Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2006, 23:17
no pain n death
no pain n death is offline
Ik ben op zoek naar een nieuwe lcd-tv en ben na wat vergelijk uitgekomen op de Panasonic TX-26LX60F , maar ik twijfel nog.

Dit zijn de eisen die ik stel:
- Breedbeeld
- HD-ready (maar natuurlijk liever Full HD)
- Breedte (niet beelddiagonaal) max. 70 cm
- Min. 1 HDMI-ingang en 2 scart-ingangen
- Moet pc-ingang hebben, ik weet alleen niet wat voor pc-ingang ik nodig heb, ik heb een Ati radeon 9000 atlantis pro videokaart, ik weet niet of die HDMI ondersteund?
- Prijsklasse: onder de 1000.

Overige dingen als resolutie, helderheid, contrast ratio etc heb ik geen eisen voor; maar uiteraard hoe hoger, hoe beter.
Heeft iemand nog goede alternatieven en/of ervaringen met panasonic (lcd)tv's?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2006, 00:20
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Waarom moet het persé full HD zijn,?? Er zijn nauwelijks apparaten en DVD spelers die deze hoge resolutie aankunnen, laat staan de huidige kabelnetten en schotel antennes!

Ik heb zelf een Philips plasma (42PF9631)en ben er zeer tevreden over, toestel beschikt over 2 scart, 2 HDMI (voor mijn PC), en component, USB poort en S video ingangen en diverse audio in en uitgangen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 00:40
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 18-12-2006 @ 00:17 :
Ik ben op zoek naar een nieuwe lcd-tv

...Moet pc-ingang hebben, ik weet alleen niet wat voor pc-ingang ik nodig heb, ik heb een Ati radeon 9000 atlantis pro videokaart, ik weet niet of die HDMI ondersteund?
- Prijsklasse: onder de 1000.
En gewone PC gaat NIET lukken!! Tenzij je een scherm koopt met VGA aansluiting, bij HDMI moet je een videokaart kopen die DVI ondersteund, dan kun je wel een PC aansluiten (via DVI naar HDMI) je hebt dan wel geen geluid! Je zou ook eens kunnen stoeien met de component aansluitingen, maar hoe dit in de praktijk werkt heb ik (nog) geen ervaring mee!

Ik heb het aansluitprobleem met mijn (107) plasma kunnen oplossen door een PC te kopen (laten maken ) met een video kaart met DVI uitgang, en een geluidskaart met coaxiaal uit. Ik heb met mijn tweede PC zowel beeld als geluid op mijn plasma.

De native PC resolutie is bij de meeste schermen meestal 1024x768 pixels en is heel goed te doen, toch iets om bij aankoop op te letten! De resolutie van deze Panasonic is 1366x768 pixels, maar dat is niet de PC resolutie!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 02:23
no pain n death
no pain n death is offline
Citaat:
Cornel schreef op 18-12-2006 @ 01:20 :
Waarom moet het persé full HD zijn,?? Er zijn nauwelijks apparaten en DVD spelers die deze hoge resolutie aankunnen, laat staan de huidige kabelnetten en schotel antennes!

Ik heb zelf een Philips plasma (42PF9631)en ben er zeer tevreden over, toestel beschikt over 2 scart, 2 HDMI (voor mijn PC), en component, USB poort en S video ingangen en diverse audio in en uitgangen.
Citaat:
Cornel schreef op 18-12-2006 @ 01:40 :
En gewone PC gaat NIET lukken!! Tenzij je een scherm koopt met VGA aansluiting, bij HDMI moet je een videokaart kopen die DVI ondersteund, dan kun je wel een PC aansluiten (via DVI naar HDMI) je hebt dan wel geen geluid! Je zou ook eens kunnen stoeien met de component aansluitingen, maar hoe dit in de praktijk werkt heb ik (nog) geen ervaring mee!

Ik heb het aansluitprobleem met mijn (107) plasma kunnen oplossen door een PC te kopen (laten maken ) met een video kaart met DVI uitgang, en een geluidskaart met coaxiaal uit. Ik heb met mijn tweede PC zowel beeld als geluid op mijn plasma.

