Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 17:46
nps
Avatar van nps
nps is offline
Ford Ka 1.3 (2005)

gisteren moest ik voor mijn werk naar zuid-limburg vanuit rotterdam (waarom ik dan een ford ka meekrijg snap ik ook niet helemaal maar afijn. hij was wel helemaal nieuw, ik kreeg m met 7 op de teller en leverde m in met 430, dus hij heeft een mooie vuurdoop gehad ).
Ik vind het nogal een goedkoop wagentje, de materialen zien er plastic uit, en de gedeeltelijk onbeklede deuren maken het er ook niet mooier op. De stoelen zitten kut, ik had serieus last van mijn rug toen ik thuiskwam. Hij heeft een taperecorder (hallo, gloednieuwe auto) en kut boxjes.

Verder schakelt ie nogal stroef en is ie niet bepaald vlot. De stuurbekrachtiging is trouwens wel heel fijn, voelt heel strak. Maar ik zou m niet kopen.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2005, 17:52
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 23-11-2005 @ 18:46 :
Ford Ka 1.3 (2005)

gisteren moest ik voor mijn werk naar zuid-limburg vanuit rotterdam (waarom ik dan een ford ka meekrijg snap ik ook niet helemaal maar afijn. hij was wel helemaal nieuw, ik kreeg m met 7 op de teller en leverde m in met 430, dus hij heeft een mooie vuurdoop gehad ).
Ik vind het nogal een goedkoop wagentje, de materialen zien er plastic uit, en de gedeeltelijk onbeklede deuren maken het er ook niet mooier op. De stoelen zitten kut, ik had serieus last van mijn rug toen ik thuiskwam. Hij heeft een taperecorder (hallo, gloednieuwe auto) en kut boxjes.

Verder schakelt ie nogal stroef en is ie niet bepaald vlot. De stuurbekrachtiging is trouwens wel heel fijn, voelt heel strak. Maar ik zou m niet kopen.
onbeklede gedeeltes ? tape-recorder ? kutstoelen ?

...

dan deed mn ouwe suzuki swift gti t nog beter, alles netjes bekleed, cd-speler aanwezig, heerlijke kuipjes.

zo'n ford ka kost trouwens nog best veel voor zo'n klein karretje, dan verwacht je inderdaad wat beters.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:58
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-11-2005 @ 18:52 :
onbeklede gedeeltes ? tape-recorder ? kutstoelen ?

...

dan deed mn ouwe suzuki swift gti t nog beter, alles netjes bekleed, cd-speler aanwezig, heerlijke kuipjes.

zo'n ford ka kost trouwens nog best veel voor zo'n klein karretje, dan verwacht je inderdaad wat beters.


ja, dit is het interieur, in het echt ziet het er heel plastic uit. Net 'n speelgoedwagen. Mijn auto was knalrood en de bekleding groen/blauw, dus het knalde ook nog eens lekker op elkaar af. Mijn arosa heeft ook niet compleet beklede deuren, maar daar is het nog enigzins stijlvol gedaan.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 18:22
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
nps schreef op 23-11-2005 @ 18:46 :
[B]Verder schakelt ie nogal stroef en is ie niet bepaald vlot.
Dat komt omdat het een nieuwe auto is, pas na bijv. 3000km gaat het schakelen wel een stuk makkelijker en zijn de onderdelen van de motor goed op elkaar ingelopen.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 12:10
Verwijderd
Ford Fiesta 1.3i Laurent David uitvoering, '94
De oude auto van mijn oma, via de erfenis gekregen.
Rijdt fijn, maar helt wel behoorlijk over in de bochten, heeft net als de meeste fords die al iets op leeftijd zijn een nogal erg comfortabele vering.
Meer dan genoeg pk's onder de kap om er fatsoenlijk mee vooruit te komen, erg goede stoelen, kost erg weinig in onderhoud (tot nu toe alleen de achterruitwisser moeten vervangen) en benzine, rijdt iets van 1:15 / 1:16 als je een niet al te zware rechtervoet hebt.
Schakelen is iets minder, gaat nogal stroef.

BMW 318i Executive '01
Nieuwe auto van mijn buren, erg luxe uitstraling, bijna alles érg goed verzorgd, rappe auto maar zuipt heel erg veel als je de cruise control niet gebruikt.
Het standaard audiosysteem dat erin zit is gewoon echt slecht, dat viel echt heel erg tegen, het standaard audiosysteem van een Golf IV is zeker beter.
Achterkant van de auto wil nogal eens gaan glijden, wat niet erg prettig is als je het niet verwacht, als je het weet valt het wel mee.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:27
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
zal ik mijn auto-ervaringen dan ook maar 'ns neerpleuren... komtiedan !

- Kia Rio 1.5LS. (2003).

tsja... t reed. Interieur was iets te veel plastic en iets te hard, maar voelde toch niet echt super-goedkoop aan of zo. Reed best goed, schakelde beetje gevoelloos. Veel te lichte besturing. Dode hoek naar achter irritant, net als het ontbreken van vermogen in lage toeren. Inhalen van 100-135 gebeurde door mij in de 4. Toch best goede, betrouwbare auto aan gehad.

Auto is inmiddels ingeruild.

