Oud 17-06-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 17-06-2004 @ 21:29 :
Dán ben ik het volledig met je eens... (vooral met je tweede zin). Ik zie echter soms posts van Chimera die nét iets té zijn... Denigrerend taalgebruik is volgens mij over het algemeen ook té wollig. Helaas, ja

Ik vind het niet verstandig een mening over iemand te hebben die ik niet goed (ILL (Nederlands voor IRL)) ken.

Maar ik denk dat je wel een mening kan hebben over zijn optreden op het forum, zijn reacties ed. Daar is mijn mening ook op gebaseerd, ik zal het even aanpassen

Wat ik vooral jammer vind is dat ik soms vind dat Chimera best een punt heeft, maar dat zijn manier van reageren de aandacht totaal afleidt van wat hij zegt... Dat is echt zonde (ook als ik vind dat hij geen punt heeft, want meningsverschil is nu juist de kracht van een discussie.)
Totally agree, dat is echt zonde.

edit: ik ga nou ff slapen, ik reageer morgenochtend wel

Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 21:36.
Advertentie
Oud 17-06-2004, 21:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Kijk, het is nou niet zo dat Chimmy met die ene post te ver gaat. Het is wel zo dat hij constant dezelfde toon aanslaat en dat dit al diverse lkeren tegen hem gezegd is. Op een gegeven ,moment moet je gewoon zeggen dat het genoeg is.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 18-06-2004, 09:43
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 17-06-2004 @ 21:49 :
Kijk, het is nou niet zo dat Chimmy met die ene post te ver gaat. Het is wel zo dat hij constant dezelfde toon aanslaat en dat dit al diverse lkeren tegen hem gezegd is. Op een gegeven ,moment moet je gewoon zeggen dat het genoeg is.
"Constant"?

Sorry, maar jullie doen hier alsof ik continue van dergelijke opmerkingen maar. In dat topic alleen al stonden verder hardstikke normale opmerkingen. Volgens mij schiet iedereen wel eens uit z'n slof, en wat die opmerking van mij absoluut de botste niet.

Wat betreft die verhuizing van Loontjuh: ze is een hele tijd online geweest (lang leve de whoisonline list), maar even een goede verdediging neerpoten zit er niet in.

Verder: als ik te bot reageer, ZEG DAT DAN! Ik heb niet een keer een PM gehad van joh, doe ff rustig. Alleen maar die waarschuwingmail dat ik te ver was gegaan. Misschien kun je je voorstellen dat dat nogal koud op je dak komt vallen.
Oud 18-06-2004, 10:34
Verwijderd
Achjah, waarom ontopic blijven als je offtopic kan gaan

Dat Chimera af en toe bot reageert weten we nu wel, en hij ook.
Dat verhaal is nu zover uitgemolken dat het gewoon aangedikt word ook..
Oud 18-06-2004, 11:39
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Erg spannend allemaal.
__________________
Czech us out
Oud 18-06-2004, 11:47
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 09:43 :
Verder: als ik te bot reageer, ZEG DAT DAN! Ik heb niet een keer een PM gehad van joh, doe ff rustig. Alleen maar die waarschuwingmail dat ik te ver was gegaan. Misschien kun je je voorstellen dat dat nogal koud op je dak komt vallen.
Imo komt wat je hier boven beschrijft ook neer op een waarschuwing... als iemand vervelend doet op 't forum dan krijgt diegene ook een waarschuwing... dus wat is 't verschil? waarom zou jij eerst een niet-waarschuwings zijnde waarschuwing moeten krijgen...

en als je 't zelf niet door hebt, dan moet je niet andere gaan verwijten als ze er wel (of niet) wat van zeggen...
zoals je hier leest vind ongeveer iedereen (de een wat meer dan de ander) 't wel... dus waarom reageer je zo fel... dit bewijst alleen maar weer dat een waarschuwing wel degelijk op zijn plaats was...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 18-06-2004, 12:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Paperz schreef op 18-06-2004 @ 11:47 :
Imo komt wat je hier boven beschrijft ook neer op een waarschuwing... als iemand vervelend doet op 't forum dan krijgt diegene ook een waarschuwing... dus wat is 't verschil? waarom zou jij eerst een niet-waarschuwings zijnde waarschuwing moeten krijgen...
Er is een verschil tussen joh, doe ff rustig, en "de volgende keer word je gebanned'. Lijkt me duidelijk.