De native PC resolutie is bij de meeste schermen meestal 1024x768 pixels en is heel goed te doen, toch iets om bij aankoop op te letten! De resolutie van deze Panasonic is 1366x768 pixels, maar dat is niet de PC resolutie!
Nou het moet niet per se Full HD zijn, maar wel iig HD ready zoals ook in mijn beginpost staat, voor consoles en toekomstige HD uitzendingen. Ik neem geen plasma, want LCD blijkt beter te zijn voor kleinere formaten tv's geloof ik, en plasma is ook pas beschikbaar vanaf een bepaalde grootte; het wordt dus wel een LCD. De panasonic die ik noemde valt af want die blijkt toch geen pc-aansluiting te hebben.
Over je tweede reactie; het komt er dus op neer dat het scherm VGA moet ondersteunen? Tenzij mijn videokaart dus wel DVI ondersteund en ik de geluidskaart coaxiaal (wat voor verbinding is dat?) kan aansluiten.
En over de resolutie: kan je dan niet gewoon een gedeelte ongebruikt laten op het scherm, zodat je alsnog de ideale pc-resolutie hebt? (voor het geval ik een andere tv vind die wel pc-compatible is maar ook geen 1024x768 heeft.)

Weet jij verder misschien ook nog wat af van de verschillende merken voor lcd-tv's, zoals welke ik echt moet vermijden en welke ik zeker eens moet bekijken?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 02:57
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 18-12-2006 @ 03:23 :


Weet jij verder misschien ook nog wat af van de verschillende merken voor lcd-tv's, zoals welke ik echt moet vermijden en welke ik zeker eens moet bekijken?
Ik zou in jou geval toch eens uitkijken naar LG of Samsung, beide merken hebben goede LCD schermen die een nette prijs/kwaliteit verhouding hebben, en kosten onder de 1000 € (82cm beeldformaat) Voor game en PC toepassingen zijn ze zeer geschikt, ik heb bij een buurman een LG aangezien (met PC) en dat gaf een goed beeld weer (strak en scherp) dan zal dat toestel op een spelcomputer ook wel goed weergeven, al vind ik 8ms responstijd wat matig, maar dat is dan mijn mening. Tot slot zou ik zeggen kijk eens uit naar een LG, al is het maar vanwege de betaalbaarheid en ruime keuze van dat merk.

Edit/aanvulling:

Bij de aansluitingen op het volgende letten..

VGA of component (voor het PC beeld)

HDMI is voornamelijk bedoeld voor (toekomstige) HD DVD spelers, mediacenters ed maar ondersteund wel het huidige DVI beeld uitgangssignaal van sommige (duurdere) spel computers en DVD spelers.

Een digitale coax (audio) ingang is een cinch aansluiting die stereo ondersteund, en op veel (duurdere) PC's DVD en CD spelers zit deze aansluiting er standaard op (bij mijn apparaten tenminste wel )

HDMI is eigenlijk DVI met geluid (DVI ondersteund alleen beeld!), vandaar dat je voor het geluid de lijningangen of coaxiaal aansluiting nodig hebt, anders wordt het een los speakersetje kopen voor je PC of surround set.

Laatst gewijzigd op 18-12-2006 om 03:22.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 10:23
J-roenn
J-roenn is offline
ben hier iig zeer tevreden over samsung
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 12:15
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
ik over sony bravia.

maar goed; met een switch zoals deze;



kan je makkelijk dvi naar hdmi omzetten, met geluid. deze is 99 euro

nog iets; voor minder dan 1000 euro koop je geen full hd, dit is meestal +-2000 euro als minimum
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 12:18
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Cornel schreef op 18-12-2006 @ 03:57 :
Bij de aansluitingen op het volgende letten..

VGA of component (voor het PC beeld)

HDMI is voornamelijk bedoeld voor (toekomstige) HD DVD spelers, mediacenters ed maar ondersteund wel het huidige DVI beeld uitgangssignaal van sommige (duurdere) spel computers en DVD spelers.

