Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2006, 09:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik weet dat je bent gestopt, maar dat je niet op examentijden kunt lessen lijkt me opzich niet zo'n groot probleem.
Tijdens mijn examen reed ik op een knetterdrukke snelweg, terwijl ik dat met lessen nog nooit geoefend had (snelweg wel, maar nog nooit een drukke).
Ook zou je van rijschool kunnen wisselen, maar goed, daar zal je zelf wel aan gedacht hebben. Ik zal verder m'n mond er over houden.
__________________
Advertentie
Oud 04-05-2006, 09:27
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-05-2006 @ 12:03 :
Je leeft weer!
Het heeft even geduurd, maar ja, ik leef weer.
__________________
Wark!
Oud 04-05-2006, 12:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Lilium schreef op 04-05-2006 @ 10:03 :
Nee, natuurlijk niet. Ik denk dat het jou wel lukt namelijk. Ik duim in ieder geval heel hard voor je.
Ik weet dat het zonde is dat ik gestopt ben. Als ik 30 ben en ik van mijn eigen salaris rijlessen kan betalen, zal ik het waarschijnlijk wel weer oppakken.
Bedankt

Mja, het is sowieso irritant als je ergens anders rijles hebt dan waar je woont, volgens mij.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 04-05-2006, 14:04
C-TaL
C-TaL is offline
Kun je dan niet gewoon in je studiestad gaan lessen..?

Laatst gewijzigd op 04-05-2006 om 14:14.
Oud 04-05-2006, 14:15
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
C-TaL schreef op 04-05-2006 @ 15:04 :
Ik vind het juist fijn om op verschillende plekken te rijden dan de hele tijd hetzelfde...zo frustrerend als ik elke keer op dezelfde plek hetzelfde verkeerd doe
Ja, maar volgens mij wordt hier bedoeld dat je eerst in de ene stad hebt gelesd en vervolgens verhuisd bent ergens anders heen en dan is het best lastig om daar verder te gaan met lessen, omdat je je vorige stad net een beetje kende qua moeilijke stukjes enzo.

19 mei definitief m'n examen, hoop dat ik meteen slaag, dat zou op zich wel moeten kunnen, ik kan het wel. Ik moet om 11:40 dus mooie tijd (heeft mijn instructeur 'geregeld' )
Oud 04-05-2006, 15:35
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 04-05-2006 @ 15:15 :


19 mei definitief m'n examen, hoop dat ik meteen slaag, dat zou op zich wel moeten kunnen, ik kan het wel. Ik moet om 11:40 dus mooie tijd (heeft mijn instructeur 'geregeld' )
Oeh, dat is dus ook al bijna. Ik hoop voor je dat je nu niet al, net als ik, zenuwachtig bent Nog vijf lessen heb ik dan en moet ik het kunnen

Mijn rij-instructeur zei na de eerste zestig minuten dat ik er net zo goed mee op kon houden omdat *verhaal wat hij helaas al vijftig keer heeft gehouden* en toen kwam hij volgens mij met een schok tot de conclusie dat hij nog een uur met me opgescheept zat en dat dit wel erg ontmoedigend klonk en toen probeerde hij aardig te doen, wat ik wel lief vond. Hij hield het zelfs een kwartier vol, maar toen kwam hij op het luminieuze idee om te gaan keren op de weg ( ) en kreeg hij weer zijn normale humeur. Tsja.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 04-05-2006, 16:00
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-05-2006 @ 16:35 :
Oeh, dat is dus ook al bijna. Ik hoop voor je dat je nu niet al, net als ik, zenuwachtig bent Nog vijf lessen heb ik dan en moet ik het kunnen

Mijn rij-instructeur zei na de eerste zestig minuten dat ik er net zo goed mee op kon houden omdat *verhaal wat hij helaas al vijftig keer heeft gehouden* en toen kwam hij volgens mij met een schok tot de conclusie dat hij nog een uur met me opgescheept zat en dat dit wel erg ontmoedigend klonk en toen probeerde hij aardig te doen, wat ik wel lief vond. Hij hield het zelfs een kwartier vol, maar toen kwam hij op het luminieuze idee om te gaan keren op de weg ( ) en kreeg hij weer zijn normale humeur. Tsja.
ik nog 2 lessen (morgen en volgende week woensdag brrrrr)

