Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2005, 15:00
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
hallo,

ik vroeg me af: als je alleen wiskunde A1 op VWO doet, moet je daar dan ook CE in doen?

greetz
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2005, 15:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Nee, volgens mij niet. Weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:04
Verwijderd
Geloof 't niet, nee.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja. Zeker weten.

Je moet altijd CE examen doen in wiskunde behalve als je Wiskunde A1 doet op HAVO niveau.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:45
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-02-2005 @ 16:24 :
Ja. Zeker weten.

Je moet altijd CE examen doen in wiskunde behalve als je Wiskunde A1 doet op HAVO niveau.
jep

http://www.examenbundel.nl/assets/ei...NS_VRAGENB.pdf

hier kun je alvast oefenen

En mag ik erbij zeggen dat ik dat examen best wel om te huilen vind
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:00
Verwijderd
Op HAVO niet, op VWO wel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 12-02-2005 @ 16:45 :
En mag ik erbij zeggen dat ik dat examen best wel om te huilen vind
Niet iedereen heeft een wiskundeknobbel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:10
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
ik blij dat ik havo doe!
succes iig!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:48
-(L)-
Ja, daar moet je examen in doen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:59
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 12-02-2005 @ 18:48 :
Ja, daar moet je examen in doen.
ik moet nix
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:02
-(L)-
Citaat:
snookdogg85 schreef op 12-02-2005 @ 18:59 :
ik moet nix
Nee, jij idd niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:07
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Sylph schreef op 12-02-2005 @ 17:01 :
Niet iedereen heeft een wiskundeknobbel.
Dat heb je er niet voor nodig.....
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:16
-(L)-
Citaat:
Bernero schreef op 12-02-2005 @ 16:45 :
http://www.examenbundel.nl/assets/ei...NS_VRAGENB.pdf

hier kun je alvast oefenen

En mag ik erbij zeggen dat ik dat examen best wel om te huilen vind
't is idd uhh..
















erg makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:59
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Jup moet je op vwo ook ce in doen... tis alleen zo dat je (bij mij althans) in de 6e alleen maar bezig bent met herhalen van dingen uit de 4e en 5e. T schijnt heel makkelijk te zijn...
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 19:03
RD
Avatar van RD
RD is offline
het is idd een verplicht examenvak, maar A1 is haast wiskunde voor zwakbegaafden (), je hoeft je dan ook weinig zorgen te maken
__________________
Did you ever realize that God spelled backwards is dog?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 19:04
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik moest het wel.
Zou het oneerlijk vinden als jij dat niet moest.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 20:20
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Bernero schreef op 12-02-2005 @ 19:07 :
Dat heb je er niet voor nodig.....
ojewel, ik snap er echt niks van dus t examen wordt nog leuk
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 22:04
5803
5803 is offline
hee, niet zo negatief over wiskunde A1 doen, he.
al moet ik zeggen dat het niet bijster moeilijk is, maar toch staat 1/3 van de klas onvoldoende, bij ons. en de wiskunde A2'ers zijn trouwens echt niet beter in wiskunde A1, dus A1'ers zouden niet de enige kansloze wiskundeleerlingen.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-02-2005, 11:05
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Gadje schreef op 12-02-2005 @ 21:20 :
ojewel, ik snap er echt niks van dus t examen wordt nog leuk
Sorry dat kan ik echt niet begrijpen Maar goed ik laat je verder wel in je waarde, veel succes gewenst

ff ter vergelijking:

http://www.examenbundel.nl/assets/ei...NS_VRAGENB.pdf

Er zijn mensen die geen wiskundeknobbel hebben en dat toch halen.... Voor de wiskundehaters met A1: wees blij dat je geen bewijzen in de vlakke meetkunde moet doen, daar zou je knettergek van worden
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 18:09
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 12-02-2005 @ 19:59 :
Jup moet je op vwo ook ce in doen... tis alleen zo dat je (bij mij althans) in de 6e alleen maar bezig bent met herhalen van dingen uit de 4e en 5e. T schijnt heel makkelijk te zijn...
Jep is waar!
Ik heb ook examen gedaan in A1 (VWO) en tis in de 6e alleen herhaling van de voorgaande jaren en het examen was ook nog eens bedroefend makkelijk! Terwijl ik al in geen 3 jaar een voldoende voor wiskunde gehaald had..... had ik op t examen toch een hele dikke 6! *en JA das knap van mij*

Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 13-02-2005 @ 12:05 :
*verhaal*
Jaja, we weten wel hoe goed je bent.