- Suzuki Swift 1.0gl automaat (1992)

grappig karretje. Dankzij de automaat zo ongeveer de ultieme stadsauto. Topsnelheid een ongekende 140. Veel herrie dan in t interieur, onder de 80 is t autootje nog uit te staan, daarboven mist-ie vermogen en is t vooral veel herrie. Trilt stationair nogal, 3-cilinder-kwaaltje. Wederom dankzij de automaat, rij je wel erg veel auto's dr uit bij t stoplicht. Gewoon, gas intrappen en t ding gaaaaaat- tot aan de 50- als een speer. Da's wel leuk. Van de auto's die hier staan is dit de minst handige voor een lange reis, maar als je in hartje amsterdam moet zijn (bijvoorbeeld) dan is dit ideaal : klein, handig, stuurt licht, overzichtelijk, automaat.

- Suzuki Swift 1.3 GTi (1989)
Sneeeeeeeel. Hard geveerd, verlaagd, knalrood, sportuitlaat, turbo, gechipt. Onvoorstelbaar hoe hard dat ding kon. (hij is inmiddels overleden, helaas.) Ooit eens getest tegen de VW Golf (V) gti van een vriend, de swift was sneller Vanaf stilstand naar 100 in ca. 5 seconden, top rond de 200. Onmenselijk felle gaspedaalreactie.
Minpunt : comfort ? wat ? klein. weinig laadruimte (duh). Eigenlijk geen praktische auto : nerveus, filerijden een ramp. Het ding wou altijd hard, en was bij hoge snelheden pas echt in zn element. En tsja, dit is ne-der-land, dus hard gaat t hier meestal niet.

- Hyundai Getz 1.4 Dynamic (2005)
de vervanger van de rio. Wat handiger, veel meer overzicht door de hogere zitpositie, hoewel je gelukkig geen buschauffeur-hoogte hoeft te bestijgen. Rijdt lekker, best pittig motortje nog. Mist wel vermogen bij lage toeren. Handzame, prettige auto om in te rijden. Hyundai heeft dan misschien geen uberklasse-imago, het autootje voldoet uitstekend. Alles netjes bekleed, alles electrisch, airco. Gewoon een goede, prettige en tot nu toe betrouwbare auto. Stuurt ook stukken beter dan de rio, minder gevoelloos, en dat geld ook voor t schakelen. Zelden een auto gereden die zo fijn schakelt. Schijnt niet t sterkste punt van hyundai te zijn, maar bij deze getz is dat dik in orde. Grootste nadeel : kleine kofferruimte, en door de hoge vorm wel erg windgevoelig, bij hoge snelheden.

Alfa Romeo 33 1.4IE (boxer) (1992)
Prachtige auto om te zien. Staat perfect in de lak, geen roest, de auto is compleet nagekeken en bij aankoop grondig onder handen genomen. Daardoor voelt en rijdt de auto gewoon als nieuw. Geen enkele moeite om moderne grote diesels bij te houden. De swift was dan wel wat sneller weg, deze rijdt uiteindelijk echt een stuk beter. Meer comfort, veel luxe (alles electrisch), en een geweldig boxer-geluid en bijbehorende prestaties. 4-deurs, veel laadruimte. Verbruikt tot mijn eigen verbazing weinig (1 op 15, met een normale 'actieve' rijstijl). nadeel : dure verzekering en belasting. Zicht naar achter beperkt (ook door de af fabriek gemonteerde achterspoiler, en de nogal vlak liggende achterruit). Ontzettend felle reactie op gaspedaal. (2x zoveel gas is 4x zo hard optrekken, volgens mij). Veel trekkracht bij lage toeren, vanaf 1500 toeren rijdt-ie al prettig, zelfs bij 1000 toeren trekt de motor de auto wel goed mee, hoewel ik dan toch echt wel terug ga schakelen. Het meeste vermogen zit rond de 4000 toeren, 120 in de 5 rij je 3000 toeren, dus ideaal. Gewoon, gas geven = onmiddelijke reactie. Prachtig.

wel is de zitpositie soms iets te laag, da's met uitkijken wat onhandig. ook is wegrijden met vol gas niet zo'n goed idee, dan moet je t stuur echt goed beethouden om de auto in bedwang te houden. Een goede auto, en tot nu toe betrouwbaar. Maar geen auto die met zich laat spelen, zoals de swift dat deed.

