Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2013, 10:11
timetje100
timetje100 is offline
Binnenkort ben ik van plan om een nieuwe laptop te kopen voor school mee te nemen en ook om er op te game. Ik heb al wat gekeken naar msi hp en asus en de testresultaten vergeleken via hardware nl. Ik zoek een laptop met een goede videokaart en processor en die aardig zware games aan kan. Mijn budget is rond de 1000 euro en samenstellen is ook een optie. Heeft iemand suggesties?

Laatst gewijzigd op 24-10-2013 om 11:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2013, 10:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb zelf kort geleden een Sony Vaio besteld, waarvan ik zelf de specificaties kon bepalen. De service van Sony is langzaam, maar ze maken zeker goede spullen. Ik ben tot nu toe erg tevreden over mijn laptop! Ondanks de goede specificaties is hij namelijk nog steeds licht en compact en dus goed mee naar school te nemen.

Zo'n laptop is zeker niet goedkoop (hoe meer werkgeheugen, hoe beter je videokaart, etc., hoe hoger de prijs), maar je kunt soms fikse kortingen krijgen als je even goed op de website zoekt (bijv. studentenkorting).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 00:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ondanks de goede specificaties is hij namelijk nog steeds licht en compact
Oef, gelukkig. Ik had bijna een laptop gekocht van een merk waarbij het risico aanwezig was dat het apparaat in kwestie opeens in omvang toenam, om over het gewicht maar niet te spreken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 06:57
Verwijderd
http://www.notebookcheck.org/ is een zeer waardevolle bron van informatie als het gaat om benchmarks van alles wat met laptops te maken heeft of er lichtelijk naar ruikt.

Citaat:
Oef, gelukkig. Ik had bijna een laptop gekocht van een merk waarbij het risico aanwezig was dat het apparaat in kwestie opeens in omvang toenam, om over het gewicht maar niet te spreken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 08:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Oef, gelukkig. Ik had bijna een laptop gekocht van een merk waarbij het risico aanwezig was dat het apparaat in kwestie opeens in omvang toenam, om over het gewicht maar niet te spreken.
Ik had ook niet verwacht dat deze laptop, door bijv. een betere videokaart erin ineens groter/zwaarder zou worden. Maar veel andere laptops met goede specificaties die ik bekeken had waren een heel stuk lomper/ groter/ zwaarder dan de laptop die ik nu in bezit heb.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 11:26
timetje100
timetje100 is offline
Ik heb nu deze op het oog:
MSI GP70 2OD-015NL
http://nl.hardware.info/productinfo/...#tab:overzicht
Is dit de beste die ik kan krijgen kwa gebruik voor game? Het is 1000 euro dus op me limiet.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 12:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Qua specificaties ziet deze laptop er behoorlijk goed uit. Bedenk wel dat 17,3 inch scherm vrij groot is voor een laptop (bij thuisgebruik is dat erg prettig, maar wanneer je de laptop mee naar school wil nemen is het vrij onhandig omdat de laptop niet meer in een normale rugzak past - zonder hoes in een lege tas zou misschien nog net gaan.)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 13:20
Verwijderd
Wolterb MSI naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 16:37
ThomasJu
ThomasJu is offline
Inderdaad, bedenk eens hoe lang je er van plan bent mee te doen.

Als je nu naar de brugklas gaat ben je tegen de tijd dat je gaat studeren misschien wel weer toe aan een nieuwe.
Als je nu al in de bovenbouw zit is de kans groot dat deze laptop nog prima werkt als je gaat studeren.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 17:23
timetje100
timetje100 is offline
Ik zit in me examenjaar van havo
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 19:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik zit in me examenjaar van havo
Dan ga je volgend jaar je laptop waarschijnlijk een stuk vaker meenemen, een 17,3 inch scherm is daar eigenlijk te groot voor.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 20:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat verschilt heel erg per studie. Ik heb op het HBO mijn laptop alleen maar meegenomen als ik presentaties moest geven, verder nooit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 22:31
ThomasJu
ThomasJu is offline
Ik neem mijn laptop altijd mee.

Ik doe een studie waarbij je veel moet programmeren. Dus om dan je eigen laptop met je eigen bestanden en programma's te hebben is handig.

Ook zijn veel boeken digitaal, dat scheelt weer zeulen. Een laptop is makkelijker mee nemen dan 2 boeken (met 1500 en 1000 pagina's) voor een werkcollege.

Ik zou dus voor een kleiner formaat zoeken.

(zelf heb ik een goede desktop (oa met i7, in de zomervakantie vorig jaar na m'n examen gekocht) toen ik in december m'n programmeer vak kreeg heb ik een goedkope laptop gekocht (rond de €450,met i3). )
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 08:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Blijkbaar heeft MSI de afgelopen jaren niets geleerd van hun matige behuizingen die ze aan bepaalde laptop-series meegaven. De scharnieren van het scherm waren in het verleden erg zwak, wat zelfs bij normaal gebruik voor het inscheuren van de omranding bij het scherm zorgde. Dat lijkt bij dit model weer het geval te zijn.
Beter ga je op zoek naar een laptop die een meer solide afwerking heeft (zelfs Acer is daarin beter dan MSI).

Mijn advies wat dat betreft is om eens naar de dichtstbijzijnde MediaMarkt, Saturn of MyCom te gaan om te kijken hoe de laptops daadwerkelijk aanvoelen en hoe bestendig ze zijn tegen vervoer en intensief gebruik.

Aan aan scherm van 15,6" heb je normaliter genoeg voor 'gewoon' laptoppen. En groter wordt ook lastiger meenemen omdat je dan een tas moet hebben waar hij in past én je zit met een behoorlijk groter gewicht. Wil je vanwege het gamen een groter scherm, koop dan een desktop, maar daar kom ik verderop nog op terug.
Ook is het erg zinvol om af te vragen of je wel of geen ontspiegeld scherm wilt. Bbij het eerste zit je al snel vast aan Samsung of een business-laptop, maar heb je geen last meer van irritante reflectie.

Verder vraag ik me af wat wilt je met je laptop wanneer je hem niet thuis gebruikt. Als dat niet gamen, maar vooral werken voor school/studie, surfen en wat minder zware applicaties zijn, zou ik eerder een laptop zoeken in een wat goedkoper segment (rond de €500,-), want daarmee kan je nog steeds prima 1080p HD-films kijken, AutoCAD (en soortgelijke) applicaties draaien, de niet allernieuwste games spelen etc.

In die prijsklasse heb je prima 3rd gen i3-processoren met 4GB RAM (prik er zelf nog 4GB bij en je kan met alles vooruit) en wil je snelheid, koop dan een leuke 120 of 250GB Samsung EVO SSD als vervanging van de schijf die in de laptop zit afhankelijk van hoe veel je denkt op te slaan. Zet de andere schijf in een lege 2,5" USB-gevoedde behuizing en je hebt gelijk een leuke externe schijf voor bij je laptop .

Van het geld dat je dan overhoudt kan je dan gaan sparen voor een goede game-desktop voor thuis aangezien de mogelijkheden voor een desktop eindeloos beter zijn dan een laptop op gamegebied.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 25-10-2013 om 09:06. Reden: Edit: nog wat info over schermdiagonaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe pc: hulp gewenst
Balance
120 23-10-2005 02:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.