Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2009, 13:09
Verwijderd
Bij het kopen van dingen valt me altijd op dat er ook extreem goedkope producten en extreem dure varianten zijn. Of het nou gaat om appelmoes, wijn, spijkerbroeken of schoenen. En ik vraag me dan altijd af of de kwaliteit nou zoveel beter is t.o.v. de goedkope varianten.

Een winkel als Axi of Lidl doet voor mij armoedig en een beetje pauperig aan, en ik heb het idee bij een "normaal" geprijsd artikel toch betere kwaliteit te hebben dan wanneer ik iets in de uitverkoop-bak zie liggen. Niet dat ik te dure dingen koop, want dat vind ik zonde van het geld, maar ik ga ook nooit voor de extreem goedkope. Ik kies altijd iets in de middelste prijsklasse.

Hoe kijk jij hier tegen aan? Is goedkoop duurkoop? Betekent een hogere prijs voor jou ook een betere kwaliteit? Vermijd je discountwinkels? Wat maakt dat mensen toch naar de AH gaan voor een pizza die 4,- meer kost dan dezelfde pizza bij Dirk v/d Broek? Of waarom koopt men toch dure Van Bommel schoenen als je soortgelijke schoenen bij de Schoenenreus kan kopen voor een kwart van de prijs? Waarom begint dit meer en meer op een Missy-topic te lijken?

Spui je mening!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2009, 13:20
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
In veel gevallen is alleen de verpakking anders. Zo heeft de Albert Heyn nu een lijn gebakjes met allerlei achterlijk proza op de dozen: "een luchtige verrassing onder een mysterieuze laag chocolade" en "woelige alpen van room onder een verfijnde laag poedersneeuw" ofzo. Daar betaal je het dubbele voor om de mongool die dat schrijft zijn salaris te geven, want het is gewoon paupergebak. Net als die debiele 'Excellent'-producten van de Heyn.

Als het op groente en fruit aankomt kun je altijd beter en goedkoper krijgen dan in de supermarkt, als je naar de markt gaat. Soms is het verschil echt extreem; voor de prijs van één perzik bij de Heyn haal je minstens een kilo op de markt, en die zijn echt veel lekkerder.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 13:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ja, fruit en groente koop ik vaak op de markt of bij zo'n "turks winkeltje" (het winkeltje waar ik vaak naar toe ga is van een Armeen dus dat mag je natuurlijk geen Turk noemen maar goed ).

Verder koop ik liever bij C1000 dan bij AH maar die heb ik hier niet in de buurt dus dat doe ik alleen als ik grote inkopen doe. Dan koop ik gewoon meteen 2 pakken rijst, 3 pakken pasta, paar blikken soep, etc Zulke basisinkopen doe ik nooit bij AH, veel te duur.
Bij de Aldi en Lidl koop ik wel als ik er toevallig in de buurt ben, maar niet alles. De chocolade mousse is bijv heel erg lekker bij Aldi maar ik zou er niet zo snel vlees of vis halen. En het sap vind ik daar gewoon echt niet te drinken.

Ik vind dat je het met kleding wel merkt. Andere materialen, goedkope dingen gaan sneller stuk of zitten eigenlijk net niet helemaal goed. Voor schoenen geldt dat ook. Dat wil niet zeggen dat ik nooit eens uit een goedkopere winkel m'n schoenen of kleding haal.. en soms blijkt het opeens een goeie koop te zijn geweest.. maar het verschil is wel te merken.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 13:30
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Ik heb geen van bommels. Heb een duits merk (Weet zo even de naam niet meer) die de schoen speciaal naar mijn voet gemaakt heeft (gewoon omdat het lekker zit, niet omdat ik rare voeten heb) en daar telde ik 80 euro meer voor dan bij de schoenenreus maar dan heb ik tenminste ook iets waarvan ik weet dat het kwaliteit is. overigens heeft de schoenenreus geen leuke schoenen in mijn maat.

