Oud 30-08-2005, 22:07
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Beste forummers,

Ik wil al een hele tijd een taal zelfstandig leren. Ik kan alleen niet kiezen tussen Spaans en Italiaans. Italiaans vind ik mooier klinken. Ik heb ook de indruk dat Italië een mooier land is. En ik heb gehoord dat Italiaans niet zo moeilijk is om te leren. Het is ook een taal van grote schrijvers en geleerden.
Maar Spaans wordt meer gesproken, en meer aanzien als een wereldtaal. Iemand heeft me ook gezegd dat het beter is van eerst Spaans te leren, indien je beide talen onder de knie zou willen krijgen.

Wat is jullie mening hierover? Welke taal raden jullie aan om te leren?
Welke boeken zijn volgens jullie goed om deze talen zelf te leren?

Dank!
Een nieuweling

Laatst gewijzigd op 30-08-2005 om 22:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2005, 22:31
Verwijderd
Ik zou beginnen met Spaans om een goede basis te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 23:15
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Spaans is volgens mij een goede basis en schijnt ook gemakkelijk te leren te zijn (in ieder geval makkelijker dan Italiaans schijnt het). Ik zou ook voor Spaans gaan.
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 08:29
Verwijderd
Spaans is inderdaad veel gemakkelijker, neemt niet weg dat Italiaans ook niet zo bijzonder moeilijk is.

Spaans is sexy, Italiaans is romantisch. Het is maar waar je voor gaat
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 11:36
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Geen idee wat makkelijker is. Spaans is - zoals gezegd - een wereldtaal, ik denk dat het handiger is als je eerst goed Spaans spreekt. Maar of je nou Spaans of Italiaans gaat doen, Assimil is altijd een goede methode. Of kijk op www.intertaal.nl voor allerlei methodes voor allerlei talen. Ik denk dat je wel een methode nodig hebt met een CD erbij. Maakt het alleen wel een stukje duurder.

Vr. gr.
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 21:38
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Een zeer taalervaren studiegenote van mij vertelde me laatst dat ze, om Spaans onder de knie te krijgen, eerst Italiaans kwijt heeft moeten raken. Ik weet niet of dat omgekeerd ook zou zijn geweest, maar voor mij volgt hieruit wel de aanname dat de leerweg Italiaans --> Spaans op zijn minst vrij pittig is.

Desniettegenstaande ben ik toch met Italiaans begonnen, hoewel ook ik graag beide talen wil leren. Maar dat is een persoonlijke keuze geweest, gemaakt op basis van niet-taalkundige redenen.
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 13:07
Verwijderd
Spaans mag dan een wereldtaal zijn, maar Spaans zul je in Nederland in ieder geval niet tegenkomen als handelstaal. Wat dat betreft maakt het niet uit of je Italiaans of Spaans leert.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:13
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
perseus schreef op 01-09-2005 @ 13:07 :
Spaans mag dan een wereldtaal zijn, maar Spaans zul je in Nederland in ieder geval niet tegenkomen als handelstaal. Wat dat betreft maakt het niet uit of je Italiaans of Spaans leert.
Maar als je je internationaal wilt oriënteren wel. Bij bijvoorbeeld een multinational heb je meer aan Spaans dan aan Italiaans. Dus qua mogelijkheden denk ik dat je meer aan Spaans hebt.

Het mooiste is natuurlijk om eerst de ene taal te leren en daarna ook nog de andere.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 01-09-2005 @ 14:13 :
Maar als je je internationaal wilt oriënteren wel. Bij bijvoorbeeld een multinational heb je meer aan Spaans dan aan Italiaans. Dus qua mogelijkheden denk ik dat je meer aan Spaans hebt.

Het mooiste is natuurlijk om eerst de ene taal te leren en daarna ook nog de andere.
Waarschijnlijk maken mensen die Spaans of Engels als eerste taal en de andere taal als tweede taal hebben meer kans bij multinationals, bovendien is Engels in de handel veel belangrijker dan Spaans. Wat natuurlijk niet wegneemt dat Spaans veel meer wordt gebruikt dan Italiaans, maar waarschijnlijk maakt het niet veel uit.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:44
Verwijderd
Ik zou voor Spaans gaan
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 16:21
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Bedankt voor jullie reacties! Ik weet nu wat ik ga doen, ik ga ze gewoon allebei leren. Ik denk dat ik eerst een basis Spaans ga leren, en daarna goed Italiaans. Dan zou ik toch de taal kunnen die ik het mooiste vind (Italiaans), en me kunnen behelpen met wat Spaans in het geval dat ik het nodig zou hebben voor mijn beroep.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:26
voorbijganger
voorbijganger is offline
Citaat:
Mahonie schreef op 30-08-2005 @ 22:07 :
En ik heb gehoord dat Italiaans niet zo moeilijk is om te leren. Het is ook een taal van grote schrijvers en geleerden.

