Oud 19-06-2004, 18:45
meisje
meisje is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 19-06-2004 @ 18:44 :
@ meisje: je poging is vast allerzins goed bedoeld en ik vind ook dat je als fb niet meer kan doen dan dat toejuichen. De kritiek die je erop kreeg (wat ik ervan begrepen heb iig) hield domweg in dat de manier waarop jij je post maakte niet begrijpelijk was voor veel leden die er omsjouwen en dus dat je er waarschijnlijk weinig respons op zou krijgen wat inhoudt dat je topic eigenlijk alsnog weinig nut heeft. Je kan wetenschappelijke topics gewoon openen op psych lijkt mij, maar gebruik dan geen vakjargon, of leg even duidelijk uit wat je bedoeld zodat een kind van 12 het kan snappen wat je zegt. Dat lijkt me toch ook niet zo vreselijk veel moeite als je wil dat een topic slaagt. De fb's van psych hebben zeker wel verstand van zaken, al gaan sommige dingen hen ook vast boven de pet. Maar da's bij iedereen wel zo. Maar als jij topics post die alleen voor de fb's begrijpelijk zijn, dan ontplooit er ook geen discussie.
Ik verwijs je naar de topics. Ik heb namelijk ook alles uitgelegd. Dat is nu mijn punt.
Advertentie
Oud 19-06-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 19-06-2004 @ 18:44 :
@ meisje: je poging is vast allerzins goed bedoeld en ik vind ook dat je als fb niet meer kan doen dan dat toejuichen. De kritiek die je erop kreeg (wat ik ervan begrepen heb iig) hield domweg in dat de manier waarop jij je post maakte niet begrijpelijk was voor veel leden die er omsjouwen en dus dat je er waarschijnlijk weinig respons op zou krijgen wat inhoudt dat je topic eigenlijk alsnog weinig nut heeft. Je kan wetenschappelijke topics gewoon openen op psych lijkt mij, maar gebruik dan geen vakjargon, of leg even duidelijk uit wat je bedoeld zodat een kind van 12 het kan snappen wat je zegt. Dat lijkt me toch ook niet zo vreselijk veel moeite als je wil dat een topic slaagt. De fb's van psych hebben zeker wel verstand van zaken, al gaan sommige dingen hen ook vast boven de pet. Maar da's bij iedereen wel zo. Maar als jij topics post die alleen voor de fb's begrijpelijk zijn, dan ontplooit er ook geen discussie.
Een topic hoeft toch ook niet altijd voor iedereen toegangkelijk te zijn
Oud 19-06-2004, 19:10
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-06-2004 @ 18:58 :
Een topic hoeft toch ook niet altijd voor iedereen toegangkelijk te zijn
Niet voor iedereen, of voor niemand behalve degene die er gruwelijk veel verstand van hebben. Daar zit een verschil in...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 19-06-2004, 19:11
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
meisje schreef op 19-06-2004 @ 18:45 :
Ik verwijs je naar de topics. Ik heb namelijk ook alles uitgelegd. Dat is nu mijn punt.
Doe eens een link? (is moe en te lui om te zoeken op moment)
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 19-06-2004, 19:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
Voorstel:

Psych wordt het knuffelforum, waar iedereen mag uithuilen en waar tere zieltjes met fluwelen handschoentjes worden aangepakt. Blijkbaar is daar behoefte aan, aan een apart troost-forum. Geen tegenspraak, geen opmerkingen die iemand zouden kunnen kwetsen, maar zet de doos met tissues maar vast klaar.

Op L en R mag best wat weerwoord gegegevn worden tegen mensen waar je het niet mee eens bent, of waarvan je vindt dat ze zich aanstellen. Dit is dus een discussieforum, waar over zaken aangaande liefde en relatie van gedachten gewisseld kan worden. Wie a priori al niet denkt dat hij of zij een andere mening aankan, moet niet op L en R posten, maar op Psych.

De FB's van Psych mogen niet tevens FB van L en R zijn, want beide fora vereisen een andere toon, en dat is lastig uit elkaar te houden. Kies het forum wat je als mens het meeste ligt, en wordt daar FB van.

