Oud 27-01-2022, 01:51
Destudent123
Destudent123 is offline
Beste allen,

Afgelopen weken zit ik met een lastige situatie. Graag leg ik eerst de situatie uit. Alvast ontzettend bedankt

HET VERHAAL
Afgelopen 10 weken van mijn rechtenstudie ben ik in de klas gekomen bij een meisje (22). We hebben in een schoolblok van 10 weken elkaar goed leren kennen. In deze weken was er over en weer wat geflirt/geplaag richting meerdere jongens uit de klas. Ik en andere jongens zagen dit meer als grapje. Anderen plaagde wel vaak over mij en haar. Ik zag het altijd als gezellig maar wist dat ze na die 10 weken op stage zou gaan in het buitenland voor een half jaar. Ik wilde daarom geen serieuze stappen nemen.
Toch is er in de laatste week van school (week 10) iets gebeurt. Ik vierde namelijk toen mijn verjaardag en toen is er gezoend met haar. Dit kwam out-of-the-blue in mijn ogen omdat ik de flirterige acties meer als flauw plagen ervaarde ondanks ik haar wel erg leuk vond altijd. Andere meiden uit de klas heb ik gevraagd te pijlen hoe de meid in kwestie erin stond en hoe zij over mij dacht. Zij gaven aan dat zij vaak wisselende antwoorden kregen of niet echt antwoord op de vraag. Zo reageerde ze op vragen als: 'wat vind je van hem?' 'ja erg leuke jongen hoor'. Vaak bleef het alleen bij deze reacties. Wel gaven ze aan dat de meid in kwestie redelijk preuts is. Ook wist ik dat ze uit een relatie kwam van 2 jaar die 6 maanden terug is uitgemaakt (door haar) vanwege dat haar ex te weinig aandacht gaf.

Om meer duidelijkheid te krijgen aangezien de zoen in mijn ogen toch wat betekende heb ik enkele dagen later gevraagd of ze een rondje wilde hardlopen (iets dat we beiden regelmatig doen).

Hierop gaf ze aan dat dit niet handig was omdat mijn conditie beter was en ze het druk had komende tijd met het nog zien van haar vriendinnen omdat ze bijna weg zou gaan op stage voor een half jaar. Wel zei ze: 'in het nieuwe jaar misschien een keer?'. Dit vond ik een beetje vreemd en niet duidelijk. Ze zei aan ene kant nee maar aan andere kant ook weer ja het kan wel maar niet nu. Er kwam er geen duidelijke 'Ja leuk!' Zoals ik hoopte.
Enkele dagen later na wat simpel app contact af en toe kreeg ik het volgende bericht: 'Ik wil nog graag iets aan je kwijt zodat jij ook weet waar je aan toe bent. Ik heb de afgelopen weken op school gevoeld dat wij goed met elkaar over weg kunnen.
Ik zou dit alleen met het oog op mijn buitenlandstage wel graag vriendschappelijk willen houden. Ik ben anders bang dat ik mijzelf in mijn vingers ga snijden. Ik hoop dat je dit begrijpt'. Hierop reageerde ik dat ik het zelf ook lastig vond aangezien het een beetje een rottiming was om uit te zoeken of er meer in zit. Ook gaf ik aan dat ik het begreep en dat zoiets mijn vermoede al was.

Hierop reageerde ze erg positief. Ze vond dit erg lief. Ook kreeg ik direct het berichtje 'dat hardlopen gaan we nog wel plannen he!'. Dit vond ik erg tegenstrijdig aangezien ze eerst de vraag voor mijn gevoel ontweek, toen zei vrienden te willen blijven maar toen toch wat wilde doen. Voor mijn gevoel kreeg ik wisselende signalen. De dagen na dit berichtje leek ze een stuk meer open en initiatief te nemen. Het app contact dat normaal om de 3 dagen was werd ineens een stuk meer. Ze vroeg ook opnieuw 'wil je hardlopen voor of na stage?' hierop heb ik bewust vaag antwoord terug gegeven om te kijken hoe graag ze het zou willen. Toen ze kort belde met oud en nieuw (wat ik wel wat vond aangegeven) heb ik besloten wat af te spreken. Ik heb toen gevraagd, en met haar afgesproken te gaan hardlopen een week voor ze zou vertrekken naar haar buitenlandse stage

