Oud 05-09-2001, 20:54
ArvidKeemink
ArvidKeemink is offline
Zie: http://forum.scholieren.com/Forum8/HTML/000302.html voor de eerste versie (met begin)
en verdere info (het is een fantasy verhaal)

Ik heb SouthPoleRaider's idee 'gebruikt' en Atka eerst drakenhoeder te laten worden
Alhoewel het een Fantasy verhaal is moet er toch wat romantiek in/bij zitten, toch? al is het meer gegein LOL (zie hfdst2)

hele WORD versie: ]http://www.websitegalaxy.com/arvidkeemink/_uimages/Magiersdroom3.doc
[/b]
(nieuwe versie van het)Verhaal:


Magiër? Magiër?! Daar had Atka nooit aan gedacht. Maar het leek hem wel een spannend beroep alhoewel moest hij dan zijn paarden en draken missen.
'Dankuwel voor de heling, Meestermagiër Cretal.' zei Atka.
'Het is niets jongen' zei Cretal glimlachend. 'Het is wel zo dat een verre afstammeling van jouw vader of moeder moet ooit magiër geweest zijn, misschien kan jij de traditie doorzetten later, want er zijn niet zoveel magiërs meer, weet je zeker dat je geen magiër wilt worden?'
'Het spijt mij Mijnheer, maar ik word liever drakenhoeder.' antwoordde Atka.
'Oké, drakenhoeder...' mompelde de Ambachtsregelaar die alles aan het opschrijven was. 'Zo, en dan nu de werkkleding. Je moet net zoals alle andere drakenhoeders een tuniek dragen. Omdat je nog leerling bent moet je verplicht een blauw bovenstuk en een paarse broek dragen. Als je jouw werk goed doet kan je later een nieuw tuniek kiezen.'.
Wauw een eigen tuniek! Dacht Atka
'Zodra het af is zal één van de drakenhoeders uit Kensa, de plaats waar je werken moet, het komen brengen. Dus zou je alsjeblieft je stadsnaam, bloknaam en deurnummer willen opgeven?' vroeg de ambachtsregelaar.
'Aiptep, blok Quinon, deurnummer drieënveertig.' antwoordde Atka braaf. Atka wist aan de tekens op de deur van zijn huis dat het zijn huis was. Hij wist dat die tekens drieënveertig betekenden, andere tekens kon hij niet lezen.
'Ik vergezel je we leven naar de uitgang' zei Cretal, die opstond uit zijn stoel. Hij opende de deur en wenkte Atka dat hij mee moest komen.
Atka zag weer een nieuwe wachter met een andere jongen. Die zou vast ook naar de ambachtsregelaar willen, dacht Atka.
'Heb jij wel eens een draak gezien' vroeg Cretal opeens.
'Ja, mijnheer, ik heb er ooit eens een gezien die een magiër bracht naar ons dorp. Hoezo?'
'Je bent er toch niet bang voor?' zei Cretal, zei Cretal, geen antwoord gevend op Atka’s vraag.
'Nee, ik vind het hele mooie dieren, anders had ik natuurlijk nooit voor drakenhoeder gekozen.' zei Atka.
Bij de magiëropleiding moet een leerling de eerste lesdag een draak kiezen bij de drakenboerderij in Kensa, de drakenboerderij waar jij gaat werken.
'Waarom moet een magiër een draak hebben?' vroeg Atka.
'Iedere Magiër heeft een draak. Ik ook. Die van mij is volwassen, ik heb hem moeten opvoeden. Hij heet Vence en is een bergdraak, en dat soort komt oorspronkelijk uit S'Cera, duizend mijl hier vandaan. Het is een van de dingen die een magiër moet doen. Een draak opvoeden is niet makkelijk, je moet zorgen dat jullie goede vrienden worden in ieder geval. Draken kunnen praten, alleen als dat van hun meester, jij dus, mag. Vence is mijn beste vriend. Ik laat hem alles doen wat hij wilt. Hij vliegt mij overal naar toe als ik dat aan hem vraag.' legde Cretal uit.
'Komt uw draak ook uit Kensa?' vroeg Atka.
De magiër knikte.
Een tijdje later waren ze bij de uitgang van het paleis en zag Atka de stad Tenin voor zich met al haar houten huisjes en allemaal mensen die alles aan het opruimen waren.
'Ik zie je nog wel een keer, mijn jongen, als ik Vence laat verzorgen' zei Cretal en hij liep weer terug naar het Paleis.