Een digitale coax (audio) ingang is een cinch aansluiting die stereo ondersteund, en op veel (duurdere) PC's DVD en CD spelers zit deze aansluiting er standaard op (bij mijn apparaten tenminste wel )

HDMI is eigenlijk DVI met geluid (DVI ondersteund alleen beeld!), vandaar dat je voor het geluid de lijningangen of coaxiaal aansluiting nodig hebt, anders wordt het een los speakersetje kopen voor je PC of surround set.
component is zelden nog aanwezig op een pc, maar zit wel op goedkope dvd spelers. dvi of hdmi zit ook al op dvd spelers van +-150 euro. digitale coax output is te vinden op de goedkoopste geluidskaarten, cd spelers en andere devices, niks bijzonders dus. helaas hebben de meeste tv's met hdmi input geen mogelijkheid om de audio apart via coax aan te leveren.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 12:21
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Cornel schreef op 18-12-2006 @ 01:20 :
Ik heb zelf een Philips plasma (42PF9631)en ben er zeer tevreden over, toestel beschikt over 2 scart, 2 HDMI (voor mijn PC), en component, USB poort en S video ingangen en diverse audio in en uitgangen.
dat ding is ruim 2x zo duur dan het budget van ts . echter die ingangen zitten op vrijwel ieder hd ready scherm vanaf zo'n 600 euro. waarvoor die usb aansluiting gebruikt wordt is mij een raadsel maar zal wel iets met instellingen zijn of firmware updates..?

Citaat:
Cornel schreef op 18-12-2006 @ 01:40 :
Ik heb het aansluitprobleem met mijn (107) plasma kunnen oplossen door een PC te kopen (laten maken ) met een video kaart met DVI uitgang, en een geluidskaart met coaxiaal uit. Ik heb met mijn tweede PC zowel beeld als geluid op mijn plasma.

De native PC resolutie is bij de meeste schermen meestal 1024x768 pixels en is heel goed te doen, toch iets om bij aankoop op te letten! De resolutie van deze Panasonic is 1366x768 pixels, maar dat is niet de PC resolutie!
zo speciaal is die pc niet, want vrijwel iedere fatsoenlijke pc die je nu kan kopen heeft beide aansluitingen.

de native resolutie die jij noemt geldt voor de meeste plasma schermen in die price range wel, maar 1366x768 is voor lcd meer gebuikelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 12:42
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
]{ing schreef op 18-12-2006 @ 13:21 :


zo speciaal is die pc niet, want vrijwel iedere fatsoenlijke pc die je nu kan kopen heeft beide aansluitingen.

de native resolutie die jij noemt geldt voor de meeste plasma schermen in die price range wel, maar 1366x768 is voor lcd meer gebuikelijk.
Zo'n PC is dan wel niet bijzonder, echter ik kon nergens een betaalbare PC vinden die zowel DVI als coaxiale uitgangen had, of hij had alleen DVI en VGA of miste de coaxiale aansluiting. Vandaar dat ik een budget PC gekocht hebt, en door de PC boer de gewenste kaarten heb laten instaleren, zodat ik de PC zonder gekloot met switchen en onnodige speakertjes toch kan gebruiken op mijn plasma (met beeld en geluid).

Terugkomend op de wens van de TS, voor hem is een LG of Samsung (LCD) toch de beste keus, omdat deze betaalbaar zijn en meestal zonder problemen op (spel)computers aangesloten kunnen worden.

De USB aansluiting op sommige Philips plasma's is bedoeld voor het afspelen van media (Mp3 muziek, foto en firmware software) heb onlangs de nieuwe firmware erop gezet (via USB stick, gedownload van de Philips site) en ondekte dat er in het menu instalatie een zg analoog ingang is toegevoegd, naast de digitaal, alleen Philips heeft de optie om zelf te updaten.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:32
no pain n death
no pain n death is offline
- oeps, sorry
er is echt iets mis met mijn browser geloof ik

Laatst gewijzigd op 18-12-2006 om 15:47.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:46
no pain n death
no pain n death is offline
@ Cornel en J-roenn: de enige LG die aan mij eisen voldoet is volgens kieskeurig.nl de LG 26LX2R maar die heeft volgens die site maar matig geluid. En de Samsungs die voor de rest wel aan mij eisen voldoen hebben ook allemaal maar matig geluid, maar wel beter dan de LG.

