Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2013, 14:51
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hallo, ik zit nu aan de zoely, daarvoor aan de diane, maar de zoely is nu ook al niet goed ;/
ik krijg doorbraakbloedingen, m'n ongesteldheid doet alsnog heel pijn en ik kan het dus niet uitstellen..
sowieso hebik alsnog heel vaak stemmingswisselingen.
nou zit ik er nu een maand aan, maar ik weet nu al dat ik waarschijnlijk niet aan deze pil wil blijven..
weet iemand een goed alternatief waar van is bekend dat het voor de meeste mensen een goede pil is, die niet te sterk maar ook niet te licht is?
kword dr echt gek van ><
Oud 18-04-2013, 15:17
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Heb je nu een driefasepil? Dat begrijp ik uit dat je zegt dat je niet kunt doorslikken? De driefasepil was de beste pil die ik tot nu toe had (op het niet kunnen doorslikken na, de enige reden dat ik overgestapt ben). Menstruatiepijn heb ik altijd gehad, naar mijn idee is het ook erger geworden door de pil, daar kan ik je dus niet mee helpen. Ja, suck it up, prop jezelf vol met pijnstillers, meer niet.

Ik kan je sowieso alleen aanraden het nog minimaal een maandje te proberen, je lichaam moet er altijd even aan wennen. Ik kan je geen advies geven over pillen, ik ben zelf ook nog aan het wisselen. Die ik nu heb, lijkt normaal te doen, merkloze Microgynon 20 mg. Mijn driefasepil was Trigynon, mocht je daar interesse in hebben. Zoals ik zei was ik erg tevreden met die pil en was echt het enige nadeel dat je niet door kon slikken (hooguit twee weken uitstellen). Misschien iets om te proberen, mocht je dat niet al gedaan hebben.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-04-2013, 15:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was erg tevreden over Yasmin maar die wil mijn huisarts nu liever niet meer voorschrijven geloof ik. Wellicht kan je iets vragen uit dezelfde groep? Ik heb nu m'n stopweek en begin maandag met merkloze ethinylestradiol/levenorgestrel omdat ik nu sinds kort toch doorbraakbloedingen krijg van Yasmin en barstende koppijn heb in m'n stopweek (na hem meer dan tien jaar probleemloos geslikt te hebben), Ik ben erg benieuwd van van microgynon kreeg ik opvliegers en ging ik overgeven en dit is eigenlijk hetzelfde.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-04-2013, 15:49
Verwijderd
Wat mij constant werd verteld is dat je 3 maanden "moet" proberen, omdat je lichaam er dan nog gewoon aan kan wennen.

