Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 18:56
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline








2 maanden terug ofzo, naar antwerpen
__________________
hoii
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2005, 20:55
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Leuke foto's, "Kijuit"
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Cookie schreef op 30-10-2005 @ 19:34 :
Zit ik elke maandag tot en met donderdag in
Ik kom er nét uitlopen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
idontcare schreef op 30-10-2005 @ 19:56 :
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

2 maanden terug ofzo, naar antwerpen
Waarom stopte je dan in Kijkuit? Had je de stoptrein te pakken of ging de NMBS 11-serie weer eens op zijn bek?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
deadlock schreef op 30-10-2005 @ 22:56 :
Waarom stopte je dan in Kijkuit? Had je de stoptrein te pakken of ging de NMBS 11-serie weer eens op zijn bek?
Aan de trein te zien was het de stoptrein en dat is best lachen voor een keertje hoor

@ idontcare: Die foto met dat ijsje, dat is toch de Intercity Amsterdam - Vlissingen in Roosendaal?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-10-2005 @ 11:11 :
Aan de trein te zien was het de stoptrein en dat is best lachen voor een keertje hoor

@ idontcare: Die foto met dat ijsje, dat is toch de Intercity Amsterdam - Vlissingen in Roosendaal?
Of de trein naar/uit Zwolle.
de stoptrein, tjuh das ook wel lachen. soms heb je geen keuze. De intercity doet het in de helft van de tijd echter
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 12:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
deadlock schreef op 31-10-2005 @ 13:19 :
Of de trein naar/uit Zwolle.
de stoptrein, tjuh das ook wel lachen. soms heb je geen keuze. De intercity doet het in de helft van de tijd echter
Volgens mij staat bij de trein naar Zwolle dat 'huisje' niet aan die kant (tenzij die een keer op spoor 4 staat maar dat heb ik zelf nog nooit gezien).

Ach, beetje variatie is altijd leuk dus zo af en toe de stoptrein en zo af en toe de benelux
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zag vandaag om vijf over twaalf iemand een foto maken van de trein naar Eindhoven in ´s-Hertogenbosch.

Ik heb eigenlijk niets met treinen. Nou ja, niet dat ik er foto´s van wil maken
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:27
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
ik heb eigenlijk geen idee waar die trein toen heen ging (zeg maar die rechts naast het ijsje staat) maarrr iig stopte die op het perron van de trein naar antwerpen
__________________
hoii
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 18:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
idontcare schreef op 31-10-2005 @ 17:27 :
ik heb eigenlijk geen idee waar die trein toen heen ging (zeg maar die rechts naast het ijsje staat) maarrr iig stopte die op het perron van de trein naar antwerpen
Ah, das spoor 4 dus idd de trein Vlissingen - Amsterdam (ik kom echt te vaak op het station van Roosendaal )
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:19
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
deadlock schreef op 31-10-2005 @ 13:19 :
Of de trein naar/uit Zwolle.
de stoptrein, tjuh das ook wel lachen. soms heb je geen keuze. De intercity doet het in de helft van de tijd echter
Naar Vlissingen, nee dat scheelt op dat hele traject maar 10 minuten met de stoptrein.

Vanochetnd zag ik in Lage Zwaluwe een SGM drietje rijden als intercity van Eindhoven naar Den Haag. Was te laat voor een foto, maar vond het wel heel erg opvallend, die Sprinters ie je nooit in Braban t.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Quantes schreef op 04-11-2005 @ 13:19 :
Naar Vlissingen, nee dat scheelt op dat hele traject maar 10 minuten met de stoptrein.
Mja nee dus. Dit ging over de stoptrein Roosendaal richting Antwerpen e.v.

Citaat:

Vanochetnd zag ik in Lage Zwaluwe een SGM drietje rijden als intercity van Eindhoven naar Den Haag. Was te laat voor een foto, maar vond het wel heel erg opvallend, die Sprinters ie je nooit in Braban t.
Was hier ook wel grappig. De interity van <ergens> naar leeuwarden waren 2xPlanV & 1xPlanT
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 17:48
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
deadlock schreef op 04-11-2005 @ 18:38 :
Mja nee dus. Dit ging over de stoptrein Roosendaal richting Antwerpen e.v.


Was hier ook wel grappig. De interity van <ergens> naar leeuwarden waren 2xPlanV & 1xPlanT
Naar Antwerpen-Centraal is het me de stoptrein 45 minuten.
De IC naar Berchem in 26 minuten. Scheelt wel bijna de helft dus ja.

