Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2009, 17:40
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
je bedoelt dat je te weinig eet?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 28-08-2009, 18:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hm, volgens die calculator mag ik 2375 kcal. Komende tijd maar een keer een dag als ik tijd heb uittellen hoeveel kcal ik op een dag daadwerkelijk binnenkrijg.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 28-08-2009, 18:24
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
@ Balance:

50 gram gekookte rijst met tonijn. Of 100 gram kipfilet met 200 gram groenten. Geen stroopwafels of wat dan ook. Afvallen moet je clean doen, anders werkt het niet.

Zelf heb ik dagelijks bijvoorbeeld een bak met twee hardgekookte eieren, 150 gram tonijn en een scheutje (15 ml) olijfolie. Erg smakelijk en toch wel weer wat calorieën waard. (zo'n 450)

Daarnaast vult het niet zo enorm dat je in één keer propvol zit.

En onthoud mensen, calorieën tellen is absoluut niet gay. Je gezondheid is belangrijk.
__________________
Guilty of being white.
Oud 28-08-2009, 18:46
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Ja maar ik probeer af te vallen hè, dan ga ik niet aan de chips, chocola en stroopwafel
Ik wil wel meer kcal eten, maar dan wel gezond.
gezond... gezond...
wat ik heb gehoord.. als je al je voedingsstoffen die je lichaam nodig heb binnen krijgt.. en je hebt dan nog ''overige'' kcal dan maakt het niet uit of je chips neemt van bijv 200kcal of 5 stukken fruit van 200kcal..
alleen verzadigd het een meer dan de ander
maar of dat waar is weet ik niet, miss weet iemand daar meer over?
Oud 28-08-2009, 19:36
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Daar heb je helemaal gelijk in Dennis. Ik hoorde Sharif laatst zeggen dat hij weleens overleefd had op twee zakken borrelnootjes per dag. Zolang je maar aan je caloriebehoefte komt.

Gewicht buiten ogenschouw gehouden, geloof ik dat er nog wel mensen zijn die ook graag een gezond lichaam hebben, voorzien van de juiste micro -en macronutriënten.
__________________
Guilty of being white.
Oud 28-08-2009, 20:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
je bedoelt dat je te weinig eet?
Ja, op een gemiddelde dag kom ik aan ongeveer 1900 kcal. En dan heb ik voor mezelf niet het idee dat ik weinig eet (al is bijv. 4 sneetjes brood op een dag niet veel, dat weet ik wel).
Oud 28-08-2009, 22:38
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik wil al een behoorlijke tijd aankomen, maar ik doe blijkbaar iets fout, want hoewel ik meer ben gaan eten, blijf ik keurig stabiel (op de 100 gram af). Ik ben 1.68 en weeg nu 48.5, dat wil ik opbouwen tot minstens 50, niet veel maar volgens de dokter was het verstandig minstens 50 kilo te gaan wegen ivm werking van de hersenen. Ik eet nu rond de 1850 kcal, waarop ik dus volkomen stabiel blijf. Per dag fiets ik ongeveer een half uur en maak ik 2 uur schoon, waarbij ik flink door moet werken. Als school weer begint, zal ik nog 1 uur per dag schoonmaken, maar ik neem aan dat naar school gaan ook de nodige energie zal vragen.
Volgens de URL die Hulk hier postte, heb ik ongeveer 1870 kcal nodig om stabiel te blijven, dus dat ik met mijn ca. 1850 stabiel blijft lijkt te kloppen. Maar, nu de grote vraag, hoeveel kcal kan ik het beste nemen om langzaam aan te komen? (ong. halve kilo per maand)
Oud 28-08-2009, 23:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
@ Balance:

50 gram gekookte rijst met tonijn. Of 100 gram kipfilet met 200 gram groenten. Geen stroopwafels of wat dan ook. Afvallen moet je clean doen, anders werkt het niet.

Zelf heb ik dagelijks bijvoorbeeld een bak met twee hardgekookte eieren, 150 gram tonijn en een scheutje (15 ml) olijfolie. Erg smakelijk en toch wel weer wat calorieën waard. (zo'n 450)

Daarnaast vult het niet zo enorm dat je in één keer propvol zit.