Ik ga zelf ook liever niet voor het goedkope, maar dat heb ik ook met service..als ik ergens geen service krijg dan kijk ik wel ergens anders xD
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 13:39
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Het maakt bij kleding ook wel uit waar je het voor nodig hebt. Ik ga op bergschoenen bijv niet bezuinigen door die stukken karton van Scapino te kopen.. maar als ik schoenen nodig heb voor bij een gala jurk die ik maar 1x in m'n leven draag, dan mogen dat best schoenen van 15 euro zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 13:44
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ga zelf ook liever niet voor het goedkope, maar dat heb ik ook met service..als ik ergens geen service krijg dan kijk ik wel ergens anders xD
Wacht maar tot je op jezelf gaat wonen. Service is echt overbodige luxe.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 13:57
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
@ Uice

Dat zal best, maar ik vind het belangrijk. overigens is het niet zo dat service alleen aangeboden word bij dure bedrijven. bijvoorbeeld is de HEMA hier bij ons echt belabberd, en dan loop ik even naar de Kruitvat waar het wél goeie service is en niet duurder. maar volgens mij zei ik dit ook in het verkeerde topic omdat door het onderwerp de context van mn opmerking anders wordt - het lijkt alsof ik liever meer betaal als ik service krijg.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 14:03
Rationeel
Rationeel is offline
ach het verschilt echt van product tot product.

ik koop nooit echt op merk, maar meer op ervaring met een product. heel veel spullen uit het 'mindere' segment doen niet onder voor het topsegment, maar bijvoorbeeld de borrelnootjes/nacho's van euroshopper zijn echt niet te hachelen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 14:27
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Bij bepaalde dingen zijn bepaalde merken lekkerder (zo vind ik coca cola echt > huismerk cola. Alleen die van de lidl is nog wel okay), terwijl bij andere dingen het echt niks uitmaakt of je een bepaald merk hebt of niet (zo is bij de AH zowel het huismerk als De Zuivelhoeve exact dezelfde melk met een andere naam)

Voor de dingen die ik relevant vind, koop ik het 'echte merk', en verder is goedkoop prima.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 14:51
Verwijderd
Ik houd wel van goedkope producten. Bij veel dingen merk ik niet van welk merk het is, bij sommige vind ik zelfs de goedkope lekkerder. Dubbeldrank moet je echter niet van de aldi kopen.

En kleding, tja.. Ik houd niet zo van shoppen en ik koop gewoon wat ik nodig heb en dat kan een broek van15 euro zijn of eentje van 40, maar ik hoef echt geen schoenen van meer dan 50 euro ofzo.

Maar soms ben ik wel te lui om naar de aldi/lidl te gaan want de AH ligt op meer plekken dus ja
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 15:01
Verwijderd
Voor schoenen wil ik graag wat meer betalen. Ik heb slechte voeten en slechte knieën dus dan moeten schoenen wel een goed voetbed hebben. Overigens zijn niet alle dure schoenen goede schoenen. Als je kijkt naar all stars... duur, maar zijn zo slap en zijn binnen een jaar kapot. Bij eten maakt het me allemaal niet zo veel uit. Ik proef/ruik niet veel dus voor mij smaken alle merken wel goed. Dat ik nu bij de AH mijn boodschappen doe is omdat die nog geen 50m van mij af ligt en ik voor een andere supermarkt toch minimaal een km moet fietsen. Luiheid dus. Oh, voor biologische producten wil ik overigens best wat meer betalen. Ik ga echter niet meer naar een biologische winkel om alles biologisch te kopen want dat kan ik niet betalen, maar ik koop wel regelmatig biologische producten bij de ah. Vooral met melk en eieren vind ik dat belangrijk. Groenten en fruit dan weer iets minder, daar kijk ik gewoon wat er het lekkerst uit ziet. En omdat ik lui ben koop ik ook regelmatig voorgesneden groenten. Als ik grotere aankopen doe, zoals een laptop kopen, dan vind ik de service weer belangrijk. Ik kijk en vergelijk veel om niet te duur uit te zijn, maar vindt het bijvoorbeeld wel prettiger om bij de paradigit een laptop te kopen dan bij de mediamarkt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 15:10
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Ik ben een cheape mofo over het algemeen. Groente en fruit haal ik meestal op de markt, bij de lokale groententurk of toko, of bij boerderijen. En bepaalde kruiden en stuff komen grotendeels uit eigen tuin. Vlees eet ik niet, stremselloze kaas komt van de lokale kaasboerderij (scheelt al gauw 3 euro met de natuurwinkel etc)

Borrelnootjes, koekjes en weetikveelwatvoorsnacks haal ik amper.