Citaat:
Paperz schreef op 18-06-2004 @ 11:47 :

en als je 't zelf niet door hebt, dan moet je niet andere gaan verwijten als ze er wel (of niet) wat van zeggen...
zoals je hier leest vind ongeveer iedereen (de een wat meer dan de ander) 't wel... dus waarom reageer je zo fel... dit bewijst alleen maar weer dat een waarschuwing wel degelijk op zijn plaats was...
Ik heb nog niemand horen zeggen dat die "ga buitenspelen" opmerking zo veel te ver ging. Verder heb ik nog steeds geen uitleg van een FB ontvangen met welke opmerking ik welke regels heb overtreden. Dat is soms bot ben, prima, dat weet ik best, maar niet zodanig dat het kwetsend is.
Oud 18-06-2004, 12:06
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 09:43 :
"Constant"?

Sorry, maar jullie doen hier alsof ik continue van dergelijke opmerkingen maar. In dat topic alleen al stonden verder hardstikke normale opmerkingen. Volgens mij schiet iedereen wel eens uit z'n slof, en wat die opmerking van mij absoluut de botste niet.

Wat betreft die verhuizing van Loontjuh: ze is een hele tijd online geweest (lang leve de whoisonline list), maar even een goede verdediging neerpoten zit er niet in.

Verder: als ik te bot reageer, ZEG DAT DAN! Ik heb niet een keer een PM gehad van joh, doe ff rustig. Alleen maar die waarschuwingmail dat ik te ver was gegaan. Misschien kun je je voorstellen dat dat nogal koud op je dak komt vallen.
"Dat Chimera af en toe bot reageert weten we nu wel, en hij ook."

Voor de rest stel je je gewoon hardstikke aan.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 18-06-2004, 12:10
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 18-06-2004 @ 12:06 :
Voor de rest stel je je gewoon hardstikke aan.
Pardon?

Als ik iets fout doe, prima, dan mag je me een waarschuwing geven, maar zeg dan tenminste WAT er precies te ver gaat! Of hebben al die mensen in dat topic een dergelijke waarschuwing gekregen?

Edit: weet je, laat ook maar. Ik kan natuurlijk ook niet van jullie verwachten dat je een verantwoording geeft voor je acties. Waarom zou je, als FB sta je boven de massa nietwaar?

Laatst gewijzigd op 18-06-2004 om 12:12.
Oud 18-06-2004, 12:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 12:10 :
Pardon?

Als ik iets fout doe, prima, dan mag je me een waarschuwing geven, maar zeg dan tenminste WAT er precies te ver gaat! Of hebben al die mensen in dat topic een dergelijke waarschuwing gekregen?

Edit: weet je, laat ook maar. Ik kan natuurlijk ook niet van jullie verwachten dat je een verantwoording geeft voor je acties. Waarom zou je, als FB sta je boven de massa nietwaar?
Er is jou al gezegd welke geboden je overtreed, maar je ontkent dit.

"Bijvoorbeeld:
- Respectloosheid, het volledig afkraken van mensen of onzinnige ruzies (flamewars) is/zijn verboden. Voor beheerders, forumbazen alsmede andere leden moet respect getoond worden.
- Tijdens het forummen en hierna, zul je je huisdieren met rust laten.
- En, uiteraard, is het absoluut verplicht liefde onder al de leden te verspreiden. Gezelligheid roeleert namelijk.

En daarnaast dan nog de regels die de fb's op L&R zelf hanteren natuurlijk. "
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 18-06-2004, 12:32
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 18-06-2004 @ 12:13 :
Er is jou al gezegd welke geboden je overtreed, maar je ontkent dit.
Ja hoor, ik heb m'n kat gemolesteerd na het forummen

De enige die van toepassing kon zijn was de eerste, maar zoals ik zei was die opmerking A) niet respectloos, waren B) de reacties in de rest van dat topic doodnormaal en hebben C) anderen nog bottere reacties gepost. Dit simpelweg omdat die meid gewoon niks van de "oude lullen" aan wou nemen.
Oud 18-06-2004, 12:37
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Je moest ook zeggen dat vrouwenvoetbal goed is, dan is alles weer goed.
__________________
Czech us out
Oud 18-06-2004, 13:07
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 12:10 :
Pardon?

1. Als ik iets fout doe, prima, dan mag je me een waarschuwing geven, maar zeg dan tenminste WAT er precies te ver gaat!
2. Of hebben al die mensen in dat topic een dergelijke waarschuwing gekregen?

3. Edit: weet je, laat ook maar. Ik kan natuurlijk ook niet van jullie verwachten dat je een verantwoording geeft voor je acties. Waarom zou je, als FB sta je boven de massa nietwaar?
1. Volgens mij vooral de toon waarop jij communiceert

2. Das voor t eerst dat ik die vraag hoor...vind ik wel n tamelijk relevante vraag.

3. Tsja...volgens mij heb jij het aanbod gekregen om hier per mail/pm op in te gaan?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 18-06-2004, 13:31
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 18-06-2004 @ 13:07 :
1. Volgens mij vooral de toon waarop jij communiceert

2. Das voor t eerst dat ik die vraag hoor...vind ik wel n tamelijk relevante vraag.

3. Tsja...volgens mij heb jij het aanbod gekregen om hier per mail/pm op in te gaan?
1. Iedereen schiet wel eens uit z'n slof, die opmerking was misschien niet aardig, maar ze was zelf ook niet bijster vriendelijk.