En onthoud mensen, calorieën tellen is absoluut niet gay. Je gezondheid is belangrijk.
Dat is geen tussendoortje, dat is een avondmaaltijd
Zoals ik al zei, ik heb soms wel tijd en mogelijkheid om tijdens het werken een liga in m'n mond te duwen, maar het klaar maken van eten of het uitgebreid nuttigen van een maaltijd gaat niet tijdens mijn werk.
En ik krijg er overdag al nauwelijks extra brood in, dan gaat een avondmaaltijd al zeker niet lukken.
Dus ik zoek het meer in de makkelijk te hanteren tussendoortjes. Door Dennis´ post moest ik aan die yoghurtzakjes denken, zoiets ga ik eens proberen. En dan liga´s of sultana´s ofzo.


Citaat:
gezond... gezond...
wat ik heb gehoord.. als je al je voedingsstoffen die je lichaam nodig heb binnen krijgt.. en je hebt dan nog ''overige'' kcal dan maakt het niet uit of je chips neemt van bijv 200kcal of 5 stukken fruit van 200kcal..
alleen verzadigd het een meer dan de ander
maar of dat waar is weet ik niet, miss weet iemand daar meer over?
Nou in de periode dat ik die chips at viel ik er niet bepaald vanaf. Ik heb juist altijd gehoord dat het weldegelijk uitmaakt wat voor calorieën je binnen krijgt, zoals met verzadigde en onverzadigde vetten. Daarbij heb je bij ongezonde dingen nog overige aspecten zoals cholesterol, waardoor ik toch liever voor gezonde varianten kies.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-08-2009, 01:49
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Zelf heb ik dagelijks bijvoorbeeld een bak met twee hardgekookte eieren,
Is dat niet heel slecht? Ja, ik weet 't niet hoor . Ik eet in ieder geval bijna nooit eieren wegens m'n te hoge cholesterolgehalte.

"Eieren zijn rijk aan cholesterol. In verband met het risico op hart- en vaatziekten dient er niet te veel cholesterol in de voeding te zitten. Houd het op zo'n drie eieren per week."
Bron
__________________
En dat meen ik!
Oud 29-08-2009, 10:12
PatoLoco
PatoLoco is offline
Mja... langs de andere kant heb je zo'n "studies"

http://www.e-gezondheid.be/nl/articl...idrubrique=399

De vraag is natuurlijk, wie heeft er gelijk?

De één zegt dit, de andere zegt dat en eerlijkgezegd weet ik echt niet wie ik moet geloven. Dat geldt wel voor veel gelijkaardige onderwerpen...

Eieren zijn trouwens echt superlekker, niets zo goed als'n lekker hardgekookt eitje


Ik vind't wel opmerkelijk dat mobius en hulk zoveel moeite doen om op hun voeding te letten. Zijn jullie dan zo'n bodybuilders misschien? 'k Ben ooit eens uit pure nieuwsgierigheid op zo'n bodybuilderforum gaan kijken en de meeste mensen daar waren helemaal niet zo gespierd maar ze aten wel altijd volgens hun voedingsschema's en deden echt absurd veel moeite om wat spieren te kweken. Niet slecht bedoeld ofzo hoor maar ik vind dat altijd'n beetje raar Ik eet gewoon normaal, weinig snoep (heb er niet echt behoefte aan) en let soms wel wat op proteïnes maar ik ga heus niet alles afwegen of supplementen nemen. Nuja ik wil dan ook geen bodybuilder zijn

Nogmaals, dit is niet bedoeld als'n aanval ofzo hoor, 'k vraag mij gewoon altijd af of't wel al die moeite waard is... Ik ben zelf ook eerder atletisch gebouwd en dat gaat perfect met'n normale voeding en voldoende sport.
Oud 29-08-2009, 10:35
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
Is dat niet heel slecht? Ja, ik weet 't niet hoor . Ik eet in ieder geval bijna nooit eieren wegens m'n te hoge cholesterolgehalte.

"Eieren zijn rijk aan cholesterol. In verband met het risico op hart- en vaatziekten dient er niet te veel cholesterol in de voeding te zitten. Houd het op zo'n drie eieren per week."
Bron
Cholesterol uit de voeding heeft veel minder invloed op het cholesterolgehalte in het bloed dan verzadigd vet uit de voeding. Wanneer je niet te veel verzadigd vet binnenkrijgt, zullen die eieren bij gezonde mensen geen gevaar zijn voor het cholesterolgehalte in het bloed. Wanneer je zoals jij een te hoog cholesterolgehalte hebt, is het wel verstandig ook het cholesterolgehalte in de voeding omlaag te brengen.
__________________
Elu on ilus.
Oud 29-08-2009, 13:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Volgens die calculator zou ik met 1675 kcal stabiel moeten blijven. Ik eet meer en val nog steeds af. En daar word ik een klein beetje wanhopig van, want dat hele eten tegen mijn trek in is helemaal niet fijn.
Oud 29-08-2009, 15:07
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Is dat niet heel slecht? Ja, ik weet 't niet hoor . Ik eet in ieder geval bijna nooit eieren wegens m'n te hoge cholesterolgehalte.