Niet iedereen is dol op wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:06
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Sylph schreef op 14-02-2005 @ 19:14 :
Jaja, we weten wel hoe goed je bent.

Niet iedereen is dol op wiskunde.
Natuurlijk snap ik dat niet iedereen dol is op wiskunde. Maar dan kun je nog wel je best doen Je kunt dat examen enigszins moeilijk vinden, maar met een beetje gezond verstand moet dat makkelijk lukken.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 12-02-2005 @ 19:07 :
Dat heb je er niet voor nodig.....
Wel inzicht, en dat heeft niet iedereen. Veel oefenen helpt, maar mensen gaan uitlachen omdat ze geen wiskunde kunnen, vind ik persoonlijk buiten de perken. Je lacht mensen ook niet uit omdat ze geen Frans kunnen. Bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:45
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
wiskunde a2 is beter want dan ga je dieper op de stof in waardoor je het beter snapt...

Bij mij in de klas halen bijna altijd alle a1'ers een onvoldoende en de a2'ers een voldoende...
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:57
Verwijderd
Nou, ik heb een half jaar A2 gehad en ik kan je verzekeren dat ik daar bar weinig van gemerkt hebt. Hele andere onderwerpen enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2005, 20:10
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Bernero schreef op 14-02-2005 @ 20:06 :
Natuurlijk snap ik dat niet iedereen dol is op wiskunde. Maar dan kun je nog wel je best doen Je kunt dat examen enigszins moeilijk vinden, maar met een beetje gezond verstand moet dat makkelijk lukken.
Uitlachen is wel een erg groot woord
En als het zo overkomt dan bied ik mijn excuses aan

Het is gewoon dat het zoveel malen makkelijker is dan wat ik gewend ben en ik kan me daarom niet goed voorstellen dat iemand dat kan verneuken Ik ben ook maar een mens
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-02-2005 @ 20:37 :
Wel inzicht, en dat heeft niet iedereen. Veel oefenen helpt, maar mensen gaan uitlachen omdat ze geen wiskunde kunnen, vind ik persoonlijk buiten de perken. Je lacht mensen ook niet uit omdat ze geen Frans kunnen. Bijvoorbeeld.
In Frankrijk wonen een heleboel domme mensen die prima overweg kunnen met Frans.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 20:16
Verwijderd
We hebben het niet over Frankrijk.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 00:15
Verwijderd
Zekers te weten
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 07:24
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-02-2005 @ 21:15 :
In Frankrijk wonen een heleboel domme mensen die prima overweg kunnen met Frans.
Ja, en kinderen van geflipte wiskundigen zullen ook ongetwijfeld hoe dan ook wat van wiskunde kunnen, maar dat zijn uitzonderingsgevallen, denk ik. (Nee, ik bedoel niet dat alle Fransen een uitzondering zijn: alleen als je ermee opgegroeid bent, is het wel een heel ander geval.)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-02-2005 @ 08:24 :
Ja, en kinderen van geflipte wiskundigen zullen ook ongetwijfeld hoe dan ook wat van wiskunde kunnen, maar dat zijn uitzonderingsgevallen, denk ik. (Nee, ik bedoel niet dat alle Fransen een uitzondering zijn: alleen als je ermee opgegroeid bent, is het wel een heel ander geval.)
Je mist mijn punt volledig.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-02-2005 @ 11:51 :
Je mist mijn punt volledig.
Wil je het dan eens uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 11:43
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 14-02-2005 @ 20:45 :
wiskunde a2 is beter want dan ga je dieper op de stof in waardoor je het beter snapt...

Bij mij in de klas halen bijna altijd alle a1'ers een onvoldoende en de a2'ers een voldoende...
Dat is niet helemaal waar. A2 is wat A1 ook heeft, met nog onderwerpen daarnaast, die voor het snappen van de A1 stof niet of weinig invloed hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:58
-(L)-
Citaat:
Keyser Saus schreef op 18-02-2005 @ 12:43 :
Dat is niet helemaal waar. A2 is wat A1 ook heeft, met nog onderwerpen daarnaast, die voor het snappen van de A1 stof niet of weinig invloed hebben.
Maar over 't algemeen denk ik toch dat A2'ers beter zijn in wiskunde (in de zin van betere cijfers halen). Want (bijna) iedereen die superslecht is in Wiskunde kiest A1, waardoor 't gemiddelde van een A1 klas omlaag gaat.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 11:01
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
RD schreef op 12-02-2005 @ 20:03 :
het is idd een verplicht examenvak, maar A1 is haast wiskunde voor zwakbegaafden (), je hoeft je dan ook weinig zorgen te maken
Wat een onzin...

