Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2013, 14:46
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik wil graag een 2e scherm aansluiten zodat ik met 2 verschillende beeldschermen kan werken.

Ik heb een AMD Radeon HD 6700 Series videokaart. Voor zover ik kan achterhalen zou die meerdere schermen moeten ondersteunen.

Ik heb op mijn videokaart een DVI aansluiting, een HDMI aansluiting en een DP aansluiting. Momenteel zit mijn eerste beeldscherm (Samsung Syncmaster E2220) met een VGA kabel aangesloten via een DVI converter aangesloten op de DVI poort. Deze heeft helaas geen alternatieve aansluitmogelijkheden.

Mijn 2e scherm (iiyama prolite E2473HS) heeft dit wel en heeft een VGA, DVI en HDMI aansluiting.

Het eerste probleem is dat mijn 2e scherm als ik hem via HDMI aansluit alleen maar aangeeft 'no signal'. Mijn computer herkende hem echter wel als aangesloten. (hij was te zien in configuratiescherm als beeldscherm). Het lukt me echter niet om op deze manier beeld er op te krijgen op dit moment.

Het tweede probleem is dat nu als ik beide schermen aansluit, beide zwart beeld geven. Zo gauw ik de HDMI kabel van het 2e scherm eruit trek geeft het 1e scherm pas weer beeld.

Iemand stelde een DVI splitter voor, maar ik las dat je dan 2 schermen met exact hetzelfde beeld krijgt... wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Heeft iemand enig idee of dit kan werken en zo ja wat ik moet doen om het werkend te krijgen? Alle hulp is welkom!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2013, 14:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Heb je je computer al eens opgestart met alleen de Ilyama monitor aangesloten via HDMI?
Heb je je computer al eens opgestart met alleen de Ilyama monitor aangesloten via DVI (zonder VGA-verloop)?

Je zou nog een DisplayPort->DVI convertor kunnen proberen, maar als dat niet werkt gooi je minimaal €10,- weg.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 14:53
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Heb je je computer al eens opgestart met alleen de Ilyama monitor aangesloten via HDMI?
Ja, zelfde probleem, no signal.

Citaat:
Heb je je computer al eens opgestart met alleen de Ilyama monitor aangesloten via DVI (zonder VGA-verloop)?
Nee, want erg kort DVI kabeltje, plus het feit dat mijn andere beeldscherm die poort al nodig heeft. Kan ik eventueel nog wel proberen als je denkt dat het helpt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 17:06
ivarvanderzee
ivarvanderzee is offline
Updaten naar de nieuwste drivers voor je videokaart kan nooit kwaad

http://support.amd.com/en-us/download
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 17:20
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Als ik überhaupt de HDMI kabel in de 2e monitor & pc doe wordt m'n 1e scherm al zwart, ook als de 2e monitor nog geen stroom heeft. Maar voor zover ik kan terug vinden zou hij VGA/DVI/HDMI wel tegelijk aan moeten kunnen...

Ik snap er weinig van.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 17:53
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Opgelost.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 19:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat wat het probleem nu precies?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 19:51
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Nou, ten eerste stond ingesteld dat m'n 2e scherm het main scherm is.

Ten tweede stond het 2e scherm op de verkeerde output (HDMI 2 ipv HDMI 1 waar de kabel in zat), waardoor ik dus op beide geen beeld kreeg als ik het scherm inschakelde. Toen ik dat aangepast had werkte hij ineens wel goed.

Enige is nu nog dat er 1 losse groene pixel in m'n beeld zit en het nieuwe scherm soms even flikkert, maar goed.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Videokaart met 3 DVI aansluitingen
]{ing
34 26-11-2007 11:56
Software & Hardware [Dual Monitor] 2 Videokaarten of 1?
Koning
3 15-11-2006 16:52
Software & Hardware [Monitor] Dual Monitor setup
Talon
9 10-02-2004 16:35
Software & Hardware Dual monitor maar dan met moni+tv
Verwijderd
1 22-01-2002 13:42
Software & Hardware dual monitor
L@CuTu$
17 18-08-2001 21:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.