2. Zie topic op M&M.

3. Nou, ik krijg bijzonder weinig respons via PM/mail.
Oud 18-06-2004, 14:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 12:32 :
Ja hoor, ik heb m'n kat gemolesteerd na het forummen

De enige die van toepassing kon zijn was de eerste, maar zoals ik zei was die opmerking A) niet respectloos, waren B) de reacties in de rest van dat topic doodnormaal en hebben C) anderen nog bottere reacties gepost. Dit simpelweg omdat die meid gewoon niks van de "oude lullen" aan wou nemen.
Je post bot. Of anderen dit al of niet doen, is irrelevant. Of je hiervoor een PM krijgt, ligt ook aan je verleden als botte poster.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 18-06-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 18-06-2004 @ 14:33 :
Je post bot. Of anderen dit al of niet doen, is irrelevant. Of je hiervoor een PM krijgt, ligt ook aan je verleden als botte poster.
Sommige mensen vinden dat hij bot post, zeker op het eerste gezicht. Maar er zijn ook gewoon gevallen dat men erom vraagt hoor. Hoezo is het irrelevant als anderen dit wel/niet doen? Jij praat mij echt niet aan dat jij rustig blijft als je reacties tegen je krijgt zoals die tegen Chimera werden gepost. Plus, als Chimera's verleden als botte poster zo wijd bekend is, dan hoort iedereen ook te weten dat ze zich er niet zo veel van aan moeten trekken en alleen kijken naar de daadwerkelijke bedoeling van de post.

Grim
Oud 18-06-2004, 15:00
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 18-06-2004 @ 14:33 :
Je post bot. Of anderen dit al of niet doen, is irrelevant. Of je hiervoor een PM krijgt, ligt ook aan je verleden als botte poster.
Ik post af en toe bot ja, maar er staat A) nergens gedefinieerd wat 'bot' is, en bovendien waren B) de rest van mijn replies in dat topic hardstikke netjes, en die ene reply niet zodanig dat een waarschuwing nodig zou zijn.
Oud 18-06-2004, 15:06
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 15:00 :
Ik post af en toe bot ja, maar er staat A) nergens gedefinieerd wat 'bot' is, en bovendien waren B) de rest van mijn replies in dat topic hardstikke netjes, en die ene reply niet zodanig dat een waarschuwing nodig zou zijn.
Blijkbaar vonden de FB's dat wel. Misschien was dit wel het moment waarop ze zeiden dat het uit moest zijn met botte posts...
En inderdaad is botheid hier niet gedefinieerd. Misschien moesten we alle subjectieve begrippen hier maar eens proberen vast te leggen?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 18-06-2004, 15:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
1) het ging niet alleen om deze post
2) botheid valt niet te definieren. Of beter gezegd, wel te definieren, maar er is geen vaste botheidsmeetlat waarnaast je een opmerking kunt leggen om daarna tot een score te komen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 18-06-2004, 15:43
Verwijderd
Achjah, waarom ook niet doorgaan
Oud 18-06-2004, 15:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 18-06-2004 @ 15:25 :
1) het ging niet alleen om deze post
2) botheid valt niet te definieren. Of beter gezegd, wel te definieren, maar er is geen vaste botheidsmeetlat waarnaast je een opmerking kunt leggen om daarna tot een score te komen.
1) Dat zegt men, over welke dan nog meer?

2) Je wil dus zeggen dat dit volkomen subjectief is? Nogmaals, zolang een opmerking niet kwetsend is, zie ik niet waarom je een waarscchuwing voor moet krijgen. Ik zal best som wat bot reageren, maar dat is meestal een reactie, en over 't algemeen gedraag ik me prima lijkt me.

3) Je gaat wederom voorbij aan het feit dat ik absoluut niet de enige was die zich ergerde aan de TS, en nieteens de botste opmerking maakte.

4) Is botheid forum afhankelijk, of niet? Het lijkt me van niet, en dan zouden een hoop mensen op een hoop andere fora allang gebanned moeten zijn.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat in dezen eerlijk en objectief gehandeld is. Dat Loontjuh niet zo veel kan hebben is spijtig, maar een FB moet mensen corrigeren als deze de forumregels overtreden hebben, en dat heb ik niet.