Het is inderdaad verplicht en eigenlijk vind ik dat best stom. Ik bedoel, ik doe niet voor niets Cultuur en Maatschappij, ik snap niets van getallen en dan moet ik nog wiskunde gaan doen Echt zinloos, maar ja

Ik vind het wél hartstikke moeilijk, maar ben heus niet dom of zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 13:16
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Ja het moet maar het is echt goed te doen.
Ik stond altijd een 4 op wiskunde als ik geluk had en op dat examen haalde ik een 8 .
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-02-2005, 14:03
Verwijderd
Tja, voor vele sociale wetenschappen heb je wiskunde (statistiek) nodig, en dat is precies wat er bij A1 gegeven wordt. Ik wil waarschijnlijk sociologie doen, maar daar heb ik helaas toch wiskunde voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-02-2005 @ 12:57 :
Wil je het dan eens uitleggen?
Prima. Voor het (redelijk) kunnen spreken van een taal is nauwelijks talent vereist. Voor het beheersen van natuurwetenschappen wel.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-02-2005 @ 15:15 :
Prima. Voor het (redelijk) kunnen spreken van een taal is nauwelijks talent vereist. Voor het beheersen van natuurwetenschappen wel.
Die discussie ga ik niet nog een keer voeren.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 14:31
Verwijderd
Ik snap de redenatie van Mephostophilis niet echt: dit is toch appels met peren vergelijken? Ik vind niet dat het aanleren van de eigen taal (dmv ouders e.d) te vergelijken is met het aanleren van een vreemde taal. Nu snap ik waarom je "flutalfastudies" zo vervelend vindt, Mephostophilis, je snapt er zelf geen moer van.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 17:26
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Sylph schreef op 19-02-2005 @ 15:31 :
Ik snap de redenatie van Mephostophilis niet echt: dit is toch appels met peren vergelijken? Ik vind niet dat het aanleren van de eigen taal (dmv ouders e.d) te vergelijken is met het aanleren van een vreemde taal. Nu snap ik waarom je "flutalfastudies" zo vervelend vindt, Mephostophilis, je snapt er zelf geen moer van.
Dat begin ik ook te denken ja Voor het leren van talen heb je zeker wel talent nodig. Verklaar anders maar eens waarom de meeste mensen Frans 1 moeten herkansen Om een taal perfect te leren moet je wel inzicht hebben. Het gebruik van verschillende verleden tijden of de aanvoegende wijs is daar een voorbeeld van. En er zijn ook genoeg talen die op een andere manier moeilijk zijn, zoals Chinees en Vietnamees.

Daar komt nog bij dat de meeste CM mensen bij mij op school een onvoldoende staan voor Frans 2.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 17:35
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Bernero schreef op 14-02-2005 @ 20:06 :
Natuurlijk snap ik dat niet iedereen dol is op wiskunde. Maar dan kun je nog wel je best doen Je kunt dat examen enigszins moeilijk vinden, maar met een beetje gezond verstand moet dat makkelijk lukken.
Hetzelfde kan ik over talen zeggen maar als ik dat zou doen zouden mijn b-vrienden dat niet waarderen (zij staan bijv. voor frans een 2, ik voor wiskunde een 3).
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 17:38
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-02-2005 @ 15:15 :
Prima. Voor het (redelijk) kunnen spreken van een taal is nauwelijks talent vereist. Voor het beheersen van natuurwetenschappen wel.
Dan ken jij geen vmbo-mensen, de meeste van hen kunnen niet eens behoorlijk nederlands praten (ze kennen bijv. vaak geen uitdrukkingen en iets moeilijkere woorden buiten de spreek-taal kan er vaak ook niet af). Daar komt bij dat de meeste b-mensen, zoals ik al zei, een 2 voor hun talen staan. En die zijn echt niet dom.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:27
-(L)-
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-02-2005 @ 12:01 :
Wat een onzin...

