Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2008, 19:20
Verwijderd
Bij deze, alles over University College, topic nummer 6 alweer
omdat de rest allemaal weer ondergespamd wordt
het lijkt wel alsof ze nix te doen hebben op UCU

- University College Utrecht
- Roosevelt Academy, Middelburg
- University College Maastricht
- Amsterdam University College (in ontwikkeling)
- Academia Vitae in Deventer
- En misschien de nieuwe UC's die binnenkort worden opgestart?


Mini-samenvatting University College:
- Kies zelf je vakken & Major:
--> Science, Arts & Humanities of Social Science
- Engelstalig & Internationaal georienteerd
- Kleinschalig, kleine klassen & veel interactie (discussies, presentaties)
- Aanmeldings procedure (schriftelijk, motivatie brief, interview)
- 2 semesters van 15 weken per jaar, beide met een week vakantie in het midden op UCU en RA (UCM werkt iets anders).
- 4 vakken per semester (UCU & RA)
- Een studielast van 56 uur per week (zeggen ze)

Zie ook:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1602409
Advertentie
Oud 18-02-2008, 20:23
wattenstaaf
wattenstaaf is offline
Wat Kristaco al zei. Er is geen vast recept om aangenomen te worden... Natuurlijk wordt er wel naar cijfers gekeken maar in het algemeen denk ik dat de sterkte van je motivatiebrief, buitenschoolse activiteiten en internationale interesse/ervaring meer mee telt. Mazzel hebben met je interviewer telt natuurlijk ook mee..
En wtf met een 7nogwat gemiddeld wil elke uni je .. wake up dude
Oud 18-02-2008, 20:50
Verwijderd
miss was dat wat overdreven gesteld jah, maar je gaat mij niet vertellen dat ze je met een 7.7 niet aannemen "vanwege te weinig potentie" of hoe ze dat ook noemen. Ik denk dat t allemaal wel losloopt met die aanmeldingen, dat komt verders echt wel goed
T valt me namelijk nogal op dat iedereen die erop zit doet alsof het zo moeilijk is erop te komen, terwijl ik het gevoel heb dat het goed te doen is, mits je engels okee is. maar wat ik al zei, ik weet er minder vanaf dan jullie
Oud 19-02-2008, 17:39
HannahLM
Avatar van HannahLM
HannahLM is offline
niet zo arrogant doen chrizzz hihi grapje... ik denk dat je gelijk hebt dat ze vooral naar motivatie kijken maar ik denk gewoon dat t wel helpt als je hogere cijfers hebt want dan heb je bewijs dat je op school ook goed presteert ofzo maar ze kijken idd vooral naar motivatie en intelligentie tijdens het gesprek en in de brief enzo...

maar toch ben k wel zenuwappig!! maarja ik hoop dat t goed gaat... ik heb j.a.c. blom, jullie?
Oud 19-02-2008, 18:02
Verwijderd
J.A.E. Bons ofzo maar in zn eentje maar, dus t valt mee, ik kan m aan
Oud 19-02-2008, 18:46
wattenstaaf
wattenstaaf is offline
Bons

Prachtige man!!
Oud 19-02-2008, 18:46
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Wanneer beginnen de interviews eigenlijk? In maart of zo?
Oud 20-02-2008, 00:06
HannahLM
Avatar van HannahLM
HannahLM is offline
haha bons is een vrouw!!! ze heeft een boek geschreven over grieken ofzo... (handig om dat alvast te weten voor t interview )
Oud 20-02-2008, 08:13
Verwijderd
Citaat:
haha bons is een vrouw!!! ze heeft een boek geschreven over grieken ofzo... (handig om dat alvast te weten voor t interview )
Ehh, nee, het is een man.
Oud 20-02-2008, 09:03
wattenstaaf
wattenstaaf is offline
Eh ja. jeroenina Bons