Laatst gewijzigd op 18-06-2004 om 15:57.
Oud 18-06-2004, 16:10
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 15:54 :
1) Dat zegt men, over welke dan nog meer?

2) Je wil dus zeggen dat dit volkomen subjectief is? Nogmaals, zolang een opmerking niet kwetsend is, zie ik niet waarom je een waarscchuwing voor moet krijgen. Ik zal best som wat bot reageren, maar dat is meestal een reactie, en over 't algemeen gedraag ik me prima lijkt me.

3) Je gaat wederom voorbij aan het feit dat ik absoluut niet de enige was die zich ergerde aan de TS, en nieteens de botste opmerking maakte.

4) Is botheid forum afhankelijk, of niet? Het lijkt me van niet, en dan zouden een hoop mensen op een hoop andere fora allang gebanned moeten zijn.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat in dezen eerlijk en objectief gehandeld is. Dat Loontjuh niet zo veel kan hebben is spijtig, maar een FB moet mensen corrigeren als deze de forumregels overtreden hebben, en dat heb ik niet.
1. Heb ik nu geen tijd voor/zin aan om op te zoeken. Edit: en eigenlijk is dat idd meer aan de FB's dan aan mij denk ik

2. In jouw ogen niet kwetsend kan voor n ander wel kwetsend zijn, hou daar ook rekening mee.

3. En als die anderen ook n waarschuwing hebben gekregen?

4. Er wordt op s.com gevraagd of je enigszins vriendelijk met elkaar wilt omgaan....daar hebben andere fora helemaal niets, maar dan ook niets mee te maken. Wel is het zo dat sommige FB's eerder op schijnen te treden dan andere. En soms vallen posts gewoonweg niet op...er is natuurlijk geen 100% pakkans wat dat betreft.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn

Laatst gewijzigd op 18-06-2004 om 16:15.
Oud 18-06-2004, 16:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 18-06-2004 @ 16:10 :
1. Heb ik nu geen tijd voor/zin aan om op te zoeken. Edit: en eigenlijk is dat idd meer aan de FB's dan aan mij denk ik

2. In jouw ogen niet kwetsend kan voor n ander wel kwetsend zijn, hou daar ook rekening mee.

3. En als die anderen ook n waarschuwing hebben gekregen?

4. Er wordt op s.com gevraagd of je enigszins vriendelijk met elkaar wilt omgaan....daar hebben andere fora helemaal niets, maar dan ook niets mee te maken. Wel is het zo dat sommige FB's eerder op schijnen te treden dan andere. En soms vallen posts gewoonweg niet op...er is natuurlijk geen 100% pakkans wat dat betreft.
1) Ik vroeg het ook aan een FB

2) Ik heb vooralsnog geen klachten van slachtoffers gekregen. Verder zijn tere zieltjes vooralsnog niet de norm.

3) Dat vraag ik dus steeds.

4) Ik heb het over andere deelfora van s.com, niet Fok! ofzo.
Oud 18-06-2004, 20:24
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Denk dat deze post de druppel was om je een mail/pm te sturen, maar dat er daarvoor nog meer posts te lezen waren die eigenlijk net ietsje té bot waren. Welke precies moet je mij ook niet vragen, kan alleen de pm/mail stuurder beantwoorden en die heeft aangegeven met je te willen discussieren via pm/mail en niet in dit topic.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 18-06-2004, 21:36
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 18-06-2004 @ 20:24 :
....
ja en jij verwijdert zomaar posts (zonder te zegen).. en word dan boos als ik het weer terug post.

__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Oud 18-06-2004, 21:45
Verwijderd
Dit is toch een verloren zaak, forumbazen kunnen geen kritiek verdragen, en staan er ook niet voor open. En als je het wel probeerd verdwijn je geisoleerd en wel.
Oud 18-06-2004, 21:55
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
wie is de opper forum baas dan?
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Oud 18-06-2004, 21:58
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 18-06-2004 @ 21:45 :
Dit is toch een verloren zaak, forumbazen sommige mensen kunnen geen kritiek verdragen, en staan er ook niet voor open.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 18-06-2004, 22:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 16:57 :
2) Ik heb vooralsnog geen klachten van slachtoffers gekregen. Verder zijn tere zieltjes vooralsnog niet de norm.