Meer dan een kwart van mijn kleren is van kringloopzaken en rommelmarkten, net als boeken, huisraad etc. Al m'n mobieltjes waren gratis of hooguit 20 euro. Mijn meeste fietsen zijn gemaakt van oude fietsen die naast de vuilcontainer lagen.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 16:04
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
M'n boodschappen doe ik altijd bij de Lidl, want daar woon ik practisch naast en ik vind dat er echt niks mis is met de kwaliteit van hun shiz. Vlees en groenten zijn bij hun stukken goedkoper dan bij bijvoorbeeld de appie en hun groenten/fruit bevatten ook nog eens minder bestrijdingsmiddelen. Verder koop ik nooit dingen die je echt van een merk zou moeten hebben ofzo, ik koop vooral de basics (groenten, vlees, pasta, eieren etc.)
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 16:58
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Groente en fruit is prima bij de Aldi en véél goedkoper dan bij de AH. Brood enzo koop ik het liefste wel bij de AH, want vers . Melk en kaas enzo koop ik ook bij de Aldi.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 17:15
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Echt grappig, toen ik dit topic zag dacht ik meteen aan gisteren. Toen was ik in de Kruidvat en ik wilde nieuwe douchegel kopen, en toen zag ik zo'n huismerk douchegel met melk-en-honing geur, en dat rook echt heel lekker, maar ik twijfelde gewoon omdat het een huismerk was, omdat je vaak onbewust het gevoel hebt van 'duur is goed'. Maar andere douchegel rook best wel eenzijdig, dus toen kocht ik voor 1,70 ofzo een huismerk. En hij is prima!

Dit is echt zo een heel klein dingetje, maar toch denk je er wel aan.
Verder is er inderdaad niks mis met Lidl of Aldi. Goedkoop en kan heel lekker zijn (ik woon er ook praktisch naast).
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 17:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Oh ja, Lidl schijnt de beste groente-en-fruit-afdeling van alle Nederlandse supermarkten te hebben.

Dus daar.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 17:27
Verwijderd
Ik ben ook een cheapo. Niet wat betreft boodschappen, ik vind winkels als de Lidl meestel maar viezig en pauper, met allemaal van die rare onbekende verpakkingen! Dan koop ik toch liever vertrouwde A-merken of C1000 of AH-merk.

Wat kleding en schoenen betreft ga ik wel naar goedkope winkels. Vind het onzin om een broek van 100 euro te kopen als je er ook een kan kopen van 45. Zelfde geldt voor schoenen. Gelukkig geef ik niks om merken dus het is geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 17:51
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik griezel echt van de Aldi. Ik ga toch liever naar de albert heijn, dan betaal ik wel 15 cent meer voor mijn boter! Maar dan zijn de producten ook beter behandeld, en het is allemaal verzorgder, eigenlijk krijg je ook wel meer kwaliteit. Ook in service, dat telt toch ook mee?

Maar ik koop mijn kleren eigenlijk altijd tweedehands.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2009, 18:27
Verwijderd
Aldi heeft ook best goede producten, maar ook heel veel slechte producten (vooral het brood, bah). En dan kan ik wel eerst naar de aldi en dan naar de nettorama en dan naar de c1000 en dan naar de albert heijn enzovoort tot ik alles heb, maar daar heb ik geen tijd voor, dus ga ik meteen naar de albert heijn of de jumbo want die zijn groot en zitten dichtbij en hebben veel keus in biologische en fair trade dingen (nog dichterbij zit een Sanders, maar wat een ongelooflijk slechte winkel is dat - hij is iets duurder dan de AH, de gangen zijn 50 cm breed voor m'n gevoel, ze hebben twintig soorten augurken maar slechts twee soorten olijven en de cornflakes staan bij de chips in plaats van bij de muesli).
Met kleding vind ik dat het tot een bepaald niveau wel uitmaakt. Maar vanaf het niveau van bijvoorbeeld Only is er geen verschil in kwaliteit meer wat betreft kleurvastheid en slijtvastheid van de stof enzovoort, en betaal je vooral voor een origineler ontwerp. Wat natuurlijk ook een aspect van kwaliteit is bij kleding.
Bij schoenen merk ik wel meer verschil, duurdere schoenen hebben vaak een betere pasvorm en gaan langer mee (ik heb ook onbevooroordeeld goedkope schoenen geprobeerd, dus daar ligt het niet aan). Daar zal ook wel een prijsniveau bij zitten waarboven de kwaliteit niet meer toeneemt, maar tussen schoenen van 20 of 60 euro merk ik wel verschil.
En met verzorgingsproducten geldt ook dat het tot een bepaald niveau wel verschil maakt, bijvoorbeeld shampoo van 75 ct die verdund is waardoor je er veel meer van nodig hebt. Maar of je nu shampoo koopt van 1,50 of van 4,00 maakt dan weer echt geen verschil.