UU exchange office Doet me een beetje denken aan mijn UCU aanmelding.. krijg steeds tegenstrijdige berichten over uitslagdatum en ik vind het wachten nu echt niet leuk meer (zeker niet aangezien half ucu vrijdag al een acceptatie e-mail heeft ontvangen, dan wel niet voor Australie maar toch )
Oud 20-02-2008, 10:37
HannahLM
Avatar van HannahLM
HannahLM is offline
Citaat:
Ehh, nee, het is een man.
Oeps!! iemand vertelde me dat t een vrouw was.... vreemd

hihi
Oud 20-02-2008, 13:45
Verwijderd
maar..... dus gaan kletsen over mn geweldige cijfers voor grieks en zeggen dat ik het goed vindt dat alles uitvoerig behandeld wordt en er nix geregeld wordt
Oud 21-02-2008, 13:28
Pascalle-89
Pascalle-89 is offline
Ik heb een mailtje gestuurd naar de UCU omdat ik nog niets gehoord had en dit was het antwoord:

Your file has gone to one of the readers. But please be patient with our selection procedure. Since we have many applicants, it will take longer than you‘d like. I expect you will hear back from us some time in March. We apologize for any inconvenience this may cause. Please keep checking your email.

Ze lijken niet echt gelukkig dat ik een mail gestuurd heb maar aan de andere kant hebben zij een maand later nog niets van zich laten horen. Hoop dat ik nu m'n kansen niet verpest heb...
Oud 21-02-2008, 15:20
essygal1990
essygal1990 is offline
Citaat:
Ik heb een mailtje gestuurd naar de UCU omdat ik nog niets gehoord had en dit was het antwoord:

Your file has gone to one of the readers. But please be patient with our selection procedure. Since we have many applicants, it will take longer than you‘d like. I expect you will hear back from us some time in March. We apologize for any inconvenience this may cause. Please keep checking your email.

Ze lijken niet echt gelukkig dat ik een mail gestuurd heb maar aan de andere kant hebben zij een maand later nog niets van zich laten horen. Hoop dat ik nu m'n kansen niet verpest heb...
We are surely in the same boat . Ik had ook een mail gestuurd over de "application process" (omdat ik in het buitenland woon) en ze stuurden mij het zelfde mailtje.

Hopelijk horen we wel iets best gauw . Ik had binnen 8 dagen van UCM gehoord dat ik voor een interview mag komen.

Maar 0.8% halen mijn cijfers in de International Baccalaureate systeem, in andere woorden: cijfers is niet alles.
Oud 21-02-2008, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Maar 0.8% halen mijn cijfers in de International Baccalaureate systeem, in andere woorden: cijfers is niet alles.
netjes, dan weet ik cker dat je reactie krijgt
Oud 21-02-2008, 18:48
HannahLM
Avatar van HannahLM
HannahLM is offline
het is indd wel raar hoe ze dat doen met de mails.. t zou veel beter zijn als ze alles tegelijk stuurde!!!! maarja... tijd zegt in dit geval niet zoveel en dat je het mailtje gestuurd hebt zal zeker niet je kansen verpesten! het laat alleenmaar zien dat je heel graag naar ucu wil! ik ga me ook aanmelden voor RA en UCM trouwens... voor t geval dat ik bij ucu word gedisst.. maar ik moet eerlijk zeggen dat maastricht en middelburg me absoluut niet aanspreken..!
Oud 21-02-2008, 20:06
Pascalle-89
Pascalle-89 is offline
middelburg is volgens mij ook wel leuk hoor, ben ik al wel aangenomen. ik zou alleen toch nog iets liever naar utrecht gaan!
Oud 21-02-2008, 20:54
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Hoi!

Net besloten dat UC misschien wel iets voor mij is. Is het zo dat het ene UC veel beter is dan het andere, of maakt het niet zo veel uit? En weet iemand of je bij alle UC's talen kunt kiezen (en hoeveel) of alleen in Middelburg? Ik kom er niet helemaal uit met alle digitale brochures.

En worden interviews alleen in maart gehouden? Dan zit ik namelijk nog in het buitenland.. of doen ze ook telefonische interviews?