My thoughts exactly, maar die kant willen zekere FB's het L en R deelforum wel opsturen, en daar ben ik tegen. Tere zieltjes kunnen met hun geweeklaag terecht op Psych. Gewone mensen krijgen daar spontaan een beetje jeuk, namelijk, dus graag voor hen een deelforum als L en R bewaren.
Oud 18-06-2004, 23:01
meisje
meisje is offline
Ik heb op psychologie ook wel eens serieus geprobeerd te posten, maar het sloeg totaal niet aan. Het werd helemaal verziekt met zeikverhalen. Prima, uiteraard, dat die er zijn en die mensen moeten ook hun hart ergens kunnen luchten, maar waarom ook van LR zo'n forum maken. Ik vind dat als je je verhaal post je ook negatieve of zelfs botte reacties moet kunnen verwachten. Als je niets negatiefs wilt horen, moet je daar niet posten.
Aan de andere kant, gezien van de forumbazen, lijkt het mij relaxter voor hen dat zij een beleid en een team vormen. Op DK waar ik ietsje vaker kom, zijn veel meer botte reacties aanwezig. Ik denk dat het te maken heeft met de norm die de desbetreffende forumbaas hanteert. Er zou 1 gericht forumbeleid moeten komen met 1 norm, dan krijg je dat gezeik achteraf niet. Wel vind ik dat Chimera gelijk heeft, je moet wel realistisch blijven.


Ik moet trouwens eerlijkheidshalve zeggen dat mevrouw Leonie mij vriendelijk te woord stond met mijn ban
Oud 18-06-2004, 23:13
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
meisje schreef op 18-06-2004 @ 23:01 :
Ik heb op psychologie ook wel eens serieus geprobeerd te posten, maar het sloeg totaal niet aan. Het werd helemaal verziekt met zeikverhalen. Prima, uiteraard, dat die er zijn en die mensen moeten ook hun hart ergens kunnen luchten, maar waarom ook van LR zo'n forum maken. Ik vind dat als je je verhaal post je ook negatieve of zelfs botte reacties moet kunnen verwachten. Als je niets negatiefs wilt horen, moet je daar niet posten.
Ik vind persoonlijk dat er een verschil is tussen het LR, het Psych forum, en bv. het kantine en onzin forum. Ik denk dat er op LR en Psychologie een hoger gehalte van posts (niet alle posts) is waar mensen hun hart uitstorten en zich open proberen te stellen; hun gevoelige kant laten zien.

Dan komt het gewoon een stuk harder aan als er iemand langskomt die zo nodig je een klap in 't gezicht moet verkopen omdat diegene denkt dat dat beter voor je is.

Het is waar dat je op internet en op fora gewoon alles moet kunnen verwachten en dat je ook gewoon negatieve dingen over je heen kan krijgen .. maar dat is nog geen reden dat er niets aan gedaan of over gezegd hoeft te worden als dat wel kan, vind ik?
Oud 18-06-2004, 23:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
DK en Onzin is een gezelligheidsdeelforum.

Psych is voor getroubleerde stakkers die lijden aan het leven.

L en R is voor normale mensen die een probleem hebben met betrekking tot liefde en relatie.
Oud 18-06-2004, 23:37
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
juno schreef op 18-06-2004 @ 23:29 :
Psych is voor getroubleerde stakkers die lijden aan het leven.
Ow?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 18-06-2004, 23:44
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 18-06-2004 @ 23:37 :
Ow?
't Is bepaald geen opwekkend forum he, waar de grappen en grollen over het scherm rollen, vol onbesuisd leesplezier. Ik word er niet echt vrolijk van, als ik dat zo eens lees. Ik wist niet dathet leven zo moeilijk is...
Oud 18-06-2004, 23:47
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
juno schreef op 18-06-2004 @ 23:44 :
't Is bepaald geen opwekkend forum he, waar de grappen en grollen over het scherm rollen, vol onbesuisd leesplezier. Ik word er niet echt vrolijk van, als ik dat zo eens lees. Ik wist niet dathet leven zo moeilijk is...
What's your point.

Wil je nou beweren dat er geen mensen op L en R zijn die zich open en gevoelig opstellen?
Oud 19-06-2004, 00:00
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
juno schreef op 18-06-2004 @ 23:44 :
't Is bepaald geen opwekkend forum he, waar de grappen en grollen over het scherm rollen, vol onbesuisd leesplezier. Ik word er niet echt vrolijk van, als ik dat zo eens lees. Ik wist niet dathet leven zo moeilijk is...
Dat is fijn voor jou dat je dat niet weet, dan heb jij blijkbaar tot nu toe een gelukkig leven gehad denk ik, waar ik je mee wil feliciteren.
Helaas gaat dat niet altijd en voor iedereen op....zelf mag ik me ook behoorlijk gelukkig prijzen wat dat betreft, maar het leven is nu eenmaal niet altijd leuk....