Loontjuh hoort eigenlijk op Psych. Ze is te lief voor L en R.
Oud 19-06-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 19-06-2004 @ 19:10 :
Niet voor iedereen, of voor niemand behalve degene die er gruwelijk veel verstand van hebben. Daar zit een verschil in...
Vind ik niet, voor iedereen moet er ruimte zijn
Oud 19-06-2004, 21:00
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-06-2004 @ 19:57 :
Vind ik niet, voor iedereen moet er ruimte zijn
Dus dan moet je in je eigen topics ook ruimte creeren voor anderen Lijkt me logisch
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 19-06-2004, 21:00
meisje
meisje is offline
Citaat:
juno schreef op 19-06-2004 @ 19:57 :
Voorstel:

Psych wordt het knuffelforum, waar iedereen mag uithuilen en waar tere zieltjes met fluwelen handschoentjes worden aangepakt. Blijkbaar is daar behoefte aan, aan een apart troost-forum. Geen tegenspraak, geen opmerkingen die iemand zouden kunnen kwetsen, maar zet de doos met tissues maar vast klaar.

Op L en R mag best wat weerwoord gegegevn worden tegen mensen waar je het niet mee eens bent, of waarvan je vindt dat ze zich aanstellen. Dit is dus een discussieforum, waar over zaken aangaande liefde en relatie van gedachten gewisseld kan worden. Wie a priori al niet denkt dat hij of zij een andere mening aankan, moet niet op L en R posten, maar op Psych.

De FB's van Psych mogen niet tevens FB van L en R zijn, want beide fora vereisen een andere toon, en dat is lastig uit elkaar te houden. Kies het forum wat je als mens het meeste ligt, en wordt daar FB van.

Loontjuh hoort eigenlijk op Psych. Ze is te lief voor L en R.
En waarom zou Psych de afvalbak moeten worden? L & R maakt evenveel kans, wat mij betreft.
Oud 19-06-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 19-06-2004 @ 19:57 :
Loontjuh hoort eigenlijk op Psych. Ze is te lief voor L en R.
Als we toch persoonlijk gaan worden: Als je wat te klagen hebt over mij en mij liever fb af ziet moet je toch met wel wat meer aankomen. Je roept het al meerdere keren zie ik, maar waar je het op baseerd is alleen die waarschuwing aan chimera?
Ieder heeft zn eigen aanpak, ik de mijne, jij de jouwe. Kritiek is helemaal niet erg, maar het is de verpakking waarin je het verwoord.. Iets wat ik dus al vaker heb gezegd, maar wat door sommigen dus niet wordt gelezen.
Oud 19-06-2004, 22:10
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Loontjuh te lief voor liefde en relatie ?! .. .. als we dan toch bezig zijn, misschien kunnen we 't forum dan ook gelijk hernoemen naar 't 'haat, wraak en cursus botzijn' forum? En natuurlijk een 18+ only bord erbij zetten omdat de meeste mensen op dit forum toch 18+ers zijn en de echte scholieren met hun problemen maar ergens anders heen moeten gaan. (een suggestie .. het psych forum ofzo?, want daar komen sowieso alleen al .. getroubleerde stakkers .. passen de zwakke scholiertjes met liefdes problemen wel tussen .. kunnen we tenminste gewoon ongestoord verder gaan met bot zijn op liefde en relatie )

Nee okee. Helemaal top.
Oud 19-06-2004, 23:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-06-2004 @ 18:20 :
Het psychologieforum lijdt aan hetzelfde euvel als het Liefde en Relatie-forum: er worden eigenlijk alleen posts geaccepteerd die precies in het straatje van de zwakste zijn. Het gros van de reacties is alleen maar 'acchhh meissss toch knuff0l', maar iemand die met iets confronterends komt moet zich stilhouden. Ik vind dat jammer.
Gelukkig is dat niet zo. Er zijn genoeg mensen die wel confronterend posten. Een aantal mensen op dit forum beheersen dat. Ze kunnen het posten zonder onnodige sarcastische opmerkingen, in de hoop dat de mensen er iets van leren. Helaas zijn er ook een aantal die dat gewoon niet kunnen. Lees dit topic maar eens door, het staat vol met verwijten en vervelende ondertonen.