Alvast bedankt!
Ads door Google
Oud 22-02-2008, 01:17
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
ik ga me ook aanmelden voor RA en UCM trouwens... voor t geval dat ik bij ucu word gedisst.. maar ik moet eerlijk zeggen dat maastricht en middelburg me absoluut niet aanspreken..!
Blijf dan maar lekker weg als je in utrecht "gedisst" word ...


Citaat:
Hoi!

Net besloten dat UC misschien wel iets voor mij is. Is het zo dat het ene UC veel beter is dan het andere, of maakt het niet zo veel uit? En weet iemand of je bij alle UC's talen kunt kiezen (en hoeveel) of alleen in Middelburg? Ik kom er niet helemaal uit met alle digitale brochures.

En worden interviews alleen in maart gehouden? Dan zit ik namelijk nog in het buitenland.. of doen ze ook telefonische interviews?

Alvast bedankt!
Qua niveau maakt het, inhoeverre ik daar over kan oordelen, niet echt uit hoor.

Bij zowel RA (middelburg) als UCU (utrecht) moet je een tweede vreemde taal doen. In UCU kan je kiezen uit Frans, Duits, Spaans, Nederlands (voor buitenlanders) en Italiaans. RA heeft geen Italiaans, maar werkt wel aan Arabisch (schijbaar).

UCU en RA lijken qua academische opzet erg op elkaar, maar verschillen qua campus idee. UCM verschilt zowel qua academische opzet als qua "community" van RA en UCU.

Over wat je nu waar kan en moet doen: kijk eens op http://www.roac.nl/roac/academic%20program.shtml , http://www.ucu.uu.nl/academics.shtml en http://www.ucm.nl/Academics/A1.htm

Telefonische interviews zijn in ieder geval bij RA geen probleem, bij UCU ook niet denk ik. UCM weet ik niet, maar ik verwacht niet dat ze je afwijzen omdat je geen interview kan doen omdat je in het buitenland zit .

Laatst gewijzigd op 22-02-2008 om 01:18. Reden: toevoeging reactie
Oud 22-02-2008, 14:50
Verwijderd
inschrijfdatum voor UCU is al alng en breed voorbij, maar van RA weet ik dat je nog een aantal weken kan aanmelden, dus dan zou je t daar moeten proberen
Oud 22-02-2008, 14:51
Verwijderd
Citaat:
inschrijfdatum voor UCU is al alng en breed voorbij, maar van RA weet ik dat je nog een aantal weken kan aanmelden, dus dan zou je t daar moeten proberen
voor de 2e deadline toch nog niet of wel?
Oud 22-02-2008, 15:47
Verwijderd
Citaat:
voor de 2e deadline toch nog niet of wel?
op de een of andere manier bestaat die niet meer ofzo, tegenwoordig wordt overal gesproken van dé deadline (chck de site maar)
Oud 23-02-2008, 15:51
HannahLM
Avatar van HannahLM
HannahLM is offline
Citaat:
Blijf dan maar lekker weg als je in utrecht "gedisst" word ...

.
Nou nou... Het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen.. ik ben gewoon meer van de midden-nederlandse stadjes en niet echt super enthousiast over het zuiden... maar de sfeer op de scholen zal sowieso ook leuk zijn door de internationaliteit etc.. en bovendien gaat het natuurlijk meer om de academische kenmerken van de scholen waarom ik erheen wil.. dus ra of ucm is beter dan andere universiteiten voor mij.. maar utrecht lijkt me gewoon ook een veel leukere stad om in te wonen dan middelburg of maastricht.. maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Oud 24-02-2008, 12:34
essygal1990
essygal1990 is offline
Citaat:
maar utrecht lijkt me gewoon ook een veel leukere stad om in te wonen dan middelburg of maastricht.. maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Ik begrijp je helemaal.

Ik zie eerst waar ik word geaccepteerd, dan ga ik kijken bij de universiteiten en maak ik een beslissing. Het kan zijn dat we straks Maastricht helemaal te gek vinden .

Leave our options open.


