Oud 19-01-2009, 14:49
Felies
Felies is offline
Omdat ik vorig jaar helaas (zacht uitgedrukt) twee 5en had zitten tussen mijn prachtige vwo eind-cijferlijst n&g, mocht ik mijn diploma niet krijgen. Ik had er toen voor gekozen om een thuisstudie Wiskunde B te volgen (en natuurkunde met een 5 te laten staan omdat ik daar nou eenmaal een ramp in ben).

Ik moet dus in Mei weer een staatsexamen afleggen voor wiskunde B. En ik heb in Juli een wiskunde mondeling. Ik moet voor 1 Mei ook een PO ingeleverd hebben, en die tijdens mijn mondeling op een poster presenteren.Ik moet dus een probleemsituatie uit de praktijk van een beroep of het dagelijks leven wiskundig zien op te lossen.

Als voorbeeld hadden ze gegeven: 'Onderzoek het verband tussen de tijd en de waterhoogte op een aantal plaatsen langs de Nederlandse kust die op 20 km afstand van elkaar zijn gelegen'
Of: 'Onderzoek het gedrag van lange vrachtwagens op een rotonde'
Like what the hell! Hoe kan ik dat ooit voor elkaar krijgen?!

Maargoed, ik zoek dus een onderwerp wat leuk en uitvoerbaar is, en wat vooral niet te moeilijk is. Ik heb al op sites als scholieren.com gekeken maar die hadden weinig nuttigs te melden.
Mijn vraag aan jullie is dus.... weten jullie iets leuks en uitvoerbaars? Of weten jullie misschien wie of wat mij hier verder bij kan helpen?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2009, 18:01
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Wij hadden toen iets van een inklap-trap voor een zolder, maar dat was niet echt iets nieuws. We hadden wel een 7.5. K heb deze niet meer op de pc staan anders had k je em wel gestuurd. Sorry
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 19:16
Fabien2536
hey, wij moesten op school als een praktisch deel van ons examen een evacuatiplan maken dat zowel effectief als snel was. Misschien is dat iets, ja kan dat zelf invullen wat de regels zijn, zoals "er kunnen maar twee mensen naast elkaar op de trap lopen" ofzo. Veel succes
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 09:02
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Is je weinig inspiratie hebt, vaak lopen projecten veel vlotter als je het onderwerp ook werkelijk leuk vindt. Ik weet niet of je hobby's hebt, maar daar moet je hier of daar toch wel tegen iets wiskundigs aanlopen. En als je iets graag doet, weet je er meestal toch al iets over en heb je al zekere houvast over wat je in je werk kan vertellen en of dat juist is.

Die voorbeelden die ze geven vind ik persoonlijk nogal aan de vage kant, ik zou bv. ook geen idee hebben om vrachtwagens op rotondes te bestuderen (en bovendien is het niveau van mechanische moeilijkheid groter dan de wiskundige moeilijkheid, lijkt me).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 20:52
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Ik doe dit jaar ook staatsexamen wiskunde b, maar dan op havo niveau. Ik heb voor mijn po een kansspel ontworpen, nog niet uitgewerkt maar dit leek mij heel leuk, omdat ik ook een spelletjesmens ben.
Ik zie op de website van ibg dat je voor vwo ook een po over getijdenfuncties kan doen. Dit heb ik ooit eerder op de havo gedaan, is niet zo moeilijk. Lijkt dat je niet wat? Wij hadden destijds de maanstand vergelijken met eb en vloed als ik het goed herinner. Als je wilt mag je hem wel hebben, maar ik weet niet in hoeverre het bruikbaar is voor het vwo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Examen Wiskunde A1
Sanctus
78 26-02-2005 19:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Het algoritme v euclides & hoofdstelling v/d rekenkunde
Siffie
14 15-07-2004 10:22
Huiswerkvragen: Exacte vakken Weet iemand iets over annuïteiten en Spaarregelingen?
pliek
1 11-06-2002 22:08
Huiswerkvragen: Exacte vakken Hulp bij informatica po
mick
4 14-12-2001 09:55
Huiswerkvragen: Exacte vakken po wiskunde over rekenmachine gezocht
1 15-05-2001 17:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.