--> woehoehoe ik moet het gaan halen hoef ik geen geld meer aan rijlessen te spenderen
Oud 04-05-2006, 16:02
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Een auto kost je meer .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 04-05-2006, 17:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Jolt schreef op 04-05-2006 @ 17:02 :
Een auto kost je meer .
De auto van je ouders niet hoor.
__________________
Oud 04-05-2006, 17:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Maar vogelvrij, dat klinkt ook niet echt motiverend. Bah (die man dus).
__________________
Oud 04-05-2006, 17:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Miracle schreef op 04-05-2006 @ 18:36 :
De auto van je ouders niet hoor.
Tja je kan niet eeuwig daarin blijven rijden
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 04-05-2006, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 04-05-2006 @ 15:15 :
Ja, maar volgens mij wordt hier bedoeld dat je eerst in de ene stad hebt gelesd en vervolgens verhuisd bent ergens anders heen en dan is het best lastig om daar verder te gaan met lessen, omdat je je vorige stad net een beetje kende qua moeilijke stukjes enzo.
Maar je leert er wel van rijden. In mijn vorige woonplaats kende ik alle lastige plekjes. En toen verhuisden we en begon ik met lessen. Maar ik kende heel Apeldoorn niet. Soms herinnerde ik me kleine dingen, maar dan zei het me nog niets. Lastig soms, want soms is het idd wel handig om de tricky punten te kennen, maar als je zelf gaat rijden in een onbekende stad weet je die ook niet, dus ik zei altijd maar tegen mezelf dat het uiteindelijk alleen maar voordeel had
Oud 04-05-2006, 18:58
C-TaL
C-TaL is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 04-05-2006 @ 15:15 :
Ja, maar volgens mij wordt hier bedoeld dat je eerst in de ene stad hebt gelesd en vervolgens verhuisd bent ergens anders heen en dan is het best lastig om daar verder te gaan met lessen, omdat je je vorige stad net een beetje kende qua moeilijke stukjes enzo.

19 mei definitief m'n examen, hoop dat ik meteen slaag, dat zou op zich wel moeten kunnen, ik kan het wel. Ik moet om 11:40 dus mooie tijd (heeft mijn instructeur 'geregeld' )
Hih ja daar d8 ik ook aan dus toen had ik t veranderd..

Ik ken de weg overigens ook niet in mijn examenplaats, dit lijkt me overigens wel een stuk makkelijker dan wanneer je in bijvoorbeeld Amsterdam af moet rijden. ( Ik Leusden/ Amersfoort)
Het is hier namelijk niet zo groot en ingewikkeld en ook geen bouwput
Oud 04-05-2006, 20:29
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-05-2006 @ 16:35 :
Oeh, dat is dus ook al bijna. Ik hoop voor je dat je nu niet al, net als ik, zenuwachtig bent Nog vijf lessen heb ik dan en moet ik het kunnen