Ik wil jullie waarschuwen, het heeft totaal geen zin om zo door te gaan met zeiken. Hoe rotter jullie opmerkingen, hoe minder wij naar jullie luisteren.
Citaat:
Zo ongeveer de helft van überhaupt het hele ledenbestand is boven de achttien en er zit een groot aantal studenten op dit forum. Het is echt niet zo dat de gemiddelde forummer een hulpeloos vmbo-doosje is. Ik vind dat dus niet echt een steekhoudend argument aangezien het op een feitelijke onjuistheid berust.
Van VMBO-doosje tot student is nog een heel verschil. Zoals jij het omschrijft is het nogal zwart-wit. Natuurlijk zijn er aardig wat niet-scholieren, maar dat neemt niet weg dat het forum niet voor studenten is bedoeld.
Citaat:
Bovendien is er niets mis met een beetje niveau. Op dit moment blijft alles ongelooflijk op de vlakte, met als resultaat dat de grootste gemene deler ook dom blíjft. Als de wat oudere garde zich tot infantiel niveau moet verlagen, veel succes, maar verwacht dat niet dat mensen dit forum en zijn FB's nog serieus nemen.
Ook dit is weer enorm overdreven. Als we op zo'n manier gaan posten neem ik dit ook niet meer serieus.
__________________
Oud 19-06-2004, 23:30
meisje
meisje is offline
Citaat:
dreen schreef op 19-06-2004 @ 23:03 :
Gelukkig is dat niet zo. Er zijn genoeg mensen die wel confronterend posten. Een aantal mensen op dit forum beheersen dat. Ze kunnen het posten zonder onnodige sarcastische opmerkingen, in de hoop dat de mensen er iets van leren. Helaas zijn er ook een aantal die dat gewoon niet kunnen. Lees dit topic maar eens door, het staat vol met verwijten en vervelende ondertonen.

Ik wil jullie waarschuwen, het heeft totaal geen zin om zo door te gaan met zeiken. Hoe rotter jullie opmerkingen, hoe minder wij naar jullie luisteren.Van VMBO-doosje tot student is nog een heel verschil. Zoals jij het omschrijft is het nogal zwart-wit. Natuurlijk zijn er aardig wat niet-scholieren, maar dat neemt niet weg dat het forum niet voor studenten is bedoeld.Ook dit is weer enorm overdreven. Als we op zo'n manier gaan posten neem ik dit ook niet meer serieus.
Ik ben blijkbaar te min om op te reageren, wat ik hier nog wel wil toevoegen is dat JIJ, dus geen andere forumbazen, heel arrogant en verwijtend overkomt (ik zeg Overkomen.) Misschien moet jij daar eens wat aan doen.
Oud 19-06-2004, 23:31
Verwijderd
Niemand heeft gezegd dat je geen andere mening mag hebben, dat je alleen maar dingen mag zeggen die de topicstarter wil horen, enz. Toch blijven jullie volhouden dat dit wel zo is.
Maar:

Botte opmerkingen hebben geen meerwaarde.

Alles wat je duidelijk wilt maken kun je vertellen. Je mag tegen mensen ingaan. En als je al zo "oud en wijs" bent kun je dat juist gebruiken door gewoon verstandig te reageren, niet onnodig te ruziën en geen rotopmerkingen te maken.

Vriendelijk reageren verlaagt niets aan het niveau. Ik denk dat bot reageren het niveau juist verlaagt.
Jullie hebben totaal geen punt met dat "uithuilforum" en "laag niveau" wat dat heeft niets met het beleid tov botte reacties te maken.
Oud 19-06-2004, 23:38
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
meisje schreef op 19-06-2004 @ 23:30 :
Ik ben blijkbaar te min om op te reageren, wat ik hier nog wel wil toevoegen is dat JIJ, dus geen andere forumbazen, heel arrogant en verwijtend overkomt (ik zeg Overkomen.) Misschien moet jij daar eens wat aan doen.
Hmm, en andere mensen in dit topic dan? Zijn die niet arrogant en verwijtend bezig?

En over je topics...ik moet toegeven dat het best wel heel interessante vragen zijn, maar om nu te stellen dat ze verzanden in zielige verhalen, dat kun je toch niet stellen...iig die drie die je quote niet...

Er waren blijkbaar op dat moment niet veel mensen die de behoefte en/of ervaringen hadden om te reageren. Dat gebeurt niet alleen hier op Psych, maar ook op andere deelfora...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 19-06-2004, 23:45
meisje
meisje is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 19-06-2004 @ 23:38 :
Hmm, en andere mensen in dit topic dan? Zijn die niet arrogant en verwijtend bezig?

En over je topics...ik moet toegeven dat het best wel heel interessante vragen zijn, maar om nu te stellen dat ze verzanden in zielige verhalen, dat kun je toch niet stellen...iig die drie die je quote niet...

