Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2007, 17:32
S200613
S200613 is offline
Ik had van beide last, zowel rode vlekjes als dagen waar ik met een soort rood hoofd rondliep... Niet zo erg, maar gewoon alsof je het veel te warm hebt
Oud 27-08-2007, 17:49
Marjenda
Marjenda is offline
Citaat:
S200613 schreef op 27-08-2007 @ 18:32 :
Ik had van beide last, zowel rode vlekjes als dagen waar ik met een soort rood hoofd rondliep... Niet zo erg, maar gewoon alsof je het veel te warm hebt
Oja dat herken ik wel, dat had ik alleen in de eerste 2 weken geloof ik, ik had het dan ook erg warm .... maar dat verdween bij mij wel snel.

Heb jij daar tijdens je vorige kuren lang last van gehad ??
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 27-08-2007, 17:51
S200613
S200613 is offline
gho dat kan ik me niet meer zo goed herinneren, ik denk dat het inderdaad een kwestie van een aantal weken was en dan alleen nog een droge huid.
Oud 27-08-2007, 18:03
Marjenda
Marjenda is offline
Citaat:
S200613 schreef op 27-08-2007 @ 18:51 :
gho dat kan ik me niet meer zo goed herinneren, ik denk dat het inderdaad een kwestie van een aantal weken was en dan alleen nog een droge huid.
Voor de droge huid gebruik ik nu Cetaphil producten, speciaal voor de gevoelige en droge huid. Mijn huid was na een paar dagen Catephil al veel minder droog geworden. Wel is het jammer dat de creme heel erg glimt dus die gebruik ik 's nachts. De lotion glimt bij mij veel minder, maar wel een beetje.

Ik was mijn gezicht eerst met de Cetaphil huidreiniger, dat is wel lekker spul en daarna smeer ik de lotion erop. Vlak voordat ik de deur uit moet dep ik met een tissue de glimplekken wat af.
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 27-08-2007, 19:58
LDV1990
Avatar van LDV1990
LDV1990 is offline
Hallo iedereen,

Ik gebruik ook roaccutane sinds 1 juni. Ik merk al wel dat mijn gezicht wat frisser is geworden, maar heb toch nog een paar puistjes en vooral rode plekjes op beide wangen; ziet er volgens mij echt lelijk uit mja. Op mijn voorhoofd heb ik niks.

Mijn eerste vraag is hoeveel keer je je gezicht nu moet wassen, want door roaccutane wordt je huid al zo droog en dan door te wassen wordt ze nog droger met veel schilferen tot gevolg. Vroeger voor roa waste ik mijn gezicht elke ochtend en avond, maar zou ik het nu dan maar enkel 's ochtends wassen of een dag tussenlaten en enkel met water wassen, tja ik weet het ook niet.

Mijn tweede vraag is of ik het dan mag insmeren met nivea soft, dus ook vanwege dat schilferen van de huid. Ook al is nivea huidvriendelijk en op waterbasis (denk ik) ben ik toch bang dat hierdoor mijn huid te vettig wordt waardoor ik juist meer puistjes ga ontwikkelen.


Bedankt en vele groetjes !!
Oud 27-08-2007, 20:26
Marjenda
Marjenda is offline
Citaat:
LDV1990 schreef op 27-08-2007 @ 20:58 :
Hallo iedereen,

Ik gebruik ook roaccutane sinds 1 juni. Ik merk al wel dat mijn gezicht wat frisser is geworden, maar heb toch nog een paar puistjes en vooral rode plekjes op beide wangen; ziet er volgens mij echt lelijk uit mja. Op mijn voorhoofd heb ik niks.

Mijn eerste vraag is hoeveel keer je je gezicht nu moet wassen, want door roaccutane wordt je huid al zo droog en dan door te wassen wordt ze nog droger met veel schilferen tot gevolg. Vroeger voor roa waste ik mijn gezicht elke ochtend en avond, maar zou ik het nu dan maar enkel 's ochtends wassen of een dag tussenlaten en enkel met water wassen, tja ik weet het ook niet.

Mijn tweede vraag is of ik het dan mag insmeren met nivea soft, dus ook vanwege dat schilferen van de huid. Ook al is nivea huidvriendelijk en op waterbasis (denk ik) ben ik toch bang dat hierdoor mijn huid te vettig wordt waardoor ik juist meer puistjes ga ontwikkelen.


Bedankt en vele groetjes !!
Hoi,

Welkom hier :-) Fijn dat je huid aan het opknappen is !!!! Hoelang moet je nog ??

Misschien is het een tip om eens te kijken naar de Cetaphil producten, deze zijn speciaal voor de gevoelige en droge huid (er zit geen parfum etc in)

Ik gebruik nu Cetaphil producten, speciaal voor de gevoelige en droge huid. Mijn huid was na een paar dagen Cetaphil al veel minder droog geworden. Wel is het jammer dat de creme heel erg glimt dus die gebruik ik 's nachts. De lotion glimt bij mij veel minder, maar wel een beetje. Ik was mijn gezicht eerst met de Cetaphil huidreiniger, dat is wel lekker spul en daarna smeer ik de lotion erop. Vlak voordat ik de deur uit moet dep ik met een tissue de glimplekken wat af en dan kan ik de dag er weer mee door :-)

http://www.interderma.eu/webshop/ind...fba49506fc0f7d

Groetjes en succes,

Marjenda
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 28-08-2007, 13:36
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
LDV1990 schreef op 27-08-2007 @ 20:58 :
Hallo iedereen,

Ik gebruik ook roaccutane sinds 1 juni. Ik merk al wel dat mijn gezicht wat frisser is geworden, maar heb toch nog een paar puistjes en vooral rode plekjes op beide wangen; ziet er volgens mij echt lelijk uit mja. Op mijn voorhoofd heb ik niks.

Mijn eerste vraag is hoeveel keer je je gezicht nu moet wassen, want door roaccutane wordt je huid al zo droog en dan door te wassen wordt ze nog droger met veel schilferen tot gevolg. Vroeger voor roa waste ik mijn gezicht elke ochtend en avond, maar zou ik het nu dan maar enkel 's ochtends wassen of een dag tussenlaten en enkel met water wassen, tja ik weet het ook niet.