jemig wat een lang verhaal is t geworden... de rest komt nog wel een keer.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:29
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 06-12-2005 @ 13:10 :
[B]
BMW 318i Executive '01
Achterkant van de auto wil nogal eens gaan glijden, wat niet erg prettig is als je het niet verwacht, als je het weet valt het wel mee.
dat doen de meeste bmw's.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-12-2005 @ 17:29 :
dat doen de meeste bmw's.
kan, wordt je alleen niet verteld als je die auto koopt
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:52
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 06-12-2005 @ 17:37 :
kan, wordt je alleen niet verteld als je die auto koopt
zoiets heet achterwielaandrijving.. ja dat kan gaan glijden.. dat is over het algemeen wel bekend dacht ik...
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
rossi46 schreef op 06-12-2005 @ 17:52 :
zoiets heet achterwielaandrijving.. ja dat kan gaan glijden.. dat is over het algemeen wel bekend dacht ik...
heh klopt, wist niet dat bmws achterwielaandrijving hadden, weer wat geleerd
overigens is de volvo 940 óók achterwiel aangedreven en die heeft die neiging véél minder dan die 318i.
Plus het feit dat het niet míjn auto is he, ik wist dat dus vantevoren niet, zorgt wel voor leuke momenten
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 19:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 06-12-2005 @ 17:54 :
heh klopt, wist niet dat bmws achterwielaandrijving hadden, weer wat geleerd
overigens is de volvo 940 óók achterwiel aangedreven en die heeft die neiging véél minder dan die 318i.
Plus het feit dat het niet míjn auto is he, ik wist dat dus vantevoren niet, zorgt wel voor leuke momenten
volvo 940i is toch veel zwaarder dan een 3-serie... overigens, als je een bmw koopt heb je een proefrit gemaakt, dus dan weet je dat. En dat bmw-s achterwielaandrijving hebben, tsja, is toch wel vrij algemeen bekend en staat ook wel in de foldertjes. Achterwielaandrijving = eerder neiging tot slipgedrag, maar ook makkelijker te corrigeren.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-12-2005 @ 20:12 :
volvo 940i is toch veel zwaarder dan een 3-serie... overigens, als je een bmw koopt heb je een proefrit gemaakt, dus dan weet je dat. En dat bmw-s achterwielaandrijving hebben, tsja, is toch wel vrij algemeen bekend en staat ook wel in de foldertjes. Achterwielaandrijving = eerder neiging tot slipgedrag, maar ook makkelijker te corrigeren.
ja, maar als je het goed had gelezen had je gezien dat het niet mijn auto is maar die van de buren en ik er dus geen proefrit mee gemaakt heb
en ik lees geen foldertjes
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 19:47
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Achterwielaandrijving wil niet per definitie eerder slippen of iets dergelijks. Ligt er maar net aan hoeveel grip je hebt, en dat is weer afhankelijk van de afstelling van het onderstel, gebruikte banden, enzovoort. Een Porsche 911 (even de echte oude types uitgezonderd) staan er juist om bekend dat ze zoveel grip hebben. Zijn niet voor niets succesvol op het circuit Zo'n 911 kun je, op de GT2/3 of RS modellen na, amper laten uitbreken. Veel gewicht op (en achter) de achteras in combinatie met brede banden.
Een 318i heeft als het goed sneller last van onderstuur, dus ik vind het knap als je achterkant dan om komt zetten. Dat lukt je sowieso alleen bij een glad wegdek, bij droog mis je vermogen of lukt slechts heel kortstondig
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 20:22
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
Tom schreef op 06-12-2005 @ 20:47 :
Achterwielaandrijving wil niet per definitie eerder slippen of iets dergelijks. Ligt er maar net aan hoeveel grip je hebt, en dat is weer afhankelijk van de afstelling van het onderstel, gebruikte banden, enzovoort. Een Porsche 911 (even de echte oude types uitgezonderd) staan er juist om bekend dat ze zoveel grip hebben. Zijn niet voor niets succesvol op het circuit Zo'n 911 kun je, op de GT2/3 of RS modellen na, amper laten uitbreken. Veel gewicht op (en achter) de achteras in combinatie met brede banden.
Een 318i heeft als het goed sneller last van onderstuur, dus ik vind het knap als je achterkant dan om komt zetten. Dat lukt je sowieso alleen bij een glad wegdek, bij droog mis je vermogen of lukt slechts heel kortstondig
je hebt ook iets dat raggen heet.. een vriend vanme kan mijn zijn oldskool 316 automaat ook dwars door bochten (met droog weer) tis maar net hoe erg je aan het raggen bent...
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 14:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tom schreef op 06-12-2005 @ 20:47 :
Achterwielaandrijving wil niet per definitie eerder slippen of iets dergelijks. Ligt er maar net aan hoeveel grip je hebt, en dat is weer afhankelijk van de afstelling van het onderstel, gebruikte banden, enzovoort. Een Porsche 911 (even de echte oude types uitgezonderd) staan er juist om bekend dat ze zoveel grip hebben. Zijn niet voor niets succesvol op het circuit Zo'n 911 kun je, op de GT2/3 of RS modellen na, amper laten uitbreken. Veel gewicht op (en achter) de achteras in combinatie met brede banden.
Een 318i heeft als het goed sneller last van onderstuur, dus ik vind het knap als je achterkant dan om komt zetten. Dat lukt je sowieso alleen bij een glad wegdek, bij droog mis je vermogen of lukt slechts heel kortstondig
een 320 (318 weinig ervaring mee) kun je prima uit laten breken, als je maar durft. Als je een bocht hard genoeg instuurt is het voornamelijk een kwestie van aangedreven wielen die nog rechtdoor willen, terwijl de voorkant de bocht nog wil doorrijden (euh... je snapt me wel hoop ik). Erg leuk, en redelijk gevaarlijk als ik zie wat voor mensen in wat oudere bmw-tjes rondrijden.