Met de nuvaring, die ik gebruik, gingen de bijwerkingen inderdaad na 3 maanden gewoon weg.
Oud 18-04-2013, 15:50
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik weet niet of ik een driefasepil heb, het is een pil die je 24 dagen slikt, en dan 4 placebo pillen, maar ik denk gewoon niet dat ik de stopweek kan overslaan aangezien het zo'n lichte pil is :/
en ja ik wou ook aan de yasmin, maar mijn huisarts zei dat de kans op trombose te hoog is bij die..
ik ga sowieso nog wel 2 maandjes proberen, ik moet het wel even af maken, dus ik kijk het nog wel eventjes aan.
en trigynon zoek ik wel even op, kreeg je er geen erge stemmingswisselingen? dat is nog wel het grootste probleem.. ik weet eigenlijk nieteens of dat wel aan de pil ligt..
Oud 18-04-2013, 16:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
de zoely kun je wel doorslikken, je moet dan in plaats van die 4 placebo pillen gelijk doorgaan met de volgende strip. is gewoon een eenfasepil.
doorbraakbloedingen met een nieuwe pilsoort kan altijd en zegt niet gelijk dat hij niet "zwaar' genoeg is. Betekent alleen dat je lichaam eraan moet wennen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 18-04-2013, 16:57
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
de zoely kun je wel doorslikken, je moet dan in plaats van die 4 placebo pillen gelijk doorgaan met de volgende strip. is gewoon een eenfasepil.
doorbraakbloedingen met een nieuwe pilsoort kan altijd en zegt niet gelijk dat hij niet "zwaar' genoeg is. Betekent alleen dat je lichaam eraan moet wennen.
ow ok bedankt voor de info, dat dacht ik aangezien ik met de diane het nooit had en met deze pil hadik dus een halve maand een doorbraakbloeding en benik na 3 dagen slikken nogsteeds ongesteld na de stopweek.. en het word steeds erger en meer buikpijn.. maarja ik kijk het wel aan dan >.>
Oud 18-04-2013, 17:43
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik was erg tevreden over Yasmin maar die wil mijn huisarts nu liever niet meer voorschrijven geloof ik. Wellicht kan je iets vragen uit dezelfde groep? Ik heb nu m'n stopweek en begin maandag met merkloze ethinylestradiol/levenorgestrel omdat ik nu sinds kort toch doorbraakbloedingen krijg van Yasmin en barstende koppijn heb in m'n stopweek (na hem meer dan tien jaar probleemloos geslikt te hebben), Ik ben erg benieuwd van van microgynon kreeg ik opvliegers en ging ik overgeven en dit is eigenlijk hetzelfde.
Ik had ook overal last van met Microgynon, ik heb nu dezelfde als jij en die bevalt goed. Mijn huisarts zei dat je hormoonhuishouding verandert en dat ik er daarom nu wel tegen zou kunnen. Ik kreeg van de 30mg heel veel puisten, ben nu 3 weken aan de 20mg en ik heb echt nergens meer last van, zegt voor mij wel genoeg.
Citaat:
en trigynon zoek ik wel even op, kreeg je er geen erge stemmingswisselingen? dat is nog wel het grootste probleem.. ik weet eigenlijk nieteens of dat wel aan de pil ligt..
Ik had helemaal nergens last van, was echt een geweldige pil voor mij. Ik had geen enkele bijwerking en heb in de 6 jaar dat ik hem slikte nooit klachten gehad. Zover ik me kan herinneren had ik ook niet zulke enorme hormoonschommelingen als nu voor en tijdens mijn menstruatie (als in: ik jankte toen echt niet zoveel als nu volgens mij).
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-04-2013, 18:24
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Ik had ook overal last van met Microgynon, ik heb nu dezelfde als jij en die bevalt goed. Mijn huisarts zei dat je hormoonhuishouding verandert en dat ik er daarom nu wel tegen zou kunnen. Ik kreeg van de 30mg heel veel puisten, ben nu 3 weken aan de 20mg en ik heb echt nergens meer last van, zegt voor mij wel genoeg.


Ik had helemaal nergens last van, was echt een geweldige pil voor mij. Ik had geen enkele bijwerking en heb in de 6 jaar dat ik hem slikte nooit klachten gehad. Zover ik me kan herinneren had ik ook niet zulke enorme hormoonschommelingen als nu voor en tijdens mijn menstruatie (als in: ik jankte toen echt niet zoveel als nu volgens mij).
hmm misschien kan ik er een keer naar vragen aan m'n arts
Ik had ook de microgynon 20 gevraagd, maar toen zei die dat de zoely beter was en waarschijnlijk geen bijwerkingen zou geven, wat dus niet waar is maarja.. overigens wist hij nieteens wat de microgynon 20 was.. wel lovette maar alsnog een beetje vaag vindik ;o
Oud 21-04-2013, 11:23
wijntjekonijntj
Avatar van wijntjekonijntj
wijntjekonijntj is offline
help ik heb voor de 1ste x sex zonder condoom gehad ben 14dagen geleden voor t laatst ongesteld geweest, ben 9 dagen aan die pil die pas betrouwbaar na een maand slikken blijkt te zijn, morning after pil kun je alleen op recept v/d huisarts krijgen en na 14 dagen blijk je op je meest vruchtbaar te zijn. WAT MOET IK DOEN?! ik hoor dat je kans steeds groter word hoe langer je wacht ik wil geen kind! en abortus schijnt een hell te zijn :"(
Oud 21-04-2013, 11:28
Verwijderd
Bel de huisartsenpost en vraag om een recept voor de morningafterpil! De assistente die je aan de lijn krijgt kan je dan meteen uitleggen welke apotheek nu open is
Oud 21-04-2013, 20:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Morning After Pil kun je ook zonder recept krijgen! Zo snel mogelijk naar de dienstapotheek!