Mijn rij-instructeur zei na de eerste zestig minuten dat ik er net zo goed mee op kon houden omdat *verhaal wat hij helaas al vijftig keer heeft gehouden* en toen kwam hij volgens mij met een schok tot de conclusie dat hij nog een uur met me opgescheept zat en dat dit wel erg ontmoedigend klonk en toen probeerde hij aardig te doen, wat ik wel lief vond. Hij hield het zelfs een kwartier vol, maar toen kwam hij op het luminieuze idee om te gaan keren op de weg ( ) en kreeg hij weer zijn normale humeur. Tsja.
Wat een leuke, aardige en sociale rijinstructeur heb jij zeg... Probeer hem maar gewoon te negeren en voor jezelf te rijden, dan lukt het vast wel, ook met je examen.
Oud 04-05-2006, 20:42
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
December 2004
Wanneer en of je geslaagd bent.
24 april 2006
Hoeveel lessen je hebt gehad.
53 = 74 uur
Oud 04-05-2006, 22:30
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
23 mei examen!!!
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 04-05-2006, 22:40
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik ben trouwens ook iemand die veel lessen nodig gehad heeft ofzo.
tegen de tijd dat ik afrijd zit ik op 65/70 (in uren) daar in de buurt... (misschien een troost voor sommigen) en ik móet dus ook nog afrijden
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 05-05-2006, 18:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 04-05-2006 @ 21:29 :
Wat een leuke, aardige en sociale rijinstructeur heb jij zeg... Probeer hem maar gewoon te negeren en voor jezelf te rijden, dan lukt het vast wel, ook met je examen.
Hm, dank je. Hij kan gewoon niet zo goed omgaan met mensen die zo ontzettend slecht zijn als ik Dus ik snap het op zich wel, maar echt motiverend is het inderdaad niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 05-05-2006, 19:29
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
Iets van 20 december 2005
Wanneer je examen hebt.
wordt aangevraagd als ik theorie heb, dus denk over 1,5 maand ofzo
Wanneer en of je geslaagd bent.
-
Hoeveel lessen je hebt gehad.
30

ik ben gisteren helaas gezakt op mijn theorie, had 8 fouten en ik wil het zo graag halen want dan mag ik afrijden
Oud 06-05-2006, 06:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 05-05-2006 @ 19:32 :
Hm, dank je. Hij kan gewoon niet zo goed omgaan met mensen die zo ontzettend slecht zijn als ik Dus ik snap het op zich wel, maar echt motiverend is het inderdaad niet
Waarom is hij dan in godsnaam rijinstructeur geworden?
__________________
Oud 06-05-2006, 07:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 05-05-2006 @ 19:32 :
Hm, dank je. Hij kan gewoon niet zo goed omgaan met mensen die zo ontzettend slecht zijn als ik Dus ik snap het op zich wel, maar echt motiverend is het inderdaad niet
Wat een sukkel, zo ga je niet met je klanten om, sla hem eens tussen zijn ogen, kijken of ie dan wakker word.

Schandalig vind ik dit.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 06-05-2006, 07:34
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 06-05-2006 @ 08:23 :
Wat een sukkel, zo ga je niet met je klanten om, sla hem eens tussen zijn ogen, kijken of ie dan wakker word.

Schandalig vind ik dit.

ik vind jouw suggestie nog een stuk schandaliger.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 06-05-2006, 07:39
moontje16
moontje16 is offline
hallo!

Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
28 november 2005
Wanneer en of je geslaagd bent .
31 januari 2006
Hoeveel lessen je hebt gehad.
20 lessen à 50 min Dus het kan wel
Bij mijn voormalige instructeur liggen de gemiddeldes ook niet hoog: 28 lessen à 50 min, dus het kan wel MightyMarcel

Trouwens ook in 1 keer geslaagd voor theorie en rijexamen
Oud 06-05-2006, 09:51
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 06-05-2006 @ 08:39 :
hallo!

Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
28 november 2005
Wanneer en of je geslaagd bent .
31 januari 2006
Hoeveel lessen je hebt gehad.
20 lessen à 50 min Dus het kan wel
Bij mijn voormalige instructeur liggen de gemiddeldes ook niet hoog: 28 lessen à 50 min, dus het kan wel MightyMarcel

Trouwens ook in 1 keer geslaagd voor theorie en rijexamen
je bent wel een uitzondering dan. welke regio heb je afgereden ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 06-05-2006, 12:49
Southraider
Southraider is offline
begonnen 18 januari 2002
geslaagd 30 juli 2002

26 lessen, TTT en examen.
Der zat wel een dosis geluk bij inbegrepen
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Oud 06-05-2006, 13:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Jolt schreef op 06-05-2006 @ 08:23 :
Wat een sukkel, zo ga je niet met je klanten om, sla hem eens tussen zijn ogen, kijken of ie dan wakker word.

Schandalig vind ik dit.
Ik neem aan dat de rest van zijn "klanten" niet zo slecht zijn als ik.