Oud 24-02-2008, 13:20
Neutie
Avatar van Neutie
Neutie is offline
Ik vind de site van Academia Vitea niet echt duidelijk.. Kan iemand mij vertellen wanneer daar de laatste inschrijfdeadline is en of er open dagen zijn binnenkort?

edit: oh, de open dag heb ik al gevonden
Advertentie
Oud 26-02-2008, 09:20
Lisa_lve
Lisa_lve is offline
Citaat:
Eh ja. jeroenina Bons

UU exchange office Doet me een beetje denken aan mijn UCU aanmelding.. krijg steeds tegenstrijdige berichten over uitslagdatum en ik vind het wachten nu echt niet leuk meer (zeker niet aangezien half ucu vrijdag al een acceptatie e-mail heeft ontvangen, dan wel niet voor Australie maar toch )

Die heb ik ook! Aanstaande vrijdag....half zes In de College Hall.
Oud 26-02-2008, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Die heb ik ook! Aanstaande vrijdag....half zes In de College Hall.
dan moet jij me maar vertellen wat hij belangrijk vindt
Oud 27-02-2008, 16:40
joram
joram is offline
Hallo allemaal!

Ik heb even een vraagje voor de mensen die aan RA studeren/gaan studeren..
Ik ben een tijdje geleden aangenomen, en daar was ik natuurlijk heel blij mee!
maar nu vraag ik me af hoe dat gaat met je kamer, het is ongeveer een maand geleden dat ik ben aangenomen krijg ik daar nog formulieren/email over zodat ik kan kiezen welke kamer ik wil of zo? Ik wil liever in Roggeveen wonen namelijk dus hoop dat ik dat aan kan geven

Ik ben altijd beetje ongeduldig met dit soort dingen maar ik was toch even benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan!
Oud 27-02-2008, 19:16
Diyani
Diyani is offline
In de email die ik kreeg stond dit:

2) I will give your name to Woongoed Middelburg. They will then place you in the rooms. Soon I will give you more information about deadlines and when they will contact you.

En dat ze in mei/juni nog een 'registration package' zouden sturen.
Dus ik verwacht gewoon rond die tijd ook wel iets van Woongoed. Vorig jaar moest je voor juli je preference opgeven, dat zal dit jaar ook wel.
Oud 29-02-2008, 11:17
Love_the_sun
Love_the_sun is offline
@ Joram: Volgens mij stuurde ze dat pas toen 'iedereen' was aangenomen...Dus dat kan inderdaad nog wel even duren! En dat je in Roggeveen wilt kan je aangeven hoor! En het gebeurt weining dat je daar dan ook niet komt (:
Gefeliciteerd trouwens! Middelburg is hardstikke leuk (;
Oud 29-02-2008, 19:19
joram
joram is offline
Bedankt!

Ik moet dus gewoon even geduld hebben!

Wel leuk dat je zo ook nog beetje andere mensen die ook in Middelburg studeren leert kennen
Oud 29-02-2008, 21:02
Lisa_lve
Lisa_lve is offline
Hoi ik had vandaag dus mijn interview in Utrecht...het ging geloof ik best wel goed had er in ieder geval wel een goed gevoel bij.

Ik moest dus met J.A.E. Bons praten en voor de duidelijkheid: het is een man

hij stelde vragen over m'n favoriete vakken en wat ik na ucu wilde doen...btje de standaarddingen die ook al op het forum bekend waren

ze hadden alleen wel om 16 uur naar m'n huis gebeld (interview was 17.30) om te vragen of ik nog kwam want er waren blijkbaar die dag heel veel mensen niet komen opdagen

