Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2007, 11:23
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Support81 schreef op 15-04-2007 @ 12:17 :
Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie
yesss
en hier kan je het uitrekenen
hier dus
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 15-04-2007, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 14-04-2007 @ 10:49 :
+ 2 weken toch? Omdat dat in theorie je vruchtbare periode is (en het zit precies in het midden tussen 2 menstruaties bij de meeste vrouwen)
Nou, nee. Bij mijn zus niet in ieder geval.

Citaat:
Support81 schreef op 15-04-2007 @ 12:17 :
Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie
Ah, ok
Oud 17-04-2007, 19:26
Poesket
Poesket is offline
IK vroeg me af na hoelang een zwangerschapstest aangeeft of je zwanger bent?

Dus kan die test dat pas zien als je al een tijdje zwnager bent of kan dat al na een paar dagen/week?
__________________
einde
Oud 17-04-2007, 20:08
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Alle tests kunnen worden gedaan vanaf de eerste dag waarop jouw menstruatie zou moeten beginnen . Pas dan kan er voldoende hCG in je lichaam aanwezig zijn om eventueel een zwangerschap aan te tonen. Misschien ben je ongeduldig en zou je het liefst meteen willen weten of je zwanger bent of niet. Maar een dergelijke test eerder uitvoeren, resulteert vaak - misschien ten onrechte - in een test die negatief uitvalt, omdat er niet voldoende hCG aangetoond kan worden. Als je een onregelmatige cyclus hebt, dien je van de langst mogelijke cyclus uit te gaan en daar een dag bij op te tellen, om te vroeg testen te voorkomen.
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 19-04-2007, 10:53
essie1
essie1 is offline
een vraagje ik voel me al 2 weken ongeveer (kan ook minder) misselijk het smorgens en heb zon raar gevoel in de onderbuik ik ben nou in de laatste week van de pil en weet niet meer of ik um vergeten ben (ben in de vorige keren wel vaker vergeten dus kans zit er dik in deze keer ook eens vergeten ben)?
wat kan dit zijn???
Oud 19-04-2007, 11:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je seks onbeschermde seks hebt gehad zou ik even een zwangerschapstest doen.
Oud 19-04-2007, 11:03
essie1
essie1 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-04-2007 @ 12:01 :
Als je seks onbeschermde seks hebt gehad zou ik even een zwangerschapstest doen.
heb onbeschermde sex gehad
doen moet ik wel wachten tot ik ongesteld ben of niet
Oud 19-04-2007, 11:42
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 17-04-2007 @ 21:08 :
Alle tests kunnen worden gedaan vanaf de eerste dag waarop jouw menstruatie zou moeten beginnen . Pas dan kan er voldoende hCG in je lichaam aanwezig zijn om eventueel een zwangerschap aan te tonen.
Oud 19-04-2007, 11:43
essie1
essie1 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-04-2007 @ 12:42 :
ok
Oud 20-04-2007, 10:29
elledc
elledc is offline
Ik denk dat ik zwanger ben maar ik ben uiteraard niet 100% zeker... daarom ga ik na mijn werk in de namiddag een test halen.
Ik ben best wel wat zenuwachtig om het resultaat va die test te zien...

Pijnlijke borsten sinds meer dan een week en het lang uitblijven van mijn maandstonden zijn de eerste symptomen. Ik ben vermoeider dan anders en ik eet veel.

Daarbij heb ik een gevoel dat mijn hart soms dubbel slaat soms tot in m'n slokdarm, ik weet niet of dit een symptoom kan zijn?
Oud 20-04-2007, 10:31
Verwijderd
zwangerschap kan hartkloppingen geven, maar de zenuwen over een eventuele zwangerschap kunnen dat ook doen, dus wacht nou maar gewoon die test af sterkte met wachten
Oud 20-04-2007, 10:42
elledc
elledc is offline
Bedankt voor je reactie, ik ga gewoon even afwachten
Oud 20-04-2007, 23:13
Verwijderd
en?
Oud 23-04-2007, 08:40
elledc
elledc is offline
Ik ben zwanger... Ik word 25 jr dus dat kan wel eens gebeuren
Heb 2x een test gedaan en 2x positief.
Vrijdag nog een bloedtest, dan ben ik 100% zeker
Oud 23-04-2007, 08:47
Verwijderd
Citaat:
elledc schreef op 23-04-2007 @ 09:40 :
Ik ben zwanger... Ik word 25 jr dus dat kan wel eens gebeuren
Heb 2x een test gedaan en 2x positief.
Vrijdag nog een bloedtest, dan ben ik 100% zeker
gefeliciteerd!!!


