Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2005, 22:12
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 07-04-2005 @ 19:23 :
WOW, euh meid je hebt je leeftijd niet goed ingesteld hoop ik? Anders is het erg knap! Op je 16e examen vwo doen...
ik was vorig jaar ook 16 toen ik eindexamen vwo deed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2005, 06:49
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 06-04-2005 @ 21:51 :
Volgens mij slaat dat op de landbouw hoor, *zoekt op*

'De' in Demeter wordt tegenwoordig overigens niet meer als aarde vertaald, maar het wordt in verband gebracht met het Kretenzische 'de', dat gerst betekent.

Bron

"Moeder Aarde" dus.
Aha, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 08:07
.Pure
.Pure is offline
Bij ons was je bijna een uitzondering als je een 8 of hoger had. De meesten lagen tussen de 5 en de 7. Ze geven hier kennelijk niet zulke hoge cijfers.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 09:46
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik had een tien
Had ze allemaal gelezen, op 1 na.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 10:28
Fatality
Fatality is offline
Ik raad trouwens de elementen van Mulisch aan voor een mondeling, je kunt er veel uithalen en je kunt je leraar er goed mee imponeren.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 10:29
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Fatality schreef op 09-04-2005 @ 11:28 :
Ik raad trouwens de elementen van Mulisch aan voor een mondeling, je kunt er veel uithalen en je kunt je leraar er goed mee imponeren.
Ik ben voor de Ontdekking van de hemel gegaan

Hoe deden jullie dat trouwens met boeken die je in de vijfde of vierde had gelezen? Hebben jullie die gewoon nog een keer gelezen, of enkel de samenvattingen en zo? Is dat dan genoeg?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 10:53
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-04-2005 @ 11:29 :

Hoe deden jullie dat trouwens met boeken die je in de vijfde of vierde had gelezen? Hebben jullie die gewoon nog een keer gelezen, of enkel de samenvattingen en zo? Is dat dan genoeg?
Ik had twee boeken in de vierde gelezen, waarvan ik er 1 nog een keer had gelezen omdat ik die zo goed vond en 1 had ik idd alleen de samenvatting van gelezen en daar wist ik niet veel meer van
En de boeken die ik in de vijfde had moeten lezen heb ik allemaal pas in de zesde gedaan omdat ik alles uitstel tot het laatste moment
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 14:51
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Mijn mondeling ging zo slecht
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:08
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-04-2005 @ 11:29 :
Hoe deden jullie dat trouwens met boeken die je in de vijfde of vierde had gelezen? Hebben jullie die gewoon nog een keer gelezen, of enkel de samenvattingen en zo? Is dat dan genoeg?
Ja, sommige boeken heb ik alleen maar een samenvatting van gelezen. Het gaat er voornamelijk om dat je verbanden ziet, betekenissen van omgevingen etc. Niet zo zeer dat je op kan lepelen wat op blz. 176 gebeurde
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:42
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-04-2005 @ 11:29 :
Ik ben voor de Ontdekking van de hemel gegaan

Hoe deden jullie dat trouwens met boeken die je in de vijfde of vierde had gelezen? Hebben jullie die gewoon nog een keer gelezen, of enkel de samenvattingen en zo? Is dat dan genoeg?
ik heb ze opnieuw gelezen... ben optijd begonnen en ik vind lezen leuk, dus dat ging prima.
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 22:10
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Alleen de samenvattingen is prima, het gaat met name om thematiek en motieven e.d.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:21
Verwijderd
Nederlands: 8,5
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:56
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Femic schreef op 09-04-2005 @ 23:10 :
Alleen de samenvattingen is prima, het gaat met name om thematiek en motieven e.d.
Ik heb weinig samenvattingen gevonden van de boeken die ik heb gelezen die echt de kern van het boek raakten. Ik denk dat ook niet dat ik aan de hand van samenvattingen er een fatsoenlijk cijfer uit had kunnen slepen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:04
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Moie ik had een 7. Ik heb alle boeken gelezen en voor mn mondeling heb ik niks gedaan, behalve gedichten bestuderen.
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:10
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Fatality schreef op 11-04-2005 @ 20:56 :
Ik heb weinig samenvattingen gevonden van de boeken die ik heb gelezen die echt de kern van het boek raakten. Ik denk dat ook niet dat ik aan de hand van samenvattingen er een fatsoenlijk cijfer uit had kunnen slepen.
Je moet ook geen samenvattingen van scholieren.com gebruiken Ik heb het over echte goede uittreksels of samenvattingen uit de bibliotheek..
Ik raak juist de kern niet als ik alleen het boek lees..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:24
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Voor Nederlands had ik een 9 en voor Engels een 8.5.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:16
snuvvel
Avatar van snuvvel
snuvvel is offline
Ik had een 5 voor Nederlands terwijl ik alles gelezen had. Wist niet genoeg van de achtergrondstromingen.
Voor engels had ik een 5,5 wat redleijk is voor mijn doen en voor duits een 7,5. Al met al sta ik voor literatuur precies een 5,5 wat dus betekent dat ik geen herexamen hoef te doen
(edit: ik had voor mijn toets een 4,5)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 11:18
Verwijderd
had een 8,5 voor Nederlands
vorig jaar een 5,5 dus daar was ik wel erg blij mee