Ieder uur telt, dus schiet op. Kijk hier voor meer informatie: http://www.sense.info/zwanger/morning-afterpil/
__________________
you're not my demographic
Oud 21-04-2013, 20:16
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
idd, bij de apotheek en ook bij de kruidvat is de MAP te koop..
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 26-04-2013, 16:43
Verwijderd
Vraagje: ik heb een half maart mijn spiraaltje laten verwijderen en wil nu beginnen met de nuva-ring. Ik wilde eerst een tijd zonder hormonen in mijn lijf dus heb de nuva-ring nog niet ingebracht. Nu scheurde vanmorgen het condoom tijdens de seks en ik heb een MAP gehaald. Is het nu zo dat ik het beste kan wachten tot mijn volgende menstruatie voordat ik de nuva-ring inbreng of kan dat gewoon op een willekeurig moment?
Oud 26-04-2013, 18:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
het kan op willekeurig moment maar dan duurt het wel wat langer voor je beschermd bent tegen zwangerschap.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 26-04-2013, 18:32
Verwijderd
Zeven dagen, toch?
Oud 26-04-2013, 18:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Zeven dagen, toch?
klopt!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 26-04-2013, 19:17
Verwijderd
Dat wist ik! Ok, bedankt
Oud 07-05-2013, 20:38
wijntjekonijntj
Avatar van wijntjekonijntj
wijntjekonijntj is offline
ik heb de bijsluiter toen nog eens gelezen en er stond dat je vanaf volgens mij 9 dagen slikken geen zorgen meer hoefde te maken, en ben sinds vandaag ongesteld dus het waren toch no probs
Oud 07-05-2013, 20:39
wijntjekonijntj
Avatar van wijntjekonijntj
wijntjekonijntj is offline
vraagje, doet het pijn om een spiraaltje in te laten brengen ?
Oud 07-05-2013, 21:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
vraagje, doet het pijn om een spiraaltje in te laten brengen ?
yep, het is even gemeen maar daarna ben je er ook voor 5 jaar vanaf.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 08-05-2013, 09:30
fxlove
Avatar van fxlove
fxlove is offline
Als je seksueel actief wordt, is het dan noodzakelijk dat je aan de pil gaat? Of zou je (behalve een condoom) ook nog iets anders kunnen gebruiken?
Of gewoon alleen een condoom, en dan als het mis gaat morning after pil?

Kan het trouwens kwaad als je de morning after pil slikt zonder dat je zwanger bent?
Oud 08-05-2013, 10:17
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Kan het trouwens kwaad als je de morning after pil slikt zonder dat je zwanger bent?
Natuurlijk niet. Er zijn zoveel mensen die de MAP slikken als ze niet zwanger zijn. Die MAP is er namelijk voor ongelukjes (m.a.w.: mensen slikken de MAP als ze zeker willen weten dat ze niet zwanger worden).

En voor de rest zijn er natuurlijk alternatieven voor de pil, zoals het spiraal, de prikpil, anticonceptiestaafje, de pleister, etc. Ik zou gewoon eens naar de dokter gaan als ik jou was en uitzoeken wat voor jou het beste is.

Persoonlijk zou ik geen seks hebben zonder op z'n minst één van bovenstaande manieren te gebruiken. Een condoom kan kapot gaan, of vergeten worden, of wat sommige mensen een goed excuus vinden: "ik was dronken". Met de pil (of iets anders) heb je helemaal zelf in de hand dat je hem inneemt (en goed inneemt) en zou je er zelfs voor kunnen kiezen zonder condoom seks te hebben in het geval van een relatie en zekerheid dat er geen SOA's zijn.