Nieuwe eisen die erbij zijn gekomen zijn dat hij VGA-compatible moet zijn: want dan kan ik zonder extra gedoe zoals de switch van King mijn pc gewoon aansluiten met beeld én geluid, toch?
En de beelddiagonaal moet 66 cm bedragen. 58 cm mag ook, maar dan moet de rest wel zowat perfect zijn aan die tv.

Dit is de lijst met tv's die zijn overgebleven die ongeveer aan mijn eisen voldoen en op kieskeurig.nl staan:

Daewoo DLP-26c3 €675

JVC LT-26x70b 915

Samsung LE26R73BD 739
Samsung LE26R72B 635
(Samsung LE23R71W 570 58 cm)

Sony KDL-26S2000 825
Sony KDL-26U2000 750

Welke vallen iig af, en welke zijn aanraders? Het hoeft overigens niet per se een tv te worden uit deze lijst, een nieuwer model of zo die er nog niet tussen staat mag ook natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 16:29
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Waarom zou het geluid van die LG tegenvallen?? Is toch nog altijd 20 watt! (voor PC en game gebruik voldoende) helaas heeft dit model geen VGA ingang (wel HDMI) Ik denk dat je eens moet gaan rondneuzen voor een ''ouder'' model LCD scherm (bouwjaar 2004/2005) deze hebben doorgaans wel VGA, of leg duidelijk uit in de winkel of verkoper dat je het scherm persé wilt gebruiken voor een (spel)computer, en dat je het liefst een VGA aansluiting wilt hebben, anders moet je een andere videokaart of PC kopen die DVI uitgang heeft! (kost allemaal extra geld! )

Tja als je met platte schermen wilt werken, gaat je dat meer geld kosten dan geraamd, omdat kabels (DVI naar HDMI) nogal prijzig zijn, maar als je eenmaal voor plat gegaan bent, wil je niet meer rechtop.

Tot slot, heb je wel even verder gezocht op die toestellen, of ze wel over een VGA aansluiting beschikken ? (effe googlen op typenummer)

VGA ondersteund alleen beeld, dus voor het geluid zul je alsnog een los surroundsetje of spaekerstjes moeten gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 19:04
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...&highlight=lcd

Ik heb de philips 15pf4121, http://www.consumer.philips.com/cons...01_NL_CONSUMER
Bevalt goed, relaxde tv. Is geen breedbeeld though.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 23:06
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 18-12-2006 @ 16:46 :
@ Cornel en J-roenn: de enige LG die aan mij eisen voldoet is volgens kieskeurig.nl de LG 26LX2R maar die heeft volgens die site maar matig geluid. En de Samsungs die voor de rest wel aan mij eisen voldoen hebben ook allemaal maar matig geluid, maar wel beter dan de LG.

Nieuwe eisen die erbij zijn gekomen zijn dat hij VGA-compatible moet zijn: want dan kan ik zonder extra gedoe zoals de switch van King mijn pc gewoon aansluiten met beeld én geluid, toch?
En de beelddiagonaal moet 66 cm bedragen. 58 cm mag ook, maar dan moet de rest wel zowat perfect zijn aan die tv.

Dit is de lijst met tv's die zijn overgebleven die ongeveer aan mijn eisen voldoen en op kieskeurig.nl staan:

Daewoo DLP-26c3 €675

JVC LT-26x70b 915

Samsung LE26R73BD 739
Samsung LE26R72B 635
(Samsung LE23R71W 570 58 cm)

Sony KDL-26S2000 825
Sony KDL-26U2000 750

Welke vallen iig af, en welke zijn aanraders? Het hoeft overigens niet per se een tv te worden uit deze lijst, een nieuwer model of zo die er nog niet tussen staat mag ook natuurlijk.
vga is alleen beeld. Dus je moet sowieso een apart kabeltje trekken van je pc naar tv.
En wat verwacht je van de boxjes van lcd tvs. Ze zijn zo klein en het geluid dat er dus uitkomt is niet denderend. Dit geld voor alle lcds, verwacht er dus niet veel van. Als je beter geluid wilt koop dan een apart surround setje.
Verder is panasonic een top merk en neem het liefst een lcd met minstens 2 hdmi ingangen, want steeds meer apparaten maken gebruik van hdmi.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 23:13
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Misschien moet je eens in een fatsoenlijke winkel gaan kijken hoe het beeld is. Veel fabrikanten bouwen allemaal zeer slecht werkende ruisfilters in, die je soms helemaal niet uit kunt zetten.

