Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2010, 09:13
Guinie
Guinie is offline
Kun je zwemmen tijdens je menstruatie maar zonder tampon? Ik vind die dingen echt verschrikkelijk Ze zitten niet goed bij mij, en ik heb altijd het idee dat ze er weer uit komen vallen of dat ik doorlek.
Ik ga morgen namelijk een weekendje weg, hotel met zwembad, en natuurlijk ben ik net dit weekend ongesteld
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 09:23
Verwijderd
Volgens mij zou het wel kunnen in het water. Maar zodra je eruit gaat dan gaat het niet goed denk ik.

Ik zou het persoonlijk niet doen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 09:30
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
het kan wel. door de druk van het water "lek" je niet in het water. maar zodra je er idd uit komt gaat het weer door.
je zou dan wel zo snel mogelijk naar de wc kunnen rennen e.d. maar dat is denkik ook niet fijn.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 09:30
Verwijderd
Je kunt een softcup gebruiken. Maar een tampon is makkelijker in te brengen dan een softcup .

Als je ongesteld in het watter dobbert is de druk van het water van buitenaf genoeg om te voorkomen dat je vloeit, maar als je echt gaat zwemmen, gaat dat niet meer op omdat je dan je buikspieren aanspant, je kunt het bloed er dan uit 'persen'.

Als tampons niet goed zitten, is het dan niet handiger om eens te oefenen hoe je ze wél goed kunt laten zitten? Je zult waarschijnlijk nog minstens dertig jaar ongesteld zijn en dit is vast niet de enige keer dat het tijdens een vakantie valt .
Als een tampon buikpijn geeft, een drukkende pijn laag in je onderbuik, komt dat doordat-ie tegen je baarmoedermond zit; dat is te diep, dan moet je rustig aan het touwtje trekken tot dat gevoel weggaat. Als je de tampon voelt zitten in je vagina zit-ie niet diep genoeg, dan duwt-ie tegen de ingang. Je moet hem dan wat verder inbrengen. Een minitampon zit bij de meeste vrouwen goed als je hele wijsvinger erachteraan gaat bij het inbrengen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 09:32
Verwijderd
Mja, in bad vloei je niet, maar als je echt zwemt, is de kans volgens mij wel aanwezig dat 't er gewoon uit loopt... en helemaal als je het water uit loopt, dan kan 't er echt meteen uitlopen, dus dat is ook niet echt handig. Ik zou 't ook niet doen. Misschien toch nog eens met een tampon oefenen? Als je hem voelt zitten, zit hij nog niet diep genoeg. Je moet 'm er echt volledig induwen, zo ver als je vinger kan. Een inbrenghuls kan ook goed helpen, die zorgt dat de tampon precies goed zit en niet te ondiep.
Als je dan bang bent om door te lekken, ga je gewoon ieder uur even naar de wc om te verwisselen, dan zie je vanzelf wel of dat nodig was; als de tampon nog vrij onverzadigd is, dan plak je er gewoon een uurtje aan en zo verder. (Dat is uiteindelijk minder gedoe dan helemaal geen tampon en telkens als je het water uit wil echt moeten rennen )
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 09:45
Guinie
Guinie is offline
Maar voor als je gaat zwemmen is een tampon dus echt de enige optie?
De zeldzame keren dat ik zo'n ding in heb gebruik ik ook een inbrenghuls, maar dan voel ik 'm nog steeds zitten. En ik lek door, dus een minitampon is helemaal geen optie vrees ik..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Maar voor als je gaat zwemmen is een tampon dus echt de enige optie?
De zeldzame keren dat ik zo'n ding in heb gebruik ik ook een inbrenghuls, maar dan voel ik 'm nog steeds zitten. En ik lek door, dus een minitampon is helemaal geen optie vrees ik..
Probeer een normale tampon, ik gebruik altijd OB comfort, die zijn makkelijker in te brengen. Dat is zeker veiliger dan zonder. Ik zou dan toch als je bang bent om door te lekken telkens even naar de wc gaan zodat je dus ziet hoe snel hij verzadigd raakt.

