemt.
GAE is niet meer wat het vroeger was en ik ben nog erg jong, maar wat uitwedstrijden in de eerste divisie betreft heb ik wel alles meegemaakt en GAE was overal heer en meester.
Behalve in Den Haag (wel een keer op eigen vervoer geweest) en Den Bosch.
Leeuwarden waren we geen heer en meester, maar we kwamen wel vaak vooruit.
En verder had je nog één keer NAC, die ons hebben laten lopen in eigen stad.
Dat zijn de enige clubs die bij mij respect verdienen in de eerste divisie.
Dordrecht, Helmond en Haarlem uit zijn leuke uitwedstrijden omdat die jongens altijd wel iets proberen, maar zeg nou zelf… wat stelt het eigenlijk allemaal voor?

Wedstrijden in Almelo trokken meer Eagles supporters dan Heraclieden.
Voor de wedstrijd zat er altijd 200 man in de Chinees en als GAE scoorde stonden er overal mensen op. Die invasie heeft zo’n 3 a 4 jaar geduurd en toen kwam het oude stadion, nieuwe veiligheidsmaatregelen en sponsors.
Heracles voetbalde niet meer in een stadion, maar in een supermarkt.
De nostalgie had er plaats gemaakt voor commercie en ineens dook de hype voetbal ook weer op. Het was weer in om voor een plaatselijke club te zijn.
Vraag maar eens na hoeveel leden van jullie harde kern niet ooit bij Feyenoord of Twente liepen, dat zijn er akelig veel. En vraag maar eens aan een prominente jongen (‘de pruik’) hoe hij Deventer heeft ervaren.

Voor al die clubs die constant een grote mond over GAE hebben: ‘Kom maar eens vooruit met een goeie groep (hebben in de laatste 7jaar alleen NAC en Cambuur gedaan), zorg maar eens dat er meer dan 30 man waarvan de helft vrouwen in het uitvak zitten en zorg er maar voor dat je indruk achter laat tijdens thuiswedstrijden.
Doe dit gedurende 5 jaar en misschien is jouw club dan net zo ver als GAE nu is.

En als ze promoveren (hypothetisch, want dit zal niet gebeuren) dan hoop ik dat we in de Adelaarshorst blijven spelen. Middenin de woonwijk, café om de hoek, 5 minuten lopen naar het station en dan zullen wij ons opnieuw moeten bewijzen als club met traditie, met een supportersreputatie, met sfeer en waar leven in zit.

Ik verwacht in ieder geval eindelijk wel eens wat van Heracles.
En dan niet twee Molukkertjes die in een auto voorbij rijden en met piepstemmetjes schreeuwen dat ze uut Almeloooo kom’n.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 19:23
houn
Avatar van houn
houn is offline
ik kan wel 1 club bedenken die geen harde kern heeft: SC Heerenveen.

ik kom zelf uit friesland en kom er ook wel regelmatig, niet omdat ik FAN van heerenveen ben maar gewoon omdat ik het leuk vind om voetbal te kijken.

Mijn vader zit er ook vaak en heeft dan gewoon een Feyenoord sjaal om, dat maakt echt geen ene ruk uit daar.

Het is ook vaak erg stil daar in het stadion, alleen als heerenveen voor staat of als ze in de aanval zijn wordt er wat geroepen.

er zijn misschien een 10-tal die hard zijn, maar meer ook niet.

waarom ik dit vertel weet ik ook niet..

de rust..
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 13:27
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Willem 2 en rbc hebben ook geen harde kern een stel wannabe's meer niet en internethooligans net als rkc stelt niet veel voor,brabant in het algemeen niet alleen nac en den bosch

voor de eagles heb ik respect mooie club met traditie geweldig stadion(karakter,historie),fans,trouwe harde kern als ik ergens wel een hekel aan heb is het wel gloryhunters die alleen met successen komen.

Sparta en Den Haag vind ik ook mooie clubs ik hoop dat het beter gaat met sparta komende jaren........

Ajaxcieden moet ik niks van hebben samen met az zijn zij de grootste gloryhunters van nederland
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 12:39
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Vergeet vooral Vitesse niet!
Die heb ik werkelijk waar nog nooit gezien in de tijd van de eredivisie!!
Is pas gekomen sinds het Gelre(syn)d(r)ome.

