Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2003, 17:30
phmpruim
phmpruim is offline
ARMLASTIG DUNDEE ONTDOET ZICH VAN TWINTIG SPELERS
25-11-2003

De armlastige Schotse club FC Dundee heeft twintig spelers op straat gezet. Onder de ontslagen werknemers behoren voormalig Italiaans international Fabrizio Ravanelli en de Schotse oud-international Craig Burley. Ook grootverdieners Juan Sara en Fabian Caballero moeten op zoek naar een nieuwe club. Dundee staat 29 miljoen euro in het rood en lijdt wekelijks een verlies van 150.000 euro. De club, die de zevende plaatst bezet in de Schotse Premier League, kreeg maandag uitstel van betaling om aan de hand van een curator een oplossing te zoeken voor de schuldenlast.

bron: www.voetbalkrant.nl


twintig spelers ontslaan? dat is wel erg rigoreus...
wie gaan ze nu opstellen dan?
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2003, 17:48
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
20 is idd een groot getal als je weet dat in NL en in BE de meeste topclubs zo'n 30 spelers hebben (en nog wat jeugd), maar als je 50 spelers zou hebben, is 20 stuks nog niet zoveel. Maar dat is niet bekend voor die club.
Wie ze gaan opstellen blijft dus een open vraag omdat we totaal niet weten hoeveel spelers ze nu nog hebben.
Iemand de website van de club?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:59
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Da's best kut voor die spelers... Maar de site is www.dundeefc.co.uk
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:00
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
En de spelers die ontslagen worden zijn:

Kenny Cameron
Robbie Raeside
Kevin Lee
Paul Mathers
Craig Burley
Fabian Caballero
Juan Sara
Fabrizio Ravanelli
Beto Carranza
Mark Robertson
Barry Forbes
Jamie Langfield
Matt Engele
Kris Brash
Colin Boylan
Giorgi Nemsadze
Steve Vanderdeyl
Gavin Beith
Tom Cowan

Wie er meer dan 3 kent heeft er duidelijk verstand van!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:13
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Is idd best opvallend, tis volgens mij de 1ste keer dat ik zoiets hoor.
Wie ze op gaan stellen?
Spelers op huurbasis en amateur basis denk ik.
En misschien wat jeugdspelers erbij.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:19
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Het was m'n bedoeling om te gaan kijken welke spelers er over bleven, maar toen kwam er dit:

Important Change.
You must now login using the email address you used to register.
If you can't remember the email address that you used you can search for it here.
Email Address:
Password:
Remember me?
Forgotton Password? Click Here

Not signed up?
CLICK HERE it's free and you only need to do it once!
What are the benefits? Click Here For Details


En daar heb ik dus geen zin in...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:32
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik kon juist dus de spelers bekijken.. Bij het team stonden 27 spelers!!! Bij de -21 en de -18 jarige kon ik niet kijken omdat de link niet werkte..

kleine note! Volgens hun website gaat het over 15 spelers en 10 staffmensen

"Regrettably this means that 25 of the 70 full time staff employed at Dundee have had their contracts terminated. This includes 15 players and 10 backroom staff. "The effect of reducing the numbers of full time staff by a third has served to reduce the club's wage bill by 45%. "It is important to stress that this action only begins to address the challenges faced by the club. The organisation has some £20 million of debt and is losing £100,000 each week. "
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 25-11-2003 @ 19:32:
*heel verhaal*
Dat verandert de zaak natuurlijk, maar 15 spelers en 10 stafmensen vind ik nog heel erg veel. Maar als het moet, dan moet het, en je moet toch wat doen om uit de schulden te komen. Ik denk dat ze nu een aantal jeugdspelers naar het eerste zullen halen, anders wordt de selectie wel erg smal.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:05
Verwijderd
Tsja, ik vind het niet slim om het zover te laten komen dat je 20 (of 15 spelers + 10 stafmensen) moet ontslaan. Maar het is beter dan failliet gaan lijkt me.

