Oud 12-07-2007, 16:02
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
Ik weet niet of dit topic hier hoort... maar bij seksualiteit staat dat ht hier moet.
als het fout geplaats is, kan iemand het dan verplaatsen?



maar ja, ik heb nu zo 2 probleempjes,
- ik ben er nu zo ongeveer achter dat ik een soa heb opgelopen.
drie mogelijke daders, en dus ook drie jongens die het mogelijk van mij konden krijgen.

het liefste neem k dit natuurlijk mee in mijn graf, maar aangezien het ook neurologisch kan worden (zei de dokter) dnk k er over om het dus te vertellen.

maar ik hb geen flauw idee hoe, die ene is mijn ex en we zijn egt heel lelijk uitelkaar gegaan. die andere twee zijn gwn vrienden.

en dan is er nu een hele leuke jongen, met wie ht klikt en we willen allebij verder gaan. maar hij snapt niet wrm ik elke keer wanneer we half naakt horse bezig zijn ik wil stoppen. hem dat uitleggen zit er niet egt in.

hoe pak ik dat nou allemaal aan?
__________________
Wat!? De wereld draait niet om mij?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 16:06
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Je ex een mailtje sturen als je hem echt helemaal niet meer spreekt.
Het die twee vrienden een keer vertellen als je ze alleen spreekt.

En die jongen, tja als je het puur voor de seks doet dan is geen seks hebben een beetje lullig he? Dan zou ik 'm gewoon helemaal niet meer zien.
Wil je serieus verder met hem: vertellen.

Oftewel: er gewoon over praten.
Doe niet zo moeilijk, als je stoer genoeg bent om onveilige seks te hebben, heb dan ook het lef om de gevolgen te aanvaarden en erover te praten.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 16:14
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
Citaat:
Konijn schreef op 12-07-2007 @ 16:06 :
Je ex een mailtje sturen als je hem echt helemaal niet meer spreekt.
Het die twee vrienden een keer vertellen als je ze alleen spreekt.

En die jongen, tja als je het puur voor de seks doet dan is geen seks hebben een beetje lullig he? Dan zou ik 'm gewoon helemaal niet meer zien.
Wil je serieus verder met hem: vertellen.

Oftewel: er gewoon over praten.
Doe niet zo moeilijk, als je stoer genoeg bent om onveilige seks te hebben, heb dan ook het lef om de gevolgen te aanvaarden en erover te praten.
heb het alleen me ex onveilig gedaan. ik ben niet zo'n soort meisje.
mijn ex en ik hebben totaal geen contact meer met elkaar, denk niet dat hij het opprijs stelt als ik contact zoek met hem.

die andere jongen wil wel verder met hem. alleen als k het vertel komt niet egt over als een superleuk meisje he, kijk welke vooroordelen jij al trekt... snapje wat k bedoel?
__________________
Wat!? De wereld draait niet om mij?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 16:22
Anika
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 12-07-2007 @ 16:14 :
heb het alleen me ex onveilig gedaan. ik ben niet zo'n soort meisje.
mijn ex en ik hebben totaal geen contact meer met elkaar, denk niet dat hij het opprijs stelt als ik contact zoek met hem.

die andere jongen wil wel verder met hem. alleen als k het vertel komt niet egt over als een superleuk meisje he, kijk welke vooroordelen jij al trekt... snapje wat k bedoel?
Toch geldt voor allebei: vertellen.
Die jongen die je leuk vindt wil je toch niet besmetten? Het is veel erger als hij er later achter komt nadat hij door jou besmet is, dan kan hij het beter nu meteen weten zodat jullie er rekening mee kunnen houden.
En dat je ex contact niet op prijs stelt is een onzinargument, als hij een soa heeft wil hij dat natuurlijk wel weten zodat hij er wat aan kan laten doen. Als jij het hem niet vertelt weet hij misschien van niks en kan hij veel meer meisjes besmetten, en die weer andere jongens enzo.. Het zal vast heel moeilijk zijn om erover te praten, maar het is de enige goede oplossing.