en een 8 voor engels, vorig jaar een 5 dus ook daar was ik zeer blij mee
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 09:46
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
wat een hoge cijfers allemaal
ik mag blij zijn met een 6.8 en dat was bij ons in de klas nog hoog. het lag allemaal rond de 6, maar dat lag aan onze leraar. andere klassen zaten ook rond de 8/9
ik vond het best goed te doen, al vroegen ze goed door over een enkel boek.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 12:03
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb het net gehad, had een 8.5. Het ging over machtsstrijd, hoe dat terugkwam in mijn boeken etc.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 12:47
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
ha ik had gelukkig nog een 6
en ik moest nog wel huilen na het mondeling
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 13:03
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
wann schreef op 14-04-2005 @ 12:33 :
Jeh, bij jullie geven ze veel te makkelijk hoge punten. Niet dat mij dat nou gaat boeien, opzich.
Ehm.. hoe kan jij dat nou weten? Misschien hadden de hoge-cijfers-posters zich wel gewoon heel goed voorbereid. Of posten de onvoldoende-halers hun cijfer hier niet.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 13:42
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Ja in mijn klas is het hoogste een 7,8 dus ik vind de cijfers hier ook allemaal vet hoog en dat ligt niet aan mijn klasgenoten..
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 13:43
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
en ja het hoogste wat je bij ons kan halen is ook een 8,5 als je alles goed doet ook bij schrijfopdrachten en discussies.
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 14:11
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Dan vind ik eerder dat de cijfers bij jullie te laag zijn, dan andersom..
Waarom zou je voor een schriftelijke toets wel een 9 of 10 kunnen halen en voor een mondeling niet..?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 15:36
Global
Avatar van Global
Global is offline
ik heb een 5,8 maar ik herb ook maar 2 boeken gelezen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 15:49
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
8,7 voor nederlands 7,5 voor engels en 8 voor Letterkunde
__________________
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 15:51
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
wann schreef op 14-04-2005 @ 16:23 :
Dat heb ik de leraren ook wel eens gevraagd.

Maar opzich is een mondelinge toets wel moeilijker te beoordelen, door enkele zaken zoals de stemming en dat soort dingen kan je toch al makkelijk een heel andere indruk krijgen. En je moet natuurlijk niet hebben dat iemand daarvoor gestraft wordt of beloond.
Yep dat is ook wel zo. Als een docent je niet mag, krijg je vaak die pietluttige kutvraagjes..
Maaruh.. als je ALLE vragen, die gesteld worden, weet te beantwoorden, dan heb je imo gewoon een 10, punt. Als je de pech hebt dat je moeilijke vragen krijgt (of net de vragen die je niet geleerd hebt) en je weet ze niet allemaal feilloos, ja natuurlijk krijg je dan geen 10. Maar zo werkt het met een schriftelijke toets ook!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:19
*RooSs*
*RooSs* is offline
Ehm..op mijn school zijn de mondelingen echt niet gemakkelijk (allemaal details moet je weten&over stijlfiguren etc)en krijg je echt niet snel zulke hoge cijfers..I wish...
(En ook niet als je alles goed hebt gelezen hoor..Maar zal wel aan de leraar liggen..)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:49
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Nee, bij ons krijg je ook geen hoog cijfer als je alleen de inhoud van de boeken kent, je moet ook een hoop weten over achtergronden, literatuurgeschiedenis etc.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 07-04-2005 @ 19:23 :
WOW, euh meid je hebt je leeftijd niet goed ingesteld hoop ik? Anders is het erg knap! Op je 16e examen vwo doen...
Mnee ik heb de basisschool versneld gedaan, dus niet in 8 jaar maar in 6, dus vandaar. En op zich is het niet echt knap, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 19:26
sdekivit
sdekivit is offline
heb ik ook gedaan selien
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
sdekivit schreef op 15-04-2005 @ 20:26 :
heb ik ook gedaan selien
wat studeer je nu?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 21:06
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Selien schreef op 15-04-2005 @ 21:46 :
wat studeer je nu?
ff op info klikken ?
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 21:33
Susanne
Susanne is offline
Ik een 8,5