(Ga overigens niet meteen voor extra dikke tampons oid, want dan heb je juist kans dat je door lekt omdat de tampon geen ruimte heeft nog uit te zetten en dus loopt alles er dan gewoon doorheen. Als mini niet goed is, probeer dan eerst normaal. En zorg ook dat hij diep genoeg zit, anders biedt hij ook minder bescherming.)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 09:50
Verwijderd
Je lekt ook júist door als een tampon groter is dan je nodig hebt, want dan zwelt-ie niet genoeg op om zichzelf vast te zetten en kan het bloed erlangs terwijl hij nog niet vol is.

En ik ben niet goed met inbrenghulzen, als ik de huls terugtrek gaat altijd de tampon een stukje mee terug. Misschien gebeurt dat bij jou ook.

En het is niet de enige optie, er is dus ook de softcup dat is een kunststof bakje dat je diep in je vagina aanbrengt. Die zijn wat duur maar als het alleen voor zwemmen is, is dat niet zo erg natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 17:10
Willemien2
Willemien2 is offline
Citaat:
Je kunt een softcup gebruiken. Maar een tampon is makkelijker in te brengen dan een softcup .

Als je ongesteld in het watter dobbert is de druk van het water van buitenaf genoeg om te voorkomen dat je vloeit, maar als je echt gaat zwemmen, gaat dat niet meer op omdat je dan je buikspieren aanspant, je kunt het bloed er dan uit 'persen'.

Als tampons niet goed zitten, is het dan niet handiger om eens te oefenen hoe je ze wél goed kunt laten zitten? Je zult waarschijnlijk nog minstens dertig jaar ongesteld zijn en dit is vast niet de enige keer dat het tijdens een vakantie valt .
Als een tampon buikpijn geeft, een drukkende pijn laag in je onderbuik, komt dat doordat-ie tegen je baarmoedermond zit; dat is te diep, dan moet je rustig aan het touwtje trekken tot dat gevoel weggaat. Als je de tampon voelt zitten in je vagina zit-ie niet diep genoeg, dan duwt-ie tegen de ingang. Je moet hem dan wat verder inbrengen. Een minitampon zit bij de meeste vrouwen goed als je hele wijsvinger erachteraan gaat bij het inbrengen.
Of je gebruikt een sponsje van Beppie / Beppy
__________________
Wie wil helpen met onze menstruatie enquete? Het is anoniem. Geen wachtwoord of email. Het duurt 20min. Resultaten in mijn fotoalbum.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 00:07
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Zelfde probleem gehad.

Ehm. Inlegkruisje in je zwembroek doen. Eruit halen als je in het water gaat en daarna een nieuwe indoen. Tampon is inderdaad handiger maar ik begrijp je volledig.

Niet op dagen dat het heel erg vloeit. Je kunt opzich ook wel zo'n zwembroek met pijpen (zo'n mannelijk zwembroek ding) eroverheen doen, als je je daar prettiger bij voelt. Áls je dan doorlekt valt het iig niet zo snel op.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Zelfde probleem gehad.

Ehm. Inlegkruisje in je zwembroek doen. Eruit halen als je in het water gaat en daarna een nieuwe indoen. Tampon is inderdaad handiger maar ik begrijp je volledig.

Niet op dagen dat het heel erg vloeit. Je kunt opzich ook wel zo'n zwembroek met pijpen (zo'n mannelijk zwembroek ding) eroverheen doen, als je je daar prettiger bij voelt. Áls je dan doorlekt valt het iig niet zo snel op.
Als je zonder tampon of iets anders dat het opvangt gaat zwemmen, heb je kans dat je gewoon in het water gaat vloeien, dat lijkt me echt niet prettig. En ook zul je dan dus als je uit het water komt naar de wc moeten snellen. Ik zou echt veel liever niet zwemmen in dat geval, want het is zo'n gedoe, zelfs op lichte dagen...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 16:34
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Als je zonder tampon of iets anders dat het opvangt gaat zwemmen, heb je kans dat je gewoon in het water gaat vloeien, dat lijkt me echt niet prettig. En ook zul je dan dus als je uit het water komt naar de wc moeten snellen. Ik zou echt veel liever niet zwemmen in dat geval, want het is zo'n gedoe, zelfs op lichte dagen...
Ik zeg ook niet dat het handig is . Maar ja, tis de enige optie als je zo'n ding er niet inkrijgt. Of niet zwemmen inderdaad. Daar heb ik vaak voor gekozen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:35
Verwijderd
Bij zwemmen gebruik je ook veel buikspieren, dus ik zou het niet doen...
En ik haat tampons ook! Zelfs met inbrenghuls, mini of normaal, ze zijn kut
Zitten niet goed, het inbrengen is kut, het eruittrekken is kut...
Maar ach, sommige mensen zweren erbij.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 16:00
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Toen ik dertien/veertien was had ik een takkehekel aan tampons. Maar op gegeven moment ben ik eraan gewend. Ermee zwemmen is nog steeds niet fantastisch, maar ik houd van zwemmen, dus dan doe ik 't liever met tampon in dan helemaal niet.