Overigens wel grappig: je heeft vast wel eens gezien dat verpakkingen van Euro Shopperproducten en hoe heet het, Laurus-C-merk producten er zo goedkoop uit zien. Wit met blauwe letters, of geel met rode lettters, en zonder plaatjes. Dat is niet omdat die goedkoper zijn om te maken en ook niet omdat ze een ontzettend slechte goedkope ontwerper hebben ingehuurd, maar omdat koopjesgevoelige mensen dan denken "ooooh wat een lelijke verpakking, dat moet wel heel goedkoop zijn!" en daardoor meer geneigd zijn om het te kopen, ook als het even duur zou zijn als een product met een mooie verpakking.

Laatst gewijzigd op 23-09-2009 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 18:41
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Wisselt erg qua product. Heb een keer het goedkoopste afwasmiddel gepakt en toen dacht ik dat er water uit spoot en na een halve liter schuimde het een keer, dat was dus de laatste keer, dan maar gewoon een merk, de goedkoopste appelmoes bij m'n winkel daarintegen is erg lekker dus meenemen Als ik kleding ga kopen kijk ik toch wel een beetje naar de kwaliteit, je merkt vaak toch wel dat de stof dunner is of eerder kapot gaat van hele goedkope dingen. Maar vraag me ook af hoe lang ik er mee wil doen, koop geen leren dure laarzen van +100 euro, want ik weet dat ik ze volgend seizoen toch niet meer mooi vind, sneakers wil ik wel 1 a 2 jaar redelijk fulltime dragen dus die koop ik weer wel duur.

Qua winkel, wil ik me een beetje op m'n gemak voelen. Ik ga niet naar de lidl omdat ik gek word tussen die dozen en ik ook wat merk wil hebben, de emte vind ik een mooi niet te duur alternatief. Kledingwinkels ga ik best ruim af, loop overal wel doorheen mits een beetje mijn ding.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 18:58
Allure
Allure is offline
Er is ook veel prijsverschil in merkproducten. Zo kost een fles cola van anderhalve liter bij de AH 1,44 terwijl diezelfde fles bij de Jumbo 1,22 kost.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 19:38
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het enige wat ik echt bewust van een merk koop, is mijn shampoo. Ik heb standaard Head&Shoulders en met een andere shampoo word ik echt gek, dan krijg ik vreselijke jeuk, ook bij andere anti-roosshampoos. En altokleren zijn vreselijk duur, ik heb daarom ook niet echt veel kleding van bijv, Overzeas of Stuka, maar degene die ik heb gaan al heel lang mee. En ik kocht een paar jaar terug Sketcher-schoenen die ik nu nog steeds kan dragen. En ik draag/droeg ze bijna elke dag. Maar over het algemeen zijn mijn kleren van Zeeman, tweedehands of Wibra o.i.d. of zelfgemaakt. Make-up merken vind ik ook niet belangrijk qua merk, als het maar dierproefvrij is.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 19:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik griezel echt van de Aldi. Ik ga toch liever naar de albert heijn, dan betaal ik wel 15 cent meer voor mijn boter! Maar dan zijn de producten ook beter behandeld,
Nee.
Citaat:
en het is allemaal verzorgder, eigenlijk krijg je ook wel meer kwaliteit.
Nee.
Citaat:
Ook in service, dat telt toch ook mee?
Nee.