RBC heeft wel een kern.
Van drie man.
Die hebben ooit een keer bij ons in de kroeg gezeten, wat heel gezellig was totdat ze praatjes kregen over hun stadionverbod, de Volta-Side en Deventer.
Toen verdwenen er ineens rijbewijzen in WC’s, werden vrijwillig of niet shirtjes gewisseld en werden er ineens heel veel rondjes uitgedeeld.
Overigens wel een keer NAC getroffen op station Breda toen we terugkwamen uit Roosendaal, was op het moment zelf wel gezellig.
Beetje sneu dat één jongen van NAC toen diezelfde nacht nog aangifte heeft gedaan en helemaal naar Deventer is gereden voor een spiegelconfrontatie waardoor één jongen van ons twee weken heeft moeten zitten.
Was wel gezellig om over rails heen te rennen en van perron naar perron te springen.
Bovendien kregen op deze manier toch nog wat jongens de kans om met hun eigen ontlasting GAE op de celmuur te schrijven.

Willem II is een kutclub, maar een kleine kern hebben ze wel.
Ze hebben ons (wij waren met 8) een keer aardig uit de brand geholpen bij een wedstrijd van het Nederlands elftal in Rotterdam voor Euro 2000 toen we problemen kregen met een groep van 50 Hagenezen. Een groep van 30 Tilburgers is ons bij komen staan omdat ze wel een eerlijke confrontatie wilden en ineens was toch alles gesust omdat de Hagenezen ons toen wel weer als Nederlanders zagen….
Sindsdien is er een summier contact, wat toch weer aan het verwateren is.
De groep van 30 man was een goede groep, maar is weer vervallen in de onderwereld en heeft nu niets meer met Willem II.
Twee keer hebben zich grote uitwisselingen voorgedaan.
Eén keer zijn wij met 40 man naar Vitesse – Willem II geweest en één keer met 40 man naar Willem II – zwolle.
Dat was leuk, maar nu is de verassing er vanaf en eigenlijk wil ik ook niets met Willem II te maken hebben. Zo af en toe ga ik er nog wel naar toe, omdat je er gewoon gratis voetbal kan kijken. Willem II is volgens mij de enige club waar het ‘doorgeefkaartje’ nog gewoon werkt.
Verder ben ik gewend om vooral te schelden op de tegenstander in plaats van je eigen club toe te juichen, ben ik gewend dikke, vieze mannen op de tribunes te zien in plaats van mooie vrouwen en ben ik gewend dat men juicht om een harde overtreding in plaats van een mooie ingooi. Het is mij met de paplepel ingegoten dat de Adelaarshorst een onneembare vesting moet zijn waar niemand welkom is behalve mensen met een rood/geel hart, in Tilburg zit zo’n beetje heel Nederland op vak C.
Ze zijn allemaal anti Breda, maar als NAC scoort in het Willem II stadion zie je wel 300 man opstaan.
Onze relaties met NAC zijn een beetje verloederd sinds een aanvaring met kaartjes voor de wedstrijd NAC – Beerschot, maar misschien dat ik volgend seizoen wel weer een keer naar NAC – Willem II kom. Alleen lastig kaartjes regelen, want als ik naar zo’n wedstrijd ga wil ik niet tussen de directie van FUJI en de zaakwaarnemer van Arne Slot zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2003, 13:32
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
AGH schreef op 05-07-2003 @ 12:39:
Vergeet vooral Vitesse niet!
Die heb ik werkelijk waar nog nooit gezien in de tijd van de eredivisie!!
Is pas gekomen sinds het Gelre(syn)d(r)ome.

RBC heeft wel een kern.
Van drie man.
Die hebben ooit een keer bij ons in de kroeg gezeten, wat heel gezellig was totdat ze praatjes kregen over hun stadionverbod, de Volta-Side en Deventer.
Toen verdwenen er ineens rijbewijzen in WC’s, werden vrijwillig of niet shirtjes gewisseld en werden er ineens heel veel rondjes uitgedeeld.
Overigens wel een keer NAC getroffen op station Breda toen we terugkwamen uit Roosendaal, was op het moment zelf wel gezellig.
Beetje sneu dat één jongen van NAC toen diezelfde nacht nog aangifte heeft gedaan en helemaal naar Deventer is gereden voor een spiegelconfrontatie waardoor één jongen van ons twee weken heeft moeten zitten.
Was wel gezellig om over rails heen te rennen en van perron naar perron te springen.
Bovendien kregen op deze manier toch nog wat jongens de kans om met hun eigen ontlasting GAE op de celmuur te schrijven.