Een week voor ons hardloopsfspraakje hadden we nog afgesproken om met wat klasgenootjes een drankje te doen. Tijdens deze avond was er wat geplaag heen en weer maar meer niet. Ze gaf namelijk aan in de groepsapp wat afstand te bewaren ivm haar vlucht die zou komen. Toen ze wegging deze avond met twee andere vrouwlijke klasgenootjes die al verder op straat stonden vond er wat geprik in mijn zij plaats en andersom waarna ze vervolgens richting de klasgenootjes liep richting de auto. De dag erna heb ik nog aangegeven: 'het voelde goed je weer ff te zien' in de hoop een keer te horen hoe ze mij ziet. Hierop kreeg ik de reactie:'jaaa voelde weer oud en vertrouwd zo met iedereen'. Dit was in mijn ogen niet echt de reactie waar ik op hoopte. Zij had hier namelijk ook gewoon op kunnen reageren:'ik jou ook' of iets dergelijks.

Tijdens het 3 uur (hard)lopen een week voor de vertrok was het erg gezellig met opnieuw wat geplaag over en weer en lichte aanrakingen. Zij wilde graag voldoende afstand houden vanwege corona. Dit maakte het voor mij lastig om fysiek contact te zoeken en heb ik haar ook niet opgehaald ofso. Dit contact tijdens het hardlopen heb ik dan ook niet opgezocht om haar vertrouwen niet te schaden. Wanneer zij namelijk positief zou testen (in verband met haar vlucht 1 week later), zou ze haar vlucht moeten missen. Het afscheid was ook enigzins 'vriendschappelijk' zonder knuffel of meer. Wel heb ik haar en kaartje meegegeven om te openen op haar stage in het buitenland. Hierop staat een simpel rijmpje over wat 'onderonsjes'. Er is afgesproken (als grapje) deze te openen zodra ze verbrand is. Inmiddels zit ze op haar stage adres in het buitenland en is er vrijwel nauwelijks contact (een week lang) behalve wat snaps. Ook heeft ze mijn kaartje nog niet geopend. Terwijl mij lijkt als je iemand leuk vind je benieuwd bent naar het kaartje (dit zij ze wel op app). Maar ze zit er nu een week. Dan doe je toch desnoods alsof je verbrand bent en open je het kaartje (haha).

Voor mijn gevoel krijg ik dus wisselende signalen.
Positieve: wat geplaag soms, de zoen, en het (uiteindelijk) willen afspreken, soms periodes dat ze heel geïnteresseerd is.
Negatieve: eerst heel ontwijkend reageren op hardlopen, niet echt ingaan op mijn geflirt of hier leuk op reageren, fysiek contact zoeken ondanks afstand willen houden vanwege vlucht, weinig app contact soms.


VRAAG
Door bovenstaand heb ik eigenlijk twee vragen.
1.De eerste is wat denken jullie dat ze van mij vind? Voor mijn gevoel is ze gewoon erg tegenstrijdig. Je gaat toch ook niet met iemand hardlopen nadat je die hebt gezoend als je het als gewoon gezellig ziet?

2. Hoe kan ik dit het beste verder aanpakken? Ze gaat 5/6 maanden naar de andere kant van de wereld. Is het slim om veel contact te houden of juist wat afstand te nemen en dit pas later op te pakken? Contact houden kan irritant zijn voor haar en wellicht onze "flow" verwateren. Maar helemaal geen contact houden is misschien ook niet slim om te doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ontzettend waardevol!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.