Die ruisfilters willen bij een vlak met een aantal redelijk dezelfde kleuren er gewoon een heel groot vlak met dezelfde kleur van maken. Dat ziet er echt niet uit. Let ook op of de beelden vloeiend zijn en niet de hele tijd haperen.

En als je zo'n geval gekocht hebt, laat'm dan ISF calibreren.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 23:46
no pain n death
no pain n death is offline
Ik weet ook wel dat er geen supergeluid uit zo'n tv zal komen, maar een beetje redelijk geluid kan geen kwaad, ik ga niet elke keer dat ik tv kijk mijn surround aanzetten, en die LG krijgt gewoon een beduidend lager cijfer voor geluid dan bijv de JVC uit mijn lijstje.

@Piloff: dat topic had ik al doorgelezen ja, maar daar kom ik niet echt verder mee. Ik wil wel echt een breedbeeld, dus niet die Philips, alsnog bedankt.

Ik wou eerst ook voor een Panasonic gaan, maar diegene die aan mijn eisen voldoen zijn allemaal boven de €1000.

Over de pc-aansluiting: dus even voor de duidelijkheid, sowieso 2 verbindingen > video en audio. En dan liever DVI-HDMI dan VGA als de videokaart dat support. En voor de audio kan ik gewoon mijn pc-speakers gebruiken, of met een aparte kabel mijn surroundset of de speakers van de tv. Klopt dit zo?
Volgens mij staat er in deze handleiding op de 9e pagina 'Display Configurations' dat mijn videokaart dvi-output heeft en ik dus gewoon voor zowel DVI als VGA zou kunnen gaan, of begrijp ik iets verkeerd?

@SisterOfMercy: kan je iets meer vertellen over dat ISF calibreren en waarom dat nodig is?

edit: ik weet niet of het iets uitmaakt, maar ik gebruik nu dus een crt monitor, en weet nog niet zeker of ik die er nog naast wil blijven gebruiken, maar waarschijnlijk wel dus crt+tv.

Ik zag in een andere handleiding (Chapter 1) van ATI dat je ook gewoon de VGA of de DVI naar component kan omzetten met een heel eenvoudig stekkertje, is dat ook echt zo eenvoudig? Zoja wat is dan beter: component of gewoon VGA? Dus wat moet in mijn specifieke geval met deze videokaart ATI radeon 9000 pro in ieder geval voor aansluitingen op mijn tv zitten?

Laatst gewijzigd op 19-12-2006 om 00:10.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 00:23
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 19-12-2006 @ 00:46 :
@SisterOfMercy: kan je iets meer vertellen over dat ISF calibreren en waarom dat nodig is?
Nou ja, vanaf de fabrikant staan die dingen allemaal veel te fel afgesteld, zodat-ie naast een andere er meer 'uitspringt'. Het gevolg is dat je onnatuurlijke kleuren krijgt en dat ding eigenlijk meer op z'n staart trapt dan nodig is. En dan slijt-ie harder. Nouja, niet dat dat erg is bij consumentenapparatuur, anders valt het wel weer vanwege iets anders uit elkaar.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-12-2006, 02:11
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 19-12-2006 @ 00:46 :
Ik weet ook wel dat er geen supergeluid uit zo'n tv zal komen, maar een beetje redelijk geluid kan geen kwaad, ik ga niet elke keer dat ik tv kijk mijn surround aanzetten, en die LG krijgt gewoon een beduidend lager cijfer voor geluid dan bijv de JVC uit mijn lijstje.
Dat het geluid bij veel platte schermen vaak tegenvalt heeft veel te maken met de verkeerde instellingen, mijn plasma is 2x15 watt (RMS) met 4 ingebouwde speakers en klinkt toch behoorlijk, bovendien heb ik eens flink staan te spelen met de equalizer en delta volume regeling, en dat hoor je toch duidelijk ervan af.. Een surroundsetje heb ik niet nodig, want 2x15 watt continu vermogen hebben de meeste platte schermen nog niet eens!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 04:22
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Voordat ik ga slapen, wil ik de TS even waarschuwen toch liever geen Pioneer te kopen, het merk krijgt wel goede kritieken, maar veel bezitters klagen over een irritante brom (afkomstig van de voedingstrafo) Ook de ventilatoren van sommige Panasonic schermen laten regelmatig (luidruchtig) van zich horen..