Het is inderdaad verplicht en eigenlijk vind ik dat best stom. Ik bedoel, ik doe niet voor niets Cultuur en Maatschappij, ik snap niets van getallen en dan moet ik nog wiskunde gaan doen Echt zinloos, maar ja

Ik vind het wél hartstikke moeilijk, maar ben heus niet dom of zo
Wat vind je dan van NT'ers die slecht zijn in talen en toch alle talen moeten doen (op VWO)? Die wordt het niet eens makkelijker gemaakt. Bij wiskunde is dat wel, dat is in niveaus verdeeld.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:55
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
ja, en ik haaaaaat wiskunde. Maar moet er examen in doen, wil ik mn vwo halen.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 19-02-2005 @ 18:26 :
Dat begin ik ook te denken ja Voor het leren van talen heb je zeker wel talent nodig. Verklaar anders maar eens waarom de meeste mensen Frans 1 moeten herkansen Om een taal perfect te leren moet je wel inzicht hebben. Het gebruik van verschillende verleden tijden of de aanvoegende wijs is daar een voorbeeld van. En er zijn ook genoeg talen die op een andere manier moeilijk zijn, zoals Chinees en Vietnamees.

Daar komt nog bij dat de meeste CM mensen bij mij op school een onvoldoende staan voor Frans 2.
ik sta ook een onvoldoende voor frans12 maar dat komt meer omdat ik frans een oervervelende taal vind.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 09:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 19-02-2005 @ 20:27 :
Wat vind je dan van NT'ers die slecht zijn in talen en toch alle talen moeten doen (op VWO)? Die wordt het niet eens makkelijker gemaakt. Bij wiskunde is dat wel, dat is in niveaus verdeeld.
Je hebt toch Duits1 en Frans1? En daar hoef je geen centraal examen in te doen, dus dat is sowieso op zich al gemakkelijker. Of nee, niet gemakkelijk, maar dat zouden ze bij wiskunde toch ook kunnen doen? Dat wiskundea1 ook al na de vierde ophoudt?
Het is inderdaad wel een beetje hetzelfde, maar ik denk dat het toch wel handig is als je een beetje kennis van Frans en Duits hebt, en daarom heb je dan Frans en Duits1. Dan is het toch in niveaus onderverdeeld, omdat je ook nog Frans en Duits2 hebt, toch?

Ik voor mijzelf zie trouwens niet veel nut in het kennen van wiskunde, maar dat zal wel aan mij liggen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:52
-(L)-
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-02-2005 @ 10:25 :
Je hebt toch Duits1 en Frans1? En daar hoef je geen centraal examen in te doen, dus dat is sowieso op zich al gemakkelijker. Of nee, niet gemakkelijk, maar dat zouden ze bij wiskunde toch ook kunnen doen? Dat wiskundea1 ook al na de vierde ophoudt?
Het is inderdaad wel een beetje hetzelfde, maar ik denk dat het toch wel handig is als je een beetje kennis van Frans en Duits hebt, en daarom heb je dan Frans en Duits1. Dan is het toch in niveaus onderverdeeld, omdat je ook nog Frans en Duits2 hebt, toch?

Ik voor mijzelf zie trouwens niet veel nut in het kennen van wiskunde, maar dat zal wel aan mij liggen
Ik neem aan dat je 't over VWO hebt, maar waarom zou wiskunde A1 daar al na de 4e moeten ophouden? Bij ons op school krijg je Du1 en Fa1 ook tot in de 5e (of 6e, weet ik niet zeker) als je VWO doet. Waarom zouden CM'ers er dan op bevoordeeld moeten worden met dat hun 'moeilijke vak' al in de 4e stopt?
Je zegt dat het handig is kennis van Duits en Frans te hebben, maar wat heeft iemand daar nou aan die iets in de techniek wil gaan doen?
Net doordat ik slecht ben in talen zit ik nu op HAVO (deed eerst VWO), omdat ik op VWO de talen niet aankon. Dat is toch zonde als ik iets met vakken als WI en NA wil gaan doen die ik net zo goed op VWO had aangekund? Dat is 't zelfde als je als C&M'er wiskunde niet aankan op VWO, zoiemand moet dan ook maar naar HAVO. Verder heb je nog 't geluk als je slecht bent in WiA1, dat 't maar 1 vak is, als je slecht bent in de talen (FA & DU), dan zijn 't nog meer vakken waar je onvoldoende voor staat/kan staan.