Willem II is een kutclub, maar een kleine kern hebben ze wel.
Ze hebben ons (wij waren met 8) een keer aardig uit de brand geholpen bij een wedstrijd van het Nederlands elftal in Rotterdam voor Euro 2000 toen we problemen kregen met een groep van 50 Hagenezen. Een groep van 30 Tilburgers is ons bij komen staan omdat ze wel een eerlijke confrontatie wilden en ineens was toch alles gesust omdat de Hagenezen ons toen wel weer als Nederlanders zagen….
Sindsdien is er een summier contact, wat toch weer aan het verwateren is.
De groep van 30 man was een goede groep, maar is weer vervallen in de onderwereld en heeft nu niets meer met Willem II.
Twee keer hebben zich grote uitwisselingen voorgedaan.
Eén keer zijn wij met 40 man naar Vitesse – Willem II geweest en één keer met 40 man naar Willem II – zwolle.
Dat was leuk, maar nu is de verassing er vanaf en eigenlijk wil ik ook niets met Willem II te maken hebben. Zo af en toe ga ik er nog wel naar toe, omdat je er gewoon gratis voetbal kan kijken. Willem II is volgens mij de enige club waar het ‘doorgeefkaartje’ nog gewoon werkt.
Verder ben ik gewend om vooral te schelden op de tegenstander in plaats van je eigen club toe te juichen, ben ik gewend dikke, vieze mannen op de tribunes te zien in plaats van mooie vrouwen en ben ik gewend dat men juicht om een harde overtreding in plaats van een mooie ingooi. Het is mij met de paplepel ingegoten dat de Adelaarshorst een onneembare vesting moet zijn waar niemand welkom is behalve mensen met een rood/geel hart, in Tilburg zit zo’n beetje heel Nederland op vak C.
Ze zijn allemaal anti Breda, maar als NAC scoort in het Willem II stadion zie je wel 300 man opstaan.
Onze relaties met NAC zijn een beetje verloederd sinds een aanvaring met kaartjes voor de wedstrijd NAC – Beerschot, maar misschien dat ik volgend seizoen wel weer een keer naar NAC – Willem II kom. Alleen lastig kaartjes regelen, want als ik naar zo’n wedstrijd ga wil ik niet tussen de directie van FUJI en de zaakwaarnemer van Arne Slot zitten.
zouden jullie naar nac-beerschot komen dan?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:35
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 05-07-2003 @ 13:32:
zouden jullie naar nac-beerschot komen dan?
Gewoon met z'n vieren. Niet met een groep.
Bovendien hebben we de afspraak dat wij niet met een groep komen wanneer Groningen er ook met een groep is. Naar aanleiding van een eerder conflict toen wij met een grotere groep in Antwerpen waren dan FCG.
Dat vonden ze bij Groningen niet zo leuk een aangezien hun banden langer bestaan dan de onze, hebben we de afspraak gemaakt dat wij alleen komen als Groningen er niet is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 13:20
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
AGH schreef op 06-07-2003 @ 12:35:
Gewoon met z'n vieren. Niet met een groep.
Bovendien hebben we de afspraak dat wij niet met een groep komen wanneer Groningen er ook met een groep is. Naar aanleiding van een eerder conflict toen wij met een grotere groep in Antwerpen waren dan FCG.
Dat vonden ze bij Groningen niet zo leuk een aangezien hun banden langer bestaan dan de onze, hebben we de afspraak gemaakt dat wij alleen komen als Groningen er niet is.
zijn jullie vrienden met beerschot?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 14:47
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 06-07-2003 @ 13:20:
zijn jullie vrienden met beerschot?
Sinds een oefenwedstrijd op de open dag bij Go Ahead een aantal jaar geleden zijn er connecties tussen GBA en ons.
Ben zelf nu vier keer in Antwerpen geweest, waarvan één keer met een hele gekke groep van 20 man. Terwijl Groningen met 10 jongens aanwezig was, vandaar dus onze afspraken.
In die tijd waren onze banden met Groningen ook stukken slechter, dat wil zeggen toen kon er niet met elkaar gepraat worden. Zelf was ik toen ook niet zo'n liefhebber van Groningen naar aanleiding van confrontaties op Mysteryland en de ongeregeldheden na FCG-GAE toen wij met een zelfgehuurde touringcar naar Groningen zijn afgereisd.
Ben ook één keer meegeweest met de 'Kielse rellenbus' naar Royal Antwerp - GBA, maar echt ver gaat de vriendschapsband niet.
Het is meer het bekijken van een leuke wedstrijd, hetzelfde geld voor GBA.
Normaliter gaan er maar groepjes van maximaal 6 man naar GBA om gewoon de Belgische sfeer te snuiven en de Belgen op hun beurt komen ook niet met grote groep naar Nederland toe.