"Eieren zijn rijk aan cholesterol. In verband met het risico op hart- en vaatziekten dient er niet te veel cholesterol in de voeding te zitten. Houd het op zo'n drie eieren per week."
Bron
Er zijn mensen die geloven dat het slecht is voor het cholesterol, er zijn ook mensen die geloven dat het niet slecht is. Op mijn max eet ik 9-10 eieren per dag. Bij 6 daarvan verwijder ik de dooier. Ik heb laatst mijn cholesterol laten checken en het was prima in orde. Dus daar vertrouw ik maar op.
__________________
Guilty of being white.
Oud 29-08-2009, 15:35
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Volgens die calculator zou ik met 1675 kcal stabiel moeten blijven. Ik eet meer en val nog steeds af. En daar word ik een klein beetje wanhopig van, want dat hele eten tegen mijn trek in is helemaal niet fijn.

je kan tochook calorierijker gaan eten ipv meer?
Als je bijv bij je avondeten ipv een stukje kabeljauw een saucijsje neemt...
En vaker vetter broodbeleg als kaas/pindakaas/etc
en miss wat vaker vruchtensappen drinkt ipv thee ofzo

dan kan je zo je kcal inname heel snel verhogen
Oud 29-08-2009, 16:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Bedankt voor de tips Dennis, maar dat doe ik al Ik drink meer kcal spul ipv alleen water en cola light, at sowieso al pindakaas, heb mijn 30+ kaas vervangen voor normale, eet 's avonds noten in plaats van niks meer wat ik anders deed, etc etc.

Vorige week zaterdag had ik een verjaardag + uit eten, dus heel veel gegeten. Niet alleen mijn subjectieve mening, ook de objectieve van andere mensen. Afgelopen week studie introductie dus veel, veel alcohol en nog meer eten (ontbijt met 4, lunch met 6 boterhammen, kaas, chocopasta, etc +tussendoortjes). Vochtverlies van alcohol kan het inmiddels niet meer zijn en toch is er weer een halve kilo af.

Mijn moeder zei gisteren dat ze zich afvroeg of ik niet stiekem anorexia had omdat ik zo dun aan het worden ben.

Ik heb hier nog geen huisarts, maar het wordt denk ik toch tijd dat ik die eens ga zoeken.
Oud 29-08-2009, 16:03
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Bedankt voor de tips Dennis, maar dat doe ik al Ik drink meer kcal spul ipv alleen water en cola light, at sowieso al pindakaas, heb mijn 30+ kaas vervangen voor normale, eet 's avonds noten in plaats van niks meer wat ik anders deed, etc etc.

Vorige week zaterdag had ik een verjaardag + uit eten, dus heel veel gegeten. Niet alleen mijn subjectieve mening, ook de objectieve van andere mensen. Afgelopen week studie introductie dus veel, veel alcohol en nog meer eten (ontbijt met 4, lunch met 6 boterhammen, kaas, chocopasta, etc +tussendoortjes). Vochtverlies van alcohol kan het inmiddels niet meer zijn en toch is er weer een halve kilo af.

Mijn moeder zei gisteren dat ze zich afvroeg of ik niet stiekem anorexia had omdat ik zo dun aan het worden ben.

Ik heb hier nog geen huisarts, maar het wordt denk ik toch tijd dat ik die eens ga zoeken.
Drink viermaal daags een liter melk, dan komt het allemaal goed.
__________________
Guilty of being white.
Oud 29-08-2009, 17:21
PatoLoco
PatoLoco is offline
Als je elke dag 'n everzwijn eet, komt het ook wel goed.
Oud 29-08-2009, 18:14
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Dat is misschien nog wel beter, aangezien dat beest vol eiwitten zit. Ook vol vet overigens.
__________________
Guilty of being white.
Oud 29-08-2009, 18:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Jaja Mobius, als ik jullie adviezen opvolg hang ik ook 4 keer per dag boven de wc omdat alles er weer uitkomt
Oud 29-08-2009, 19:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bloem, misschien lees ik niet ver genoeg terug, maar heb je een eetstoornis gehad of is dit echt alleen je metabolisme dat op hol is geslagen?
Oud 29-08-2009, 19:04
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Jaja Mobius, als ik jullie adviezen opvolg hang ik ook 4 keer per dag boven de wc omdat alles er weer uitkomt
Ik zeg niet dat je jezelf misselijk moet eten natuurlijk
__________________
Guilty of being white.
Oud 29-08-2009, 19:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Bloem, misschien lees ik niet ver genoeg terug, maar heb je een eetstoornis gehad of is dit echt alleen je metabolisme dat op hol is geslagen?
Geen eetstoornis, wel een paar jaar een klein beetje gerommel met eten, maar sinds ruim een jaar of zo gaat dat eigenlijk heel goed en ongecompliceerd. Dit is iets van de laatste maanden zonder dat er echt een duidelijke reden voor is.

