Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 19:15
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Hoi,
Ik ben van plan zeer binnenkort een nieuwe PC te kopen, bijna louter om te gamen. Hij moet de komende hits zoals Battlefield 2 gemakkelijk aankunnen, en ik wil een kant en klare PC niet één die ik zelf in elkaar moet knutselen. Mijn budget is tussen 1000e en 1200e (inclusief monitor).

Suggesties ?
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2004, 19:46
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Voordat we suggesties geven is het belangrijk om goed te begrijpen wat je precies wilt. Wil je:
  • Je computer in een winkel kopen?
  • Je computer op het internet (webshop) kopen?
  • Computeronderdelen kopen op internet en deze bij die shop laten assembleren?
  • Computeronderdelen kopen en zelf of door een vriend laten assembleren?
Assembleren betekent in elkaar zetten; monteren.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:06
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-12-2004 @ 20:46 :
  • Je computer in een winkel kopen?
  • Je computer op het internet (webshop) kopen?
Alleen deze twee zijn opties.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:13
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Oke, want dan kunnen wij wel leuk namen gaan roepen van onderdelen, maar dat is eigenlijk niet echt een mogelijkheid dan. Blijft kijken naar kant en klare modellen op sites van computer winkels. Persoonlijk vind ik dat wat minder interessant omdat je dan niet zelf een computer kunt samenstellen, je bent afhankelijk wat die ene winkel jou aanbiedt.

Maar in het algemeen:
- Athlon 64 3000+ Socket 939 *Winchester*
- 1024MB (2x512MB) DDR/400 merkgeheugen (geen A-merk dat is gewoon B-merk)
- GeForce 6600/6800 serie videokaart
- 17" TFT met maximaal 16ms responsetime en een goed testoordeel
- goede muis (Logitech MX510)
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:49
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Is de verhouding prijs/kwaliteit van deze PC volgens jou goed ?
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:52
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee

Dan kun je nog beter bij MyCom gaan kijken ofzo. En er zijn nog wel meer winkels met online productaanbod die een redelijk aanbod hebben.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 23:01
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Alle voor gebouwde computers hebben een kut 3dkaart, of wel wat anders wat shit is.

Kijk ook eens: hier naar
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 23:41
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja maar dat wilt hij dus niet, hij wilt geen onderdelen. Heel jammer, maarja.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 02:12
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Kijk hier eens naar :

Redelijk gaming systeempje, inclusief monitor

Staan voorbeelden in wat er allemaal in zo een systeempje zit, lees dat maar eens door, best wel leuk.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:53
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-12-2004 @ 00:01 :
Alle voor gebouwde computers hebben een kut 3dkaart, of wel wat anders wat shit is.

Kijk ook eens: hier naar
Ik heb even rondgekeken, en er zitten best wel vaak bagger 3d-kaarten in. Maar helaas weet ik vrijwel niks van computers en onderdelen, is het te doen om zonder specifieke kennis een computer in elkaar te bouwen ?
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 19:55
DZHAW
DZHAW is offline
# Je computer op het internet (webshop) kopen?
# Computeronderdelen kopen op internet en deze bij die shop laten assembleren?

Hier zit toch vrij weinig verschil in. Het is natuurlijk handig, dat je cpu ook op je moederbord past, als je zelf onderdelen uitkiest, maar ik ga ervan uit dat als je het inelkaar laat zetten, je van de webshop ook wel te horen krijgt als het niet kan. En anders... hier ff je lijstje laten checken.