Vandaag de dag zijn onze banden met Groningen verbeterd en heeft de verhitte sfeer plaast gemaakt voor onderling respect.
Groningen heeft ons uitgenodigd voor hun jaarlijkse Z-Side toernooi, waar ook de harde kern van GBA, Vitesse en Werder Bremen aanwezig waren en dat toernooi is succesvol verlopen.
Dus misschien dat het nu wel weer wat beter zou gaan, maar ik eigenlijk zit niemand van ons te wachten op een rel in Antwerpen samen met Groningen....
En ik denk omgekeerd ook niemand.

Nee, we kunnen opschieten met de jongens van Beerschot maar verder ook niet. Wij komen wel eens bij hun en zij wel eens bij ons. Net zoals dat ooit met West Ham United het geval is geweest. Een samenwerkingsverband zoals er ooit met Sporting Lissabon is geweest zal er waarschijnlijk nooit meer komen.
Daarvoor hebben clubs onderling teveel banden en is er in Nederland onderling teveel gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 15:26
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Misschien moeten we gewoon *denkt* Top OSS royeren als lid van de KNVB en hen de licentie ontnemen,
toch een stomme club
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 00:29
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Ja, gewoon 19 dacht ik ja
__________________
Tis moeilijk bescheiden te blijven.. Wanneer je zo goed bent als ik. Zo stoer zo charmant en zo aardig, dat zie je in 1 ogenblik!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 00:40
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Emmen - Excelsior
AGOVV - TOP Oss
FC Dordrecht - FC Eindhoven
Fortuna Sittard - BV Veendam
Haarlem - FC Den Bosch
Helmond Sport - Cambuur Leeuwarden
Sparta - De Graafschap
Telstar - MVV
VVV - Heracles Almelo
Go Ahead Eagles is vrij


de 1e speelronde.
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 02:11
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Wisten jullie dat de eerste divisie tot begin jaren '90 altijd 19 clubs telde?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 13:02
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2003 @ 02:11:
Wisten jullie dat de eerste divisie tot begin jaren '90 altijd 19 clubs telde?

Wageningen zeker?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:19
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 07-07-2003 @ 13:02:
Wageningen zeker?
Bijvoorbeeld, en later ook FC Vlissingen/FC Zeeland/hoe die club ook heette...
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:58
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
AGH schreef op 06-07-2003 @ 14:47:
Sinds een oefenwedstrijd op de open dag bij Go Ahead een aantal jaar geleden zijn er connecties tussen GBA en ons.
Ben zelf nu vier keer in Antwerpen geweest, waarvan één keer met een hele gekke groep van 20 man. Terwijl Groningen met 10 jongens aanwezig was, vandaar dus onze afspraken.
In die tijd waren onze banden met Groningen ook stukken slechter, dat wil zeggen toen kon er niet met elkaar gepraat worden. Zelf was ik toen ook niet zo'n liefhebber van Groningen naar aanleiding van confrontaties op Mysteryland en de ongeregeldheden na FCG-GAE toen wij met een zelfgehuurde touringcar naar Groningen zijn afgereisd.
Ben ook één keer meegeweest met de 'Kielse rellenbus' naar Royal Antwerp - GBA, maar echt ver gaat de vriendschapsband niet.
Het is meer het bekijken van een leuke wedstrijd, hetzelfde geld voor GBA.
Normaliter gaan er maar groepjes van maximaal 6 man naar GBA om gewoon de Belgische sfeer te snuiven en de Belgen op hun beurt komen ook niet met grote groep naar Nederland toe.

Vandaag de dag zijn onze banden met Groningen verbeterd en heeft de verhitte sfeer plaast gemaakt voor onderling respect.
Groningen heeft ons uitgenodigd voor hun jaarlijkse Z-Side toernooi, waar ook de harde kern van GBA, Vitesse en Werder Bremen aanwezig waren en dat toernooi is succesvol verlopen.
Dus misschien dat het nu wel weer wat beter zou gaan, maar ik eigenlijk zit niemand van ons te wachten op een rel in Antwerpen samen met Groningen....
En ik denk omgekeerd ook niemand.