Sterkte ermee in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 16:44
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
je moet het gewoon vertellen. punt.

iemand anders ermee in gevaar brengen is echt not done.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 17:05
Verwijderd
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 12-07-2007 @ 16:14 :
heb het alleen me ex onveilig gedaan. ik ben niet zo'n soort meisje.
Dan weet je toch meteen waar de soa vandaan komt?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 17:20
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Poggy schreef op 12-07-2007 @ 17:05 :
Dan weet je toch meteen waar de soa vandaan komt?
dat is vast een pijnlijke conclusie.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 17:24
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
joh, niks zeggen, gewoon wachten tot hunh zaakje druipt en rot en weetikveel wat

nee serieus, wat dacht je zelf?
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 17:30
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Alle jongens waar je onveilige seks mee hebt gehad moet je op de hoogte stellen van de soa. Dit kan anoniem, dmv een kaart die de GGD voor je kan opsturen. Hoe het precies zit weet ik niet, maar je krijgt dan een kaartje met de boodschap dat 1 van de vroegere sekspartners een soa heeft, en jij ook risico loopt.
De nieuwe jongen, gewoon wachten tot de behandeling is afgelopen en je soa genezen is. Daarna seks hebben met condoom. Je wilt immers niet nog een soa
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 17:32
Verwijderd
Als het alleen van je ex kan zijn, is het toch niet erg? Dan stuur je je ex een mailtje of smsje ofzo (en als het toch gemeen moet: 'dankjewel voor die soa, zou de rest van je slachtoffers maar even waarschuwen' ). En tegen die leuke jongen zeg je gewoon dat je een soa hebt opgelopen door je ex en dat je je er een beetje voor schaamt. Als het van je ex is, komt het iig niet omdat jij onveilig rond hebt lopen neuken. In relaties is het veel gebruikelijker om het zonder condoom te doen.

(Maar les: vanaf nu altijd eerst een soa test met een nieuwe voor je zonder condoom begint!)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 17:48
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Het is een soa waar je niet meer vanaf kunt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 18:06
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ongeacht de situatie, je dient het gewoon te vertellen. Andere mensen in gevaar brengen is echt not done
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 19:04
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
ik breng niemand anders in gevaar nu... ik heb geen seks met die jongen, met die andere jongens heb ik altijd veilig gedaan. snap alleen nie dat het van me ex is, omdat het zo lang geleden is.
dokter zegt twee prikken en dan is het weg, en dan controle na drie maanden.
__________________
Wat!? De wereld draait niet om mij?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 19:37
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Mogen we weten welke soa het is? "Soa" is nogal een vage term.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 19:46
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 12-07-2007 @ 19:04 :
ik breng niemand anders in gevaar nu... ik heb geen seks met die jongen, met die andere jongens heb ik altijd veilig gedaan. snap alleen nie dat het van me ex is, omdat het zo lang geleden is.
dokter zegt twee prikken en dan is het weg, en dan controle na drie maanden.

je brengt wel mensen in gevaar. tussen bij iemand op bezoek komen en het veilig doen zit nog een heel traject waar besmetting mogelijk is. gevaar is een groot woord, maar er is toch zeker kans dat ze besmet zijn.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 20:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 12-07-2007 @ 16:14 :
kijk welke vooroordelen jij al trekt... snapje wat k bedoel?
Die trok ik alleen omdat jij zelf zei dat er drie kandidaten waren.. wat dus helemaal niet waar is als je het alleen met je ex onveilig hebt gedaan.
Blijft dus van mijn reactie over: stuur je ex een mailtje ofzo, en vertel het tegen die leuke jongen als je met hem verder wil (zoiets kun je nu eenmaal niet blijven verzwijgen, zeker als je graag seks met hem wil niet).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 20:17
Verwijderd
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 12-07-2007 @ 19:04 :
ik breng niemand anders in gevaar nu... ik heb geen seks met die jongen, met die andere jongens heb ik altijd veilig gedaan. snap alleen nie dat het van me ex is, omdat het zo lang geleden is.
dokter zegt twee prikken en dan is het weg, en dan controle na drie maanden.
En wat nou als je ex onveilige seks heeft met een ander meisje omdat hij denkt dat hij geen soa heeft terwijl jij weet dat hij dat wel heeft...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 20:36
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Pff, begrijp het probleem niet. Als je een soa hebt en je kunt anderen besmetten of hebben besmet, dan licht je die in. Dat kan op 100 manieren. Is wel zo netjes lijkt me, ook al heb je nog zo slecht contact these days.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 20:47
De Dood
De Dood is offline
als jij het niet vertelt doe ik het
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 01:12
Verwijderd
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 12-07-2007 @ 16:02 :
maar ja, ik heb nu zo 2 probleempjes,
- ik ben er nu zo ongeveer achter dat ik een soa heb opgelopen.
drie mogelijke daders, en dus ook drie jongens die het mogelijk van mij konden krijgen.
Hoezo 'daders'? Je bent (ligt) er toch zelf ook bij? Waar twee neuken hebben er twee schuld (of, in dit geval, een soa).