Er waren blijkbaar op dat moment niet veel mensen die de behoefte en/of ervaringen hadden om te reageren. Dat gebeurt niet alleen hier op Psych, maar ook op andere deelfora...
Ik heb die opnieuw gepost, want er waren wel zeikerige verhalen tussen.
Oud 19-06-2004, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 19-06-2004 @ 23:31 :
Maar:

Botte opmerkingen hebben geen meerwaarde.

(...)
Yadda yadda. Niemand beweerde ook dat ze meerwaarde hadden, wel dat ze af en toe gewoon menselijk en begrijpelijk zijn en dat je als FB je leven een stuk gemakkelijker maakt wanneer je niet op elke slak zout wilt leggen.
Oud 19-06-2004, 23:51
Verwijderd
Mensen hadden het toch echt over het niveau en het tere zieltjes forum enzo hoor.
Oud 20-06-2004, 02:35
miro
Avatar van miro
miro is offline
Even de topic van (over) Chimera

Ik vind het eerlijk gezegd ook een btje raar. Dat heb beleid zo is op L&R oke (ben immers zelf ook even fb geweest daar) maar bij het betreffende topic lijken de reacties mij erg logisch. Bovendien worden er echt wel pittigere discussies gevoerd hier op t forum (ook op L&R) ook discussies die persoonlijk gericht zijn. Ik sta er soms versteld van dat bepaalde mensen gewoon terug mogen komen op dit forum (na een ban) en dan zou je met zuke opmerkingen al een waarschuwing krijgen? Een btje vreemd...
Oud 20-06-2004, 10:47
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
meisje schreef op 19-06-2004 @ 23:30 :
Ik ben blijkbaar te min om op te reageren, wat ik hier nog wel wil toevoegen is dat JIJ, dus geen andere forumbazen, heel arrogant en verwijtend overkomt (ik zeg Overkomen.) Misschien moet jij daar eens wat aan doen.
Ik wil best op je reageren maar ik geloof dat het weinig zin heeft, wat ik ook zeg ik heb toch geen gelijk volgens jou/jullie.
Daarbij, ik reageer zo bot omdat jij/jullie begonnen met belachelijke verwijten. Beetje achterlijk om dan te verwachten dat ik poeslief terug reageer. Bekijk je posts eens vóórdat ik reageerde in dit topic. Erg lovend ben je niet, wel?
__________________
Oud 20-06-2004, 11:00
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
meisje schreef op 19-06-2004 @ 18:28 :
Ten eerste heb ik wel meerdere topics gepost en daar hebben mensen ook op gereageerd. Daarbij was te merken dat vooral jij een probleem had met die posts en toen ging een ander blaten in mijn topic wat geheel offtopic was. Ik vond wel degelijk dat die posts begrijpelijk waren, ik had er definities en vanalles bij gezet. Bovendien kan ik persoonlijke aanvallen niet zo waarderen, dat doe ik toch ook niet bij jou.
Jij valt mij niet persoonlijk aan? Laat ik eens even een stukje zoeken.
Citaat:
meisje schreef op 19-06-2004 @ 12:32 :
Bovendien vind ik dat er op psychologie ook forumbazen (buiten Leonoor) moeten komen die ook daadwerkelijk wat van psychologie weten. Bij N&A doen de forumbazen actief mee en weten ook nog wat te vertellen.
Je valt hiermee mij en de twee andere forumbazen aan. Wij zouden volgens jou niks te vertellen hebben, wij doen niet actief mee.
Daarbij vind ik je argumentatie echt heel laag. Leonoor is wel een goede fb omdat ze jou topic's toejuichte? Hopelijk heeft een fb ook meerdere goede eigenschappen want dit is absoluut kortzichtig.