Edit: "blijkbaar" toegevoegd
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn

Laatst gewijzigd op 19-06-2004 om 00:44.
Oud 19-06-2004, 03:02
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-06-2004 @ 23:29 :
Psych is voor getroubleerde stakkers die lijden aan het leven.
Heb je al een waarschuwing ontvangen voor deze opmerking?
Oud 19-06-2004, 03:41
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Kan iemand mij even kort uitleggen waar deze drama over gaat? Is er weer iemand op zijn tenen getrapt, heeft Chimera weer eens de plank geraakt met een voorhamer, of wat?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 19-06-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 18-06-2004 @ 21:45 :
Dit is toch een verloren zaak, forumbazen kunnen geen kritiek verdragen, en staan er ook niet voor open. En als je het wel probeerd verdwijn je geisoleerd en wel.
Persoonlijk gesproken even: ik kan wel kritiek verdragen en ik sta er ook voor open. Wel verwacht ik dat het op een zodanig normale manier wordt gebracht. Ik denk dat dit voor iedereen wel geld. Fb of niet.

In het 'geval/incident' (hoe je het ook wilt noemen) met Chimera heb ik al meerdere malen aan Chimera aangegeven dat hij kan pmen of mailen, maar als hij dit dat niet doet is het niet meer aan mij en ga ik me daar ook niet druk om maken. Oftewel: Chimera heeft het in eigen handen.

Het gaat dus om de manier waarop je kritiek brengt. Zeggen: je bent een boere lul en ik snap niet hoe jij ooit fb bent geworden, want je geeft mij een waarschuwing en jouw beleid slaat nergens op (bijvoorbeeld )... tja, daar kom je niet ver mee nee.
Oud 19-06-2004, 11:33
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef op 19-06-2004 @ 03:41 :
Kan iemand mij even kort uitleggen waar deze drama over gaat? Is er weer iemand op zijn tenen getrapt, heeft Chimera weer eens de plank geraakt met een voorhamer, of wat?
Citaat:
juno schreef op 17-06-2004 @ 15:28 :
Ik word daar een beetje ibbel van!

Jaja, naar aanleiding van dit topic en de waarschuwing van Loontjuh aan Chimera's adres, en dit topic op M en M waarin Chimera uiteindelijk de discussie wat algemener wil maken, maar die gesloten werd door Leonoor.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 19-06-2004, 12:32
meisje
meisje is offline
Citaat:
Marcade schreef op 18-06-2004 @ 23:13 :
Ik vind persoonlijk dat er een verschil is tussen het LR, het Psych forum, en bv. het kantine en onzin forum. Ik denk dat er op LR en Psychologie een hoger gehalte van posts (niet alle posts) is waar mensen hun hart uitstorten en zich open proberen te stellen; hun gevoelige kant laten zien.

Dan komt het gewoon een stuk harder aan als er iemand langskomt die zo nodig je een klap in 't gezicht moet verkopen omdat diegene denkt dat dat beter voor je is.

Het is waar dat je op internet en op fora gewoon alles moet kunnen verwachten en dat je ook gewoon negatieve dingen over je heen kan krijgen .. maar dat is nog geen reden dat er niets aan gedaan of over gezegd hoeft te worden als dat wel kan, vind ik?
Ik vind dat er ook ruimte moet komen voor wat meer wetenschappelijke posts, maar dat wordt genadeloos in de kiem gesmoord door die mensen die alleen maar van die zielige posts posten. Bovendien vind ik dat er op psychologie ook forumbazen (buiten Leonoor) moeten komen die ook daadwerkelijk wat van psychologie weten. Bij N&A doen de forumbazen actief mee en weten ook nog wat te vertellen.
Oud 19-06-2004, 14:08
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
meisje schreef op 19-06-2004 @ 12:32 :
Ik vind dat er ook ruimte moet komen voor wat meer wetenschappelijke posts, maar dat wordt genadeloos in de kiem gesmoord door die mensen die alleen maar van die zielige posts posten. Bovendien vind ik dat er op psychologie ook forumbazen (buiten Leonoor) moeten komen die ook daadwerkelijk wat van psychologie weten. Bij N&A doen de forumbazen actief mee en weten ook nog wat te vertellen.
Ik ben het met je eens dat er wel eens wat meer wetenschappelijk gepost mag worden, maar daarmee loop je ook weer tegen een probleem aan: buiten het feit dat niet iedereen zin heeft om zich in the theoretische kant te verdiepen heb je hier ook te maken met een (redelijk) jong publiek. Het is en blijft altijd de bedoeling de discussies op een niveau te houden dat voor middelbare scholieren haalbaar is.