Borges, Marquez, Mario Vargas Llosa, Fuentes: grote schrijvers genoeg die in het spaans schrijven hoor.
__________________
Het is niet alleen later dan u denkt, het is zelfs eerder dan u vermoedt
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 22:36
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Ik zou (offcourse) voor Italiaans gaan, hoewel het wel moeilijker is om te leren, Spaans is in tegenstelling tot Italiaans wat makkelijker te leren, maar je hebt gelijk, Italiaans klinkt zoo mooi
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 20:19
HybridTheory
HybridTheory is offline
Het is gewoon wat jij zelf liever wilt, en mooier vindt.
De een vindt Spaans mooier, de ander Italiaans, doe gewoon wat jij het leukste vindt.
(En Spanje is echt een mooi land hoor, believe me .. )
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:06
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik zou voor Spaans gaan Kun je je redden in Midden- en Zuid-Amerika. Niet dat je daar nou veel aan hebt. Maar serieus: als je beide gaat doen, kom je er vanzelf achter wat leuker is. En blijkt dat beide niet leuk zijn, leer dan de taal waar beide op gebaseerd zijn: latijn. Buitengewoon leuk.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:53
elledc
elledc is offline
Ik ben begonnen met een Spaanse cursus en ik kan je zeggen, quiero mas! Mooie en boeiende taal!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:49
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Thanx voor de tips!
Citaat:
Belgarath schreef op 08-09-2005 @ 21:06 :
En blijkt dat beide niet leuk zijn, leer dan de taal waar beide op gebaseerd zijn: latijn. Buitengewoon leuk.
Dat heb ik al gedaan Daarom zou ik het juist zonde vinden een 'basis' te hebben van Spaans/Italiaans en er niet op verder te gaan.
Citaat:
AC Milan 7 schreef:
Italiaans klinkt zoo mooi

Citaat:
utopia5 schreef:
Ik ben begonnen met een Spaanse cursus
Gebruiken jullie daar een methode bij? Zoja, de welke?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 19:04
Verwijderd
he bah geen spaans


italiaans italiaans italiaans italiaans
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2005, 20:14
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
per piacere schreef op 09-09-2005 @ 19:04 :
he bah geen spaans


italiaans italiaans italiaans italiaans
TSSSSS ..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:44
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik denk dat je beter spaans kan doen. Het wordt namelijk door een groot deel van de bevolking gesproken
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:05
Verwijderd
hallohoo je wil toch uniek zijn

italiaans wordt maar door (ik dacht ) 60 miljoen mensen gesproken
en dat is veel gaver
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 09-09-2005 @ 20:44 :
Ik denk dat je beter spaans kan doen. Het wordt namelijk door een groot deel van de bevolking gesproken
Ja, maar je hebt er, nogmaals, in West-Europa op het gebied van handel in elk geval geen klap aan.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 17:46
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
perseus schreef op 10-09-2005 @ 00:12 :
Ja, maar je hebt er, nogmaals, in West-Europa op het gebied van handel in elk geval geen klap aan.
Klopt, dan heb je veel meer aan Duits.

Citaat:
per piacere schreef:
hallohoo je wil toch uniek zijn

italiaans wordt maar door (ik dacht ) 60 miljoen mensen gesproken
en dat is veel gaver
Daar heb ik ook al aan gedacht ja.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 19:24
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
per piacere schreef op 09-09-2005 @ 21:05 :
hallohoo je wil toch uniek zijn

italiaans wordt maar door (ik dacht ) 60 miljoen mensen gesproken
en dat is veel gaver
Dan zou ik eerder fries gaan leren. Dat wordt door nog geen miljoen mensen gesproken.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 10-09-2005 @ 19:24 :
Dan zou ik eerder fries gaan leren. Dat wordt door nog geen miljoen mensen gesproken.
Spuit elf.

Waarschijnlijk spotte ze een beetje met mensen die zo nodig uniek willen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2005, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Mahonie schreef op 10-09-2005 @ 17:46 :

Daar heb ik ook al aan gedacht ja.
Aan Italiaans heb je nog wat als een Italiaanse gluiperd je wil versieren en je niet weet wat ciao bella betekent.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 14:45
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
italiaans

(en als je daarna nog alle dialecten onder de knie krijgt verdien je mijn respect)

ciao
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:23
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 08-09-2005 @ 21:06 :
Ik zou voor Spaans gaan Kun je je redden in Midden- en Zuid-Amerika. Niet dat je daar nou veel aan hebt.
Ik zou ook voor Spaans gaan. En zeker dat je daar wel wat aanhebt, bijvoorbeeld als je gaat reizen (zoals ik in januari naar Zuid-Amerika) en er wonen behoorlijk wat Zuid-Amerikanen in Nederland, natuurlijk altijd leuk om daarmee te kunnen communiceren.
Moet je je natuurlijk wel meer richten op het Spaans van Latijns-Amerika, ik heb gewoon Spaans gehad op de middelbare maar merk in gesprekken met Zuid-Amerikanen toch wel dat die twee heel verschillend zijn.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vertalen naar spaans
justmexi
3 12-07-2012 10:56
Algemene schoolzaken Verschil tussen atheneum en gymnasium
Romy93
18 01-10-2011 18:49
Studeren Italiaans of Spaans aan VUB / KUL
Dramaqueen
9 24-01-2005 18:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand dit voor mij vertalen? (spaans? Italiaans?)
lucy48
5 09-10-2003 23:40
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat is '' Marketing "" en zit er toekomst in ?
MisterImpossible
10 30-11-2001 09:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.