ik hoor het binnen 4 weken....
Oud 01-03-2008, 11:35
PaulaD
PaulaD is offline
Citaat:
(interview was 17.30)
Was jij toevallig zo rond 17.15 uur op zoek naar de College Hall? Zo ja, dan heb ik je de weg gewezen. (Maar goed, dat was misschien wel iemand anders...) Nou ja, in elk geval fijn dat het gesprek goed ging! (Is toch altijd een zenuwentoestand, in elk geval bij mij wel.) Nu maar duimen voor toelating, maar als je een goed gevoel erover hebt, maak je een grote kans, denk ik.
__________________
Sans toi les émotions d’aujourd’hui ne seraient que la peau morte des émotions d’autrefois.
Oud 02-03-2008, 07:35
Lisa_lve
Lisa_lve is offline
Citaat:
Was jij toevallig zo rond 17.15 uur op zoek naar de College Hall? Zo ja, dan heb ik je de weg gewezen. (Maar goed, dat was misschien wel iemand anders...) Nou ja, in elk geval fijn dat het gesprek goed ging! (Is toch altijd een zenuwentoestand, in elk geval bij mij wel.) Nu maar duimen voor toelating, maar als je een goed gevoel erover hebt, maak je een grote kans, denk ik.
Haha ja dat was ik! En heb zelfs in 1 keer gevonden daarna Nog bedankt he

Was wel zenuwachtig ja maar vooral tijdes het gesprek, omdat die man heel neutraal keek en ik echt geen idee had wat hij van me vond, al kreeg ik hem wel een paar keer aan t lachen toen we het over great expectations hadden. Maar ik kan er nu toch niets meer aan doen, behalve afwachten.
Oud 02-03-2008, 18:41
DMH
DMH is offline
Hee,
Ik heb in januari een bevestiging gekregen dat ze mijn aanmeldingsformulieren bij UCU hadden ontvangen en dat ik in Februari zou horen of ik op gesprek mocht komen, maar ik weet nog steeds niks en ik vroeg me af of er meer mensen nog niks hebben gehoord en of ik me zorgen moet gaan maken.

Hebben jullie nog tips voor het interview?

Bedankt alvast!!
Oud 03-03-2008, 07:36
andree
andree is offline
ej hallo!

ik heb ook nog niks gehoord na mijn aanemelding! wordt er helemaal gek van, maar is wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die nog niks heeft gehoord terwijl anderen hun interviews al hebben gehad!
boah, ik vind het eigenlijk best asociaal, maarja, zolang ik maar zo snel mogelijk iets hoor

alvast succes! andree
Ads door Google
Oud 03-03-2008, 15:10
Kag
Kag is offline
Mmm ik heb donderdag een interview. Ben niet heel zenuwachtig. Wel bang dat ik de kamer niet kan vinden dus als iemand me kan uitleggen waar de attic room is...?

En is SED Spee een man of een vrouw? aardig?

Oh en nog een vraagje voor iemand die misschien al op UCU zit: Ik kan misschien met iemand van Fair Trade een paar maanden naar Thailand om daar in een bedrijf te werken. Lijkt me heel leuk maar heb me nu dus al voor het gewone studiejaar opgegeven terwijl Thailand alleen mogelijk is als ik vanaf de Spring semester meedoe. Wie moet ik hierover contacteren?

alvast bedankt=]
Oud 04-03-2008, 03:20
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Ah de interviews zijn dus begonnen?! Heb nog niemand zoekend rond zien lopen ;-) Ik zal maar even goed gaan opletten dan. Aan deze aardige jongen mag je immer de weg vragen
Oud 04-03-2008, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Mmm ik heb donderdag een interview. Ben niet heel zenuwachtig. Wel bang dat ik de kamer niet kan vinden dus als iemand me kan uitleggen waar de attic room is...?

En is SED Spee een man of een vrouw? aardig?