Mijn tweede vraag is of ik het dan mag insmeren met nivea soft, dus ook vanwege dat schilferen van de huid. Ook al is nivea huidvriendelijk en op waterbasis (denk ik) ben ik toch bang dat hierdoor mijn huid te vettig wordt waardoor ik juist meer puistjes ga ontwikkelen.


Bedankt en vele groetjes !!
SMIJT DIE NIVEA DE DEUR UIT!.

en je kan nog steeds je gezicht wassen 's morgens en 's avonds, alleen een zacht product gebruiken en niks tegen de acne huid met bv benzoyl peroxide, salicyl, algen,...
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 31-08-2007, 13:09
ruud_t
ruud_t is offline
hallo mensen,

ben nu 1,5 maanden gestopt met de kuur. En helaas, er komen weer puistjes tevoorschijn. Vooral mijn voorhoofd heeft weer kennis gemaakt met puistjes. Hoe kan ik dit het beste bestrijden. Clearasil is verre van geweldig
Oud 01-09-2007, 12:36
ruud_t
ruud_t is offline
snik snik.......er is niets zo erg als er even van verlost te zijn en daarna weer terugkomt. Maandag maar eens een afspraak maken met de dermatoloog voor een tweede kuur. De eerste kuur is nog niets eens twee maanden afgelopen. Is dit dan al mogelijk?
Oud 02-09-2007, 12:47
Marjenda
Marjenda is offline
Citaat:
snik snik.......er is niets zo erg als er even van verlost te zijn en daarna weer terugkomt. Maandag maar eens een afspraak maken met de dermatoloog voor een tweede kuur. De eerste kuur is nog niets eens twee maanden afgelopen. Is dit dan al mogelijk?

Hoi,

Wat ontzettend vervelend zeg !!! Kan me heel goed voorstellen dat je hier ontzettend van baalt !!!!! Ik voel helemaal met je mee, heb je eindelijk een mooi glad huidje en dan komt het zo snel weer terug.... vreselijk ..... !!!

Tussen 2 kuren moet minimaal 8 weken zitten ....

Hoop dat je snel bij je derma te recht kan !!

Heel veel succes !!

Groetjes,

Marjenda
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 02-09-2007, 12:52
Marjenda
Marjenda is offline
Hoi Allemaal,

Alweer 11 weken Roaccutane.

De 2 bultjes die ik vorige week voelde hebben zich inderdaad ontwikkelt tot een pukkel .... helaas .... dus ik liep deze week rond met 3 pukkels op mijn gezicht. Beetje frusterend na 10 weken roa .... maar ja .... niks aan te doen. Ze zijn nu grotendeel wel weer verdwenen en heb nu dus weer wat rode vlekjes op mijn gezicht. Deze stip ik 's nachts aan met een beetje Sudocreme. Ik voel nu nog 1 klein bobbeltje zitten dus ben benieuwd wat die gaat doen (de fotootjes staan op mijn site).

Ik ben even gestopt met de slakkengel omdat dat prikte op de wondjes van de pukkels (had er natuurlijk weer een beetje aan zitten frummelen ....... stom stom stom) Maar ik ga er denk ik komende week weer mee beginnen. Verder gebruik ik nog steeds de Cetaphil producten, mijn huid is daardoor niet meer zo droog.

Heb het idee dat mijn lichaam nu echt aan de roa gewend is, omdat de bijwerkingen eigenlijk steeds minder worden. Natuurlijk nog steeds wel een beetje droge lippen, maar de Aquaphor doet z'n werk goed. Mijn rug- en enkelpijn zijn 's ochtends en 's avonds nog wel aanwezig maar het is veel minder dan een paar weken geleden.

Mijn handen, vingers en polsen blijven gevoelig voor exceem, zo af en toe zitten ze onder de plekken maar als ik dan smeer met het hormoonzalfje is het ook snel weer verdwenen. Ik probeer nu als ik thuis ben steeds te smeren met de vette zalf van de dokter en als het erger is de hormoonzalf erop te doen.

Morgen ga ik even contact opnemen met m'n arts om te vragen of ik nog wat langer door kan gaan met de roa omdat ik nog steeds nieuwe ontstekinkjes krijg en het lijkt me geen goed idee om dan over een week te stoppen......

Groetjes,

Marjenda
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 07-09-2007, 02:08
martin1981
martin1981 is offline
Hey allemaal,

vandaag heeft mijn dermatoloog mij ook roaccutane voorgeschreven. Dus ben ik even gaan internetten. Ik heb alle berichten doorgelezen, waardoor ik behoorlijk ben geschrokken!

Ik heb er vooral last van op mn rug. Op mijn gezicht niet tot weing. Nu ga ik stage lopen waar ik toch wel een beetje representatief moet overkomen. Ik lees hier over rooie vlekken en dergelijken. Dat zou echt een drama zijn.

Komen die rode vlekken van de acneeplekken, of ook gewoon spontaan op plekken waar je geen last hebt? en die scheuren in je lippen enzo........?

Met vrienlijke groeten,

ps. ik vind jullie allemaal heel dapper, als ik hoor wat jullie allemaal doorstaan!!!
Ik ben namelijk zelf erg van geschrokken van de bijwerkingen.
Oud 07-09-2007, 08:57
Marjenda
Marjenda is offline
Citaat:
Hey allemaal,

vandaag heeft mijn dermatoloog mij ook roaccutane voorgeschreven. Dus ben ik even gaan internetten. Ik heb alle berichten doorgelezen, waardoor ik behoorlijk ben geschrokken!

Ik heb er vooral last van op mn rug. Op mijn gezicht niet tot weing. Nu ga ik stage lopen waar ik toch wel een beetje representatief moet overkomen. Ik lees hier over rooie vlekken en dergelijken. Dat zou echt een drama zijn.

Komen die rode vlekken van de acneeplekken, of ook gewoon spontaan op plekken waar je geen last hebt? en die scheuren in je lippen enzo........?