Plan T naar Leeuwarden? Weer iets nieuws. Tussen Roosendaal en Zwolle rijden de laatste dagen ook veel Plan T & V, soms VIRm viertjes en een heel nekele keer een DDAR.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Quantes schreef op 04-11-2005 @ 18:48 :
Naar Antwerpen-Centraal is het me de stoptrein 45 minuten.
De IC naar Berchem in 26 minuten. Scheelt wel bijna de helft dus ja.

Plan T naar Leeuwarden? Weer iets nieuws. Tussen Roosendaal en Zwolle rijden de laatste dagen ook veel Plan T & V, soms VIRm viertjes en een heel nekele keer een DDAR.
Roosendaal - Zwolle vv is in het weekend bijna altijd Plan T / Plan V. Ik heb van de week ook mDDM gespot maar meestal is het doordeweek VIRM.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:53
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-11-2005 @ 19:09 :
Roosendaal - Zwolle vv is in het weekend bijna altijd Plan T / Plan V. Ik heb van de week ook mDDM gespot maar meestal is het doordeweek VIRM.
Ja, voor morgen staan er veel weer veel V en T op de rol (www.somda.nl)
Doordeweeks is het meestal VIRM, maar van de week ook veel PLAN V en T.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Quantes schreef op 04-11-2005 @ 18:48 :
Naar Antwerpen-Centraal is het me de stoptrein 45 minuten.
De IC naar Berchem in 26 minuten. Scheelt wel bijna de helft dus ja.

Plan T naar Leeuwarden? Weer iets nieuws. Tussen Roosendaal en Zwolle rijden de laatste dagen ook veel Plan T & V, soms VIRm viertjes en een heel nekele keer een DDAR.
19V en weet wat van treinen..... Wil je met me trouwen?????


Klopt, maar dat is vnl vanwege de Wijhese crash waar ik btw nog feauteaux van gemaakt heb vanochtend .
VIRM-6 is nog steeds meest gespotte materieel volgens de omloop en volgens de spotters op OVL btw T&V is vanwege gebrek hieraan en DDAR is heel incidenteel, er zijn namelijk nog steeds vrij veel machinisten die hiervoor geen ontheffing hebben
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Quantes schreef op 04-11-2005 @ 19:53 :
Ja, voor morgen staan er veel weer veel V en T op de rol (www.somda.nl)
Doordeweeks is het meestal VIRM, maar van de week ook veel PLAN V en T.
Klopt. Maar das eenmalig. Normaliter is het ook in het weekend vnl VIRM6
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:47
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-11-2005 @ 01:14 :
19V en weet wat van treinen..... Wil je met me trouwen?????


Klopt, maar dat is vnl vanwege de Wijhese crash waar ik btw nog feauteaux van gemaakt heb vanochtend .
VIRM-6 is nog steeds meest gespotte materieel volgens de omloop en volgens de spotters op OVL btw T&V is vanwege gebrek hieraan en DDAR is heel incidenteel, er zijn namelijk nog steeds vrij veel machinisten die hiervoor geen ontheffing hebben
Okee, schat

Citaat:
Klopt. Maar das eenmalig. Normaliter is het ook in het weekend vnl VIRM6
Dat is echt niet waar, ik zie in Roosendaal vaak genoeg V of T wegrijden... laten we het houden op 50/50, hebben we allebei onze zin.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:11
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Wauw, Somda en OVL-gebruikers, het moet niet gekker worden
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:17
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 05-11-2005 @ 17:11 :
Wauw, Somda en OVL-gebruikers, het moet niet gekker worden
Ik zit nu in de aanmeld-procedure voor OVL...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 17:32
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-11-2005 @ 01:14 :
19V en weet wat van treinen..... Wil je met me trouwen?????
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Quantes schreef op 05-11-2005 @ 17:17 :
Ik zit nu in de aanmeld-procedure voor OVL...
Mijn email adres waarmee ik aangemeld was, is verlopen geloof ik. Er zitten een paar vrij bekende namen op die lijst die wel actief zijn, Ilja Vaes, Ben Doedens en nog een paar van die landelijk bekende snuiters.
Als je een vraag over materieel en omlopen hebt, moet je je vragen afvuren in de richting van Johan de Reuver
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:52
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Ik heb wel flink wat treinfoto's gemaakt, maar eigenlijk allemaal bagger omdat ik ze maakte vanuit de trein terwijl ik me verveelde...

Een van mijn enigszins geslaagde foto's is deze:
klik voor vergroting, of als die niet werkt: klik.
Gemaakt vanuit de intercity Utrecht-Amersfoort van 8.53u op 30 juli 2004. In beeld een Plan T als stoptrein naar Hilversum, Weesp en Leiden (vertrek Ut: 8.54u).