Oh en nog een vraagje voor iemand die misschien al op UCU zit: Ik kan misschien met iemand van Fair Trade een paar maanden naar Thailand om daar in een bedrijf te werken. Lijkt me heel leuk maar heb me nu dus al voor het gewone studiejaar opgegeven terwijl Thailand alleen mogelijk is als ik vanaf de Spring semester meedoe. Wie moet ik hierover contacteren?

alvast bedankt=]
Saskia, dat is mijn tutor, heel aardig hoor
En misschien dat jehet bij je gesprek gewoon even moet vragen?
Oh en attic room ik heb geen idee, zal wel in college hall zijn? en dan een paar trappen op hehe
Oud 04-03-2008, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Ah de interviews zijn dus begonnen?! Heb nog niemand zoekend rond zien lopen ;-) Ik zal maar even goed gaan opletten dan. Aan deze aardige jongen mag je immer de weg vragen
zou ik nie durven zoek t zelf wel moet te doen zijn, 008 - College Hall, das toch dat ding recht in t midden
ow jah klopt t nouw dat 15 maart ofso de Open Dag is??? zag ik erges staan, miss dat ik nog ff langskom dan, gezellie
Oud 04-03-2008, 18:44
kacmar
kacmar is offline
Citaat:
ow jah klopt t nouw dat 15 maart ofso de Open Dag is??? zag ik erges staan, miss dat ik nog ff langskom dan, gezellie
dat klopt ja! misschien kom ik je nog tegen nog mensen die morgen naar middelburg gaan?
Oud 04-03-2008, 21:29
Kag
Kag is offline
Citaat:
Saskia, dat is mijn tutor, heel aardig hoor
En misschien dat jehet bij je gesprek gewoon even moet vragen?
Oh en attic room ik heb geen idee, zal wel in college hall zijn? en dan een paar trappen op hehe
oh sorry! right attic.
maar dat is inderdaad ook in college hall.

dankjewel
Oud 05-03-2008, 01:13
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Citaat:
zou ik nie durven zoek t zelf wel moet te doen zijn, 008 - College Hall, das toch dat ding recht in t midden
ow jah klopt t nouw dat 15 maart ofso de Open Dag is??? zag ik erges staan, miss dat ik nog ff langskom dan, gezellie

Open dag?? Hoe met ik dan leren met dat rondlopende tuig hier ;-) Maar wel leuk ja, maar denk dat ik dan at home ben, als het zaterdags is tenminste.
Zijn er nog meer mensen hier die al interviews hebben gehad>?
Oud 05-03-2008, 10:03
Pascalle-89
Pascalle-89 is offline
Gaan de meeste mensen eigelijk naar huis in het weekend?
Oud 05-03-2008, 15:09
joram
joram is offline
Nou de mensen die ik heb gesproken gaan niet ieder weekend naar huis geloof ik, maar dat was wel op RA.. Middelburg is natuurlijk wel iets verder weg van huis voor de meeste mensen dan Utrecht.
Ik denk dat het gewoon verschilt per persoon, of je ver weg woont en of je veel vrienden hebt die ergens anders wonen etc.
Oud 05-03-2008, 15:30
Verwijderd
ik wil tog wel eens in de 2 weken uit met mn vrienden thuis, dus dan ga ik minimaal naar huis maar aan de andere kant, je moet ook een btje integreren in t leven daar en in Utreg, dus je zal ckers ook wel weekends blijven (lijkt mij )
Oud 05-03-2008, 19:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Dit topic gaat over studiekeuze. Niet over alle ins en outs van het studentenleven. Dit kunnen jullie prive bespreken (PM, MSN) of eventueel op Onzin
__________________
Oud 06-03-2008, 17:44
Kag
Kag is offline
Mja ik had vandaag het interview. Echt hele aardige vrouw en leuk gesprek vond ik.
Nouja ik hoor het binnen 1-2 maanden, dus duurt nog even.
Wie nog een interview moet krijgen: het valt dus heel erg mee. Succes nog=].
Oud 07-03-2008, 01:52
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Weet je toevallig ook hoe ze heette?
Oud 07-03-2008, 06:39
August Snow
August Snow is offline
Hee iedereen!

Ik heb wat vraagjes voor de mensen die naar RA gaan.

1. Hoe zit een gemiddelde schooldag eruit?
2. Hoe lang duren de lessen?
3. En is het zo, omdat je meerdere vakken kiest, je ook minder diep op de stof ingaat?

Alvast bedankt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #9
Verwijderd
500 05-04-2012 09:17
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren University college #2
planckton
500 12-08-2006 19:22
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.