Sorry, maar ik vind dat C&M'ers gewoon bevoordeeld worden op bepaalde gebieden, maar goed dat is mijn mening...

En tenslotte zie ik mijn geval het nut niet in van 't kennen van DU en FA, maar dat zal dan ook wel aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:29
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 20-02-2005 @ 13:52 :
Ik neem aan dat je 't over VWO hebt, maar waarom zou wiskunde A1 daar al na de 4e moeten ophouden? Bij ons op school krijg je Du1 en Fa1 ook tot in de 5e (of 6e, weet ik niet zeker) als je VWO doet. Waarom zouden CM'ers er dan op bevoordeeld moeten worden met dat hun 'moeilijke vak' al in de 4e stopt?
Je zegt dat het handig is kennis van Duits en Frans te hebben, maar wat heeft iemand daar nou aan die iets in de techniek wil gaan doen?
Net doordat ik slecht ben in talen zit ik nu op HAVO (deed eerst VWO), omdat ik op VWO de talen niet aankon. Dat is toch zonde als ik iets met vakken als WI en NA wil gaan doen die ik net zo goed op VWO had aangekund? Dat is 't zelfde als je als C&M'er wiskunde niet aankan op VWO, zoiemand moet dan ook maar naar HAVO. Verder heb je nog 't geluk als je slecht bent in WiA1, dat 't maar 1 vak is, als je slecht bent in de talen (FA & DU), dan zijn 't nog meer vakken waar je onvoldoende voor staat/kan staan.

Sorry, maar ik vind dat C&M'ers gewoon bevoordeeld worden op bepaalde gebieden, maar goed dat is mijn mening...

En tenslotte zie ik mijn geval het nut niet in van 't kennen van DU en FA, maar dat zal dan ook wel aan mij liggen
Kennis van talen is vooral van belang met betrekking tot communicatieve vaardigheden. Je kunt je echt niet overal verstaanbaar maken met alleen Engels, hoe veel mensen dat ook mogen denken. Daarom zitten Frans 1 en Duits 1 ook in het gemeenschappelijk deel, iedereen moet daar wel iets van weten. Ik ben zelfs van mening dat het opsplitsen van die talen zinloos is, want met alleen lezen kom niet ver. Volgens mij is dat in de nieuwe tweede fase ook zo, dat je één gehele mvt moet kiezen, maar goed dat is een ander verhaal.

Zo zit het ook een beetje met wiskunde, ook al is dat moeilijk in te zien. De statistische wiskunde die je vooral krijgt bij wiskunde A1 is erg algemeen en kan zeer handig zijn in het leven, maar ook bij je beroep. Als je bijvoorbeeld geschiedenis gaat studeren dan kan ik best wel inzien dat je eens wat statistieken over de jaren heen moet gaan onderzoeken en daar komt wiskunde aan te pas. Maar volgens mij is het vooral omdat wiskunde en getallen onmisbaar zijn in onze maatschappij dat de overheid wil dat iedereen daar wat inzicht in krijgt.

Ik begin nu te snappen dat mensen dit moeilijk zullen vinden, maar het gaat per slot van rekening over het VWO. Die 6 jaar horen nu eenmaal geen stoelendans op klompen te zijn (ik ben zelfs van mening dat het niveau nog hoger kan, maar das iets anders ).
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 19-02-2005 @ 15:31 :
Ik snap de redenatie van Mephostophilis niet echt: dit is toch appels met peren vergelijken? Ik vind niet dat het aanleren van de eigen taal (dmv ouders e.d) te vergelijken is met het aanleren van een vreemde taal. Nu snap ik waarom je "flutalfastudies" zo vervelend vindt, Mephostophilis, je snapt er zelf geen moer van.
Ik heb tweetalig vwo gedaan en had een 8 voor al mijn buitenlandse talen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde B, vernieuwde 2e fase
Matthijss
6 09-03-2009 18:32
HAVO Wiskunde A12
SpecialX
1 25-05-2006 13:20
Eindexamens 2003 her-examen wiskunde (vwo)?
jeanine
1 13-06-2003 14:41
Eindexamens 2003 [havo]wiskunde-a12 agressie forum :d
kandidaat '03
4 23-05-2003 09:32
Eindexamens 2003 Hoe leren jullie wiskunde?
juud85
22 12-05-2003 14:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.