Wat een mazzel dat mijn Philips plasma stil is, geen brommende, piepende of ruisende ambilight.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 16:29
no pain n death
no pain n death is offline
Nou ik ben er eindelijk bijna helemaal uit, het gaat deze
worden van Samsung of een iets ouder model. Enige wat ik dan nog wil weten is of ie op mijn PC aangesloten kan worden: hij heeft zoals je kunt zien op de site component en dvi maar dus geen vga. Kan hij dan op mijn pc aangesloten worden als je kijkt naar de handleiding van ATI in een eerdere post van mij? En wat voor kabels ed moet ik dan erbij kopen voor het beste resultaat? Iedereen in ieder geval bedankt voor zijn reacties. (Cornel . Je bent wel heel erg blij met je plasma he? )

Voor mensen die dit topic volgden omdat ze zelf ook op zoek zijn naar een nieuwe LCD, ik ga voor Samsung omdat ik dat het mooiste beeld vond hebben in de winkel, en de tv zelf echt heel mooi is én de verkoper raadde mij dat merk aan omdat hij dus naast mooi beeld en geluid ook nog eens heel erg geschikt is voor gaming (zowel console als PC) door de gamemodus die de tv heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 17:33
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 19-12-2006 @ 17:29 :
Nou ik ben er eindelijk bijna helemaal uit, het gaat deze
worden van Samsung of een iets ouder model. Enige wat ik dan nog wil weten is of ie op mijn PC aangesloten kan worden: hij heeft zoals je kunt zien op de site component en dvi maar dus geen vga. Kan hij dan op mijn pc aangesloten worden als je kijkt naar de handleiding van ATI in een eerdere post van mij? En wat voor kabels ed moet ik dan erbij kopen voor het beste resultaat? Iedereen in ieder geval bedankt voor zijn reacties.

Goede keus, echter deze heeft geen VGA, wel DVI maar dat is voor PC en game toepassingen eigenlijk beter dan het verouderde VGA (wat er langzaam uitgaat)

Citaat:
no pain n death schreef op 19-12-2006 @ 17:29 :

[/pl](Cornel . Je bent wel heel erg blij met je plasma he? )
is ook geweldig speelgoed, ben er zeker trots op, mag ook wel voor dat geld.

Hoe duurder je speelgoed, hoe meer je staat te klooien.

Wel graag je bevindingen hier bekend maken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 17:47
no pain n death
no pain n death is offline
Zal ik zeker doen! Maar jij weet dus verder niet of ie geschikt is voor mijn pc?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 18:17
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 19-12-2006 @ 18:47 :
Zal ik zeker doen! Maar jij weet dus verder niet of ie geschikt is voor mijn pc?
Hij (de Samsung LCD tv) is zeker gechikt voor een PC, maar of die PC van jou erop zal werken, kan ik van hieruit niet beoordelen. primair zijn platte schermen bedoeld voor ''gewoon'' TV kijken en DVD spelers, dat veel bezitters ook computers ed erop aan willen sluiten hadden veel fabrikanten niet op gerekend, daarom had ik al eerder geschreven dat je bij aankoop uitdrukkelijk moet aangeven in winkel of (online) verkoper dat je het scherm wilt gebruiken voor JOU pc en dat je het liefst een kabel wilt gebruiken die van DVI naar HDMI gaat, maarja een plat scherm die ''alles'' aankan (lees aansluitingen), krijg je niet gauw voor onder de 750 €, ik heb voor mijn scherm beduidend meer moeten betalen!