Wel geweldig hoor: Somda- en OVL-kenners!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:15
Verwijderd
Station Hamburg, 19 maart 2005


Sail Amsterdam 2005, 17 augustus 2005


Station Oosterbeek, 3 september 2005


Station Oosterbeek, 3 september 2005


Station Hoek van Holland, 1 september 2004


Groningen, 18 juni 2005


Voorlopig genoeg, wellicht binnenkort meer

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 16:17.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 07:48
phlexx
Avatar van phlexx
phlexx is offline
dr zijn serieus mensen die het helemaal tegek vinden om treinen vast te leggen op n plaatje.. Mensen die s ochtends vroeg opstaan om fotos te maken langs t spoor... ik snap het niet! Het is een trein Vertel... Wat doet ut um?

met alle respect voor de mensen die t ècht tof vinden
__________________
Serieuze groet!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 08:19
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
phlexx schreef op 23-11-2005 @ 08:48 :
dr zijn serieus mensen die het helemaal tegek vinden om treinen vast te leggen op n plaatje.. Mensen die s ochtends vroeg opstaan om fotos te maken langs t spoor... ik snap het niet! Het is een trein Vertel... Wat doet ut um?

met alle respect voor de mensen die t ècht tof vinden
Het is mooi om stations omf treinen mooi op de foto te zetten. Ik vind de foto van station Hamburg Hbf erg mooi, en die van de twee stellen VIRM gekoppeld in Oosterbeek ook. Als je dat niets vind, zul je niet begrijpen wat het zo leuk maakt.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 11:05
Verwijderd
Citaat:
phlexx schreef op 23-11-2005 @ 08:48 :
dr zijn serieus mensen die het helemaal tegek vinden om treinen vast te leggen op n plaatje.. Mensen die s ochtends vroeg opstaan om fotos te maken langs t spoor... ik snap het niet! Het is een trein Vertel... Wat doet ut um?

met alle respect voor de mensen die t ècht tof vinden
of als je bijvoorbeeld onderweg bent naar een meeting van een ander subforum in haarlem en door utrecht komt afgelopen vrijdagavond, waarbij je dan opeens een stoomfluit hoort, de grond voelt donderen en met open mond naar een voorbijrijdende 01-1075 aan het kijken bent met een boel Harry Potter figuren in de getrokken rijtuigen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 11:25
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Heeft iemand misschien een foto van een Connexxion-trein? Ik wil weten hoe die eruit zien.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 11:27
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Vice schreef op 23-11-2005 @ 12:25 :
Heeft iemand misschien een foto van een Connexxion-trein? Ik wil weten hoe die eruit zien.
Zoek even bij Somda: http://www.somda.nl/www/files/dgrinfo/NN_XX_DH.pdf
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 11:56
phlexx
Avatar van phlexx
phlexx is offline
Citaat:
Quantes schreef op 23-11-2005 @ 09:19 :
Het is mooi om stations omf treinen mooi op de foto te zetten. Ik vind de foto van station Hamburg Hbf erg mooi, en die van de twee stellen VIRM gekoppeld in Oosterbeek ook. Als je dat niets vind, zul je niet begrijpen wat het zo leuk maakt.
doe een poging tot...
hoe wat en waarom is het interessant dan?
__________________
Serieuze groet!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:44
Verwijderd
Citaat:
phlexx schreef op 23-11-2005 @ 12:56 :
doe een poging tot...
hoe wat en waarom is het interessant dan?
Ik denk dat het hetzelfde ongrijpbare is als bij andere hobbies.
Waarom wordt iemand nat van postzegels of beginnen somigen te drijven bij ferrari's?
Het heeft gewoon iets waardoor je aangetrokken wordt.

Ik vind het geweldig om te zien hoeveel PK's er door zo'n bak verzet worden onder het bulderende lawaai van de compressoren
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:20
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
phlexx schreef op 23-11-2005 @ 12:56 :
doe een poging tot...
hoe wat en waarom is het interessant dan?
Wat dealock ook al zegt. Als je een Dm'90 (Buffel, van die diselstreinen) op ziet trekken bij een station is dat toch mooi, zo'n zwaar gebrom? Ik vind dat mooi. Of je zit boven de motor van een mDDM (7800, oude dubbeldekker zonder loc) en hoort die optrekken.