overigens is bij een nieuwe 911 het gewicht volgens mij juist meer 50/50 verdeelt, en juist niet zo belachelijk veel gewicht op de achteras als bij een oudere 911. (een 911 uit 1975 is een regelrechte ramp om in te rijden. Leuk, dat wel, maar wel gevaarlijk.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 18:04
Verwijderd
Heh, dat van die 911 kan een vriend van mn pa beamen. Hij had 'm net gekocht destijds, ging even een ritje maken, het regende, hij nam de bocht te hard voor de 911 en toen was het BAM! Weg bushokje
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 19:45
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Een oudere 3 serie zal je ook makkelijker dwars krijgen dan een nieuwe. De recente modellen 3 serie hebben eerder last van onderstuur en dat gaat na pushen over in overstuur. Is met opzet gedaan ivm veiligheid.
En een 911 met 50/50 gewichtsverdeling? als de motor achter de achteras ligt? das knap verwar je hem niet met de Cayman of Boxster S? Dat is een middenmotor en die hebben iets van 47/53 ofzo.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:58
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tom schreef op 07-12-2005 @ 20:45 :
Een oudere 3 serie zal je ook makkelijker dwars krijgen dan een nieuwe. De recente modellen 3 serie hebben eerder last van onderstuur en dat gaat na pushen over in overstuur. Is met opzet gedaan ivm veiligheid.
En een 911 met 50/50 gewichtsverdeling? als de motor achter de achteras ligt? das knap verwar je hem niet met de Cayman of Boxster S? Dat is een middenmotor en die hebben iets van 47/53 ofzo.
nee, ik verwar ze niet. Ik zeg ook niet dat de gewichtsverdeling van een 911 perfect is - verre van dat zelfs - maar het ging me er om dat er wel veel gedaan is aan die gewichtsverdeling. (de gewichtsverdeling van een nieuwe 911 is stukken beter dan van een oude. Overigens is het vrij vreemd dat er nog steeds 911'jes gemaakt worden; als het aan porsche had gelegen was de 944 de standaard geworden, vanwege de rare plek van t gewicht in een 911.)

overigens, wat je zegt over nieuwe 3-series zou best zo zijn, maar dan vraag ik me toch af hoe ze t voor elkaar gekregen hebben om t hele karakter van een auto nogal te veranderen. (serieus, hoe ?)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 22:42
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Mensen die ervaring hebben met een Alfa Romeo 147 of 156?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:42
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Yep, veeeel ervaring met de 156. Vraag maar raak
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 19:51
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
alfa's zijn leuke auto's om in te rijden. En voor zover ik ervaring heb, niet minder betrouwbaar dan een opel of een ford.

mn huidige alfa 33 is in elk geval een ontzettend lekker auto om in te rijden, perfecte balans tussen comfort en sportiviteit en een behoorlijk surplus aan vermogen. Onderhoudskosten zijn iets hoger dan het gemiddelde, denk ik, maar niet schrikbarend. Daar komt bij dat ik nogal precies ben als het op onderhoud aan komt, dus ik maar het ook niet goedkoop eigenlijk. (en heb dan ook een exemplaar uit 1992 weten te vinden met complete onderhoudshistorie, en eerlijk gezegd, stel dat je willekeurig welke auto maar alfa in het bijzonder wil kopen, zou ik je toch willen aanraden geen auto zonder onderhoudsboekjes te kopen. Het zegt iets over het onderhoud, maar nog belangrijker, over de zorgvuldigheid van de vorige eigenaar. Alfa's rijden heerlijk, maar zijn niet hufter-proof.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 20:56
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
147 ervaring hier
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 23:27
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Laat eens horen dan?

Is het een goede auto om mee te beginnen (zowel 147 als 156), rijd ie lekker, zuinig, kost ie niet al te veel, zijn de roddels waar over Alfa Romeo dat ze na een tijdje kuren gaan vertonen (electronica, e.d), veel onderhoud aan gehad?was je tevreden?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 00:32
Verwijderd
Enige ervaring die ik heb met een 147 was het zien van een die met te hoge snelheid over een rotonde heenschoot en nét niet in een slip raakte
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 09:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-12-2005 @ 00:27 :
zijn de roddels waar over Alfa Romeo dat ze na een tijdje kuren gaan vertonen (electronica, e.d), veel onderhoud aan gehad?
nee.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 08:49
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-12-2005 @ 00:27 :
Laat eens horen dan?

Is het een goede auto om mee te beginnen (zowel 147 als 156), rijd ie lekker, zuinig, kost ie niet al te veel, zijn de roddels waar over Alfa Romeo dat ze na een tijdje kuren gaan vertonen (electronica, e.d), veel onderhoud aan gehad?was je tevreden?
Als je hem kunt betalen is het een prima auto om mee te beginnen Heb geen ervaring met de 147, maar een 156 rijdt heel veel beter dan de concurrentie. Benzinemotoren heb ik niet veel ervaring mee, maar al te zuinig zijn die niet. Plus dat de bougies duur zijn ivm twinspark. Kuren vallen reuze mee, meer dan normale slijtage heb ik nog niet echt meegemaakt. Voeg me anders even toe op msn ofzo, dan kun je wat meer gerichte vragen stellen..