Nu ja, uitzonderingen daargelaten. Bij de Heyn heb je wel biologisch vlees, en dat is van betere kwaliteit dan wat ze bij de Aldi hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 19:43
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Euro Shopper. Proletenspul.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 19:49
Allure
Allure is offline
De Albert Heijn is echt wel verzorgder dan de Aldi en de Lidl hoor. Als je last hebt van claustrofobie kan je die laatste twee winkels beter niet binnengaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2009, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Overigens wel grappig: je heeft vast wel eens gezien dat verpakkingen van Euro Shopperproducten en hoe heet het, Laurus-C-merk producten er zo goedkoop uit zien. Wit met blauwe letters, of geel met rode lettters, en zonder plaatjes. Dat is niet omdat die goedkoper zijn om te maken en ook niet omdat ze een ontzettend slechte goedkope ontwerper hebben ingehuurd, maar omdat koopjesgevoelige mensen dan denken "ooooh wat een lelijke verpakking, dat moet wel heel goedkoop zijn!" en daardoor meer geneigd zijn om het te kopen, ook als het even duur zou zijn als een product met een mooie verpakking.
Oh, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd hoe dat nou zat. Want ik zou het juist weer sneller kopen als het er OOK nog eens goed uitziet. Verpakkingen van de AH zien er heel schoon en goed verzorgd uit, waardoor het product ook lekkerder lijkt. Goedkope producten met lelijke verpakking werken voor mij juist afstotend.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 19:54
Allure
Allure is offline
De Boni kiest om die reden goedkope kleurencombinaties voor de winkel: eerst blauw met geel en nu rood met geel.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Nee. Nee. Nee.
Hoe kan je nou ontkennen dat het bij de AH verzorgder is dan bij de Lidl?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:01
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Boodschappen hoef ik (nog) niet zelf te halen, maar wij hebben genoeg van de aldi en ik vind het prima. Groente en fruit halen we meestal wel bij de groenteboer, maar dat komt omdat de ouders van m'n stiefvader zelf een groentezaak hebben gehad en die kronkel heeft m'n stiefvader dus ook.
Kleren boeien me echt geen reet. Ik hoef geen merk super groot op m'n kleren. Ik heb best veel bovenkleding van de h&m, ook al is die kwaliteit niet echt je van het. Dat merk je dus wel. Broeken heb ik meestal wel van een merk, maar ik koop niet speciaal merkbroeken. Als ik ze voor 30 euro kon krijgen had ik ze ook gekocht. Ik heb wel meestal dure schoenen. Ik vind het in ieder geval duur. Meestal zitten ze rond de 90 euro, maar ik werk er dan ook op. Elk jaar koop ik 2 paar goede (en dus meestal dure) schoenen en de rest is voor de leuk en zijn ook veel goedkoper. Ik vind het belangrijk om goede schoenen aan te hebben als ik werk, want ik sta de hele dag.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:21
Verwijderd
Ik kijk vooral naar de prijs²/kwaliteit-verhouding. Als ik iets koop, koop ik altijd het goedkoopste, tenzij ik een reden heb om een duurdere optie te nemen, bijvoorbeeld als ik al weet dat de kwaliteit van het duurdere product hoger is. Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat de fabrikant mij probeert op te lichten, omdat de meeste mensen volslagen debiel zijn en dus makkelijk opgelicht worden. Gezondheids- of kwaliteitsclaims geloof ik nooit.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:31
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
omdat de meeste mensen volslagen debiel zijn
Kazet, ik wil je om deze opmerking de hand schudden.

*schudt*
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Hoe kan je nou ontkennen dat het bij de AH verzorgder is dan bij de Lidl?
Ik reageerde niet op de claim dat het verzorgder was.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:48
Verwijderd
Ik vind de plus wel een fijne supermarkt, maar ik kies gewoon voor de dichtstbijzijnde, daar voor de dingen die ik koop de prijsverschillen niet zo groot zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Spaghetti hemdjes koop ik bij voorkeur bij de Zeeman, die vind ik prettiger dan die van een duurdere winkel.
Sokken bij het goedkope sokkenwinkeltje. Maar overige kleding weer liever gewoon bij de H&M ofzo (al is die ook niet echt heel duur natuurlijk), daar straalt toch wat meer kwaliteit vanaf en die mode spreekt me meer aan.
Schoenenreus, Scapino ed. mijd ik i.v.m. gebrekkige kwaliteit, maar schoenen die 1 avond mee gaan (bijv. gala schoenen waar ik verder toch niet fatsoenlijk op kan lopen) koop ik daar weer wel.