Of als je in Somda invoert dat je bijvoorbeeld stel 8636 hebt zien rijden in trein 3620 (wat vandaag overigens niet zo was, want die zit ergsn tussen Amsterdam en Vlissingen waarschijnlijk) dan kun je een paar dagen later gewoon zien of die trein nog steeds in diezelfde dienst/omloop rijdt.

Zie je wel, dat kun je gewoon niet uitleggen.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:45
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Quantes schreef op 23-11-2005 @ 12:27 :
Zoek even bij Somda: http://www.somda.nl/www/files/dgrinfo/NN_XX_DH.pdf
bedankt
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vice schreef op 23-11-2005 @ 16:45 :
bedankt
Je bedoelt niet Syntus?
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 18:05
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Miracle schreef op 23-11-2005 @ 18:37 :
Je bedoelt niet Syntus?
Hij bedoelt de omgebouwde DH-1, met Connexxion stickers. Heb daar btw geen foto van, maar zal binnenkort is afreizen naar Marienberg of zo,
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 18:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Quantes schreef op 23-11-2005 @ 19:05 :
Hij bedoelt de omgebouwde DH-1, met Connexxion stickers. Heb daar btw geen foto van, maar zal binnenkort is afreizen naar Marienberg of zo,
Lijntje Almelo-Marienberg? Die heb ik laatst gezien.
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 18:29
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
idontcare schreef op 30-10-2005 @ 19:56 :

[afbeelding]


<3
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 23-11-2005 @ 19:06 :
Lijntje Almelo-Marienberg? Die heb ik laatst gezien.
Daar was de laatste DE2 in lijndienst. sniff, sniff
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 12:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Quantes schreef op 23-11-2005 @ 16:20 :
Of als je in Somda invoert dat je bijvoorbeeld stel 8636 hebt zien rijden in trein 3620 (wat vandaag overigens niet zo was, want die zit ergsn tussen Amsterdam en Vlissingen waarschijnlijk) dan kun je een paar dagen later gewoon zien of die trein nog steeds in diezelfde dienst/omloop rijdt.
Dat vind ik ook heel erg cool ja. Dat de omloop steeds completer wordt met jouw hulp en dan om te zien wat die stellen allemaal uitvreten ondertussen

En tsja, Beneluxlocs (1100) zijn gewoon magisch
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 18:58
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
deadlock schreef op 23-11-2005 @ 23:36 :
Daar was de laatste DE2 in lijndienst. sniff, sniff
Ja, dat waren pas tijden . Al weer lang geleden btw.

deadlock
24M - Lid



gepost op 23-11-2005 @ 23:36

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Miracle schreef op 23-11-2005 @ 19:06 :
Lijntje Almelo-Marienberg? Die heb ik laatst gezien.
--------------------------------------------------------------------------------


Daar was de laatste DE2 in lijndienst. sniff, sniff


Citaat:
En tsja, Beneluxlocs (1100) zijn gewoon magisch
Oh ja, dat heb je in Rsd vaak, dat de motor even uit gaat, en dan weer aan en dat ze dan gelijk optrekken, dan sta je gewoon te trillen op het perron zowat!
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 08:35
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Kunnen de Die-hard trein fans mij hier iets uitleggen?
Ik zit regelmatig in de Intercity van Eindhoven naar Tilburg CS. Vaak is dat een locomotief met daarachter intercity rijtuigen. Hoe gaat dat in Den Haag en Venlo/Eindhoven; worden die treinen omgekeerd of wordt de ene loc. er afgehaald en er voor weer aangezet?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-11-2005 @ 13:46 :
En tsja, Beneluxlocs (1100) zijn gewoon magisch
Er is geen 1100
Het is de serie 11 )
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 25-11-2005 @ 09:35 :
Kunnen de Die-hard trein fans mij hier iets uitleggen?
Ik zit regelmatig in de Intercity van Eindhoven naar Tilburg CS. Vaak is dat een locomotief met daarachter intercity rijtuigen. Hoe gaat dat in Den Haag en Venlo/Eindhoven; worden die treinen omgekeerd of wordt de ene loc. er afgehaald en er voor weer aangezet?
Ja dat kan ik je uitleggen.
Deze treinen "maken kop" in Den Haag en Venlo/Eindhoven.
Dat kan op twee manieren.
1. Stuurstandrijtuig.
Hierbij wordt er een rijtuig aan de trein gekoppeld net zoals bij de treinstellen als dubbeldekkers(trein Zwolle-Roosendaal via Tilburg/Breda), van waaruit de locomotief bestuurd kan worden. Er zit een gehele machinistencabine in.
2. Omlopen.
De locomotief wordt afgekoppeld in "de sjoelbak"(Den Haag CS) en van de achterkant wordt er een andere locomotief aangekoppeld. Dan kannie zo de andere kant op.