Ik was super zenuwachtig in het begin, maar na het eerste boek ging het

(tot nu toe hoogste van de klas > )
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 09:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
wann schreef op 14-04-2005 @ 16:23 :
Dat heb ik de leraren ook wel eens gevraagd.

Maar opzich is een mondelinge toets wel moeilijker te beoordelen, door enkele zaken zoals de stemming en dat soort dingen kan je toch al makkelijk een heel andere indruk krijgen. En je moet natuurlijk niet hebben dat iemand daarvoor gestraft wordt of beloond.

Maarja, ze moeten gewoon een onpartijdige scheidsrechter inzetten.
Nee, je moet gewoon je leraren te vriend houden Maar het is inderdaad wel moeilijker partijdig te beoordelen.

Frans gehad, waarschijnlijk iets meer dan voldoende, nog drie te gaan
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 10:59
ladyS
ladyS is offline
Ik had een 7.5 het was niet moeilijk ofso ... gewoon goed luistereen naar wat ze vraagt
__________________
ssss
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 11:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ladyS schreef op 16-04-2005 @ 11:59 :
Ik had een 7.5 het was niet moeilijk ofso ... gewoon goed luistereen naar wat ze vraagt
Maar daardoor heb ik mijn Franse mondeling dus juist minder gedaan dan dat ik had gehoopt, ik begreep haar vragen niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 15-04-2005 @ 22:06 :
ff op info klikken ?
Oh, sorry
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 18:59
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Ik had een 9 voor Engels

Hoe makkelijk: hoe de vriendin heet van Winston in 1984, wat de Britten in India deden in A Passage To India en meer van zulke simpele vragen.

Morgenochtend Nederlands, ik heb er best zin in
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 00:21
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n mondeling gaat?

Bij mij op school worden geen mondelinge toetsen over je literatuurdossier gegeven.
Wij moesten een opstel schrijven naar aanleiding van een specifieke schrijfopdracht waar je uit kon kiezen, over je volledige literatuurdossier (dus alle talen die je hebt).

Ik ben wel nieuwsgierig hoe zo'n mondeling gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 08:31
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Gewoon je moet verrot veel leren over je boeken en dan krijg je 20 minuten vraagjes over 0,001% van wat je hebt geleerd en als je dat nou net niet zo goed kent dan heb je pech. (geen Stenen Bruidsbed en gedichten bij mij ) Bij ons was het ook belangrijk dat je door blijft praten, dus veel extra uitleg geven. Aangezien ik heel vroeg moest, lukte dat niet echt bij mij. Maar goed toch nog een 7,7

Engels was bij ons een stuk makkelijker, veel meer inhoud, terwijl Nederlands wat dieper op de boeken in ging.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 14:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Frans: 7
Duits: 7,5
Engels: 7
Toetsen: 7,8
Nederlands: Vandaag gehad, ik had er kei veel voor geleerd maar hij vroeg net dingen die ik niet wist Met een beetje geluk heb ik wel een zeven, denk ik.

Uiteindelijk cijfer zal dus een zeven zijn. Ik hoopte op een acht, maar ja
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:48
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Olafant schreef op 26-04-2005 @ 01:21 :
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n mondeling gaat?

Bij mij op school worden geen mondelinge toetsen over je literatuurdossier gegeven.
Wij moesten een opstel schrijven naar aanleiding van een specifieke schrijfopdracht waar je uit kon kiezen, over je volledige literatuurdossier (dus alle talen die je hebt).