Edit: Trouwens, zelfs gebruik ik de pil niet meer, maar ik kan me herinneren dat ik het altijd erg fijn vond zelf in de hand te hebben wanneer ik ongesteld ging worden. Als ik dan op vakantie was, bijvoorbeeld, slikte ik de pil gewoon door zodat ik niet net op vakantie ongesteld werd. Misschien ook een voordeel. Of je neemt een spiraal, dan heb je er helemaal geen last meer van.

Laatst gewijzigd op 08-05-2013 om 10:23.
Oud 08-05-2013, 11:31
Verwijderd
met mijn 60 euro zakgeld kan ik wel veel condooms kopen en volgend jaar word het 80 euro maar...hoe duur is de pil dan?
Oud 08-05-2013, 11:52
fxlove
Avatar van fxlove
fxlove is offline
Citaat:
Natuurlijk niet. Er zijn zoveel mensen die de MAP slikken als ze niet zwanger zijn. Die MAP is er namelijk voor ongelukjes (m.a.w.: mensen slikken de MAP als ze zeker willen weten dat ze niet zwanger worden).

En voor de rest zijn er natuurlijk alternatieven voor de pil, zoals het spiraal, de prikpil, anticonceptiestaafje, de pleister, etc. Ik zou gewoon eens naar de dokter gaan als ik jou was en uitzoeken wat voor jou het beste is.

Persoonlijk zou ik geen seks hebben zonder op z'n minst één van bovenstaande manieren te gebruiken. Een condoom kan kapot gaan, of vergeten worden, of wat sommige mensen een goed excuus vinden: "ik was dronken". Met de pil (of iets anders) heb je helemaal zelf in de hand dat je hem inneemt (en goed inneemt) en zou je er zelfs voor kunnen kiezen zonder condoom seks te hebben in het geval van een relatie en zekerheid dat er geen SOA's zijn.

Edit: Trouwens, zelfs gebruik ik de pil niet meer, maar ik kan me herinneren dat ik het altijd erg fijn vond zelf in de hand te hebben wanneer ik ongesteld ging worden. Als ik dan op vakantie was, bijvoorbeeld, slikte ik de pil gewoon door zodat ik niet net op vakantie ongesteld werd. Misschien ook een voordeel. Of je neemt een spiraal, dan heb je er helemaal geen last meer van.
Thnx voor de info. Maar, ik bedoelde meer; wordt je ziek van de Morning after pil?
Oud 08-05-2013, 12:14
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Thnx voor de info. Maar, ik bedoelde meer; wordt je ziek van de Morning after pil?
Nou, echt ziek worden veel mensen er niet (meer) van, denk ik. Vroeger wel vaker, omdat de MAP toen (volgens mij) meer hormonen had. Maar dat je er niet ziek van wordt wil natuurlijk niet zeggen dat het niet ontzettend hard aankomt in je lichaam. Goed voor je hormoonhuishouding is het in ieder geval niet.

Vanwaar eigenlijk deze vraag? Ben je van plan zelf niet aan de pil te gaan en wil je weten of je dan gewoon de MAP achter de hand kunt houden? Je kunt er sowieso niet meerdere innemen in korte tijd.
Oud 08-05-2013, 12:17
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Als jij aan de pil wilt kan dat makkelijk hoor. Je bent sowieso niet ouder dan 18 (dus geen eigen risico). Dus veel zul je er niet aan kwijt zijn.
Oud 08-05-2013, 13:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat verschilt heel erg per pil. Ik slikte eerst Yasmin, die koste 50 euro per half jaar (25 euro wat ik vergoed kreeg vanuit mijn aanvullende verzekering en 25 euro eigen bijdrage wat niet vergoed wordt). Ik slik nu merkloze stediril (ethinylestradiol/levenorgestrel) en die kost maar 13 euro per kwartaal (26 euro per half jaar).