jeej
Oud 23-04-2007, 08:52
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
elledc schreef op 23-04-2007 @ 09:40 :
Ik ben zwanger... Ik word 25 jr dus dat kan wel eens gebeuren
Heb 2x een test gedaan en 2x positief.
Vrijdag nog een bloedtest, dan ben ik 100% zeker
wat leuk
een goede zwangerschap gewenst
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 23-04-2007, 08:57
elledc
elledc is offline
Dankjulliewel
Oud 23-04-2007, 10:39
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ben je er ook blij mee of...?
In ieder geval gefeliciteerd
Oud 23-04-2007, 11:06
Verwijderd
Je klinkt in ieder geval blij met die smileys Dus gefeliciteerd!
Oud 23-04-2007, 12:52
Verwijderd
gefeliciteerd
Oud 23-04-2007, 14:07
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Gefeliciteerd!
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 23-04-2007, 17:28
Verwijderd
gefeli
Oud 23-04-2007, 19:01
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Gefeli! Lijkt me erg bijzonder, zwanger zijn.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 23-04-2007, 19:08
engeltje
engeltje is offline
Ik vroeg me af of de pil invloed heeft op je zwangerschap, dus als je al zwanger bent. Kan hij dan bijvoorbeeld een miskraam veroorzaken? Ik heb het idee dat ik een tijdje geleden een miskraam heb gehad. Dit was ongeveer 3 weken nadat ik met mijn pilstrip was begonnen. Hiervoor slikte ik 2weken geen pil, omdat ik met mn vriend had besloten te stoppen (en evt zwanger te worden), maar ik ben door wat twijfels toch weer begonnen.
Nu weet ik verder niks zeker, maar voor mijn gemoedsrust wil ik dit toch weten, want dan weet ik wat zekerder wat er aan de hand was.

En elledc, gefeliciteerd
Oud 24-04-2007, 08:07
elledc
elledc is offline
Citaat:
Rachel schreef op 23-04-2007 @ 11:39 :
Ben je er ook blij mee of...?
In ieder geval gefeliciteerd
Ik ben er zeker blij mee, en m'n vriend ook
Het is wel totaal ongepland, maar het is wel welkom, het is een leven dat verandert maar ik zie het eigenlijk hoe langer hoe meer zitten.

Bedankt voor de felicitaties
Oud 24-04-2007, 14:09
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
elledc schreef op 24-04-2007 @ 09:07 :
Ik ben er zeker blij mee, en m'n vriend ook
Het is wel totaal ongepland, maar het is wel welkom, het is een leven dat verandert maar ik zie het eigenlijk hoe langer hoe meer zitten.

Bedankt voor de felicitaties
Kijk, dan is het helemaal leuk
Wel spannend allemaal
Oud 24-04-2007, 16:30
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
elledc schreef op 24-04-2007 @ 09:07 :
Ik ben er zeker blij mee, en m'n vriend ook
Het is wel totaal ongepland, maar het is wel welkom, het is een leven dat verandert maar ik zie het eigenlijk hoe langer hoe meer zitten.

Bedankt voor de felicitaties
*stiekem klein beetje jaloers*
Ik zou het eigenlijk ook wel willen. Het is meer mijn verstand wat me tegenhoudt: het komt absoluut niet uit, m'n vriend wil het niet en we wonen nog niet eens samen. Maar als ik dat allemaal buiten beschouwing laat... tsja...
Gefeliciteerd dus
__________________
Tsja
Oud 24-04-2007, 17:33
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
elledc schreef op 24-04-2007 @ 09:07 :
Ik ben er zeker blij mee, en m'n vriend ook
Het is wel totaal ongepland, maar het is wel welkom, het is een leven dat verandert maar ik zie het eigenlijk hoe langer hoe meer zitten.

Bedankt voor de felicitaties
Heel tof, gefeliciteerd! Lijkt me een geweldig gevoel, en ja... ook ik hoop stiekem heel snel een paar jaar ouder te zijn haha.