God straft onmiddellijk.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 10:04
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
- Misschien was er ooit een scheurtje in het condoom en heb je niet gemerkt en heb je het van die jongen waarmee je het veilig gedaan hebt? Of heb je het hem ook gegeven. Dus ik zou het hen toch ook vertellen voor alle zekerheid. Je weet maar nooit.

En ivm je huidige vriend. Wachten tot de 2 prikjes uitgewerkt zijn en pas sex na 3 maanden? Of je kunt ook weer veilige sex hebben...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 15:53
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
ik heb Syfilis.

thnks voor jullie reacties, ik had gister me ex gebelt heeft hij mijn nummer geblokkerd..
moet nog even kijken hoe k hem wel kan bereiken.

het aan hem vertellen lijkt me ook wel logisch, over die andere 2 moet k nog nadnken. Ik dacht dat het wel van hun kon zijn, net als wat vosje16 zegt als de condoom gescheurt was ofzo.

Het aan die nieuwe jongen vertellen is voor mij niet egt een mogelijkheid. Als k 12 jaar getrouwt ben kan ik het een keer tussen neus en lippen door zeggen.. maar nu HELL NO!
__________________
Wat!? De wereld draait niet om mij?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 16:09
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Dit heb ik op internet gevonden:
In een eerste stadium geeft syfilis na gemiddeld drie weken (10-90 dagen) een harde pijnloze zweer op de plaats van besmetting. Op de penis, rond de schede of rond de anus is dat een duidelijk herkenbaar symptoom. Inwendig, in de schede of in de darm, geeft die zweer geen last. Daardoor kan de diagnose worden gemist. Deze zweer verdwijnt altijd spontaan, maar de patiënt blijft besmettelijk.

Na een symptoomloze periode van 2 weken tot 2 maanden treedt het tweede stadium op met letsels in de mond, op de huid (romp, handpalmen, voetzolen) of in het haar. Ook deze verdwijnen spontaan. Ook nu blijft de patiënt besmettelijk.

Na een latentietijd van 2 tot 30 (!) jaar treedt het derde stadium in. Hierbij kunnen zich ernstige letsels van vitale organen zoals hart en hersenen voordoen. Behandeling kan het voortschrijden van de ziekte dan nog wel stoppen, maar de aangerichte schade is onomkeerbaar. Zonder behandeling is syfilis een dodelijke ziekte.

- Dus moest je naar de dokter gegaan zijn toen je die zweer had, dan komt het waarschijnlijk van de persoon waarmee je 10 à 90 dagen ervoor sex gehad hebt. Als je nu met de drie jongens sex gehad hebt in 90 dagen tijd, dan is het natuurlijk moeilijk te zeggen van wie het komt. Maar als het met de ene dateert van 3 jaar geleden, dan zal het hoogstwaarschijnlijk al niet van hem komen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 19:30
Verwijderd
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 13-07-2007 @ 15:53 :
Het aan die nieuwe jongen vertellen is voor mij niet egt een mogelijkheid. Als k 12 jaar getrouwt ben kan ik het een keer tussen neus en lippen door zeggen.. maar nu HELL NO!
Of kies je er dan voor 12 jaar geen seks met hem te hebben. Als dat het geval is; netjes, als dat niet het geval is behoor je op de brandstapel. Je geeft hem dan bewust een ziekte en houdt ook nog eens uit eigenbelang je mond erover. Lekker ben je