Hoofdstuk 2
Overnachten

'Hé! Atka, Atka!' hoorde Atka iemand roepen. Hij keek in
de richting waar het geluid vandaan kwam. Er kwamen
een jongen en het meisje dat naar Atka had geglimlacht toen ze uit de ambachtsregelaar-kamer kwam, naar hem toe rennen.
Het meisje vloog Atka om zijn nek waardoor die bijna omviel, en gaf hem een kus op zijn wang. 'Ha Atka' zei ze en ze liet hem los. 'Hoi Telijn' zei Atka en hij bloosde een beetje, dat deed hij altijd als ze hem een kus gaf.
'Maar wat doe jij hier, Hidd?' zei Atka tegen de jongen, en schudde zijn hand.
'Nou, ik kwam jullie even ophalen. Ik mocht van mijn moeder een week vrij nemen om jullie te gaan halen. Ik heb er maar vijf dagen over gedaan om hier te komen. Ik zal wel even op jullie passen en zorgen dat jullie geen gekke dingen gaan doen op de terugweg.' zei Hidd. Telijn stak haar tong naar hem uit
Hidd was veertien en werkte bij zijn ouders thuis als schilder. Hij was een beetje breder dan Atka en een stukje langer. Hij had blond haar en groene ogen. Atka en hij waren al vanaf hun derde goede vrienden geweest.
Telijn was Atka's vriendin. Ze was een beetje kleiner dan hij, maar ze had mooi blond, lang golvend haar en blauwe ogen. Ze was twee weken ouder dan Atka maar dat maakte niks uit.
'En wat voor beroep heb jij gekozen?' vroeg Atka aan Telijn.
'Ik word kinderoppas bij een hooggeborene gezin. Ergens in het zuiden van Kaelin.' zei ze. 'En jij?'
'Ik? Ik word drakenhoeder in Kensa, ook in het zuiden van Kaelin.' antwoordde Atka trots.
'Ik vind draken maar eng', zei Telijn en ze rilde van afschuw.
'Hé jongens, ik bedoel jongen en meisje', begon Hidd. 'Aan de zon te zie is het al ongeveer dertig zestigtallen in zes na midvandaag. De herberg hier sluit om zevenen.'
De tijd in Kaelin werd aangegeven in zestigtallen. In elk zestigtal zaten zestig seconden. De drieduizend-zeshonderdtallen werden aangeduid met een cijfer, rekenend na midvandaag of voor midvandaag. Er werd gerekend met twaalf voor midvandaag tot twaalf na midvandaag. Na twaalf midvandaag begon men gewoon weer met twaalf voor midvandaag. Om een dag eerder aan te duiden gebruikt men mid(eer)gisteren of mid(over)morgen.
'Ai, omdat vollemaan-dag nu op zevendag valt gaan alle winkels en fabrieken vroeg dicht. Men zegt dat er dan demonen verschijnen na dertig zestigtallen na zeven' ging Hidd verder om geinig te zijn en hij trok een gezicht alsof hij een spook was.
'Dat is niet leuk Hidd', zei Telijn een beetje boos. 'Mijn oude buurman is een keer zout gaan halen bij vrienden een blok om op vollemaans-zevendag en is nooit meer terug gekomen. Niemand heeft hem ooit terug gezien.', vervolgde ze al lopend naar de herberg. Ze keek Hidd die links van haar liep boos aan.
Atka die rechts van Telijn liep en haar rechterhand vast hield mijn zijn linker, probeerde voor de lol ook boos te kijken naar Hidd. Alleen slaagde hij er niet zo in en proestte een keer. Hidd lachte ook.
'Hé, Atka', zei Telijn een beetje geïrriteerd. 'Dat is niet leuk'.
'Nee Atka, dat is niet leuk!', praatte Hidd Telijn na. Atka en Hidd schoten weer in de lach.
'Nou! Jongens. Nu even rustig.', zei Telijn. 'Ik moet de hele nacht bij jullie slapen dus als het de hele nacht zo door gaat word ik echt gek.'
'Je bent toch al gek?', zei Hidd.
Atka en Telijn wierpen hem een boze blik toe.
'Uh.. oh, ik bedoelde... uh... dat je gek bent op Atka...?', zei hij toen vlug.
'Aah, dan is het goed', zei Atka en sloeg zijn arm om Telijns middel heen. 'Hè, gekkerdje van me.', fluisterde in haar oor. Ze keken elkaar aan en Atka gaf Telijn een kus.
'Ah nee! Niet hier, doe dat vanavond maar, maar niet hier!', zei Hidd met een stem alsof iemand een vieze lap voor zijn neus hield.
Telijn trapte Hidd voor de lol tegen zijn benen aan om dat hij hen steeds zat te plagen.
'Au, bij de Goden zeg hé! Je hebt haar niet goed afgericht Atka.', reageerde hij.
'Hé, hé, hé!', zei Atka, maar hij kon zijn zin niet afmaken, omdat er een deur van een gebouw open vloog.
'Demonen, demonen!', riep een man die naar buiten rende. Het drietal kon goed zien en horen aan zijn stem dat de man stom dronken was en voorover op de stenen straat viel.
Twee jongens liepen hoofdschuddend naar buiten om de man weer mee naar binnen te nemen.