Nee, we kunnen opschieten met de jongens van Beerschot maar verder ook niet. Wij komen wel eens bij hun en zij wel eens bij ons. Net zoals dat ooit met West Ham United het geval is geweest. Een samenwerkingsverband zoals er ooit met Sporting Lissabon is geweest zal er waarschijnlijk nooit meer komen.
Daarvoor hebben clubs onderling teveel banden en is er in Nederland onderling teveel gebeurd.
groningen moet ik zelf helemaal niet zeker na gba-nac niet waar groningen tussen zat die gasten claimen overwinning terwijl die duidelijk voor gba was nac was er gewoon niet ze hadden het niet verwacht de eerste wedstrijd dit seizoen zijn er nac lui naar lokeren gegaan om daar wraak te nemen op gba dat is gedeeltelijk gelukt ze hebben er wel veel te pakken gehad maar gba bleef wel staan maar groningen die heeft vrijwel nooit een actie als ze er een hebben dan zetten ze die gelijk op gastenboeken van onder andere nac-sites....
Nac is in 2000 toen ze nog in de eerste-divisie zaten met 270 man wat erg veel is naar groningen gegaan die er toen niet waren.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-07-2003, 18:49
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Tja,Groningen heeft niet echt een ‘reisgroep’.
Nooit gehad ook. In al die jaren dat ik Go Ahead tegen FCG heb zien spelen was het uitvak altijd leeg. Vanaf de keren dat ik zelf ook wat fanatieker de wedstrijden mee heb kunnen maken heeft Groningen het één keer geprobeerd, maar zijn ze teruggestuurd.
Het Veendam-FCDB incident.
Zoals ik had verteld ben ik dus aanwezig geweest op het Z-Side toernooi en daar moest ik toch constateren dat Groningen nog steeds een groep heeft staat waar je U tegen zegt.
Zelf ben ik twee alle twee de keren dat wij in Groningen speelden op eigen vervoer geweest, maar de laatste keer hadden we wel erg veel geluk.
Hoe we op het idee kwamen om met 30 man de trein te pakken weet ik nog steeds niet, maar we kregen gelukkig politiebegeleiding anders hadden we het de hele Oosterparkwijk door kunnen rennen.
Eerste keer Groningen was wel mooi, met een zelf gehuurde touringcar (plus nog wat losse auto’s plus busje) op eigen vervoer naar het Oosterpark.
Wel leuke actie van beide kanten, beetje jammer van het traangas aan Groningen kant.

Die keer van NAC weet ik nog wel. Via Duitsland was dat hè.
Ik moet zeggen dat ik niet meer zo op de hoogte ben van de groep van NAC, ik heb zelf ook weinig te maken gehad met die jongens.
In de jaren ’90 ging het nog wel regelmatig los en waren er natuurlijk de nodige speldenprikjes. Het ‘steek je kop maar uit het raam’ incident, het verven van café Beatrix en de strijd om de ‘enige echte B-Side.’
Zelf heb ik één keer onder de banken gelegen in Breda, tijdens de nacompetitie in 1991.
Toen vloog zo’n beetje alles wat los en vast zat tegen de bussen aan, waarbij één bus met gekken dingen terug gingen gooien wat een schedelbasisfractuur opleverde aan NAC-kant.
Moet zeggen dat het hele voorval wel erg beangstigend was, vooral omdat de politie de zaak niet onder controle had en de jongens van NAC de bussen gewoon aan konden raken.
Verder heb ik in Deventer een keer goed moeten lopen toen wij met 20 man gewoon even gingen kijken bij de bussen van NAC toen er ineens een groep van 60 man kwam aanlopen die op eigen vervoer was. Waarschijnlijk hun wraak op het ‘Bedreigde Bredase hooligans met gevorderde bus naar huis’ voorval.
Ook niet handig om een meisje van 4 te verminken met een bierglas…..

Misschien komen we elkaar ooit nog een keer voor de beker tegen???
Zou wel gezellig zijn, want ik word een beetje moe van de boefjes van Telstar, Heracles en Emmen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Opmerkelijke Sportberichten, deel III
Gimme more beer
500 29-09-2006 15:00
Vrije tijd Wie word volgend jaar kampioen 1e Divisie?
Bobby James
60 23-07-2003 18:38
Vrije tijd Nacompetitie
Verwijderd
117 28-06-2003 10:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.