Eigen risico betaal je volgens mij wel, ook al ben je nog geen 18.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-05-2013, 15:16
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Volgens mij is de pil betrouwbaarder dan condooms (als het gaat om zwangerschap).
En ik dacht dat de pil gratis was als je onder de 18 bent?
Bij mij kost het in ieder geval iets van 20 euro per half jaar.
__________________
What matters most is how you see yourself
Oud 10-05-2013, 09:34
Verwijderd
Als je de pil goed gebruikt (dus iedere dag slikt, rond hetzelfde tijdstip, rekening houdt met bv diarree/overgeven en antibiotica-kuren), dan is hij echt ontzettend veilig (99,9% ofzo was het geloof ik?). Veiliger dan een condoom. En je kan natuurlijk ook de pil gebruiken in combinatie met een condoom.

Wat het kost verschilt per pil, maar onder de 18 jaar wordt het - dacht ik - vergoed. Ik ben zelf €120,- kwijt per jaar (Cerazette, een mini-pil), dus €10,- per maand, en ik krijg niks vergoed.
Oud 10-05-2013, 15:38
Verwijderd
Tsja, als je hem niet vertrouwd, dan vertrouw je hem niet. Zoals al meerdere keren is gezegd zal niets ooit 100% gaan werken behalve überhaupt geen seks hebben. Je kunt door de pil heen zwanger raken, een condoom kan scheuren en er zijn ongetwijfeld mensen bij wie beide gebeurd is en die daardoor zwanger zijn geraakt. Dat je moeder door de pil heen zwanger is geraakt zegt helemaal niets, voor hetzelfde geldt gebruikte ze hem helemaal niet goed of was hij onveilig omdat ze antibiotica slikte oid en had ze daar niet aan gedacht.

Overigens hangen de kosten van de pil ook af van hoe je verzekert bent. Ik heb nooit hoeven betalen voor de gewone pil (de standaard pil die ongeveer iedereen voorgeschreven krijgt) maar ik gebruik nu de nuvaring en die kost 38 euro per 3 maanden.
Oud 16-05-2013, 18:16
foreveryoung16
foreveryoung16 is offline
Hoi hoi,

Ik ben 17 jaar en ik heb nog niet echt seksuele ervaringen gehad dus ik vond het niet nodig om de pil te slikken en ik had er ook niet erg veel last van. Maar ik ga met de zomervakantie op vakantie, en mijn menstruatieperiode valt precies samen met die vakantie.
Dus ik zei tegen m'n ouders dat ik de pil wil gaan slikken maar hun zijn het er niet mee eens omdat het de groei zou stoppen en de hormoonhuishouding anders wordt. Ik denk dat ik niet meer groei maar vorig jaar nog wel 1 cm gegroeid.. Dus ik weet het niet, wat zijn nou echt de harde feiten?

X
Oud 16-05-2013, 18:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
De pil stopt je lengtegroei niet. Wel mag je er pas mee beginnen als je menstrueert, en dat doe je dus geen probleem.
dat je hormoonhuishouding verandert klopt wel, want het blokkeert je eigen cyclus.
harde feiten zijn wel dat je een iets verhoogde kans hebt op het krijgen van een trombosebeen (met name als je rookt). En daarnaast heb je bijwerkingen die láng niet iedereen heeft zoals stemmingswisselingen, gewichtstoename (maar geen 10 kg hoor), hoofdpijn, maag-darm klachten en andere algemene dingen. De meeste vrouwen slikken de pil probleemloos.