Verder heb ik t nog niet, ik moest krantenwijk doen *bleh* en boeken kaften etc etc.

[Dit bericht is aangepast door ArvidKeemink (05-09-2001).]

[Dit bericht is aangepast door ArvidKeemink (05-09-2001).]
__________________
Ik rule
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2001, 22:03
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
versie 2 doet het dus niet das wel jammer. en de rest is wel maar ik snap 1 ding niet helemaal, is het nu geschreven of vroeger??
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 10:03
ArvidKeemink
ArvidKeemink is offline
wat bedoel je met: geschteven of vroeger?
http://www.websitegalaxy.com/arvidke...iersdroom3.doc

is het hele verhaal
de link was fout
__________________
Ik rule
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 10:57
Verwijderd
Ziet er goed uit Ik ga zo de rest van het verhaal eens lezen, dat stuje van die magiersdraak staat er trouwens nog in, dat ie als magier een eigen draak moet uitzoeken enzo. Blijf schrijven dan kan je er later volgens mij echt wel je geld mee verdienen. Echt veelbelovend dit!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 13:16
ArvidKeemink
ArvidKeemink is offline
Citaat:
ArvidKeemink schreef:
[B]Bij de magiëropleiding moet een leerling de eerste lesdag een draak kiezen bij de drakenboerderij in Kensa, de drakenboerderij waar jij gaat werken.[B]
bedoelde je dit stukje?
Dat vertelt cretal gewoon dus dat hoort er gewoon bij anders staat het zo vreemd dat hij ook een draak heeft

Thenks!
__________________
Ik rule
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 14:15
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
ArvidKeemink schreef:
wat bedoel je met: geschteven of vroeger?
ik bedoelde in het nu of vroeger
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 18:34
ArvidKeemink
ArvidKeemink is offline
ik heb het een paar dagen geleden geschreven
__________________
Ik rule
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 18:59
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
ArvidKeemink schreef:
ik heb het een paar dagen geleden geschreven

is het een toekomst verhaal, een historisch of een verhaal dat zich in het nu afspeeld?????????
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 21:10
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
ArvidKeemink schreef:
ik heb het een paar dagen geleden geschreven
Whehehe volgens mij is de vraag anders bedoeld
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 22:32
ArvidKeemink
ArvidKeemink is offline
aha, t speelt zich 'vroeger' af. op aarde! ongeveer 300.000.000(!) jaar geleden (die uitleg komt pas later in t verhaal)
Daar heeft t verhaal ook (gedeeltelijk mee) te maken. ^_^y
__________________
Ik rule
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.