Je kunt er nu niets meer aan doen dat je ziek bent, maar ga het niet doorgeven omdat je te chicken bent de consequenties te dragen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 21:38
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 13-07-2007 @ 19:30 :
Of kies je er dan voor 12 jaar geen seks met hem te hebben. Als dat het geval is; netjes, als dat niet het geval is behoor je op de brandstapel. Je geeft hem dan bewust een ziekte en houdt ook nog eens uit eigenbelang je mond erover. Lekker ben je

Je kunt er nu niets meer aan doen dat je ziek bent, maar ga het niet doorgeven omdat je te chicken bent de consequenties te dragen.
dat ik hem niks vertel betekent tog niet gelijk dat k hem besmet. ik heb nu geen seks met hem. en dat ga k pas hebben wanner ik weer gezond ben. verder heb k sowieso seks met condoom. dus besmetten zal niet gebeuren, lijkt me.
__________________
Wat!? De wereld draait niet om mij?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 21:41
Verwijderd
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 13-07-2007 @ 21:38 :
dat ik hem niks vertel betekent tog niet gelijk dat k hem besmet. ik heb nu geen seks met hem. en dat ga k pas hebben wanner ik weer gezond ben. verder heb k sowieso seks met condoom. dus besmetten zal niet gebeuren, lijkt me.
en dit soort redenaties zorgen er mede voor dat soa's niet vanzelf uitsterven

1. iedereen vertellen en open kaart spelen
2. ook van "veilige" seks kan je soa's oplopen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 21:51
Verwijderd
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 13-07-2007 @ 15:53 :
ik heb Syfilis.

thnks voor jullie reacties, ik had gister me ex gebelt heeft hij mijn nummer geblokkerd..
moet nog even kijken hoe k hem wel kan bereiken.
Wat dacht je van een simpel mailtje.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 22:32
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
Citaat:
Poggy schreef op 13-07-2007 @ 21:51 :
Wat dacht je van een simpel mailtje.
k zou nie weten wat zijn email is..=S
ik zie wel.. bereik hem van zelf wel...
__________________
Wat!? De wereld draait niet om mij?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 23:27
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 13-07-2007 @ 21:41 :
en dit soort redenaties zorgen er mede voor dat soa's niet vanzelf uitsterven

1. iedereen vertellen en open kaart spelen
2. ook van "veilige" seks kan je soa's oplopen

precies. als hij met zijn vingers aan je gaat ziotten en even later een condoom aan gaat doen valt er ook genoeg over te brengen. dat kan vanalles zijn. erg naief van je om te denken dat het zo'n vaart niet zal lopen, maar nog naiever om te denken dat je het hem altijd nog kan vertellen. dat is niet zo, die jongen zal daar niet intrappen, niemand trapt daar in. en het is belachelijk dat je het niet nodig vindt die twee jongens in te lichten. egoistisch zelfs.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 00:41
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Dom kind.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 14:29
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Zolang je wacht met seks hebben totdat je weer gezond bent, is r echt niks aan de hand hoor. Die soa komt echt niet door de lucht op zn piemel vliegen. Je moet natuurlijk wel elk contact tussen jouw vaginaal vocht en zijn piemel vermijden. En als jij gezond bent, betekent het niet dat hij dat ook is. Je nieuwe liefde kan best een soa bij zich dragen, dus voordat je overgaat op condoomloze seks moet hij eigenlijk ook een test doen.

En wat betreft je exen, als je hun huisadres hebt kan je ze toch een anoniem briefje sturen? Niet moeilijk, en je hoeft ze niet te spreken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 16:59
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Je bent een hoer van Satan
Je bent niet zo heel slim bezig geweest, hoop dat je dat inziet. Dan komt het vast wel goed.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 17:04
De Dood
De Dood is offline
geef anders ff wat meer info over jezelf, zodat andere mensen weten aan wie ze geen tijd moeten besteden mochten ze je tegenkomen tijdens het uitgaan
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 17:08
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
het is heel simpel

als een jongen een soa had die jij mogelijk ook zou kunnen hebben dan zou je dat toch ook wel willen weten ook al heb je geen contact meer met hem en zou je het helemaal niet leuk vinden nog wat van hem te horen
gewoon vertellen dus
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 21:01
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Sommige reacties van mensen vind ik hier toch wel grof hoor. Ik denk dat niet iedereen (even goede) sexuele voorlichting heeft gehad op school en ze zal het zeker niet expres gedaan hebben om syfilis te krijgen! Met reacties als "dom kind" ga je haar echt niet helpen!