Daarnaast heb ik jou topic gevraagd om uitleg, die heb je niet gegeven (goed, één zinnetje waar ik ook niks mee kon stond er wel). Vind je het heel gek dat het topic dan niet meer loopt? Ik wilde er best op in gaan en over discussieren, anders had ik ook niet om uitleg gevraagd! Als je op zo een manier wetenschappelijkere topics wilt brengen op psychologie dan juich ik dat zeker niet toe.
Citaat:
Wat is volgens jou de goede manier? Ik geloof dat ik een goede poging gedaan heb. Ik ben helemaal niet koppig, je hebt nog nooit eerder dit tegen mij gezegd. Mijn topics droegen daar degelijk wel bij, maar as I said before dat werd in de kiem gesmoord door geheel offtopic reacties. Ik heb niemand beschuldigd volgens mij, maar de toon die jij aanslaat vind ik niet prettig.
Zoals ik al zei, jouw toon is ook alles behalve vriendelijk.
Citaat:
Dat zij niet overal verstand van hebben, is begrijpelijk, maar ik vind wel dat er forumbazen moeten zijn die er wel verstand van hebben. Dat is logisch, mijn inziens, een rector is ook niet van je eigen leeftijd en toch is hij de baas van een school met mensen die niet van zijn leeftijd zijn.
Scholieren.com, voor scholieren door scholieren?
Een rector heeft een hele andere functie. Wij zijn er alleen om toezicht te houden en te modereren. Natuurlijk hebben we een voorbeeldfunctie, maar dat betekent nog niet dat er veel verstand van moeten hebben.
Citaat:
Scholieren moeten het zeker naar hun zin hebben, maar ik vind niet dat het erop lijkt dat het gezellig is. Het is een zeikforum en ik denk dat er een bepaalde harde kern is die de boel zo houdt.
Wat doe je hier dan nog? Als je het een zeikforum vindt ga je toch gezellig naar een ander forum op zoek. Een hoop mensen hebben het hier wel naar hun zin, wie ben jij om te zeggen dat het niet zo is.
__________________
Oud 20-06-2004, 11:13
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
meisje schreef op 19-06-2004 @ 23:45 :
Ik heb die opnieuw gepost, want er waren wel zeikerige verhalen tussen.
Mjah...dan moet je die quoten. Met deze topics lijkt me niets mis, hooguit kun je stellen dat ze weinig succes hadden, om welke reden dan ook. Maar dat verwijt van zielige verhalen kan ik hier echt niet uit halen...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 20-06-2004, 11:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Kinderachtig gezeik



juh, sorry, hoor. Maar dat dit 4 pagina's oplevert
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-06-2004, 11:37
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-06-2004 @ 11:32 :
Kinderachtig gezeik



juh, sorry, hoor. Maar dat dit 4 pagina's oplevert
Gelukkig ben jij nu hier en ben je druk bezig een obvious simple oplossing te typen waarmee alle mensen in dit topic tevreden zijn.

What would we do without you.
Oud 20-06-2004, 12:24
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-06-2004 @ 11:32 :
Kinderachtig gezeik



juh, sorry, hoor. Maar dat dit 4 pagina's oplevert


__________________
Czech us out
Oud 20-06-2004, 12:53
meisje
meisje is offline
Ik ga er niet meer op in, als jij zegt dat er 1 regel uitleg staat in die links die ik heb gegeven. Dan kun je waarschijnlijk niet lezen ofzo.
Je hebt trouwens ook dingen zoals woordenboeken of google.
Oud 20-06-2004, 13:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
meisje schreef op 20-06-2004 @ 12:53 :
Ik ga er niet meer op in, als jij zegt dat er 1 regel uitleg staat in die links die ik heb gegeven. Dan kun je waarschijnlijk niet lezen ofzo.
Je hebt trouwens ook dingen zoals woordenboeken of google.
Ik had het over het topic waarin ik jou vroeg om meer uitleg en die gaf je niet.
__________________
Oud 20-06-2004, 13:42
meisje
meisje is offline
Citaat:
dreen schreef op 20-06-2004 @ 13:08 :
Ik had het over het topic waarin ik jou vroeg om meer uitleg en die gaf je niet.
Heb je een link?