Fruit koop ik graag bij de boer, lekker goedkoop en beter van kwaliteit.
Verpakt voedsel (kaas, vleeswaren, zoetigheid, etc.) bij de Aldi, goedkoop en net zo goed qua kwaliteit.
Groente liever bij de Plusmarkt/AH, oogt toch altijd beter.
Bij producten waarbij ik persé het A-merk wil hebben (bijv. Calvé pindakaas) de Plusmarkt/AH, omdat de Aldi die niet heeft.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 22:13
PV
PV is offline
boodschappen haal ik in de winkels die het meest dichtbij zitten; in mijn geval Em-Te voor eten en Kruidvat voor drogisterij artikelen. de AH is 10 min lopen en na zessen is het nog langer lopen want dan is de winkelcentrumpassage afgesloten. mij te ver, ik ga alleen naar de AH als het brood bij de Em-Te op is (maar meestal is het dan bij AH ook op...).
qua boodschappen zelf heb ik als ik zo in mijn voorraadkast kijk toch wel redelijk veel A-merken. Venz, Calve, Knorr, Hak, Appelsientje. Aangevuld met het huismerk van Em-Te, Markant, voor dingen als rijst en wc papier en zo.
kleding en schoenen maakt me niet zoveel uit. toevallig de laatste keren wel redelijk dure schoenen en broeken gekocht, die gaan wel langer mee dan goedkopere spullen heb ik de indruk. maar ach of je nou 2x in het jaar een paar schoenen van 35 euro koopt of 1x in het jaar een paar van 70... uiteindelijk ben je net zoveel kwijt. het gaat mij er meer om dat ze lekker zitten/lopen en dat het naar mijn smaak is, dan hoeveel het kost.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 22:22
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Bij het kopen van dingen valt me altijd op dat er ook extreem goedkope producten en extreem dure varianten zijn. Of het nou gaat om appelmoes, wijn, spijkerbroeken of schoenen. En ik vraag me dan altijd af of de kwaliteit nou zoveel beter is t.o.v. de goedkope varianten.

Een winkel als Axi of Lidl doet voor mij armoedig en een beetje pauperig aan, en ik heb het idee bij een "normaal" geprijsd artikel toch betere kwaliteit te hebben dan wanneer ik iets in de uitverkoop-bak zie liggen. Niet dat ik te dure dingen koop, want dat vind ik zonde van het geld, maar ik ga ook nooit voor de extreem goedkope. Ik kies altijd iets in de middelste prijsklasse.

Hoe kijk jij hier tegen aan? Is goedkoop duurkoop? Betekent een hogere prijs voor jou ook een betere kwaliteit? Vermijd je discountwinkels? Wat maakt dat mensen toch naar de AH gaan voor een pizza die 4,- meer kost dan dezelfde pizza bij Dirk v/d Broek? Of waarom koopt men toch dure Van Bommel schoenen als je soortgelijke schoenen bij de Schoenenreus kan kopen voor een kwart van de prijs? Waarom begint dit meer en meer op een Missy-topic te lijken?

Spui je mening!

ristorante pizza is bij Albert Heijn maar 1.60 of 1.70. Bij de boni en vele andere winkels istie duurder. Bij AH 1,5 liter sinaasappelsap voor 1.10

Albert Heijn duur is een misvatting. (gisteren nog twee kilo superlekkere kaas voor zeven euro gekocht)



Verder koop ik iets duurs als ik het belangrijk vind dat het goede kwaliteit is of als het gewoon superlekker is en koop ik iets supergoedkoops als het niet uitmaakt. Gepelde tomaten koop ik altijd euroshopper, maar vlees koop ik altijd middelmatig, niet cheapass. Chocola koop ik de lekkerste, en dat is toevallig AHhuismerk. AHtumtum is ranzig terwijl C1000 tumtum lekker is. Euroshopper engelse drop is minder lekker dan gewone engelse drop. euroshopper mergpijpen zijn net zo lekker of lekkerder dan huismerk mergpijpen, en veel goedkoper. AHpizza's de goedkope zijn ranzig, ristorante pizza's zijn lekker, dus koop ik die. Port koop ik de goedkoopste want dat vind ik sowieso wel lekker.

Ik neem alleen bewust het duurste merk als het bijvoorbeeld een cadeautje is en ik wil dat de verpakking er mooi uit ziet. (AH excellent ziet er mooier uit dan AH huismerk en Bertolli pesto ziet er mooier uit dan AHpesto)
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2009, 22:27
Rationeel
Rationeel is offline
laatst was de milner kaas in plakjes in de aanbieding bij de appie, dus ik gaf het eens een kans.

gadverdamme wat een smakeloze rubberachtige rommel. echt niets met kaas te maken. eerst dacht ik nog dat ik misschien de velletjes papier tussen de kaas zat te eten en zojuist de kaas in de vuilnisbak had gegooid, maar dat was dus niet zo.