In Venlo was er vroeger 1 keer in de 2 tot 4 uur een extra locwissel, want dan ging de trein met een duitse locomotief en nederlandse rijtuigen verder en in Venlo kan er omgeschakeld worden tussen 50Hz/1800V gelijkspanning(Nederlands systeem) en 16tweederdeHz/15.000V wisselspanning(Duits systeem), per bovenleidingsectie. De treinen rijden nu al een jaar of 10(dacht ik) niet meer door, maar er rijdt een uurdienst van Hamm(westf) naar Venlo via Mönchengladbach.

tmi ik weet
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 15:31
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
deadlock schreef op 25-11-2005 @ 15:35 :
Ja dat kan ik je uitleggen.
Deze treinen "maken kop" in Den Haag en Venlo/Eindhoven.
Dat kan op twee manieren.
1. Stuurstandrijtuig.
Hierbij wordt er een rijtuig aan de trein gekoppeld net zoals bij de treinstellen als dubbeldekkers(trein Zwolle-Roosendaal via Tilburg/Breda), van waaruit de locomotief bestuurd kan worden. Er zit een gehele machinistencabine in.
2. Omlopen.
De locomotief wordt afgekoppeld in "de sjoelbak"(Den Haag CS) en van de achterkant wordt er een andere locomotief aangekoppeld. Dan kannie zo de andere kant op.

In Venlo was er vroeger 1 keer in de 2 tot 4 uur een extra locwissel, want dan ging de trein met een duitse locomotief en nederlandse rijtuigen verder en in Venlo kan er omgeschakeld worden tussen 50Hz/1800V gelijkspanning(Nederlands systeem) en 16tweederdeHz/15.000V wisselspanning(Duits systeem), per bovenleidingsectie. De treinen rijden nu al een jaar of 10(dacht ik) niet meer door, maar er rijdt een uurdienst van Hamm(westf) naar Venlo via Mönchengladbach.

tmi ik weet
Kleine correcties:
Het is de serie 1180, niet de serie 11. Zo noemen ze 'm in Belgie dan wel, maar dat hoeven wij in Nederland niet te doen

De treinen met stuurstandrijtuigen (ICRm BD's) rijden niet meer op de Ijssellijn, deze rijden nu in de 800/900 en een enkele keer in de 3500. Tussen Amsterdam en Maastricht/Heerlen dus.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 19:16
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
en niemand post de IC den helder - alkmaar - amsterdam - utrecht - nijmegen (en tussengelegen stationnetjes ) ??!!!!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 19:27
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
deadlock schreef op 25-11-2005 @ 15:30 :
Er is geen 1100
Het is de serie 11 )
Je weet best wat ze bedoelt.

Belgen met een ander systeem.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 08:38
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 25-11-2005 @ 20:16 :
en niemand post de IC den helder - alkmaar - amsterdam - utrecht - nijmegen (en tussengelegen stationnetjes ) ??!!!!
Wat is daarmee dan? Daar rijdt VIRM< geen stuurstandrijtuigen?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Quantes schreef op 26-11-2005 @ 09:38 :
Wat is daarmee dan? Daar rijdt VIRM< geen stuurstandrijtuigen?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 25-11-2005 @ 20:27 :
Je weet best wat ze bedoelt.

Belgen met een ander systeem.
Opzich is het ook een onduidelijk systeem, net zoals bij ons.
We moeten gewoon het o.a. in Duitsland gebruikte systeem gaan invoeren. Gelukkig zijn rijtuigen/wagons allemaal wel RIC/UIC.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:50
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
deadlock schreef op 26-11-2005 @ 13:21 :
Opzich is het ook een onduidelijk systeem, net zoals bij ons.
We moeten gewoon het o.a. in Duitsland gebruikte systeem gaan invoeren. Gelukkig zijn rijtuigen/wagons allemaal wel RIC/UIC.
De belgen hebben een soortgelijk systeem ja.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat vind je van het Koelkastbeleid?
Verwijderd
36 13-12-2005 10:40
De Kantine Fototopic again
Verwijderd
500 30-08-2005 16:53
ARTistiek [Foto's]
mrduck
24 30-03-2004 11:41
Muziek Addicted Music Freaks - fototopic
Verwijderd
277 06-07-2003 12:36
Muziek De eerste Nederlandse Drum 'n bass awards!
Verwijderd
36 07-01-2003 05:38
Lifestyle [ Belachelijke foto's - topic ]
STP
448 01-12-2002 21:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.