Mijne is ook te koop btw
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 10:41
limsoojung
Avatar van limsoojung
limsoojung is offline
misschien idee, om beoordelingen aan te vullen met een foto + geschatte marktwaarde. Vooral het laatste kan wel nuttig zijn als mensen zoeken naar een occasiontje (zoals ik) binnen een bepaald budget.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 11:04
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
limsoojung schreef op 12-12-2005 @ 11:41 :
misschien idee, om beoordelingen aan te vullen met een foto + geschatte marktwaarde. Vooral het laatste kan wel nuttig zijn als mensen zoeken naar een occasiontje (zoals ik) binnen een bepaald budget.
wat je betaalt hangt toch echt van meer dingen af dan dat je op een foto kan zien.

overigens, over het verbruik van een alfa : een boxer (dat zijn wat oudere alfa's vaak) KAN erg zuinig zijn, maar een alfa nodigt niet uit tot een zuinige rijstijl. Ik denk dat dat voor de twin spark motoren ook geldt. (die dure bougies, waarvan je 2 per cilinder nodig hebt, komen je dacht ik op rond de 250 euro te staan, incl. montage. dan gaan ze wel 100.000 km mee. Als je dus een alfa 156 met een km-stand van 190.000 koopt, dan weet je ook dat wat je eerste kostenpost zal zijn.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 13:58
Verwijderd
Citaat:
limsoojung schreef op 12-12-2005 @ 11:41 :
misschien idee, om beoordelingen aan te vullen met een foto + geschatte marktwaarde. Vooral het laatste kan wel nuttig zijn als mensen zoeken naar een occasiontje (zoals ik) binnen een bepaald budget.
of!

www.marktplaats.nl
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 18:04
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Mijn Alfa 147 heeft een 'simpele' 1.6 met 105pk. Ik heb een gemiddeld verbruik van 1 op 11, en dat is met een rustige tot normale rijstijl.
Verder heb ik er 75.000km mee gereden en geen problemen gehad. Onderhoud is wel net iets duurder dan de concurrentie. Als je voor kwaliteit gaat is Alfa misschien niet de beste keuze (niet dat ik er ontevreden over ben!), het kan best zijn dat er ergens een rammeltje zit. Die kans is bij onze duitse vrienden wat kleiner, uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
Dat navigatiesysteem van Alfa schijnt trouwens bagger te zijn, voor de rest heb ik nog nooit problemen gehad met de elektronica.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 18:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tom schreef op 12-12-2005 @ 19:04 :
Mijn Alfa 147 heeft een 'simpele' 1.6 met 105pk. Ik heb een gemiddeld verbruik van 1 op 11, en dat is met een rustige tot normale rijstijl.
Verder heb ik er 75.000km mee gereden en geen problemen gehad. Onderhoud is wel net iets duurder dan de concurrentie. Als je voor kwaliteit gaat is Alfa misschien niet de beste keuze (niet dat ik er ontevreden over ben!), het kan best zijn dat er ergens een rammeltje zit. Die kans is bij onze duitse vrienden wat kleiner, uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
Dat navigatiesysteem van Alfa schijnt trouwens bagger te zijn, voor de rest heb ik nog nooit problemen gehad met de elektronica.
mwa, mijn alfa 33 is toch echt een stuk stiller (mbt kraaktjes, rammeltjes, piepjes) dan mn ouwe swift gti was. onderhoud is niet duurder dan, bv, een bmw, en in die klasse zit een leuke alfa eigenlijk wel.

(en elektronicaproblemen zijn een verplichte optie op de mercedes s-klasse tegenwoordig he...)

over dat verbruik, toch raar. mn 33 rijdt gemiddeld 1 op 13, en daar zitten 80% korte afstanden bij. en ik rij niet echt heel erg rustig. ook niet asociaal hard of zo, en ik probeer wel een beetje zuinig te rijden, maar ik rij niet als een opa of zo... maar een 147 is ook wel wat zwaarder en hoger dan een 33, misschien is dat t .
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 18:12
Verwijderd
de vorige S-klasse wel ja, nieuwste niet meer voor zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 18:44
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-12-2005 @ 19:09 :
mwa, mijn alfa 33 is toch echt een stuk stiller (mbt kraaktjes, rammeltjes, piepjes) dan mn ouwe swift gti was. onderhoud is niet duurder dan, bv, een bmw, en in die klasse zit een leuke alfa eigenlijk wel.
Ik hoor mijn auto (wanneer ie nog koud is) behoorlijk kraken als ik over drempels rijd. Draagarmrubbers oid. En het rooster net achter de voorruit kraakt erg zodra de verwarming aanzet, dan zet dat rooster vanwege de warmte uit ofzo. Ook rechtsachter hoor ik wel eens een rammeltje. Maakt allemaal niet uit, heb de muziek toch altijd aanstaan. Ligt er maar net aan wat je referentie is en wat je belangrijk vind. Als je uit een Audi komt (en die destijds vanwege de kwaliteit gekocht hebt) zul je je sneller ergeren aan rammeltjes. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Citaat:
over dat verbruik, toch raar. mn 33 rijdt gemiddeld 1 op 13, en daar zitten 80% korte afstanden bij. en ik rij niet echt heel erg rustig. ook niet asociaal hard of zo, en ik probeer wel een beetje zuinig te rijden, maar ik rij niet als een opa of zo... maar een 147 is ook wel wat zwaarder en hoger dan een 33, misschien is dat t .
Tja, m'n 147 weegt 1150kg en met 105pk heb je net genoeg vermogen. Toevallig net 57 liter getankt (inhoud van 60 liter) en 665km gereden. Zo'n 1 op 11,6. En dat is zuinig, want heb veel snelwegkilometers gemaakt, groot deel 120km/u op de cruisecontrol.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 21:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tom schreef op 12-12-2005 @ 19:44 :
Ik hoor mijn auto (wanneer ie nog koud is) behoorlijk kraken als ik over drempels rijd. Draagarmrubbers oid. En het rooster net achter de voorruit kraakt erg zodra de verwarming aanzet, dan zet dat rooster vanwege de warmte uit ofzo. Ook rechtsachter hoor ik wel eens een rammeltje. Maakt allemaal niet uit, heb de muziek toch altijd aanstaan. Ligt er maar net aan wat je referentie is en wat je belangrijk vind. Als je uit een Audi komt (en die destijds vanwege de kwaliteit gekocht hebt) zul je je sneller ergeren aan rammeltjes. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