Verder denk ik niet dat hij onder de indruk zou zijn als ik hem zou slaan, ben niet zo sterk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-05-2006, 14:53
moontje16
moontje16 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-05-2006 @ 10:51 :
je bent wel een uitzondering dan. welke regio heb je afgereden ?
West-Brabant..
En ik zal allicht een hoop geluk hebben gehad, maar mijn instructeur werkte gewoon naar m'n examen toe (na 3 lessen was mijn datum al geprikt). Dus om de 2 lessen ong een nieuwe bijz verrichting en alles herhalen..

Het werkte voor mij echt perfect, je weet waar je aan toe bent.. En mocht ik het toch niet redden, dan zou ik altijd nog een lesje extra kunnen nemen. Ook was m'n instructeur gewoon heel relaxed, hij werd nooit boos als ik iets fout deed ofzo. Hij liet je eigenlijk gewoon fouten maken en zei er dan achteraf wat van. Nou dan ben ik zo iemand die dan die fout nooit meer wil maken
Oud 06-05-2006, 15:52
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-05-2006 @ 10:51 :
je bent wel een uitzondering dan. welke regio heb je afgereden ?
Een vriendin van mij is hier ook geslaagd (regio West-Brabant) met +/- 22uur gereden.
Oud 06-05-2006, 18:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 06-05-2006 @ 15:53 :
West-Brabant..
En ik zal allicht een hoop geluk hebben gehad, maar mijn instructeur werkte gewoon naar m'n examen toe (na 3 lessen was mijn datum al geprikt). Dus om de 2 lessen ong een nieuwe bijz verrichting en alles herhalen..

Het werkte voor mij echt perfect, je weet waar je aan toe bent.. En mocht ik het toch niet redden, dan zou ik altijd nog een lesje extra kunnen nemen. Ook was m'n instructeur gewoon heel relaxed, hij werd nooit boos als ik iets fout deed ofzo. Hij liet je eigenlijk gewoon fouten maken en zei er dan achteraf wat van. Nou dan ben ik zo iemand die dan die fout nooit meer wil maken
alle instructeurs werken naar een examen toe. tenminste, alle goede instructeurs. maar puur statistisch gezien ben je simpelweg een uitzondering als je met 23 lessen slaagt. (28 lessen van 50min = ongeveer 23 uur les).

wellicht is brabant iets soepeler (geen idee, maar het zou zomaar kunnen) dan bv heerenveen of rotterdam. Misschien komt dat omdat men daar toch iets dichter tegen belgie aanzit, en daar niet erg veel vanaf wil wijken, of zo.

overigens heeft het rijden van bijzondere verrichtingen niet zo heel erg veel met leren autorijden en 'voorbereiden op het examen' te maken. Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat er iemand zakte die goed reed, en de bzv verknalde.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 07-05-2006, 00:29
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
stond laatst wel in de krant dat mensen die in de randstad lessen gemiddeld 10 uur langer nodig hebben ofzo.. zal wel aan het drukkere verkeer liggen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 07-05-2006, 00:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-05-2006 @ 08:34 :
ik vind jouw suggestie nog een stuk schandaliger.
hehe, je moet juist je klanten stimuleren, als iemand mij steeds zei dat het niks word, was ik meteen weg gegaan.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 07-05-2006, 11:25
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Hulk schreef op 07-05-2006 @ 01:29 :
stond laatst wel in de krant dat mensen die in de randstad lessen gemiddeld 10 uur langer nodig hebben ofzo.. zal wel aan het drukkere verkeer liggen.
gemiddelde is dan ook ca 41 lessen....
maar kan ook liggen aan t hogere percentage allochtonen. niet discriminerend bedoelt, maar een kerel van 40 die in zimbabwe wel auto gereden heeft, heeft best moeite om hier veilig te leren rijden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 07-05-2006, 14:49
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
hahahaha en alle mensen die zichzelf hebben leren rijden... *kuch*neven*kuch*
Oud 07-05-2006, 15:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-05-2006 @ 12:25 :
gemiddelde is dan ook ca 41 lessen....
maar kan ook liggen aan t hogere percentage allochtonen. niet discriminerend bedoelt, maar een kerel van 40 die in zimbabwe wel auto gereden heeft, heeft best moeite om hier veilig te leren rijden.