Mobius, dan dus geen vier liter melk voor mij
Oud 29-08-2009, 20:29
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Gewoon een richtlijn natuurlijk. Verschilt per persoon hoeveel kcal je nodig hebt.

Als je je caloriebehoefte wil uitrekenen doe dat dan met de Harris-Benedict equation http://www.bmi-calculator.net/bmr-ca...dict-equation/

Op basis van Harris Benedict ben jij moderately active. Als ik af wil vallen, reken ik cardiotraining trouwens niet eens mee met mn caloriebehoefte.
Handige site. Ik heb het afgelopen jaar opgebouwd met het eten van calorieën en nu weeg ik ongeveer 69 kg (bij 1.81). Dat is een bmi van 20/21. Dat lijkt me een mooi gewicht.

Ik ben van plan te proberen twee keer per week te spinnen. Volgens de website moet ik 2140 kcal eten om op mijn gewicht te blijven. Maar ik heb altijd al snel honger na het eten.

Hoe kan ik mijn eetpatroon er het beste uit laten zien?

Ik eet nu meestal:

's ochtends: 2 bruine boterhammen met roomboter en runderrookvlees of smeerkaas 48+ met 1 glas melk en sap
tussendoor: koekje (kan een stuk over 5 digestives zijn, zo'n verpakte AH-parelkoek of van die verpakte koekjes als sultana)
's middags: 4 boterhammen met roomboter en runderrookvlees en kaas en fruit
tussendoor 1: weer koekje-tijd
tussendoor 2: soms nog bakje chips of fruit
avond: normaal bord eten (pasta's, knorr-pakketjes, aardappels (3) groente (200 gr) en vlees (100 g kip of rund))
tussendoor: soms nog een koekje of chips

Er mist wat drinken in dit patroon. Nou, ik drink voornamelijk water (gemakzucht) of 's avonds natuurlijk bier.

Nou krijg ik dus snel honger, om de 2 uur (ook na 4 boterhammen). Kan ik beter meer verspreid eten? Of moet ik andere dingen eten om m'n honger langer te 'stillen'? Want zo grijp ik snel naar koekjes. Ik krijg nou toch echt een buikje.

Ik heb ook het idee dat wat ik eet meer dan 2140 kcal is. Ik zal het eens berekenen. Meer aankomen door eten wil ik niet, ik kom liever aan door spiermassa.
Oud 30-08-2009, 15:23
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Handige site. Ik heb het afgelopen jaar opgebouwd met het eten van calorieën en nu weeg ik ongeveer 69 kg (bij 1.81). Dat is een bmi van 20/21. Dat lijkt me een mooi gewicht.

Ik ben van plan te proberen twee keer per week te spinnen. Volgens de website moet ik 2140 kcal eten om op mijn gewicht te blijven. Maar ik heb altijd al snel honger na het eten.

Hoe kan ik mijn eetpatroon er het beste uit laten zien?

Ik eet nu meestal:

's ochtends: 2 bruine boterhammen met roomboter en runderrookvlees of smeerkaas 48+ met 1 glas melk en sap
tussendoor: koekje (kan een stuk over 5 digestives zijn, zo'n verpakte AH-parelkoek of van die verpakte koekjes als sultana)
's middags: 4 boterhammen met roomboter en runderrookvlees en kaas en fruit
tussendoor 1: weer koekje-tijd
tussendoor 2: soms nog bakje chips of fruit
avond: normaal bord eten (pasta's, knorr-pakketjes, aardappels (3) groente (200 gr) en vlees (100 g kip of rund))
tussendoor: soms nog een koekje of chips

Er mist wat drinken in dit patroon. Nou, ik drink voornamelijk water (gemakzucht) of 's avonds natuurlijk bier.

