Oud 23-04-2013, 16:36
RacoonV
RacoonV is offline
Hallo,

Voor mijn marketing studie moet ik nog 2 commerciële vragen beantwoorden via Excel. Ik heb mezelf hier al enige tijd op blind gestaard en kom er nog steeds niet uit. Heb via Internet al diverse bronnen geraadpleegd, alleen zonder groot succes. Heb er al 48 met succes afgerond, alleen deze 2 blijven alleen nog open.

Zou iemand deze sommen in Excel voor mij kunnen invullen? Ik weet dat het veel gevraagd is, alleen ik kom er zelf echt niet uit. De docent is tevens niet erg behulpzaam en iedere klasgenoot heeft een andere versie. Het moet in Excel komen te staan, met formules die het antwoord berekenen.

Mijn dank zou reuze groot zijn als iemand dit voor mij zou kunnen doen.

Indien de tijd het niet toestaat zijn tips en feedback ook welkom!

Bijgevoegd is het Excel bestand met daarin de 2 vragen.

Alvast reuze bedankt voor de moeite!

Gr.

Racoon
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: xlsx Excel-48-53.xlsx (10.5 KB, 55x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2013, 23:33
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
48: kan niet, je hebt namelijk geen verkoopprijs, dus je weet niet waar die 5 cent bij op komt. Als je uitgaat van domweg bijv 2 euro is het antwoord niet; dan moet zijn afzet toenemen. Overigesn geen idee wat het communicatieplan er mee te maken heeft, dat beinvloed je omzet cijfer namelijk niet. Tenzij je afzet er door stijgt, maar dat blijkt niet uit de tekst ofzo. Ook geen idee waarom ze de fabriek-af prijs vermelden.

53 kan ook niet, omdat je niet weet of ze bij de grossier de inkoopprijs in of exclusief btw willen hebben. Als ze hem exc btw willen weten dan is de formule =B11/1,175/1,28/1,175/1,15
Kom je uit op 634.59. Tel je daar de marge bij op (15%) en daarbij de btw (17,5%) dan is dat de verkoopprijs aan de winkelier. Tel je daar weer 28% bovenop en daar weer 17,5% bovenop dan kom je op de verkoopprijs van de winkelier uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.