Tja, m'n 147 weegt 1150kg en met 105pk heb je net genoeg vermogen. Toevallig net 57 liter getankt (inhoud van 60 liter) en 665km gereden. Zo'n 1 op 11,6. En dat is zuinig, want heb veel snelwegkilometers gemaakt, groot deel 120km/u op de cruisecontrol.
mwa, dat verbruik verbaast me. (mijn volgende auto wordt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weer een italiaan, en dan ws een alfa, en een 147 is toch wel erg leuk, hoewel ik een 146 mooier vind. en van nieuwere auto's zou je denken dat ze zuiniger zouden zijn als de auto die ze opvolgen.)

wat betreft die kraakjes; ik zal waarschijnlijk een erg goed exemplaar 33 hebben. mn referentiekader is vrij groot, en mijn alfa33 kraakt niet meer dan (vorige type) audi a4.

dat probleem met de verwarming komt me overigens wel bekend voor. die verwarming is sowieso wat aan de zwakke kant, op korte eindjes. ben je net waar je wezen moet, wordt t ein-de-lijk warm.

maar om vanuit mijn perspectief antwoord te geven op de vraag 'wel of geen alfa' : niet bang zijn om een alfa te kopen, ze zijn niet extreem onbetrouwbaar. Wel willen sommige zaken weleens wat wispelturig zijn (elektrische ramen zijn bij mij bv al een keer gemaakt), maar daar krijg je een fenomenaal weggedrag voor terug. Alfa rijden = 200% van het genot van bv een vw, met 110% van de kosten van bv een vw.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 22:34
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Tom schreef op 12-12-2005 @ 19:44 :
En het rooster net achter de voorruit kraakt erg zodra de verwarming aanzet, dan zet dat rooster vanwege de warmte uit ofzo.
Oh heb jij dat ook al

Vreselijk irritant is dat zeg
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 19:42
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
VW Touran (2005)

Auto ligt goed op de weg. De binennruimte is uitmuntend, je zit echt als een vorst. Stoelen enigszins hard, maar wel comfortabel voor langere ritten. Achterin kun je als volwassen persoon ook goed zitten.
De versnellingsbak vind ik een wat te lange pook hebben, en het schakelen gaat ook niet altijd even soepel. De 1600 benzine is verschrikkelijk kut om onder de kap te hebben. Erg traag en als je een beetje vooruit wilt komen moet je 'm flink doortrekken.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 19:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 14-12-2005 @ 20:42 :
VW Touran (2005)

Auto ligt goed op de weg. De binennruimte is uitmuntend, je zit echt als een vorst. Stoelen enigszins hard, maar wel comfortabel voor langere ritten. Achterin kun je als volwassen persoon ook goed zitten.
De versnellingsbak vind ik een wat te lange pook hebben, en het schakelen gaat ook niet altijd even soepel. De 1600 benzine is verschrikkelijk kut om onder de kap te hebben. Erg traag en als je een beetje vooruit wilt komen moet je 'm flink doortrekken.
ik heb er ooit eens in gezeten, maar niet achter t stuur. (als bijrijder dus). Op zich ben ik t wel met je eens, behalve dan die stoelen. Zoals bij zoveel duitse auto's, vond ik de stoelen echt veel en veel te hard. Maar goed, smaken zullen ook daar wel verschillen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 20:24
nps
Avatar van nps
nps is offline
Mini Cooper (geen idee)

Eindelijk was het dan zover - dit weekend heb ik dan mijn cooper met tankpas (hehehe). Vandaag Rotterdam - Maastricht mee gedaan. Wat een leuke, leuke, leuke auto! Net een kart. Hij is snel, stuurt superstrak (niets is leuker dan met een mini door de bocht), maakt leuke herrie als je gast, en is bijzonder comfortabel. Vooral 's nachts is het interieur gaaf, en stijlvol afgwerkt (deuren zonder "rand" aan de bovenkant! ohhh!).

hij is klein, niet echt zuinig, er passen niet fatsoenlijk 4 mensen in, maar ik zou m zo nemen. Gewoon, omdat ie zo leúk is!
__________________
__________________

Laatst gewijzigd op 17-12-2005 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 22:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nieuw model mini zeker ? (... )
(ff serieus, best een leuke auto om te zien. Je weet mn mening, maar het kan echt wel slechter. Gefeliciteerd ! Ow, en die tankpas, mag ik die eens lenen.... ?)


niets is leuker ? mwa, ik kan wel t een en ander verzinnen dat leuker is hoor.