Dat ze het niet durft te vertellen tegen haar exen is iets anders. Dit zou gewoon laf zijn om het niet te vertellen...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 21:48
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 14-07-2007 @ 21:01 :


Dat ze het niet durft te vertellen tegen haar exen is iets anders. Dit zou gewoon laf zijn om het niet te vertellen...
Maar mijn punt is dat je ze het helemaal niet persoonlijk hoeft te vertellen! Je kan gewoon een anonieme kaart sturen, al dan niet via de GGD!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 22:06
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 14-07-2007 @ 21:48 :
Maar mijn punt is dat je ze het helemaal niet persoonlijk hoeft te vertellen! Je kan gewoon een anonieme kaart sturen, al dan niet via de GGD!
Ja, ok, dat kan ze wel doen.

Maar 'k vind het raar dat ze wel met die jongens seks durft te hebben, maar dan niet durft te zeggen dat ze zelf een soa hebben...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 21:44
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Jezus, gewoon vertellen zo moeilijk is het niet. Je moet gewoon zeggen dat je niet weet van wie het komt en hij dus ook net zo goed de bron kan zijn.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 21:55
Verwijderd
Er zijn zo ontzettend veel manieren om met iemand in contact te komen, bellen, mailen, sms'en, face to face enz enz, kies de methode waar je je zelf het prettigst bij voelt.

Jij had het ook willen weten als iemand je mogelijk besmet had neem ik aan.

Daarbij, stel dat jij niets zegt en de ander heeft het ook, en die heeft weer seks met iemand zit weer een totaal anders iemand opgezadeld met een soa omdat je het niet wilt vertellen.
Het is geen leuk iets om te moeten vertellen, maar het getuigt wel van een stukje verantwoordelijkheidsgevoel denk ik
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 11:02
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Als je het niet doet ga je je pas echt kut voelen
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 23:19
&Lily-Rose
Avatar van &Lily-Rose
&Lily-Rose is offline
god jullie hebben veel vooroordelen, maar goed.

ik heb niemand nog wat gezegt, ik heb geen last van schuldgevoelend dus die zal ik hierbij dus ook nie krijgen.
als ik 1 van hun spreek of zie denk ik dat ik het wel vertel.

ik heb het tog van iemand gekregen die persoon heeft ook niet de moeite genomen om mij wat te vertellen.

en k vind al helemaal niet dat het te maken heeft met verantwoordelijkheidsgevoel of durven,we hebben allemaal seks toch.
ik zie hier dan ook mijn fout niet. vind dat ik alweer genoeg moeite heb gedaan eingelijk.
__________________
Wat!? De wereld draait niet om mij?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 23:29
Verwijderd
Je bevestigd de vooroordelen ook totaal niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 23:29
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
&Lily-Rose schreef op 16-07-2007 @ 23:19 :
ik heb het tog van iemand gekregen die persoon heeft ook niet de moeite genomen om mij wat te vertellen.

en k vind al helemaal niet dat het te maken heeft met verantwoordelijkheidsgevoel of durven,we hebben allemaal seks toch.
ik zie hier dan ook mijn fout niet. vind dat ik alweer genoeg moeite heb gedaan eingelijk.
- Die persoon weet waarschijnlijk zelf misschien nog niet dat hij syfilis heeft?

- Waarom vertel je het niet aan de andere jongens? Dat je het aan die ene waar je geen contact meer mee hebt niet vertelt, kan ik nog begrijpen. Daar trek je je toch niets meer van aan. Maar dat je het aan je twee vrienden niet vertelt, snap ik niet. Je wilt toch niet dat ze neurologische problemen krijgen of zelfs dood gaan? Je zegt net dat het niets te maken heeft met durven, dus is het toch een hele kleine moeite om het hen te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 00:33
Verwijderd
wat mij nog opvalt aan dit verhaal:
Je zegt: Ik heb drie mogelijke daders, maar met twee van die drie heb je het wel veilig gedaan. Hoe kunnen die dan dader zijn?