Maar zoveel mensen zijn dat niet toch?

En gebruik het woord allochtoon niet, als je niet weet wat het betekent.
__________________
Oud 07-05-2006, 21:00
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
Zo snel mogelijk

Wanneer je examen hebt.
Zo snel mogelijk

Wanneer en of je geslaagd bent.
Zo snel mogelijk

Hoeveel lessen je hebt gehad.
Zo weinig mogelijk
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 07-05-2006, 21:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 07-05-2006, 23:32
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-05-2006 @ 22:30 :


Dude... De of reactie is niet altijd gepast
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 07-05-2006, 23:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Waarom, aangezien ik het gebruik, is het altijd gepast.

__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 08-05-2006, 09:08
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
7-3-06
Wanneer en of je geslaagd bent.
Ik heb eind juni voor het eerst examen
Hoeveel lessen je hebt gehad.
Tot nu toe 16 uur, ik heb een pakket van 35
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 08-05-2006, 12:25
Bernadetj
Bernadetj is offline
Wanneer begonnen : 20 maart.
Examen : Morgen 9 mei.
Geslaagd : Dat horen jullie morgen!
Aantal lessen : 36 voordat ik opga.
Oud 08-05-2006, 17:13
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-05-2006 @ 16:35 :
Oeh, dat is dus ook al bijna. Ik hoop voor je dat je nu niet al, net als ik, zenuwachtig bent Nog vijf lessen heb ik dan en moet ik het kunnen

Mijn rij-instructeur zei na de eerste zestig minuten dat ik er net zo goed mee op kon houden omdat *verhaal wat hij helaas al vijftig keer heeft gehouden* en toen kwam hij volgens mij met een schok tot de conclusie dat hij nog een uur met me opgescheept zat en dat dit wel erg ontmoedigend klonk en toen probeerde hij aardig te doen, wat ik wel lief vond. Hij hield het zelfs een kwartier vol, maar toen kwam hij op het luminieuze idee om te gaan keren op de weg ( ) en kreeg hij weer zijn normale humeur. Tsja.
Nee ik ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig. Denk op het moment surpreme wel. Ik weet ook al wel hoe het gaat na m'n TTT en ik heb m'n bijzondere verrichtingen al gehaald. Ik heb nog 4 lessen voor m'n examen. Deze week 1 en volgende week 3 en dan die vrijdag examen.

Wel raar dat hij je al laat afrijden terwijl je daar misschien nog niet voldoende vertrouwen voor hebt. Bij mij was het zo dat ik op een gegeven moment wel dacht dat ik het kon, maar mijn instructeur zei steeds 'we bekijken het per les'. Dat duurde inmiddels al weer een poosje, dus toen stelde ik voor om dan alvast een examendatum te gaan prikken, zodat ik ergens naartoe kon. Dat vond hij wel een goed plan. Inmiddels was het alweer 3 weken later voordat hij er eentje had. Dus weer 6 lessen verder. En nu dus nog 4 voor m'n examen, dus het zou moeten kunnen lukken.
Oud 08-05-2006, 17:46
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-05-2006 @ 12:25 :
gemiddelde is dan ook ca 41 lessen....
maar kan ook liggen aan t hogere percentage allochtonen. niet discriminerend bedoelt, maar een kerel van 40 die in zimbabwe wel auto gereden heeft, heeft best moeite om hier veilig te leren rijden.
laatst kwam er na mij een amerikaan --. die is dus geheel geen fietsers gewend
Oud 08-05-2006, 18:13
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-05-2006 @ 12:25 :
gemiddelde is dan ook ca 41 lessen....
Ja. dat zei mijn instructeur ook toen ik begon, 40-45 lessen is gemiddeld. Maar iedereen zegt wat anders, het verschilt dus ook qua rijschool.
Oud 08-05-2006, 22:39
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Bernadetj schreef op 08-05-2006 @ 13:25 :
Wanneer begonnen : 20 maart.
Examen : Morgen 9 mei.
Geslaagd : Dat horen jullie morgen!
Aantal lessen : 36 voordat ik opga.
succes, het is een eitje!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 09-05-2006, 05:49
Bernadetj
Bernadetj is offline
Ik moet zo op voor de 1e x, en kan me zenuwen behoorlijk onder bedwang houden!
Hoop echt dat ik het haal!
Oud 09-05-2006, 07:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 08-05-2006 @ 19:13 :
Ja. dat zei mijn instructeur ook toen ik begon, 40-45 lessen is gemiddeld. Maar iedereen zegt wat anders, het verschilt dus ook qua rijschool.
die ca 40 lessen gemiddeld is gewoon een statistisch gegeven. Het cbr publiceert dat af en toe (elk jaar of zo), en de bovag doet daar ook wel uitspraken over.