voor mij weer het huismerk

bij de aldi kom ik vrijwel niet, hoewel ze kwalitatief goed spul hebben, voelen de winkels aan alsof ze rechtstreeks uit de DDR komen en ik heb geen zin om altijd een stanleymes op zak te hebben om zelf de grote kartonnen dozen nog open te snijden.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 22:36
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ja milner is een beetje raar, maar dat zijn ze wel bewust. dat vinden ze zelf wel heel lekker. het is niet omdat het slechte kwaliteit is maar omdat het anders is. Niet slechter, maar anders. Net als sommige bevolkingsgroepen in nederland.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 23:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Albert Heijn duur is een misvatting. (gisteren nog twee kilo superlekkere kaas voor zeven euro gekocht)
Nee hoor. Als je het vergelijkt met Lidl, Aldi of Dirk is het verschil heel goed merkbaar.

Dirk heeft trouwens de perfecte combinatie van kwaliteitsproducten, pauperproducten, 'verzorgd' uiterlijk en lage prijzen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 00:11
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik was twee keer bij Dirk maar ik dacht, wat duur hier!!! maar ik heb het dus niet heel goed onderzocht verder.

het idee van winkels die tussen pauper en goed inzitten, is dat ze van die hele goedkope zooi hebben, én Amerken die ze dan duurder maken dan bij AH. Tenminste, dat is bij de Boni zo en ik dacht dat ook te merken bij Dirk.

maar AH is wel duurder dan Aldi en lidl ja, maar goed, die reken ik niet mee met supermarkten. Dat zijn deprimerende voedselopslagplaatsen.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 00:11
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
al is aldi lidl natuurlijk niet goedkoper dan AH als je alleen euroshopper koopt. En euroshopper is wel vrij goed nog.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 00:43
Verwijderd
Ik vind de Aldi altijd leuk, allemaal raar voer in rare verpakkingen <3 En de paupersfeer vind ik ook leuk. Daar kom je tenminste geen pretentieus verpakkingsmateriaal tegen, a la wat Uice al omschreef. Alleen hebben ze er geen vleesvervangers en hun paupervlees hoef ik niet, dus als ik daar m'n avondeten koop is het altijd een beetje improviseren. Ze hebben wel de enige afbakpizza waar ik goed tegen kan, met hele stukken tomaat erop in plaats van die vieze zure tomatenpasta die je gewoonlijk op afbakpizza's hebt. En ze hebben ook Oettinger, superlekker en supergoedkoop Duits bier Het is like dertig cent per flesje maar als 't een euro was en verkocht werd onder de noemer 'speciaalbier' dan zou ik het nog kopen.

Maar de AH vind ik ook prima. Hun huismerk heeft wel goed spul en Euroshopper vind ik ook prima te doen.

Kijken naar prijs/kwaliteit doe ik niet echt, want veel dingen die ik koop zijn al het alternatief voor iets. Eifelerbrot of roggebrood in plaats van gewoon brood, biologisch spul in plaats van gewoon spul, vleesvervangers in plaats van vlees, etc. Als er wel een alternatief is probeer ik beide en dan neem ik vaak wel het goedkoopste. Maar dat is eigenlijk niet echt waar, want ik haal bijvoorbeeld voorgesneden groente van de AH in plaats van hele op de markt. Wel de goedkoopste voorgesneden groente dan, maar dan nog, het kan goedkoper. Alleen heb ik 't er niet voor over om helemaal naar de markt te fietsen (die zit hier nogal ver weg) en dan ook nog al die shit af te wassen en te snijden. Nee, dan leg ik wel die zeventig cent neer voor een zak voorgesneden groente van een paupermerk, zoveel scheelt dat nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 00:47
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik dacht toen ik net op kamers zat ook, ja ik ga alleen biologisch kopen als dat er is van het product dat ik wil hebben. Maar na een tijdje dacht ik, maakt dat nou echt iets uit of is het gewoon voor het elitair gehalte en voor het idee dat je iets goeds doet maar boeit het eigenlijk helemaal niks voor het milieu/dieren/handel.

Heb jij daar nog wijze woorden over?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 00:49
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
al is aldi lidl natuurlijk niet goedkoper dan AH als je alleen euroshopper koopt. En euroshopper is wel vrij goed nog.
Van niet alles is een Euroshoppervariant.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 00:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
ik dacht toen ik net op kamers zat ook, ja ik ga alleen biologisch kopen als dat er is van het product dat ik wil hebben. Maar na een tijdje dacht ik, maakt dat nou echt iets uit of is het gewoon voor het elitair gehalte en voor het idee dat je iets goeds doet maar boeit het eigenlijk helemaal niks voor het milieu/dieren/handel.