Verder, mocht ik een soa van mijn ex hebben, zou ik alles op alles stellen om hem dat even te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 15:24
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik wil even dit nog aanhalen:

Na een latentietijd van 2 tot 30 (!) jaar treedt het derde stadium in. Hierbij kunnen zich ernstige letsels van vitale organen zoals hart en hersenen voordoen. Behandeling kan het voortschrijden van de ziekte dan nog wel stoppen, maar de aangerichte schade is onomkeerbaar. Zonder behandeling is syfilis een dodelijke ziekte.

Dit laat jij jouw ex dus (waarschijnlijk zonder dat ie t weet) doorgeven aan elk meisje waar ie vanaf nu seks mee heeft?
Jij wil op je geweten hebben dat er meerdere mensen kans maken op een dodelijke ziekte dankzij jouw zwijgen?

Ben je achterlijk ofzo? Je hebt wel genoeg moeite gedaan?! Pardon?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 16:15
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Konijn schreef op 17-07-2007 @ 15:24 :
Ik wil even dit nog aanhalen:

Na een latentietijd van 2 tot 30 (!) jaar treedt het derde stadium in. Hierbij kunnen zich ernstige letsels van vitale organen zoals hart en hersenen voordoen. Behandeling kan het voortschrijden van de ziekte dan nog wel stoppen, maar de aangerichte schade is onomkeerbaar. Zonder behandeling is syfilis een dodelijke ziekte.

Dit laat jij jouw ex dus (waarschijnlijk zonder dat ie t weet) doorgeven aan elk meisje waar ie vanaf nu seks mee heeft?
Jij wil op je geweten hebben dat er meerdere mensen kans maken op een dodelijke ziekte dankzij jouw zwijgen?

Ben je achterlijk ofzo? Je hebt wel genoeg moeite gedaan?! Pardon?
Volgens mij is ze echt achterlijk ja.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 17-07-2007 @ 00:33 :
Verder, mocht ik een soa van mijn ex hebben, zou ik alles op alles stellen om hem dat even te vertellen.
ik heb zelfs de vriendin van mijn ex gebeld toen, al gunde ik eerst haar echt de vreselijkste ziektes, eigenlijk toch niet...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 17:45
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-07-2007 @ 17:08 :
ik heb zelfs de vriendin van mijn ex gebeld toen, al gunde ik eerst haar echt de vreselijkste ziektes, eigenlijk toch niet...
Ik vind het eigenlijk wel een mooie actie,
"je bent de vriendin van mijn ex toch"
"ja?"
"nou je hebt syfillis"

@TS
Meisje, een anoniem kaartje sturen is zo gepiept, niet lastig, en het kan een hoop ellende voorkomen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 18:08
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 17-07-2007 @ 17:45 :
Meisje, een anoniem kaartje sturen is zo gepiept, niet lastig, en het kan een hoop ellende voorkomen.
Inderdaad. Tenzij die gast verhuist is zonder jou iets te laten weten, heb je écht géén excuus om het niet te doen. Tenzij je iemand kent die weet waar hij zou wonen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 17-07-2007 @ 17:45 :
Ik vind het eigenlijk wel een mooie actie,
"je bent de vriendin van mijn ex toch"
"ja?"
"nou je hebt syfillis"
was stiekem ook wel een beetje leuk.
"heej hoer, dank je wel voor je chlamydia."
en dan ontkennen, terwijl ik met niemand anders dan die jongen ben geweest
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Soa test
ZitriN
31 27-06-2010 17:46
Lichaam & Gezondheid soa test
remy476
6 04-12-2006 17:32
Liefde & Relatie Soa
Jij-Jij
19 24-05-2003 13:54
Seksualiteit Mijn SOA onderzoek.
Oen
8 25-04-2002 15:29
Seksualiteit Sex met Soa?
Soullar
2 25-01-2002 19:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.