Toch wel vreemd eigenlijk, dat een schotse club als Dundee (volgens mij hebben die toch een redelijke reputatie) bij een saldo van -29 miljoen 20 man ontslaan, terwijl een club als AS Roma zo'n 100 miljoen in de min staan en er doodleuk Chivu bij kopen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:08
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
In Italie mag dat volgens de wetgeving, in Nederland en Belgie al een hele stuk minder. In Schotland worden ze ook wakker.. Allemaal heel goed . Hopen dat in Italie snel wakker wordt, en dat de mafia blijft zwijgen.



Ze hebben nu misschien wel een smalle kern, maar gewoon wat jeugd bij halen. Zo deed KV Mechelen en in wijle gegaan KFC Lommelse SK dat ook.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:12
Verwijderd
Ik hoop dan maar dat de UEFA er binnenkort hier eens wat aan gaat doen, want ik vind dit echt niet kunnen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:33
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 25-11-2003 @ 23:12:
Ik hoop dan maar dat de UEFA er binnenkort hier eens wat aan gaat doen, want ik vind dit echt niet kunnen
Nee? Jij hebt liever een club die failliet gaat?
Ik kan je vertellen, FC Groningen zat een x aantal jaar geleden in de shit (geld dus) MVV nu en vorig jaar Utrecht, NAC en noem ze allemaal maar op.
Voor veel mensen is het het ergste wat kan gebeuren dat een club failliet gaat.
In Schotland wordt voetbal nog intensiever gevolgd dan in Nederland voor veel mensen.
Veel mensen daar werken voor een seizoenskaart in 1 of andere fabriek ofzo. (tuurlijk niet allemaal)
Ik zou liever hebben dat FC Groningen 25 mensen zou moeten ontslaan dan failliet te gaan.
Maar mensen zoals jou die voor Feyenoord zijn zullen dat niet zo snel en misschien wel nooit meemaken want die clubs komen toch niet (in NL) in de problemen.
Dat zijn clubs die altijd wel een sponser vinden, niet zoals MVV die misschien volgend jaar wel geen eens betaalt meer spelen (of is dat al niet meer zo dreigend daar in Maastricht?)
Een voetbalclub die failliet gaat is ook nog eens enorm slecht voor de stad/dorp waar de club zich bevind.
In veel landen in Europa is voetbal sport nummer 1 en door een profclub in je stad/dorp te hebben sta je als stad/dorp op de kaart.
En zeker een club als Dundee wat natuurlijk niet al te hoog speelt maar volgens mij af en toe wel eens europees speelt en iig in de Schotse competitie hoog speelt.
De Uefa heeft op dit moment volgens mij 1 van de meest corrupte voorzitters ooit in de geschiedenis van de Uefa en daar kun je het wel vergeten die pakken dit soort problemen niet (genoeg) aan.
En dan nog vind ik dat ze de "grote" clubs in Europa eerst aan moeten pakken met miljoenenschulden en niet de "kleinere" clubs die altijd als 1ste de lul zijn.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 07:48
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 25-11-2003 @ 23:33:

En dan nog vind ik dat ze de "grote" clubs in Europa eerst aan moeten pakken met miljoenenschulden en niet de "kleinere" clubs die altijd als 1ste de lul zijn.
dat bedoelde ik eigenlijk ook
De CL is nu eigenlijk een oneerlijke competitie, doordat er clubs zijn die jaarlijks miljoenen euro's uitgeven, terwijl andere clubs dat niet mogen...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 11:09
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 26-11-2003 @ 08:48:
dat bedoelde ik eigenlijk ook
De CL is nu eigenlijk een oneerlijke competitie, doordat er clubs zijn die jaarlijks miljoenen euro's uitgeven, terwijl andere clubs dat niet mogen...
Zit ik voor niks een heel verhaal te typen? Maakt niet uit, weet iedereen meteen hoe ik erover denk
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 11:14
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
ik ken er meer dan drie


Fabrizio moet gewoon naar Feyenoord komen
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.