Heb jij daar nog wijze woorden over?
Nou, in het geval van vlees, met name kip en varken, is het sowieso veel lekkerder. Dat alleen is de extra euro al meer dan waard.

En biologische dieren worden ook in betere toestanden gehouden dan niet-biologische dieren, natuurlijk.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 02:07
Verwijderd
Citaat:
ik dacht toen ik net op kamers zat ook, ja ik ga alleen biologisch kopen als dat er is van het product dat ik wil hebben. Maar na een tijdje dacht ik, maakt dat nou echt iets uit of is het gewoon voor het elitair gehalte en voor het idee dat je iets goeds doet maar boeit het eigenlijk helemaal niks voor het milieu/dieren/handel.

Heb jij daar nog wijze woorden over?
Voor vlees en zuivelproducten maakt het wel uit, want die beesten worden dan een stuk beter behandeld. En het is vaak ook lekkerder, ja. Voor groente en fruit verschilt het heel erg, bij sommige dingen proef je geen verschil en bij andere weer wel. Maar er worden geen dikke bestrijdingsmiddelen gebruikt bij biologische landbouw dus dat lijkt me sowieso wat gezonder en milieuvriendelijker. En verder bevatten biologische producten geen kleurstoffen, smaakstoffen, conserveermiddellen, mysterieuze 'aroma's' die zowat overal in zitten en (andere) allerhande E-nummers. Of je dat goed vindt zal persoonlijk zijn, want al die E-nummers zijn in principe onschadelijk. Sommige zijn niet eens chemisch maar worden gewoon gemaakt van dierenbotten of insecten. Ik weet verder ook niet wat voor invloed het vervaardigen van al die E-nummers heeft op het milieu, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar ik vind het zelf wel prettig om koekjes te eten waar bij de ingrediënten dingen staan zoals eieren en melk, in plaats van dingen zoals verdikkingsmiddel, gemodificeerd aardappelzetmeel, eipoeder en E120.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 02:14
Verwijderd
En voor wie gaat zeggen van 'wuwu er is geen verschil' - Ben & Jerry's is biologisch (én fair trade!), alleen adverteren ze daar minder mee omdat hun imago meer gericht is op hipheid dan op verantwoord produceren. Je gaat mij niet vertellen dat je het verschil tussen Ben & Jerry's en euroshopperijs niet proeft.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 09:34
Verwijderd
Citaat:
En voor wie gaat zeggen van 'wuwu er is geen verschil' - Ben & Jerry's is biologisch (én fair trade!), alleen adverteren ze daar minder mee omdat hun imago meer gericht is op hipheid dan op verantwoord produceren. Je gaat mij niet vertellen dat je het verschil tussen Ben & Jerry's en euroshopperijs niet proeft.
Ja natuurlijk proef je het want ben&jerry's is ingewikkelder. Maar je hebt ook voor 2 euro of 2,50 zo'n literbak met zo'n gemengdding met saus en alles en dat is zeker even lekker als die veel kleinere bak van 4 euro ofzo van B&J.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 09:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En voor wie gaat zeggen van 'wuwu er is geen verschil' - Ben & Jerry's is biologisch (én fair trade!)
Niet alles van hun is Fair Trade, hoor.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Ja natuurlijk proef je het want ben&jerry's is ingewikkelder. Maar je hebt ook voor 2 euro of 2,50 zo'n literbak met zo'n gemengdding met saus en alles en dat is zeker even lekker als die veel kleinere bak van 4 euro ofzo van B&J.
Nouja, ik vind die gemengde dingen met saus wel beduidend minder lekker.

Citaat:
Niet alles van hun is Fair Trade, hoor.
Hun vanille, koffie en chocola wel. En verder gebruiken ze toch geen producten die fair trade kunnen zijn, of wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid beste mascara qua prijs/kwaliteit verhouding?
kaatje27
25 17-10-2005 17:57
Software & Hardware [laptop] Beste prijs/kwaliteit
Black Knight
65 15-10-2005 18:28
Games prijs/kwaliteit van games
Fietspomp_bv
8 29-02-2004 20:04
Lifestyle Prijs/Kwaliteit
Pan Am
45 14-11-2002 15:15
Software & Hardware [systeem]is deze prijs goed of niet?
Methuselah
28 06-10-2002 01:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.