Ik ben wel nieuwsgierig hoe zo'n mondeling gaat.
nou die leraar gaat je gewoon vragen stellen over dat boek:

thema, moetieven, titelverklaring, kleine samenvatting (bij 1 boek dan), of het leven van de auteur in het boek naar voren komt dat soort dingen allemaal. (gewoon een mondeling leesverslag maken eigenlijk)

bij engels kreeg ik geen mondeling over de boeken, maar voor spreekvaardigheid --> tekstje voorlezen, verhaaltje bij serie plaatjes verzinnen, een voorwerp omschrijven en een persoonlijk gesprekje.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:06
.Pure
.Pure is offline
morgen mn her, had vorige keer een 6 en wil een 8 staan dus moet min. een 7 halen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 21:39
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
een 6.8 had ik, maar dat komt omdat onze leraar een eikel is
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 14:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 26-04-2005 @ 15:45 :
Frans: 7
Duits: 7,5
Engels: 7
Toetsen: 7,8
Nederlands: Vandaag gehad, ik had er kei veel voor geleerd maar hij vroeg net dingen die ik niet wist Met een beetje geluk heb ik wel een zeven, denk ik.

Uiteindelijk cijfer zal dus een zeven zijn. Ik hoopte op een acht, maar ja
Correctie: ik bleek een negen te hebben voor Nederlands en nu heb ik wel een acht
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 15:54
Retinite
Avatar van Retinite
Retinite is offline
6.0 en dat terwijl ik alle stromingen wist, alle verhalen wist, alle onderlinge verbanden tussen personen goed thema essay had (zei ze zelf ook)

ging ze vragen stellen waar ik blijkbaar op moest antwoorden hoe ik er over dacht en niet 'hoe het was' dus ik lul me helemaal klem omdat ik het echte antwoord niet 'wist'/op kon komen dan voel je je lekker...
was t maar schriftelijk geweest
ach t telde maar de helft van 3/4 van letterkunde
wie is het met me eens dat dit ongeveer het meest nutteloze tentamen/examen (ik weet nou niet tot welke ik t reken) is? ik zie niet het nut dat dit in mijn toekomst moet hebben
__________________
Sorry kindjes, maar IK ben niet te koop...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 20:06
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Retinite schreef op 28-04-2005 @ 16:54 :
6.0 en dat terwijl ik alle stromingen wist, alle verhalen wist, alle onderlinge verbanden tussen personen goed thema essay had (zei ze zelf ook)

ging ze vragen stellen waar ik blijkbaar op moest antwoorden hoe ik er over dacht en niet 'hoe het was' dus ik lul me helemaal klem omdat ik het echte antwoord niet 'wist'/op kon komen dan voel je je lekker...
was t maar schriftelijk geweest
ach t telde maar de helft van 3/4 van letterkunde
wie is het met me eens dat dit ongeveer het meest nutteloze tentamen/examen (ik weet nou niet tot welke ik t reken) is? ik zie niet het nut dat dit in mijn toekomst moet hebben
De stof op zich is niet nutteloos, literatuur kan veel bijdragen aan je algemene ontwikkeling. De manier van toetsen kan wel veel beter, want 20 minuten lullen zegt niet veel over je 'literaire vaardigheden' (ik weet dat t op elke school anders is, bij mij is t iig zo dat je enige toets je mondeling is en dat kan beter)
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 20:34
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Bernero schreef op 28-04-2005 @ 21:06 :
De stof op zich is niet nutteloos, literatuur kan veel bijdragen aan je algemene ontwikkeling. De manier van toetsen kan wel veel beter, want 20 minuten lullen zegt niet veel over je 'literaire vaardigheden' (ik weet dat t op elke school anders is, bij mij is t iig zo dat je enige toets je mondeling is en dat kan beter)
Bij mij is het ook alleen een mondeling, een groepsmondeling zelfs. Wordt je ingedeeld met mensen 'van jouw niveau' met ongeveer dezelfde boeken, waar dan het gesprek op wordt gefocust. iaw, van de 40 minuten zit je 30 minuten te wachten tot jij een vraag mag beantwoorden.

Literatuur is een goed vak, maar de toetsing is gewoon slecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Mondeling literatuur
Lyne
0 28-03-2007 08:58
Verhalen & Gedichten Mondeling Literatuur
Ceesje
17 27-03-2007 20:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Lit] Wat vroegen ze op jouw mondeling literatuur?
koekiemonsertje
2 27-01-2005 16:11
Algemene schoolzaken Mondeling literatuur
marleentje86
1 16-02-2004 17:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Mondeling literatuur
marleentje86
1 16-02-2004 17:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Mondeling Literatuur/Nederlands
rodina
2 08-02-2003 22:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.