Nou krijg ik dus snel honger, om de 2 uur (ook na 4 boterhammen). Kan ik beter meer verspreid eten? Of moet ik andere dingen eten om m'n honger langer te 'stillen'? Want zo grijp ik snel naar koekjes. Ik krijg nou toch echt een buikje.

Ik heb ook het idee dat wat ik eet meer dan 2140 kcal is. Ik zal het eens berekenen. Meer aankomen door eten wil ik niet, ik kom liever aan door spiermassa.
Ik zou zeggen dat het er gezond uitziet vanuit mijn oogpunt.. Miss nog wat zuivel bij de warme maaltijd na
en savonds later nog iets bij de koffie als een koek en wat fruiterbij ofzo..
Oud 31-08-2009, 01:38
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Handige site. Ik heb het afgelopen jaar opgebouwd met het eten van calorieën en nu weeg ik ongeveer 69 kg (bij 1.81). Dat is een bmi van 20/21. Dat lijkt me een mooi gewicht.

Ik ben van plan te proberen twee keer per week te spinnen. Volgens de website moet ik 2140 kcal eten om op mijn gewicht te blijven. Maar ik heb altijd al snel honger na het eten.

Hoe kan ik mijn eetpatroon er het beste uit laten zien?

Ik eet nu meestal:

's ochtends: 2 bruine boterhammen met roomboter en runderrookvlees of smeerkaas 48+ met 1 glas melk en sap
tussendoor: koekje (kan een stuk over 5 digestives zijn, zo'n verpakte AH-parelkoek of van die verpakte koekjes als sultana)
's middags: 4 boterhammen met roomboter en runderrookvlees en kaas en fruit
tussendoor 1: weer koekje-tijd
tussendoor 2: soms nog bakje chips of fruit
avond: normaal bord eten (pasta's, knorr-pakketjes, aardappels (3) groente (200 gr) en vlees (100 g kip of rund))
tussendoor: soms nog een koekje of chips

Er mist wat drinken in dit patroon. Nou, ik drink voornamelijk water (gemakzucht) of 's avonds natuurlijk bier.

Nou krijg ik dus snel honger, om de 2 uur (ook na 4 boterhammen). Kan ik beter meer verspreid eten? Of moet ik andere dingen eten om m'n honger langer te 'stillen'? Want zo grijp ik snel naar koekjes. Ik krijg nou toch echt een buikje.

Ik heb ook het idee dat wat ik eet meer dan 2140 kcal is. Ik zal het eens berekenen. Meer aankomen door eten wil ik niet, ik kom liever aan door spiermassa.
Het is iig wel makkelijk als je alles ff invult op de spreadsheet in de bijlage, die berekent ook automatisch de verhoudingen en alles.

Het is voor het hongergevoel inderdaad beter meer verspreid te eten. Hieronder een voorbeeld, maar ik heb het niet uitgerekend dus zal wel iets naast die 2100kcal zitten

maaltijd
1: 4 boterhammen + fruit
2: 2 boterhammen
3: 2 boterhammen + fruit
4: avondeten
5: 2 boterhammen (uiterlijk 2 uur voor het slapen)

Maximaal 3gr halvarine per boterham in plaats van roomboter en het liefst geen zaken als (smeer)kaas op brood. Kipfilet/rookvlees is prima.

Brood is gewoon makkelijk, maar in principe kun je het natuurlijk altijd vervangen voor iets anders (rijst/pasta/granenmuesli met kip/tonijn/kwark)

Als je in principe (nog) helemaal tevreden bent over je postuur/gewicht is het het best om je ongeveer 90% van de tijd aan zo'n voedingspatroon te houden. Dat wil zeggen eens in de twee dagen 2 boterhammen vervangen door wat chips en een biertje ofzo

Mocht je wat vet kwijt willen raken vervang dan slechts 1-2 maaltijden per week door iets van eigen keuze en ga 3-4x een uurtje sporten. Als dat niet voldoende is na een week bij maaltijd 1+5 een boterham schrappen en iets op het avondeten.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: xls Voedingsschema.xls (217.5 KB, 14x gelezen)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 31-08-2009, 12:03
kameleon1993
Avatar van kameleon1993
kameleon1993 is offline
even een vraag wat is een goed gewicht voor een jongen rond de 1,77
en 15 jaar oud??
Oud 31-08-2009, 14:03
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
even een vraag wat is een goed gewicht voor een jongen rond de 1,77
en 15 jaar oud??
je kan je BMI berekenen en dan weet je het, maar dat wilt nog niet altijd zeggen wat een ''go'ed'' gewicht is... de ene heeft zwaardere botten dan de andere, de ene is breder gebouwd... de ene is gespierder....
Oud 31-08-2009, 14:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Geen eetstoornis, wel een paar jaar een klein beetje gerommel met eten, maar sinds ruim een jaar of zo gaat dat eigenlijk heel goed en ongecompliceerd. Dit is iets van de laatste maanden zonder dat er echt een duidelijke reden voor is.