Het assembleren is vrij simpel. Eigenlijk moet je gewoon alles daar in doen waar het in past. Nouja, als je eht niet vertrouwd. Het assembleren kost 'maar' zon 35 euro ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:05
JH
JH is offline
eigenlijk wel zonde om alleen een voor gebouwde pc als enige optie te hebben.
terwijl de ts op een site als com4 bijvoorbeeld heel simpel een fatsoenlijk systeem in elkaar, alles wordt verder gratis geassembleeerd en klaar.
zie er het moeilijke niet van in, je hoeft daarvoor echt geen techneut te zijn lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 21:12
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 12-12-2004 @ 19:53 :
Maar helaas weet ik vrijwel niks van computers en onderdelen, is het te doen om zonder specifieke kennis een computer in elkaar te bouwen ?
Ja, absoluut. Tenzij je écht 2 linker handen hebt, is dat zeker te doen. Kost misschien wat tijd, maar dan heb je ook echt wat, ipv zo'n flut systeem van de eerste de beste computerwinkel die je tegenkomt.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 21:55
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 11-12-2004 @ 20:15 :
Hoi,
Ik ben van plan zeer binnenkort een nieuwe PC te kopen, bijna louter om te gamen. Hij moet de komende hits zoals Battlefield 2 gemakkelijk aankunnen, en ik wil een kant en klare PC niet één die ik zelf in elkaar moet knutselen. Mijn budget is tussen 1000e en 1200e (inclusief monitor).

Suggesties ?
suc6 met het zoeken , aangezien je budget nu voldoet voor een middelmatige pc van nu.
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 23:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Energie schreef op 12-12-2004 @ 22:55 :
suc6 met het zoeken , aangezien je budget nu voldoet voor een middelmatige pc van nu.
Middelmatig?
Als jij dit middelmatig noemt dan weet ik het ook niet meer:

Monitor: -Iiyama 17" LS704UT-BK FST €128.00
Behuizing: -Antec Sonata Life Style 380Watt €109.00
Processor: -AMD Athlon 64 939 3000+ 1800Mhz BOX €150.49
Geheugen: -Corsair 1024MB DDR400 Value Dual Channel kit €174.00
Moederbord:-ASUS A8N-SLI €158.50
3dkaart: -Sapphire Radeon X800XT PCI-X 256MB €481.95
Hardschijf: -WD 120 Gb WD1200JD SATA €79.96
Dvd speler: -MSI 16x48x DVD Retail Black D16 €29.95
Subtotaal: €1311.85

Het kan nog goedkoper namelijk via de pricewatch van tweakers.net dit was ff snel via www.pczaak.nl. Er is alleen jammer genoeg geen andere PCI- Express moederbord. En jammer genoeg is de 6800 GT nog niet in PCI- Express, anders kon je later door de SLI nog een dezelfde kaart erbij steken, krijg je een performance boost.

Als dit niet high end is weet ik het ook niet meer, proccesor makkelijk te overlocken naar 3500+ of hoger, 2x 512 mem in Dual Channel, Sata HDD. CRT, ik neem aan dat je wilt gamen?of moet het perse een TFT zijn?Want dan ben je namelijk al 400+ kwijt voor een fatsoenlijke, 3dkaart spreek voor zich, zie uitleg hierboven al staan.
Moederbord, enigste wat in die winkel Socket 939 en PCI- Express is.

Ik zal morgen na school wel ff voor een betere prijs/kwaliteit gaan zoeken.

[Edit] Ik ben helemaal toetsenbord + muis en boxen vergeten . Naja ik zoek morgen wel een ander systeem .

Uhm, owja nog wat, TS wil je een TFT of CRT, en je hebt zeker wel een goede buurman die je wilt helpen er bij, of je vader of zo. Scheelt je heel wat geld.

Owja en nog wat Battlefield 2 moet beter runnen dan Battlefield Vietnam op de meeste pc's. Tis nog altijd een DX 7 game .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 23:51.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:09
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Ik wil liever een TFT. En ik heb even gekeken op die sites waar je je PC zelf kan samenstellen en ik vind het eerlijk gezegd nog behoorlijk prijzig vergeleken met een klassieke PC, en ik stel sowieso meer vertrouwen in merk PC's zoals Dell.
Wat is de goedkoopste site om zelf je onderdelen te kiezen en hem door hun te laten assembleren ?
Wat is de beste 3d-kaart van de middelste prijscategorie ?
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.