Overigens : ik zoek per september 2006 een auto op LPG G3 of diesel, dus ik zit nu al af en toe wat te zoeken. Iemand ervaringen met de volgende auto's ? vanwege budget, alle auto's stammen zo rond '95/'96.

- Lancia Dedra (op diesel of lpg)
- Lancia Delta (liefst een HPE diesel)
- Alfa Romeo 156 (met de JTD)
- Alfa 155
- BMW 318 (liefst een touring dan)
- Mazda 626

of heeft andere leuke suggesties, niet duurder dan 4000 euro (ja, alle genoemde auto's heb ik voor die bedragen zien staan. De Alfa 156 is wel wat duurder meestal overigens, maar september duur nog ff.), liefst zo rond de 3000 euro. Bouwjaar niet ouder dan 1992. (mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een lancia of een alfa, eigenlijk. Een leuke bmw is ook een aardig alternatief. Zolang t maar niet saai en standaard is. Ik zoek een auto voor dagelijks vervoer, 80km heen en 80km terug. Comfort is dus belangrijk, betrouwbaarheid ook, maar ik ben zelf vrij handig. )

... mn post is wat langer geworden dan de bedoeling was, sorry, komt door t tijdstip...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 23:12
phlexx
Avatar van phlexx
phlexx is offline
Citaat:
nps schreef op 17-12-2005 @ 21:24 :
Mini Cooper (geen idee)

Eindelijk was het dan zover - dit weekend heb ik dan mijn cooper met tankpas (hehehe). Vandaag Rotterdam - Maastricht mee gedaan. Wat een leuke, leuke, leuke auto! Net een kart. Hij is snel, stuurt superstrak (niets is leuker dan met een mini door de bocht), maakt leuke herrie als je gast, en is bijzonder comfortabel. Vooral 's nachts is het interieur gaaf, en stijlvol afgwerkt (deuren zonder "rand" aan de bovenkant! ohhh!).

hij is klein, niet echt zuinig, er passen niet fatsoenlijk 4 mensen in, maar ik zou m zo nemen. Gewoon, omdat ie zo leúk is!
aaai..blije mini-hippie....
hij rijdt masterlijk hoor je minietje.. nu is mn streven naar n bmw-motor alleen nog maar meer geworden bmw for president (ofzoiets)
__________________
Serieuze groet!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 10:48
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-12-2005 @ 20:56 :
ik heb er ooit eens in gezeten, maar niet achter t stuur. (als bijrijder dus). Op zich ben ik t wel met je eens, behalve dan die stoelen. Zoals bij zoveel duitse auto's, vond ik de stoelen echt veel en veel te hard. Maar goed, smaken zullen ook daar wel verschillen.
Duitse stoelen zijn inderdaad behoorlijk hard, maar ze bieden wel goede ondersteuning vaak. Als je van die hele zachte (Franse ) stoelen hebt, dan heb je na een lange (2+ uur) rit toch vaak een beetje last hier en daar.
Zelf zweer ik bij Volvo stoelen. Niet te hard, niet te zacht. Zeer goede ondersteuning en aanpasbaarheid (zoals lendesteun). Maar ja, m'n volvo staat bij het schadeherstelbedrijf.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 11:15
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-12-2005 @ 23:28 :
nieuw model mini zeker ? (... )
(ff serieus, best een leuke auto om te zien. Je weet mn mening, maar het kan echt wel slechter. Gefeliciteerd ! Ow, en die tankpas, mag ik die eens lenen.... ?)
neh, denk uit 2002/2003 ofzo, stond 56nog iets op de teller. Het bedrijf waarvoor ik werk heeft een stuk of 8 van die dingen waar de werknemers (mits ze ook moeten werken natuurlijk) naar believen mee mogen rondkarren.

Leuker? Ik heb het nog niet leuker gereden moet ik zeggen Heb je wel 'ns erin gereden? Zoniet, kom ik vandaag naar je toe, mag je 'm uitproberen en dan praten we wel weer verder

ohja, ik kan nu ook gefundeerd zeggen dat je een mini níet voor de veiligheid moet kopen. Want je hebt continu de neiging om veel te hard te gana rijden (hij klinkt dan zo gaaf!) en snoeihard de ideale lijn in bochtjes te gaan rijden (hij stuurt zo fijn!)

ohja phlexx heeft er ook in gereden inderdaad, hij vond hem ook "masterlijk".
__________________
__________________

Laatst gewijzigd op 18-12-2005 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 13:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 18-12-2005 @ 12:15 :
neh, denk uit 2002/2003 ofzo, stond 56nog iets op de teller. Het bedrijf waarvoor ik werk heeft een stuk of 8 van die dingen waar de werknemers (mits ze ook moeten werken natuurlijk) naar believen mee mogen rondkarren.