Voor mij is dit ook allemaal nieuw, en heb ook nog nooit eerder met platte schermen gewerkt, maar heb wel VOORAF goed gekeken en info ingewonnen over wat ik wilde alvorens ik veel geld ging uitgeven, want het blijft toch allemaal duur spul!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 19:12
no pain n death
no pain n death is offline
Nu twijfel ik alleen nog tussen de samsung 72B en de 73BD, het verschil zit hem in het feit dat de laatste een ingebouwde dvb-t tuner heeft en dat die 100 euro duurder is ongeveer. Is dat het waard voor die tuner, ik heb al een beetje gekeken naar wat je daar aan hebt, maar voor zover ik begrijp kan je dan sommige zenders digitaal ontvangen (waarvoor je wsl weer een antennetje ergens moet plaatsen neem ik aan?). Ik weet alleen niet hoeveel zenders en welke? Iemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2006, 20:45
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 19-12-2006 @ 20:12 :
Nu twijfel ik alleen nog tussen de samsung 72B en de 73BD, het verschil zit hem in het feit dat de laatste een ingebouwde dvb-t tuner heeft en dat die 100 euro duurder is ongeveer. Is dat het waard voor die tuner, ik heb al een beetje gekeken naar wat je daar aan hebt, maar voor zover ik begrijp kan je dan sommige zenders digitaal ontvangen (waarvoor je wsl weer een antennetje ergens moet plaatsen neem ik aan?). Ik weet alleen niet hoeveel zenders en welke? Iemand?
Koop nou maar dat scherm zonder die digitale extra tuner, ik heb 'm wel in mijn scherm, maar je heb er (momenteel) weinig aan, tenzij je een digitale tuner koopt met bijvoorbeeld een schotel antenne. Ik gebruik gewoon de huidiige kabelaansluiting voor TV ontvangst, en ben daar op dit moment tevreden over. Wil mischien over een jaar of wat overstappen op digitale TV, en dan heb ik wel wat aan de ingebouwde digitale tuner.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 22:57
no pain n death
no pain n death is offline
Ok, dus met een analoge normale verbinding zoals ik die ook nog heb heb ik eigenlijk niet veel aan die tuner, maar als ik digitaal ga dan wel. Als ik nu dus zonder koop, kan ik eventueel later nog zo'n kastje los kopen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 01:10
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 19-12-2006 @ 23:57 :
Ok, dus met een analoge normale verbinding zoals ik die ook nog heb heb ik eigenlijk niet veel aan die tuner, maar als ik digitaal ga dan wel. Als ik nu dus zonder koop, kan ik eventueel later nog zo'n kastje los kopen?
Mocht die 100 euro extra voor jou geen probleem zijn, dan zou ik zeggen, koop die TV met de ingebouwde digitale tuner.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 01:27
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
En een losse digitale ontvanger die niet alleen een composiet videouitgang heeft is ook wel duurder dan 100 euro.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 13:57
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Dat samsung het mooiste beeld heeft in de winkel is niet verwonderlijk aangezien samsung meestal betaald voor een eigen stand en hun lcds aangesloten zijn op hd bronnen. Dit geld meestal ook voor philips. De rest van de lcds in de winkel moet het doen met een gedeelde analoge antenne verbinding. Dus vergelijken in een winkel is niet echt eerlijk.
Moet het persee een 26inch zijn btw
Anders raad ik je de toshiba 32wl66z aan. Volgens mij is hij ronde de 800 te krijgen en heeft ontzettend goede reviews en heeft veel mooier beeld dan die samsung. Ik kan het weten want ik heb hem ook

btw je hebt alleen wat aan de dvb-t tuner als je digitenne neemt van kpn. De rest van de digitale tv aanbiederes gebruikt dvb-c. Dus dan moet je toch een aparte decoder kopen.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 14:51
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Oh kan je voor een dvb-t ding kiezen? Nooooooooit doen.

Digitenne ZUIGT!