Laatst gewijzigd op 13-12-2004 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:15
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Uhm er is geen goed kope site . Verschilt overal wel.

www.pczaak.nl
www.gistron.nl
www.4launch.nl

Middelste prijs klasse?agp of pci-express?

Pci express:

X700XT of pro
6600 GT

Agp:

6800LE, Radeon 9800pro, X800SE.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:17
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-12-2004 @ 19:15 :
Uhm er is geen goed kope site . Verschilt overal wel.

www.pczaak.nl
www.gistron.nl
www.4launch.nl

Middelste prijs klasse?agp of pci-express?

Pci express:

X700XT of pro
6600 GT

Agp:

6800LE, Radeon 9800pro, X800SE.
Agp, PCI das Chinees voor mij Is de ATI Radeon X600 Pro 256MB DDR (PCI Express) + TV-out goed ?
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-12-2004, 18:18
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dat is PCI Express, en ik zou er niet voor gaan. Tis een upgrade Radeon 9600XT niet echt heel goed. Ivm met de 128 bits bus.

Gaan voor een 6800LE of X800SE of Radoen 9800pro, zijn allemaal agp, en rond de prijs klasse van 200 euries.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:46
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Kheb net een systeempje geconfigureerd op nec-online.nl voor 1200e, er zit een ATI Radeon X600 Pro 256 MB DDR-RAM videokaart in. Is dat een redelijke 3d-kaart ?
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nee, ga voor de 6600GT of X700Pro. 6600 GT is nu nog de beste op mid range Pci- express gebied.

Zie net op de site dat ze die niet hebben.
Dan voor 6800 Serie of X800 gaan.

De oude serie vermijden.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 21:52.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:21
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Je wilt een PC die de nieuwste spellen aan kunnen zoals je al aangeeft (+toekomst), je wilt een TFT schermpje.

Deze eisen alleen al zorgen ervoor dat het ver boven jouw budget uitkomen hoor. Een goede TFT schermpje om spelen op te kunnen spelen is +250/+400 euro. High End videokaart +380/+450 euro (denk aan de X800)

..zo denk ik erover. (niet dat een minder goed systeem geen optie is natuurlijk)
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 00:24
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Energie schreef op 15-12-2004 @ 23:21 :
Je wilt een PC die de nieuwste spellen aan kunnen zoals je al aangeeft (+toekomst), je wilt een TFT schermpje.

Deze eisen alleen al zorgen ervoor dat het ver boven jouw budget uitkomen hoor. Een goede TFT schermpje om spelen op te kunnen spelen is +250/+400 euro. High End videokaart +380/+450 euro (denk aan de X800)

..zo denk ik erover. (niet dat een minder goed systeem geen optie is natuurlijk)
Je kan ook gewoon een mid-end videokaart kopen en over 1.5 jaar upgraden.. heb je meer aan IMO omdat er dan weer een nieuwe DirectX is enzo.. (waardoor je oude high-end kaart bij nieuwere spellen weer slomer is dan de mid-end die de nieuwe directx native ondersteund)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 03:02
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja net zoals de GeForce FX serie die DirectX9 ondersteunt, maar HL draait ze gewoon op DirectX8 renderpath omdat die krenge gewoon veels te traag zijn om DirectX9 daadwerkelijk te gebruiken.

Mensen die liever een FX5200 koopten ipv GF4MX (2x zo duur) omdat eerstgenoemde DirectX9 had. Nou daar heb je wat aan.

(om maar even aan te geven dat ondersteuning niet betekent dat het ook daadwerkelijk nuttig is). Zelfde geldt voor veel geheugen. Daar heb je niets aan als de kaart niet supersnel is om het daadwerkelijk nut te hebben.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 08:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Onzin over dat geheugen, dat merk je zeker, zelfs bij mijn Radeon 9600. Ook al loopt ie maar op 400/400.