Fijne zwangerschap, en houd ons op de hoogte!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 25-04-2007, 14:49
elledc
elledc is offline
Citaat:
snoopy schreef op 24-04-2007 @ 17:30 :
*stiekem klein beetje jaloers*
Ik zou het eigenlijk ook wel willen. Het is meer mijn verstand wat me tegenhoudt: het komt absoluut niet uit, m'n vriend wil het niet en we wonen nog niet eens samen. Maar als ik dat allemaal buiten beschouwing laat... tsja...
Gefeliciteerd dus
Mijn vriend vertelde me voorheen af en toe dat hij nog geen vader wilde worden. Maar eens ik hem het nieuws vertelde, dacht hij er wel anders over
Eigenlijk was het gepland over enkele jaartjes maar de buik heeft anders beslist. We wonen bijna een jaar samen en hebben beiden een werk dus dat zit wel goed.
In het andere geval zou het indd ook moeilijker geweest zijn...

Ik houd jullie alleszins op de hoogte
Oud 25-04-2007, 15:06
Verwijderd
Leuk man

Ik wil ook
Maar eerst studeren, nog 2 á 3 jaartjes...
Oud 27-04-2007, 15:03
essie1
essie1 is offline
ik ga vandaag een zwangerschapstest doen maar heb wel een heel klein beetje bloedverlies is het nou wel nodig om die test te doen?
Oud 27-04-2007, 16:15
dogblue
Avatar van dogblue
dogblue is offline
Citaat:
essie1 schreef op 27-04-2007 @ 16:03 :
ik ga vandaag een zwangerschapstest doen maar heb wel een heel klein beetje bloedverlies is het nou wel nodig om die test te doen?
maar de 9 dagen zijn toch nog niet voor bij dan is dat de 30 ste
april
Oud 27-04-2007, 17:16
essie1
essie1 is offline
Citaat:
dogblue schreef op 27-04-2007 @ 17:15 :
maar de 9 dagen zijn toch nog niet voor bij dan is dat de 30 ste
april
ik moet morgen eigelijk ongesteld worden en ik heb vandaag al bloedverlies
Oud 27-04-2007, 19:26
dogblue
Avatar van dogblue
dogblue is offline
dan zal je die test wel niet hoeven doen denk ik
Oud 27-04-2007, 22:15
Verwijderd
Niet bepaald orgineel, maar @ Elledc: Van harte gefeliciteerd, een fijne zwangerschap toegewenst en veel plezier met alles op orde maken
Oud 30-04-2007, 00:03
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
engeltje schreef op 23-04-2007 @ 20:08 :
Ik vroeg me af of de pil invloed heeft op je zwangerschap, dus als je al zwanger bent. Kan hij dan bijvoorbeeld een miskraam veroorzaken? Ik heb het idee dat ik een tijdje geleden een miskraam heb gehad. Dit was ongeveer 3 weken nadat ik met mijn pilstrip was begonnen. Hiervoor slikte ik 2weken geen pil, omdat ik met mn vriend had besloten te stoppen (en evt zwanger te worden), maar ik ben door wat twijfels toch weer begonnen.
Nu weet ik verder niks zeker, maar voor mijn gemoedsrust wil ik dit toch weten, want dan weet ik wat zekerder wat er aan de hand was.
omdat ik het toch graag wat zekerder wil weten
Oud 30-04-2007, 11:13
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
engeltje schreef op 30-04-2007 @ 01:03 :
omdat ik het toch graag wat zekerder wil weten
Tijdens de zwangerschap worden door de vrucht en het gele lichaam al zoveel hormonen afgegeven dat die van de pil niet zoveel meer uit zouden moeten maken. Pilgebruik tijdens de zwangerschap wordt vooral afgeraden omdat er -naast het feit dat het natuurlijk geen enkel nut meer heeft- geen onderzoek naar is gedaan. Desondanks zijn er nog nooit tekenen geweest dat het doorgaan met de pil voor complicaties heeft gezorgd.

