Oud 22-08-2006, 17:57
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Sinds een week ongeveer heb ik last van mijn kaken. Dacht eerst dat ik verkeerd geslapen had maar het wordt steeds erger. Nu denk ik zelf dat het door de verstandskiezen komt en dat die pijn gewoon doortrekt naar de kaken.

Herkent iemand dit?. Ik denk dat ik morgen maar eens naar de tandarts ga en vraag of het de verstandkiezen zijn. Zo ja, dan laat ik deze in het ziekenhuis verwijderen. Heeft ienad dat al een keer gedaan?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 18:27
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
herkenning: ja.
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 18:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
waarom zou je naar het ziekenhuis om een kies te laten verwijderen ?

ik heb dat gewoon door de tandarts laten doen, en ik leef ook nog.

Ow, die pijn kan inderdaad daardoor komen, had ik beide keren ook.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 19:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-08-2006 @ 18:31 :
waarom zou je naar het ziekenhuis om een kies te laten verwijderen ?
Dat hoeft niet per se, maar als je verstandskiezen te 'lastig' zijn voor de tandarts, stuurt die je graag door naar de kaakchirurg, is mijn ervaring.

OT: het zou best door je verstandskiezen kunnen komen. Even naar de tandarts ermee, die kan je vertellen of het inderdaad door je verstandskiezen komt. En dan kan de tandarts ze trekken of een verwijsbrief voor de kaakchirurg geven.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 08:31
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
omg, ik kom hier nooit, maar ik zag dit topic toevallig en dit is ook wel op mij van toepassing.

Sinds zondag heb ik ook enorm last van mn kaken, achter mn kiezen aan de linkerkant. Het is niet te harden en t trekt door tot achter het 'schanierpunt' en zelfs mn oor doet zeer.

volgens mij is dat niet echt van een verstandskies
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:35
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 23-08-2006 @ 08:31 :
omg, ik kom hier nooit, maar ik zag dit topic toevallig en dit is ook wel op mij van toepassing.

Sinds zondag heb ik ook enorm last van mn kaken, achter mn kiezen aan de linkerkant. Het is niet te harden en t trekt door tot achter het 'schanierpunt' en zelfs mn oor doet zeer.

volgens mij is dat niet echt van een verstandskies
je haalt de woorden uit mijn mond!

OT: me vader gaat vanmiddag naar de tandarts dus dan maak ik meteen een afstraak voor deze week
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 14:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Van doorkomende verstandskiezen kun je heel goed oorpijn krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 16:15
Verwijderd
misschien een kaakholteontsteking? Ik heb dat ooit gehad, maar daar weet ik niks meer van, is al zo lang geleden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 18:13
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik had er ook last van een paar weken geleden en was al bang dat ik een ontsteking zou krijgen oid maar het is gewoon weer weggetrokken dus het was wss van verstandkiezen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 18:49
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Afspraak gemaakt bij tandarts: pas volgende week dinsdag aan de beurt
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 19:09
Verwijderd
Ik heb het weleens gehad ja.

Had een dag of 4/5 last van een wat stijve en pijnlijke kaak aan de rechterkant.
Ging vanzelf weer over en een paar maanden later kwam er een verstandskies door.
Heb er verder niets aan laten doen. Hoor het wel als de tandarts het nodig vind om m'n verstandskiezen weg te halen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 19:42
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik had het ook bij het doorkomen ook erge pijn in mijn kaken.

En waarom in het ziekenhuis verwijderen?
Er zijn tandartsen die geen chirurgsche ingrepen mogen doen dus dan ga je naar de kaakchirurg in het ziekenhuis.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:07
Periodiek
Avatar van Periodiek
Periodiek is offline
De tandarts zei bij een controle dat ik een afspraak moest maken met de kaakchirurg omdat alle vier m'n verstandkiezen door gaan komen.

Bij m'n afspraak bij de kaakchirurg zei hij (na het bekijken van een aantal foto's): "Je verstandkiezen gaan prima. Als je voor je 25e nog last krijgt, kom dan maar eens terug"

Een paar weken later kreeg ik ontzettende pijn in m'n kiezen, inclusief oorpijn. Een week later was het weg en sindsdien geen last meer van gehad.