Met vrienlijke groeten,

ps. ik vind jullie allemaal heel dapper, als ik hoor wat jullie allemaal doorstaan!!!
Ik ben namelijk zelf erg van geschrokken van de bijwerkingen.
Hoi,

Ja, ik had dat de eerste keer dat in aan de roa begon ook hoor. Had er veel over zitten lezen en vroeg me toen af of ik hieraan wel wilde beginnen. Maar ik wilde heel graag een glad huidje dus ik heb de stap gewaagd (en nu ben ik aan mijn derde kuur bezig). Het is geen prettig medicijn en eigenlijk echte troep voor je lichaam maar het is wel iets wat heel goed helpt om van de acne af te komen.

Iedereen reageert weer anders op de roa, dus het wil niet zeggen dat jij erge last van bijwerkingen zult krijgen. Je zal in ieder geval last krijgen van droge lippen, maar als je een goede lippenbalsem gebruikt en regelmatig smeert is er goed mee te leven. Ik zou je Aquaphor aanbevelen (zie mijn site www.roaccutanekuur.nl).

Je hebt eigenlijk 2 soorten rode plekken. Rode plekjes van een pukkel die weg aan het gaan is en blijft dan vaak als je aan de roa bent wat langer zitten. En sommige krijgen rode plekken/vlekken als bijwerking heb ik begrepen.

Ik zit nu op bijna 3 maanden en ik merk echt dat mijn lichaam aan de roa "gewend" is. Ik heb veel minder last van de bijwerkingen.

Ik zou zeggen, begin er gewoon aan en als je de bijwerkingen te heftig vindt worden dan overleg je met je arts.

Groetjes en heel veel succes.
OP NAAR EEN MOOI GLAD HUIDJE !!!

Marjenda
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 07-09-2007, 10:46
martin1981
martin1981 is offline
Dank je, voor de snelle reactie! Ik ga er nog even over nadenken, over wat ik ga doen. Gelukkig heb ik nog even wat ik ga over een paar weken op vakantie. Daarna zal ik definitief moeten beslissen.

M.v.G.

Martin
Oud 07-09-2007, 11:34
Marjenda
Marjenda is offline
Citaat:
Dank je, voor de snelle reactie! Ik ga er nog even over nadenken, over wat ik ga doen. Gelukkig heb ik nog even wat ik ga over een paar weken op vakantie. Daarna zal ik definitief moeten beslissen.

M.v.G.

Martin
Hi,

Laat je niet te bang maken door alle verhalen op internet hoor !! Je weet pas hoe jouw lichaam erop reageert als je het een tijdje gebruikt. Misschien valt het je wel hardstikke mee.

Er zijn ook mensen die eigenlijk bijna nergens last van hebben tijdens een roa-kuur behalve dan droge lippen. Het is voor iedereen heel verschillend.

Als je echt van de acne af wil komen is roa echt het middel er voor !!

Succes en alvast een prettige vakantie.

Groetjes,

Marjenda
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 16-09-2007, 21:43
nightwarrior
nightwarrior is offline
Ik ben aan m'n 3e dag ROA, beterschap zie ik nog niet, maar slechter is het ook niet geworden dus. Ik weeg 75 kilogram en neem maar 30 mg/ dag. Ik heb hiervoor echt alles geprobeerd, te gek voor woorden. Van groene thee tot minocin enz... Ik ben wel door men ergste periode heen (denk ik) daarom zo'n lage dosis, om het voor eens en altijd uit te roeien.
Oud 17-09-2007, 07:06
Marjenda
Marjenda is offline
Citaat:
Ik ben aan m'n 3e dag ROA, beterschap zie ik nog niet, maar slechter is het ook niet geworden dus. Ik weeg 75 kilogram en neem maar 30 mg/ dag. Ik heb hiervoor echt alles geprobeerd, te gek voor woorden. Van groene thee tot minocin enz... Ik ben wel door men ergste periode heen (denk ik) daarom zo'n lage dosis, om het voor eens en altijd uit te roeien.
Hoi,

Volgens mij zien de meeste na zo'n 2 a 3 weken verschil. Je merkt dan dat je huid minder vet en rustiger wordt.

Heel veel succes met je kuur en hoop voor je dat je er na deze kuur helemaal van af zult zijn.

Groetjes,

Marjenda
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 17-09-2007, 07:06
Marjenda
Marjenda is offline
Hoi Allemaal,

Inmiddels alweer 13 weken aan de roaccutane en in totaal 2730 mg binnen gekregen. De 2 wondjes van vorige week zijn nu dicht en ze hebben een rood plekje achter gelaten, maar die worden langzaam aan ook minder. Mijn wangen voelen zacht en glad aan. Er zitten nog wel een aantal rode plekjes maar ik ga er van uit dat die ook nog wegtrekken.

Op mijn kin zitten een paar zwarte puntjes heel dicht aan de oppervlakte. Ik durf ze eigenlijk er niet uit te duwen, want ben een beetje bang dat ik dan weer een week met een rode vlek rond loopt, dus ik ga er proberen niet aan te zitten.

Ik ben verder al heel erg blij met het resultaat en ik hoop dat het de komende weken nog verder op gaat knappen !! (zie fotootjes op mijn site).

Van de bijwerkingen nog steeds eigenlijk bijna geen last. Ik heb alleen 's ochtends als ik uit mijn bed kom heel even last van mijn enkels. Van mijn rug heb ik eigenlijk geen last meer. Wel ben ik deze week wat vermoeider als anders maar weet niet of dat door de roa komt.

Mijn handen, vingers en polsen blijven gevoelig voor exceemplekken. Ik moet er erg om denken om elke dag goed te smeren ook al zit er geen plekje, want heb gemerkt als ik een dag niet smeer dat er dan zo weer een plekje komt.

Ik gebruik nog steeds de Cetaphil producten, maar nu de wondjes op mijn rechter wang dicht zijn ga ik vanaf morgen beginnen met de slakkengel, ben heel benieuwd, ik laat volgende week weten hoe het bevalt.

Groetjes en succes allemaal,

Marjenda
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 19-09-2007, 07:41
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Wat hebben jullie eigenlijk allemaal gekregen voordat jullie aan de roa mochten? Ik heb namelijk eerst Benzac gekregen, daarna een soort iets voor me gezicht (een roller), daarna Differin gil icm een antibiotica (hielp trouwens wel goed), daarna moest ik weer aan de Benzac, en nu heb ik weer die antibiotica + de pil + Benzac omdat alleen Benzac niet genoeg helpt.