Als je ouders niet willen dat je echt aan de pil gaat, kun je ze ook vragen of je tijdelijk een pil mag slikken die je helpt de menstruatie een weekje uit te stellen. De huisarts kan je die voorschrijven. Het werkt overigens niet altijd, sommige meiden worden ondanks die pil alsnog ongesteld, maar het is het proberen waard als je je ouders niet tegen de haren in wil strijken (je hebt hun toestemming namelijk niet nodig als je 17 bent).
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 25-05-2013, 12:24
BorderCross
Avatar van BorderCross
BorderCross is offline
Een vraagje..
Als een vrouw 2 keer de pil vergeten is, en daarna op de 2e dag om 11 uur 's avonds erachter komt en alsnog beide pillen slikt. Is er dan een mogelijkheid dat voorvocht haar zwanger kan krijgen?
__________________
Video killed the radio star...
Oud 25-05-2013, 13:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Twee dagen achter elkaar vergeten? En hoelaat neem je normaal de pil (hoeveel uur te laat is om 23.00 uur innemen)?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-05-2013, 14:17
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Een vraagje..
Als een vrouw 2 keer de pil vergeten is, en daarna op de 2e dag om 11 uur 's avonds erachter komt en alsnog beide pillen slikt. Is er dan een mogelijkheid dat voorvocht haar zwanger kan krijgen?
die kans is klein maar aanwezig. Dus hophop morning after pil als het nog kan en anders einde van de strip eens een zwangerschapstestje doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 26-05-2013, 00:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben nu aan een lichtere pil en mijn huisarts zei dat de kans op doorbraakbloedingen groter zou zijn als ik deze zou slikken zoals de zwaardere (gewoon 5 of 6 maanden achter elkaar). Maar eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten. Is het een bloeding die lijkt op een menstruatie (en dus ongeveer een week duurt) of is het een paar dagen wat licht bloedverlies? Of juist iets heel anders? Ik wil graag doorslikken, maar ook weten wat er kan gebeuren en dus ook of ik ineens een stortvloed heb of dat het een kwestie is van een paar druppeltjes.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-05-2013, 07:53
BorderCross
Avatar van BorderCross
BorderCross is offline
Citaat:
Twee dagen achter elkaar vergeten? En hoelaat neem je normaal de pil (hoeveel uur te laat is om 23.00 uur innemen)?
Normaal in de ochtend volgens mij, ik heb gewoon MAP gehaald. Kan niet zeker genoeg zijn.
__________________
Video killed the radio star...
Oud 26-05-2013, 10:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik ben nu aan een lichtere pil en mijn huisarts zei dat de kans op doorbraakbloedingen groter zou zijn als ik deze zou slikken zoals de zwaardere (gewoon 5 of 6 maanden achter elkaar). Maar eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten. Is het een bloeding die lijkt op een menstruatie (en dus ongeveer een week duurt) of is het een paar dagen wat licht bloedverlies? Of juist iets heel anders? Ik wil graag doorslikken, maar ook weten wat er kan gebeuren en dus ook of ik ineens een stortvloed heb of dat het een kwestie is van een paar druppeltjes.
Het kan allebei. Geen peil op te trekken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 26-05-2013, 16:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het kan allebei. Geen peil op te trekken.
Ik was al bang voor zo'n antwoord ja nou ja, ik zie wel wat er gebeurt! Maar ik kan dan gewoon blijven doorslikken toch, of krijg ik de maand/week erop dan weer een doorbraak?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-05-2013, 17:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik was al bang voor zo'n antwoord ja nou ja, ik zie wel wat er gebeurt! Maar ik kan dan gewoon blijven doorslikken toch, of krijg ik de maand/week erop dan weer een doorbraak?
nou als het behoorlijke hoeveelheden zijn zou ik gewoon even een stopweek houden en het dan nog eens proberen. pas na een paar keer proberen kan je zeggen dat het niet kan.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 26-05-2013, 22:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oke, dank je
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 01-06-2013, 22:29
Verwijderd
Vrouwen (en mannelijke specialisten). Ik heb een vraagje. Mijn vriendin en ik hebben besloten dat ze op de pil gaat. Nu zijn we gister, net op tijd, naar de huisarts gegaan. Nu is het zo dat ze vandaag ongesteld is geworden en dus haar eerste pil genomen heeft.