Ik heb echt niets persoonlijks tegen je hoor, ik hoop dat je niet zo denkt.
Oud 20-06-2004, 13:51
Verwijderd
Ik snap niet waar meisje het over heeft. Ik heb die topics van haar op psychologie bekeken en er werd helemaal niets "in de kiem gesmoord" of wat dan ook. Leden reageerden normaal, fb's reageerden normaal.. er waren alleen niet zoveel reacties, maarja daar kun je als fb ook niets aan doen. Ik snap het probleem niet.
Oud 20-06-2004, 13:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
meisje schreef op 20-06-2004 @ 13:42 :
Heb je een link?
http://forum.scholieren.com/showthre...2#post10443052
Citaat:
Ik heb echt niets persoonlijks tegen je hoor, ik hoop dat je niet zo denkt.
Fijn zo, dan kunnen we het hierbij laten.
__________________
Oud 20-06-2004, 15:57
meisje
meisje is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 20-06-2004 @ 13:51 :
Ik snap niet waar meisje het over heeft. Ik heb die topics van haar op psychologie bekeken en er werd helemaal niets "in de kiem gesmoord" of wat dan ook. Leden reageerden normaal, fb's reageerden normaal.. er waren alleen niet zoveel reacties, maarja daar kun je als fb ook niets aan doen. Ik snap het probleem niet.
Ik geloof, dat als je goed had gelezen, je had kunnen zien dat ik heb gezegd dat ik die threads heb verwijderd, omdat...juistja.
Oud 20-06-2004, 16:05
Verwijderd
Ik had het dan ook over de topics die je wel noemde.
Oud 20-06-2004, 17:12
NaRuTo
NaRuTo is offline
dat ene Loontjuh ofzo verdien voor mij part geen forumbaas schap.. dus ik stem mee op "Loontjuh forumbaas-af' ik vind der echt geen goeie FB.. maakt veel fouten etc. naja mijn mening en de meeste hier zijn er mee eens. zonder haar zie de FB veel beter uit IMO

my 2 cents
Oud 20-06-2004, 17:21
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
NaRuTo schreef op 20-06-2004 @ 17:12 :
dat ene Loontjuh ofzo verdien voor mij part geen forumbaas schap.. dus ik stem mee op "Loontjuh forumbaas-af' ik vind der echt geen goeie FB.. maakt veel fouten etc. naja mijn mening en de meeste hier zijn er mee eens. zonder haar zie de FB veel beter uit IMO

my 2 cents
En waar baseer je dat allemaal op?
Veel fouten?
Meeste hier zijn het er niet mee eens?

Kun je je kritiek ook onderbouwen als je die levert?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn

Laatst gewijzigd op 20-06-2004 om 17:24.
Oud 20-06-2004, 17:30
Verwijderd
34 posts.. zal wel een bekendere forummer met andere nick zijn..
Dus wel laf dat diegene het niet onder z'n eigen naam durft te posten.
Verder slaat de kritiek nergens op, want ik zie Loontjuh nooit raar doen of fouten maken of een slechte fb zijn.
Oud 20-06-2004, 17:31
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 20-06-2004 @ 17:30 :
34 posts.. zal wel een bekendere forummer met andere nick zijn..
Dus wel laf dat diegene het niet onder z'n eigen naam durft te posten.
Verder slaat de kritiek nergens op, want ik zie Loontjuh nooit raar doen of fouten maken of een slechte fb zijn.
Offtopic: misschien goed idee zn posts ns te checken, bijv op Seksualiteit?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 20-06-2004, 17:33
NaRuTo
NaRuTo is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 20-06-2004 @ 17:30 :
34 posts.. zal wel een bekendere forummer met andere nick zijn..
Dus wel laf dat diegene het niet onder z'n eigen naam durft te posten.
Verder slaat de kritiek nergens op, want ik zie Loontjuh nooit raar doen of fouten maken of een slechte fb zijn.
Ik was hier al eeerder lid misschien langer dan u mevrouw alicia. Ik heb alleen nieuwe aangemaakt omdat ik geen nickchange kon doen. Wat i kzei over loontje is MIJN MENING.. zo denk ik over haar . uit. als jij andere mening hebt.. prima maar dat waren mijn 2 cents
Oud 20-06-2004, 17:57
meisje
meisje is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 20-06-2004 @ 16:05 :
Ik had het dan ook over de topics die je wel noemde.
die heb ik opnieuw geplaatst en het oude topic verwijderd, daarom zijn er ook zo weinig reacties.
Oud 20-06-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
NaRuTo schreef op 20-06-2004 @ 17:33 :
Wat i kzei over loontje is MIJN MENING.. zo denk ik over haar. uit.
Ik neem aan dat je mening ook ergens op gebaseerd is? Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar die onderbouwing (lincl. inks en dergelijke).
Oud 20-06-2004, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-06-2004 @ 18:19 :
Ik neem aan dat je mening ook ergens op gebaseerd is? Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar die onderbouwing (lincl. inks en dergelijke).
Ik nu ook wel eigenlijk *grinnik*
O ja, er zullen best mensen zijn die mij fb-af willen zien, maar als ik zo naar mn eigen posts kijk vind ik niet dat ik een slechte fb ben en ook door anderen is mij gezegd dat ze mij geen slechte fb vinden (ja, ook Chimera ). Argumenten en links graag dan, want het baseren op 1 waarschuwing waar sommige mensen het niet mee eens zijn vind ik toch wel wat zwakjes