Ik ben ook al eerder aan de pil geweest maar ik vond hem niet genoeg werken. Ze wil kijken of deze combinatie dan al wel werkt, maar ik loop nu al een jaar bij de dermatoloog, en opzich ziet mijn gezicht er al veel beter uit, maar dat komt meer omdat het toen vreselijk was en nu erg.
Oud 21-09-2007, 07:07
loveless
loveless is offline
ik ben al bijna 2maanden klaar met mijn ROA kuur heb af en toe wel een klein puistje maar die is zo weer weg. enigste wat me echt niet bevalt.. zijn die rode vlekjes ik gebruik nu Vichy Skinset producten maar die werkt niet echt mee. mijn 2 wangen zitten onder die vlekjes.. en heb geen idee hoe ik ze kan schoonmaken, wil echt ze weg hebben wordt er gewoon heel onzeker van.
Oud 22-09-2007, 10:02
C-Cee
C-Cee is offline
Citaat:
Hallo iedereen,

Ik gebruik ook roaccutane sinds 1 juni. Ik merk al wel dat mijn gezicht wat frisser is geworden, maar heb toch nog een paar puistjes en vooral rode plekjes op beide wangen; ziet er volgens mij echt lelijk uit mja. Op mijn voorhoofd heb ik niks.

Mijn eerste vraag is hoeveel keer je je gezicht nu moet wassen, want door roaccutane wordt je huid al zo droog en dan door te wassen wordt ze nog droger met veel schilferen tot gevolg. Vroeger voor roa waste ik mijn gezicht elke ochtend en avond, maar zou ik het nu dan maar enkel 's ochtends wassen of een dag tussenlaten en enkel met water wassen, tja ik weet het ook niet.

Mijn tweede vraag is of ik het dan mag insmeren met nivea soft, dus ook vanwege dat schilferen van de huid. Ook al is nivea huidvriendelijk en op waterbasis (denk ik) ben ik toch bang dat hierdoor mijn huid te vettig wordt waardoor ik juist meer puistjes ga ontwikkelen.


Bedankt en vele groetjes !!
Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring met roa, maar weet wel veel van verzorging van de huid af.
Je hoeft niet perse je huid te wassen, dat is alleen nodig als je make-up gebruikt. Mocht je het toch willen doen, doe dit dan 1 keer per dag. Wel met een ZACHT lotion waar geen parfum e.d. in zit (Vichy bijv.). Daarna goed insmeren met een vochtinbrengende creme voor de zeer gevoelige en droge huid.
Het is belangrijk om 1 keer per week je huid te scrubben, zodat alle oude huid wordt verwijderd. Dit kun je al doen met Kruidvat Tea tree scrub, kost misschien 2 euro. Daarna natuurlijk weer insmeren met creme (op een normale dag 2 x).
Je huid is momenteel verre van vettig, en heeft juist vitaminen nodig, een erg droge huid is ook niet alles.

Je moet bedenken dat er mensen zijn die een lage talgproductie hebben, deze mensen hebben sneller last van huidveroudering, omdat de huid niet flexibel is. Roa doet hetzelfde met je huid, dus het is dat je het moet gebruiken, maar bedenk wel dat je huid ontzettend veel te verduren heeft en het zaak is je huid zo goed mogelijk te verzorgen.
Oud 22-09-2007, 10:06
C-Cee
C-Cee is offline
Citaat:
ik ben al bijna 2maanden klaar met mijn ROA kuur heb af en toe wel een klein puistje maar die is zo weer weg. enigste wat me echt niet bevalt.. zijn die rode vlekjes ik gebruik nu Vichy Skinset producten maar die werkt niet echt mee. mijn 2 wangen zitten onder die vlekjes.. en heb geen idee hoe ik ze kan schoonmaken, wil echt ze weg hebben wordt er gewoon heel onzeker van.
Ik heb ook een tijdje last gehad van rode vlekken die overbleven na een puistje. Er zijn verschillende producten die die vlekken aanpakken, maar eerlijk gezegd weet ik niet of er daadwerkelijk een 'drogisterij-product' is die daartegen helpt. Ik zelf gebruik wat duurdere producten die niet in winkels te koop zijn. Dus iig met tips over cremes kan ik niet helpen, wel weet ik dat Clarins een goed product is en je misschien daar even wat research over zou kunnen doen.
Verder, de rode plekken zijn bij mij pas na een paar maanden echt helemaal weggegaan.
Het beste is om je gezicht zo goed mogelijk te verzorgen en elke week een keer een hele gezichtsavond te maken, waarbij je je huid scrubt, masker in doet e.d..
Oud 22-09-2007, 11:45
loveless
loveless is offline
ik ga afspraak maken bij de huis arts.. en vragen of hij mij wilt verwijzen naar een huidtherapeut.. dan een acne behandeling doen.. misschien is dat veel makkelijk ?
iemand ervaring mee dan?
Oud 24-09-2007, 11:06
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Na de ROA mag je je huid niet scrubben (toch niet te had of teveel) wat je wel kan doen is een zachte scrub gebruiken zoals Dermalogica Daily Microfoliant! Om van die rode plekjes af te geraken kan je x aantal middelen doen!

Ofwel een product kopen met daarin Kojic zuur, L-Ascorbic (Vit C), Hydroquinone (toegelaten in NL?), Azalic zuur, glycolzuur. Voorbeelden hiervan zijn:

Melaclear, PCA Skin PHaze 13 Pigment Gel, SkinCeuticals Phyto +,...PCA is een van de beste omdat het Hydroquinone bevat en dat toch wel redelijk sterk spul is. Verwacht sterk resultaat na 2 maanden (PCA kan al verschil maken in 1 maand)

Wat je het best kan doen is een toner gebruiken met glycolzuur en erna een skin lightener product zodat het beter kan indringen en bovendien helpt de toner ook al met de vervaging. 2 x per dag en door de dag goed zonnecreme smeren want die rode plekjes mogen geen zon zien.

Je tweede en snelste optie is: Glycolzuurpeelingen van 35% (als ge nog geen 6 maanden zijt gestopt van de ROA) of 50/75% (na 6 maanden stopzetting ROA)


Nieuw is doodsimpele: Appelazijn 100% erop doen 's avonds voor het slapen.