Maar daar zal ik binnenkort eens even mijn best op gaan doen (na mijn tentamens van onderwijspsychologie en psychologie in het algemeen ).
__________________
I like my new bunny suit
Oud 19-06-2004, 17:05
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 19-06-2004 @ 11:33 :
Oh zo, het oude liedje dus. Nou goed, ik vind dat de mensjes op L&R wel ergens tegen moeten kunnen. Als je op een forum je persoonlijke problemen zet heb je nou eenmaal ee forse kans op reacties die niet precies zijn wat je wil. Dat is dan jouw probleem, dan hoeft niet het hele forum ineens vreselijk aardig te gaan doen omdat jij zo'n teer zieltje hebt.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 19-06-2004, 17:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
meisje schreef op 19-06-2004 @ 12:32 :
Ik vind dat er ook ruimte moet komen voor wat meer wetenschappelijke posts, maar dat wordt genadeloos in de kiem gesmoord door die mensen die alleen maar van die zielige posts posten. Bovendien vind ik dat er op psychologie ook forumbazen (buiten Leonoor) moeten komen die ook daadwerkelijk wat van psychologie weten. Bij N&A doen de forumbazen actief mee en weten ook nog wat te vertellen.
Pardon?
Dat jouw topic mislukte hoeft nog niet te betekenen dat het hele psychologie forum waardeloos is. Jouw topic was gewoon onbegrijpbaar voor mij en een hoop anderen. Ik vind het een zwakte dat iemand zijn verhaal niet begrijpelijk kan maken voor mensen die er minder verstand van hebben.
Er is genoeg kans om ruimte te maken voor meer wetenschappelijkere posts, maar dan moet je het wel op een goede manier aanpakken. Als jij te koppig bent om in te zien dat jouw topic er niet aan bijdraagt dat er meer wetenschappelijke posts komen, dan is dat je eigen schuld en hoef je hier niet anderen van te beschuldigen.

Daarnaast is dit een scholierenforum. Dat wordt onderhouden door scholieren en dan lijkt het me logisch dat zij niet overal verstand van hebben. Zoals jij het wilt komen er alleen nog maar oudere fb's en zal het niveau boven de scholieren stijgen. Dat is iets wat mij niet de bedoeling lijkt. Ik vind het belangrijk dat scholieren het hier naar hun zin hebben en als er niet-scholieren hier hun tijd willen doorbrengen mag dat best, maar dan zullen ze ermee moeten leren leven dat dit forum bedoeld is voor scholieren en niet zal veranderen voor de ex-scholieren.
__________________
Oud 19-06-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 19-06-2004 @ 17:34 :
Pardon?
Dat jouw topic mislukte hoeft nog niet te betekenen dat het hele psychologie forum waardeloos is. Jouw topic was gewoon onbegrijpbaar voor mij en een hoop anderen. Ik vind het een zwakte dat iemand zijn verhaal niet begrijpelijk kan maken voor mensen die er minder verstand van hebben.
Er is genoeg kans om ruimte te maken voor meer wetenschappelijkere posts, maar dan moet je het wel op een goede manier aanpakken. Als jij te koppig bent om in te zien dat jouw topic er niet aan bijdraagt dat er meer wetenschappelijke posts komen, dan is dat je eigen schuld en hoef je hier niet anderen van te beschuldigen.
Het psychologieforum lijdt aan hetzelfde euvel als het Liefde en Relatie-forum: er worden eigenlijk alleen posts geaccepteerd die precies in het straatje van de zwakste zijn. Het gros van de reacties is alleen maar 'acchhh meissss toch knuff0l', maar iemand die met iets confronterends komt moet zich stilhouden. Ik vind dat jammer.

Citaat:
Daarnaast is dit een scholierenforum. Dat wordt onderhouden door scholieren en dan lijkt het me logisch dat zij niet overal verstand van hebben. Zoals jij het wilt komen er alleen nog maar oudere fb's en zal het niveau boven de scholieren stijgen. Dat is iets wat mij niet de bedoeling lijkt. Ik vind het belangrijk dat scholieren het hier naar hun zin hebben en als er niet-scholieren hier hun tijd willen doorbrengen mag dat best, maar dan zullen ze ermee moeten leren leven dat dit forum bedoeld is voor scholieren en niet zal veranderen voor de ex-scholieren.
Zo ongeveer de helft van überhaupt het hele ledenbestand is boven de achttien en er zit een groot aantal studenten op dit forum. Het is echt niet zo dat de gemiddelde forummer een hulpeloos vmbo-doosje is. Ik vind dat dus niet echt een steekhoudend argument aangezien het op een feitelijke onjuistheid berust.