Laatst gewijzigd op 20-06-2004 om 19:07.
Oud 20-06-2004, 22:11
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 19-06-2004 @ 19:10 :
Niet voor iedereen, of voor niemand behalve degene die er gruwelijk veel verstand van hebben. Daar zit een verschil in...
Nu heb ik de verwijderde topics niet gelezen, maar de drie die er nog staan vereisen niet bepaald "gruwelijk veel verstand" van het onderwerp. Ik denk dat het gemiddelde lid het best kan volgen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 21-06-2004, 09:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 19-06-2004 @ 18:44 :
@ meisje: je poging is vast allerzins goed bedoeld en ik vind ook dat je als fb niet meer kan doen dan dat toejuichen. De kritiek die je erop kreeg (wat ik ervan begrepen heb iig) hield domweg in dat de manier waarop jij je post maakte niet begrijpelijk was voor veel leden die er omsjouwen en dus dat je er waarschijnlijk weinig respons op zou krijgen wat inhoudt dat je topic eigenlijk alsnog weinig nut heeft.
Dat die mensen haar topic niet 'begrepen' lag een die mensen, niet aan haar. Er is op Psych een 'harde' kern, van jankerds die vooral mekaar heel erg zitten te knuffelen, terwijl allerlei problemen daar gewoon helemaal niks met Psychologie te maken hebben. Psych is verworden tot een soort zelfhulpforum, een beetje heel erg jammer omdat Psychologie een erg interessant onderwerp is.

En dat Dreen moeite heeft met het niveau van die topics. Tja, erg jammer, maar dan lijkt het me des te meer reden om aandacht te schenken aan dat topic, leert ze misschien iets van.
Oud 21-06-2004, 09:49
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 19-06-2004 @ 19:10 :
Niet voor iedereen, of voor niemand behalve degene die er gruwelijk veel verstand van hebben. Daar zit een verschil in...
Ik zie nooit topics van echte specialisten, iedereen hier is in meer of mindere mate leek, "meisje" ook. Doordat Psychologie kennelijk een interessegebied van haar is, heeft ze er veel over gelezen misschien, en zo veel parate kennis. Maar dat is allesbehalve 'gruwelijk veel' lijkt me, AFAIK is ze geen Drs. in de Psychologie.
Oud 21-06-2004, 09:56
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 19-06-2004 @ 21:47 :
Ieder heeft zn eigen aanpak, ik de mijne, jij de jouwe. Kritiek is helemaal niet erg, maar het is de verpakking waarin je het verwoord.. Iets wat ik dus al vaker heb gezegd, maar wat door sommigen dus niet wordt gelezen.
Oh, we lezen het wel hoor, maar wat je zegt slaat als een tang op een varken. Een eigen aanpak is okay, maar je moet wel rekening houden met de rest van de leden. Jij hebt helaas een erg lage tolerantie wat betreft botte opmerkingen, waarschijnlijk zul je in het echt ook erg slecht tegen dergelijke opmerkingen kunnen, en ze je erg aantrekken. Het punt is alleen dat het overgrote deel van de mensen het echt geen fluit boeit of iemand via het forum of in het echt een dergelijke "ga buiten spelen" opmerking maakt; de meeste mensen lezen daar overheen of geven een sneer terug.

In dat topic was de TS gewoon erg irritant bezig. Een hoop mensen kwamen met goedbedoeld advies, en dan noemt ze die leden 'oude lullen'. Nou, dan is het niet meer dan logisch dat ze een sneer krijgt, dat is gewoon menselijke natuur, en dan kun je mensen gewoon niet verbieden.

Je bent echt geen slechte FB, je hebt een sterke binding met de fora waar je modereert, je post veel, bent veel online, alleen is je tolerantie gewoon ontzettend laag, lager dan die van het gemiddelde lid. Daarnaast moet je ook echt rekening houden met de historie van een lid, en niet simpelweg botte opmerkingen op gaan tellen, dan kun je half het forum wel gaan bannen.
Oud 21-06-2004, 09:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 09:47 :
En dat Dreen moeite heeft met het niveau van die topics. Tja, erg jammer, maar dan lijkt het me des te meer reden om aandacht te schenken aan dat topic, leert ze misschien iets van.
Het ging om één topic waarin ik aangaf dat ik het niet begreep en meisje geen uitleg gaf.
Het lijkt me beter dat je niet je oordeel geeft voordat je weet hoe het echt zit.