Je laatste optie is gewoon wachten totdat je huid zovaak vernieuwt is dat de rode plekjes zelf weggaan (6 maanden tot 1 jaar soms 2)!


Laat er gewoon geen zon opkomen of je zit met pigmentatie en das nog moeilijker weg te krijgen
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Oud 24-09-2007, 21:17
nightwarrior
nightwarrior is offline
Citaat:
ik ga afspraak maken bij de huis arts.. en vragen of hij mij wilt verwijzen naar een huidtherapeut.. dan een acne behandeling doen.. misschien is dat veel makkelijk ?
iemand ervaring mee dan?
Of je kan gewoon naar de huisarts gaan en vragen voor een roaccutane behandeling. Ik ben in totaal 2 keer voor men acné naar een dokter geweest. De eerste keer kreeg ik 3 maanden minocin, nu moet ik 3 maanden roa doen. Of je nu voor roa naar een dokter of een dermatoloog gaat lijkt me hetzeflde.
Oud 25-09-2007, 15:51
loveless
loveless is offline
ik ben al klaar mijn met roa kuur.. wil alleen van die rode vlekjes af zijn
Oud 27-09-2007, 16:35
S200613
S200613 is offline
Ik begin volgende week aan mijn derde kuur... benieuwd wat het gaat geven
Oud 06-10-2007, 17:14
Digitz
Avatar van Digitz
Digitz is offline
Citaat:
Hoi,
Het is belangrijk om 1 keer per week je huid te scrubben, zodat alle oude huid wordt verwijderd
Het is al door iemand anders gezegd dat je na een roaccutane kuur je huid niet mag scrubben, maar dit mag ook ZEKER NIET tijdens je kuur!!! Omdat je huid door de roa nogal snel beschadigt zul je door scrubben ws ook snel last krijgen van roodheid/geirriteerdheid van de huid. Niet scrubben dus
Oud 07-10-2007, 12:52
Marjenda
Marjenda is offline
Hi Allemaal,

Hier een update van mij ;-)

Inmiddels alweer 16 weken aan de Roa. Het gaat nog steeds goed met mijn wangen, zie fotootjes op mijn site. De 3 plekjes op mijn rechterwang worden nu ook minder. Onder eentje voel ik nog een bobbeltje maar die is al wel minder dan vorige week. Mijn wangen worden steeds gaver, heb het idee dat de rode vlekjes ook minder worden. Verder voelen mijn wangen wel heel lekker zacht aan. Ik gebruik nog steeds de Cetaphil producten.

Van de bijwerkingen ook deze week bijna geen last. Wel heb ik eer gister nacht mijn hand lekker opgekrabt, dus das iets minder, was vergeten mijn handen in te smeren en ik werd meteen gestraft .. :-( Mijn handen blijven door de roa gevoelig voor exceem dus ik moet er echt aan denken om ze in te blijven smeren.

Mijn lippen blijven ook lekker zacht etc door de Aquaphor, dus daar heb ik ook geen last van. De spier- en gewrichtspijn zijn ook zo goed als weg. Wel is het zo dat als ik een drukke dag heb gehad of veel heb gelopen ofzo dat ik dan de volgende dag wel last heb van spier- en gewrichtspijn.

Groetjes en succes iedereen,

Marjenda
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 14-10-2007, 14:12
Marjenda
Marjenda is offline
Hi Allemaal,

Het gaat heel goed met mijn wangen, de twee rode bultjes op mijn rechtwang zijn nog niet helemaal weg maar worden wel steeds minder. Verder zijn mijn wangen lekker glad en zacht. Van dichtbij zie je nog wel oneffeheden maar dat vind ik niet zo erg en wie weet trekt het nog wel weg. (zie fotootjes op mijn site)

Deze week gelukkig niet veel last gehad van de exceem op mijn handen. De plek die ik vorige week zo had opengekrabt is nu weer dicht dankzij het hormoonzalfje.

Was deze week 1 dag mijn tube-tje Aquaphor vergeten, normaal heb ik er 1 in mijn zak, tas, auto etc, hoe het kan weet ik niet, maar van de week zat ik een dagje zonder........ erg frustie. Kon goed merken dat mijn lippen de Aquaphor miste, 's avond hingen er meteen grote 2 vellen .............. argghhhhh .........dat dat zo snel zou gaan had ik niet verwacht. Dus de dag erna 2 rode plekken op mijn lippen gelopen, maar na weer regelmatig gesmeerd te hebben was het ook heel snel weer over, wat dat betreft is het ook echt super spul. Heb meteen maar weer even overal een tube-tje ingestopt. Nu zijn lippen weer helemaal genezen en weer lekker zacht etc.

Ook deze week eigenlijk geen last van de bijwerkingen gehad, dus dat gaat goed! Mijn lichaam is helemaal aan de roa gewend.