Oke bij een 9200 of 6200 is het weer overdreven, maar dat is gewoon een verkoop truc.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 08:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 12:40
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-12-2004 @ 04:02 :
Ja net zoals de GeForce FX serie die DirectX9 ondersteunt, maar HL draait ze gewoon op DirectX8 renderpath omdat die krenge gewoon veels te traag zijn om DirectX9 daadwerkelijk te gebruiken.

Mensen die liever een FX5200 koopten ipv GF4MX (2x zo duur) omdat eerstgenoemde DirectX9 had. Nou daar heb je wat aan.

(om maar even aan te geven dat ondersteuning niet betekent dat het ook daadwerkelijk nuttig is). Zelfde geldt voor veel geheugen. Daar heb je niets aan als de kaart niet supersnel is om het daadwerkelijk nut te hebben.
Nouja die FX5xxx series waren gewoon vaag...
Waarom denk je dat AtI toen zoveel marktetshare genomen heeft, die serie zoog gewoon.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:14
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En wat denk je dat in de toekomst komt?
Precies dezelfde techniek die nvidia toen toepaste .

En de FX Serie was helemaal niet zo slecht. De 9x00 serie was gewoon goed.

Niet meteen alles afkraken .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:30
Da DvD
Da DvD is offline
Ik meteen alles afkraken?

Anyway, laat ik het beter formuleren en zeggen dat de performance van de 5xxx serie zwak was. Het schijnt een heel erg complex ontwerp geweest te zijn waar games speciaal voor geoptimaliseerd moesten worden, maar dat werd haast niet gedaan dus was Ati met de ruwe kracht van de 9xxx serie gewoon sneller.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nvidia was met hun Geforche 4 serie weer sterker, maar nu staan ze vrijwel gelijk. Ondanks al die stomme fan boys talk dat de een beter is dan de andere.
Hun doen meestal appels met peren vergelijken.

Alleen heeft nvidia nu met hun 6600GT een zeer krachtig product geleverd, ati heeft alleen een trage X700Pro ertegen over staan.
En de 6600GT is ook nog eens leverbaar. X- serie vele malen minder.

Maar ik weet alleen niet hoe het vroeger zat met prijzen/kwaliteit. Want die Ti4x00 serie, kickt toch ass op DX 8 gebied dan .

Eigenlijk moet er nu een 3e concurrent bij komen, die nog beter is dan hun allebei. Dan wordt het pas intressant voor de consument .
Maar jah, allebei een goede comback, ati met hun 9x00 serie en nvidia met hun 6x00 serie.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:44
Da DvD
Da DvD is offline
Ben het met bovenstaande eens!

Wel jammer inderdaad dat er geen 3e concurrent is. Aan de andere kant verschillen de bedrijven niet zoveel in grootte dus hebben ze gelijke kansen (iets wat je van AMd-Intel niet kan zeggen )
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nou Ati Nvidia is het zelfde als Amd en Intel.

Dan is de een weer beter, dan de andere, etc.
Alleen de cpu fabrikanten zijn wel slim, hun gaan hun strijd niet voortzetten op de consoles.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:54
Da DvD
Da DvD is offline
Ik doelde op de grootte van de bedrijven. Intel is veel groter, en heeft dus meer marketing en research geld.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:55
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dan moet je mij eens zeggen, hoe Amd dan zo een sterk product inelkaar heeft weten te zetten, met een klein budget en weinig mensen .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:56
Da DvD
Da DvD is offline
Tja... ze ownen gewoon? weet ik veel.

(We zijn hier trouwens fijn aan het slowchatten )
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 18:01
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
We, ik niet hoor.

We zijn gewoon een discussie aan het voeren, voor een betaalbare game pc. Nu dus over een cpu, we kunnen ook over een betaalbare game 3dkaart gaan hebben hoor?Of over geheugen, of het moederbord, of de hardeschijven...



Citaat:
M@rco schreef op 16-12-2004 @ 19:03 :
Wat heb je nu gezegd, nu breekt de hell los bij haar .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 18:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-12-2004 @ 04:02 :
Mensen die liever een FX5200 koopten (...)
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.