Mobius, dan dus geen vier liter melk voor mij
Wat gek!
Misschien heb je je caloriezapper aanstaan? grapje hoor
Ik zou niet weten wat je eraan kan doen. Meer krachtsporten doen en minder duursporten kan ook wel helpen, omdat je dan vooral spieren opbouwt en niet alleen maar vet en suikers verbrandt. Of sport je al niet veel?
Oud 31-08-2009, 14:58
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Wat gek!
Misschien heb je je caloriezapper aanstaan? grapje hoor
Ik zou niet weten wat je eraan kan doen. Meer krachtsporten doen en minder duursporten kan ook wel helpen, omdat je dan vooral spieren opbouwt en niet alleen maar vet en suikers verbrandt. Of sport je al niet veel?
Dat klopt niet. Spieren verbruiken calorieën dus wanneer Bloem iets buffer wordt in spiermassa gaat ze nog meer verbranden. Gewoon wat minder duursporten doen zal ook wel helpen. Een overactief metabolisme is overigens niet gek, ik ken genoeg mensen die het hebben. Ze worden altijd jaloers aangekeken door oudere, dikke vrouwen die het verwijt maken dat de betreffende persoon niet eet en/of aan anorexia lijdt. Ten onrechte natuurlijk.

In een tijd waarin dun de mode is heeft Bloem gewoon geluk.
__________________
Guilty of being white.
Oud 02-09-2009, 20:19
kameleon1993
Avatar van kameleon1993
kameleon1993 is offline
wat is een goed gewicht voor een jongen van 15 jaar jaar en 1,77 lang is??
Oud 02-09-2009, 20:27
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Tussen de 50 en de 75 kilo.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-09-2009, 10:51
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ja, 50 kilo is een heel gezond gewicht voor jou!
__________________
Guilty of being white.
Oud 03-09-2009, 19:19
Verwijderd
Bloem, het kan natuurlijk dat jouw metabolisme hoger is dan het volgens standaardberekeningen zou zijn, doordat je lichaam ook energie besteed aan je ziekte.
Oud 05-09-2009, 13:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kan inderdaad Sarah

Meer eten gaat in ieder geval makkelijker sinds ik ook weer vroeger opsta voor school, we mogen onder de colleges gewoon eten en drinken gelukkig. En voor het eerst sinds lang is er deze week ook niet (veel) meer af, maar dat kan goed liggen aan mijn alcoholconsumptie afgelopen week Hoe dan ook, als het stabiel blijft ben ik nu allang even blij geloof ik.
Oud 07-09-2009, 17:47
ThomasS15
ThomasS15 is offline
Te ongezond?
Ik weet dat topic hier deels niet bijhoord omdat ik ga vertellen wat ik zowat per dag opeet.
Maar ik vind het meer bij dit deel v/h forum horen omdat het eerder met gezondheid/gewicht etc heeft te maken.

Ik eet dus Gem per dag het volgende:

'S ochtends:
-4-5 boterhammen met choco
-1 glas chocomelk

'S middags:
-4 boterhammen choco
-één boterham confituur/kaas

'S avonds-
-Een portie groeten
-meestal aardappelen
-een stuk vlees/vis

Tussendoor eet ik nog 4 stukken fruit en in de avond nog een dessertje.

Nu ik het zelf heb geschreven vind ik het veel tegenover wat ik hier lees bij andere mensen.
Ik weeg 62kg en ben ongeveer 180cm (iets kleiner misschien) en 15 jaar en half

Ik doe basket op redelijk hoog niveau ( vind ik zelf (A) ) 4x 1:30uur trainen + match en
zondag loop ik 15km op een uur en 15-30mins.

Ben ik wel gezond bezig?
Mijn gewicht is normaal maar ik vind dat ik zéér veel eet om eerlijk te zijn...