Groetjes,

Marjenda
__________________
http://www.roaccutanekuur.nl
Oud 17-10-2007, 16:45
_Anneloes
_Anneloes is offline
Ik wil graag jullie ervaringen weten want ik zit met een groot probleem.
Sinds 2004 ben ik begonnen aan roaccutane. Me lippen bartsen, droge ogen. Maar mijn mee-eters en puisten waren weg! Ik had een super gave huid. Voor de zon begon te schijnen rond april stopte ik voor 6 maanden en in Oktober ben ik weer begonnen. Maar sinds de zomer vorig jaar heb ik onwijs last van haaruitval. Al die 14 maanden. En het stopt niet!! Ik heb zeker meer dan de helft van me haar al kwijt. Wat moet ik hiermee? Ik heb al 2 keer terug geweest naar het ziekenhuis en de haar specialist zegt dat ik geen haar ziekte heb en het neit van de roaccutane komt. Maar mijn moeder en ik .. denken wel anders!! Ook omdat het op de bijsluiter staat dat er wel kans is op extreme haar uitval. Komt mijn haar nog terug??
Oud 17-10-2007, 17:32
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Dat is echt balen, Anneloes. Naar mijn weten ben je één van de weinige ongelukkigen wie dat overkomt. Ik ben geen specialist, maar volgens mij groeit je haar pas terug eenmaal de concentratie van de stof die in de ROA zit die de haaruitval veroorzaakt in je bloed onder een welbepaald niveau is (de chemicaliën in de ROA pillen blijven nog een tijdje in je bloed aanwezig). Ik hoop voor je dat het niet permanent is!
Oud 17-10-2007, 19:34
_Anneloes
_Anneloes is offline
Charlesworth999 ;
Jaa, hoelang duurt het dan voordat het je lichaam uit is. Mij hebben ze verteld een half jaar?
Oud 17-10-2007, 20:08
an0nym0us_d
Avatar van an0nym0us_d
an0nym0us_d is offline
Hallo,
ik ben een meisje van 19 jaar en ik zou ook graag mijn verhaal met jullie willen delen. Ik had sinds mijn 15e best wel erg last van acné, ook erg onzeker daardoor. Ik heb daarvoor toen een antibiotica gekregen die niet echt hielp. Daarna heb ik voor mijn acné tetracycline gehad (of hoe je dat mag schrijven), deze medicijnen heb ik zo'n 2,5 á 3 jaar geslikt samen met Inderm Lotion en Benzoyl Peroxide (zalf). Voor deze medicijnen werd ik op een gegeven moment immuun en werkte dus niet meer. Toen ben ik terug naar mijn huisarts gegaan en die sprak mij mijn ''laatste'' redmiddel toe; Roa-Cutane. Hij vermeldde erbij dat het vergelijkbaar was met een chemokuur, zo zwaar. Mijn moeder schrok hier erg van en zei toen al meteen; Nee dat doen we niet. Hij raadde ons aan om eens langs een dermatoloog te gaan zodat die er het fijne van kon vertellen. Zo gezegd zo gedaan, uiteindelijk wel met de kuur begonnen. Toen was ik zelf nog 17 dus moesten mijn ouders tekenen voor mij. Heel gedoe, 3 bloedtesten gedaan (1e keer iets met mijn nieren, 2e keer met mijn lever en 3e keer was alles in orde) zwangersschaptest.
Uiteindelijk ben ik 11 oktober 2006 met deze kuur begonnen. Toen moest ik 2 x daags 20 mg en uiteindelijk mocht ik na 5 maanden (zo ongeveer) naar 2 x daags 10 mg.
Ik moet zeggen de bijwerkingen zijn gigantisch. Erg droge ogen (heb ik neutrale oogdruppels, DuraTears Free, voor gekregen.) Erg droge lippen (smeer ze wel goed in met vettige lippen balsem Blistex). Erg droge neus, vaak als ik moet snuiten, snuit ik heel veel bloed op. Korstjes aan de binnenkant van mijn neus. Verschrikkelijke droge huid (heb ik vette zalf voor gekregen) en zelfs toen het afgelopen april (of iets later) zo erg warm was kreeg ik last van een soort eczeem (nooit in mijn leven gehad, de dokter die zei dat het een soort van eczeem was, was ik totaal niet blij mee!). Erge jeuk, zo erg dat ik er gewoon gek van werd. Heb ik ook hormoonzalf voor gekregen. Nu heb ik van die jeuk gelukkig geen last meer, omdat het nu kouder is. Ik heb wel op een paar plekjes op mijn lichaam, droge kleine plekjes
's Morgens een erg zere keel, spierpijn, rugpijn. Dunner haar.
Mijn gezicht is nu echt super gaaf, mooi glad, geen puistjes meer. Overigens slik ik deze medicijnen ook in combinatie met de Diane-Pil. Afgelopen 11 oktober slikte ik Roa-Cutane 1 jaar, 23 oktober moet ik terug voor controle en dan mag ik stoppen. Het is een echte aanrader maar denk wel goed na over de bijwerkingen.

Nog 6 dagen dan is het klaar!

Groetjes, Denice
Oud 18-10-2007, 15:40
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Charlesworth999 ;
Jaa, hoelang duurt het dan voordat het je lichaam uit is. Mij hebben ze verteld een half jaar?
Ik ben nu ook geen biochemicus, maar als de haaruitval inderdaad veroorzaakt wordt door een bestanddeel van ROA en als dat de haargroei enkel aangetast wordt bij voldoende aanwezigheid van dat bestanddeel, dan zal je haar inderdaad hooguit een half jaar na het einde van de kuur terug beginnen groeien. Het kan ook vroeger zijn, als de concentratie van dat bestanddeel onder een bepaald percentage valt.
Oud 18-10-2007, 18:43
_Anneloes
_Anneloes is offline
@ Denice,
jezus meid. precies de zelfde klachten.
Is je haar veel dunner geworden?!
Het is mij bij een ramp ..
Oud 18-10-2007, 19:41
an0nym0us_d
Avatar van an0nym0us_d
an0nym0us_d is offline
Citaat:
@ Denice,
jezus meid. precies de zelfde klachten.
Is je haar veel dunner geworden?!
Het is mij bij een ramp ..
Hallo Anneloes,

njah ik vind zelf dat ik nu een stuk dunner haar dan dat ik hiervoor had. Mijn moeder vind van niet, maar voor mij voelt dat misschien tog anders aan dan voor haar.

Ik merk ook wel dat ik 1 keer in de week echt mijn borstel moet leeg plukken, omdatie vol zit met haar! Nou nog 5 daagjes (als het goed is).

Ik was bij mijn verhaaltje erbij te vermelden dat ik ook erg last heb van die vermoeidheid, egt niet normaal. Ik verlang ernaar om een keer uitgerust en niet zo duf uit me bed te komen!
Oud 20-10-2007, 16:52
_Anneloes
_Anneloes is offline
Citaat:
Hallo Anneloes,

njah ik vind zelf dat ik nu een stuk dunner haar dan dat ik hiervoor had. Mijn moeder vind van niet, maar voor mij voelt dat misschien tog anders aan dan voor haar.

Ik merk ook wel dat ik 1 keer in de week echt mijn borstel moet leeg plukken, omdatie vol zit met haar! Nou nog 5 daagjes (als het goed is).