daar zit overigens wel een bepaalde foutmarge op denk ik, want het cbr houdt het aantal lessen niet bij. (gaat via enquetes, denk ik, maar onder een beperkt aantal rijscholen, lijkt me.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 09-05-2006, 08:49
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-05-2006 @ 08:22 :
die ca 40 lessen gemiddeld is gewoon een statistisch gegeven. Het cbr publiceert dat af en toe (elk jaar of zo), en de bovag doet daar ook wel uitspraken over.

daar zit overigens wel een bepaalde foutmarge op denk ik, want het cbr houdt het aantal lessen niet bij. (gaat via enquetes, denk ik, maar onder een beperkt aantal rijscholen, lijkt me.)
Ja idd, wel jammer. Als ze dat ook nog konden bijhouden, kun je tenminste een echt goede rijschool kiezen.
__________________
Oud 09-05-2006, 11:15
Bernadetj
Bernadetj is offline
Ja ik heb hem gehaald!
In 1 x
Oud 09-05-2006, 13:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 09-05-2006 @ 09:49 :
Ja idd, wel jammer. Als ze dat ook nog konden bijhouden, kun je tenminste een echt goede rijschool kiezen.
wat, omdat een rijschool met minder lessen een betere rijschool zou zijn ?

zullen we dan ook de leerlingen maar allemaal vantevoren gaan testen op capaciteiten en inzicht en die dan ook eerlijk verdelen over de rijscholen ? anders kun je dat echt niet vergelijken.

een rijbewijs kun je sowieso niet 'zo ff' halen, daar gaat nou eenmaal tijd en moeite inzitten. bij elke andere opleiding vinden mensen dat normaal, maar voor het halen van een rijbewijs mag niks teveel gedaan worden. (terwijl je met een auto wat meer schade aan kan richten dan met een banketbakkersdiploma).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 09-05-2006, 14:38
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-05-2006 @ 14:35 :
wat, omdat een rijschool met minder lessen een betere rijschool zou zijn ?

zullen we dan ook de leerlingen maar allemaal vantevoren gaan testen op capaciteiten en inzicht en die dan ook eerlijk verdelen over de rijscholen ? anders kun je dat echt niet vergelijken.

een rijbewijs kun je sowieso niet 'zo ff' halen, daar gaat nou eenmaal tijd en moeite inzitten. bij elke andere opleiding vinden mensen dat normaal, maar voor het halen van een rijbewijs mag niks teveel gedaan worden. (terwijl je met een auto wat meer schade aan kan richten dan met een banketbakkersdiploma).
Mwah, uit die gegevens kun je gewoon veel meer opmaken. Als het een grote rijschool is, dan zeggen die gegevens wel vrij veel. Alleen heb je dan de kans dat je net een 'slechte' instructeur treft. Op www.rijschoolgegevens.nl staat ook hoeveel mensen er voor het examen op gaan per jaar. Daaraan kun je dan zien of het gemiddelde aantal lessen betrouwbaar is.
Ik zou het wel een goed idee vinden, want zo'n screening lijkt me niet reeel. Dan krijgen rijscholen veel te weinig klanten.
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.