Het kan weliswaar zijn dat je een miskraam hebt gehad (als een eicel bevrucht is, is de kans dat hij innestelt 34%) zoals jij bedoelt (officieel telt dit nog niet als miskraam), maar het zou net zo goed gewoon een doorbraakbloeding kunnen zijn, aangezien deze het meest optreden als je net met de pil begint (of wanneer je meerdere strips achtereen slikt, maar dat is buiten de bijsluiter om).
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 04-05-2007, 13:08
telefoontje
telefoontje is offline
jeetje wat kan je lichaam raar doen.
2 weken overtijd, had gevreeen met condoom, geen pil .
En dan zorgen maken over dat je misschien zwanger kan zijn.
Mensen, wees dus niet te snel overbezorgt want 9 van de 10 keer ben je niet zwanger.

ben dus gewoon ongesteld geworden.
en ga nu aan de pil
Oud 04-05-2007, 13:19
Verwijderd
Citaat:
telefoontje schreef op 04-05-2007 @ 14:08 :
jeetje wat kan je lichaam raar doen.
2 weken overtijd, had gevreeen met condoom, geen pil .
En dan zorgen maken over dat je misschien zwanger kan zijn.
Mensen, wees dus niet te snel overbezorgt want 9 van de 10 keer ben je niet zwanger.

ben dus gewoon ongesteld geworden.
en ga nu aan de pil
Je kan vanaf dag 1 van je uitgebleven menstuatie een test doen, scheelt ook veel gestress
Oud 04-05-2007, 14:09
telefoontje
telefoontje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-05-2007 @ 14:19 :
Je kan vanaf dag 1 van je uitgebleven menstuatie een test doen, scheelt ook veel gestress
mijn dokter zei onegveer 1 week overtijd , dan kan je een test doen, had het ook gedaan, was negatief.
Oud 07-05-2007, 14:53
Verwijderd
Citaat:
telefoontje schreef op 04-05-2007 @ 14:08 :
2 weken overtijd, had gevreeen met condoom, geen pil .
En dan zorgen maken over dat je misschien zwanger kan zijn.
Exact mijn situatie.. Ik ben ook 2 weken overtijd, maar de laatste maanden was mijn cyclus nogal onregelmatig en ik heb wel veel stress gehad de afgelopen maand..
Maar toch, met elke dag die voorbijgaat, wordt dit wel meer en meer paniek... Zou ik nog even wachten of een zwangerschapstest kopen?
Oud 08-05-2007, 14:31
Verwijderd
Een hele nacht amper kunnen slapen, maarrrrr... 't is niks !! Wat een opluchting
Oud 10-05-2007, 09:46
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik gebruik de nuvaring. Die werkt in principe hetzelfde als de pil. Hij blijft 3 weken zitten, dan haal je m eruit en 2 dagen later word je ongesteld (ik dan).

Ik gebruik die ring nu al 2,5 jaar en ik word ALTIJD op woensdag ongesteld (als ik m er maandag uithaal). Nu had ik m er vorige week maandag uitgehaald, maar ik ben helemaal niet ongesteld geweest. Inmiddels heb ik er afgelopen maandag een nieuwe ring ingestopt dus word ik ook niet meer ongesteld.

Weet iemand hoe dit kan? Ik ben niet zwanger, heb zaterdag een test gedaan. Ook heb ik geen stress, ben ik niet afgevallen en er zijn ook geen andere dingen veranderd t.ov. voorgaande maanden.
__________________
Tsja
Oud 10-05-2007, 09:48
Verwijderd
@ Snoopy,
ik heb met mijn pil ook wel eens gehad dat ik niet ongesteld werd. Was niet zwanger, gewoon een maandje overgeslagen. Volgende maand werd ik wel weer gewoon ongesteld.
Als je nog volgende maand weer niet ongesteld wordt, zou ik nog even een testje dan. En anders, sja, misschien je lichaam toch een beetje ontregeld.
Oud 10-05-2007, 18:25
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
Ik ben 22 en mijn vriend en ik hebben bewust gekozen voor een kind. ik ben nu dan ook 13 weken zwanger en vind het best een raar idee. je hele leven gaat veranderen, maar ik heb er wel zin in.
ik vond het een moeilijk beslissing, omdat ik wel weet dat ik nu al graag kinderen wil, maar toch bang ben voor de reactie van de buitenwereld. ik heb nog geen diploma, nou jah wel mijn VWO diploma, en ben nog vrij jong. de laatste jaren verliepen nogal anders dan ik gehoopt had, waardoor ik noodgedwongen niet mijn opleiding af kon maken en nog steeds niet kan. daarom wilde ik graag kinderen, om toch een beetje door te kunnen gaan met mijn leven. als ik straks weer in staat ben om mijn opleiding af te maken, ga ik dat zeker doen.
Mijn vriend is 6 jaar ouder en hij is ook toe aan kinderen, dus waarom zouden we wachten...
de mensen in mijn omgeving die het al weten, zijn erg enthousiast en hopen dat ons kind mij weer een doel zal geven om mijn leven weer zinvol in te kunnen richten en ik heb er wel vertrouwen in.