Het is overigens altijd worth it om even langs de tandarts te gaan
__________________
Nobody loves no one )>-<( Your dreams merge cherry
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:29
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Heb ik ook al gehad. Enkele dagen pijn aan mijn kaak en oor. Is vanzelf weer weggetrokken. Ik dacht dat het gewoon door het tandenknarsen kwam ofzo (doe ik regelmatig en volgens mijn moeder ontzettend hard )
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:44
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-08-2006 @ 18:31 :
waarom zou je naar het ziekenhuis om een kies te laten verwijderen ?

ik heb dat gewoon door de tandarts laten doen, en ik leef ook nog.

Ow, die pijn kan inderdaad daardoor komen, had ik beide keren ook.
Een 'gewone' kies laten verwijderen kan de tandarts inderdaad zelf, maar dat zal hij alleen doen bij kiezen die zijn doorgekomen.
Omdat bij verstandskiezen de pijn en klachten al komt voordat de kiezen zijn door gekomen, of als ze er fotos van hebben gemaakt waaruit blijkt dat ze er toch uit moeten en ze je zo veel gezeur kunnen besparen, worden ze er chirurgisch uitgehaald. D.w.z. verdoven, open snijden, de kiezen (beiden kiezen aan één kant doen ze altijd tegelijk) in stukjes slaan met een klein beitelje en ze er vervolgens stukje bij beetje uitpulken.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:49
Rockbottom
Rockbottom is offline
Citaat:
juno schreef op 23-08-2006 @ 14:48 :
Van doorkomende verstandskiezen kun je heel goed oorpijn krijgen.
Ook keelpijn en een chronische lichte verkoudheid?
Ik heb nl ook doorkomende verstandskiezen en dat van die kaken was mij wel bekend maar ik heb ook last van bovenstaande klachten
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 18:09
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ben bij tandarts geweest en hij zei dat ik niet al te veel bewegingen moet maken met mijn kaken. Het had niks met de tanden te maken die waren in orde
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 18:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook regelmatig in de tijd dat mijn verstandskiezen door kwamen en komen. Volgens mij hoort dat gewoon bij het doorkomen, ook als alles gewoon goed gaat enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 19:42
-Liianne-
-Liianne- is offline
ik heb mn verstandskiezen laten wegsnijden. had er van te voren wel over gehoord, sommige mensen vonden dat t niks voorstelde en anderen hadden er moeite mee. aangezien ik niet goed tegen naalden en die dingen kan, was ik ook niet op mijn gemak. dit was ook niet voor niks want bij mij ging het dus fout en lag ik daar een half uur ipv 10 min. maar het is wel goed gekomen.
helaas moet ik nog 2 keer om de bovenste te laten wegsnijden. hier zie ik erg tegenop omdat het toch wel veel pijn deed. maar na een week ben je er wel vanaf succes!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:36
~*skoolgirl*~
Avatar van ~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
Geen idee of die pijn door je verstandskiezen komt.

Maar ik heb wel vorige week maandag één van mijn verstandskiezen operatief laten verwijderen. Niet omdat ik er last van had maar omdat deze eruit moeten voordat ik aan mijn grote operatie begin(waarbij ze mijn onderkaak door gaan zagen)
Opzich viel het heel erg mee, dat eruit halen en de pijn. Maar na 2,5 dag werd de pijn anders en echt ondragelijk. De wond zelf deed helemaal geen pijn dat was het vreemde. Dus ik weer terug, bleek dat er een infectie bij was gekomen. Daar zit ik nu nog mee. En over 2 weken is de volgende verstandskies aan de beurt ...
Dus 1 tip als de pijn na een paar dagen erger wordt ga dan meteen weer terug, en wacht niet nog een paar dagen want het wordt waarschijnlijk alleen maar erger.
__________________
enjoy the good snow, enjoy the game enjoy the ride..-->snowboarding
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 22:26
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
mijn zus had ook pijnlijke kaken, zij bleek s'nachts heel erg te tandenknarsen. nu heeft ze een soort bitje, lijkt wel wat op een buitenboordbeugel, en als ze die draagt gaat alles prima.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Verstandskiezen trekken
Little Phoebe
32 23-08-2010 10:16
Lichaam & Gezondheid Wat vinden jullie de ergste pijn?
Muchacha
144 02-04-2006 02:25
Lichaam & Gezondheid verstandskiezen NIET laten trekken, zijn er ook mensen die ze dus niet hebben laten
devilcat
53 14-08-2005 12:52
Lichaam & Gezondheid knakkende kaken
miro
42 10-07-2003 18:13
Lichaam & Gezondheid Verstandskiezen...
Verwijderd
44 27-06-2003 17:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.