Ik was bij mijn verhaaltje erbij te vermelden dat ik ook erg last heb van die vermoeidheid, egt niet normaal. Ik verlang ernaar om een keer uitgerust en niet zo duf uit me bed te komen!
Hmmmm dat is vreemd. Dat had ik nog nooit gehoort.
Staat dat ook op de bijsluiter?
Oud 20-10-2007, 18:38
Digitz
Avatar van Digitz
Digitz is offline
Citaat:
Hallo,
Hij vermeldde erbij dat het vergelijkbaar was met een chemokuur, zo zwaar. rg dat ik er gewoon gek van werd.
Wat was dat in godsnaam voor dokter, om roaccutane met chemo te vergelijken?! Sjezus...


Vervelend trouwens dat je zoveel last van bijwerkingen hebt/hebt gehad. Ik slik zelf 40mg per dag en op droge lippen en droge ogen na merk ik gelukkig niet veel van de bijwerkingen.
Oud 20-10-2007, 20:02
an0nym0us_d
Avatar van an0nym0us_d
an0nym0us_d is offline
Citaat:
Wat was dat in godsnaam voor dokter, om roaccutane met chemo te vergelijken?! Sjezus...


Vervelend trouwens dat je zoveel last van bijwerkingen hebt/hebt gehad. Ik slik zelf 40mg per dag en op droge lippen en droge ogen na merk ik gelukkig niet veel van de bijwerkingen.
Hai Digitz,

Jah dat vertelde mijn eigen huisarts me. Dat het net zo zwaar zou zijn als een chemokuur, nu weet ik niet hoe dat voelt, dus kan die vergelijking niet maken, waardoor mijn moeder natuurlijk schrok. Bedoel acne is op langena natuurlijk niet zo erg als een ziekte waar je aan kan overlijden.
Heb van mijn lippen heel erge last, smeer het wel continu goed in. Maar elke keer springt hetzelfde sneetje weer open etc. En mijn ogen,,pff die randjes waar je onderste wimpers zitten die branden dan gewoon. Njah en dan de rest van de bijwerkingen er natuurlijk nog bij

Nog 3 dagen!

Laatst gewijzigd op 20-10-2007 om 20:08.
Oud 20-10-2007, 20:06
an0nym0us_d
Avatar van an0nym0us_d
an0nym0us_d is offline
Citaat:
Hmmmm dat is vreemd. Dat had ik nog nooit gehoort.
Staat dat ook op de bijsluiter?
Hallo Anneloes,

Wat staat ook op de bijsluiter? Van die vermoeidheid? Ik had bij het begin van mijn kuur zo'n bijwerkingen brochure van de dermatoloog meegekregen en daar stond het ook in. En als je terug gaat naar de berichten van de topic dan lees je dat ook terug. Vandaag ook, heb weinig gedaan en ik ben dan gewoon echt moe. Kom vaak heel moe en duf mijn bed uit, vind dat erg vervelend. Voel me eigen dan echt zo'n sloeber
Oud 21-10-2007, 10:13
_Anneloes
_Anneloes is offline
Citaat:
Hallo Anneloes,

Wat staat ook op de bijsluiter? Van die vermoeidheid? Ik had bij het begin van mijn kuur zo'n bijwerkingen brochure van de dermatoloog meegekregen en daar stond het ook in. En als je terug gaat naar de berichten van de topic dan lees je dat ook terug. Vandaag ook, heb weinig gedaan en ik ben dan gewoon echt moe. Kom vaak heel moe en duf mijn bed uit, vind dat erg vervelend. Voel me eigen dan echt zo'n sloeber
Jeetje, wat vreemd joh. Kan je daarmee niet naar je huisarts gaan? Of terug naar de dermatoloog? Lijkt me toch een vorm van Pfeiffer. Moe uit je bed, moe in je bed zeg maar..
Oud 21-10-2007, 11:06
an0nym0us_d
Avatar van an0nym0us_d
an0nym0us_d is offline
Citaat:
Jeetje, wat vreemd joh. Kan je daarmee niet naar je huisarts gaan? Of terug naar de dermatoloog? Lijkt me toch een vorm van Pfeiffer. Moe uit je bed, moe in je bed zeg maar..
Ik ben er al mee naar de huisarts geweest voor 3 maanden terug. Heb het er ook al bij de dermatoloog over gehad. Ze zeggen maar zo; het hoort erbij, kan niets aan gedaan worden Ben ook niet getest op Pfeiffer ofzo..is wel makkelijk om maar gewoon te zegge dat het normaal is

Heb jij het niet dan?
Oud 21-10-2007, 20:40
_Anneloes
_Anneloes is offline
Ja idd. Zeker als het zo extreem is.

Nee, ik heb wel last van gescheurde lippen. En me haar. verschrikkelijk. Je kijkt dr recht door heen. Terwijl ik altijd een volle bos had.
Heel vreeemd.
Oud 21-10-2007, 21:00
an0nym0us_d
Avatar van an0nym0us_d
an0nym0us_d is offline
Citaat:
Ja idd. Zeker als het zo extreem is.

Nee, ik heb wel last van gescheurde lippen. En me haar. verschrikkelijk. Je kijkt dr recht door heen. Terwijl ik altijd een volle bos had.
Heel vreeemd.
Oeh dat van je haar is heel erg jah! En zeker als je zo'n volle bos had waar nu weinig van over is. Njah ik had ook altijd wel een volle bos, nu wel een stuk minder maar het is niet zo dat je er doorheen kijkt. Krijg het hopelijk wel terug. En van me lippen heb ik ook erg last, elke keer springt hetzelfde sneetje open enzo. Ik smeer het altijd heel goed in met Blistex Relief.

Bijwerkingen ontbreekt het niet aan!

Weet je waar ik heel erg bang voor ben? Dat als ik met de medicijnen stop, dat de acne weer terug komt. Dat gevoel heb ik denk ik over gehouden aan die minocycline, toen ik daarmee stopte kwam het net zo hard weer terug

Nog 2 dagen!
Oud 23-10-2007, 20:51
an0nym0us_d
Avatar van an0nym0us_d
an0nym0us_d is offline
Het verlosde word is vanmorgen gegeven; het lijkt me nu goed om te stoppen. Het ziet er prima uit! *had ik ook wel verwacht

Ze wist niet precies hoelang het zal duren voordat de Roacutane uit mijn lichaam is verdwenen, dat is voor ieder persoon verschillend.