waarom ik dit schrijf weet ik eigenlijk ook niet. wil het gewoon even kwijt...
__________________
duzzz
Oud 10-05-2007, 18:58
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik vind het heel leuk voor je en denk echt wel dat het kan op je 22ste..maar ik denk niet dat je een kind moet "nemen" om een "doel in je leven te krijgen".. dan kan het nog wel eens heel erg tegenvallen

Gewoon even ter overweging
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 11-05-2007, 10:12
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Yana schreef op 10-05-2007 @ 19:58 :
Ik vind het heel leuk voor je en denk echt wel dat het kan op je 22ste..maar ik denk niet dat je een kind moet "nemen" om een "doel in je leven te krijgen".. dan kan het nog wel eens heel erg tegenvallen

Gewoon even ter overweging
Juist, kinderen zijn echt geen engeltjes en natuurlijk is het leuk om alles dan in goede banen te kunnen leiden, maar persoonlijk ben ik toch van mening dat kinderen (in een ideaalsituatie) enkel het leven van jou en je partner aan dienen te vullen en er niet 'alleen' zijn om jou weer bij de maatschappij te betrekken, en je een doel in het leven te geven. In mijn optiek zijn dat gewoon dingen die bij jezelf beginnen (dat is jouw taak), en niet bij het 'nemen' van kinderen.

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp best wat je bedoelt, en ik heb zelfs op mijn leeftijd al geregeld het gevoel gehad dat kinderen (zelfs nu al) een zinvolle aanvulling op mijn leven zouden kunnen zijn. Maar met een paar minuten relativeren zie ik toch altijd weer in dat dat niet is wat ik mijn kinderen in de toekomst mee wil geven, en dat bepaalde problemen niet verdwijnen als ik mezelf meer zelfstandigheid MET kind toe-eigen. Voor mij komt bovenstaande gedachte vooral voort uit 'het gewoonweg niet voor mezelf willen doen'. Ik leg mijn streven (op sommige momenten) niet bij goed betaalde banen en een succesvol leven zolang ik niets tastbaars heb dat mij laat zien en voelen waarvoor ik het doe. Ik kan die dingen niet voor mezelf doen puur omdat ik het voortdurend het gevoel heb dat niet 'waard' te zijn, en laat ik mijn kinderen nu net niet op willen laten groeien bij een moeder met een minderwaardigheidscomplexje.

Om maar even aan te geven dat het mogelijk verstandig is de komende maanden nog flink aan je eigen weg te timmeren (ik uit ervaring wetende dat het er daarna niet meer van komt), en te kijken welke punten jouw prioriteit hebben om je leven zo te vormen dat het straks zowel zinvol is voor jou, als voor een kind.

Een hele fijne zwangerschap toegewenst trouwens, geniet er van!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 11-05-2007, 15:49
Verwijderd
voor de zwangeren, van harte gefeliciteerd!
geniet ervan

en ik wil ook weer... maar nog even wachten..
Oud 14-05-2007, 12:54
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
In het kort wat HvJ zei: het lijkt me nogal een grote opgave voor een kind om zin en richting te moeten geven aan jouw leven. Wat niet wegneemt dat je nog tijd hebt om dingen voor jezelf uit te zoeken en ik je veel geluk wens .

Ik zou vandaag ongesteld moeten worden maar nog geen buikkrampen waar ik anders verga van de pijn en door dit topic word ik natuurlijk een beetje paranoide . Maar volgens mij geen pil vergeten (2 maanden doorgeslikt), dus ik moet me geen zorgen maken.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 14-05-2007, 18:45
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
stout! schreef op 14-05-2007 @ 13:54 :
(2 maanden doorgeslikt),
Dat zou best eens invloed kunnen hebben
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #3
Verwijderd
2 30-05-2009 17:31
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.