En nu niet aankomen met zeikverhalen dat het best te doen is in je woonwagen. Digitenne is gewoon een brak klotesysteem.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 18:31
no pain n death
no pain n death is offline
Nou het is dus de Samsung Le26r73b geworden met die (volgens SisterofMercy) zuigende DVB-Tuner
Ik ben er echt helemaal blij mee, niks op aan te merken, alles naar verwachting. Kleine kanttekening: ik verwachtte niet veel van het geluid, en dat is inderdaad niet zo denderend. Het is nog goed genoeg voor gewoon even zomaar wat kijken, zodra ik een film ga kijken of ga gamen zet ik gewoon de stereo aan en dan heb ik supergeluid. En de tv zelf ziet er echt fantastisch mooi uit, ook wel belangrijk vind ik. Alles zit er nu op aangesloten, dus ik kan gewoon met 1 druk op de knop wisselen van pc-beeld naar tv, of naar dvd, of console echt relaxed. Picture in Picture werkt ook perfect: gewoon op je pc werken terwijl je ondertussen op hetzelfde scherm tv kijkt in een zelf te bepalen hoek en formaat. Je kan dan ook kiezen of je het geluid van je pc aan wilt of dat van het kleinere sub-beeld, in dit geval tv.

Nog wel even belangrijk, analoge televisie ziet er inderdaad niet zo fantastisch uit op zo'n lcd tv. Nou heb ik wel een slechte kabelverbinding, en ben ik gewend op zo'n heel kleine 4:3 tv te kijken waar ruis gewoon minder opvalt. Dus ik neem wel digitale tv.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 19:35
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Mooi toestel (zie foto), zeker met de PIP funktie, heb ik in het verleden ooit gehad op een Philips Matchline TV en op een latere Sony.



Beeldkwaliteit op kabel kun je verbeteren, door betere coax te nemen ipv de standaard kabels die je nu gebruik.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 00:23
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 28-12-2006 @ 19:31 :
Nou het is dus de Samsung Le26r73b geworden met die (volgens SisterofMercy) zuigende DVB-Tuner
<knip>
Nog wel even belangrijk, analoge televisie ziet er inderdaad niet zo fantastisch uit op zo'n lcd tv. Nou heb ik wel een slechte kabelverbinding, en ben ik gewend op zo'n heel kleine 4:3 tv te kijken waar ruis gewoon minder opvalt. Dus ik neem wel digitale tv.
Ja, maar die ingebouwde DVB-T tuner werkt alleen met debielotenne, dus al ga je voor DVB-C (via de kabel) dan heb je niks aan die ingebouwde tuner. En nu komt het mooie: Dat externe kastje, om dvb-c te ontvangen poept in z'n goedkope variant alleen maar composiet en s-video uit. En s-video is net genoeg om het een beetje fatsoenlijk er uit te laten zien. Composiet stelt (op consumentenapparatuur) niet zoveel voor.
En mja, stel dat je ooit HD wilt ontvangen dan heb je weer een duurder kastje nodig etc etc.

Ik blijf wel bij de Barco.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 09:08
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
aan de andere kant: dat signaal van een (niet-hd) dvb-c ontvanger is nog altijd een stuk beter dan dat van gewone kabel tv
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 00:55
no pain n death
no pain n death is offline
Nu heb ik het inderdaad niet nodig die dvb-t tuner, maar misschien ooit voor op de studentenkamer als digitenne dan het makkelijkst is.
Ik ga nu voor een digitale ontvanger die ook HD kan ontvangen, met hdmi, component + overige slechtere uitgangen. (+- €200) Dus met die beeldkwaliteit komt het wel goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware LCD televisie aanschaffen
Verwijderd
16 08-05-2010 16:13
Software & Hardware Analoog signaal op 40" LCD, slecht beeld?
Verwijderd
7 15-02-2010 23:37
Software & Hardware LCD televisie kopen
Balance
45 28-12-2009 19:51
Software & Hardware Plasma of LCD TV?
De Veroorzaker
13 22-01-2009 14:01
Software & Hardware [LCD-TV] nieuwe aanschaffen
no pain n death
1 17-12-2006 23:12
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoe bereken ik het CPI
Verwijderd
5 14-06-2006 12:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.