Als je goed gekeken had dan zag je ook dat de discussie min of meer al afgelopen was... En ik zou het hier ook graag bij laten.
__________________
Oud 21-06-2004, 09:59
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
NaRuTo schreef op 20-06-2004 @ 17:33 :
Wat i kzei over loontje is MIJN MENING.. zo denk ik over haar .
En als je die mening niet kunt onderbouwen, is hij niks waard. Meningen vorm je naar aanleidingen van indrukken die je krijgt, dus vertel nu maar eens waarom je haar een slechte FB vindt.
Oud 21-06-2004, 10:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dreen schreef op 21-06-2004 @ 09:56 :
En ik zou het hier ook graag bij laten.
Dat is dan jammer.

Citaat:
dreen schreef op 05-04-2004 @ 16:21 :

Ik begrijp echt niets van jou.

Waaruit ontstaat het, en wat heeft het met forummers te maken?
"Ik begrijp helemaal niets van jou"

Sowieso stom om dat als FB te gaan zeggen. Bovendien legt ze in haar startpost uit wat ze bedoelt. Als je het niet begrijpt, zie het dan gewoon even aan. Er zijn mensen die reageerden, en dus is er interesse.

"en wat heeft het met forummers te maken?"

Waarom zou elk topic iets met forummers te maken moeten hebben? Echt typisch iets voor de huidige Psych knuffelcultuur lijkt het wel. Kennelijk is het een vereiste dat de helft van de posters in een topic zijn hartje kan luchten, zodat de andere helft ze kan gaan 'knuff0llen'.

Bottomline: je doet het overkomen alsof haar topics niet 'goed' genoeg zijn voor Psych, terwijl het compleet andersom is. Haar topics zouden de standaard moeten zijn, met af en toe een zelfhulptopicje.
Oud 21-06-2004, 10:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef op 19-06-2004 @ 22:10 :
Loontjuh te lief voor liefde en relatie ?! .. .. als we dan toch bezig zijn, misschien kunnen we 't forum dan ook gelijk hernoemen naar 't 'haat, wraak en cursus botzijn' forum?
Sorry hoor, maar voor een volwassen vent post je wel ontzetten lose replies. Niemand wil van L&R een elkaar-afzeik forum maken (daar hebben we LS al voor), het punt is gewoon dat af en toe een sneer niet meteen op een waarschuwing moet komen te staan.
Oud 21-06-2004, 10:20
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 19-06-2004 @ 23:38 :
Hmm, en andere mensen in dit topic dan? Zijn die niet arrogant en verwijtend bezig?
Als je dat al arrogant en verwijtend vindt, begrijp ik heel goed dat je die reacties van mij te ver vindt gaan, maar laten we even de norm aanhouden.

Als men het niet eens is, mag men zich uiten, mits het niet op een respectloze manier gaat. Dat is waar een forum ook voor is, niet alleen domme opsomtopics, want daar raak je A) snel op uitgekeken en krijg je B) nooit reacties op je posts omdat niemand die dingen doorleest. Granted, 'respectloos' is wat vaag, maar dan moet je echt aan schelden en persoonlijke aanvallen denken, niet aan een sneer omdat iemand irritant zit te wezen.
Oud 21-06-2004, 10:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-06-2004 @ 23:49 :
Yadda yadda. Niemand beweerde ook dat ze meerwaarde hadden, wel dat ze af en toe gewoon menselijk en begrijpelijk zijn en dat je als FB je leven een stuk gemakkelijker maakt wanneer je niet op elke slak zout wilt leggen.
Precies, en daar is waar het om draait in deze discussie. Bovendien is het onzin dat dergelijke reacties geen meerwaarde hebben, in het echt geeft men ook aan dat een discussiepartner stom/irritant bezig is. Als iemand IRL tijdens een discussie gewoon botweg argumenten negeert en loze beweringen gaat lopen uiten wordt er ook behoorlijk wat afgezucht en geroloogd. In een discussie is dergelijke feedback ook erg belangrijk, je geeft daarmee aan dat als iemand op die manier door blijft gaan, de discussie wat jou betreft ten einde is. Het is een laatste poging de dicussie weer op de rails te krijgen, zo werken mensen IRL nou eenmaal ook, en het lijkt me onzinnig en onmogelijk dit te gaan verbieden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.