Bovendien is er niets mis met een beetje niveau. Op dit moment blijft alles ongelooflijk op de vlakte, met als resultaat dat de grootste gemene deler ook dom blíjft. Als de wat oudere garde zich tot infantiel niveau moet verlagen, veel succes, maar verwacht dat niet dat mensen dit forum en zijn FB's nog serieus nemen.
Oud 19-06-2004, 18:28
meisje
meisje is offline
Citaat:
Pardon?
Dat jouw topic mislukte hoeft nog niet te betekenen dat het hele psychologie forum waardeloos is. Jouw topic was gewoon onbegrijpbaar voor mij en een hoop anderen. Ik vind het een zwakte dat iemand zijn verhaal niet begrijpelijk kan maken voor mensen die er minder verstand van hebben.
Ten eerste heb ik wel meerdere topics gepost en daar hebben mensen ook op gereageerd. Daarbij was te merken dat vooral jij een probleem had met die posts en toen ging een ander blaten in mijn topic wat geheel offtopic was. Ik vond wel degelijk dat die posts begrijpelijk waren, ik had er definities en vanalles bij gezet. Bovendien kan ik persoonlijke aanvallen niet zo waarderen, dat doe ik toch ook niet bij jou.

Citaat:
Er is genoeg kans om ruimte te maken voor meer wetenschappelijkere posts, maar dan moet je het wel op een goede manier aanpakken. Als jij te koppig bent om in te zien dat jouw topic er niet aan bijdraagt dat er meer wetenschappelijke posts komen, dan is dat je eigen schuld en hoef je hier niet anderen van te beschuldigen.
Wat is volgens jou de goede manier? Ik geloof dat ik een goede poging gedaan heb. Ik ben helemaal niet koppig, je hebt nog nooit eerder dit tegen mij gezegd. Mijn topics droegen daar degelijk wel bij, maar as I said before dat werd in de kiem gesmoord door geheel offtopic reacties. Ik heb niemand beschuldigd volgens mij, maar de toon die jij aanslaat vind ik niet prettig.

Citaat:
Daarnaast is dit een scholierenforum. Dat wordt onderhouden door scholieren en dan lijkt het me logisch dat zij niet overal verstand van hebben. Zoals jij het wilt komen er alleen nog maar oudere fb's en zal het niveau boven de scholieren stijgen. Dat is iets wat mij niet de bedoeling lijkt. Ik vind het belangrijk dat scholieren het hier naar hun zin hebben en als er niet-scholieren hier hun tijd willen doorbrengen mag dat best, maar dan zullen ze ermee moeten leren leven dat dit forum bedoeld is voor scholieren en niet zal veranderen voor de ex-scholieren.

Dat zij niet overal verstand van hebben, is begrijpelijk, maar ik vind wel dat er forumbazen moeten zijn die er wel verstand van hebben. Dat is logisch, mijn inziens, een rector is ook niet van je eigen leeftijd en toch is hij de baas van een school met mensen die niet van zijn leeftijd zijn. Leonoor juichte mijn poging toe en dat vind ik toch meer de juiste instelling.
Scholieren moeten het zeker naar hun zin hebben, maar ik vind niet dat het erop lijkt dat het gezellig is. Het is een zeikforum en ik denk dat er een bepaalde harde kern is die de boel zo houdt.
Oud 19-06-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 19-06-2004 @ 18:28 :
Scholieren moeten het zeker naar hun zin hebben, maar ik vind niet dat het erop lijkt dat het gezellig is. Het is een zeikforum en ik denk dat er een bepaalde harde kern is die de boel zo houdt.
Helemaal mee eens
Oud 19-06-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 19-06-2004 @ 18:41 :
Helemaal mee eens
Geldt voor alle fora, hoewel het volgens mij op N&A nog wel het minst erg is.
Oud 19-06-2004, 18:43
meisje
meisje is offline
Ik doelde voornamelijk op het psychologieforum, maar die andere tja.....
Oud 19-06-2004, 18:44
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
@ meisje: je poging is vast allerzins goed bedoeld en ik vind ook dat je als fb niet meer kan doen dan dat toejuichen. De kritiek die je erop kreeg (wat ik ervan begrepen heb iig) hield domweg in dat de manier waarop jij je post maakte niet begrijpelijk was voor veel leden die er omsjouwen en dus dat je er waarschijnlijk weinig respons op zou krijgen wat inhoudt dat je topic eigenlijk alsnog weinig nut heeft. Je kan wetenschappelijke topics gewoon openen op psych lijkt mij, maar gebruik dan geen vakjargon, of leg even duidelijk uit wat je bedoeld zodat een kind van 12 het kan snappen wat je zegt. Dat lijkt me toch ook niet zo vreselijk veel moeite als je wil dat een topic slaagt. De fb's van psych hebben zeker wel verstand van zaken, al gaan sommige dingen hen ook vast boven de pet. Maar da's bij iedereen wel zo. Maar als jij topics post die alleen voor de fb's begrijpelijk zijn, dan ontplooit er ook geen discussie.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.