Wat ik maar wil zeggen: als je genoeg blijft oefenen en je eigen lichaam goed genoeg kent, dan zouden tampons op gegeven moment geen problemen meer moeten opleveren.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 16:03
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
Toen ik op vakantie was, was er een meisje die was gaan zwemmen met tampon.
We gingen toen op zo'n bananenboot, vraag niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen.. Maar dat ding dreef in het water. Echt super grappig!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 20:45
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Toen ik op vakantie was, was er een meisje die was gaan zwemmen met tampon.
We gingen toen op zo'n bananenboot, vraag niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen.. Maar dat ding dreef in het water. Echt super grappig!
Niet echt handig van je om dit te vertellen in een topic van een meisje die hier erg onzeker over is.

OT: Begin inderdaad met OB mini (pro comfort) en ga gewoon wat vaker naar de wc .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 21:57
Verwijderd
Voor nu heb je er niks aan, maar ik heb twee jaar geleden een spiraaltje met hormonen laten zetten. In het begin een beetje vervelend, ik had twee maanden bloedverlies, maar daarna word je niet meer ongesteld. Geen problemen meer met gaan zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Toen ik op vakantie was, was er een meisje die was gaan zwemmen met tampon.
We gingen toen op zo'n bananenboot, vraag niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen.. Maar dat ding dreef in het water. Echt super grappig!
Als hij goed is ingebracht (dus diep genoeg), kan dat eigenlijk niet gebeuren. (Tenzij ze echt als een gek heeft lopen persen in een vreemde houding, maar dan nog lijkt het me onmogelijk (mits die tampon dus echt diep genoeg zit).)

Citaat:
Voor nu heb je er niks aan, maar ik heb twee jaar geleden een spiraaltje met hormonen laten zetten. In het begin een beetje vervelend, ik had twee maanden bloedverlies, maar daarna word je niet meer ongesteld. Geen problemen meer met gaan zwemmen.
Dat verschilt heel erg per persoon; genoeg meisjes worden wel nog ongesteld met een hormoonspiraaltje.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 10:25
Verwijderd
Van de vrouwen met een hormoonspiraaltje wordt 75% nooit meer ongesteld (zo lang hij erin zit natuurlijk, als hij eruit wordt gehaald komt het gewoon weer terug), en bij nog eens 10% duurt het nog maar 1 dag.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 17:02
meisje666
meisje666 is offline
ik vertrek morgen naar centerparcks maar ik heb mijn maandstonden ik heb nog nooit een tampon gebruikt... wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 18:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag nog oefenen met een tampon!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 19:32
Verwijderd
Idd, nog even rustig oefenen? Ik vond het de eerste keer ook spannend, maar na een keertje rustig proberen ging het prima!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2015, 09:33
gumybaer
gumybaer is offline
ik zwem echt super graag maar als je je regels hebt moet je dan een tampon dragen of mag je ok gewoon zo in het water ???
Met citaat reageren
Oud 07-07-2015, 09:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik zwem echt super graag maar als je je regels hebt moet je dan een tampon dragen of mag je ok gewoon zo in het water ???
Als je zwemt sluit je vagina zich wat meer af, zolang je in het water bent zal je dus niet snel lekken. Wanneer je echter het water uit gaat kan je wel gaan lekken. Om het lekken tegen te gaan wanneer je uit het water komt kan je het beste wel een tampon gebruiken. Heb je dat nog niet eerder gedaan? Probeer dan rustig thuis (wanneer je ongesteld bent, anders gaat de tampon lastig naar binnen) eens uit. Ga desnoods met een tampon in de badkuip zitten, om vast te merken hoe het is zonder anderen er bij.

Wil je na het zwemmen nog uren op de ligweide liggen, dan is het slim om even je tampon te verwisselen als je even het water uit bent. Je tampon heeft zich dan namelijk gevuld met water, waardoor bloed er weer sneller door lekt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.