Mocht het terug komen dan heb ik voor 's morgens én 's avonds zalf voorgeschreven gekregen; 's morgens Differin en 's avonds Eryacne, omdat die zalf irriterend werkt op de huid

Ik heb gisteravond trouwens 1 tabletje opengesneden. Er zit allemaal geel spul in, geen vloeibaar spul, beetje soort zalf iets (die dikte)
Oud 24-10-2007, 16:33
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,
Ik heb een probleem wat betreft Roaccutane en ik hoop dat ik hier wat antwoorden, tips, ervaringen of wat dan ook kan krijgen Dit wordt een beetje een lang verhaal denk ik.

Rond mei/juni heb ik plotseling een vrij heftige 'uitslag' op mijn gezicht gekregen. Nergens allergisch voor ofzo maar omdat het aanhield ben ik toch naar de huisarts gegaan. Hij kon echter niet ontdekken wat er precies mis was. Ik kreeg eerst een middel tegen eczeem, daarna tegen acne, daarna tegen een algemene huidirritatie, niets hielp. Omdat het er niet echt uitzag als acne heb ik op aanraden van de huisarts veel dingen geprobeerd: andere shampoo, ander eetpatroon, andere make-up, maar wederom: niets hielp.
Na allerlei onderzoeken van huisarts ben ik doorverwezen naar een dermatoloog, hij stelde na een tijdje de conclusie: acne.
Hij zei dat hij het nog nooit zo snel en zo hevig had zien opkomen bij iemand, want hiervoor heb ik letterlijk NOOIT last gehad van acne, het is echt INEENS gebeurd. Ben inmiddels 17 en ben dus het grootste gedeelte van mijn puberteit doorgekomen zonder acne, nooit zoiets gehad. Mijn arts stelde ook meteen dat omdat de voorafgaande dingen niet werkten en in sommige gevallen het alleen maar erger maakten, dat de beste oplossing Roaccutane zou zijn. Hij zei dat dit het enige middel zal zijn dat het nog op zou kunnen lossen (verandering van anticonceptiepil en smeren van zalfjes en lotions zoals inderm helpt ook niet).

Nou heb ik al een urinetest en bloedafname laten doen maar nu ik thuis met de informatie zit weet ik niet of ik het eigenlijk wel wil. De bijwerkingen zijn m.i. niet gering zoals ze in het boekje/internet staan beschreven en alhoewel er meestal staan 'komt zelden of nooit voor', ben ik toch extreem bang dat het bij mij wél zal voorkomen. Ben ook vergeten te vragen hoe het zit met hartritmestoornissen en astma in de familie, want in het boekje staat dat je dat wel moet melden en dat er dan eventueel een alternatief behandelplan zal moeten worden opgesteld. Mijn vader heeft hartritmestoornissen en ik heb zelf inspanningsastma gehad. Weet iemand hoe dit precies zit qua effecten?
Verder is het 9 maanden, dat betekend dat ik er ook nog in de zomer mee zal zitten en vanwege felle zon waar je dan niet in mag, zie ik ook daar al een beetje tegenop.
Het engste vind ik nog wel het effect dat de kuur kan hebben op de psyche. Ik heb zelf al een jaar of 4-5 psychische problemen (gediagnosticeerde stoornissen) en mijn arts zei dat omdat ik psychische problemen heb het medicijn deze kan versterken, waardoor ik weer heel erg lusteloos kan worden, last kan krijgen van stemmingswisselingen (en ik heb al een stemmingsstoornis) en suicidegedachten kan krijgen. Dit vind ik vooral erg moeilijk, omdat ik er nu na een aantal jaren eindelijk weer bovenop begin te komen.

Ik vind mezelf echt een heks, ik zie er niet uit, word hartstikke onzeker van hoe m'n huid eruit ziet en wil dat het nu na eindeloze behandelingen die niet holpen gewoon definitief weggaat.
Aan de andere kant, ik kan het niet hebben als m'n psychische problemen nu nog erger zullen worden, dat trek ik echt niet. En andere verschijnselen zoals vermoeidheid en dufheid kan ik er ook niet echt bij hebben in mijn examenjaar. Wat moet ik doen? Ik probeer zoveel mogelijk informatie te halen uit die boekjes en van internet maar het spreekt elkaar allemaal tegen en ik verander om de 2 minuten van mening. Ik wil het vrijdag ook voorleggen aan mijn psych, maar vraag me af of ik daar wat aan heb.
Ik vind zulke heftige medicijnen eng (ik moet er verdomme een contract voor ondertekenen, wtf!) en weet echt niet wat ik nu moet doen.

Nu begrijp ik dat dit een ervaringen-topic is maar ik vraag me af of iemand hier met name ervaringen heeft met het effect op je geestelijke gezondheid. Dus iemand die ook psychische problemen had voor het gebruiken van dit medicijn en hoe je daarop reageerde? Werd het erger of had je er nauwelijks last van?

En verder, (ik ben erg lang van stof ) ik vraag me af of ik de enige ben die zo bang is voor 'eventuele' bijwerkingen, of dat er meer mensen zijn die er zo van geschrokken zijn?

Alvast bedankt!!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 24-10-2007, 19:38
_Anneloes
_Anneloes is offline
@ an0nym0us_d

Neeee joh. Bij mij duurt het zeker een half jaar !!
Oud 24-10-2007, 19:43
_Anneloes
_Anneloes is offline
@Nijn*
jeetje meid,
niet best. Ja dat contract moest ik ook tekenen. Ik vind dat altijd ook erg heftig.
Ik raar het je aan om te doen. De bijwerkingen zijn uit te houden. En je huid wordt super
Oud 25-10-2007, 17:41
Verwijderd
@Nijn: hoe veel last heb je er nu van? Want ik heb de bijsluiter even gelezen en die liegt er niet om...
Zeker als je psychische problemen hebt zou ik er heel goed over nadenken.
Zelf zou ik het denk ik niet doen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #3
Lyne
40 03-04-2015 08:15
Lichaam & Gezondheid [Deel 2] Ervaringen met Roaccutane
johnbiezen
109 09-03-2009 15:01
Lichaam & Gezondheid Accutane/Roaccutane
Dj lucas15
4 30-01-2009 16:44
Lichaam & Gezondheid Droge lippen door roa
Lyne
6 16-12-2007 11:11
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Methuselah
2 19-01-2007 19:46
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.