tl;dr Is de pil gelijk veilig als je hem de eerste dag van je menstruatie neemt?
Oud 01-06-2013, 22:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja, dat is ie. Lees de bijsluiter eens samen goed door, daar staan dit soort nuttige dingen allemaal in!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 04-06-2013, 06:51
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Hoi, ik ga misschien aan de nuvaring en ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft ;o
Ik word nogal sip van de pil dus als dat een van de mindere bijwerking zou zijn zou dat fijn zijn.
Je kan de nuvaring dus 3 uur uit doen?
En moet de arts het de eerste keer inbrengen..? x)
Oud 04-06-2013, 12:09
Verwijderd
Nee, want het is namelijk net zo simpel als een tampon. Als dat lukt, lukt de nuvaring ook. Verder reageert iedereen anders (volgens mij is dat je ook al heel veel en vaak verteld ondertussen ), dus of je echt minder last krijgt van sip zijn als je de nuvaring gebruikt kan niemand zeggen. Mij werd in ieder geval verteld dat er over het algemeen minder bijwerkingen optreden. Ik moet zeggen, ik heb minder last van bijwerkingen, maar ik merk toch nog steeds dat mijn humeur wel wat beter en stabieler blijft als ik de nuvaring niet gebruik. Maar goed, het is persoonlijk.

Je mag hem inderdaad uit doen, als hij dan langer dan 3 uur uit is geweest is hij onbetrouwbaar. Daar moet je dus echt heel goed opletten, ook bij het in en uitbrengen gaat het om de tijd, dus je moet hem wel altijd op dezelfde tijd in en uit doen als je stopweek hebt en daarna weer verder gaat met de volgende .
Oud 04-06-2013, 12:37
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
oke bedankt
waarschijnlijk ga ik dat doen dan, nog ff informeren.

tis wel handig dat je niet elke dag aan het slikken hoeft te denken en volgensmij was het zo dat er niet zoveel hormoonschommelingen waren als met de pil
en ja, ik weet dat het voor iedereen anders is, maar ik had wel gelezen dat mensen minder bijwerkingen hadden van de nuvaring dan de pil, maarja dat moet ik dan maar proberen
Oud 04-06-2013, 16:03
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
De nuvaring geeft alleen plaatselijk hormonen af, en met de pil komt het door heel je lichaam.
Verder moet je met de nuvaring wel goed opletten. Je hebt hem dan drie weken in, en dan heb je een stopweek, en dan moet je er dus weer 1 indoen. Maar dat moet echt precies 1 week later, dat mag dan ook niet meer dan een paar uur schelen. Ik vergat ook heel de tijd of ik hem nu 2 of 3 weken inhad enzo. Verder merkte ik qua bijwerkingen geen verschil met de pil en aangezien de nuvaring een heel stuk duurder is dan de pil, ben ik weer gestopt met de nuvaring.
__________________
What matters most is how you see yourself
Oud 04-06-2013, 16:15
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Hmm oke :/
Misschien is die daarom iets minder betrouwbaar? Omdatje zo goed moet opletten?
Ik moet nu wel snel beslissen aangezien mn pillen bijna op zijn ><
Oud 04-06-2013, 17:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
De nuvaring geeft alleen plaatselijk hormonen af, en met de pil komt het door heel je lichaam.
Verder moet je met de nuvaring wel goed opletten. Je hebt hem dan drie weken in, en dan heb je een stopweek, en dan moet je er dus weer 1 indoen. Maar dat moet echt precies 1 week later, dat mag dan ook niet meer dan een paar uur schelen. Ik vergat ook heel de tijd of ik hem nu 2 of 3 weken inhad enzo. Verder merkte ik qua bijwerkingen geen verschil met de pil en aangezien de nuvaring een heel stuk duurder is dan de pil, ben ik weer gestopt met de nuvaring.
dit is niet helemaal waar, met de nuvaring komt de pil ook in je hele lichaam. verschil is alleen dat het niet door je darmen wordt opgenomen maar door je vaginawand waardoor je net iets minder nodig hebt.

de ring is in principe net zo betrouwbaar als de pil, misschien zelfs wel betrouwbaarder omdat je een continue afgifte hebt van hormonen en omdat dingen als diarree en overgeven er geen effect op hebben. Probeer het gewoon een maandje, kan geen kwaad. Verder hoef je de ring helemaal niet 3 uur uit te doen (voor bijvoorbeeld seks want dat kan gewoon mét ring).
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid de pil
moison100
5 04-07-2003 11:28
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.