Leuker? Ik heb het nog niet leuker gereden moet ik zeggen Heb je wel 'ns erin gereden? Zoniet, kom ik vandaag naar je toe, mag je 'm uitproberen en dan praten we wel weer verder

ohja, ik kan nu ook gefundeerd zeggen dat je een mini níet voor de veiligheid moet kopen. Want je hebt continu de neiging om veel te hard te gana rijden (hij klinkt dan zo gaaf!) en snoeihard de ideale lijn in bochtjes te gaan rijden (hij stuurt zo fijn!)

ohja phlexx heeft er ook in gereden inderdaad, hij vond hem ook "masterlijk".
leuker ? 1)een mini cooper s, origineel dan he. 2)mn ouwe swift gti turbo. 3)een ferrari 360 (maar goed, die kost nogal veel meer).

mini's zijn niet verkeerd, ik vind die dingen alleen te groot vergeleken met de binnenruimte. Het concept van een mini was juist 'maximale binnenruimte, minimale afmetingen', en daar zie je nu weinig van terug.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 23:45
phlexx
Avatar van phlexx
phlexx is offline
Citaat:
nps schreef op 18-12-2005 @ 12:15 :
...ohja phlexx heeft er ook in gereden inderdaad, hij vond hem ook "masterlijk".
jep... k ben verliefd <3

(ik noem:
› 0 - 60 in de eerste versnelling: hoor het geluid: <3 ×10³
› snel reageren op gasgeven
› bochtenwerk: hmm heerlijk
› al de lightdetails by night: te vet

wel wat nadelen:
› ik miste de ska blokjes op het dak, of de engelse vlag
› misschien wat flames op de zijkant
› sportuitlaatje zou leuk zijn (mn oren willen meeeeeeer )
...of ben ik nu te krenterig

dus algeheel oordeel: hmm zo rond de 9

dus ja...ik ben enthiousiast)
__________________
Serieuze groet!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 11:51
ViperDax
Avatar van ViperDax
ViperDax is offline
tsja.. je kan ook 2x zowat min of meer van de weg gedrukt worden waardoor je 2x je afslag mist...
mensen moet beter opletten waar ze rijden en wie om hun heenwaar heen wil...
__________________
Niet vrijgezel, niet bezet, maar zeker niet beschikbaar!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 17:47
nps
Avatar van nps
nps is offline
wat wil je daarmee zeggen?



ik mis m nu al
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 17:40
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Ik heb vandaag in een Cooper S gereden. Tof wagentje! Ben 70pk meer gewend maar dit viel zeker niet tegen. Lekker felle reactie op het gaspedaal en wegligging is ook goed. Alleen reageerde ie in sommige gevallen wat nerveus bij slecht wegdek. Maargoed, het was ook nat. Zat trouwens een sportuitlaat op, dat was echt top (knetterde soms lekker)!
Januari ga ik voor wat anders kijken en een Cooper S maakt een goede kans (en anders een BMW (E46) 3 serie, 320i of 325i) of ik moet een erg beroerde inruilprijs terugkrijgen, dan moet ik er nog even over nadenken.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 17:01
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Tom schreef op 21-12-2005 @ 18:40 :
Ik heb vandaag in een Cooper S gereden. Tof wagentje! Ben 70pk meer gewend maar dit viel zeker niet tegen. Lekker felle reactie op het gaspedaal en wegligging is ook goed. Alleen reageerde ie in sommige gevallen wat nerveus bij slecht wegdek. Maargoed, het was ook nat. Zat trouwens een sportuitlaat op, dat was echt top (knetterde soms lekker)!
Januari ga ik voor wat anders kijken en een Cooper S maakt een goede kans (en anders een BMW (E46) 3 serie, 320i of 325i) of ik moet een erg beroerde inruilprijs terugkrijgen, dan moet ik er nog even over nadenken.
Als vervanger van de S2000 neem ik aan? Misschien kan ik wat voor je betekenen, heb een tijd bij BMW gewerkt en heb nog wat contacten
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 19:03
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Tom schreef op 21-12-2005 @ 18:40 :
Ik heb vandaag in een Cooper S gereden. Tof wagentje! Ben 70pk meer gewend maar dit viel zeker niet tegen. Lekker felle reactie op het gaspedaal en wegligging is ook goed. Alleen reageerde ie in sommige gevallen wat nerveus bij slecht wegdek. Maargoed, het was ook nat. Zat trouwens een sportuitlaat op, dat was echt top (knetterde soms lekker)!
Januari ga ik voor wat anders kijken en een Cooper S maakt een goede kans (en anders een BMW (E46) 3 serie, 320i of 325i) of ik moet een erg beroerde inruilprijs terugkrijgen, dan moet ik er nog even over nadenken.
zit ook een sportuitlaatje (nouja, sportief uitlaatje) onder die gewone mini, als je er een beetje leuk mee optrekt klinkt hij lekker hoor
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 19:10
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Klopt

Maar een Cooper S, en dan zeker een Works, met Supersprint uitlaatsysteem is echt een hele ervaring
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto rijlessen
Verwijderd
17 11-08-2012 22:28
Drugs & Alcohol Blowen in de auto
Nickson
101 23-02-2009 17:11
Verkeer & Vervoer Ergernissen, tips en ervaringen in de auto
TopDrop
92 18-02-2008 10:13
Verkeer & Vervoer Eerste auto!
Ehren18
48 15-01-2008 13:36
Verkeer & Vervoer Nieuwe auto
Schuah
19 25-02-2006 13:30
Werk, Geld & Recht auto opengebroken, wat nu?
Tiño
3 15-08-2005 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.