Graag jullie mening

Thomas
Oud 07-09-2009, 18:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je eet helemaal niet teveel, volgens mij. Gezien jouw actieve levensstijl misschien zelfs nog te weinig.
Wel vind ik dat je veel zoetigheid eet als beleg.
Maar ik laat de rest van dit werk maar even over aan de personen die er wat meer van weten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 07-09-2009, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Te ongezond?
Ik weet dat topic hier deels niet bijhoord omdat ik ga vertellen wat ik zowat per dag opeet.
Maar ik vind het meer bij dit deel v/h forum horen omdat het eerder met gezondheid/gewicht etc heeft te maken.
(...)
Nu ik het zelf heb geschreven vind ik het veel tegenover wat ik hier lees bij andere mensen.
Ik weeg 62kg en ben ongeveer 180cm (iets kleiner misschien) en 15 jaar en half

Ik doe basket op redelijk hoog niveau ( vind ik zelf (A) ) 4x 1:30uur trainen + match en
zondag loop ik 15km op een uur en 15-30mins.

Ben ik wel gezond bezig?
Mijn gewicht is normaal maar ik vind dat ik zéér veel eet om eerlijk te zijn...
Veel mensen die in dit topic een eetpatroon posten zijn meisjes die willen afvallen, vergeet dat niet!
Voor een puberjongen die zo veel sport eet je helemaal niet te veel
Het zou wel gezonder kunnen door bv. vleeswaren op je brood te doen in plaats van chocopasta. Maar ach, zo veel maakt dat ook niet uit.
Oud 07-09-2009, 21:45
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
10 boterhammetjes en een avondmaaltijd?

Eerder te weinig als je ruim 10 uur sport per week! Aan je lengte en gewicht zie ik al wel dat je heel mager bent. Hoe kom je erbij dat je teveel eet? Als je teveel zou eten zou je wel wat dikker zijn. Zou dus niet verkeerd zijn wat meer te gaan eten! Je hebt wel een gezonde eetlust zou ik zeggen

Bij voorkeur eiwitrijk voedsel, dat zal je herstel bij het sporten ten goede komen. Nu krijg je eigenlijk alleen maar suikers/vetten binnen tot het moment dat je gaat avondeten. Het zou echt een goed idee zijn je brood met pindakaas of vleeswaren (kipfilet/rosbief/rookvlees) te bedekken en 2x per dag een half bakje kwark erbij te nemen of iets dergelijks! Als je wil aankomen moet je zeker 6 boterhammen meer per dag gaan eten (of een extra warme maaltijd).
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 07-09-2009, 21:52
Mara
Mara is offline
Zoals al gezegd, je eet absoluut niet teveel, maar wat gezonder zou misschien wel kunnen. Meer vlees op brood, en pindakaas. Daar word je groot van!
Oud 08-09-2009, 13:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als hij verder niets tussendoor eet behalve wat fruit, maakt die chocoladepasta ook niet zoveel uit, lijkt me. Maar goed, ik ben het verder eens met wat jullie allemaal zeggen hoor
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 08-09-2009, 18:22
ThomasS15
ThomasS15 is offline
Hoe ik erbij kom dat ik ongezond zou kunnen leven?
Omdat ik dacht :' Het is niet omdat je aan de dunnere kant bent dat je daarvoor gezond eet'.

Dus het ziet er goed uit.
Wat de chocoladepasta betreft zal het moeilijk worden om wat af te kicken ervan...
Ik vind het namelijk veel lekkerder dan snoep,ijs etc.


Ik had nog één vraag : Hulk zei iets over eiwitten, zijn deze echt belangrijk?
Want ik eet max één stuk vlees/vis per dag.

Is mijn dagelijkse portie genoeg of moet ik daar toch nog even iets aanpassen?
Oud 08-09-2009, 23:53
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Hoe ik erbij kom dat ik ongezond zou kunnen leven?
Omdat ik dacht :' Het is niet omdat je aan de dunnere kant bent dat je daarvoor gezond eet'.

Dus het ziet er goed uit.
Wat de chocoladepasta betreft zal het moeilijk worden om wat af te kicken ervan...
Ik vind het namelijk veel lekkerder dan snoep,ijs etc.


Ik had nog één vraag : Hulk zei iets over eiwitten, zijn deze echt belangrijk?
Want ik eet max één stuk vlees/vis per dag.

Is mijn dagelijkse portie genoeg of moet ik daar toch nog even iets aanpassen?
Eiwitten zijn de belangrijkste bouwstof voor je spieren. Het hangt er maar net van af hoe serieus je met je sport bezig bent of je je voeding daar ook echt op wil aanpassen.
Voor bodybuilding is voeding cruciaal, maar bij andere sporten maakt het zeker het verschil, al helemaal op hoger niveau. Je herstelt gewoon sneller/beter en hebt meer energie tijdens trainingen en wedstrijden. Als je voldoende eiwitten binnenkrijgt zul je ook extra spiermassa opbouwen. Ik heb zelf ook een paar jaar gebasketbald en een wat forser postuur komt zeker van pas (al helemaal als je center bent ofzo).

Ik weet niet of jullie nog specifieke kracht- of sprongtraining doen, maar dan zul je al helemaal sneller resultaat merken als je voldoende voeding met voldoende eiwitten binnenkrijgt.

Makkelijke manier om meer eiwitten binnen te krijgen = veel melk drinken! 2-3 liter per dag, bovenop je huidige voeding.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 09-09-2009, 08:48
Verwijderd
Is er nog een reden om dan voor melk te gaan ipv (griekse) yoghurt of kwark eigenlijk?
Oud 09-09-2009, 12:01
Mara
Mara is offline
Griekse yoghurt is vrij vet, dacht ik? Melk vult verder gewoon minder snel dan kwark, waardoor je er meer van kan binnenkrijgen.
Oud 09-09-2009, 12:09
Verwijderd
Griekse yoghurt is er ook in de 0% vet-versie en bevat bijna evenveel eiwit als kwark. En melk bevat volgens mij een stuk minder als ik me niet vergis. Ik heb het liever yoghurt of kwark ipv melk juist omdat het beter vult
Oud 09-09-2009, 12:48
Mara
Mara is offline
Van die 0%-vet versie wist ik niet. In jouw geval kan kwark wel beter zijn dan ja, omdat jij (neem ik aan) oplet dat je niet aankomt. Melk bevat inderdaad minder eiwitten, maar als je veel melk neemt krijg je toch meer eiwitten binnen dan met een beetje kwark
In Thomas geval zijn al die extra kcal juist wel goed en dat kan hij wel gebruiken, voor hem is 't dus geen slecht idee om veel melk te drinken.
Oud 09-09-2009, 13:18
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Het gaat niet alleen om de eiwitten inderdaad, maar ook om de andere calorieën die melk levert. In melk zit verzadigd vet waardoor je testosteron spiegels stijgen en er zitten snelle koolhydraten in die voor een insulinepiek zorgen (waardoor de eiwitten sneller in je spieren opgenomen worden).

Bovendien drinkt het makkelijk weg, in een liter zit 600kcal. Ideale weightgainer dus.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 15-09-2009, 17:44
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
Het gaat niet alleen om de eiwitten inderdaad, maar ook om de andere calorieën die melk levert. In melk zit verzadigd vet waardoor je testosteron spiegels stijgen en er zitten snelle koolhydraten in die voor een insulinepiek zorgen (waardoor de eiwitten sneller in je spieren opgenomen worden).

Bovendien drinkt het makkelijk weg, in een liter zit 600kcal. Ideale weightgainer dus.
Maar verzadigd vet is niet bepaald gezond. Bovendien snap ik niet waar je die snelle koolhydraten vandaan haalt, want melk heeft juist een erg lage glycemische index?
__________________
Elu on ilus.
Oud 15-09-2009, 20:26
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Snelle koolhydraten is misschien het verkeerde woord... Maar ik heb wel eens een studie gelezen waaruit bleek dat melk het insulinepeil in dezelfde mate verhoogde als dextrose.

En dat verzadigde vetten ongezond zijn is iets wat nooit onomstotelijk bewezen is. Er zijn dieten zoals 'het anabolische dieet' waarbij je voor een groot deel verzadigde vetten binnenkrijgt. Wat betreft cholesterol las ik dit laatst:

Facts on Cholesterol. You can find studies showing that high cholesterol levels will make you live longer and more immune to infections & diseases than low cholesterol levels. More facts:

* Your Body Makes Cholesterol. Your liver makes 3-6x more cholesterol than you can get eating eggs and other animal products.
* Cholesterol is Vital To Your Body. You need it for the production of steroid hormones like Testosterone and to build & repair cells.
* Dietary Cholesterol Isn’t Bound to Blood Cholesterol. There’s no relation to cholesterol & saturated fat intake to higher cholesterol levels.

(stronglifts.com)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 16-09-2009, 19:05
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ben gaan sporten, jawel al 1 keer bodypump gedaan om een beetje spieren te krijgen (en gewicht hopenlijk daarbij). Wilde net vragen wat ik er het beste extra bij kon eten maar lees het hier boven al Gister al een bak kwark open getrokken na het sporten dus dat houd ik nog maar vol
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.